Sanelma norppa huonossa hapessa

Anonyymi

Puumalassa huoli, lauantai iltana sai pelastuslaitos hälytyksen huonoon kuntoon menneestä Sanelmasta, pelastuslaitos lähetti apuun Lohikosken VPK ja eläinlääkärin, ensiavuksi Sanelma sai lääkityksen ja lääkäri määräsi annettavaksi kilon muikkuja joita olikin saatavilla.

Sanelma oli jo kesällä huonossa hapessa mutta saatiin kuntoon muikuilla, keväällä syntynyt Sanelma oli nyttemmin eksynyt Eeva-norpan reviirille siinäkö syy keskenkasvuisuuteen, tiedä häntä.
Huoli kuinka selvitä tulevasta talvesta sitä varmaan pohtii immeiset ja Saimaan norppa klubi.ry.

8

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luin jostain, että tuo Sanelma tuppaa hakeutumaan ihmisten lähettyville.
      Vissiin jostain nettilehdestä.
      Kyllä siitä varmaan huoli pidetään.

    • Anonyymi

      Hylkeet tulee saada kaikki hävitetyksi pois sisävesistä, sillä ne eivät sinne kuulu.
      Jos on vielä norppia, niin tulee siitää Helsingin edustalle merelle.

      • Anonyymi

        Taidat olla yksin joka noin ajattelee. Kohta luontolivessä pullervo kellii lekottelu kivellä ihmisten iloksi, luontolivessä voi nyt seurata kääme veikeitä sääkseä odotellessa.

        Pertikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla yksin joka noin ajattelee. Kohta luontolivessä pullervo kellii lekottelu kivellä ihmisten iloksi, luontolivessä voi nyt seurata kääme veikeitä sääkseä odotellessa.

        Pertikki

        Ketut tappaa kuutteja jäälle.
        Kesää odotellessa , otettava kalavajasta riimuverkot esille Saimaanrannan asukkina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ketut tappaa kuutteja jäälle.
        Kesää odotellessa , otettava kalavajasta riimuverkot esille Saimaanrannan asukkina.

        Joo muistan 60-luvulla Puumalan satamassa, kukalie ukkeli kiroili laittavansa sellaset verkot järveen ettei norppa karkaa, aikoi laittaa hylkeen raania tervan sekaan.
        Se oli silloin, nykyään sellanen tyyppi saisi sakin hivutuksen että muistaisi lopun ikänsä.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Joo muistan 60-luvulla Puumalan satamassa, kukalie ukkeli kiroili laittavansa sellaset verkot järveen ettei norppa karkaa, aikoi laittaa hylkeen raania tervan sekaan.
        Se oli silloin, nykyään sellanen tyyppi saisi sakin hivutuksen että muistaisi lopun ikänsä.

        Vielä 50-luvulla nimismies maksoi hylkeistä/saimaannorpista tapporahaa...
        Ainakin yhdessä Saimaan rantapitäjässä siis. Ehkä kaikissa, en tiedä.


    • Anonyymi

      Olisiko korona iskenyt jos on huonossa hapessa, ku väittävät netissä sellaisista oireista siihen liittyvän ?

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      64
      618
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      91
      457
    Aihe