2. Kor. 11:18
Koska niin monet kerskaavat lihan mukaan, niin kerskaan minäkin.
2. Kor. 11:30
Näinhän se on ja täytyykin olla Jumalan lapsella
Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.
2. Kor. 12:5
Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.
2. Kor. 12:9
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
Kerskaaminen heikkoudesta. Herralle mieleen, onko?
69
50
Vastaukset
- Anonyymi
Heikkoudestaan kerskaaminen voi mennä väärin, nimittäin, mikäli se ei ole todellista Pyhässä Hengessä tapahtuvaa heikkoudesta kerskaamista vaan oman ylpeyden piilottamisen yritystä. Silloin se on lihallista ja kiusallista nähdä ja kuulla. Tällaista nöyryyden kaapuun puettua ylpeyttä esiintyy kaikkialla, ei vain uskovien piirissä vaan todella kaikkialla missä ihminen yrittää olla nöyrä.
Nöyrän ihmisen ei tarvitse yrittää olla nöyrä. Hän vain on sitä mitä hän on. Ylpeä ihminen yrittää esiintyä nöyränä. Ja tämä on monesti selvästi havaittavissa koska se koetaan kiusallisena. Se koetaan hengessä Pyhässä Hengessä.
Näissä asioissa on hyvä olla tarkkana ja etenkin valvoa omaa tilaa ettei syyllistyisi tällaiseen nöyristelyyn. On parempi pyytää Jumalalta nöyrää sydäntä kuin yrittää olla nöyrä.- Anonyymi
Tärkeä havainto. Heikkoudella ja nöyryydelläkin voi hallita, manipuloida ja korostaa itseään. Paavali puhui tavallaan samasta asiasta tuossa "armossani on sinulle kylliksi" kohdassa. Kun uskova luopuu omavoimaisuudesta ja teeskentelystä, niin Jumalan armo vapauttaa hänet olemaan oma itsensä - heikkouksineen ja vahvuuksineen. Ja armossa kasvaessa heikot kohdatkin vahvistuvat.
- Anonyymi
Tomumaja itse on juuri tuollainen nöyrää esittävä !
Mutta se siis on vain pintaa ja kuorta, eli ulkokultaisuutta ja kalkittua pintaa vain.
Mutta kyllä hän on yllättävän monia sillä touhullaan onnistunut hämäämään.
En voi muuta kuin ihmetellä, noiden monien uskovien sokeutta ja väärää sinisilmäisyyttä.Ei ole mittään tarvetta nöyristellä ainakkaan kenenkään immisen edessä.
Sinä "puolueherra" taasen mene uskovien juttusille, nöyrry siunattavaksi. Niin pääset pois tuosta katkeruudestasi ja ilkeilyistäsi Jumalan lapsia kohtaan. Ei kannata taistella Jumalan pyhittämiä seurakuntia vastaan, aina jää toiseksi. Niinkuin taistelut uskovia vastaankin.- Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
Ei ole mittään tarvetta nöyristellä ainakkaan kenenkään immisen edessä.
Sinä "puolueherra" taasen mene uskovien juttusille, nöyrry siunattavaksi. Niin pääset pois tuosta katkeruudestasi ja ilkeilyistäsi Jumalan lapsia kohtaan. Ei kannata taistella Jumalan pyhittämiä seurakuntia vastaan, aina jää toiseksi. Niinkuin taistelut uskovia vastaankin.Hmmm. Sellaisia "Jumalan pyhittämiä seurakuntia" tai uskoviakaan ei ole, keiden ei kuuluisi kestää arvostelua. Sinä tomumaja katsot ihmisiä. Tämän lisäksi kai oletat, että me Jumalan pyhittämät olisimme synnittömiä tai muutoin täydellisiä, tai kaiken arvostelun yläpuolella. Jumala pyhittää syntisiä, ei synnittömiä. Jeesus on syntisten Vapahtaja, ei synnittömien.
Matt. 9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Mark. 2:14 Ja ohi kulkiessaan hän näki Leevin, Alfeuksen pojan, istumassa tulliasemalla ja sanoi hänelle: "Seuraa minua". Niin tämä nousi ja seurasi häntä.
15 Ja kun hän aterioi hänen kodissaan, aterioi myös monta publikaania ja syntistä Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa; sillä heitä oli paljon häntä seuraamassa.
16 Kun fariseusten kirjanoppineet näkivät, että hän söi syntisten ja publikaanien kanssa, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Publikaanien ja syntistenkö kanssa hän syö?"
17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
1. Tim. 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä OLEN suurin. (Ei: "Olin".)
1. Tim. 4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.
Jos uskovat olisivat synnittömiä, emme tarvitsisi Vapahtajaa. Taivasten Valtakunta on pelastettujen syntisten valtakunta.
Ymmärrän tosin tomumajan ajatusta, sillä itsekin eräässä mielessä olen muistoissani korottanut Pengerkadun Saalem-seurakunnan aivan ylimaalliselle tasolle. Se oli ylimaallinen seurakunta, tästä voimme vaikka kiistellä. Mutta koostui kyllä pelastetuista syntisistä, ymmärsi heistä tämän sitten kuka itse ja kuka ei. Mutta pelastettuina, he, ainakin, minun. lapsen silmin, olivat pyhiä Jumalan lapsia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Eino_I._Manninen
Joskus aiemmin netissä oli jokin saarnakokoelma, joka sisälsi myös ainakin yhden E.I.Mannisen saarnan, tosin hyvin huonon äänitteen. Vuosikymmenien takaa, muistan vieläkin Eino Ilmarin äänen, näen hänet silmissäni saarnaamassa Saalemin lavalla, harjaamassa lunta seurakuntalaisten harteilta, kun tulimme ovesta sisäpuolelle. Hymyillen harjasi lumet myös minun harteiltani. Anonyymi kirjoitti:
Hmmm. Sellaisia "Jumalan pyhittämiä seurakuntia" tai uskoviakaan ei ole, keiden ei kuuluisi kestää arvostelua. Sinä tomumaja katsot ihmisiä. Tämän lisäksi kai oletat, että me Jumalan pyhittämät olisimme synnittömiä tai muutoin täydellisiä, tai kaiken arvostelun yläpuolella. Jumala pyhittää syntisiä, ei synnittömiä. Jeesus on syntisten Vapahtaja, ei synnittömien.
Matt. 9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Mark. 2:14 Ja ohi kulkiessaan hän näki Leevin, Alfeuksen pojan, istumassa tulliasemalla ja sanoi hänelle: "Seuraa minua". Niin tämä nousi ja seurasi häntä.
15 Ja kun hän aterioi hänen kodissaan, aterioi myös monta publikaania ja syntistä Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa; sillä heitä oli paljon häntä seuraamassa.
16 Kun fariseusten kirjanoppineet näkivät, että hän söi syntisten ja publikaanien kanssa, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Publikaanien ja syntistenkö kanssa hän syö?"
17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
1. Tim. 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä OLEN suurin. (Ei: "Olin".)
1. Tim. 4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.
Jos uskovat olisivat synnittömiä, emme tarvitsisi Vapahtajaa. Taivasten Valtakunta on pelastettujen syntisten valtakunta.
Ymmärrän tosin tomumajan ajatusta, sillä itsekin eräässä mielessä olen muistoissani korottanut Pengerkadun Saalem-seurakunnan aivan ylimaalliselle tasolle. Se oli ylimaallinen seurakunta, tästä voimme vaikka kiistellä. Mutta koostui kyllä pelastetuista syntisistä, ymmärsi heistä tämän sitten kuka itse ja kuka ei. Mutta pelastettuina, he, ainakin, minun. lapsen silmin, olivat pyhiä Jumalan lapsia.
Joskus aiemmin netissä oli jokin saarnakokoelma, joka sisälsi myös ainakin yhden E.I.Mannisen saarnan, tosin hyvin huonon äänitteen. Vuosikymmenien takaa, muistan vieläkin Eino Ilmarin äänen, näen hänet silmissäni saarnaamassa Saalemin lavalla, harjaamassa lunta seurakuntalaisten harteilta, kun tulimme ovesta sisäpuolelle. Hymyillen harjasi lumet myös minun harteiltani.>>> Sinä tomumaja katsot ihmisiä. Tämän lisäksi kai oletat, että me Jumalan pyhittämät olisimme synnittömiä tai muutoin täydellisiä, tai kaiken arvostelun yläpuolella.<<<
Äläpäs nyt minua tuolleen kyllä pysyn syntisenä ja lankkeana, joskus ihan keljuttaa huonouteni ittessä, hävettää suorastaan. Sitten olen kyllä luonnostaan lapsellinenkin tään ikäiseksi ukoksi, josta saan kuulla joskus kotona. Mutta iloinen olen se on tosikuin vesi sen saavat kyllä läheseni ja tuttuni kyllä kestää minussa. Ja lisäksi tykkään Jeesuksesta miltei yhtä paljon jos enemmänkin kuin omasta vaimostani.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmmm. Sellaisia "Jumalan pyhittämiä seurakuntia" tai uskoviakaan ei ole, keiden ei kuuluisi kestää arvostelua. Sinä tomumaja katsot ihmisiä. Tämän lisäksi kai oletat, että me Jumalan pyhittämät olisimme synnittömiä tai muutoin täydellisiä, tai kaiken arvostelun yläpuolella. Jumala pyhittää syntisiä, ei synnittömiä. Jeesus on syntisten Vapahtaja, ei synnittömien.
Joskus aiemmin netissä oli jokin saarnakokoelma, joka sisälsi myös ainakin yhden E.I.Mannisen saarnan, tosin hyvin huonon äänitteen. Vuosikymmenien takaa, muistan vieläkin Eino Ilmarin äänen, näen hänet silmissäni saarnaamassa Saalemin lavalla, harjaamassa lunta seurakuntalaisten harteilta, kun tulimme ovesta sisäpuolelle. Hymyillen harjasi lumet myös minun harteiltani.Saalemin lavalla, harjaamassa lunta seurakuntalaisten harteilta, kun tulimme ovesta sisäpuolelle. Hymyillen harjasi lumet myös minun harteiltani.
-Hymyili vielä kotiin mennessään kun "harjasi" rahat sinun lompakostasi. Lahko-opettaja oli eikä mikään muu.
Rikkaat varmaankin olisi kantanut sylissään etupenkkiin. Rakkauteen naamioituja tekoja ja ne vaikuttavat suuresti helluntailaisiin. - Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
>>> Sinä tomumaja katsot ihmisiä. Tämän lisäksi kai oletat, että me Jumalan pyhittämät olisimme synnittömiä tai muutoin täydellisiä, tai kaiken arvostelun yläpuolella.<<<
Äläpäs nyt minua tuolleen kyllä pysyn syntisenä ja lankkeana, joskus ihan keljuttaa huonouteni ittessä, hävettää suorastaan. Sitten olen kyllä luonnostaan lapsellinenkin tään ikäiseksi ukoksi, josta saan kuulla joskus kotona. Mutta iloinen olen se on tosikuin vesi sen saavat kyllä läheseni ja tuttuni kyllä kestää minussa. Ja lisäksi tykkään Jeesuksesta miltei yhtä paljon jos enemmänkin kuin omasta vaimostani.Hienoa, että olet pysynyt syntisenä!🙂
Jeesuksen pelastaman ja vanhurskauttaman syntisenkin olisi vaarallista alkaa luulla itsestään mitään muuta. - Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
Ei ole mittään tarvetta nöyristellä ainakkaan kenenkään immisen edessä.
Sinä "puolueherra" taasen mene uskovien juttusille, nöyrry siunattavaksi. Niin pääset pois tuosta katkeruudestasi ja ilkeilyistäsi Jumalan lapsia kohtaan. Ei kannata taistella Jumalan pyhittämiä seurakuntia vastaan, aina jää toiseksi. Niinkuin taistelut uskovia vastaankin.Aidosti nöyrä ei vastaile noin nimittelemäällä toisia ihmisiä, johon sinä taas ylepeydessäsi ja paisuneisuudessasi sorruit.
