Ruokaa saa merestä

Anonyymi

Sain tänään 6 kg hauen. Aika iso jöllikkä oli tein siitä pullia ja tuli kyllä hyviä.

27

<50

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      onneksi olkoon, kyllä meri ja järvet ahkeran ruokkii

    • Ahh hauki... tuo suomen alligaattori. Turhaan moitittu fisu. Kalapullat on hyviä kun oikein surauttaa massaksi. Voi tehdä monella tyylillä maustaa kiinalaisittain tai sit suomalaisittain ihan vaan tillillä, valkopippurilla ja suolalla. Pyöräyttää korppujauhoissa. Voi sen kai niinkin tehdä että ensiksi kananmunassa ja jauhossa ja kananmunassa ja korppujauhoissa.

    • Anonyymi

      Ilmaista ruokaa saa, kun menee keittiöapulaiseksi kylpylöihin tai laivoille. Ihmiset lehtitietojen mukaan jättävät kasoittain ruokaa lautasille kun ovat ensin haalineet niitä eivätkä jaksa syödä.
      Monta kiloa kinkkua, juustoa, munia, pekonia ja leipiä on lautaset täynnä.
      Se on mukava palkanlisä köyhälle kun syö heti samalla kun vie lautaset tiskiin, ja loput työntää taskuun.

      • Anonyymi

        Kyllä sitä ilmaista ruokaa saa ihan kotiin tuotuna, kun diakonit tuo EU-ruoka-apua tai muuta ruoka-apua. Meille tuotiin kotiin juuri seurakunnan diakonin toimesta iso kassillinen EU-ruoka-apua, oli hernaria ja lisäksi erikseen monta purkkia nötköttiä ja paljon muuta. Näillä pärjää monta viikkoa!


    • Anonyymi

      Menkää töihin niin voitte syödä jotain muutakin kuin haukea.Ei se työpaikka sillä tule että valmistelee itselleen ruokaa. Hauki surkein kala mitä löytyy.

      • Anonyymi

        Minulla ON ansiotyö, mutta kyllä minulle hauki kelpaa. Ihan hyvää savustettuna ja uunissakin paistettuna tai vaan pannulla paistettuna. Keväällä tulee haukea hyvin katiskoilla, pistän niistä aina osan pakastimeen, säilyy hyvin rasvattomana kalana, että voin tehdä uunihaukea smetanan kanssa aina viikonloppuisin syksyllä. Keväällä kalsatan katiskoilla, käyn katsomassa ne aina työmatkoilla kotiin tullessa. Aina on jotain kalaa kotiin niiltä katiskoilta!
        Ja mitä työpaikkoihin tulee, kyllä niitä löytyy ja ruokaa valmistelemalla itse säästää melkoisesti. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot!

        köyhäkalastaa


      • Anonyymi

        Vaiti. Kunnioita edes kaloja.


      • Anonyymi

        Kyllä monet työssä käyvät syövät itse pyydettyä haukea ja tekevät ruokansa itse!
        Itse pyydetty kala on tosi edullista, niistä riittää kavereillekin.


    • Anonyymi

      Sen mitä kalaa syön niin muikkuja paistan,- ja silakkaa. Silliä sillon tällön ja kaupasta saa ostamalla.
      Hauki tosi surkea kuiva kala ja ei niin hyvin perkaa etteikö ruotoja jäis. En syö haukea...kuvottavaa.

    • Anonyymi

      Eihän siinä hauessa mitään vikaa ole. Vähän enemmän on piikkejä poistettava, ja jos sitä pitää liian kuivana, haukipullathan on ihan hyvä ruoka.
      Miksi sitten jotkut ylioppilasosakunnat tai vastaavat antavat presidentille jouluna jouluhauen? Eikö se ole silloin melkoisen arvokas kala.

    • Anonyymi

      Haukihan on sellainen kala niinkuin aloittaja kirjoitti että 6kg niin tuollaista syö....kuin puuta.

      • Anonyymi

        Kyllä 6kg hauki on ihan hyvää savustettuna tai tekee tosi hyvät ruodottomat kalapuikot tms. Savustettuna hauki kalakeittoon, on muuten tosi hyvää! Ja kun vielä omista pyydyksistä tulee, niin ei ole kovin kallistakaan, kyllä 6kg haukea syö pitkään.


    • Anonyymi

      Kovalla työllä hauesta saa ruodot pois, itsekkin usein haukee olen kalastanut. Ahventa minulla onkin noin 14 kg fileenä pakastimessa. Sain kesällä ja nyt syksyllä noin 185 kg ahvenia. Alkaa ole kalastuskausi loppu ja veneen pian nostan ylös. Maaliskuussa sitten alkaa taas kalastus siika onginnalla ja verkkoja myös mereen.

      • Anonyymi

        Ne hauen ruodot on kyllä hieman konstikkaat ottaa pois, mutta suhteellisen helposti oppii hauenkin fileeraamaan ruodottomaksi. Netissä tosi hyvin videoita fileeraukseen, kannattaa opetella!
        https://www.youtube.com/watch?v=jVA8Sisa1ho

        köyhäkalastaa


    • Anonyymi

      Eikun onkelle!

    • Anonyymi

      Kaupasta saa helpommalla ja itse suosin kuhafilettä.

      • Anonyymi

        Tämä on kuule köyhyyspalsta ja vaikka olisit rikaskin, niin rikkaat(kin) syö itse pyydettyä kalaa. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot!
        Tietty onhan se tukipummina hyvä ostella kuhafilettä, kun yhteiskunta maksaa!


    • Anonyymi

      Kuhaa tullut heikosti tänä vuonna, sain vain kaksi alamittaista mutta ahventa kyllä tuli aika paljon ja haukee tulee aina mutta ihmiset ei osta haukee koska eivät osaa valmistaa sitä. Jos ensi vuonna saisin 350 kg ahventa niin olisin tyytyväinen, tavoitteita pitää olla.

    • Anonyymi

      Ihan kiva sinulle. Itse olen allerginen kalalle (ja äyriäisille ja sienillekin)

    • Anonyymi

      Merilohta oikeen kunnollista nami nami ni kyllä jää teitin hauet syömättä yök.

    • Anonyymi

      Kasiaisia pannulle ja pitsaan, ei valita kun ei ne tiedä mitä se on.

    • Anonyymi

      Tosi köyhällä on hauki joulupöydässä eikä paremmasta tiedä kiäh kiäh kiäh.Hauki on hyvää eipäs oo ompas ei oo.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Hauki on ihan hyvää joulupöydässä, kun se oikein laitetaan. Ennemmin syön haukea jouluna, kuin turskaa lipeäkalana.


    • Anonyymi

      Nakki jakaa kinkkuja ja aki kuvaa

    • Anonyymi

      Kunhan joku toisi sen meren lähemmäksi. Nyt on matkaa noin 130km.

    • Anonyymi

      Aloitukseen että ruokaa merestä ni miks perk joku surkea kala esillä kuin hauki. Vaikka ahven ihan eri juttu vaikka fileenä. Joku 40 vuotta syönyt kaloja ni jotkut savusilakat kyllä maistuu. Suutarin lohta ni siinä on kans yks hyvä ja jos ei siitä tykkää niin ei tiedä kalanpäälle mitään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe