Mitäkö kuoleman jälkeen

Anonyymi

Kasa tuhkaa, jonka voisi heittää vaikka mereen.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu hautaustavasta. Se luultavasti on ruumiin kohtalo. Kokeile vaikka astraaliprojektiota, niin asian hahmottaminen voi muuttua. Youtubestakin löytyy paljon ohjeita.

    • Anonyymi

      Uskovaiset väittää jonkin sielun olevan olemassa, mitään sielua ei ole.
      Ihminen on vain hänen aivonsa, dementikko mummo ei ole enää paikalla.

      • Anonyymi

        Sinä uskovainen näytät kuitenkin väittävän, että sielua ei ole - ja vastoin kaikkia todisteita. Kuolleista palanneet ihmiset antavat täydellisen tarkkoja kuvauksia tapahtumista ajalta, jolloin heidän aivotilansa on ollut paljon surkeammassa jamassa kuin jossakin dementiassa - jopa täydellisen lakanneessa, havaitusti aivorungon refleksejä myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä uskovainen näytät kuitenkin väittävän, että sielua ei ole - ja vastoin kaikkia todisteita. Kuolleista palanneet ihmiset antavat täydellisen tarkkoja kuvauksia tapahtumista ajalta, jolloin heidän aivotilansa on ollut paljon surkeammassa jamassa kuin jossakin dementiassa - jopa täydellisen lakanneessa, havaitusti aivorungon refleksejä myöten.

        Minä en usko vaan olen kuollut, minua ei enää ole.
        Se millainen olin tai mitä pidätte sieluna on kuollut pois.
        Olet vain pelkät aivosi et mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en usko vaan olen kuollut, minua ei enää ole.
        Se millainen olin tai mitä pidätte sieluna on kuollut pois.
        Olet vain pelkät aivosi et mitään muuta.

        Sieluttomat ja tietoisuudettomat raadot makaavat hautausmaalla tai joissain tapauksissa hengityskoneissa, mutta eivät ne näppäimistöjä näpyttele. Joten ylidramaattinen runonlaulantasi ei tehoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieluttomat ja tietoisuudettomat raadot makaavat hautausmaalla tai joissain tapauksissa hengityskoneissa, mutta eivät ne näppäimistöjä näpyttele. Joten ylidramaattinen runonlaulantasi ei tehoa.

        Tarkoitatko Darth Waderia, hän on edelleen hengityskoneessa.
        Millainen Wader oli ennen hengityskoneeseen joutumista.


    • Anonyymi

      Elämä olisi kovin epäoikeudenmukainen jos kuolema olisi katoamista pimeyteen ikuisiksi ajoiksi. Ei se niin mene, vain ruumiimme katoaa, muuttuu mullaksi. Sanotaan sitä nyt sitten sieluksi tai tietoisuudeksi niin SE ei katoa koskaan.

      • Anonyymi

        Käsitteet sielu ja Jumala ovat mystikoille usein hankalia, jotka enemmänkin sekoittavat kuin selventävät. Itse sielun tilalla termiä tietoisuus ja Jumalan tilalla Valkean Veljeskunnan Mestari. Jumalaa kun etsinnöistä huolimatta ei ole löytynyt. Jumalan tilalle sopii myös Ikuinen Itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsitteet sielu ja Jumala ovat mystikoille usein hankalia, jotka enemmänkin sekoittavat kuin selventävät. Itse sielun tilalla termiä tietoisuus ja Jumalan tilalla Valkean Veljeskunnan Mestari. Jumalaa kun etsinnöistä huolimatta ei ole löytynyt. Jumalan tilalle sopii myös Ikuinen Itse.

        Siis itse käytän tietoisuus-termiä.


      • Anonyymi

        Se elämä päättyy kun kuolet, ymmärrätkö vai haluatko elää haaveissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsitteet sielu ja Jumala ovat mystikoille usein hankalia, jotka enemmänkin sekoittavat kuin selventävät. Itse sielun tilalla termiä tietoisuus ja Jumalan tilalla Valkean Veljeskunnan Mestari. Jumalaa kun etsinnöistä huolimatta ei ole löytynyt. Jumalan tilalle sopii myös Ikuinen Itse.

        Teosogit puhuvat valkoisesta veljeskunnasta. Itsekkin uskon että sellainen on. Jos haluaa teosofiselle polulle tulee tutustumaan heihin. Niin myös kynnyksen vartijaan josta Zanonissa on luku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teosogit puhuvat valkoisesta veljeskunnasta. Itsekkin uskon että sellainen on. Jos haluaa teosofiselle polulle tulee tutustumaan heihin. Niin myös kynnyksen vartijaan josta Zanonissa on luku.

        Eli olet käynyt jonkun apukoulun kaltaisen steinerkoulun, jossa kaikille annetaan pelkkiä kymppejä todistukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet käynyt jonkun apukoulun kaltaisen steinerkoulun, jossa kaikille annetaan pelkkiä kymppejä todistukseen.

