Verenpurkauma käsivarsissa

Anonyymi

Olen laihtunut vatsakipuja vuoksi nyt on tullut lähinnä käsivarsiin ja ranteisiin verenpurkauma ihan itsestään.Olen 65 voiko johtua siitä että ihoni on niin paljon ohentua UT että noita suonia katkeilee?

6

1923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Anteeksi paljon kirjoitusvirheitä tekstissä.Jatkoksi vielä, olen lääkärissä käynyt verikokeet normaalit lääkäri totesi ettei tiedä mistä johtuu sanoi että ovat pinta verisuonia jotka katkeilevat, mutta syytä ei tiedä.Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Kauheasti hermostuttaa !!!! Voiko johtua esim.iästä? Olisi helpottavaa jos joku kellä tietoa/kokemusta vastaisi.Kiitos.

• Anonyymi

Ihon rakenne ja ulkonäkö muuttuvat iän mukana. Se on väistämätöntä ja normaalia.
      Hoikalla ja laihalla ihmisellä jolla ihonalaista rasvaa muutenkin on vähän, iho ohenee ja verenpurkaumuia syntyy helpommin.
      Tuskimpa vaan on mitään sen kummempaa.

• Anonyymi

Itse joudun reuman takia syömään kortisonia ja jos kutiavaa kohtaa raavin voimakkaammin, on seurauksena ihonalaisia verenpurkauksia.

• Anonyymi

Minulle on tullut sääriin ja jalkapöytään valtavasti hiusverisuonien purkaumia
      viime vuosina. Ensin se huolestutti minua paljon, mutta nyt olen tottunut niihin.

Otaksun sen johtuvan ikääntymisestä. Joillekin tulee niitä enemmän, joillekin ei paljon ollenkaan, olen pannut merkille. Minulla on verisuonet olleet aina aika pinnassa ja laajentuneet, pullottavat joskus.

Kesti kauan hyväksyä, että ikääntyminen tuo kaikenlaisia ilmiöitä joille ei voi mitään.
      Jalkoihin tulee varmaankin helpommin verisuonien purkaumia, ehkä on vähän harvinaisempaa, että niitä on käsissä. Minullakin on kyllä kämmenselissäkin jonkun verran.

Seuraile tilannetta, ja arvioi sitä uudestaan joskus myöhemmin uudestaan.
      Koska kokeet olivat ok ja kun lääkäri ei ollut huolissaan, älä sinäkään ole.

Tytsykkä 70v.

• Anonyymi

Mulla ainakin rupes tulemaan piennimmästäkin kopsahduksesta ihonalaisia veren purkauksia kun Primaspan 100 astui kuvioon. Ennen ei mitään ongelmaa.

• Anonyymi

Kkiitos kaikille kommenteista! Lohduttavaa kuulla että samantapaisia oireita muillakin.Vieä olisin kiinnostunut ovatko teillä nämä "täplät" minkä näköisiä, minulla nämä läiskät ovat sormenpään kokoisia ja tummanpunaiset jotenkin sen näkee että ovat aivan tuossa ihon alla eli ihan pinnassa ja tulee noita isompia läiskiä ,sekä viirumaisia , että myös pistemäisiä.Pitää varmasti vaan uskoa että vanhuus on tullut ja laihtumisen vuoksi rasva poistunut käsivarsista.Mutta pelottaa silti , kun alkoivat yhtäkkiä tulemaan,ja minä kun en aina usko lääkäriin,tyhmää tiedän!!Vaan itselleen kun ei voi mitään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1719
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      232
      1453
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      88
      1331
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1005
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe