Nelikymppinen bilehile vetää sangriaa ämpäristä

Tuo otsikossa mainuttuhan se taitaa olla suominaisen ongerlma nykyään:

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/a25f9075-c5ed-4ce4-849f-df83f3608a55

Vihervasemmistolaisissa opiskelijapiireissä opitaan ennen kaikkea juhlimaan ja suvaitsemaan, perheen perustaminen ei kiinnosta ennen kuin alkaa olla liian myöhäistä.

"Oskari: Haaveilee isosta talosta perhettä varten

Heidi: Whaat noin iso talo YHELLE?! Nomut just hyvä bilekämppä, mut kato tää mun Provinssi video

Heidi: Ärsyttää että Oskaria ei kiinnosta mulle NIIN tärkee asia ku Provinssi#ensitreffitalttarilla"

Kyllä ennen on ollut kaikki paremmin, naiset menivät nuorina sankoin joukoin emäntäkouluihin ja opiskelivat tärkeitä taloudenpitotaitoja sen sijaan että hyppäsivät festareilla ryyppäämässä ja bilettämässä keski-ikäisiksi asti-

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noh, kannattaa sutten suunnata katse niihin oikeistopersuihin..

    • Anonyymi

      Ei nyt yleistetä..
      Olin bilehile kunnes sain perheen, ja uppouduin siihen parikymppisenä.
      20vuotta ja lapset muuttaneet pois, ja nyt voin taas nauttia bilehileilystä.
      Vastuut hoidan, ja juhlin jos on aikaa.

      • Anonyymi

        Moni perustaa nykyään perheen 30, jopa nelikymppisenä. Ensisynnyttäjien ikä on noussut koko ajan.


    • Anonyymi

      Ei se ollut sangriaa vaan Mojitoa. Ja eiks toi Heidi ole vielä alle nelkyt

    • Anonyymi

      Kun juo viinaa ja käy yökerhossa bailaamassa tapaa naisia ja voi löytää kumppanin jonka kanssa perustaa perhe. Naiset ihastuvat viinamieheen jolla on bailaustaidot kunnossa ja päätyvät parisuhteeseen hänen kanssaan.

      Raitis mies ei juo viinaa eikä osaa bailata, joten naiset eivät hänestä kiinnostu ja hän jää yksin.

      t. viinamies

      • Anonyymi

        Osa varmaan noin löytääkin, ei kuitenkaan kaikki. Suurin osa naisista etsii raitista miestä tai miestä, jonka alkoholinkäyttö on erittäin kohtuullista. Itse suosin absolutisteja tai todella kohtuudella käyttäviä, savuttomia ja muuten täysin päihteettömiä miehiä, joilla ei ole tarvetta ravata yöelämässä. Raitis henkilö ei ole altistanut aivojaan alkoholin tuholle ja on paljon terävämpi kuin sellainen, jolla on vuosien alkoholi- tai muu päihdetausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa varmaan noin löytääkin, ei kuitenkaan kaikki. Suurin osa naisista etsii raitista miestä tai miestä, jonka alkoholinkäyttö on erittäin kohtuullista. Itse suosin absolutisteja tai todella kohtuudella käyttäviä, savuttomia ja muuten täysin päihteettömiä miehiä, joilla ei ole tarvetta ravata yöelämässä. Raitis henkilö ei ole altistanut aivojaan alkoholin tuholle ja on paljon terävämpi kuin sellainen, jolla on vuosien alkoholi- tai muu päihdetausta.

        Täysin päihteettömiä suomalaisista miehistä taitaa olla vain pari prosenttia. Niiden mukana saa kaupan päälle jotain kivaa, kuten uskonnon, tai A-ongelman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin päihteettömiä suomalaisista miehistä taitaa olla vain pari prosenttia. Niiden mukana saa kaupan päälle jotain kivaa, kuten uskonnon, tai A-ongelman.

        Tarkoitin lähinnä positiivista absolutismia, joka on oma valinta ilman alkoholismia, tai kohtuukäyttöä. Kyllä heitäkin löytyy. Suurin osa suomalaisista naisista ja miehistä on kohtuukäyttäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa varmaan noin löytääkin, ei kuitenkaan kaikki. Suurin osa naisista etsii raitista miestä tai miestä, jonka alkoholinkäyttö on erittäin kohtuullista. Itse suosin absolutisteja tai todella kohtuudella käyttäviä, savuttomia ja muuten täysin päihteettömiä miehiä, joilla ei ole tarvetta ravata yöelämässä. Raitis henkilö ei ole altistanut aivojaan alkoholin tuholle ja on paljon terävämpi kuin sellainen, jolla on vuosien alkoholi- tai muu päihdetausta.

        Toi on kyllä totta, miten usein sitten saa ravata baarissa? Viinamies toki ei tätä ymmärrä, vaan on baareissa jatkuvasti ja kuluttaa rahansa sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on kyllä totta, miten usein sitten saa ravata baarissa? Viinamies toki ei tätä ymmärrä, vaan on baareissa jatkuvasti ja kuluttaa rahansa sinne.

        Mitä useammin käy yökerhossa juomassa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä se kumppani löytyy.

        Jos ei käy ollenkaan yökerhossa eikä juo viinaa, on todennäköisyys tasan nolla.

        t. viinamies


    • Festareillahan on nykyisin lastenohjelmaakin, kun perheet menevät sinne yhdessä. Jopa Tuska-festareilla :D Joten en mä nyt kutsuisi festareilla käyntiä miksikään bilehile-meiningiksi - vaikka voihan siellä sellaistakin tietysti harrastaa.

      Mutta olisiko kritiikki sama, jos joku menee Savonlinnan oopperajuhlille? Kesätapahtumia on Suomessa vaikka millä mitalla, ja jos kaikki keski-ikäiset ja/tai perheelliset lakkaisivat käymästä missään, olisi se kyllä melkoinen takaisku taloudelle. Maa ei pyöri ihan sillä, että kaikki emäntäkoulun käyneet lypsävät omaa mansikkia navetassa ja pysyvät sitten koko ajan kotona keittämässä pyykkiä lipeässä ja viljelemässä itse ruista ja perunaa, elleivät ole kaskimetsässä.

      • Eeh..

        Kyllähän sä nyt tiedät ettei Harmiksen mukaan naisia pitäis edes ulkomaille päästää matkustelemaan.. ja naisten kouluttautuminen on sekin merkillisen kyseenalaista.

        Näitä äijiä löytyy joka maasta. Pitää pitää vain huoli etteivät ne pääse valtaan esim politiikan tai uskonnon varjolla.


      • Anonyymi

        Festareita on erilaisia ja hyvin eri-ikäiset käy niillä.


      • "Maa ei pyöri ihan sillä, että kaikki emäntäkoulun käyneet lypsävät omaa mansikkia navetassa ja pysyvät sitten koko ajan kotona keittämässä pyykkiä lipeässä ja viljelemässä itse ruista ja perunaa, elleivät ole kaskimetsässä."

        Kyllä se sillä vaan pyörisi ja hyvin, on ennenkin pyörinyt ja syntynyt paljon lapsia. Nykymallilla että kitataan vain viiniä & sidukkaa ja biletetään on syntyvyyskin laskenut olemattomiin kun ei naiset halua ottaa mitään vastuuta yhteiskunnassa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Eeh..

        Kyllähän sä nyt tiedät ettei Harmiksen mukaan naisia pitäis edes ulkomaille päästää matkustelemaan.. ja naisten kouluttautuminen on sekin merkillisen kyseenalaista.

        Näitä äijiä löytyy joka maasta. Pitää pitää vain huoli etteivät ne pääse valtaan esim politiikan tai uskonnon varjolla.

        Niin se näyttää olevan, kansa kuolee sukupuuttoon naisten itsekkyyden vuoksi.


      • Anonyymi

        Samaa olen ollut huomaavinani, ihan selvästi festareilla käyvät käyvät siellä pitääkseen talouden kunnossa ja pyörät pyörimässä.

        Itsekin mietin tuossa juuri että pyörähtäisikö maa reippaammin Celine Dionin konserttiin osallistumalla, kun liputkin maksaa sentään reilusti yli 300 euroa. Aika kalliilta tuntuu, mutta mitäpä sitä ei tekisi tämän markkinayhteiskunnan ylläpitämiseksi.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa olen ollut huomaavinani, ihan selvästi festareilla käyvät käyvät siellä pitääkseen talouden kunnossa ja pyörät pyörimässä.

        Itsekin mietin tuossa juuri että pyörähtäisikö maa reippaammin Celine Dionin konserttiin osallistumalla, kun liputkin maksaa sentään reilusti yli 300 euroa. Aika kalliilta tuntuu, mutta mitäpä sitä ei tekisi tämän markkinayhteiskunnan ylläpitämiseksi.

        -flowersreally-

        😊
        Sarkasmi on taitolaji.


    • Anonyymi

      voi olla vähän outo näky 40v täti juhlii ja rockaa 15-25v teinien kanssa niin miksi ei juhli ikäistensä kanssa ja toiseksi kuten vanha sanonta ei festari tyypeistä kunnon kumppania saa eli festari hihhuli sopii toisen hihhulin kanssa mutta ei kunnon ihmisten kanssa niin kunnolliselle sopii toinen kunnollinen niin ainahan on ollut festari väki ja normaali väki niin kyllähän koko suomi näkee mikä nainen on kyseessä eli ikuinen tinderityttö

      • Anonyymi

        Voi kuule, esim. Tuska-festareilla oli tänäkin vuonna porukkaa "vauvasta vaariin". Muutenhan ikäraja oli k-18 mutta sunnuntain perhepäivään pääsi pienetkin. Ja monille festareille pääsee vanhukset ilmasiin, Tuskaan pääsee muistaakseni yli 65 vuotiaat. Toivottavasti Tuska on olemassa vielä kun minä olen yli 65 v. Siihen kun on vielä aikaa...

        -pihallatipunen-

        Ps. En edelleenkään ole ladannutTinderiä enkä tule lataamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule, esim. Tuska-festareilla oli tänäkin vuonna porukkaa "vauvasta vaariin". Muutenhan ikäraja oli k-18 mutta sunnuntain perhepäivään pääsi pienetkin. Ja monille festareille pääsee vanhukset ilmasiin, Tuskaan pääsee muistaakseni yli 65 vuotiaat. Toivottavasti Tuska on olemassa vielä kun minä olen yli 65 v. Siihen kun on vielä aikaa...

        -pihallatipunen-

        Ps. En edelleenkään ole ladannutTinderiä enkä tule lataamaan.

        Niin no eihän siinä festareilla käynnissä ja bilettämisessä mitään ole jos sen linjan on valinnut mutta ihmetyttää että naiselle joka on hakeutunut ensitreffit altarilla ohjelmaan, periaatteessa siis voisi kuvitella että haluaa jo asettua ja perhettä perustaa, olisi sitten vähemmän tärkeitä nuo festarikeikat.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin no eihän siinä festareilla käynnissä ja bilettämisessä mitään ole jos sen linjan on valinnut mutta ihmetyttää että naiselle joka on hakeutunut ensitreffit altarilla ohjelmaan, periaatteessa siis voisi kuvitella että haluaa jo asettua ja perhettä perustaa, olisi sitten vähemmän tärkeitä nuo festarikeikat.

        Jos musiikki ja festarit on tärkeitä ihmiselle, niin eihän niitä tarvitse jättää perheen perustamisen myötä (varsinkaan jos käy vain yksillä festareilla kesässä).. Eikä noilla vielä ole edes perhettä.

        -pihallatipunen-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos musiikki ja festarit on tärkeitä ihmiselle, niin eihän niitä tarvitse jättää perheen perustamisen myötä (varsinkaan jos käy vain yksillä festareilla kesässä).. Eikä noilla vielä ole edes perhettä.

        -pihallatipunen-

        Ja yhdessähän nuo olivat sinne festareille menossa, mutkun Osku meni mokaamaan. Voi voi.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule, esim. Tuska-festareilla oli tänäkin vuonna porukkaa "vauvasta vaariin". Muutenhan ikäraja oli k-18 mutta sunnuntain perhepäivään pääsi pienetkin. Ja monille festareille pääsee vanhukset ilmasiin, Tuskaan pääsee muistaakseni yli 65 vuotiaat. Toivottavasti Tuska on olemassa vielä kun minä olen yli 65 v. Siihen kun on vielä aikaa...

        -pihallatipunen-

        Ps. En edelleenkään ole ladannutTinderiä enkä tule lataamaan.

        Voi pahus, kun ilman nimimerkkiä kirjoitit. Olisin ottanut yhteyttä. Kas kun ajatuksesi kävivät samoin kuin omat tuumaukseni. Siitä syystä en edes laita kommenttiani lisäksi.

        Niin, mikä vitun buumi tuo tinder on? Kukaan ei kuulemma tee siellä muuta kuin vain katsoo, josko joku olisi kiinnostunut. Teinihommaa.

        Mutta nyt päiväkahvit samalla kun mies tappaa koiransa. (ruoska)


      • TimoSimilä kirjoitti:

        Voi pahus, kun ilman nimimerkkiä kirjoitit. Olisin ottanut yhteyttä. Kas kun ajatuksesi kävivät samoin kuin omat tuumaukseni. Siitä syystä en edes laita kommenttiani lisäksi.

        Niin, mikä vitun buumi tuo tinder on? Kukaan ei kuulemma tee siellä muuta kuin vain katsoo, josko joku olisi kiinnostunut. Teinihommaa.

        Mutta nyt päiväkahvit samalla kun mies tappaa koiransa. (ruoska)

        oli siis tarkoitettu pihalla olevalle typylle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule, esim. Tuska-festareilla oli tänäkin vuonna porukkaa "vauvasta vaariin". Muutenhan ikäraja oli k-18 mutta sunnuntain perhepäivään pääsi pienetkin. Ja monille festareille pääsee vanhukset ilmasiin, Tuskaan pääsee muistaakseni yli 65 vuotiaat. Toivottavasti Tuska on olemassa vielä kun minä olen yli 65 v. Siihen kun on vielä aikaa...

        -pihallatipunen-

        Ps. En edelleenkään ole ladannutTinderiä enkä tule lataamaan.

        oletko sinä heidi niin heidi on tyypillinen tinderityttö ja toiseksi varmasti pääsee 35v-ylös päin ilmaiseksi koska tiedetään ettei ne sinne tule ja kuten sanoin festareilla käy festari ihmiset ei normaalit ihmiset niin festarin nimikin sanoo jo tuska eli normaali ihminen kokee siellä tuskaa ja haluaa pois niin olen kerran käynyt gootti tai raskaan musiikin baarissa kusella ja oluella ja näin porukan ja päätin etten koskaan enään mene sinne ja kerroin muillekkin ja muutkin sanoi siellä käy vähän oudompaa porukkaa ja samoin festari ihmiset on kuten heidit ja tinderitytöt eli ei sieltä kunnon kumppania löydy ja jos haluat löytää kunnon kumppanin niin jätä festarit ja mene vaikka lavatansseihin niin löydät miehen ja sen jälkeen unohda festarit ja ole miehesi kanssa


    • Anonyymi

      Enpä käynyt eläissäni kuin muutamissa opiskelijabileissä. Ei kaikki opiskelijat pidä juhlimisesta. Elämänilot löytyy muualta.

      • Anonyymi

        Ei siitä juomisesta ja bilettämisestä monikaan pidä, mutta sitä on vai pakotettava itsensä juomaan ja lähtemään sinne bilepaikkaan tai yökerhoon jos ei halua jäädä yksin.

        t. viinamies


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä juomisesta ja bilettämisestä monikaan pidä, mutta sitä on vai pakotettava itsensä juomaan ja lähtemään sinne bilepaikkaan tai yökerhoon jos ei halua jäädä yksin.

        t. viinamies

        Viinamies on niiiiiiiin väärässä tälläkertaa.


    • Anonyymi

      No kyllähän ihmisen pitää osata olla ikänsä mukaisella tasolla. Päälle nelikymppisen tulee syödä hyvin, lihoa ja palloutua, välttää liikuntaa, maata sohvalla, valittaa ryhmissä elämäntapasairauksiaan, pysyä kotona, jumalanpalveluksissa voi sunnuntaina piipahtaa, huivi tai lippis päässä ja petittävät ja tarpeeksi suurenkokoiset ja roikkuvat vaatteet päällä. Viikonlopun lehdestä luetaan kuolinilmoitukset ja kiitetään Herraa, kun vielä ei ollutkaan lähdön aika.

      • Anonyymi

        Onpa yleistykset! Millekään ikäryhmälle ei kuulu tietyt asiat. Kaikenikäisillä on oikeus unelmoida, toteuttaa unelmiaan ja elää täysillä, olipa sitten kysymyksessä nuori aikuinen tai vanhus. Moni onneksi säilyttääkin nuorekkuutensa ja positiivisen asenteen elämään iästä huolimatta. Ei se ikä ole syy laiminlyödä itseään ja terveyttään missään vaiheessa. Ihmisen tulee läpi elämänsä huolehtia itsestään parhaimmalla mahdollisella tavalla (tietysti omien voimavarojen mukaan). Itsestään huolehtiminen on tervettä rakkautta itseään kohtaan, mikä on enemmän kuin suotavaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onpa yleistykset! Millekään ikäryhmälle ei kuulu tietyt asiat. Kaikenikäisillä on oikeus unelmoida, toteuttaa unelmiaan ja elää täysillä, olipa sitten kysymyksessä nuori aikuinen tai vanhus. Moni onneksi säilyttääkin nuorekkuutensa ja positiivisen asenteen elämään iästä huolimatta. Ei se ikä ole syy laiminlyödä itseään ja terveyttään missään vaiheessa. Ihmisen tulee läpi elämänsä huolehtia itsestään parhaimmalla mahdollisella tavalla (tietysti omien voimavarojen mukaan). Itsestään huolehtiminen on tervettä rakkautta itseään kohtaan, mikä on enemmän kuin suotavaa!

        Eiköhän edellinen kirjoittanut sarkastisesti..

        Mä itse olen ihan tyytyväinen omaan pieneen elämääni, ei enää festarit ja reissailu, tai baareissa ravaaminen kiinnosta. Saati joku " nuorekkaana" pysyminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onpa yleistykset! Millekään ikäryhmälle ei kuulu tietyt asiat. Kaikenikäisillä on oikeus unelmoida, toteuttaa unelmiaan ja elää täysillä, olipa sitten kysymyksessä nuori aikuinen tai vanhus. Moni onneksi säilyttääkin nuorekkuutensa ja positiivisen asenteen elämään iästä huolimatta. Ei se ikä ole syy laiminlyödä itseään ja terveyttään missään vaiheessa. Ihmisen tulee läpi elämänsä huolehtia itsestään parhaimmalla mahdollisella tavalla (tietysti omien voimavarojen mukaan). Itsestään huolehtiminen on tervettä rakkautta itseään kohtaan, mikä on enemmän kuin suotavaa!

        Niin ehkä nykyajan neljäkymppiset pitävät itseään vielä nuorina, eivätkä keski-ikäisinä, joiden pitäisi olla välttämättä sitä perhettä perustamassa. Muutenkin Harmis voisi olla hieman suvaitsevaisempi sen suhteen, että jos kaikki ihmiset eivät jostain syystä sitä perhettä ja lapsia haluakaan.


    • Anonyymi

      Melkoinen kurppa muija. Oskari ei uskalla jättää, ihan hirvee luonne kurpalla.

    • "Kyllä ennen on ollut kaikki paremmin, naiset menivät nuorina sankoin joukoin emäntäkouluihin ja opiskelivat tärkeitä taloudenpitotaitoja sen sijaan että hyppäsivät festareilla ryyppäämässä ja bilettämässä keski-ikäisiksi asti-"

      Whääpp, puolustaudun! En ole käynyt koskaan festareilla, biletys kerratkin mahtuu kahden käden sormiin ja mulla on 10 sormea yhteensä, viis per käsi. Viimeksi oon bilettänyt joko vuonna 2003 tai 2004. Silloin oli pieni huppeli, jonka saan jo 1 isosta oluesta. Mut silloin oli lähdetty bilettämään.

      Siitä on tovi. 🤣

      • Emäntäkouluja ei ole käytynä, mutta emännäksi oppii kyllä ilman koulujakin.


      • Voi Helmiina, mennään naimisiin. Tuut halvaksi. Tai muotoilen toisin, minä saan enemmän olutta. =D


      • TimoSimilä kirjoitti:

        Voi Helmiina, mennään naimisiin. Tuut halvaksi. Tai muotoilen toisin, minä saan enemmän olutta. =D

        Tiittiittidii tiit tiittidii, Mendelsshon... 🤫

        Emmä halvaksi tule, en juo kaljaa enkä törsäile, mutta sormuksen täytyy olla täystimanttinen. Muuten en mee vihille. 😃

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000490014.html


    • Anonyymi

      Ilmeisesti kuuluu nykyään ohjelman formaattiin parittaa toisilleen mahdollisimman huonosti sopivat yksilöt. Sillä saadaan draamaa peliin ja katsojaluvut pysyvät korkeina. Harmiksen kaltaisten juoruilla eävien henkilöiden mielenkiinto saadaan pysymään ko. ohjelmassa, kuten tällä palstalla monesti olemme saaneet huomata. Ketä kiinnostaisi, jos kaikilla pareilla vain auvoista onnea piisaisi? Ei ainakaan harmis laittaisi palstalle yhtäkään aloitusta aiheesta.

    • Anonyymi

      Ei taida aloittaja ainakaan hetero olla jos tuollaisia ohjelmia seuraa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      188
      1532
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      27
      1277
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      317
      1170
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1104
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      98
      977
    6. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      105
      970
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      131
      958
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      942
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      61
      930
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      86
      895
    Aihe