Juuri aamuteeveessä ilmoitettiin bensan huutokaupasta. Haja-asutusalueelta kuolee polttonesteasemat vauhdilla pois.
HANKI SÄHKÖAUTO JA ÄKKIÄ!
Bensan huutokauppa
46
<50
Vastaukset
- Anonyymi
"HANKI SÄHKÖAUTO JA ÄKKIÄ!"
Painu vit tuun siitä huutamasta bensaa! - Anonyymi
Bensa menee kortille.
- Anonyymi
https://www.ksml.fi/teemat/autot/Rahtilaivan-päästöt-vastaavat-50-miljoonaa-autoa/484387
Onneksi saattuttamista pidetään kuitenkin huolta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.ksml.fi/teemat/autot/Rahtilaivan-päästöt-vastaavat-50-miljoonaa-autoa/484387
Onneksi saattuttamista pidetään kuitenkin huolta.Kun tankkilaivoja ei enää tarvita autojen tarpeeseen öljyä rahtaamaan pienentyy päästöt huimasti.
- Anonyymi
"Bensa menee kortille"
Yleensä bensa mene kortille kun tankkaa!
- Anonyymi
Haja-asutusalueelta loppuu bensa-asemat ensin. Maaseudulla ostetaan jerrykannuja ja kun käydään tankilla, peräluukussa on sata litraa bensaa, josta sitten tankataan. Sähköautoilija tankkaa kotonaan. Setämiehet ja peräkammarin poijat kärsii eniten, koska eivät ymmärtäneet vaihtaa ajoissa.
- Anonyymi
1 rahtialus saastuttaa 50 miljoonan henkilöauton verran vuodessa.
Voi käydä vahinko jottei huomata näissä kaupoissa. Pieni vahinko ei toki tahallinen vaikka laivayhtiöt omistaakin vapaamuurari hyväveli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 rahtialus saastuttaa 50 miljoonan henkilöauton verran vuodessa.
Voi käydä vahinko jottei huomata näissä kaupoissa. Pieni vahinko ei toki tahallinen vaikka laivayhtiöt omistaakin vapaamuurari hyväveli.Faktaa tyhmien jerry kannu misten kusettamista.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/15-suurinta-rahtilaivaa-tuottaa-yhta-paljon-typpi-ja-rikkipaastoja-kuin-kaikki-maailman-autot-yhteensa-eivatka-ilmastosopimukset-koske-alaa/7108302#gs.bn7akc
Isoveli pitää valan vannojistaan huolta ja kusetaa minkä ehtii.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faktaa tyhmien jerry kannu misten kusettamista.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/15-suurinta-rahtilaivaa-tuottaa-yhta-paljon-typpi-ja-rikkipaastoja-kuin-kaikki-maailman-autot-yhteensa-eivatka-ilmastosopimukset-koske-alaa/7108302#gs.bn7akc
Isoveli pitää valan vannojistaan huolta ja kusetaa minkä ehtii..Minkäs teet? Täytyy säästää sieltä mistä pystyy. Ei ole sähkövaltamerilaivoja eikä varsinkaan latausasemia niille keskellä merta. Mutta sähköautoja on ja niille latauspaikkoja ympäri Suomea ja muuta maailmaa. Ei tämä ole mitään rakettitiedettä.
- Anonyymi
Aamu-uutisissa kerrottiin, että samalla siirretään rikkailta köyhille, eli bensa-autoilijoita verotetaan RAAKASTI ja siitä saaduilla rahoilla autetaan köyhiä. Ongelma on tietysti siinä, että setämiehet ja peräkammarin pojat eivät ole rikkaita... Mutta oli miten oli, peräkammarin pojat ja setämiehet tulee NYT SIIRTYÄ SÄHKÖAUTOIHIN hyvin äkkiä, koska he ovat kommarien ja virheiden tähtäimessä. Ainoa keino nauraa asialle jälkeenpäin, ON HANKKIA SÄHKÖAUTO ja nopeasti! Muuten käy huonosti.
- Anonyymi
" setämiehet ja peräkammarin"
Ole sinä "tätimies tai etukammarityttö" hiljaa asioista, joita et ymmärrä. - Anonyymi
Niin ja sähköhän tulee töpselistä ilman minkäänlaista saastuttamista ja hiilijalanjälkeä. Ei meillä ainakaan näy savuakaan vaikka laittaa auton lataukseen....
- Anonyymi
Juu haja-asutusalueilla pitkien matkojen päässä kaikesta on nykyinen sähköauto ihan paras, nerouttako jota en ymmärrä??
- Anonyymi
"Juu haja-asutusalueilla pitkien matkojen päässä kaikesta on nykyinen sähköauto ihan paras, nerouttako jota en ymmärrä??"
No jos lähin bensa-asema on 100km päässä ja lähin töpseli on 10 m:n päässä, kumpi silloin kannattaa olla, sähköauto vai bensa-auto?
Ei vaadi lukion käyntiä, että tuon ymmärtää. Sähköautot soveltuvat erityisesti maaseudulle. Viimeistään silloin, kun bensa-asemat loppuvat sieltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Juu haja-asutusalueilla pitkien matkojen päässä kaikesta on nykyinen sähköauto ihan paras, nerouttako jota en ymmärrä??"
No jos lähin bensa-asema on 100km päässä ja lähin töpseli on 10 m:n päässä, kumpi silloin kannattaa olla, sähköauto vai bensa-auto?
Ei vaadi lukion käyntiä, että tuon ymmärtää. Sähköautot soveltuvat erityisesti maaseudulle. Viimeistään silloin, kun bensa-asemat loppuvat sieltä.Huoli pois haja-asutusaluiden bensiinin riittävyydestä. Farmisäiliöt on keksitty jo Kylmän Sodan varhaisina vuosina takaamaan polttoainehuoltoa ja ne tekevät uuden tulemisen jos huoltoasemaverkosto harvenee.
Sähköauto ja jokatalvinen -30C pakkanen haja-asuutusalueella on hengenvaaarallinen yhdistelmä. Joitain vuosia sitten Lapissa taksikuskit harvaanasutulla alueella paukkupakkasten aikana varustivat autonsa pilkkihaalareilla ja nuotiopuilla sen varalta, jos matka katkeaa.
Miten paljon muuten nykyisten sähköautojen 20C range noin prosentuaalisesti laskee -30C pakkasilla? Entäs latausajat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoli pois haja-asutusaluiden bensiinin riittävyydestä. Farmisäiliöt on keksitty jo Kylmän Sodan varhaisina vuosina takaamaan polttoainehuoltoa ja ne tekevät uuden tulemisen jos huoltoasemaverkosto harvenee.
Sähköauto ja jokatalvinen -30C pakkanen haja-asuutusalueella on hengenvaaarallinen yhdistelmä. Joitain vuosia sitten Lapissa taksikuskit harvaanasutulla alueella paukkupakkasten aikana varustivat autonsa pilkkihaalareilla ja nuotiopuilla sen varalta, jos matka katkeaa.
Miten paljon muuten nykyisten sähköautojen 20C range noin prosentuaalisesti laskee -30C pakkasilla? Entäs latausajat?Sähköauto lähtee käyntiin -30 ja - 40 pakkasessa. Se on fakta. Sähkömoottori on tunteeton kylmäkäynnistykselle, se ei kulu tai öljy jähmety.
Talvella akku lämmitetään ja se vie hiukan sähköä, sillä se lämmitys on ilmapumpulla toteutettu. Ajomatka siis lyhenee n 10-20%, mutta myös kylmässä autokin kuluttaa sen 10-20% enemmän polttoainetta.
Akun lataus kylmässä ei ole ongelma koska akkua lämmitetään. Suoraan ajosta lämmin akku ottaa vastaan nopeastikin suuria määriä virtaa ja latautuu n 45 ajassa 20% tasosta sinne 80% tienoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto lähtee käyntiin -30 ja - 40 pakkasessa. Se on fakta. Sähkömoottori on tunteeton kylmäkäynnistykselle, se ei kulu tai öljy jähmety.
Talvella akku lämmitetään ja se vie hiukan sähköä, sillä se lämmitys on ilmapumpulla toteutettu. Ajomatka siis lyhenee n 10-20%, mutta myös kylmässä autokin kuluttaa sen 10-20% enemmän polttoainetta.
Akun lataus kylmässä ei ole ongelma koska akkua lämmitetään. Suoraan ajosta lämmin akku ottaa vastaan nopeastikin suuria määriä virtaa ja latautuu n 45 ajassa 20% tasosta sinne 80% tienoille."Talvella akku lämmitetään ja se vie hiukan sähköä, sillä se lämmitys on ilmapumpulla toteutettu."
-Onko autojen ilmalämpöpumpuissa jotenkin eri tekniikka kuin kiinteistöissä. Tavalliset ilmalämpöpumput kun eivä anna enää mitään hyötyä puhutun -30C pakkasilla ja lämpöpatter on silloin tehokkaampi.
Veikkaan että puhuit ihan pehmoisia asiasta sähköautohuumassasi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto lähtee käyntiin -30 ja - 40 pakkasessa. Se on fakta. Sähkömoottori on tunteeton kylmäkäynnistykselle, se ei kulu tai öljy jähmety.
Talvella akku lämmitetään ja se vie hiukan sähköä, sillä se lämmitys on ilmapumpulla toteutettu. Ajomatka siis lyhenee n 10-20%, mutta myös kylmässä autokin kuluttaa sen 10-20% enemmän polttoainetta.
Akun lataus kylmässä ei ole ongelma koska akkua lämmitetään. Suoraan ajosta lämmin akku ottaa vastaan nopeastikin suuria määriä virtaa ja latautuu n 45 ajassa 20% tasosta sinne 80% tienoille."Yhtä mieltä voidaan olla siitä, että sähköautojen suurin ongelma talvella on toimintasäteen pienentyminen entisestään. Sähköautoilijoiden keskuudessa tehdyn lyhyen tiedustelun mukaan kesäkelillä saavutettavasta toimintamatkasta voi pakkasilmoilla napata pois ainakin yhden kolmasosan, ellei jopa puolet. On tosin syytä muistaa, että sähköauto ei ole tämän ongelman kanssa yksin – myös polttomoottoriauton kulutus nousee talvella huomattavasti."
Mistähän näitä sähköautoulufanaatikkoja löytyy, siis niitä jotka yrittävät vähätellä tunnettuja ja tunnustettuja sähköauton heikkouksia. Ja kenenkä palkkalistoilta?
- Anonyymi
Vihreät ovat setämiesten ja peräkammarin poikien pahin vihollinen ja ainoa tapa taistella vastaan on HANKKIA SÄHKÖAUTO. Sillä tavalla vihreiden suunnitelma rahastaa setämiehet ja peräkammarin pojat KUIHTUU KASAAN.
- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/e4a4bcc4-9548-4f96-9b2f-30b388a76ee1
"Aalto-yliopiston huippututkijat ... Fossiilisten polttoaineiden myyntilupajärjestelmä kohtelisi Liskin mukaan oikeudenmukaisesti eri väestöryhmiä. Sen taloudelliset vaikutukset eivät kohdistuisi vain joihinkin autoilijoihin. Oikeudenmukainen kaikille paitsi setämiehille ja peräkammarin pojille" - Anonyymi
Keltaliivit ja aseet esiin jos tällainen tulee se on varma ja luuletteko jotta kansa vain istuu ja maksaa.Suomessa yli miljoona laillista asetta jos nämä otetaan keltaliivien avuksi ei pysäytä poliisi ei armeija sillä ei edes armeijan joukot tottelisi ja tulisi poliisin avuksi jos näin kävisi.Hallitus kaatuis silloin aseilla. Ensiksi tietenkin kaupungit palaisi kuten Ranskassa.. J a kyllä sähköautoilijatkin kärsisi kun ne palaisi aina parkissa..
Ei moni tajua mitä maksaisi tavaroiden kuljetus tämän jkälkeen eli kaikki kulut mitkä tulisi kuljetusyhtiöille menisi tuotteiden kuten esim ruuan hintaan sekä sähkonsiirtohinnat 2035 on ihan toista kun nyt kiitos Carunan ja muiden ahneiden sähköyhtiöiden.Siirtohinta on 2035 non 50 kertainen nykytasoon koska 15% saa nostaa lain mukaan joka vuosi. - Anonyymi
Tällä menolla niin pian kävelemme tuohivirsut jalassa, ja valonlähteenä on päre seinänraossa.
- Anonyymi
Paras ja yhdenvertainen tapa olisi se, että valtio vaihtaa vanhat autot vastikkeetta eli ilmaiseksi sähkö- tai hybridiautoihin. Jotain tälläistä konkreettista. Ja myös puuttuu päästöihin siellä missä oikeasti on merkitystä. Laivat ja teollisuus vaan seis. Ja sitten kannattaa muistaa onko tässä mitään järkeä jos muualla maailmassa ei tehdä mitään. Mitä järkeä on rangaista maaseudun työtöntä päästöistä. Ei tajuu. Enkä pidä sitä fiksuna. Se vaan on todella epäreilua. Mutta ilmaisista sähköpirsseistä on hyvä alkaa. Jos on tarkoitus käyttää hyvää tahtoa.
- Anonyymi
Suomen nykyinen sähkön tuotanto ei riitä sähköautoihin vaan sitä pitää ostaa mm Venäjältä, jossa se tuotetaan fossiilisilla eli ilmaston kannalta paljon tuhoisampaa kuin polttomoottoriautolla ajaminen.
Sähköauto on menneen talven lumia. Tulevaisuus on kaasussa ja vedyssä sekä jätteestä tehdyssä dieselissä. Dieselille tulee renesanssi.- Anonyymi
Millä tiedolla väität että fossiilisella tehty sähkö on saastuttavampaa kuin bensan polttaminen moottorissa bensan valmistus? Haluan faktatietoa väitteellesi. Toisekseen kaikki öljy (bensa) tuodaan ulkomailta, pääasiassa venäjältä, suurin osa sähköstä tehdään kotimaassa.
Oletko tutustunut vedyn valmistusprosessiin? Vedyn valmistukseen uppoaa enemmän energiaa kuin siitä saa irti polttokennossa, onko järkeä? Samoin on bensan ja biodieselin laita.
Olisiko sittenkin järkevämpää käyttää tuo energia suoraan sähköautoon joka käyttää tuon energian hyvällä hyötysuhteella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tiedolla väität että fossiilisella tehty sähkö on saastuttavampaa kuin bensan polttaminen moottorissa bensan valmistus? Haluan faktatietoa väitteellesi. Toisekseen kaikki öljy (bensa) tuodaan ulkomailta, pääasiassa venäjältä, suurin osa sähköstä tehdään kotimaassa.
Oletko tutustunut vedyn valmistusprosessiin? Vedyn valmistukseen uppoaa enemmän energiaa kuin siitä saa irti polttokennossa, onko järkeä? Samoin on bensan ja biodieselin laita.
Olisiko sittenkin järkevämpää käyttää tuo energia suoraan sähköautoon joka käyttää tuon energian hyvällä hyötysuhteella?Bensiini on öljynjalostuksen sivutuote ja sitä syntyy pakosta kun öljyä jalostetaan laivojen ja lentokoneiden polttoaineeksi. Samalla syntyy myös etaani- ja butaanikaasuja, joita voidaan käyttää myös polttoaineina.
Dieseliä voidaan valmistaa jätteistä, jolloin päästöt ovat todella pienet ja tuossa työryhmän esityksessähän on kyse hiilen päästökaupasta. Kivihiilellä tuotettu sähkö on raskaasti ilmastoa rasittavaa ja mm Helsinki tuottaa suuren osan sähköstään sillä.
