Oiva esimerkki palavasta seurakunnasta. Olen joskus käynyt tuolla Sieppijärvellä. kyllä on esimerkillinen uskovien yhteys. Kun tapaan sinne kuuluvia uskovia ja käyvät joskus meillä, heissä huokuu se aito uskovaisen piirre hengessä palavuus, siitä ei voi erehtyä. Sitten tunnen uskovia jotka eivät hyväksy mielellään ja eivät siksi käy siellä. Toimpahan tälläisenkin jutun tänne. koska täähän on keskustelua Helluntailaisuudesta foorumi
Jos haluat kuuntele/katsele tää laittamani video jossa on iloinen meininki ja laulavat nätisti Jeesuksesta.
https://www.youtube.com/watch?v=QfeXRhPdH5Y
Ihailemani Kolarin Helluntaiseurakunta!
39
2549
Vastaukset
- Anonyymi
Hallelujjaa,hallelujjaa! Kiitos herra tomumajalle tästä. siellä on kyllä väkevää, eikä vähiten lappalaisten Jorman "ansiosta". Todella sydämellinen pariskunta Lappalaiset. En tiennytkään, että hän vetelee noin suvereenisti myöskin kurttua.
- Anonyymi
Kiitos Tomumaja. Palstalla on harvinaista, että tuodaan esille positiivisia asioita helluntailaisuudesta. Tämä ei johdu siitä, että positiiviset asiat olisivat harvinaisia. Se johtuu siitä, että kirjoittajat ovat enimmäkseen helluntailaisuuden ja myös elävän uskon (Jeesuksen) vastustajia (Apt 9:4). Positiiviset kokemuksen helluntailaisuudesta ovat tavallisia ja niitä on kaikilla helluntailaisilla ja niilläkin, jotka eivät kuulu helluntaiseurakuntaan mutta käyvät tilaisuuksissa.
Mutta valitettavasti he eivät kirjoittele tänne positiivisia kokemuksiaan koska niitä pilkattaisiin ja häväistäisiin. Ehkä palstaa ei helluntailaiset edes lue vaan lukijat ovat jotakin muuta. Sinun todistuksesi on hyvää vastapainoa tällaiselle uskon vastustukselle. Kiitos ja siunausta! - Anonyymi
Aloitin kuuntelemaan videota ja ainakin heti ensimmäisellä minuutilla aloin kokea suurta Pyhän Hengen läsnäoloa ja voimaa. En minä tätä kiistä, sillä vaikka kiistän ihmisten oman hurskauden. Jos Pyhä Henki on päättänyt asettua taloksi kolarilaiseen hirsitaloon, niin kaitpa Hän Itse tietää, mitä tekee.
Videota kulunut nyt 4 minuuttia... Hei, nyt ne alkoivat paukuttaan käsiään! Heh! Hyvä!
Siellä on mukana joitain venäläisiä?
"Kiitos, kunnia kirkkaus, valta, voima ja herraus Karitsalle, halleluujaa!"
Tätähän kuuntelee, eikä tule yhtään ärsyyntynyt olo. Ainakaan toistaiseksi.
8 ja puol minuuttia... Nyt Putinin näköinen henkilö plaraa Raamattua... mitä aikonee sanoa? Höh, hän onkin suomalainen, nainen tulkkaa englanniksi. Kuunnellaan.
Nyt hän puhuu Jumalan tulesta ja seurakunta hihkuu halleluujaa...- Anonyymi
Täytyy yrittää oikein keksittyä siihen, mitä puhuja varsinaisesti sanoo... Englanninkielinen tulkkaus vierellä hiukan häiritsee keskittymistä, mutta ei se mitään, kun ei kuuntele sitä, vaan yrittää ottaa ajatuksen pätkää puhujan omasta puheesta...
Kysymys on ilm. siitä, että kullekin meille on Jumala antanut oman tehtävän ja sitä pitää kunkin meidän alkaa toimittamaan ja pitää kiinni tästä tehtävästä.... "Kuuntele ja tottele ja hyvin käy. Amen! Halleluja! Prase the Lord!" Puhe ei ole kovin kummoinen, mutta on sillä sanomansakin.
Nyt lauletaan. Soittaa haitaria. Itselleni tuntemattomia lauluja. Puhuja (Jorma Lappalainen?) kertoo usein vierailevansa Venäjällä, pitävänsä siellä tilaisuuksia. Venäjällä 5:llä eri tv-kanavalla noidat opettavat joitain omia juttujaan. Nyt laulu "Jeesus kulki Galilean rantaa"...
Rukousta, että Herra sytyttäisi Tulen meidän sydämemme... Video vielä tässä:
https://www.youtube.com/watch?v=QfeXRhPdH5Y
Nyt uusi puhuja (brasilialainen?). Puhuu paljon englantia... vitsailee... pääseneekö asiaan? Kehuu ja taputtelee selkään vieruskaveriaan (brasilialainen?) ja kertoo kuinka tämä opettaa ja elää samoin, mutta päästäneekö kaveria ollenkaan itse "opettamaan"? Voi ei! Nyt ne taputti sille!
Nyt tuo kaveri alkaa kertoa edellisestä puhujasta, "miten he tapasivat" jne... (mitä väliä?). Viimeiset 5 minuuttia yleistä naurua ja toinen toistensa kehumista. Kun Brasilian portugalilainen vihdoin pääsee Jeesukseen, video loppuukin.
Uskoisin, että Kolarin helluntaiseurakunta olisi vieläkin hengellisempi, kunhan ei päästäisi naureskelevia amerikansaarnaajia puhujapönttöihinsä vitsailemaan.
Arvosanani tilaisuudesta: 8 .
Aloitus hyvä, mutta loppua kohden lässähti, sillä Itse Pyhä Henki, joka aluanalkaen oli voimassaan, työnnettiin sivuun ja päästettiin ihmislihat toinen toisiaan kehuskelemaan ja alun hyvä Jumalan kunnioitus yleisessä naurussa katosi.
- Anonyymi
Kiinnitti heti huomiota rahankeräyslupa. Mukana pari liekö venäläistä ja jätkän humppa soi vaan ei houkuta. Missä on oppi jota he julistavat se on tärkeintä että tietää mihin päänsä kallistaa, ja rahansa antaa kuten tomumaja.
- Anonyymi
Juu, itse saarnan opetuksellisuus oli vähäinen, mutta asiallinen, jotakuinkin. Voisi verrata Jeesuksen vertaukseen kunkin omista leivisköistä, tämä on siis suoraan "Raamatusta", vailla sen kummempaa "oppia".
Eihän hellareilla mitään oppia olekaan, sitä on turhaa tuolta seasta etsiä, sillä sitä ei ole.
Helluntailaisuushan on suoraa Raamatun lukemista ja sieltä erillisten asioiden esiin nostamista ja tuon sananpaikan opettamista sinällään. Tästä johtuvat siis nk. opilliset ristiriitaisuudetkin.
Esim. kuinka tuon leiviskä-kertomuksen kukin saarnaaja itse esittäisi. Joku selittää sen käskynä, toinen taas Kristuksen Hengen vaikuttamana tekona. Jos hellareita kuuntelee sillä korvalla, että yrittäisi löytää sieltä keskinäistä logiikkaa, pettyy pahasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, itse saarnan opetuksellisuus oli vähäinen, mutta asiallinen, jotakuinkin. Voisi verrata Jeesuksen vertaukseen kunkin omista leivisköistä, tämä on siis suoraan "Raamatusta", vailla sen kummempaa "oppia".
Eihän hellareilla mitään oppia olekaan, sitä on turhaa tuolta seasta etsiä, sillä sitä ei ole.
Helluntailaisuushan on suoraa Raamatun lukemista ja sieltä erillisten asioiden esiin nostamista ja tuon sananpaikan opettamista sinällään. Tästä johtuvat siis nk. opilliset ristiriitaisuudetkin.
Esim. kuinka tuon leiviskä-kertomuksen kukin saarnaaja itse esittäisi. Joku selittää sen käskynä, toinen taas Kristuksen Hengen vaikuttamana tekona. Jos hellareita kuuntelee sillä korvalla, että yrittäisi löytää sieltä keskinäistä logiikkaa, pettyy pahasti.Mulla onkin paha aavistus, että Kolarin seurakunta sai tuossa kuullakseen paria, ulkomaista, letkeästi juttelevaa, kiertelevää huijarisaarnaajaa.
Se tietenkin tekee myös mietteliääksi, että kuinka tuo itse seurakunta ei tuota epäillyt... - Anonyymi
Rahankeräyslupa on oltava, mitä pahaa siinä. Pistäkää tekin linkkejä tykkäämistänne seurakunnista, kokouksista.
tomumaja- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. kuinka tuon leiviskä-kertomuksen kukin saarnaaja itse esittäisi. Joku selittää sen käskynä, toinen taas Kristuksen Hengen vaikuttamana tekona. Jos hellareita kuuntelee sillä korvalla, että yrittäisi löytää sieltä keskinäistä logiikkaa, pettyy pahasti.Mitä luulet onko joku henki asettunut siihen puutalorömiskään lappalaisten kanssa ja pyhäksi sitä kutsuvat. Lappalainen lie niitä hengen alaisuudessa saatuja satujaan kertonut aiemmin palstalla. Eikö heillä ole paljon niitä kastamattomia lapsiakin(pakanoita) talo täynnä? Hengen kokemukset yliluonnollisten ilmestysten kanssa ovat helluntailaisten lisäyksiä raamattuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla onkin paha aavistus, että Kolarin seurakunta sai tuossa kuullakseen paria, ulkomaista, letkeästi juttelevaa, kiertelevää huijarisaarnaajaa.
Se tietenkin tekee myös mietteliääksi, että kuinka tuo itse seurakunta ei tuota epäillyt...Emme voi kommentoida kun emme tiedä täysin mitä opettavat? Näyistä ja ilmestys tiedosta olen kuullut, mutta lisä tietoa pitäisi saada. Jahka voitelevat tomumajan shamaaniksi niin sitten alkaa herätys. ps. Rahankeräysluvan voisi anoa jokamies jolla on tarpeellinen määrä jäseniä. Rahastusta ja se on helluntailaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahankeräyslupa on oltava, mitä pahaa siinä. Pistäkää tekin linkkejä tykkäämistänne seurakunnista, kokouksista.
tomumaja-Enpä tiedä, varsinaisesti "ihailenko" mitään seurakuntia tai kirkkokuntia. Kunnioitan kyllä monia, eri syistä. Edes alkuseurakunta ei ollut täysin "ihailtava", vaikka pääsivätkin raamatunlehdille. Mutta, olosuhteisiin, eli ihmislihaan nähden, voisin sanoa, että herättävät monenlaista ihalilua.
Tässä laulu tuon ajan kristityistä, myös tämän päivän tosikristityistä. Voisi sanoa, että "näkymättömästä seurakunnasta", joka koostuu yksilökristityistä ja jonka, näkymättömän seurakunnan, voi tunnistaa ainoastaan siitä Hengestä, joka heissä asuu:
https://www.youtube.com/watch?v=7rlFOPJeQNg
Tässä kirja kristinuskon alkuaikojen kristityistä. Eivät he kovin kummoisia olleet, eivät kaikessa täyttäneet tämän päivän pilkunviilaajien "hengellisen hurskauden mittaa". Mutta antoivat kuitenkin henkensä Kristuksen puolesta:
https://www.matinkirjakauppa.fi/Veren-ja-tulen-laep
Hgin Saalem-srk:n kitarakuoro v. 1933:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/b/ba/Helsingin_Saalem_seurakunnan_kitarakuoro_1933.jpg
Eino I. Mannisen siunaustilaisuus 5.12.1967, Hgin Saalem-srk, Pengerkatu 9:
https://www.ristinvoitto.fi/data/kuvat/cache/aa_691.jpg-900x900.jpg
Ed.olevaan seurakuntaan aikoinaan liityin ja kuuluin.
Tämä henki taas erotti minut seurakunnastani. Varas tuli varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan:
Nykyistä helluntilaisuutta:
https://www.ristinvoitto.fi/ristin_voitto/muut/positiivisia_kokemuksia_ravintolakirkoista/?numero=34/2016
Tänä päivänä minulla ei ole muuta seurakuntaa kuin minä itse ja sisälläni lapsuuteni muistot seurakunnasta, jonka rukousten pauhussa muistan mm. kuulleeni äänekkään kohinan, kun Pyhä Henki kulki yli Helsingin Pengerkatu 9:n Saalem-seurakunnan ihmisten. Kuului kuin tuulen kohina, ääni lähti salin etuosasta, kulki aaltona satojen ihmisten ylitse salin taakse ja yläparvekkeille asti ja täysi sali uskovia alkoi kovaan ääneen rukoilla ja kiittää Jeesusta, suomeksi ja kielillä.
Linkkejä näihin vuosikymmenten takaisiin, etenkin syvällisten sunnuntai-aamukokousten tapahtumiin minulla ei ole. Mutta tuo Henki elää edelleen heissä, keissä elää. Heissä / meissä on tuo "linkki": aidossa helluntaikansassa.
"Tuuli puhaltaa missä tahtoo ja voit kuulla sen huminan..."
~
- Anonyymi
Jorma Lapplaisen toiminnasta on hyvä tietää jotain, eikä ryhtyä ihailemaan sellaista, mikä ei kestä Jumalan edessä lainkaan!
Tullessaan Kolariin 80-luvulla, aloitti hän sen helluntaisrkssa vallankaappausprosessin ja sai tahtonsa läpi niin, että srk hajosi. Jopa vanhimmistoveli tai veljet, joutuivat hakemaan itselleen uuden kodin!!
Toimi, joka niin täysin Lappalaisen kohdalla on ohitettu ja osin unohdettu. Toki hänen kaltaisiaan despootteja helluntaissa on aina ollut, mutta huolimatta siitä, teko ja teot on talletettu taivaaseen!
Lappalainen on tuottanut koko joukon harhaopettajia Lappiin ja erityisesti Kalottikonferenssiin, jota hän isännöi. Mm Patrick Tiainen eräällä videolla säntäilee kuin päätönkana ja Lappalainen huutaa hallelujaa! Toiminto oli täysin sairas niin Tiaiselta kuin Lappalaiseltakin!
Olen yhden kerran istunut eräässä kokouksessa, jossa oli Lappalaisen tuottama jenkkipelle!! Herran armosta sain rohkeuden stopata tuon miehen väärän opetuksen.
Jorma Lappalainen on HARHAOPETTAJA jos kuka ja sekaantunut niin Lapin, Venäjän kuin Norjankin hengelliseen saastuttamiseen ja saa aikanaan siitä tuntuvan palkkansa. Säälittäviä olette te sokeat, jotka häntä liehittelette.
DoctorT- Anonyymi
Kiitos. Aavistelin, että "jotain on pielessä", mutta hyvää hyvyyttäni innostuin, ainakin aluksi, mutta sitten alkoi "tunnelma" latistua. Lappalaisen puheesta kun ei oikein saanut selvää mitä tahtoi sanoa, mutta jotain onnistuin ymmärtämään.
Koska nuo kaksi Brasilian portugalilaista lopulta herättivät itsessäni kummastusta, assosioiduin erääseen 1980-luvun vaihteen V. Hurstin telttakokoukseen, johon aikoinaan oli kutsunut puhujaksi juuri pari tuollaista varsin epämääräistä "sananjulistajaa"... (Ennen tilaisuutta polttivat röökiä teltan takana). Kun äijä sitten nousi mikrofoonin taa, nousin ja poistuin lähestulkoon juosten ulos teltasta.
Hmmm. Jotain hengen läsnäoloa kyllä tuon videon kautta koin, ainakin alussa, mutta hiukan levottomaksi muuttui. Hyvä että varoitit. - Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
DoctorT mitä yhteistä on mielestäsi Lappalaisen ja Yli-Vainion pitämissä tilaisuuksissa?
Ei mitään yhteistä!
Niilon kokoukset olivat kokouksia Pyhässä Hengessä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään yhteistä!
Niilon kokoukset olivat kokouksia Pyhässä Hengessä!Kyllä niilo oli paholaisen juoksupoika jota voi syyttää aikamme eksyttäjäksi, mutta eipä pitkään juossut perkeleen asialla.
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään yhteistä!
Niilon kokoukset olivat kokouksia Pyhässä Hengessä!Lisä kysymys samaas syssyyn Doctorille sallinet? No onko sitten uskovia siellä Lappalaisen pitämissä kokouksissa sitten lainkaan mielestäsi. Jos Pyhä Henki ei ole siellä läsnä ensinkään? Vai meinaatko että Jorma pitää puheensa ja laulaa/soittaa ilman ilman oikiaa uskoa.
Sano nyt suoraan pidätkä helareita uskovina vaiko joitakin seurakuntia kelvottomina. Onko sitten koko Kolarin Helluntaiseurakunta kuralla mielestäsi?
Toin tuon Niilon saarnat jotka ovat mielestäni vielä tänäänkin voimassa niinkuin hänen aikanaankin, yhtä rakkaita. Pidän niin Niilon kuin Jormankin uskoa yhtä samalaisena, niinkuin kuuluukin Sanan julistajan olla.
Ei kyllä voi alkaa näitä seurakuntia halveeraamaan, sitä en itse ala tekemään, eikä ole tarviskaan sellaiseen.- Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
Lisä kysymys samaas syssyyn Doctorille sallinet? No onko sitten uskovia siellä Lappalaisen pitämissä kokouksissa sitten lainkaan mielestäsi. Jos Pyhä Henki ei ole siellä läsnä ensinkään? Vai meinaatko että Jorma pitää puheensa ja laulaa/soittaa ilman ilman oikiaa uskoa.
Sano nyt suoraan pidätkä helareita uskovina vaiko joitakin seurakuntia kelvottomina. Onko sitten koko Kolarin Helluntaiseurakunta kuralla mielestäsi?
Toin tuon Niilon saarnat jotka ovat mielestäni vielä tänäänkin voimassa niinkuin hänen aikanaankin, yhtä rakkaita. Pidän niin Niilon kuin Jormankin uskoa yhtä samalaisena, niinkuin kuuluukin Sanan julistajan olla.
Ei kyllä voi alkaa näitä seurakuntia halveeraamaan, sitä en itse ala tekemään, eikä ole tarviskaan sellaiseen.Sinä olet niitä, jotka eivät ole harjaantuneet erottamaan oikeaa väärästä! Niin yksinkertaista se on. Ja kun ja jos on kerran hyväksyen kuunnellut harhaopetusta huolimatta siitä, että se maistui hetkittäin pilaantuneelta, on saanut tartunnan!
Ja kun kuuntelee ja osallistuu ensimmäisen kerran jälkeen uudelleen ja uudelleen, menettää kyvyn nähdä oikea ja erottaa TOTUUS! Sinulle lienee käynyt näin, koska et enää näe eroa Pyhän Hengen voiteleman ja toisen hengen tuotoksen välillä.
Kyllä Lappalainen Raamatusta saarnaa, niin tekevät uudestisyntymättömät leipäpapitkin lut kirkossa, mutta se ei tee puhujasta eikä puheesta osallisuutta Jumalan Eläväksi tekevään Henkeen! Tämän minä olen aistinuy jo vuosia hyvin terveesti ja ihan oikein.
Minä olen helluntaihin syntynyt ja siellä kasvupohjani saanut, mutta sitä helluntaita ei ole ollut enää 25-30 vuoteen! Tilanne sen suhteen on niin surullinen, etten tiedä ainuttakaan hell srkaa, johon voisin uskomattoman viedä, saati itseni!
Uskoviahan sinne Lappalaisen kinkkereille on mennyt. Osa on huomannut harhan ja osasta on tullut osallisia siihen iljettävyyteen, jossa on "hengellisiä" elementtejä, mutta ei Pyhää Henkeä! Surullista ja niin kertakaikkisen tuhoisaa yksilön kannalta ja vielä niiden seurakuntien kannalta, joihin he tätä vierasta tulta ovat mukanaan vieneet!
Näin se vain on-sanon suoraan ja ujostelematta kaikkien niiden lähes 25 vuoden opiskelujen ja lähes 54 vuoden vaelluksen jälkeen. Armoa on se, että vielä tiellä olen ja armoa on sekin, että saan kuulua siihen pieneen laumaan, joka ei ole mennyt mukaan näihin eksyttäviin liikkeisiin. Ylistän kaikesta Herraa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet niitä, jotka eivät ole harjaantuneet erottamaan oikeaa väärästä! Niin yksinkertaista se on. Ja kun ja jos on kerran hyväksyen kuunnellut harhaopetusta huolimatta siitä, että se maistui hetkittäin pilaantuneelta, on saanut tartunnan!
Ja kun kuuntelee ja osallistuu ensimmäisen kerran jälkeen uudelleen ja uudelleen, menettää kyvyn nähdä oikea ja erottaa TOTUUS! Sinulle lienee käynyt näin, koska et enää näe eroa Pyhän Hengen voiteleman ja toisen hengen tuotoksen välillä.
Kyllä Lappalainen Raamatusta saarnaa, niin tekevät uudestisyntymättömät leipäpapitkin lut kirkossa, mutta se ei tee puhujasta eikä puheesta osallisuutta Jumalan Eläväksi tekevään Henkeen! Tämän minä olen aistinuy jo vuosia hyvin terveesti ja ihan oikein.
Minä olen helluntaihin syntynyt ja siellä kasvupohjani saanut, mutta sitä helluntaita ei ole ollut enää 25-30 vuoteen! Tilanne sen suhteen on niin surullinen, etten tiedä ainuttakaan hell srkaa, johon voisin uskomattoman viedä, saati itseni!
Uskoviahan sinne Lappalaisen kinkkereille on mennyt. Osa on huomannut harhan ja osasta on tullut osallisia siihen iljettävyyteen, jossa on "hengellisiä" elementtejä, mutta ei Pyhää Henkeä! Surullista ja niin kertakaikkisen tuhoisaa yksilön kannalta ja vielä niiden seurakuntien kannalta, joihin he tätä vierasta tulta ovat mukanaan vieneet!
Näin se vain on-sanon suoraan ja ujostelematta kaikkien niiden lähes 25 vuoden opiskelujen ja lähes 54 vuoden vaelluksen jälkeen. Armoa on se, että vielä tiellä olen ja armoa on sekin, että saan kuulua siihen pieneen laumaan, joka ei ole mennyt mukaan näihin eksyttäviin liikkeisiin. Ylistän kaikesta Herraa!Minä ja minä ja minä ja minä ja minä ja minä, etkö oppinut mitään Jeesuksesta?
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet niitä, jotka eivät ole harjaantuneet erottamaan oikeaa väärästä! Niin yksinkertaista se on. Ja kun ja jos on kerran hyväksyen kuunnellut harhaopetusta huolimatta siitä, että se maistui hetkittäin pilaantuneelta, on saanut tartunnan!
Näin se vain on-sanon suoraan ja ujostelematta kaikkien niiden lähes 25 vuoden opiskelujen ja lähes 54 vuoden vaelluksen jälkeen. Armoa on se, että vielä tiellä olen ja armoa on sekin, että saan kuulua siihen pieneen laumaan, joka ei ole mennyt mukaan näihin eksyttäviin liikkeisiin. Ylistän kaikesta Herraa!>>>helluntaita ei ole ollut enää 25-30 vuoteen! Tilanne sen suhteen on niin surullinen, etten tiedä ainuttakaan hell srkaa, johon voisin uskomattoman viedä, saati itseni!<<<
Selvasti kerrottu uskosi tilanne ja käsityksesi seurakunnista sulta. Kirjoituksesi huokuu vastustusta helareita kohtaan, miksi, ei kuulu mulle.
Minä pidän oman linjani seurakunnista. uskostani koitahan pinnistellä uskosi tiellä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se vain on-sanon suoraan ja ujostelematta kaikkien niiden lähes 25 vuoden opiskelujen ja lähes 54 vuoden vaelluksen jälkeen. Armoa on se, että vielä tiellä olen ja armoa on sekin, että saan kuulua siihen pieneen laumaan, joka ei ole mennyt mukaan näihin eksyttäviin liikkeisiin. Ylistän kaikesta Herraa!Oikein sanoit en voisi viedä...edes itseänikään siihen nyky lahkoon. En minäkään voi pitää uskon yhteyttä esim. luterilaisten uskovien kanssa kun heistä löytyy iso kasa karismaattisuutta. Vaikka joku on kauan kilvoitellut ei ole paljoa eroa pelastusarmeijan meiningeistä..
- Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
>>>helluntaita ei ole ollut enää 25-30 vuoteen! Tilanne sen suhteen on niin surullinen, etten tiedä ainuttakaan hell srkaa, johon voisin uskomattoman viedä, saati itseni!<<<
Selvasti kerrottu uskosi tilanne ja käsityksesi seurakunnista sulta. Kirjoituksesi huokuu vastustusta helareita kohtaan, miksi, ei kuulu mulle.
Minä pidän oman linjani seurakunnista. uskostani koitahan pinnistellä uskosi tiellä.Olen niin laajasti tämän liikkeen näiden viimeisten 25 vuoden aikana nähnyt ja läheltä , niin tiedän mistä puhun!
Helluntailasit vaihdoin jo varhain toisiin, itseasiassa, niitä ei minulla ole koskaan ollutkaan!
Jos kaiken kertoisin, niin se olisi karua tarinaa, mutta ei tarpeellista, koska elämä siitä liikkeestä on paennut, ja se todistaa kaiken!
USKONI tila on ELÄVÄ JA KRISTUKSESSA JA VAIN HÄNESSÄ! Ei missään liikkeessä, eikä varsinkaan yhdenkään ihmisen ympärillä!
Sinä Tomumaja, olet siinä joukossa, joista monia tunnen, joilta puuttuu silmävoide ja rohkeus katsella asioiden tilaa Sanan muuttumattomassa valossa! Heitä on saarnamiehissä paljon ja tarkoitan oikeita saarnamiehiä, jotka alkavat olla kaikki 70 -luokassa! Samanlaisia sokeita hymistelijöitä, joille on tärkeä vain se, ettei mahdolliset puhujakutsut lakkaa! Edesmenneissä oli Pentti Tynjälä, Mauri Viksten, joiden ei tarvinut kumarrellen puhua. Esa Heiska on rohkea tänään!
Kuten sanoin, tunnen helluntailiikkeen pitkältä juoksulta ja eräitä seurakuntia tarpeeksi hyvin, sanoakseni rehellisesti sen, mikä liikkeen tila on. Miksi siihen on tultu, siitäkin olen yhden puheen joskus jossakin pitänyt, eikä se totuus ainakaan himmentynyt ole!
Juuri tämän vuoksi sanon niinkuin asiat ovat ja noudat tässä Suuren Apostolin, Paavalin viitoittamaa tietä totuudessa! - Anonyymi
Ensinnäkin Jorma ei perheensä kanssa tullut kolariin 80luvulla, vaan Jorma kutsuttiin kolariin saarnaajaksi. , mutta siellä kolarissa oli jo ennen Jormaa uskovilla ja vanhemmistolla keskenään kovat riidat joittenka keskelle Jorma tietämättään joutui. Siellä oli valhetta petosta syyttelyä pimittämistä manipulointia ja kaikkea syntiä mitä lihallinen ihminen voi tehdä. Varsinainen Syy oli se miksi Jormasta ei sit yhtäkkiä tykätty ja alettiin keksimään valheita Jorman päälle, koska Jorma ei itse mennyt niihin valheisiin mukaan. vaan Hän vastusti sitä kaikkea rukouksella ja paastolla. Olisiko Jorman pitänyt mennä mukaan paikallisten synteihin, no ei todellakaan. Onhan se aina tiedetty et Lapissa ihmiset ja jopa uskovat ovat riitaisaa sakkia. Sen näkee kunnanpolitiikassa sukujen riidoissa ja jopa seurakunnissa. Mielestäni Jorma teki oikein kun Hän ei lähtenyt sotimaan lihaa ja verta vastaan, vaan niitä pimeyden henkivaltoja vastaan mitkä oli kaiken näitten paikallisten vanhemmistojen takana. Nimiä mainitsematta ketä ovat olleet koska tekisin Jumalalle väärin jos nimiä täällä huutelisi. Sitä paitsi. Jorma on saanut nykysin sovittua kaikkien näitten vanhemmistojen kanssa, ja anteeksi on pyydetty ja annettu toisin ja puolin, joten mitä ihmettä te täällä kaivelette vanhoja asioita mitkä on jo sovitettu Herran edessä. Eikä ne edes kuulu teille.
- Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
DoctorT mitä yhteistä on mielestäsi Lappalaisen ja Yli-Vainion pitämissä tilaisuuksissa?
Ei mitään yhteistä, jos puhutaan puhujina. Kokouksissa , molemmissa helluntaitapoja, mutta Yli-Vainion kokouksissa pyhyys ja järjestys sekä Pyhä Henki!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se vain on-sanon suoraan ja ujostelematta kaikkien niiden lähes 25 vuoden opiskelujen ja lähes 54 vuoden vaelluksen jälkeen. Armoa on se, että vielä tiellä olen ja armoa on sekin, että saan kuulua siihen pieneen laumaan, joka ei ole mennyt mukaan näihin eksyttäviin liikkeisiin. Ylistän kaikesta Herraa!Eli olet näköjään täydellinen yksilö. ?
- Anonyymi
Minä pidän Helsingin helluntaiseurakunnista. Jotenkin kaikki pohjoisen ja etenkin Lapin paikat ahdistaa... siellä on kylmää ja pimeää... pitkät välimatkat... ei kunnon elävää kaupunkikulttuuria... ja kehitys tulee jotenkin jälessä... ihmiset oudon kaavoihinsa kangistuneita.
Toista se on Helsingissä! Mä olen Stadin kundi!- Anonyymi
Taas joku landepaukku, jolla Helsinki-trauma.
- Anonyymi
Muistakaa 8. käsky. Älä sanoo väärää todistusta lähimmäisestä. Myös jokaisesta turhasta sanasta meidän on tehtävä tili Jumalalle. Nimettömänä näin syksyllä iltojen pimetessä voi kirjoitaa puuta heinää.
- Anonyymi
TOTUUS EI OLE VÄÄRÄ TODISTUS!
Hgin hell srkt, ainakin Saalem, on hillsongilaisen saastan saastuttama!
Siionin on saastuttanut Paavo Järvinen.
Lähetyssksta en osaa sanoa, Mäkilä sinne yritti omaansa viedä, mutta ei onnistunut!
Citysrk on täysin saastan valloittama, apostoli Pehkonen ja iisebeli/rohveetta Saari &co, hyi olkoonkin.....
Espoo on iisebelin ja hänen miehensä sotkema!!
Vantaan saastutti torontolaisuus 17-18 v sitten.
Metro?????? Siellä taisi olla se tatuoitu pohojanmaalainen aikansa????Joka ei hävennyt maailmassa hankittuja iljetyksiään ja se kertoo jo paljon.....- Anonyymi
Eikö pääkaupunki seudulta löydy uskovaisia perustamaan Raamatun mukaista seurakuntaa?
Sen ulkopuolelle jäisi uuskarismaatikot, lipun heiluttajat, tanssiat, torontolaiset. - Anonyymi
Suomessa on kaiketi yksi esimerkellinen kristitty, yllä oleva kirjoittaja. Omalle paikkakunnallesi ei sinusta ole kyllä kuulunut. Muista, teet sanoistasi ja teostasi tiliä Jumalalle. Se aika voi olla lähelläkin. Jumala ei salli itseään pilkattavan. Muistapa!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on kaiketi yksi esimerkellinen kristitty, yllä oleva kirjoittaja. Omalle paikkakunnallesi ei sinusta ole kyllä kuulunut. Muista, teet sanoistasi ja teostasi tiliä Jumalalle. Se aika voi olla lähelläkin. Jumala ei salli itseään pilkattavan. Muistapa!!
Onko täällä joku pilkannut Jumalaa??? Ei minun mielestäni, mutta kertonut kyllä seurakunnista ja henkilöistä, jotka halpana pitävät Jumalan Sanaa ja sen linjauksia!
Minua on yritetty pelotella vaikka minkälaisilla tuomioilla näiden harhaanmenneiden taholta, mutta ei ole tarvinnut takaisin vetää mielipiteitään!
Olen harjaantunut erottamaan oikean väärästä ja se jos mikä, on Herra työ minussa.
DoctorT
- Anonyymi
Vajavaisten ihmisten yhteisö, Sanan mukaan sillä on tärkeä tehtävä ja merkitys.
- Anonyymi
Vajavaisuus on aivan eriasia kuin harhaoppisuus ja totuudesta poikennut! Älä ole tyhmä. älkää eksykö, sanoo Sana!!
- Anonyymi
Helluntailiike on vajaamielisten ihmisten yhteisö joka on saastunut väärän opin ja hengen saastuttamia. Vain harva helluntailainen on todella uskossa ja uudestisyntynyt. Helluntailainen oppi ja väärä henki synnyttää vain harhaoppisia. Tomumaja on valitettavasti yksi heistä mieleltään vajaista. Perustelen sitä kun hän puolustelee Lappalaista ja muita pahan hengen riivaamia ihmisten eksyttäjiä. Onko tomumaja ollut oikein perkeleen rusikoitavana jos on ollut kertokoon siitä. Ettei se vain olisi asettunut häneen? Voiko sen hengen nähdä katsomalla silmiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailiike on vajaamielisten ihmisten yhteisö joka on saastunut väärän opin ja hengen saastuttamia. Vain harva helluntailainen on todella uskossa ja uudestisyntynyt. Helluntailainen oppi ja väärä henki synnyttää vain harhaoppisia. Tomumaja on valitettavasti yksi heistä mieleltään vajaista. Perustelen sitä kun hän puolustelee Lappalaista ja muita pahan hengen riivaamia ihmisten eksyttäjiä. Onko tomumaja ollut oikein perkeleen rusikoitavana jos on ollut kertokoon siitä. Ettei se vain olisi asettunut häneen? Voiko sen hengen nähdä katsomalla silmiin?
eenokki pysyttelee nyt sisällöä ettei ufot sieppaa uudelleenkoulutukseen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Voiko sen hengen nähdä katsomalla silmiin?<<<
Voit kokeilla katsomalla peiliin.
- Anonyymi
tänä viikonloppuna harhaopettajat kokoontuvat kolarissa
- Anonyymi
Missäs itse tomumaja on? ☃️
Kirjoitteleeko täällä?
Te eräät taisitte taannoin kovasti polkea veli tomumajaa. Nimittelitte syntiseksi.
Tuu, tomumaja kirjotteleen!
Pyytää: eräs toinenkin syntinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356