Jumala ei tee onnelliseksi

Jumalan olemattomuus tekee uskovaiset kärttyisiksi. Heitä niin kiukuttaa, koska sitä Jumalaa ei vaan ole, vaikka he kuinka yrittäisivät muuta väittää. Juuri sen sapetuksen vuoksi heillä on kova tarve tuomita toisia. He ikään kuin helpottavat omaa kamalaa oloaan paiskomalla muiden päälle helvettiä ja tuomiopäivää.

Uskovaiset ovat verrattavissa laihdutuskuurilaisiin, jotka eivät saa syödä ja ovat siksi kiukkuisia. Uskovilla olisi kova jumalanälkä, mutta he eivät saa tarvettaan tyydytetyksi. He ovat jatkuvalla jumaladieetillä, vaikka heidän läskinsä eivät siitä valitettavasti vähenekään.

Sen sijaa ateisteilla on hyvä olla, koska heitä ei vaivaa turhat yritykset saada olemaan jotain sellaista, jota ei yksinkertaisesti ole olemassa. Ateisteilla on vain elämännälkä ja voi pojat, että he osaavatkin elää!!!

71

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ällös huolehdi. Levitäthän valittuni sanaa, että minä olen ainoa oikea Jumala. Minua tulee palvoa, jotten rankaise teitä mitä kauhistuttamilla tavoilla.

      Olenhan luonut kaiken, joten on oikein, että neitsyet uhrataan kunniakseni. Koska en kunniastani ole vieläkään saanut tarpeekseni (loinhan maailmankaikkeuden) niin vaadin, että teidän tulee olla vähintään kerran viikossa hurmoksessa minusta.

      Ja te ruojat, te epäilevät Tuomaat, olen yhtä todellinen kuin teidän AP jumala. Oikeastaan olen todellisempi. Olenhan olemassa.

      • Kiitos sanoistasi Jumala HAAAAH HAAAH HAAAAAAA!!!


      • siino kirjoitti:

        Kiitos sanoistasi Jumala HAAAAH HAAAH HAAAAAAA!!!

        Jumallale kunnia korkeuksissaan
        ja maassa rauha
        nöyrien ihmisten kesken :-)


    • Kuinkas mageesti osaattekaan elää?
      Kerroppa ny vähän legendaa:D

      Terveisin Luojasta varma ja onnellinen :D

      • Emme invalidisoi elämäämme mielikuvituskaverin palvontaan :D
        Emme tuhlaa kallista aikaamme turhiin rukouksiin :D

        Terveisin olen varma, että huijaat :D


      • siino kirjoitti:

        Emme invalidisoi elämäämme mielikuvituskaverin palvontaan :D
        Emme tuhlaa kallista aikaamme turhiin rukouksiin :D

        Terveisin olen varma, että huijaat :D

        Kysyin kuinka elätte kun sitä niin mainostit , en sitä mitä jätätte tekemästä :'D


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Kysyin kuinka elätte kun sitä niin mainostit , en sitä mitä jätätte tekemästä :'D

        Juuri siten elää, kun jättää typeryydet tekemättä :D


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Kysyin kuinka elätte kun sitä niin mainostit , en sitä mitä jätätte tekemästä :'D

        Juuri siten elää, kun jättää typeryydet tekemättä :D


      • siino kirjoitti:

        Juuri siten elää, kun jättää typeryydet tekemättä :D

        Mikä ei ole mielestäsi typeryyttä?


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Mikä ei ole mielestäsi typeryyttä?

        Luetun ymmärtämisesi on näemmä surkea :D


      • siino kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisesi on näemmä surkea :D

        Kyse on vain siitä että et kykene vastaamaan kysymykseen vaan olemisesi vaatii aina uskoviin vertailua mikä lähinnä on naurettavaa jos ateistia esität...
        Ateistia ei siis voi olla ilman uskovaa .
        Siihen lopputulokseen tämä tulee kohta ellei fiksumpaa ala tuleen sieltä....
        Eli olet riippuvainen uskovista....jesh


      • Anonyymi
        BabylonGetaway kirjoitti:

        Kysyin kuinka elätte kun sitä niin mainostit , en sitä mitä jätätte tekemästä :'D

        Aina parempaa kohden, emme jää paikoillemme, kun toviksi.


      • Anonyymi
        BabylonGetaway kirjoitti:

        Kyse on vain siitä että et kykene vastaamaan kysymykseen vaan olemisesi vaatii aina uskoviin vertailua mikä lähinnä on naurettavaa jos ateistia esität...
        Ateistia ei siis voi olla ilman uskovaa .
        Siihen lopputulokseen tämä tulee kohta ellei fiksumpaa ala tuleen sieltä....
        Eli olet riippuvainen uskovista....jesh

        Typeryydellä tarkoitetaan rikollisten ja rosvojen anteeksiantoa.
        Rikolliset ja rosvot sitten luovat uskovaisten hyvinvoinnin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aina parempaa kohden, emme jää paikoillemme, kun toviksi.

        Aijjaa...osaatko yhtään tarkemmin kertoa tuosta paremmasta?
        Itse koen sulautumisen kaikkeuteen (psykologisesti , eli ei erittelyä/lokerointia) "parempana" eli Luojaan.
        Ei kiinnosta paljoakaan markkinamiesten höpinät täällä ihmisten luomassa käsite maailmassa ...ihmiset ovat aika tolloja ihan kun ajatellaan lajina...
        Itsekin mutta pyrkimys on kuitenkin luoda harmoniaa ympärilleni...ainahan se ei ihmiseltä onnistu mutta jos löytyy palo sydämmestä niin hyvä kait jo sekin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Typeryydellä tarkoitetaan rikollisten ja rosvojen anteeksiantoa.
        Rikolliset ja rosvot sitten luovat uskovaisten hyvinvoinnin.

        Mjaah.... Minä olen ainakin ollut lähes hirviö muinoinaan ja on muuten hieno juttu että sen saa itse oivaltaa!
        Se on armoa vaikka sattuukin aikalailla!


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Kyse on vain siitä että et kykene vastaamaan kysymykseen vaan olemisesi vaatii aina uskoviin vertailua mikä lähinnä on naurettavaa jos ateistia esität...
        Ateistia ei siis voi olla ilman uskovaa .
        Siihen lopputulokseen tämä tulee kohta ellei fiksumpaa ala tuleen sieltä....
        Eli olet riippuvainen uskovista....jesh

        Eipä se fiksuus sinusta mitenkään tule ilmi.


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Mjaah.... Minä olen ainakin ollut lähes hirviö muinoinaan ja on muuten hieno juttu että sen saa itse oivaltaa!
        Se on armoa vaikka sattuukin aikalailla!

        "Minä olen ainakin ollut lähes hirviö muinoinaan"

        Miten niin olet ollut?


      • siino kirjoitti:

        Eipä se fiksuus sinusta mitenkään tule ilmi.

        Mitä tarkoitat fiksuudella?
        Koetko olevasi fiksu ja jos juu niin kerroppa elämästäsi ja kerro kuinka fiksu tekee asiat ?

        :'D

        En nimittäin usko että ihminen lajina kovin fiksu on...


      • siino kirjoitti:

        "Minä olen ainakin ollut lähes hirviö muinoinaan"

        Miten niin olet ollut?

        Vähenevissä määrin


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Mitä tarkoitat fiksuudella?
        Koetko olevasi fiksu ja jos juu niin kerroppa elämästäsi ja kerro kuinka fiksu tekee asiat ?

        :'D

        En nimittäin usko että ihminen lajina kovin fiksu on...

        Fiksuus on sellaista, jota et saata tajuta.

        "En nimittäin usko että ihminen lajina kovin fiksu on..."

        Ei olemattomiin uskovat fiksuja olekaan :D


      • siino kirjoitti:

        Fiksuus on sellaista, jota et saata tajuta.

        "En nimittäin usko että ihminen lajina kovin fiksu on..."

        Ei olemattomiin uskovat fiksuja olekaan :D

        Onko oikeasti niin ettei sinulta saa minkään tason vastausta?
        Ainoastaan toisiin kohdistuvaa mölinää?
        Eipä kauheammin ateismi saa värinää aikaiseksi , lähinnä loitonnuttaa sulkeutuneisuudellaan...


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Onko oikeasti niin ettei sinulta saa minkään tason vastausta?
        Ainoastaan toisiin kohdistuvaa mölinää?
        Eipä kauheammin ateismi saa värinää aikaiseksi , lähinnä loitonnuttaa sulkeutuneisuudellaan...

        Jos tajuaisit jotain, saisit vastauksen annetuista vastauksista. En minä pysty älykkyyttäsi nostamaan.


      • siino kirjoitti:

        Jos tajuaisit jotain, saisit vastauksen annetuista vastauksista. En minä pysty älykkyyttäsi nostamaan.

        ...


      • siino kirjoitti:

        Jos tajuaisit jotain, saisit vastauksen annetuista vastauksista. En minä pysty älykkyyttäsi nostamaan.

        ....


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        ...

        "..."

        Ahaa. Olet merihädässä oleva merimies ja aloit titata. Tuossa on jo hyvä sos-alku. Soita mieluummin hätänumeroon. Ns. Jumala ei tule apuun, vaikka kuinka rukoilisit.


      • siino kirjoitti:

        "..."

        Ahaa. Olet merihädässä oleva merimies ja aloit titata. Tuossa on jo hyvä sos-alku. Soita mieluummin hätänumeroon. Ns. Jumala ei tule apuun, vaikka kuinka rukoilisit.

        On tullut useastikin eikä taida olla muuta hätää nyt kuin ymmärryksesi puute...
        Selkeästikin kaikki kirjoituksesi aina suodattuu uskovaisten kautta mikä lähinnä huvittaa kuinka riippuvainen oletkaan uskovaisista etkä edes sitä näe :)


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        On tullut useastikin eikä taida olla muuta hätää nyt kuin ymmärryksesi puute...
        Selkeästikin kaikki kirjoituksesi aina suodattuu uskovaisten kautta mikä lähinnä huvittaa kuinka riippuvainen oletkaan uskovaisista etkä edes sitä näe :)

        Uskovaisilta puuttuu juuri se ymmärrys. Se on heidän pahin vikansa. Siksi haluankin kirjoitella heille, että oppisivat tekemään "lähimmäisrakkauksissaan" muutakin kuin tuomitsemaan. Mutta tehtävä vaikuttaa olevan yhtä vaikea kuin jos yrittäisi opettaa aasia ajamaan polkupyörää. Puhumaan on kuulemma joku Bileam jo yhden saanut, mutta juttu on sitä uskovaisten huvittavaa höpinää.


      • siino kirjoitti:

        Uskovaisilta puuttuu juuri se ymmärrys. Se on heidän pahin vikansa. Siksi haluankin kirjoitella heille, että oppisivat tekemään "lähimmäisrakkauksissaan" muutakin kuin tuomitsemaan. Mutta tehtävä vaikuttaa olevan yhtä vaikea kuin jos yrittäisi opettaa aasia ajamaan polkupyörää. Puhumaan on kuulemma joku Bileam jo yhden saanut, mutta juttu on sitä uskovaisten huvittavaa höpinää.

        Voithan murtaa nyt kanssani käsityksesi uskovaisista koska vähemmän pinttyneet näkemyksesi heistä koskettaa todellisuudessa useampia , lähinnä kyse on ennakkoluuloistasi ja se on verrattavissa tuomitsemiseen (onkin sitä).
        Itsehän lankeat kokoajan tuohon mistä syytät uskovia :'D
        Etkö edes ymmärrä sitä mikä on hulvatonta seurattavaa :'D


      • BabylonGetaway kirjoitti:

        Voithan murtaa nyt kanssani käsityksesi uskovaisista koska vähemmän pinttyneet näkemyksesi heistä koskettaa todellisuudessa useampia , lähinnä kyse on ennakkoluuloistasi ja se on verrattavissa tuomitsemiseen (onkin sitä).
        Itsehän lankeat kokoajan tuohon mistä syytät uskovia :'D
        Etkö edes ymmärrä sitä mikä on hulvatonta seurattavaa :'D

        Siten metsä vastaa jne. Toisin sanoen en ole koskaan tuominnut ketään helvettiin, vaikka "lähimmäisrakkaat" uskovaiset ovat niin tehneet vihapuheissaan minulle. Ehkä se on heistä yhtä huvittavaa kuin aikoinaan noitavainot :D:D:D
        Et edes ymmärrä koko asiaa :D:D:D
        Sinulla ei ole aivoja :D:D:D


      • siino kirjoitti:

        Siten metsä vastaa jne. Toisin sanoen en ole koskaan tuominnut ketään helvettiin, vaikka "lähimmäisrakkaat" uskovaiset ovat niin tehneet vihapuheissaan minulle. Ehkä se on heistä yhtä huvittavaa kuin aikoinaan noitavainot :D:D:D
        Et edes ymmärrä koko asiaa :D:D:D
        Sinulla ei ole aivoja :D:D:D

        Pystytkö muuten kirjoittamaan laisinkaan siten ettet käyttäisi mitään uskoviin viittaavaa?


    • Anonyymi

      "Jumalan olemattomuus tekee uskovaiset kärttyisiksi. Heitä niin kiukuttaa, koska sitä Jumalaa ei vaan ole, vaikka he kuinka yrittäisivät muuta väittää. Juuri sen sapetuksen vuoksi heillä on kova tarve tuomita toisia. He ikään kuin helpottavat omaa kamalaa oloaan paiskomalla muiden päälle helvettiä ja tuomiopäivää".

      Minkä takia uskovaisten pitäisi olla kärttyisiä, ei tarvitse olla. Jumala on olemassa, se tiedetään, ainut mikä merkitsee ja siksi teitä varoitellaan, kun te jumalattomat päätöksillänne tuhoatte Isänmaan. Meidän ei tarvitse teitä tuomita, koska se tuomitseminen kuuluu Jumalalle, mikäli teidät tullaan tuomitsemaan.

      "Uskovaiset ovat verrattavissa laihdutuskuurilaisiin, jotka eivät saa syödä ja ovat siksi kiukkuisia".

      Hei uskossaan heikot, ovat kasvissyöjiä. Kuka se väittää, että me uskovaiset emme saa syödä, etkö tiedä, että se ei saastuta ihmistä mitä se laittaa suusta sisään ja syö, vaan se saastuttaa, mitä se laskee suustansa ulos. Päinvastoin me Jeesukseen uskovat saamme Jumalalta, juuri sen mitä me tarvitsemme.

      "Sen sijaa ateisteilla on hyvä olla, koska heitä ei vaivaa turhat yritykset saada olemaan jotain sellaista, jota ei yksinkertaisesti ole olemassa".

      Silloin teidän pitää tyyytyä kohtaloonne. Olkoon se Jumala olemassa tai ei, teidän miestänne, mutta me uskovat tiedämme että Jumala on olemassa.

      "Ateisteilla on vain elämännälkä ja voi pojat, että he osaavatkin elää!!"

      Sitä ei käy kieltäminen, että jumalaton ei osaa elää varisnkin tuhoaminen teiltä onnistuu aivan mainiosti, kaikkeen mihin jumalaton koskee sillä ei ole tulevaisuutta. Suomi ei ole viimeisen 50v aikana ollut kertaakaan näin levoton kuin nyt ja kaikki johtuu siintä, että ihmiset hylkäävät Jeesuksen Kristuksen ja palvovat rahaa ja maailmaa. Tää kaikki alamäki on vasta alkua.

      • "Jumala on olemassa"

        Niin harhoissasi.

        Kirjoitat: " Meidän ei tarvitse teitä tuomita, koska se tuomitseminen kuuluu Jumalalle, mikäli teidät tullaan tuomitsemaan." Sitten jatkat: "varisnkin tuhoaminen teiltä onnistuu aivan mainiosti, kaikkeen mihin jumalaton koskee sillä ei ole tulevaisuutta." Toisin sanoen väität, ettet tuomitse, mutta tuomitset kuitenkin. Ei sulla hyvin mene. Olin siis taas kerran oikeassa. Jumalan olemattomuus ottaa sinua lujasti pattiin. Alamäkesi on alkanut jo ajat sitten ja kohta joudut ojasta allikkoon. Muuhun sinusta ei ole kuin pilaamaan kaikki. Se johtuu siintä kerta, ettet osaa elää. Elämäsi kuluu turhuuteen mielikuvituskaverin palvontaan. Voi voi kun surullista.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        "Jumala on olemassa"

        Niin harhoissasi.

        Kirjoitat: " Meidän ei tarvitse teitä tuomita, koska se tuomitseminen kuuluu Jumalalle, mikäli teidät tullaan tuomitsemaan." Sitten jatkat: "varisnkin tuhoaminen teiltä onnistuu aivan mainiosti, kaikkeen mihin jumalaton koskee sillä ei ole tulevaisuutta." Toisin sanoen väität, ettet tuomitse, mutta tuomitset kuitenkin. Ei sulla hyvin mene. Olin siis taas kerran oikeassa. Jumalan olemattomuus ottaa sinua lujasti pattiin. Alamäkesi on alkanut jo ajat sitten ja kohta joudut ojasta allikkoon. Muuhun sinusta ei ole kuin pilaamaan kaikki. Se johtuu siintä kerta, ettet osaa elää. Elämäsi kuluu turhuuteen mielikuvituskaverin palvontaan. Voi voi kun surullista.

        "Kirjoitat: " Meidän ei tarvitse teitä tuomita, koska se tuomitseminen kuuluu Jumalalle, mikäli teidät tullaan tuomitsemaan." Sitten jatkat: "varisnkin tuhoaminen teiltä onnistuu aivan mainiosti, kaikkeen mihin jumalaton koskee sillä ei ole tulevaisuutta." Toisin sanoen väität, ettet tuomitse, mutta tuomitset kuitenkin".

        Ei se ole tuomitsemista, vaan totuus, koska jokainen näkee mitä jumalattomuudella saadaan aikaan. Siihen ei tarvitse edes todisteita, kun todisteet on teillä itsellänne nenän edessä.

        "Jumalan olemattomuus ottaa sinua lujasti pattiin".

        Ei vaan jumalattomalle, Jumala on olematon, koska te ette pysty noudattamaan sääntöjä.

        "Alamäkesi on alkanut jo ajat sitten ja kohta joudut ojasta allikkoon. Muuhun sinusta ei ole kuin pilaamaan kaikki. Se johtuu siintä kerta, ettet osaa elää. Elämäsi kuluu turhuuteen mielikuvituskaverin palvontaan. Voi voi kun surullista".

        Minulla ei ole mitään hätää, kun tiedän, että Jumala pitää minusta huolen, mutta Suomea ja Suomen kansalaisia pikkaisen käy sääliksi, kun lähtevät jumalattomien ja maailman mielisten mukaan, kun te tuhoatte kaiken hyvän, mitä Suomessa on ollut.

        Jumalan olemassa olosta, voin siino sinulle sanoa, että kuinkahan alas pitää Suomen vajota, kunnes kansalaiset alkavat heräämään ja huomaavat, kuinka jumalaton ja sateenkaari on heitä kusettanut.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole koskaan olleet asiat niin hyvin kuin nykyään ja edelleenkin olemme maailman paras maa asua kymmenillä eri mittareilla mitattuna:

        https://www.aamulehti.fi/a/24101004

        https://www.stat.fi/tup/satavuotias-suomi/suomi-maailman-karjessa.html

        Mutta ymmärrän kyllä että se hihhulia niin kiukuttaa, kun tutkitut faktat eivät vastaakaan hihhulin typeriä luuloja.

        Tilastot eivät pidä alkuunsakaan paikkaansa, koska kaikki pikkurikokset pyyhitään maton alle, samoin nykyään on valvontakamerat joita ei ennemmin ollut edes. Huumeet ovat saaneet enempi valtaa, samoin yksinäisyys, kouluuhkaukset, koulupoltot, kouluiskut ovat lisäntyneet, niitä ei edes aikaisemmin ollut Suomessa. Vanhusten huolto ja lasten suojelu, mielenterveys nuorten parissa, on samoin heikentyneet. Vaikka olkoon Suomi maailman kärjessä se ei haittaa mitään, koska alamäki on alkanut ja parhaimmat vuodet ovat takana. Siis viimeisen 50v aikana Suomi on mennyt joka puolelta alaspäin ja etenkin eu:hun liittymisen jälkeen, Suomi läksi eu:hun olimme lähestulkoon täysin työllistetty maa ja olemme ainoastaan eu:ssa maksumiehenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kirjoitat: " Meidän ei tarvitse teitä tuomita, koska se tuomitseminen kuuluu Jumalalle, mikäli teidät tullaan tuomitsemaan." Sitten jatkat: "varisnkin tuhoaminen teiltä onnistuu aivan mainiosti, kaikkeen mihin jumalaton koskee sillä ei ole tulevaisuutta." Toisin sanoen väität, ettet tuomitse, mutta tuomitset kuitenkin".

        Ei se ole tuomitsemista, vaan totuus, koska jokainen näkee mitä jumalattomuudella saadaan aikaan. Siihen ei tarvitse edes todisteita, kun todisteet on teillä itsellänne nenän edessä.

        "Jumalan olemattomuus ottaa sinua lujasti pattiin".

        Ei vaan jumalattomalle, Jumala on olematon, koska te ette pysty noudattamaan sääntöjä.

        "Alamäkesi on alkanut jo ajat sitten ja kohta joudut ojasta allikkoon. Muuhun sinusta ei ole kuin pilaamaan kaikki. Se johtuu siintä kerta, ettet osaa elää. Elämäsi kuluu turhuuteen mielikuvituskaverin palvontaan. Voi voi kun surullista".

        Minulla ei ole mitään hätää, kun tiedän, että Jumala pitää minusta huolen, mutta Suomea ja Suomen kansalaisia pikkaisen käy sääliksi, kun lähtevät jumalattomien ja maailman mielisten mukaan, kun te tuhoatte kaiken hyvän, mitä Suomessa on ollut.

        Jumalan olemassa olosta, voin siino sinulle sanoa, että kuinkahan alas pitää Suomen vajota, kunnes kansalaiset alkavat heräämään ja huomaavat, kuinka jumalaton ja sateenkaari on heitä kusettanut.

        "Ei se ole tuomitsemista, vaan totuus"

        Totuus on se, että olet jumalaa leikkivä tuomitseva pelle.

        "Ei vaan jumalattomalle, Jumala on olematon"

        Juuri sinä olet jumalaton. Eipä se sinun rumalasi ole täällä kommentoimassa vaan sinun tollon pitää valehdella hänen puolestaan. Tuo jumalasi esiin ellet halua olla jumalaton paskanpuhuja.

        "Minulla ei ole mitään hätää, kun tiedän, että Jumala pitää minusta huolen"

        Mielikuvitusolento ei pidä huolta muusta kuin mielikuvituksen lennosta. Kuolemasi lähestyy. Sinulla on syytä olla huolissaan!!!!

        "kuinkahan alas pitää Suomen vajota, kunnes kansalaiset alkavat heräämään ja huomaavat, kuinka jumalaton ja sateenkaari on heitä kusettanut."

        Onneksi ei sentään enää eletä noitavainojen aikaa eikä olla vajoamassa niin syvälle älykääpiyteen. Siitäkin huolimatta, että se kristinusko kusettaa teikäläiset näköjään aivan pissipäiksi.


      • Anonyymi

        Johan se pitäisi sinullakin järki sanoa, että kun nykyään otettaisiin valvonta kamerat pois, silloin todellisuus valkenisi. Vaikka kuinka sinä vertaat maailmaan, mutta kun seuraamme itsenäisesti pelkästään Suomea, olemme menneet rutkasti alaspäin ja Suomi on levottomampi nyt kuin koskaan viimeisen 50v aikana. Olet hävinnyt, sori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan se pitäisi sinullakin järki sanoa, että kun nykyään otettaisiin valvonta kamerat pois, silloin todellisuus valkenisi. Vaikka kuinka sinä vertaat maailmaan, mutta kun seuraamme itsenäisesti pelkästään Suomea, olemme menneet rutkasti alaspäin ja Suomi on levottomampi nyt kuin koskaan viimeisen 50v aikana. Olet hävinnyt, sori.

        Hävinnyt aivottomalle hihhulille joka inttää luuloja vastoin faktoja?
        No eipä tietenkään koskaan.

        Otetaan nyt vaikka tämä rikosfakta ja verrataan sitä väitteeseen että Suomi olisi muka nykyään levottomampi kuin koskaan:

        "Henkirikollisuus oli kaikkien aikojen matalimmalla tasolla vuonna 2017 , jolloin Suomessa surmattiin kuolemansyytietojen mukaan 61 ihmistä. Määrä oli pienin sitten vuoden 1895."

        Siis vähiten henkirikoksia koko Suomen historiassa ja sitten ollaan muka jossain levottomuuksien aallonpohjassa. Eikä tuo ole mikään yksittäinen sattuma, vaan henkirikosten määrä on koko ajan ollut tasaisesti laskeva viimeiset 30 vuotta - siis aikana jolloin ollaan pölvästin mukaan mukamas koko ajan menty huonompaan suuntaan.

        Oikea todellisuus nyt vaan ei satu vastaamaan tollon typeriä luuloja, tietenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hävinnyt aivottomalle hihhulille joka inttää luuloja vastoin faktoja?
        No eipä tietenkään koskaan.

        Otetaan nyt vaikka tämä rikosfakta ja verrataan sitä väitteeseen että Suomi olisi muka nykyään levottomampi kuin koskaan:

        "Henkirikollisuus oli kaikkien aikojen matalimmalla tasolla vuonna 2017 , jolloin Suomessa surmattiin kuolemansyytietojen mukaan 61 ihmistä. Määrä oli pienin sitten vuoden 1895."

        Siis vähiten henkirikoksia koko Suomen historiassa ja sitten ollaan muka jossain levottomuuksien aallonpohjassa. Eikä tuo ole mikään yksittäinen sattuma, vaan henkirikosten määrä on koko ajan ollut tasaisesti laskeva viimeiset 30 vuotta - siis aikana jolloin ollaan pölvästin mukaan mukamas koko ajan menty huonompaan suuntaan.

        Oikea todellisuus nyt vaan ei satu vastaamaan tollon typeriä luuloja, tietenkään.

        Huumeet ovat lisääntyneet Suomessa, yksinäisyys lisääntynyt, kouluuhkaukset,koulujen polttamiset, kouluissa iskut, mitä ei edes ennemmin ollut koko Suomessa, mielenterveys ongelmat nuorison parissa lisääntyneet, samoin vanhusten huolto heikentynyt kuin muukin sosiaalinen puoli, itsemurhat lisääntyneet, avioerot, huostaan otot, työttömyys, vaikka henkirikokset ovat pienentyneet, ne ovat raaistuneet, ongelmia on aina vaan enempi tullut tilalle ja kaikki eu:hun liittymisen jälkeen. Ainut mikä on mennyt parempaan suuntaan, on vapaa liikkuvuus.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        "Ei se ole tuomitsemista, vaan totuus"

        Totuus on se, että olet jumalaa leikkivä tuomitseva pelle.

        "Ei vaan jumalattomalle, Jumala on olematon"

        Juuri sinä olet jumalaton. Eipä se sinun rumalasi ole täällä kommentoimassa vaan sinun tollon pitää valehdella hänen puolestaan. Tuo jumalasi esiin ellet halua olla jumalaton paskanpuhuja.

        "Minulla ei ole mitään hätää, kun tiedän, että Jumala pitää minusta huolen"

        Mielikuvitusolento ei pidä huolta muusta kuin mielikuvituksen lennosta. Kuolemasi lähestyy. Sinulla on syytä olla huolissaan!!!!

        "kuinkahan alas pitää Suomen vajota, kunnes kansalaiset alkavat heräämään ja huomaavat, kuinka jumalaton ja sateenkaari on heitä kusettanut."

        Onneksi ei sentään enää eletä noitavainojen aikaa eikä olla vajoamassa niin syvälle älykääpiyteen. Siitäkin huolimatta, että se kristinusko kusettaa teikäläiset näköjään aivan pissipäiksi.

        "Ei se ole tuomitsemista, vaan totuus"
        ""Totuus on se, että olet jumalaa leikkivä tuomitseva pelle"".

        Minä en ensinnäkään ole mikään Jumala, ei minun tarvitse leikkiä mitään, sen takia se tuomitseminen kuuluu Jumalalle.

        "Juuri sinä olet jumalaton. Eipä se sinun rumalasi ole täällä kommentoimassa vaan sinun tollon pitää valehdella hänen puolestaan. Tuo jumalasi esiin ellet halua olla jumalaton paskanpuhuja".

        Minun ei tarvitse valehdella mitään, koska tiedän, että Jumala on olemassa. Tiedän myöskin sen, että olet päivä päivältä lähempänä totuutta, mikäli Jumala sinulle sen suo, hänen olemassa olostaan.

        "Mielikuvitusolento ei pidä huolta muusta kuin mielikuvituksen lennosta. Kuolemasi lähestyy. Sinulla on syytä olla huolissaan!!!!"

        Kyllä maanpäällinen kuolema on jokaisella edessä, mutta kuoleman jälkeistä elämää on, mutta se on eri asia kenellä sitä on ja kenellä ei, yksin Jumala tietää sen.

        "Onneksi ei sentään enää eletä noitavainojen aikaa eikä olla vajoamassa niin syvälle älykääpiyteen. Siitäkin huolimatta, että se kristinusko kusettaa teikäläiset näköjään aivan pissipäiksi".

        Kristinusko ei kuseta ketään, vaan jumalaton, siksi te myöskin haette meiltä teoillenne ja tavoillenne hyväksyntää, että saisitte kääntymään meidät Jeesusta ja Jumalaa vastaan, mutta se ei onnistu, koska kaikessa tulee tapahtumaan, Jumalan tahto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei se ole tuomitsemista, vaan totuus"
        ""Totuus on se, että olet jumalaa leikkivä tuomitseva pelle"".

        Minä en ensinnäkään ole mikään Jumala, ei minun tarvitse leikkiä mitään, sen takia se tuomitseminen kuuluu Jumalalle.

        "Juuri sinä olet jumalaton. Eipä se sinun rumalasi ole täällä kommentoimassa vaan sinun tollon pitää valehdella hänen puolestaan. Tuo jumalasi esiin ellet halua olla jumalaton paskanpuhuja".

        Minun ei tarvitse valehdella mitään, koska tiedän, että Jumala on olemassa. Tiedän myöskin sen, että olet päivä päivältä lähempänä totuutta, mikäli Jumala sinulle sen suo, hänen olemassa olostaan.

        "Mielikuvitusolento ei pidä huolta muusta kuin mielikuvituksen lennosta. Kuolemasi lähestyy. Sinulla on syytä olla huolissaan!!!!"

        Kyllä maanpäällinen kuolema on jokaisella edessä, mutta kuoleman jälkeistä elämää on, mutta se on eri asia kenellä sitä on ja kenellä ei, yksin Jumala tietää sen.

        "Onneksi ei sentään enää eletä noitavainojen aikaa eikä olla vajoamassa niin syvälle älykääpiyteen. Siitäkin huolimatta, että se kristinusko kusettaa teikäläiset näköjään aivan pissipäiksi".

        Kristinusko ei kuseta ketään, vaan jumalaton, siksi te myöskin haette meiltä teoillenne ja tavoillenne hyväksyntää, että saisitte kääntymään meidät Jeesusta ja Jumalaa vastaan, mutta se ei onnistu, koska kaikessa tulee tapahtumaan, Jumalan tahto.

        "tuomitseminen kuuluu Jumalalle."

        Miksi sitten ylennät itsesi jumalaksi ja tuomitset? Olet melkoinen idiootti.

        "Minun ei tarvitse valehdella mitään, koska tiedän, että Jumala on olemassa."

        Harhoissasi "tiedät". Sitten valehtelet päälle.

        "Kyllä maanpäällinen kuolema on jokaisella edessä, mutta kuoleman jälkeistä elämää on"

        Et ole vissiin havainnut, että kaikki kuolleet hihhulit ovat kuolleet, vaikka ovat kuinka mielikuvituskaverinsa persiitä nuolleet.

        "Kristinusko ei kuseta ketään"

        Kyllä te sellaisia kusettajia olette, että voi teidän tekopyhyytenne sentään. Teikäläisiltä ei hyväksyntää saa kukaan muu kuin teikäläisten oma peilikuva ja sekin täysin aiheetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumeet ovat lisääntyneet Suomessa, yksinäisyys lisääntynyt, kouluuhkaukset,koulujen polttamiset, kouluissa iskut, mitä ei edes ennemmin ollut koko Suomessa, mielenterveys ongelmat nuorison parissa lisääntyneet, samoin vanhusten huolto heikentynyt kuin muukin sosiaalinen puoli, itsemurhat lisääntyneet, avioerot, huostaan otot, työttömyys, vaikka henkirikokset ovat pienentyneet, ne ovat raaistuneet, ongelmia on aina vaan enempi tullut tilalle ja kaikki eu:hun liittymisen jälkeen. Ainut mikä on mennyt parempaan suuntaan, on vapaa liikkuvuus.

        Ja edelleenkin uskistollo jatkaa typeriä luulojaan eli valheitaan:

        "itsemurhat lisääntyneet"
        Eivät ole, vaan viimeisen 30 vuoden aikana ne ovat koko ajan vähentyneet.

        "Itsemurhien määrä on laskenut suhteellisen tasaisesti vuodesta 1990. Itsemurhien määrä on kymmenessä vuodessa pienentynyt yli 20 prosenttia, miehillä 22 prosenttia ja naisilla 16 prosenttia."

        Oikea todellisuus nyt vaan ei satu vastaamaan tollon typeriä luuloja, tietenkään. Ottaisit nyt säälittävä ääliö edes asioista selvää ennen kuin kirjoitat idioottimaisuuksia ja selviä valheita, mutta eihän uskistollo muuta osaa kuin valehdella.


    • Anonyymi

      Pyhät jotka on kohdanneet Jeesuksen, ja ottaneet Hänet sydämeen. Heistä loistaa luomaton volo, ja he ei tuomitse ketään, he ymmärtää, että toiset on vajavaisia, he auttaa heitä löytämään sen ilmaisen ilon, joka on muilta piilossa.
      "Autuaampi on antaa kuin ottaa": Sanoi Jeesus. Ap. 20.
      Kaikki on veljiä keskenään, ja pyhyyteen ja totuuteen teidät on kutsuttu. Tehe sinä samoin. Seuraa tietä, totuutta ja elämää, siellä on tulevaisuus.

      • "Pyhät jotka on kohdanneet Jeesuksen, ja ottaneet Hänet sydämeen."

        He ovat siis saaneet kohtauksen sydämeensä, kun sinne on tullut tulppa eli Jeesus. Aika kamalaa kyllä. Niin kipeälle tielle en halua lähteä.
        "Syökää terveellisesti": sanoi lääkärinkirja.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        "Pyhät jotka on kohdanneet Jeesuksen, ja ottaneet Hänet sydämeen."

        He ovat siis saaneet kohtauksen sydämeensä, kun sinne on tullut tulppa eli Jeesus. Aika kamalaa kyllä. Niin kipeälle tielle en halua lähteä.
        "Syökää terveellisesti": sanoi lääkärinkirja.

        Valehtelevat ihmiset eivät ole terveitä. informaatio on epämuodostunutta, siksi se tuottaa sairastavaa yhteiskuntaa.
        Ateismi, jonka mukaan aine ja energia selittävät muka kaiken.

        Onko sinut todella nyhjäistä tyhjästä ja siksi sisäinen äly loistaa poissaolollaan, toiminta on ulkoa ohjelmoitu, se selittää kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelevat ihmiset eivät ole terveitä. informaatio on epämuodostunutta, siksi se tuottaa sairastavaa yhteiskuntaa.
        Ateismi, jonka mukaan aine ja energia selittävät muka kaiken.

        Onko sinut todella nyhjäistä tyhjästä ja siksi sisäinen äly loistaa poissaolollaan, toiminta on ulkoa ohjelmoitu, se selittää kaiken.

        Ne, jotka on ulkoapäin ohjelmoitu, lapsesta alkaen, ovat nimenomaan uskovaiset. Surullista, jos et tätä ymmärrä.


      • Anonyymi

        Vai että oikein luomaton volo loistaa. Tehe sinä samoin.

        Sellaista ihmettä ei näköjään Jeesuskaan pysty tekemään, että hänen tynnyrissä kasvaneet seuraajansa osaisivat edes kirjoittaa. Niin tyypillinen osoitus uskovien yleissivistyksestä.

        En seuraa luku- ja kirjoitustaidottomia tolloja, koska siellä ei ole tulevaisuutta, vaan ummehtuneen homeinen menneisyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelevat ihmiset eivät ole terveitä. informaatio on epämuodostunutta, siksi se tuottaa sairastavaa yhteiskuntaa.
        Ateismi, jonka mukaan aine ja energia selittävät muka kaiken.

        Onko sinut todella nyhjäistä tyhjästä ja siksi sisäinen äly loistaa poissaolollaan, toiminta on ulkoa ohjelmoitu, se selittää kaiken.

        Ateismin paskanpuhumista ei voi täydentää eikä korjata.


      • Anonyymi

        Jammu setäkin otti enemmin jeesuksen vastaan kuin himonsa.
        Etkö sinä saatanan pöljä ymmärrä, että ihmiset toimivat perimänsä ohjaamina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelevat ihmiset eivät ole terveitä. informaatio on epämuodostunutta, siksi se tuottaa sairastavaa yhteiskuntaa.
        Ateismi, jonka mukaan aine ja energia selittävät muka kaiken.

        Onko sinut todella nyhjäistä tyhjästä ja siksi sisäinen äly loistaa poissaolollaan, toiminta on ulkoa ohjelmoitu, se selittää kaiken.

        "Ateismi, jonka mukaan aine ja energia selittävät muka kaiken."