Sähköauton valmistus rasittaa luontoa kohtuuttomasti, joten sen kokonaispäästöt ovatkin yllättävän suuret, vaikka jopa 80 prosenttia akkujen materiaalista voidaan kierrättää.
- Anonyymi
Jos hallitus alkaa toteuttamaan tuota hulluutta, nousee persujen kannatus yli 30 prosenttiin.
- Anonyymi
Tervemenoa takaisin hevostalouteen , seuraavaksi piereskely kielto suomalaisille.
- Anonyymi
Kannattaisi se piereskely- energia kerätä talteen ja jalostaa liike-tai lämpöenergiaksi. Auttaisi energiatalkoissa. Takapuoli on täysin ilmainen energialaitos omasta takaa. Päästömittauksia tuskin on tehty.
- Anonyymi
Afrikassa lapset louhii akkujen raaka-aineita kuten kadiumia. Et lapsityövoiman käyttöön siirrytään vaivihkaa. Jokin tuossa yhtälössä ei toimi. Miten Suomen päästöttömyys vaikuttaisi maapallon päästöihin. En ole kuullut poliitikkojen suusta. Kunhan petaavat itselleen seuraavaa vaalikautta. Hyvin on populistisia juuri autoiluun kohdistuvat vaatimukset. Julkinen liikenne pitäisi olla ilmaista niin se jo vähentäisi autoilua. Mutta ei sillä ole mitään merkitystä jos joku ajaa pari kertaa viikossa kauppaan maaseudulla. Oli auto mikä hyvänsä.
- Anonyymi
Polttoainejakelu on todella tehokasta. Suomessa on vain n. 4500 polttoaineasemaa ja ne riittävät kaikennäköisille autoille, paketti-, kuorma ja henkilöautoille sekä busseille nyt tarvittaisiin 2030 mennessä 171 000 sähköautojen latausasemaa.
On todella tehotonta ja kallista rakentaa kaikille autoille omaa asemaa latausta varten.
Tästää voi päätellä, että akut ja niiden lataus tarvitsevat rutkasti kehitystä!- Anonyymi
"Tästää voi päätellä, että akut ja niiden lataus tarvitsevat rutkasti kehitystä!"
Totta, jos lataaminen sujuisi yhtä juohevasti kuin polttomoottoriautossa niin jopa nykyisillä sähköauton ajomatkoilla tulisi toimeen. Matkalla olisi helppo ja nopea "tankata" lisää sähkö akkuihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tästää voi päätellä, että akut ja niiden lataus tarvitsevat rutkasti kehitystä!"
Totta, jos lataaminen sujuisi yhtä juohevasti kuin polttomoottoriautossa niin jopa nykyisillä sähköauton ajomatkoilla tulisi toimeen. Matkalla olisi helppo ja nopea "tankata" lisää sähkö akkuihin.Moni täyssähkö auto lataa 20%->80% tasoon noin kolmessa vartissa. Ja sillon saa kantansa 350-400km.
Kyllä sen 350km ajon jälkeen mielellään vaikka pitää kolmen vartin tauon ja jatkaa matkaa virkeänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni täyssähkö auto lataa 20%->80% tasoon noin kolmessa vartissa. Ja sillon saa kantansa 350-400km.
Kyllä sen 350km ajon jälkeen mielellään vaikka pitää kolmen vartin tauon ja jatkaa matkaa virkeänä."Moni täyssähkö auto lataa 20%->80% tasoon noin kolmessa vartissa."
Moni ja moni mutta jos niitä pikalatureita olisi edes saatavilla. Jos taas lataaminen olisi yhtä juohevaa ja nopeaa kuin tankkaaminen niin harvemmatkin latauspaikat vapautuisivat muiden käyttöön muutamassa minutissa eikä tarvitsi luuhata paikalla kauemmin kuin on tarpeen esim. kahvin juontiin eikä viivytellä paikalla turhaan tuntia tai paria.
Sitä tarkoitetaan yllä akkujen ja latauksen kehittymisellä!
- Anonyymi
Minulla on ns. pikkuauto ( ulkomitoiltaan! Sisältä tilava.) jossa on 1 200 kuutioinen bensamoottori.
Maantiellä kun ajelee sellaista 90 km/t tasanopeutta, niin kulutuslukema alkaa 5:llä.
Oikeastaan bensan hinnankorotus ei tuollaisella kulutuksella paljon oikeasti tunnu kukkarossa. Lisäksi olen karsinut "turhat" ajot, joten kilometrejä kertyy vuodessa noin 8 000.
Se tarkoittaa noin vajaa 480 litraa polttoainetta vuodessa. Euroina noin 750 rahaa.
Jos se summa nousee vaikkapa 1 000 euroon, en sitä oikeasti huomaa mistään.
Kokemukseni: kun ajaa pienimoottorisella autolla rauhallisesti ja matkat etukäteen harkiten, ei bensankulutus ole edes tällaiselle eläkeläiselle merkittävä kuluerä.
Jos tykkää kaahata isotehoisella lotjalla huvikseen, niin maksaahan se. Mutta se on oma valinta.- Anonyymi
Yksi suomalainen eläkeläinen tuskin pelastaa maailman vaikka ajaisi kusi sukassa hyvällä omallatunnolla ja kokee toimivansa oikein.
- Anonyymi
Me täällä keskisuomessa lounais ja pääkaupunkiseutukunnissa olemme suurimpia maksajia kun verrataan rajaseuduilla asuvia autonkäyttäjiä jotka tankkaavat naapurimaissa autojansa ellei sitten aaltoyliopisto tee ehdotusta rajojen sulkemisista
Nyt on jo havaittavissa huoltokorjaamon sekä myynti että autoalalla yleensä ja rengasliikkeittä myöten hiljentymisen merkkejä ja laman odotusta joka sen kautta rokottaa valtion verotuloja. Eikä voi sivuuttaa elintarvike ja taloustavara kauppojakaan kun autonomistajien kulutuskäyttäytyminen muuttuu polttoaineiden hinnakorotuksien myötä vaikkakin on muuttunut nyt jo. Joka tapauksessa lama tulla puksuttaa suomen maaperälle ja julkisia menoja on jälleen pakko leikata sekä vuodenvaihteessa on vuorenvarmasti uusia hinnakorotuksia tulossa kuluttajahintoihin. Jäämme odottamaan uutta lamaaaltoa ja uusia aalto yliopiston tutkimusta lamasta ja sen vaikutusta sekä miten torjua taantumaa ja siitä johtuvaa talouden lamaa joka voi kestää useita vuosia.- Anonyymi
Sähköautomyyjät täällä selittää kuinka sähkö yleistyy jne. Saksassa diesel on noussut nyt uudelleen suosituksi. Ja sama käy suomessakin...tosin suomessa ei rinteen hallituksen aikana käy muuta kuin uusien autojen myynti laskee entisestän ja suomalaiset ostaa käytettyjä tuonti dieseleitä. Sähköautot eivät yleisty koska suomalaiset on mökkikansaa ja mummolle ajellaa pidemmällekkin. Diesel tulee olemaan paras vaihtoehto, nesteen MY diesel tulee polkemaan sähköautot alelaariin lähivuosina. Tällä hetkellä on silkkaa tyhmyyttä ostaa sähköauto tai ladattava hybrid, niitä et saa myytyä enää 5 vuoden päästä sitten millään koska sähköautot kehittyy nyt niin paljon. Se ei silti sitä tarkoita että niitä suomessa sen enempää myytäisi. Suomalaiset ovat jo huijauksen tajunneet ja valtaosa on sähköautoja vastaan. 10vuoden päästä suurin ero liikenteessä on se että autokanta on n.10 vuotta vanhempaa kuin nyt. Ja vaikka rinne saa nyt paljon pahaa aikaan niin 3,5vuoden päästä hallituksessa on persut...tiedätte mihin se johtaa, se on diesel ja bensa suomi.
- Anonyymi
Asun 140km venäjän rajasta ja käyn aina rajan takana tankkaamassa, tankkiin menee 100L polttoainetta joskus tyhjennän kotona kanistereihin ja ajelen uudestaan seuraavana vkl. Todennäköisesti kävisin kauempaakin
Ostan muutakin. Tekisi mieli muuttaa kirjat karjalaan, ehkä teemme sen joskus
Todennäköisesti kävisin kauempaakin.- Anonyymi
Mitäh... Siis käytät vapaa-aikaasi 280.km.n ajamiseen vain koska saat halpaa bensaa!
Kulutat tuon ajamiseen noin 20l bensaa! Jonotat varmaan tuntikaupalla ilmaisia ämpäreitäkin.
Tuurissa oli kesällä bensa-ale euron litra, sinnekin oli ihmisiä ajanut melkein 100km.n päästä jonottamaan yli 2h että sai menetettyä hermonsa, mutta sai muutaman kympin halvemmalla tankin täyteen. No etu menikin matkan ja jonotusajan bensankulutukseen.
Ei ole suomalaiset terveitä, ei.
- Anonyymi
Miksi jotain haittaveroa ei kohdisteta suoraan laivojen varustamoille. Sitä suurempi mitä saastuttavampi paatti. Näin se menisi sinne missä oikeasti on vaikutusta, edes vähän.
- Anonyymi
Koska silloin suomen vienti loppuisi seinään! Kukaan ei ostaisi suomalaisia tuotteita ja kaikki ulkomailta tänne rahdattu tuote saisi hinnankorotuksen.
Miksi ruoskia itsensä hengiltä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska silloin suomen vienti loppuisi seinään! Kukaan ei ostaisi suomalaisia tuotteita ja kaikki ulkomailta tänne rahdattu tuote saisi hinnankorotuksen.
Miksi ruoskia itsensä hengiltä?Mitä sitten. Sitten loppuisivat päästöt myös seinään. Sehän se tarkoitus oli? Miksi pitäisi kuluttaa tai tuoda tavaraa halvalla jos kyse oli ilmastonmuutoksesta. Kaipa ne rajoitukset pitää kohdentaa oikeaan osoitteeseen, että sillä olisi jotain merkitystä. Sitten jäisi aikaa vaikka punoa pärekoreja. Ja viedä niitä hevosilla ja rattailla Venäjälle jos ei muuta keksi tehdä.
- Anonyymi
Tutkija Ville Erkkilä VTT:sta sanoo, että labrassa tehtyjen selvitysten perusteella akkujen suorituskyky tosiaan heikkenee merkittävästi lämpötilan laskiessa, mikä johtuu akkujen toimintaperiaatteesta.
”Olemme mittauksissamme havainneet, että nollassa asteessa akun lataus ei kemiasta riippuen onnistu välttämättä ollenkaan.”
Purkukapasiteetti puolestaan laskee 20 pakkasasteessa noin puoleen tavallisesta.Jos kokemukset on pelkästää kiinalaisesta androidikännykästä:
"VTT:ssa ei ole tutkittu nimenomaan eri puhelinten pakkaskestävyyttä. Vastoin kuin esimerkiksi ajoneuvoissa, puhelimissa ei ole samalla tapaa tilaa huolehtia lämmönhallinnasta, eikä siihen välttämättä edes panosteta, kun tavoitteena on valmistaa entistä ohuempia ja pienikokoisempia älypuhelimia."
https://bit.ly/2WeBGwW
Kannattaa laittaa linkki alkuperäiseen kirjoitukseen muuten se teksti on vain oma mielipide, ja sillä ei ole mitään arvoa.
- Anonyymi
Missä voi huutaa tuota bensaa ? Onko pohjahintaa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593215Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472921Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242739Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193991Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26830- 44829
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101822