Tässä viestissäsi taas paljastat vain sen oman yepeytesi nimittelemällä toista ihmistä noin.
Eli noin helposti se sinun "nöyryytesi" eli kalkkikuoresi ja ulkokultaisuutesi taas rapisi, ja se puhdistumaton paisunut ja ylpistynyt sisimpäsi paljastui .
Niin ja Tomumaja, se ei ole mitään ilkeilyä, että kertoo ja toteaa vain totuuden, joka on siis näin selvästi vielä nähtävissä.
Sitten Tomumaja, sinä tuomitsit nyt ihan itse itsesi, noilla omilla sanoillasi !
" Ei kannata taistella Jumalan pyhittämiä seurakuntia vastaan, aina jää toiseksi. Niinkuin taistelut uskovia vastaankin. "
Puolue ei ole Seurakunta, eikä Jumalan pyhittämä, sillä Raamatun mukaan puolue touhu/eriseuraisuus ja lahkolaisuus, ovat lihallisuutta ja puhdistumattomuutta.
Ja sinä siis taistelet lihallisena siis jopa Kristusta vastaan, ja olet jakamassa siis Kristusta eli sitä Oikeaa Seurakuntaa, siis Raamatun ja Paavalin sanojen mukaan:
1. Korinttolaiskirje 3
1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin LIHALLISILLE, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin (HELLUNTAILAISTEN) puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen (LUTHERILAISTEN...)", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
1. Korinttolaiskirje 1
10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin (HELLUNTAILAISTEN) puolta", toinen: "Minä Apolloksen (LUTHERILAISTEN...)", joku taas: "Minä Keefaan"(VAPAAKIRKON), joku vielä: "Minä Kristuksen"(JUMALAN SEURAKUNNAN).
13 ONKO KRISTUS JAETTU ? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne?
Tuossa kohtaa Paavali nuhteli Korinton Seurakuntaa jakaantumisesta sen Seurakunnan sisällä puolueisiin eli eriseuroihin eli lahkoihin !
Mutta nyt siis KRISTUS ON JAETTU, ja sinä Tomumaja olet siihen osallisena, ja osa syyllisenä kun tuet sitä jakaantumista, etkä tee parannusta NÖYRÄNÄ, tuosta Raamatun opetuksen vastaisesta toiminnastasi, vaan sen sijaan sinä jopa puolustelet sitä eriseuraisuutta ja siten vastustat siis Kristusta ja jaat Kristusta eli Seurakuntaa !!!
Eli SINÄ ITSE, et vain taistele Seurakuntia ja uskovia vastaan, vaan myös Kristusta eli Totuutta vastaan.
Joten tuomitsit siis omilla sanoillasi, vain itse itsesi !
Mutta sitäkään sinä raukka et itse todellakaan tajunnut !
Voi tuota sinun syvä sokeuttasi Tomumaja ! Anonyymi kirjoitti:
Aidosti nöyrä ei vastaile noin nimittelemäällä toisia ihmisiä, johon sinä taas ylepeydessäsi ja paisuneisuudessasi sorruit.
Tässä viestissäsi taas paljastat vain sen oman yepeytesi nimittelemällä toista ihmistä noin.
Eli noin helposti se sinun "nöyryytesi" eli kalkkikuoresi ja ulkokultaisuutesi taas rapisi, ja se puhdistumaton paisunut ja ylpistynyt sisimpäsi paljastui .
Niin ja Tomumaja, se ei ole mitään ilkeilyä, että kertoo ja toteaa vain totuuden, joka on siis näin selvästi vielä nähtävissä.
Sitten Tomumaja, sinä tuomitsit nyt ihan itse itsesi, noilla omilla sanoillasi !
" Ei kannata taistella Jumalan pyhittämiä seurakuntia vastaan, aina jää toiseksi. Niinkuin taistelut uskovia vastaankin. "
Puolue ei ole Seurakunta, eikä Jumalan pyhittämä, sillä Raamatun mukaan puolue touhu/eriseuraisuus ja lahkolaisuus, ovat lihallisuutta ja puhdistumattomuutta.
Ja sinä siis taistelet lihallisena siis jopa Kristusta vastaan, ja olet jakamassa siis Kristusta eli sitä Oikeaa Seurakuntaa, siis Raamatun ja Paavalin sanojen mukaan:
1. Korinttolaiskirje 3
1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin LIHALLISILLE, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin (HELLUNTAILAISTEN) puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen (LUTHERILAISTEN...)", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
1. Korinttolaiskirje 1
10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin (HELLUNTAILAISTEN) puolta", toinen: "Minä Apolloksen (LUTHERILAISTEN...)", joku taas: "Minä Keefaan"(VAPAAKIRKON), joku vielä: "Minä Kristuksen"(JUMALAN SEURAKUNNAN).
13 ONKO KRISTUS JAETTU ? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne?
Tuossa kohtaa Paavali nuhteli Korinton Seurakuntaa jakaantumisesta sen Seurakunnan sisällä puolueisiin eli eriseuroihin eli lahkoihin !
Mutta nyt siis KRISTUS ON JAETTU, ja sinä Tomumaja olet siihen osallisena, ja osa syyllisenä kun tuet sitä jakaantumista, etkä tee parannusta NÖYRÄNÄ, tuosta Raamatun opetuksen vastaisesta toiminnastasi, vaan sen sijaan sinä jopa puolustelet sitä eriseuraisuutta ja siten vastustat siis Kristusta ja jaat Kristusta eli Seurakuntaa !!!
Eli SINÄ ITSE, et vain taistele Seurakuntia ja uskovia vastaan, vaan myös Kristusta eli Totuutta vastaan.
Joten tuomitsit siis omilla sanoillasi, vain itse itsesi !
Mutta sitäkään sinä raukka et itse todellakaan tajunnut !
Voi tuota sinun syvä sokeuttasi Tomumaja !Olet toivoton tapaus mielestäni "puolueherra" joksi sinua kutsun kun et nimmaria saa aikaiseksi. Mutta Jumalalle on kaikki mahdotonkin mahdollista. Koita välttää tekemiäni aloituksiani, jos kerta ottaa noinkin tiukalle. Säälin kovasti sinua kuten muitakin uskovia/seurakuntia vastaan taistelevia. Kaltaisia onkin foorumille kertynyt liuta. Koittaa pärjäillä ja pysyä nahoissaan, jos lueskelet kirjoituksiani. Alotuksien teot ei kylläkään lopu vähään aikaan sen voin kertoa. Aikaa nyt kirjoitella kun työtkään ei niin talven koitteessa paina päälle enemmälti.
- Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
Olet toivoton tapaus mielestäni "puolueherra" joksi sinua kutsun kun et nimmaria saa aikaiseksi. Mutta Jumalalle on kaikki mahdotonkin mahdollista. Koita välttää tekemiäni aloituksiani, jos kerta ottaa noinkin tiukalle. Säälin kovasti sinua kuten muitakin uskovia/seurakuntia vastaan taistelevia. Kaltaisia onkin foorumille kertynyt liuta. Koittaa pärjäillä ja pysyä nahoissaan, jos lueskelet kirjoituksiani. Alotuksien teot ei kylläkään lopu vähään aikaan sen voin kertoa. Aikaa nyt kirjoitella kun työtkään ei niin talven koitteessa paina päälle enemmälti.
Eli yhä vain sinä paadutat itse itsesi ja sydämesi !
Eikä sinulla ole siten haluakaan alkaa ojentautua Jumalan Sanan ja Hyvän Tahdon mukaan vaeltamaan.
Sääli vain ihan itse itseäsi:
4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
Eli sinulle itsellesi ei, Sanan mukaan, "hyvä heilu" jos yhä vain jatkat tuossa syvässä sydämesi paatumuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa, että olet pysynyt syntisenä!🙂
Jeesuksen pelastaman ja vanhurskauttaman syntisenkin olisi vaarallista alkaa luulla itsestään mitään muuta.Roomalaiskirje:5:8 "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme."
1 Kor 6:11 "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."
Paavali kirjoittaa menneessä aikamuodossa "kun me vielä olimme syntisiä" - "tuommoisia te olitte,"
,
Uskoon tulossa syntinen kuolee ja uusi ihminen syntyy Jumalasta: Sanasta ja Hengestä.
Jumalasta syntynyt ihminen on aina vanhurskas ja pyhä. Hän on kokonansa uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Uskovaa ihmistä edustaa uusi ihminen, uusi luomus, ei se vanha aatu/eeva koska se paskiainen kuoli syntisen uskoon tulossa.
Jos siis uskova ei ole vanhurskas ja pyhä, Jumala epäonnistui ihmisen vanhurskauttamisessa ja pyhityksessä. Jos taas uskova on vanhurskas ja pyhä, Jumala onnistui uskovan vanhurskauttamisessa ja pyhittämisessä. Kuka uskaltaa väittää Jumalan epäonnistuneen??? Minä en uskalla. https://www.jumala-kanssamme.se/439637564
- Anonyymi
Ei-helluntailainen kommentti
En minä tuosta Paavalin kerskauksesta mitään dogmaa, oppia tai mallia tekisi. Oli kyse hänen historiastaan ja hänen tunnoistaan niissä tilanteissa.
Heikkoudesta kerskaamisessa syytä olla varuillaan, ettei profetoida/toivota/loitsua lausuta itselleen ja muille kurjuudeksi: ikinä ei onnistu tällainen, aina menee pieleen, pelkkää surkeutta vaan tapahtuu. Malliesimerkki tällaisesta puhetyylistä on tänä päivänä ainakin yhdessä helluntailaisten keskustelussa. Siinä profetoidaan, että kiusaamista ja surkeutta tulee tapahtumaan:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16100368/onko-suomi-sivistysvaltio
Periaatteessa saattaa olla ihan totta, että tuollaisia asioita tapahtuu, tai tulee tapahtumaan, mutta en minä tuollaiseen rummutukseen halua lähteä osallistumaan. Esim. 90-luvun lama oli paljolti tahallaan tehtyä sellaisella rummutuksella, että hoettiin, nyt on lama, nyt on lama, rahat eivät riitä, jne. Ensin oli rummutettu, että pitää saada investointeja. Sitten kun Suomeen oli investoitu, saatiin poliitikkoja, jotka hokivat: nyt meillä on velkaa, mars lamatalkoisiin!
Roomalaiskirje:
13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
Sananlaskut:
22:7 Rikas hallitsee köyhiä, ja velallinen joutuu velkojan orjaksi. - Anonyymi
Tuo sana "kerskata" voidan kyllä käytännössä käsittää itse asian tarkoitukseksi: mahd. hurskautensa kunnian antamiseksi ainoastaan Jeesukselle ja Hänen täydelle sovitustyölleen. Totuudessa pysymiseksi: niin suhteessa Pelastajaansa kuin myös omaan itseensä.
Itse olemalla oma itsensä, sellainen kuin on. Näin uskovan "liha" saa sen kunnian mikä sille kuuluu, samaten Hengen kautta myös Kristus, oman kunniansa.
Heikossa ja voimattomassa uskovassa Kristuksen lahjavanhurskaus tietenkin näkyy toisaalla selvästi, toisaalla uskovan oma heikkous, liha, synti.
Näin "Jumala pelastaa jumalattoman". Josta kunnia ja kiitos Jumalalle: Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle. Aamen. - Anonyymi
2. Kor. 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
Aloittaja ei näytä edes ymmärtävän sitä, että mistä tuossa Raamatunkohdassa oikeasti on kyse.