        Olen käynyt kansakoulun, ammattikoulun levyseppä-hitsaaja linjan ja konemekaanikkolinjan vielä lisäksi. Siinä koulutukseni.
        Siitä on yli viisikymmentä vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt kansakoulun, ammattikoulun levyseppä-hitsaaja linjan ja konemekaanikkolinjan vielä lisäksi. Siinä koulutukseni.
        Siitä on yli viisikymmentä vuotta.

        Eli olet myöhemmin hairahtunut steiner ideologiaan, minut meinattiin laittaa kouluun.
        Suljettu esoteerinen koulu, kuulostaa hyvä veli järjestöltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet myöhemmin hairahtunut steiner ideologiaan, minut meinattiin laittaa kouluun.
        Suljettu esoteerinen koulu, kuulostaa hyvä veli järjestöltä.

        Teosofiaan enemmänk vaikka se onkin vaikeatajuista paikoini . Ei minulla ole mitään yhteyttä Steinerideologiaan, kuulemma opettavat teosofiaakin. Minusta tuntuu että steinerkoulua käyneet ovat tulleet ihan kelpo kansalaisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teosofiaan enemmänk vaikka se onkin vaikeatajuista paikoini . Ei minulla ole mitään yhteyttä Steinerideologiaan, kuulemma opettavat teosofiaakin. Minusta tuntuu että steinerkoulua käyneet ovat tulleet ihan kelpo kansalaisiksi.

        Steinerin oppia kutsutaan muistaakseni antroposofiaksi.

        Steiner tais käyttää oopiumia ja kirjoitti evankeliuminkin uusiksi. Siinä Jeesusta ei ristiinnaulittukaan, vaan Jeesuksen kaksoisolento.

        Joopajoo...

        Luin joskus kriittisen kirjan steinerilaisuudesta ja siinä oli kaikenlaista juttua. Steinerilaisuuden toi Suomeen Reijo Wilenius niminen henkilö ja siinä oli huvittavaa se, että hän oli myös se henkilö, jonka piti selvittää sopiiko steinerilaisuus Suomeen. Oiskos pitänyt pyytää siihen tehtävään puolueeton taho???

        Steinerkoulun käyneet ovat oppineet suunnilleen samat asiat kuin muissakin kouluissa. Lapsen voi siis ihan hyvin laittaa steinerkouluun. Ei siitä kyllä mitään hyötyä kuitenkaan ole, joskaan ei haittaakaan. Opettajat ovat käyneet jossain alpeilla sijaitsevan opiston ja ovat vihkiytyneitä steinerilaisia. Tuntiopettajina saattaa olla myös sellaisia, jotka eivät ole asiaan vihkiytyneitä. Kerran lapsilta kysyttiin, että millaista siellä koulussa on ja he vähän naureskelivat sille "hörhöilyille". Jos haluaa vierailla kyseisessä koulussa, pitää varata ensin aika. Vieraita ei päästetä kouluun tutustumaan ilman lupaa. Vähän "salaseura" meininkiä siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teosofiaan enemmänk vaikka se onkin vaikeatajuista paikoini . Ei minulla ole mitään yhteyttä Steinerideologiaan, kuulemma opettavat teosofiaakin. Minusta tuntuu että steinerkoulua käyneet ovat tulleet ihan kelpo kansalaisiksi.

        Oliko joku tuttu Steiner koulussa oli kyllä vajaa tapaus.
        Tosin sanoi totuuksia muistaakseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko joku tuttu Steiner koulussa oli kyllä vajaa tapaus.
        Tosin sanoi totuuksia muistaakseni.

        Läheisten poismenot olivat mielestäni vapaus sairaudesta, jäljelle jäi sitten vain ulkokuori.Suojelusenkelit pitävät huolta poismenneistäkin.

        Keskustelin kerran papin kanssa asiasta ja hänkin oli sitä mieltä että jokin yliluonnollinen on olemassa. Nämä ovat asioita joita me emme todellakaan tiedä.

        "Kysymyksiä" laulun sanat lohduttavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt kansakoulun, ammattikoulun levyseppä-hitsaaja linjan ja konemekaanikkolinjan vielä lisäksi. Siinä koulutukseni.
        Siitä on yli viisikymmentä vuotta.

        Tienannut aivan sairaasti rahaa, ellet ole juopotellut niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läheisten poismenot olivat mielestäni vapaus sairaudesta, jäljelle jäi sitten vain ulkokuori.Suojelusenkelit pitävät huolta poismenneistäkin.

        Keskustelin kerran papin kanssa asiasta ja hänkin oli sitä mieltä että jokin yliluonnollinen on olemassa. Nämä ovat asioita joita me emme todellakaan tiedä.

        "Kysymyksiä" laulun sanat lohduttavat.

        Karmeinta on ajan hammas, joka syö kauniista ruman .
        Jos tämä kaunis kuolee nuorena eli kauniina, on asia eri kun mummona tai pappana kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tienannut aivan sairaasti rahaa, ellet ole juopotellut niitä.

        En juopotellut juuri ollenkaan, rahaa meni ulkomaan matkoihin, autoihin ja moottoripyöriin. Mutta pitihän se kokea sekin materialismi ja kivaa oli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe