Järkyttävä biisi Elalta Samun päivänä

Anonyymi

”Halusin mennä ajassa taaksepäin ja ottaa sellaista kunnon rähinää, purkaa kiukkua, kun olen tämän viikon muuten hempeillyt. Tämä on eron jälkeisen ajan kriisibiisi ja kulkee nimellä Pilasit mun elämän”, Elastinen paljastaa.

Uusi versio on täynnä vihaisia riimejä eronjälkeisestä katkeruudesta:
”Miten voit kylmästi ulos kävellä? Luulin et tunsin sut, sä saisit hävetä! Vaikee myöntää et oot syy miks tänäänkin oon vetää, mahotont on nähdä mun vieres sun paikal vielä ketään. Haluisin kostaa, puhun itteni siit ympäri, tekis mieli soittaa, v*ttu pilata sun synttärit! Puran tän nyt ja sit suljen ikuisesti portin, mul ei oo sulle enää muuta kuin tää keskisormi!”

”Ei jumalauta, rocktähti! V*ttu, miten hieno! Noi jätkän tekstit on ihan mielettömiä. En mä sun eksäsi haluaisi olla”, Samu nauraa.

”Mahtavaa, kun tuo on niin avoimesti vihainen, eikä sellainen, että myös minussa on vikoja”, Vesala riemastuu.

”Vihabiisit on tosi tärkeitä! Sehän on se turvallisin kohta kokea se viha, kun kuuntelet jotain biisiä! Ei tarvitse mennä mätkii jengiä turpaan tai huutaa niille”, Maija Vilkkumaa miettii.


Joo, sunnuntai-iltana ehdin vuorotyöläisen viikon päätteeksi vihdoin sohvan nurkkaan ja pääsin nautiskelemaan digiboxilta Vain elämää ja ihanaäänisen Samu Haberin jakson. Kaikki olikin mahtavaa kunnes tuli aina niin yltiöpositiivisen ja mun ikisuosikkini Elastisen vetovuoro. Olin alusta asti järkyttynyt ja epäuskoinen biisin aihevalinnasta. Omat fiilikseni olivat myös todella sekavat, sillä kappaleen sanojen sisältö oli kuin kopio omasta päiväkirjastani, eron jälkeen eksääni kohtaan. Kappaleen nimi ”Pilasit mun elämän” on tänäpäivänäkin mun erobiisini nimi omistettuna eksälleni, (ja tänään oli vielä osuvasti hänen synttäripäivänsäkin), MUTTA nyt kyseessä oli yksi suosituimmista TV-ohjelmista ja yksi suosituimmista suomalaisista artisteista. En vieläkään voi uskoa silmiäni ja korviani. Miten voi olla mahdollista, että juuri hän ja juuri tässä ohjelmassa vetää tällaisen katkeruutta ja vihaa pursuavan version??? Kaikenlaisen vihapuheen ja vihamielisyyden nollatoleranssiaikana??Aina niin positiivisena ja iloisena tunnettu Elastinen, jolla kaikki pitäisi olla nyt pelkästään hyvin??

Ja kuten sanoin, tuollaiset tunteet ja kappaleen sanat ovat aivan inhimillisiä ja ihan joka ikiselle ihmiselle, myös julkisuuden henkilöille, sallittujakin eron jälkeisessä katkeruudessa ja eroprosessin läpikäymisessä ja varsinkin ammattilaiselle purkaen kaikki mahdolliset vihat ja katkeruudet. Niitä pitääkin tuoda ulos ja puhua&käsitellä. Mutta koen itse, että Suomen suosituimpiin ja katselluimpiin kuuluvassa ohjelmaformaatissa moinen,selkeästi tiettyyn henkilöön/suhteeseen kohdistuva vihabiisi on todella epäkorrektia käytöstä ja julkista häväistystä ja kiusaamista sekä tuota henkilöä että hänet tuntevia kohtaan. Sinänsä kappaleen sanat voin täysin allekirjoittaa ja vaikka kohdistaakin omaan eksäänikin, mutten ole millään lailla julkisuuden henkilö, enkä myöskään menisi moista henkilökohtaista vihabiisiä julkaisemaan edes paikalliselle torille, saati edes julkisesti koko lähipiirin tietoon.

4

2068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samun päivä oli ISO pettymys. Sunrise avenuella hyviä kappaleita, mutta nämä versiot olivat ihan hirveitä.

      • Anonyymi

        Tollaset antti tuisku, vilkkumaa, elastinen noista ainakin edustaa sellasta ettei niiden biisit niiden itsensä esittäminä ole vois sanoa koskaan hyviä mutta ne voi olla joku biisi kuunneltava ainakin jos ei varsinaisesti hyvä jonkun muun kuin kenenkään tuolla olijoiden esittämänä ja hieman muunneltuna alkuperäisestä.


    • Anonyymi

      Viiitun Vain Elämää on täyttä viiiiitun passskaa saaaatana HAHAAHA

      • Anonyymi

        Täysin totta, ihan hirveää passskaa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe