Kävelytien varrelta.

Eliaana

Tein tuossa iltapäivällä puolen tunnin kävelylenkin, katsellen pientareita.
Siellä vielä peltosauniokin kukki tien penkalla, jota myös saunakukaksi on sanottu.
Vaaleankeltainen pillike ja siankärsämö.
Ruusupuska-aidassakin kaksi virkeää oksaa oli kukassa.
Enemmän kuin kukkia, oli kuitenkin roskia tien varrella.
Mikä se panee ihmisen heittelemään roskansa ympäri luontoa.
En tiedä, kuinka paljon tästä asiasta tietoa jaetaan kouluissamme. Saisi alkaa jo vaikka päiväkodista valistaminen, kodista nyt puhumattakaan.

4

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • He eilinen puhuri vei puut alastoman näköiseksi, huomen illalla suattaapi häpsiä savossa lumensekaista ja ensi viikolla tullee talavi, kylmää näyttää jatkuvan ens'kuun 8 päivään näytti pitkä sääennustus. Lumisateita luvassa, oikeesti kun pitäisi pikku pakkasta ja maassa lunta ei olisi nii synkän näköistä, kummiskin hyvä että ilimoja riittää.

    • Anonyymi

      Ei ihminen heitä roskia luontoon vaan teinit ja sellaisiksi jääneet

      Siitä vain analysoimaan mäkkärien ympäristöjä

      Teini imee posket lommolla muovitoosasta hyvää ja paiskaa

      Teinit ovat ahdistuneita ilmastosta ja haluavat metsäteollisuuden pois ja tilalle säpinää

    • Anonyymi

      Olen toiminut asuinpaikkani roskankerääjänä jo vuosia, onneksi meitä on muitakin, yhdelle kävisi raskaaksi. Ollessamme lenkillä keräämme pussiin roskat tien varrelta ja paiskaamme ne määrävälein tienvarteen pystytettyihin roska-astioihin. Yksi kulkee pyörällä ja kerää pullot ja tökit. Liikuntana erinomaista, muutaman metrin kävelyn päästä polvet koukkuun ja roskaa koukkaamaan. Kun antaa (ilmaista työpanostaan) niin saa (sujuvuutta niveliin).
      Ei tyhmyydelle mitään saa, joskus toiset sitten viisastuvat, toiset eivät koskaan. On energian tuhlausta sitä vastaan hangoitella ja mieltään pahoittaa.

      • Tuo on hienoa toimintaa ja tosiaan, liikuntaakin siitä saa.
        Niitä mäkkäripaperietahan ne paljon on, liekö se ajattelemattomuutta vai mitä.
        Muistan, kun teeveessä on näytetty kuvia esim. vappujuhlien jälkeisistä päivistä, roskan määrä on ihan uskomatonta.
        Veronmaksajahan ne siivoukset maksaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe