Lyly nostamassa kunnallisveron 20,50 prosenttiin!

Anonyymi

Kokoomus on vielä tässä vaiheessa veronkorotusta vastaan, mutta se toki noudattaa tamperelaisia perinteitä eli lehmänkauppojen jälkeen hyväksyy korotuksen mukisematta.

56

120

Vastaukset

  • Ratikkahulluttelu vaatii veronsa. Kaupunkilaiset saavat mitä ratikkahihhulit tilasivat.

    • Selvää on, että myös syöttöliikenteestä tullaan säästämään


  • Kyllä Lyly ajaa Tamperelaiset perikatoon.

  • homekoulujen löytöintoilu tulee kalliiksi kaupungille, uusia kouluja "täytyy" rakentaa vanhempien ja opettajien painostuksesta, samat ihmiset kauhistelevat silti kaupungin lisääntyviä menoja

    • Uusia kouluja on varaa rakentaa, mutta ei tuulettaa riittävästi. Ei homehdu, jos pidetään kuivana. Kuka ei sitä tiedä?


    • Niin no, Tampereella on edellisiltä vuosikymmeniltä riittävästi korjausvelkaa jo pelkästää koulujen osalta. Jotain päätöksenteosta ja tahtotilasta kertonee esimerkiksi se, että joissakin kouluissa on odotettu parhaimmillaan remontteja jo 20-vuotta. Kun remontteja siirretään riittävästi, tulee vihdoin eteen pakkotilanne, jolloin monesti joudutaan tekemään vielä kalliimmat remontit, kun asioita ei ole kyetty tekemään ajallaan. Tampereen kaupungin päättäjillä kun on aina raha polttanut käsissä, ja jos "ylimääräistä" on ollut, raha on poltettu äkkiä poliittisen eliitin ja kunnanvirkamiesten mulkun venyttämisiin.


  • Nyt aletaan sitten maksaa anna-kaisan pormestarikautta mutta pääsihän rouva eduskuntaan, että silleen, kalliita ovat poliitikkojen lunnaat.

    • Juuri noin. Veroja olisi pitänyt nostaa heti kun turhaa tunnelia ruvettiin rakentamaan että saatiin rikkaille ranta-asuntoja.


  • Ja koko ajan valuu lisää työttömiä muista maakunnista, eivätkä ne mitään veroja maksa. Eikö sitä työllisyyttä pitäisi pyrkiä parantamaan ihan ensimmäiseksi. Nyt ne harvat työssä käyvät maksavat ratikan ja muut turhakkeet. Loput sekoilevat keskustassa mömmöissä.

    • Työssäkäyvät myös rakentavat sitä ratikkaa. Eikä se ole turhake.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Työssäkäyvät myös rakentavat sitä ratikkaa. Eikä se ole turhake.

      Rakentaa rakekentaa mutta velkarahalla, mitä tulee siihen turhakkeeseen niin sitä se juuri on.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Työssäkäyvät myös rakentavat sitä ratikkaa. Eikä se ole turhake.

      Virolaiset työssäkäyvät.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Työssäkäyvät myös rakentavat sitä ratikkaa. Eikä se ole turhake.

      Turhaa rakentamista joka ei tuota mitään , pelkästään haaskataan veronmaksajien rahoja.'
      Sama asia kuin laitettaisiin työmiehiä lapioimaan multaa kasasta toiseen, mitään tuottavaa ei saada aikaan.
      Ratikka ei perustu mihinkään ongelmaan jota sillä poistettaisiin koska mitään ongelmaa Treen joukkoliikenteessä ei ole, näinollen se on aivan turha investointi.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Turhaa rakentamista joka ei tuota mitään , pelkästään haaskataan veronmaksajien rahoja.'
      Sama asia kuin laitettaisiin työmiehiä lapioimaan multaa kasasta toiseen, mitään tuottavaa ei saada aikaan.
      Ratikka ei perustu mihinkään ongelmaan jota sillä poistettaisiin koska mitään ongelmaa Treen joukkoliikenteessä ei ole, näinollen se on aivan turha investointi.

      Kannattaa tutustua aiheeseen, niin osaat sitten sanoa siitä jotain fiksuakin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kannattaa tutustua aiheeseen, niin osaat sitten sanoa siitä jotain fiksuakin.

      Joukkoliikenteeseen on tutustuttu päivittäin. Vähintäin tyydyttävästi on toiminut


    • Anonyymi kirjoitti:

      Joukkoliikenteeseen on tutustuttu päivittäin. Vähintäin tyydyttävästi on toiminut

      Hyvä homma. Mieti, jos olisit ymmärtänyt viestin, johon vastasit...


    • Tamperehan on kuuluisa siitä että imuroi tänne työttömät ja muut persaukiset. Pärjääjät muuttavat ympäristökuntiin omakotitaloihin ja ne vetävät myös yritykset.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kannattaa tutustua aiheeseen, niin osaat sitten sanoa siitä jotain fiksuakin.

      Vaikka väität aiheeseen tutustuneen, niin et mitään fiksua pystynyt sanomaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Joukkoliikenteeseen on tutustuttu päivittäin. Vähintäin tyydyttävästi on toiminut

      Samat sanat, mutta eipä toimi enää kun tulee ratikka. Minulta katoaa suora nysselinja.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Hyvä homma. Mieti, jos olisit ymmärtänyt viestin, johon vastasit...

      Eikö joukkoliikenteestä ollut puhe? Melko hyvin on toiminut,.k aikin puolin. Mikä muu on oleellista?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kannattaa tutustua aiheeseen, niin osaat sitten sanoa siitä jotain fiksuakin.

      Tuon fiksummin ei kukaan voi ratikan turhuutta sanoa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Eikö joukkoliikenteestä ollut puhe? Melko hyvin on toiminut,.k aikin puolin. Mikä muu on oleellista?

      Kaikki tieto, minkä tarvitset vastaukseen, löytyy tästä keskustelusta. Onnea matkaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kaikki tieto, minkä tarvitset vastaukseen, löytyy tästä keskustelusta. Onnea matkaan.

      Olen käyttänyt Tampereen joukkoliikennettä n, 40v. En toistaiseksi ole tarvinnut vastauksia tai muuta tietoa keskusteluista. Hyvä, että nyt huomattiin, ettei se ole niin yksinkertaista kuin miltä näyttää (voehan vtu) 😁


    • Anonyymi kirjoitti:

      Olen käyttänyt Tampereen joukkoliikennettä n, 40v. En toistaiseksi ole tarvinnut vastauksia tai muuta tietoa keskusteluista. Hyvä, että nyt huomattiin, ettei se ole niin yksinkertaista kuin miltä näyttää (voehan vtu) 😁

      Aikaa lukemisen opetteluun on ollut. Siinä vaan ei olla onnistuttu


  • palkinto tuhlareitten ratikkaleikeistä. Onnittelut Manseen. Noo. Eipä jää viimeiseksi veronkorotukseksi tampereella. Jatkoa seuraa varmasti ennen lopullista konkurssia. Meidän täällä Turussa on pidettävä visusti varamme ettemme seuraa Tampereen rahankäytön hulluutta. Tampere toimikoon varoittavana esimerkkinä poliitikkojen edesvastuuttomista ratikkaleikeistä.

  • Siis eikö ratikkaan laitetut rahat pitänyt saada tuplalna takaisin eikä olisi näinollen tarvetta veronkorotuksille?
    Mikä tuossa yhtälössä ei täsmää , kertokaa ratikkahihhulit,olkaa hyvät!

    • Niinpä, tamperelaisten ostovoima hiipuu koko ajan eikä tänne tulevilla työttömillä edes ole sitä, onko kellään varaa ratikkalippuun? Koko ratikka on niin turha ja tulee vaikeuttamaan esim. itäpuolelta tulevia kun pitää vaihtaa Taysilla. Mikä järki on matkustaa keskustaan vaihdolla suoran linjan sijaan`? Vai Cityvihreätkö sillä ajavat pari pysäkin väliä keskustassa? Koko hanke on myös huonosti suunniteltu, kukaan ei tiedä mihin kakkosvaiheen kiskot tulevat jos mihinkään. Ja melu kiusaa puolta Tamperetta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Niinpä, tamperelaisten ostovoima hiipuu koko ajan eikä tänne tulevilla työttömillä edes ole sitä, onko kellään varaa ratikkalippuun? Koko ratikka on niin turha ja tulee vaikeuttamaan esim. itäpuolelta tulevia kun pitää vaihtaa Taysilla. Mikä järki on matkustaa keskustaan vaihdolla suoran linjan sijaan`? Vai Cityvihreätkö sillä ajavat pari pysäkin väliä keskustassa? Koko hanke on myös huonosti suunniteltu, kukaan ei tiedä mihin kakkosvaiheen kiskot tulevat jos mihinkään. Ja melu kiusaa puolta Tamperetta.

      Nyt puuhataan suunnitelmasta poiketen III vaihetta Ratinaan. Se on askel palvelevaa ratikkaverkkoa kohti, mutta muuten törmäily on päätöntä


    • Porvarit ja vihreät mainostavat kovaan ääneen että tunneli ja ratikka maksavat itsensä takaisin. Rahoja odottelen...


  • Palveluita pitää karsia, kulttuurista ensimmäiseksi. Porukkaa pois, sitä on liikaa. Veroja ei saa korottaa päinvastoin pitää alentaa.

    • Johtoportaasta puolet mäelle. Veroaste on tärkein kilpailukykytekiiä, eivät sirkushuvit ja imagot


    • Anonyymi kirjoitti:

      Johtoportaasta puolet mäelle. Veroaste on tärkein kilpailukykytekiiä, eivät sirkushuvit ja imagot

      Sirkushuveja kansalle niin unohtavat todellisuuden.


  • Ratikka turha ja kallis, kuka sitä tarvii, (pitääkö päästä keskustaan viihteelle sujuvasti vai?) työssäkäyvät ja perheelliset tarvitsevat omaa autoa arjen pyörittämiseen.

  • Pormestaaja Lyly oli alueuutisissa selittelemässä veronkorotustarvetta.
    Muuttoliike Tampereelle, lapset, opiskelijat jne jotka eivät maksa veroja.
    Matuista ei halaistua sanaa. Siis varsinaisesta verorahojen menoreiästä.
    Eikä ratikan rahoituksestakaan sanaakaan. Joko puoli mrd on rikki?

    • Ratikan vaunut saadaan lahjoituksena, ei maksa mitään


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ratikan vaunut saadaan lahjoituksena, ei maksa mitään

      Ja sähkö ilmaiseksi koskesta.


  • Kovat veroprosentit, mitäs siitä palkasta jää käteen, kaikkien maksujen jälkeen.
    Suuruudenhullua touhua sanon minä.

  • Velka on kuitenkin suurimmaksi osaksi kokoomuksen aiheuttamaa joten populismi on saavuttanut huippunsa jos kokoomus korotusta vastustaa.

  • Ratikan "hyöty" kaupunkilaisille alkaa tuntumaan lompakossa.

    Kiitos kokoomus! Ratikkaahan me just tarvittiinkin!

  • "Lyly sanoo uskoneensa, että 60 miljoonaa euroa olisi riittänyt, mutta talous oli luultua huonommassa kunnossa. Veronkorotus on "viimekätinen keino":" Aamulehti 22.10.2019

    Kuinka huonossa kunnossa Tampereen talous on oikein päästetty. Jos on jo säästetty 60 miljaanaa ja silti pitää kerätä veroja lisää 30 miljoonaa niin tämähän tekee jo 90 miljoonaa.

    Tämän lisäksi kiinteistöveroa on nostettu ja tullut uusi hulevesimaksu. Myös kadunvarsi parkit on pistetty keskusta-alaueella maksullisiksi. Ja nämäkään toimet eivät riittäneet.

    Ratikkaan onneksi rahaa riittää. Linja-autoaseman haara maksaisi 15-20 miljoonaa. Sitten II, III ja IV_vaihe päällee. Niihin arviolta yli 500 miljoonaa.

    • "Ratikkaan onneksi rahaa riittää. Linja-autoaseman haara maksaisi 15-20 miljoonaa. Sitten II, III ja IV_vaihe päällee. Niihin arviolta yli 500 miljoonaa."

      Onneksi Tampereella toteutetaan joskus hyödyllisiäkin hankkeita eikä pelkkiä kokoomuslaisia ökyhankkeita.


    • Anonyymi kirjoitti:

      "Ratikkaan onneksi rahaa riittää. Linja-autoaseman haara maksaisi 15-20 miljoonaa. Sitten II, III ja IV_vaihe päällee. Niihin arviolta yli 500 miljoonaa."

      Onneksi Tampereella toteutetaan joskus hyödyllisiäkin hankkeita eikä pelkkiä kokoomuslaisia ökyhankkeita.

      Mitähän niitä olisi sitten haulitornin? Kunnallistekniikka, koulut ja sairaalat. Onko muutakin?


  • ei sanaakaan matuista ja heidän aiheuttamasta rahanmenosta, Tampereella yksistään arviolta 120-150 me vuodessa (kaveri on istunut taloustieteen kursseilla ja laskeskeli minulle lukuja), tyhjänpäiväiset byrokraatit ja valvojat huitsin nevadaan ja veroja pystyttäisiin laskemaan reilusti sekä tarjoamaan yrittäjille hienot mahdollisuudet työllistää ihmisiä ainakin jos turha byrokratia jätettäisiin työsopimuksistakin pois

    • Ei. Budjetit on laadittu liian suurien ennakonpidätyslaskelmien varaan, jolloin on syöty etukäteen sitä rahaa jota ei ole tulossa lainkaan. Tätä ei ratkaista lainalla, mutta toisaalta pysyvä kunnallisveron korotus on liioiteltua. Oikea ratkaisu olisi korjata tämä verotuksen "epäjatkuvuuskohta" siten, että kunnallisveroa korotettaisiin vuoden ajaksi.


  • Rakennetaan ratikkaa, kansiareenaa jne. ja sitten aletaan levitteleen käsiä että rahat on loppu. Olisko kannattanut ottaa järki ensin käteen ja alkaa sitten vasta suunnitella miljoona investointeja.

    • Juuri niin hölmöläisten hommaa.


    • Äänestämällä voi vaikuttaa päättäjiin. Nyt siellä pyörii "hyvä veli" verkosto joka sitten päättää miten päättää. Alla on lyhyt oppitunti aiheeseen.

      Suomi on korruptoitunut maa
      https://youtu.be/_Xfffg5UftQ


  • Ihanan kallista elämistä.

  • Joudutaanko nyt korjaamaan edellisten päättäjien mokia? Sitten nämä nykyiset päättäjät saavat syyt niskoilleen.

  • https://mvlehti.net/2019/10/21/paivan-video-invaasion-uusi-aalto/

    Moniosaajien uusi aalto. Lammaspaimenia,sotilaskarkureita,juuttisäkin kutojia…. lista on loputon. Suomen pelastajat tervetuloa. Osihalo odottaa syli kosteana…

    Sai siitä karavaanista miespuolisia etsimällä etsiä. Siinä etelän ihmeet marssivat kohti paratiisia.
    Kaikki maksetaan

SEISKA.FI

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.