Siis kun hän itse myöhemmin kehuu itseään ja omaa syntisyyttään jopa näin:
" Äläpäs nyt minua tuolleen kyllä pysyn syntisenä ja lankkeana, joskus ihan keljuttaa huonouteni ittessä, hävettää suorastaan. Sitten olen kyllä luonnostaan lapsellinenkin tään ikäiseksi ukoksi, josta saan kuulla joskus kotona. Mutta iloinen olen se on tosikuin vesi sen saavat kyllä läheseni ja tuttuni kyllä kestää minussa. "
Aloittaja kai siis kuvittelee sen olevan Paavalin mainitsemaa heikkoutta, että uskova lankeaa synteihinsä ja on puhdistumaton ja pyhittymätön.
Ja siksi aloittaja siis oikein kehuskelee omalla pyhittymättömyydellään ja lankeiluillaan ja synneillään tuossa lainauksessa.
No, huh huh ! - Anonyymi
No, Tomumaja, eikö aihe enää kiinnostakkaan?
Tottakai kiinnoataa niinkuin Paavaliakin kiinnosti. laitoin aloitukseeni linkit. Tuossa yöllä samainen "puolueherra" oli kommentoinut lienetkö itse jolle nyt vastaan. Olen jo häneelle tarpeeksi toitotellut, menisi parennuksen tekoon lähimpään seurakuntaan ja rohkeasti vain tilaisuuksiin. Pääsisi siitten oikeasti juhlimaan Herran huoneisiin muitten uskovien lailla, nyt joutuu vain ikkunoista sisälle katkeroituneena kateellisena kurkkimaan. Kyllä seurakunttiin kuulumaton on yhtä samanlainen Jeesuksessa kuin seurakuntiin kuuluvakin, mutta jos tietoisesti lähtee taisteluun vaikkapa helareita vastaan ja niihin kuuluvia uskovia vastaan. Herra voi armahtaa, armohan on mittaamaton katuville ainakin.
- Anonyymi
ei kannata yrittää ymmärtää raamattua, ellei eka sisäistä Jeesuksen joka on siis itse Jumalan Sana eikä raamattu, Opetuksia 4 Evankeliumissa <3
Lue 4 Evankeliumia, Kuuntele, Usko ja Tottele parhaasi mukaan kaikkea mitä JEESUS Sanoi ollaksesi Kristitty = Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi! mm:
"Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni. Luukas 14:33.
"Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele. Luukas 12:33.
"Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Matteus 6:24. *jotkut käännökset käyttävät sanaa "rahaa" "mammonan" kohdalla.
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Markus 16:15.
Kenenkään ei tarvitse eikä pidä työskennellä rahan tai katoavaisen ruuan eteen, vaan Jumalalle. Jumala huolehtii jokaisen tarpeista, jotka Hänelle työskentelee. Tällä tavalla voimme myös selvitä pedon merkki ja suuren ahdistuksen ajat. Tätä kutsutaan "Elää Uskosta".
ÄLÄ koskaan ota Pedon Merkkiä! Lue Ilmestyskirja 13 ja varmuuden vuoksi Ilmestyskirja 22
Dokumentti aiheeseen liittyen, Englanniksi: https://www.youtube.com/watch?v=B_foDpYGVJc
Kaikki ilmaisia ja erittäin hyödyllisiä resursseja: truthseeking.co.uk / katso ainakin "freesources" ja "articles".
Youtube soittolista, Jeesuksen Opetuksiin liittyen: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3gulrFr5tELMJUP7n_2H3mS
Miten saada voitto seksuaalisesta synnistä: https://www.youtube.com/watch?v=1c-Km32ZpEQ
Teot Armo Harmonia 3 osainen soittolista: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3jM6iESK-IKSBkNwhtWudKY
Pyydän että jaat tätä jokaiselle mahdollisesti kiinnostuneelle jokapuolella, Kiitos! Rakkautta ja Rauhaa
JUMALA Todella RAKASTAA meitä ja Tahtoo Pelastaa meidät kaikki! Jos kukaan kuulee tämän, pyydän, vastaa Jumalan Kutsuun Jeesuksen Opetuksissa. <3 Terve tomumaja,
jos muistat vielä? On kulunut vuosia, kun täällä ahkeroitiin ja epäiltiin.
Nyt kysynkin sulta. Miksi ihmeessä tuot sanan - kerskata esille. Kelle kerskataan ja mitä kerskaus tarkoitaa? Noin niin kuin hengellisessä mielessä?Terve pakis_. Onhan siitä vuosia, foorumi muuttunut niistä ajoista ja toivottavasti me parempaan suuntaa.
Toin siksi että kun Paavali kerskasi heikkoudestaan, niin miksen minäkin, koska se on aitoa uskovassa heikkus kaikissa uskovissa, totuus on tänmä. Toiset ei sitä uskalla ääneen tunnustaa.
Kerskaus voi olla ylpeyttä ja kehumista ainakin. Tietenkin joku sanoo ei saa olla ylpeä uskostaan Jeesukseen. Kyllä voi olla ylpeä siitä ja kehua, Ei Jumala suutu jos on ylpeä Jumalan kunniaksi. Jos joku ei ymmärrä olkoot ymmärtämättä. Tässä alhaalla lisää Paavalin sanoja kerskaamisesta. Maallisista kerskaaminen ei ole ihan samaa kuin uskostaan kerskaaminen.
Nyt kun mulle on avautunut tääkin Paavalin kerskaaminen jota en ennen niin jotenkin ymmärtänytkään ainakin syvällisemmin, on helppo olla huononakin heikkona uskossa.tomumaja- kirjoitti:
Terve pakis_. Onhan siitä vuosia, foorumi muuttunut niistä ajoista ja toivottavasti me parempaan suuntaa.
Toin siksi että kun Paavali kerskasi heikkoudestaan, niin miksen minäkin, koska se on aitoa uskovassa heikkus kaikissa uskovissa, totuus on tänmä. Toiset ei sitä uskalla ääneen tunnustaa.
Kerskaus voi olla ylpeyttä ja kehumista ainakin. Tietenkin joku sanoo ei saa olla ylpeä uskostaan Jeesukseen. Kyllä voi olla ylpeä siitä ja kehua, Ei Jumala suutu jos on ylpeä Jumalan kunniaksi. Jos joku ei ymmärrä olkoot ymmärtämättä. Tässä alhaalla lisää Paavalin sanoja kerskaamisesta. Maallisista kerskaaminen ei ole ihan samaa kuin uskostaan kerskaaminen.
Nyt kun mulle on avautunut tääkin Paavalin kerskaaminen jota en ennen niin jotenkin ymmärtänytkään ainakin syvällisemmin, on helppo olla huononakin heikkona uskossa.Linkit tässä
Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.tomumaja- kirjoitti:
Terve pakis_. Onhan siitä vuosia, foorumi muuttunut niistä ajoista ja toivottavasti me parempaan suuntaa.
Nyt kun mulle on avautunut tääkin Paavalin kerskaaminen jota en ennen niin jotenkin ymmärtänytkään ainakin syvällisemmin, on helppo olla huononakin heikkona uskossa.Terve tomumaja
mukava, että muistit. Tosiaan tämä foorumi on muuttunut jo ulkoasultaan.
Kysyin vain tuota kerskausta, kun se sanana on outo minulle. Mutta minä ajatelenkin maallisin mielikuvin.
Silloin aikoinaan, kun tulin pastalle noin vuonna 2007, tulin mielenkiinnosta. Mutta tämä palsta avasi silmät ja etäänytti kauas hengellisistä asioista.
En voinut käsittää tuolloin enkä nyt kuinka hassua on riidellä uskosta. Kaikki me ihmiset ymmärämme eri tavoin raamattua johtuenmm. omasta henkilöhistoriasta. Mutta se oli kaikkein yllätävintä miten uskovat voivat olla niin ilkeitä toisille uskoville. Eihän mekään, jotka kuuluimme epäileväisten/ei-uskovien seurakuntaan huudeltu toisille inhottavuuksia.
Itse en enää näitä hengellisiä asioita paljonkaan mieti. Mutta olen iloinen siitä, jos joku ihminen saa lohdun ja ilon näistä hengellisistä asioita ja uskosta jne.
Mukava oli taas tavata:)- Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
Linkit tässä
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.Olet ymmärtänyt koko tuon "heikkous ja siitä kerskaamis asian" ihan väärin Tomumaja.
Paavali ei todellakaan puhu siinä siitä, että uskova lankeaa synteihin eikä kykene vastustamaan väärää ja on yhä puhdistumaton ja pyhittymätön.
Paavali kirjoittaa ihan eri "heikkoudesta", mutta sinä et sitä ymmärrä, vaikka kehuskelet olevasi kovasti kokenut ja ymmärtäväinen ja vanha ja olleesi uskossa jo pitkään.
Siis todellinen Uskova joka on elänyt Uskon elämää ymmärtää sen, mistä Paavali tuossa puhuu ja kirjoittaa, mutta sinä olet itse sillekin asialle yhä sokea.
Tutkitko siis niitä Raamatunpaikkoja edes hieman enemmän, jospa sen kautta asia sinullekin selviäisi vihdoin? Anonyymi kirjoitti:
Olet ymmärtänyt koko tuon "heikkous ja siitä kerskaamis asian" ihan väärin Tomumaja.
Paavali ei todellakaan puhu siinä siitä, että uskova lankeaa synteihin eikä kykene vastustamaan väärää ja on yhä puhdistumaton ja pyhittymätön.
Paavali kirjoittaa ihan eri "heikkoudesta", mutta sinä et sitä ymmärrä, vaikka kehuskelet olevasi kovasti kokenut ja ymmärtäväinen ja vanha ja olleesi uskossa jo pitkään.
Siis todellinen Uskova joka on elänyt Uskon elämää ymmärtää sen, mistä Paavali tuossa puhuu ja kirjoittaa, mutta sinä olet itse sillekin asialle yhä sokea.
Tutkitko siis niitä Raamatunpaikkoja edes hieman enemmän, jospa sen kautta asia sinullekin selviäisi vihdoin?Voi raukkasta kun et millään pääse vihastasi ja katkeroitumisestasi eroon, ihan paalta alkaa jo tuntumaan. Muistettava rukoilla puolestasi muu ei nyt auta.
- Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
Voi raukkasta kun et millään pääse vihastasi ja katkeroitumisestasi eroon, ihan paalta alkaa jo tuntumaan. Muistettava rukoilla puolestasi muu ei nyt auta.
Jankkaat vain syvässä sydämesi paatumuksessa loputtomasti samaa...
En ole mitenkään katkera, enkä vihaa sinua, kuten olen JO monen monta kertaa sanonut. !
Mutta eihän sinulla itselläsi ole enää muita keinoja, kuin syyttää minua, kun et kykene kertomaan edes sitä, että mistä Paavali oikeasti noissa Raamatunkohdissa puhuu, vaikka hän sen asian niissä selvästi kertookin.
Mutta sokea siis ei kykene erottamaan Hengellista opetusta, vaikka se on selvästi ja suoraan kerrottu, sillä sokealla ei ole omakohtaista kokemusta todellisesta Uskon elämästä. Anonyymi kirjoitti:
En ole mitenkään katkera, enkä vihaa sinua, kuten olen JO monen monta kertaa sanonut. !
Mutta eihän sinulla itselläsi ole enää muita keinoja, kuin syyttää minua, kun et kykene kertomaan edes sitä, että mistä Paavali oikeasti noissa Raamatunkohdissa puhuu, vaikka hän sen asian niissä selvästi kertookin.
Mutta sokea siis ei kykene erottamaan Hengellista opetusta, vaikka se on selvästi ja suoraan kerrottu, sillä sokealla ei ole omakohtaista kokemusta todellisesta Uskon elämästä.Eiköhän tuumata että ei keskustella keskenämme mistään uskoon liityvistä asioista enää. luulisin sen rauhoittavan tilanetta. Pelastu sinä iman helareita ja muita seurakuntia. Minä taas oppimattomana sinun mielestäsi, niin pelastun heikkona taas puolustamalla vaikka helareita ja uskomalla armoon. Ja sovitaan näin vielä kaikkien tässä kuullen sinä saat olla hyvä ja minä huono. Vastaa käykö tälläinen sopimus ?
- Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
Eiköhän tuumata että ei keskustella keskenämme mistään uskoon liityvistä asioista enää. luulisin sen rauhoittavan tilanetta. Pelastu sinä iman helareita ja muita seurakuntia. Minä taas oppimattomana sinun mielestäsi, niin pelastun heikkona taas puolustamalla vaikka helareita ja uskomalla armoon. Ja sovitaan näin vielä kaikkien tässä kuullen sinä saat olla hyvä ja minä huono. Vastaa käykö tälläinen sopimus ?
No nyt se alkoi TAAS !
Tomumaja heittääntyi UHRIKSI ja MARTTYYRIKSI TAAS, kun ei pärjännyt Hengellisissä asioissa !
Tämä sama on nähty JO NIIIIIN monta kertaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt se alkoi TAAS !
Tomumaja heittääntyi UHRIKSI ja MARTTYYRIKSI TAAS, kun ei pärjännyt Hengellisissä asioissa !
Tämä sama on nähty JO NIIIIIN monta kertaa !En peräänny yhtään! Vaan tein rehdin ehdotukseni, siksi koska sinun kanssasi ei kukaan pysty keskustelemaan ja se on huomattu muittenkin taholta foorumilla.
Luulisin ehkä olet entinen helari ja ehkä erotettu tai muuten olet jättänyt seurakunnan, sanoin ehkä. Tästä johtuu taistelusi juuri Helluntaiseurakuntaa vastaan, samalla taistelet siellä olevia uskovia kohtaan, joita on maailmassa satojatuhasia pelastuneita. Noin pimeä olet.
Nyt sanon vielä lopuksi pahasti antakoon Herrani sen mulle anteeksi.
Vaimosikin jätti ja petti sinua, teki sinusta aisankannattajan en yhtään sitä enää ihmeyttele. Yksikertaisesti ei sinun kanssa voi kukaa tulla tomeen.
Totta se on mitä sanoin. joten ei se taida syntilistaani lisätä mitä kerroin.
tomumaja- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En peräänny yhtään! Vaan tein rehdin ehdotukseni, siksi koska sinun kanssasi ei kukaan pysty keskustelemaan ja se on huomattu muittenkin taholta foorumilla.
Luulisin ehkä olet entinen helari ja ehkä erotettu tai muuten olet jättänyt seurakunnan, sanoin ehkä. Tästä johtuu taistelusi juuri Helluntaiseurakuntaa vastaan, samalla taistelet siellä olevia uskovia kohtaan, joita on maailmassa satojatuhasia pelastuneita. Noin pimeä olet.
Vaimosikin jätti ja petti sinua, teki sinusta aisankannattajan en yhtään sitä enää ihmeyttele. Yksikertaisesti ei sinun kanssa voi kukaa tulla tomeen.
tomumaja-Taas sinä paljastat sydämesi pahuuden ja puhdistumattomuutesi vain.
Tämä viestisi taas kertoo sinusta ja itsestäsi todella paljon !
-----------------------
" Nyt sanon vielä lopuksi pahasti antakoon Herrani sen mulle anteeksi.
tomumaja- "
---------------------
On sinulla "otsaa", eli sinä teet tahallasi ja tietoisesti syntiä, ja kerrot sen vieläpä avoimesti !
Hes. 3:7 Mutta Israelin heimo ei tahdo sinua kuulla, koska he eivät tahdo minua kuulla. Sillä koko Israelin heimolla on kova otsa ja paatunut sydän.
Eli vaikka siis tiedät tekeväsi syntiä, niin teet kuitenkin ja odotat vieläpä Jumalan hyväksyvän sen ja antavan sen sinulle anteeksi !
Näin osoitit taas minun aiemmat sanani ja arvioni sinusta aivan oikeiksi.
Ja taas toimit kuten narsisti, eli muissa on vain vika ja syy, sinun ihan omiin vääriin toimiisi eli synteihisi !
Ja silti siis "usko toivonen" ja muutama muukin sinua ja toimiasi on puolustellut, ja sinä itse olet tekeytynyt väärin kohdelluksi/kiusatuksi ja jopa syyttömäksi uhriksi .
Mutta tomumaja niin se vaan menee, että sinä vain paljastut yhä enemmän ja pahemmin, mitä enemmän sinua jututtaa ja mitä enemmän sinä kirjoitat, eli pahuutesi ja paatunaisuutesi paljastuu yhä vain selvemmin kaiken aikaa.
Ps. 5:4 Sillä sinä et ole se Jumala, jolle jumalattomuus kelpaa. Paha ei saa asua sinun tykönäsi.
5 Ylvästelijät eivät kestä sinun silmiesi edessä; sinä vihaat kaikkia väärintekijöitä.
6 Sinä hukutat valheen puhujat; murhamiehet ja viekkaat ovat Herralle kauhistus.
Ps. 1:5 Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa
6 Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En peräänny yhtään! Vaan tein rehdin ehdotukseni, siksi koska sinun kanssasi ei kukaan pysty keskustelemaan ja se on huomattu muittenkin taholta foorumilla.
tomumaja-Käsitellään tuo toinekin asia vielä, sillä sekin paljastaa taas vain sinut itsesi ja oman pahuutesi !
Menit antamaan väärän todistuksen lähimmäisestäsi, ja senkin taas siis sydämesi paatumuksen vuoksi, sillä sinä et edes välitä siitä, että ovatko sinun sanasi totta vai valhetta, sinä panettelet kuitenkin, ja taas Jumala siis muka silittää sinun päätäsi vain ?
----------------------
" Luulisin ehkä olet entinen helari ja ehkä erotettu tai muuten olet jättänyt seurakunnan, sanoin ehkä. Tästä johtuu taistelusi juuri Helluntaiseurakuntaa vastaan, samalla taistelet siellä olevia uskovia kohtaan, joita on maailmassa satojatuhasia pelastuneita. Noin pimeä olet.
--------------------------
Siis ensin on "luulisin" mutta sitten se kääntyykin "tästä johtuu", eli ei ollut mitään "luulisin" oikeasti, vaan se oli vain keino sinulle päästä panettelemaan, jotta et aivan suoraan jäisi valheestasi kiinni, jonka jo selvästi itse siis tiesit valheeksi, mutta panetella ja valehdellen syytellä, piti sinun kuitenkin.
Sillä:
1) Minä en ole koskaan kuulunut hellutaiseurakuntaan tai helluntailaisiin !
Joten tuo panettelusi on silkkaa valhetta !
2) Minä en ole taistellut enkä taistele ketään uskovia vastaan, vaan vain heidän vääriä tekojaan vastaan, eli syntejään vastaan tuomalla heidän väräät tekonsa ja toimensa valkeuteen, kuten sinunkin kohdallasi olen toiminut ja toimin.
Joten sekin oli siis valhetta ja panettelua ja väärä todistus lähimmäisestäsi, eli syntiä.
3) Miksi halusit syyttää minua helluntaiseurakunnan vastustamisesta ?
Syy on se, että sinä sen kautta yritit kerätä vastustajia minua vastaan, ja saisit taas itsellesi sen kautta puolustajia, eli sinä siis vetosit siihen puoluehenkeen ja siihen, miten tiedät sen vaikuttavan uskovissakin.
Todella alhaista manipulointia sinä tomumaja siis harjoitat.
4) Vai olen minä se pimeä ?
Kumpi meistä tämän mukaan vaeltaakaan syvässä pimeydessä ?
Joh. 3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
Joh. 3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Minun ei tarvitse salata yhtään mitään, mutta mitä sinä itse kannatkaan sydämessäsi ?
Ja kuten olen sanonut JO, minä en vihaa ketään, vaan vain syntiä ja vääriä tekoja, mutta sinä itse olet vihasi selvästi näyttänyt, ja mitä Raamattu sanookaan valehtelijasta ja vihaajasta ja siten murhaajasta ?
Ps. 5:4 Sillä sinä et ole se Jumala, jolle jumalattomuus kelpaa. Paha ei saa asua sinun tykönäsi.
5 Ylvästelijät eivät kestä sinun silmiesi edessä; sinä vihaat kaikkia väärintekijöitä.
6 Sinä hukutat valheen puhujat; murhamiehet ja viekkaat ovat Herralle kauhistus.
1. Joh. 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
1. Joh. 4:20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
1. Joh. 2:9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
1. Joh. 2:11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.
Nämä Sanat olet sinä tomumaja TAAS todistanut todeksi, sinun omilla toimillasi ja sanoillasi ja sydämesi syvän paatumuksen kautta/avulla ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sokea siis ei kykene erottamaan Hengellista opetusta, vaikka se on selvästi ja suoraan kerrottu, sillä sokealla ei ole omakohtaista kokemusta todellisesta Uskon elämästä.Hyvin kerrottu totuus tomumajasta. Joka sana on totta. Paavali sanoo: Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani. 2. Kor. 12:9, mutta tomumaja ei pysty epäuskossa ja kaikessa jumalattomuudessa kertomaan tästä miehestä Jeesuksesta mitään. Heikkouttaan ja syntejään tomumaja pyrkii puollustamaan muiden samankaltaisten suosion hakemisella ja kun mitään ei ole ryhtyy pilkkaamaan ja tuomitsemaan häntä vastaan olevia uskovaisia. Usko ei ole joka miehen.
- Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
Eiköhän tuumata että ei keskustella keskenämme mistään uskoon liityvistä asioista enää. luulisin sen rauhoittavan tilanetta. Pelastu sinä iman helareita ja muita seurakuntia. Minä taas oppimattomana sinun mielestäsi, niin pelastun heikkona taas puolustamalla vaikka helareita ja uskomalla armoon. Ja sovitaan näin vielä kaikkien tässä kuullen sinä saat olla hyvä ja minä huono. Vastaa käykö tälläinen sopimus ?
Sopimus tomumajan kanssa on sama kuin sopisi perkeleen kanssa. Älköön kukaan tarttuko tomumajan karvaiseen käteen ja jos joku on sen tehnyt niin hakkaa se irti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsitellään tuo toinekin asia vielä, sillä sekin paljastaa taas vain sinut itsesi ja oman pahuutesi !
Menit antamaan väärän todistuksen lähimmäisestäsi, ja senkin taas siis sydämesi paatumuksen vuoksi, sillä sinä et edes välitä siitä, että ovatko sinun sanasi totta vai valhetta, sinä panettelet kuitenkin, ja taas Jumala siis muka silittää sinun päätäsi vain ?
----------------------
" Luulisin ehkä olet entinen helari ja ehkä erotettu tai muuten olet jättänyt seurakunnan, sanoin ehkä. Tästä johtuu taistelusi juuri Helluntaiseurakuntaa vastaan, samalla taistelet siellä olevia uskovia kohtaan, joita on maailmassa satojatuhasia pelastuneita. Noin pimeä olet.
--------------------------
Siis ensin on "luulisin" mutta sitten se kääntyykin "tästä johtuu", eli ei ollut mitään "luulisin" oikeasti, vaan se oli vain keino sinulle päästä panettelemaan, jotta et aivan suoraan jäisi valheestasi kiinni, jonka jo selvästi itse siis tiesit valheeksi, mutta panetella ja valehdellen syytellä, piti sinun kuitenkin.
Sillä:
1) Minä en ole koskaan kuulunut hellutaiseurakuntaan tai helluntailaisiin !
Joten tuo panettelusi on silkkaa valhetta !
2) Minä en ole taistellut enkä taistele ketään uskovia vastaan, vaan vain heidän vääriä tekojaan vastaan, eli syntejään vastaan tuomalla heidän väräät tekonsa ja toimensa valkeuteen, kuten sinunkin kohdallasi olen toiminut ja toimin.
Joten sekin oli siis valhetta ja panettelua ja väärä todistus lähimmäisestäsi, eli syntiä.
3) Miksi halusit syyttää minua helluntaiseurakunnan vastustamisesta ?
Syy on se, että sinä sen kautta yritit kerätä vastustajia minua vastaan, ja saisit taas itsellesi sen kautta puolustajia, eli sinä siis vetosit siihen puoluehenkeen ja siihen, miten tiedät sen vaikuttavan uskovissakin.
Todella alhaista manipulointia sinä tomumaja siis harjoitat.
4) Vai olen minä se pimeä ?
Kumpi meistä tämän mukaan vaeltaakaan syvässä pimeydessä ?
Joh. 3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
Joh. 3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Minun ei tarvitse salata yhtään mitään, mutta mitä sinä itse kannatkaan sydämessäsi ?
Ja kuten olen sanonut JO, minä en vihaa ketään, vaan vain syntiä ja vääriä tekoja, mutta sinä itse olet vihasi selvästi näyttänyt, ja mitä Raamattu sanookaan valehtelijasta ja vihaajasta ja siten murhaajasta ?
1. Joh. 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
1. Joh. 4:20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
1. Joh. 2:9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
1. Joh. 2:11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.
Nämä Sanat olet sinä tomumaja TAAS todistanut todeksi, sinun omilla toimillasi ja sanoillasi ja sydämesi syvän paatumuksen kautta/avulla !Tuntuu kuin itse olisin kirjoittanut tuon. Älä anna periksi kuka liekin olet sillä meidän tulee tallata jumalattomat ja lahkolaiset joiden sekaan tomumaja on pujahtanut perkeleitä mukanaan. Kyllä tomumaja on ilkeä, julkea ja pahasydäminen ja mikä henki johtaa tomumajaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt se alkoi TAAS !
Tämä sama on nähty JO NIIIIIN monta kertaa !Tomumajan oppia: ...niin pelastun heikkona taas puolustamalla vaikka helareita ja uskomalla armoon.
Missä kohden raamatussa sanotaan että ihminen kuten tomumaja uskoo pelastuvansa heikkona puolustamalla vaikka helareita ja uskomalla armoon? Kun raivoava mielipuoli puhuu silloin totuus paljastuu.
- Anonyymi
Jotta tämä "tomumaja" ei pääsiis kuin koira veräjästä, niin käsitellään nyt kunnolla tämä aihe ja Paavalin Sanat, joita "tomumaja" ei vain käsitä, kun ei ole vastaavaa itse kokenut ja Herralta oppia saanut tästä asiasta !
Eli ensin ne Raamatunpaikat kunnolla:
2. Korinttolaiskirje 12
9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
11 Olen joutunut mielettömyyksiin; te olette minut siihen pakottaneet. Minunhan olisi pitänyt saada suositusta teiltä, sillä en ole missään ollut noita isoisia apostoleja huonompi, vaikka en olekaan mitään.
12 Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla.
Mistä heikkoudesta Paavali tässä kirjoittaa oikeasti ?
Hän kertoo omasta uskon elämästään ensinnäkin tuossa sen, että:
" Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla. "
Eli ei ole kyse todellakaan siitä, että Paavali lankeaa synteihin tai on yhä siinä suhteessa erittäin heikko, kuten "tomumaja" KEHUU ITSE OLEVANSA !
Kyse on siitä, että kun Paavali joutui apostolin tehtävää suorittaessaan menestyksellisesti, täysin mahdottomiin olosuhteisiin ja tilanteisiin, joista Paavali ei voinut ITSE millään selvitä läpi, hän houtui turvautumaan pelkästään Jumalaan !!!
Eli kun Paavalin omat mahdollisuudet vaikuttaa tapahtumiin ja olosuhteisiin olivat ihmiselle täysin ja totaalisen mahdottomat, eikä mitään ulospääsyä niistä ollut inhimillisesti katsottuna, niin silloin vasta ilmeni Jumalan Voima Paavalissa, eli Jumala Teki Tekonsa Paavalissa silloin kun hän itse siis oli HEIKKO ja AVUTON.
Paavali puhuu tästä samasta asiasta myös näin:
2. Kor. 4:7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
Eli kuten Paavali tuossa kirjoittaa hyvin selvästi, niin hän on itse MIELLISTYNYT MIHIN ?
Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
Eli Paavali siis puhuu selvääkin selvemmin Uskovan Uskon Elämän todellisuudesta, eli siitä, että Jumalan Voima tulee Uskovassa näkyviin vain ja ainoastaan silloin kun uskovan voimat ja mahdollisuudet on täysin karsittu jo, ja vasta sitten voi Jumala toimia todella, kun ihminen on noin, tapaus kohtaisesti, riisuttu ihan kaikista omista mahdollisuuksista ja voimistaan !
Tämä on tuon KERSKAUKSEN todellinen sanoma !
Se on KERSKAAMISTA yksin Jumalasta ja yksin Jumalan voimasta !
Ja Jumalan Sana sanookin, että "Jumala ei jaa kunniaansa", eli niin kauan kun uskova yrittää saada itse itselleen kunniaa, ei Jumala voi toimia Voimallisesti !
Joh. 7:18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.
Eli uskovan tulee säilyä ITSESSÄÄN vain TYHJÄNÄ SAVIASTIANA, jotta Jumala voisi hänessä vaikuttaa:
2. Kor. 4:7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
Mutta nämä omavanhurskaat ja ylpeät siis pyrkivät saamaan kunnian Jumalan teoista itselleen ja haluavat olla "kultaisia astioita" eli oikeammin ovat siis niitä ulkokultaisia vain.
Eikä tuollainen ulkokultainen ymmärrä tälläisis Hengellisiä totuuksia, koska heillä ei, pitkästä iästä ja "uskossa olo ajasta" huolimatta, ole vielä mitään omakohtaista kokemusta näistä asioista.
Siis pitäisi ensin kulkea Tie, ja sitten kertoa se, mitä on Tiellä Herralta opetusta saanut, siis pelkästä Jumalan Armosta.
Mutta kun sokea sokeaa taluttaa, niin koko porukka putoaa samaan kuoppaan, kuin tämä "tomumaja", joka nikki siis kuvastaa oikeasti hyvin hänen omaa tilaansa !
Ei siis näy hänessä Pyhää Henkeä, eikä Hengen vaikutusta !
Mitä näkyy, on vain ihmis "viisaus" ja muilta kopioidut opit !
2. Tim. 3:7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.- Anonyymi
No, Tomumaja !
Laita nyt tähän vastineesi, kun sinä itse kuvittelet olevasi niin ylen tietäväinen ja ymmärtäväinen ja viisas. Anonyymi kirjoitti:
No, Tomumaja !
Laita nyt tähän vastineesi, kun sinä itse kuvittelet olevasi niin ylen tietäväinen ja ymmärtäväinen ja viisas.Ps. 1:1
Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
Miika 7:10
Kun viholliseni sen huomaa, hänen ilonsa vaihtuu häpeäksi. Nyt hän pitää minua pilkkanaan sanoen: "Missä on Herra, sinun Jumalasi?" Mutta vielä minun silmäni saavat iloita, kun vihollisiani tallataan kuin kadun lokaa. [Ps. 42:4,11 | Jes.- Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
Ps. 1:1
Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
Miika 7:10
Kun viholliseni sen huomaa, hänen ilonsa vaihtuu häpeäksi. Nyt hän pitää minua pilkkanaan sanoen: "Missä on Herra, sinun Jumalasi?" Mutta vielä minun silmäni saavat iloita, kun vihollisiani tallataan kuin kadun lokaa. [Ps. 42:4,11 | Jes.Yhä vain yrität heittääntyä uhriksi ja marttyyriksi !
Vaikka tuolla edellä juuri minä näytin sinut paatuneeksi pahantekijäksi sinun omien sanojesi kautta ja avulla !
Mutta näinhän se näiden paatuneiden pahantekijöiden kohdalla menee usein.
Pahoinpitelyn ja väärien toimien uhrista tehdäänkin se pahantekijä, ja pahantekijä tekee itse itsestään väärin ymmärretyn uhrin ja jopa siis marttyyrin.
Jotenkin on niin kovin tuttua, sama kaava on toistunut tomumajankin kohdalla niin monen monta kertaa.
Eikä mitään muutosta näy eikä kuulu.
- Anonyymi
Palaan vielä tähän tomumajan kirjoittamaan asiaan:
-----------------------
" Nyt sanon vielä lopuksi pahasti antakoon Herrani sen mulle anteeksi.
tomumaja- "
---------------------
On sinulla "otsaa", eli sinä teet tahallasi ja tietoisesti syntiä, ja kerrot sen vieläpä avoimesti !
Eli vaikka siis tuosta selviää se, että sinä tiedät toimivasi väärin ja tiedät tekeväsi syntiä, niin teet sitä kuitenkin !
Eikä siinä vielä kaikki, vaan sinä odotat vieläpä Jumalan hyväksyvän sen ja antavan sen sinulle anteeksi !
Mitä Raamattu sanookaan tahallisesta synnin tekemisestä ja siinä elämisestä ?
Heprealaiskirje 10
26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
Et tomumaja taida oikein tajuta omaa tilaasi ja mihin se on sinua viemässä !
Roomalaiskirje 2
4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
Joten katso eteesi tomumaja ja pysähdy ja mieti edes hetki sitä, että mitä teet ja mitä seuraamuksia sillä voi sinulle olla, siis Raamatun mukaan !
Olen nyt vakavasti varoittanut sinua tomumaja, joten katso eteesi oikeasti, ettei sinulle oikein huonosti kävisi, sillä Jumala ei haluaisi sinunkaan hukkuvan.
2. Piet. 3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.- Anonyymi
Voisitko LS jo rauhoittua ja lopettaa ihmisten mitätöimisen
ja halveksinnan. Mene vaikka vähäksi aikaa päivälevolle ja
ota torkut, niin et ehkä silloin tekisi syntiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ota torkut, niin et ehkä silloin tekisi syntiä.Tulitko sinä puolustelemaan tomumajaa ja hänen väärää ja ala-arvoista toimintaansa ja vääriä oppejaan ja opetuksiaan ?
Etkö sinä näe nissä mitään vikaa ?
Sori vaan, mutta hyvin ilmeisen totuuden kertominen, tästä tomumajasta ja hänen touhuistaan, ei ole mitätöimistä eikä halveksimista.
Se on vain ja pelkästään hänen väärien oppiensa ja toimiensa ja väärän sydämen asenteensa paljastamista niillekin, jotka ovat sille jostain syystä sokeita.
Mutta vastaa sinä minulle nyt, että halveksiko ja mitätöikö Jeesus ja apostoli Johannes ja Johannes Kataja myös ?
Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
1. Joh. 3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
Matt. 23:25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
Tämä tomumaja on JO paljastanut sisinpänsä, eli ihan samaa saastaa siellä on, kuin oli noilla toisillakin ulkokultaisilla fariseuksilla ja kirjanoppineilla.
En näe mitään eroa, yhtä puhsistumaton hän on ja kova otsainen, eli pahasti paatunut pahantekijä.
Hän ei pelkää edes Jumalaa !
Vaan tomumaja kuvittelee voivansa elää synnissä, syvässä sydämensä paatumuksessa, ilman mitään seuraamuksia.
Siis kysymys kuuluu, että tekivätkö noiden sanojen sanojat syntiä, vai eivät, kun kertoivat vain ikävän Totuuden noista ulkokultaisista ???
Vastaa edes tähän, Kiitos ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ota torkut, niin et ehkä silloin tekisi syntiä.Niin ja toinen kysymys itse aiheeseen liittyen.
Oliko siis tomumaja oikeassa tuossa Raamatun tulkinnassaan, jonka mukaan Paavali puhui heikkoudesta, ja että se tarkoitti siis uskovan synteihin lankeamista.
Niinkö se Paavalin sanoma menikin ja sitäkö Paavali tarkoitti sanoillaan, puhuessaan heikkoudesta ja siihen mielistymisestä ja siitä kerskaamisesta ?
Eli kerskasiko Paavali sitä, että hän tekee syntiä ja lankeaa heikkouttaan syntiin ?
Vai oliko kuitenkin kyse aivan muusta, eli siitä mistä tuolla edellä kirjoitin ?
Jos pidät tomumajan näkemystä oikeana ja hänen toimiaan oikeina, niin sitten minulla ei ole sinulle enempää sanottavaa eikä kysyttävää.
Mutta jos kyseenalaistat hänen oppinsa ja toimensa tässä ketjussa, niin miksi vastustat minua ja sanojani ??? Anonyymi kirjoitti:
Niin ja toinen kysymys itse aiheeseen liittyen.
Oliko siis tomumaja oikeassa tuossa Raamatun tulkinnassaan, jonka mukaan Paavali puhui heikkoudesta, ja että se tarkoitti siis uskovan synteihin lankeamista.
Niinkö se Paavalin sanoma menikin ja sitäkö Paavali tarkoitti sanoillaan, puhuessaan heikkoudesta ja siihen mielistymisestä ja siitä kerskaamisesta ?
Eli kerskasiko Paavali sitä, että hän tekee syntiä ja lankeaa heikkouttaan syntiin ?
Vai oliko kuitenkin kyse aivan muusta, eli siitä mistä tuolla edellä kirjoitin ?
Jos pidät tomumajan näkemystä oikeana ja hänen toimiaan oikeina, niin sitten minulla ei ole sinulle enempää sanottavaa eikä kysyttävää.
Mutta jos kyseenalaistat hänen oppinsa ja toimensa tässä ketjussa, niin miksi vastustat minua ja sanojani ???""Meikäläisellä on hyvät mahikset, sillä Paavali oli vielä suurempi syntinen kuin minä koskapa sen tunnustaa. Tunnustus on sen aikainen tilanne kun oli uskossa. Mutta jos lienen mennyt mielestäsi Paavaliakin edelle syntisyydessäni.""
- Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
""Meikäläisellä on hyvät mahikset, sillä Paavali oli vielä suurempi syntinen kuin minä koskapa sen tunnustaa. Tunnustus on sen aikainen tilanne kun oli uskossa. Mutta jos lienen mennyt mielestäsi Paavaliakin edelle syntisyydessäni.""
Tässä viestissäsi näkyy nyt hyvin sinun totaalinen sokeutesi.
Mitä Paavali todistaakaan oikeasti ?
8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän.
!!!
Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
!!!
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
Eli Paavali TEKI AIEMMIN SYNTIÄ, ja siten hän puhuu itsestään suurimpana syntisenä, mutta joka sitten sai ARMON ja muuttui !!!
Paavali edellä kirjoittaa selvästi, että laki koskee syntisiä jotka sinun laillasi tomumaja ELÄVÄT YHÄ SYNNISSÄ syvässä sydämensä paatumuksessa.
Ei Paavali kerskaa syntisyydestään, vaan kertoo siis sen, mitä hän ENNEN OLI !
Mutta sinä olet niin umpisokea, että käännät nämäkin Paavalin sanat ihan päälaelleen !
Siis kukaan aito uskova ei kerskaa silltä, että on syntinen ja tekee syntiä !!!
Mutta sinä raukka et tuonkaan vertaa tajua !
Aito ja nöyrä uskova häpeää syntejään, eikä todellakaan kerskaa suurella syntisyydellään uskovana ollessaan !
Voi hyvää päivää sentään, kuinka sekavia oppeja sinä latelet ihan noin vaan !
Etkä tajua edes paljastavasi itseäsi ja harhaoppejasi ihan näin julkisesti.
Eli yhä vain jatkat jopa ylpeänä valheittesi levittelyä, vaikka ne on jo aikaa sitten valheiksi näytetty Raamatusta ! - Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
""Meikäläisellä on hyvät mahikset, sillä Paavali oli vielä suurempi syntinen kuin minä koskapa sen tunnustaa. Tunnustus on sen aikainen tilanne kun oli uskossa. Mutta jos lienen mennyt mielestäsi Paavaliakin edelle syntisyydessäni.""
Nousi mieleeni seuraava Sana, eli "vaahtoavat omia häpeitään" !
11 Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
12 He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
13 rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.
14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
15 tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".
16 He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden.
Siis tomumaja vaahtoaa omaa häpeätään, eli kehuskelee omalla syntisyydellään.
Aivan käsittämättömän syvä on siis hänen sokeutensa.
Jopa rikollinen joka joutuu kuukusteluun ei halua kertoa rötöksistään, vaan ymmärtää niitä peitellä, mutta tomumaja on niin käsittämättömän sekaisin oppeineen, että ei tajua tuon vertaa, vaan kehua repostelee oikein syntisyydellään ja puhdistumattomuudellaan.
Aivan käsittämätöntä on, en uskoisi todeksi, jos joku kertoisi, enkä itse näkisi todeksi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä viestissäsi näkyy nyt hyvin sinun totaalinen sokeutesi.
Mitä Paavali todistaakaan oikeasti ?
8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän.
!!!
Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
!!!
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
Eli Paavali TEKI AIEMMIN SYNTIÄ, ja siten hän puhuu itsestään suurimpana syntisenä, mutta joka sitten sai ARMON ja muuttui !!!
Paavali edellä kirjoittaa selvästi, että laki koskee syntisiä jotka sinun laillasi tomumaja ELÄVÄT YHÄ SYNNISSÄ syvässä sydämensä paatumuksessa.
Ei Paavali kerskaa syntisyydestään, vaan kertoo siis sen, mitä hän ENNEN OLI !
Mutta sinä olet niin umpisokea, että käännät nämäkin Paavalin sanat ihan päälaelleen !
Siis kukaan aito uskova ei kerskaa silltä, että on syntinen ja tekee syntiä !!!
Mutta sinä raukka et tuonkaan vertaa tajua !
Aito ja nöyrä uskova häpeää syntejään, eikä todellakaan kerskaa suurella syntisyydellään uskovana ollessaan !
Voi hyvää päivää sentään, kuinka sekavia oppeja sinä latelet ihan noin vaan !
Etkä tajua edes paljastavasi itseäsi ja harhaoppejasi ihan näin julkisesti.
Eli yhä vain jatkat jopa ylpeänä valheittesi levittelyä, vaikka ne on jo aikaa sitten valheiksi näytetty Raamatusta !Hupaisa ja tosikko näyt olevan. Minun oppini on ihminen on jätkuvasti syntinen, siis tarkoitan ei päivääkään pysty synnittä elämään koska sana niin tiukasti meille on Jumala ilmoittanut. Siksi minä tarvitsenkin uskoa Jeesuksen armoon ja Armo pesee minua jatkuvasti puhtaaksi. Jeesus täytti lain ainakin mulle ja Hänen Ristinkuolema on minut pelastanut. Jos sinä ilman syntiä siis lankeematta pystyt elämään niin, niin se on valhe. Esimerkki; mulla on hiukan omaisuutta ja pankissakin pahanpaivän varalle. Ei saisi olla raamatun opin mukaisesti , vaan pitäisi myydä omaisuus ja jakaa köyhille. Koen huonoa omaatuntokin tai paremmin olen tietoinen afrikassa kuolee päivittäin lapsia nälkään, miksi en lahjota rahaa ja kaikki liika sinne? Enkö selvästi elä nyt synnissä. Olen moottorisahojen hamstraaja nytkin tilasin sahan vaikka se oli halpa niin minulla on ennestää kymmeniä kunnostettuja sahoja ja lisään kokelmaani ajottain, Miksi, enkö voisi myydä ne ja lahjoittaa sinne missä tiedän ihmisten kuolevan nälkään. Ostin traktorin ja nyt ostossa toinen, sillä tykkään etisöinnistä vaikka käytössäni on hyvä toimiva kone jolla työni varmasti saan aikaan. Siten niitä on mulla kolme, miksi, eikö minun pitänyt raamattua noudattaa ja olla ostmatta ne traktorit ja antaa ennemmin rahat sinne missä lapsia kuolee nälkään, Omistan pari kesämökkiä, en pysty jatkamaan kirjoitustani nyt enempää. Jos Jeesus ei armostaan minua pelasta niin sitten ei. Toin vai sulle ajatuksia joita tuskin olet miettinyt tai moni muukaan.Minä taas mietin useinkin tälläisä ja sinä vain raukutat joistakuin Raamatun jakeista päivät pitkät ja kiusaat niillä ihmisiä tahallasi. olen siis nyt sulle todistanut ja muillekkin olen syntiä tekevä uskossa oleva ihminen joka Uskoo silti Jeesuksen suomaan armoon. Kukaa meistä ei pysty täyttämään meille asetettuja ehtojaa raamatusta. Ainoastaan Jeesus meitä voi armollaa pelastaa. Hyvää yötä Ja mieti oletko syntinen, onko kukkarossasi kymppi liikaa jolla voisit jonkun lapsi raukan pelastaa nälästä.
tomumaja- - Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
Paavali käyttää sanamuotoa OLEN eikä OLIN !!!!
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen. Anonyymi kirjoitti:
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.Tässä Paavalin vuodatusta uskossa vaeltamiseen. Ja edelliselle omalle luritukselleni miksei voisi olla tukena. Voitte mielissänne pohtia millainen on uskomme vaellus todellisuudessa kaunistelematta.
12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.Paavali siis mainitsee Kristuksen pilkkaamisen ja vainoamisen "olin ennen"-muodossa, mutta yleisen syntisyytensä "olen"-muodossa.
Jättämällä Kristuksen ja kristittyjen vainoamisen, hän ei suinkaan luullut, että parin synnin karsimisella, hän olisi nyt synnittömäksi muuttunut. Paavali tietää, että hänessä oli edelleen mm. se luonteenpiirre (sekä paljon muuta) syvällä ja joka teki hänestä pilkkaajan ja vainoajan: taipumus ylpeyteen.
Typerä ja epärehellinen ihminen luulee, että hän "uskoontullessaan" muuttui synnittömäksi. Tämä muuten kohdistaakin heti huomion tähän "uskoontuloon"! Mikä on sellainen "uskoontulo" ja mihin uskoon, joka saa ihmisen kuvittelemaan, vastoin selkeää Raamatun oppia, että hän, siinä uskossaan olisi täysin synnitön? Tätä asian puolta en olekaan koskaan pohtinut. Mistä tuollaisessa "uskoontulossa" todellisuudessa on kysymys...? Tuollainen uskoontulo on väärä ja siitä tulee tehdä parannus, kieltää se Jeesuksen Nimessä! Se on harhauskoon tulo ja tuottanut paljon pahaa. - Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
Tässä Paavalin vuodatusta uskossa vaeltamiseen. Ja edelliselle omalle luritukselleni miksei voisi olla tukena. Voitte mielissänne pohtia millainen on uskomme vaellus todellisuudessa kaunistelematta.
12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;Kootut selitykset ja vääntelyt TAAS kerran !
Sinä väitit selvästi, että Paavali KERSKASI omasta heikkoudestaan, eli sanoit Paavalin heikkouden olevan syntisyyden !
Joten älä ala venkoilemaan !
Paavali ei todellakaan kerskaa omasta syntisyydestään ja syntiin lankeamisistaan !!!
Se nyt on aivan varma se !!!
Ei tarv itse kuin lukea kunnolla nuo Raamatunpaikat, niin asia selviää kyllä ymmärtäväiselle ainakin, tai sille siis, joka ei ole eksynyt noin pahasti kuin sinä olet tomumaja !
2. Kor. 12:10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä
2. Kor. 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
1. Korinttolaiskirje 4
9 Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava, sekä enkelien että ihmisten,
10 me olemme houkkia Kristuksen tähden, mutta te älykkäitä Kristuksessa, me olemme heikkoja, mutta te väkeviä; te kunnioitettuja, mutta me halveksittuja.
11 Vielä tänäkin hetkenä me kärsimme sekä nälkää että janoa, olemme alasti, meitä piestään, ja me kuljemme kodittomina,
12 me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin. Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme;
13 meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti.
2. Korinttolaiskirje 11
24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.
29 Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.
Filippiläiskirje 4
10 Minä ihastuin suuresti Herrassa, että te jo vihdoinkin olitte elpyneet pitämään minusta huolta, johon teillä ennenkin oli ollut halua, vaikka ei tilaisuutta.
11 Ei niin, että minä puutteen vuoksi tätä sanon; sillä minä olen oppinut oloihini tyytymään.
12 Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
13 Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.
14 Kuitenkin teitte hyvin, kun otitte osaa minun ahdinkooni.
Näissä Paavali EI kirjoita todellakaan kerskaavansa synteihin lankeamisistaan saati omista synneistään eikä puhdistumattomuudestaan / pyhittymättömyydestään.
Vaikka sinä nämä päässäsi olet niin tulkinnut, ja kerskasit siitä jopa, että läheisesi joutuvat kantamaan sinun syntejäsi ja kestämään sinun syntiesi ja väärien toimiesi tähden !
Tämä oli jo kaiken huippu:
-------------------------
" Toin siksi että kun Paavali kerskasi heikkoudestaan, niin miksen minäkin, koska se on aitoa uskovassa heikkus kaikissa uskovissa, totuus on tänmä. Toiset ei sitä uskalla ääneen tunnustaa.
Nyt kun mulle on avautunut tääkin Paavalin kerskaaminen jota en ennen niin jotenkin ymmärtänytkään ainakin syvällisemmin, on helppo olla huononakin heikkona uskossa. "
----------------------------------------
Pitää olla todella pahasti harhassa, jos kuvittelee Paavalin kehuvan ja kerskaavan syntisyydestään ja synteihin lankeamisestaan.
Huh huh sentään, ja sitä vielä sitten markkinoi muillekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.Noin se vääntyy kieroon Raamatun sanoma harhaopin kautta !
14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista,
!!!
vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
!!!
17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
Alkukielen sana "protos" tarkoittaa ensisijaisesti "ensimmäinen" (myös tärkein suurin parhain) .
Paavali kirjoittaa myös näin:
9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
11 Ja tuommoisia TE OLITTE, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.
19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.
Onko siis nyt tuon mukaan niin, että nuo muut olivat olleet rapasyntisiä, mutta eivät enää olleet, mutta apostoli Paavali sen sijaan olikin itse yhä ???
On siis 2 ihan eri asiaa kokonaan !
1) Se, että kukaan ihminen ei ole eikä kykene synnittömyyteen.
2) Se, että se ei ole mikään kerskauksen aihe se, että uskova yhä on puhdistumaton ja lankeaa synteihin, kuten tomumaja sokeutensa ja eksymyksensä vuoksi itsestään kerskaa ja iloitsee heikkoudestaan eli iloitsee omasta pyhittymättömyydestään ja siten syntisyydestään. Anonyymi kirjoitti:
Kootut selitykset ja vääntelyt TAAS kerran !
Sinä väitit selvästi, että Paavali KERSKASI omasta heikkoudestaan, eli sanoit Paavalin heikkouden olevan syntisyyden !
Joten älä ala venkoilemaan !
Paavali ei todellakaan kerskaa omasta syntisyydestään ja syntiin lankeamisistaan !!!
Se nyt on aivan varma se !!!
Ei tarv itse kuin lukea kunnolla nuo Raamatunpaikat, niin asia selviää kyllä ymmärtäväiselle ainakin, tai sille siis, joka ei ole eksynyt noin pahasti kuin sinä olet tomumaja !
2. Kor. 12:10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä
1. Korinttolaiskirje 4
9 Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava, sekä enkelien että ihmisten,
10 me olemme houkkia Kristuksen tähden, mutta te älykkäitä Kristuksessa, me olemme heikkoja, mutta te väkeviä; te kunnioitettuja, mutta me halveksittuja.
11 Vielä tänäkin hetkenä me kärsimme sekä nälkää että janoa, olemme alasti, meitä piestään, ja me kuljemme kodittomina,
12 me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin. Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme;
13 meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti.
2. Korinttolaiskirje 11
24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.
29 Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.
Filippiläiskirje 4
10 Minä ihastuin suuresti Herrassa, että te jo vihdoinkin olitte elpyneet pitämään minusta huolta, johon teillä ennenkin oli ollut halua, vaikka ei tilaisuutta.
11 Ei niin, että minä puutteen vuoksi tätä sanon; sillä minä olen oppinut oloihini tyytymään.
12 Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
13 Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.
14 Kuitenkin teitte hyvin, kun otitte osaa minun ahdinkooni.
Näissä Paavali EI kirjoita todellakaan kerskaavansa synteihin lankeamisistaan saati omista synneistään eikä puhdistumattomuudestaan / pyhittymättömyydestään.
Vaikka sinä nämä päässäsi olet niin tulkinnut, ja kerskasit siitä jopa, että läheisesi joutuvat kantamaan sinun syntejäsi ja kestämään sinun syntiesi ja väärien toimiesi tähden !
Tämä oli jo kaiken huippu:
" Toin siksi että kun Paavali kerskasi heikkoudestaan, niin miksen minäkin, koska se on aitoa uskovassa heikkus kaikissa uskovissa, totuus on tänmä. Toiset ei sitä uskalla ääneen tunnustaa.
Nyt kun mulle on avautunut tääkin Paavalin kerskaaminen jota en ennen niin jotenkin ymmärtänytkään ainakin syvällisemmin, on helppo olla huononakin heikkona uskossa. "
----------------------------------------
Pitää olla todella pahasti harhassa, jos kuvittelee Paavalin kehuvan ja kerskaavan syntisyydestään ja synteihin lankeamisestaan.
Huh huh sentään, ja sitä vielä sitten markkinoi muillekin.En enää Raamattuani sulle kaiva liikoja sinuun tuhlaa Pyhää Sanaa. Mutta siellä seisoo se mitä Paavali kertoo itsestään kerskaa heikkoudestaan ja miksi, että Jumalan voima siis Kristuksen voima asettuisi häneen asumaan.
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
Lisäsi Paavali myöskin kertoo olevansa syntinen ja synti joka hänessä asuu.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Paavalin lankeemuksista en maininnut sanallakaa. Siis valhe. Miksi, olisn maininnut kun Paavalikaan ei sitä itsestään kertonut.
Sitten se pistin joka oli Paavalissa, arvelut ja niitä riittää kukaan ei tiedä mitä sillä halusi kertoa. Sillä on oma tarkoitus siksi se raamattuun lisättiin kun Raamattua koottiin kirjaksi.- Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
En enää Raamattuani sulle kaiva liikoja sinuun tuhlaa Pyhää Sanaa. Mutta siellä seisoo se mitä Paavali kertoo itsestään kerskaa heikkoudestaan ja miksi, että Jumalan voima siis Kristuksen voima asettuisi häneen asumaan.
Paavalin lankeemuksista en maininnut sanallakaa. Siis valhe. Miksi, olisn maininnut kun Paavalikaan ei sitä itsestään kertonut.
Sitten se pistin joka oli Paavalissa, arvelut ja niitä riittää kukaan ei tiedä mitä sillä halusi kertoa. Sillä on oma tarkoitus siksi se raamattuun lisättiin kun Raamattua koottiin kirjaksi.Sinä yhdistät ihan väärin 2 eri asiakokonaisuutta, ja siksi eksyt pahasti Totuudesta !
Se heikkous, josta Paavali kirjoittaa tarkoittaa sitä, että:
1) Uskovakaan ei kykene itse itsestään mitään tekemään ja Jumala johdattaa uskovan tilanteisiin, joissa uskova ei omin voimin ja keinoin pärjää eikä selviä millään, vaan on riippuvainen siinä kohtaa Jumalan avusta täysin !
Paavali siis ei puhu eikä opeta siinä kohtaa sellaista, että se heikkous josta hän kirjoittaa, olisi synti ja syntiin lankeaminen, eikä hän siten todellakaan kerskaa eikä iloitse omasta syntisyydestään !
Sinulla siis menee puurot ja vellit todella pahasti sekaisin, mutta sillehän sinä itse olet umpi sokea, kun olet niin pahasti Totuudesta eksynyt ja pahasti harhassa. - Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
En enää Raamattuani sulle kaiva liikoja sinuun tuhlaa Pyhää Sanaa. Mutta siellä seisoo se mitä Paavali kertoo itsestään kerskaa heikkoudestaan ja miksi, että Jumalan voima siis Kristuksen voima asettuisi häneen asumaan.
Sitten se pistin joka oli Paavalissa, arvelut ja niitä riittää kukaan ei tiedä mitä sillä halusi kertoa. Sillä on oma tarkoitus siksi se raamattuun lisättiin kun Raamattua koottiin kirjaksi.Niin ja olen kyllä törmännyt tuollaiseen opetukseen ja sen kautta toimintamalliin aiemminkin ja se on vallalla monissa "seurakunnissa", eli uskovat kehua retostelevat synneillään, vaikka niitä tulisi hävetä.
Eli "seurakunnissa" siis hyväksytään kaikkinainen saasta ja synneissä eläminen, kun siis tuon opin mukaan "kerskaan heikkoudestani eli syntisyydestäni" !
1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?
3 Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on
4 -sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen-
5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?
7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä yhdistät ihan väärin 2 eri asiakokonaisuutta, ja siksi eksyt pahasti Totuudesta !
Se heikkous, josta Paavali kirjoittaa tarkoittaa sitä, että:
1) Uskovakaan ei kykene itse itsestään mitään tekemään ja Jumala johdattaa uskovan tilanteisiin, joissa uskova ei omin voimin ja keinoin pärjää eikä selviä millään, vaan on riippuvainen siinä kohtaa Jumalan avusta täysin !
Paavali siis ei puhu eikä opeta siinä kohtaa sellaista, että se heikkous josta hän kirjoittaa, olisi synti ja syntiin lankeaminen, eikä hän siten todellakaan kerskaa eikä iloitse omasta syntisyydestään !
Sinulla siis menee puurot ja vellit todella pahasti sekaisin, mutta sillehän sinä itse olet umpi sokea, kun olet niin pahasti Totuudesta eksynyt ja pahasti harhassa.Edelleen sitä mieltä ihminen on lankeevainen ja siksi heikko koska ei pysty synnittömästi elämään kaikesta halusta huolimatta. Mutta ainostaan vain Jeesus ristin kuolemallaan pelasti meidät synnistä Armossaan. antoi anteeksi katuville menneet ja tulevat synnit. Jeesus on sama aina ja iänkaikkisesti.
Tämä on minun käsitys uskostani jolla aijon pelastua, olenko sitten pelastusvarmassa uskossa, epäilyjä siitä mulla on. Piste tälle ketjun kirjoittelulleni
tomumaja- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen sitä mieltä ihminen on lankeevainen ja siksi heikko koska ei pysty synnittömästi elämään kaikesta halusta huolimatta. Mutta ainostaan vain Jeesus ristin kuolemallaan pelasti meidät synnistä Armossaan. antoi anteeksi katuville menneet ja tulevat synnit. Jeesus on sama aina ja iänkaikkisesti.
Tämä on minun käsitys uskostani jolla aijon pelastua, olenko sitten pelastusvarmassa uskossa, epäilyjä siitä mulla on. Piste tälle ketjun kirjoittelulleni
tomumaja-Sanassa ei löydy oppia: "kerskaan heikkoudestani eli syntisyydestäni".
Paavali kirjoittaa: Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
Paavali luettelee heikkouksia: "heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä".
Synnin harjottaminen ei ole heikkoutta Kristuksen tähden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulitko sinä puolustelemaan tomumajaa ja hänen väärää ja ala-arvoista toimintaansa ja vääriä oppejaan ja opetuksiaan ?
Etkö sinä näe nissä mitään vikaa ?
Sori vaan, mutta hyvin ilmeisen totuuden kertominen, tästä tomumajasta ja hänen touhuistaan, ei ole mitätöimistä eikä halveksimista.
Se on vain ja pelkästään hänen väärien oppiensa ja toimiensa ja väärän sydämen asenteensa paljastamista niillekin, jotka ovat sille jostain syystä sokeita.
Mutta vastaa sinä minulle nyt, että halveksiko ja mitätöikö Jeesus ja apostoli Johannes ja Johannes Kataja myös ?
Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
1. Joh. 3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
Matt. 23:25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
Tämä tomumaja on JO paljastanut sisinpänsä, eli ihan samaa saastaa siellä on, kuin oli noilla toisillakin ulkokultaisilla fariseuksilla ja kirjanoppineilla.
En näe mitään eroa, yhtä puhsistumaton hän on ja kova otsainen, eli pahasti paatunut pahantekijä.
Hän ei pelkää edes Jumalaa !
Vaan tomumaja kuvittelee voivansa elää synnissä, syvässä sydämensä paatumuksessa, ilman mitään seuraamuksia.
Siis kysymys kuuluu, että tekivätkö noiden sanojen sanojat syntiä, vai eivät, kun kertoivat vain ikävän Totuuden noista ulkokultaisista ???
Vastaa edes tähän, Kiitos !Kukahan on neuvonut tomumajaa repimään raamatun kohtia joilla puolustelee itseänsä ja syntejään. Lyö, tuomitsee, halveksii, häpäisee ja uskovaista, joka tietää, on kokenut, pilkattu, kantanut raskasta ristiä, on kärsinyt tomumajan tähden ja tomumaja suruttomana heittelee kylmää vettä kasvoille.Tomumajalle on rangaistus valmiina. Jumala ei salli itseänsä pilkata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanassa ei löydy oppia: "kerskaan heikkoudestani eli syntisyydestäni".
Paavali kirjoittaa: Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
Paavali luettelee heikkouksia: "heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä".
Synnin harjottaminen ei ole heikkoutta Kristuksen tähden.No kerro sitten mitä on syntiin lankeaminen ja miksi siihen kaikki uskovat lankeavat? Kerro omin sanoin jos se ei ole heikkoutta kerta.
On jatkettava väittelyä näköjään. Pysyn silti omassa kannassani.
tomumaja- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukahan on neuvonut tomumajaa repimään raamatun kohtia joilla puolustelee itseänsä ja syntejään. Lyö, tuomitsee, halveksii, häpäisee ja uskovaista, joka tietää, on kokenut, pilkattu, kantanut raskasta ristiä, on kärsinyt tomumajan tähden ja tomumaja suruttomana heittelee kylmää vettä kasvoille.Tomumajalle on rangaistus valmiina. Jumala ei salli itseänsä pilkata.
Sullekkin sanon olet sanlainen kuin muutkin. Valitettavasti syntiin lakeava ja teet siten syntiä.faktaa.
tomumaja- - Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
Sitten se pistin joka oli Paavalissa, arvelut ja niitä riittää kukaan ei tiedä mitä sillä halusi kertoa. Sillä on oma tarkoitus siksi se raamattuun lisättiin kun Raamattua koottiin kirjaksi.""Meikäläisellä on hyvät mahikset, sillä Paavali oli vielä suurempi syntinen kuin minä koskapa sen tunnustaa.
Tomumaja vääristelee Paavalin sanoja, todistaa uskonsa olevan oman mielensä mukaista mahdollisuutta. Kun tomumaja vetoaa itseänsä Paavaliin me voimme nähdä kuinka tomumajan luulousko on Jumalan armon pilkkaamista. Olla edullisessa asemassa kuin Paavali, tomumaja luulee pelastuvansa ja luulee olevan uskossa kun ei ole niin suuri syntinen kuin Paavali. Tämänkaltaista uskoa julistaa kovaäänisesti lahko nimeltä helluntailaisuus ja sen tyhmimpiin aisan kannattajiin kuuluva miehenpuolikas nimeltä tomumaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sullekkin sanon olet sanlainen kuin muutkin. Valitettavasti syntiin lakeava ja teet siten syntiä.faktaa.
tomumaja-Taas tätä samaa tuuliviiri touhua:
----------
" Piste tälle ketjun kirjoittelulleni
tomumaja- "
-------------------
Ja sitten heti tuleekin jo 2 viestiä !
Jaak. 1:8 kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään. Anonyymi kirjoitti:
Taas tätä samaa tuuliviiri touhua:
----------
" Piste tälle ketjun kirjoittelulleni
tomumaja- "
-------------------
Ja sitten heti tuleekin jo 2 viestiä !
Jaak. 1:8 kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.Räykytä mitä vain ei tehoa kuitenkaan, minua et saa millään ahdistumaan niinkuin silloin muinoin sait ja saattaakin osat vaikka siinämielessä olla pian toisipäin.
Olin pakotettu jatkamaan koska mulle kirjoitettiin. olisin jo paljon aikaa sitte ketjun lopettanut mutta itse kiusasit ja pyysit kommentoimaan. löytyy sieltä ketjusta varmaan jos oli tää ketju, täysin varma en ole.
Kiusaamisesi päätyy tappioosi niin sanottu "puolueherra" olen varma asiasta.
>>On jatkettava väittelyä näköjään. Pysyn silti omassa kannassani.
tomumaja-<<- Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
Räykytä mitä vain ei tehoa kuitenkaan, minua et saa millään ahdistumaan niinkuin silloin muinoin sait ja saattaakin osat vaikka siinämielessä olla pian toisipäin.
Olin pakotettu jatkamaan koska mulle kirjoitettiin. olisin jo paljon aikaa sitte ketjun lopettanut mutta itse kiusasit ja pyysit kommentoimaan. löytyy sieltä ketjusta varmaan jos oli tää ketju, täysin varma en ole.
Kiusaamisesi päätyy tappioosi niin sanottu "puolueherra" olen varma asiasta.
>>On jatkettava väittelyä näköjään. Pysyn silti omassa kannassani.
tomumaja-<<Se nyt vain on niin tomumaja, että Totuus ei pala tulessakaan !
Eli aina kun sinä toimit väärin ja opetat valhetta ja herjaat ja panettelet esim. minua valheellisesti ja valheeseen perustuen, niin aina sinä olet silloin heikoilla.
Olen sen jo oppinut Herran kanssa, että kun minä pyrin pysymään Totuudessa, enkä perusta arvioitani valheeseen, niin minulla ei ole koskaan mitään hätää.
Vaan sen sijaan sinä, joka et pysy Totuudessa, paljastut ennemmin tai myöhemmin ja niinhän on TAAS käynyt, ja sekös sinua harmittaa taas.
Ja mitä pidempään keskustelu jatkuu, sen selvemmäksi käyvät väärät toimesi ja valheesi
muillekin lukijoille/kirjoittajille.
Mutta tuokin kommenttisi paljastaa taas sinusta perus toimintatapasi ja sydämen esenteesi:
------------------
" >>On jatkettava väittelyä näköjään. Pysyn silti omassa kannassani.
tomumaja-<< "
--------------
Eli ei maistu Raamatun tutkiminen ja sinun itsesi omaksumien oppien oikeellisuuden tutkiminen, vaan niska jäykkänä ja otsa kovana sinä vain jatkat eksymuksesi tiellä.
Hes. 3:7 Mutta Israelin heimo ei tahdo sinua kuulla, koska he eivät tahdo minua kuulla. Sillä koko Israelin heimolla on kova otsa ja paatunut sydän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se nyt vain on niin tomumaja, että Totuus ei pala tulessakaan !
Eli aina kun sinä toimit väärin ja opetat valhetta ja herjaat ja panettelet esim. minua valheellisesti ja valheeseen perustuen, niin aina sinä olet silloin heikoilla.
Olen sen jo oppinut Herran kanssa, että kun minä pyrin pysymään Totuudessa, enkä perusta arvioitani valheeseen, niin minulla ei ole koskaan mitään hätää.
Vaan sen sijaan sinä, joka et pysy Totuudessa, paljastut ennemmin tai myöhemmin ja niinhän on TAAS käynyt, ja sekös sinua harmittaa taas.
Ja mitä pidempään keskustelu jatkuu, sen selvemmäksi käyvät väärät toimesi ja valheesi
muillekin lukijoille/kirjoittajille.
Mutta tuokin kommenttisi paljastaa taas sinusta perus toimintatapasi ja sydämen esenteesi:
------------------
" >>On jatkettava väittelyä näköjään. Pysyn silti omassa kannassani.
tomumaja-<< "
--------------
Eli ei maistu Raamatun tutkiminen ja sinun itsesi omaksumien oppien oikeellisuuden tutkiminen, vaan niska jäykkänä ja otsa kovana sinä vain jatkat eksymuksesi tiellä.
Hes. 3:7 Mutta Israelin heimo ei tahdo sinua kuulla, koska he eivät tahdo minua kuulla. Sillä koko Israelin heimolla on kova otsa ja paatunut sydän.saaman näkkee
tomumaja- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saaman näkkee
tomumaja-Nähty JO.
- Anonyymi
Kylläpä täällä tosiaan nuijitaan Tomumajaa. Mennään henkilökohtaisuuksiin, oikeaan helluntailaiseen tyyliin. Juuri nämä jutut aikoinaan nuorena uskoontulleena ahdistivat minua itseäni: en koskaan kelvannut hellareille, vaikka kuinka yritin olla pyhä.
"Ahaa, katoppas! Nyt sanoit näin....!"
"Sinä et tee täyttä totta elämässäsi!"
"Ahaa! Sinäkö muka olet uskossa ja kuitenkin sanoit ja teit näin! Oikea uskova ei noin puhuisi! Sinä et vakavissasi seuraa Herraa!"...
Niinpä jo ahdistuneena, jo hyvin nuorena alkoholisoiduin, jouduin synnin teille, jouduin jop huume- ja lääkekoukkuihin. Tähän ajoi minut helluntailaisten kärpästenherra. 🤡
Joista Lutherin Jeesus minut sitten pelasti ja nosti. ✝ 🕊
Haistakaa te paska koko helluntaiseurakuntakuoro!
Johtajanne ensin ja sitten kaikki muut! 😝
Minä, paha lutherilainen, olen Tomumajan puolta, vaikka onkin hellari.
Virsi 361, Koska valaissee kointähtönen:
https://www.youtube.com/watch?v=CDb9gCkeg_U
Anteeksi, ettei löytynyt netistä, ihan tavallisella äänellä laulettuna. Aina jotain "taiteellista"... Tämä oli kelvollisin. Mutta sanoma onkin tärkein. Lauletaan me Tomumaja tätä itse kotonamme, omalla äänellämme ja meidän syntisten Herra kyllä kuulee.- Anonyymi
Tässä sanat virsi 361: een:
http://notes.evl.fi/Virsikirja.nsf/30a7d6618ce6ab81c2256ca80040e996/467dee38c98f8933c2256d67002a3390?OpenDocument
Tässä Jukka Tolonen virsitoisintoja:
https://www.youtube.com/watch?v=VPzhNnVJ2a0
Ei esim. tämä edellinen tietenkään vedä vertoja Seinäjoen tangomarkkinoiden sliipatuille helluntailaisille mustalaiskuoroille, mutta... uppoaa enemmän moniin meihin, uskon kautta pyhitetyille syntisille.
. - Anonyymi
tomumaja- kirjoitti:
kyllä kuunnellaan mielellään lauluja.
tomumajalle-:
Tässä vanha, venäläinen kansansävel "Soi pieni kello":
Однозвучно гремит колокольчик
https://youtu.be/S3xVvEYEG0A
Suomeksi tämä on käännetty mm. hengelliseksi lauluksi "Olen kuullut on kaupunki tuolla".
Videolla venäjänkieliset sanat (karaoke).
-sophiina-
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174926
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2142649Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella341715Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731697- 281634
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301528Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1501143
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81134Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42962