        Kristinusko, jonka mukaan olematon mielikuvituskaveri selittää muka kaiken.

        "Onko sinut todella nyhjäistä tyhjästä ja siksi sisäinen äly loistaa poissaolollaan, toiminta on ulkoa ohjelmoitu, se selittää kaiken."

        Oletko sinä ollut paskajonossa, kun aivoja jaettiin ja siksi olet älytön. Ihmisen keksimä mielikuvituskaveri nyhjäisi sinut tyhjästä. Ou jee HAAAAH HAAAH HAAAAAA!!!


    • Anonyymi

      Ateismi on riippuvainen uskovista ja jumalasta
      Addiktio käytännössä joka huumaa.
      Minä. Me emme ole riipuvaisia ateismista.

      • Anonyymi

        Ateisti ei usko jumalaan ja vastakohta on uskovainen.
        Addiktio syntyy, jos saa kemiallisen vasteen jostakin asiasta.
        Minun addiktio on kirjoittaminen ja en voi sietää valehtelua.
        Minun puolestani ateistit voisi kadota, mutta uskovaiset ensin.


      • Anonyymi

        Se että minä en usko perusteettomiin asioihin joista ei ole olemassa mitään todisteita, ei tietenkään ole riippuvainen uskovista ja heidän harhoistaan, vaan on yleispätevä elämänasenne joka koskee kaikkia asioita.

        Vain typerykset uskovat sokeasti todistamattomiin asioihin ja siksi heiltä onkin niin helppoa kerätä rahat pois, tai laittaa määkimään ja marssimaan laumassa jonkin kuvitteellisen olennon kuvitteellisen tahdon mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että minä en usko perusteettomiin asioihin joista ei ole olemassa mitään todisteita, ei tietenkään ole riippuvainen uskovista ja heidän harhoistaan, vaan on yleispätevä elämänasenne joka koskee kaikkia asioita.

        Vain typerykset uskovat sokeasti todistamattomiin asioihin ja siksi heiltä onkin niin helppoa kerätä rahat pois, tai laittaa määkimään ja marssimaan laumassa jonkin kuvitteellisen olennon kuvitteellisen tahdon mukaisesti.

        Voi pahus kun tulin tälle palstalle , keräämään nuita peukkupisteitä, ,, meni muutamia minuutteja hukkaan elämästä, jonnin joutavan lukemiseen kun oisin täänkin ajan lukenut raamattua.


      • Anonyymi

        Traumaattisia ne atet on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Traumaattisia ne atet on

        Niin on. Monikohan on entinen hihhuli, kun niin paljon "niitä" vihaavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Traumaattisia ne atet on

        Pellejä ne hihut on


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi pahus kun tulin tälle palstalle , keräämään nuita peukkupisteitä, ,, meni muutamia minuutteja hukkaan elämästä, jonnin joutavan lukemiseen kun oisin täänkin ajan lukenut raamattua.

        Opettele Raamattu ulkoa niin voit lukea sitä ulkoa myös kirjoittaessasi. Kätevää :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että minä en usko perusteettomiin asioihin joista ei ole olemassa mitään todisteita, ei tietenkään ole riippuvainen uskovista ja heidän harhoistaan, vaan on yleispätevä elämänasenne joka koskee kaikkia asioita.

        Vain typerykset uskovat sokeasti todistamattomiin asioihin ja siksi heiltä onkin niin helppoa kerätä rahat pois, tai laittaa määkimään ja marssimaan laumassa jonkin kuvitteellisen olennon kuvitteellisen tahdon mukaisesti.

        Miksi joitain kiinnostaa käännyttää uskovia ateisteiksi? Mitä he sillä voittavat? Eivät he ateisteina siitä taivaspaikkaa saa. Eivätkä muutakaan palkkiota. Luulisi heidän olevan tyytyväisiä, että on olemassa noita nenästävedettäviä, joita voivat huijata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Traumaattisia ne atet on

        Kuten sanoin: Aidot Teistit ,eli 'atet' ovat kummaa porukkaa. Päihteeksi kelpaa vaikka pallihiki ja evenkelointi on ns. toispäivätyötä. Netissä istutaan kuin jaksetaan ja runkataan pornosivuilla sen sijaan


    • Anonyymi

      Käännytystä tapahtuu mutta toisin päin. Uskovia tramppaa minunkin oveni takana, en ymmärrä miten pääsevät rappuun, koska on ovikoodit, toinen avaa heti heti raamatun ja alkaa kysellä, toinen kyylää taaempana. Minä kerron olevani uskonnoton. Etkö usko raamattuun, kysyy eka huuli väpättäen. En, vastaan ja vedän oven kiinni. Jumalalla on tooosi huonot´kauppamiehet, ja täällä sivustolla löytyy niitä lisää.

      • Anonyymi

        Tuo se tosiaan jaksaa aina ihmetyttää - miksi kummassa mahtava kaikkitietävä kaikkivaltias valitsisi sanansaattajikseen kaikkein jauhopäisimmät pölvästit, joilla ei ole edes alkeellista yleissivistystä, eikä mitään kykyä asioiden järjelliseen esittämiseen. Niiden täystollojen vammaiset sönkötykset herättävät yleensä vain joko syvää sääliä tai suurta hilpeyttä ja useimmiten molempia.


    • Anonyymi

      Atestin mielestä uskovaisia on olemassa ja se vie häneltä mielenrauhan

      • Anonyymi

        Tietysti viha vie mielenrauhan.


      • Helvettiin syyttömiä ihmisiä lähettävät hyypiöt ovat helvetistä.


    • Anonyymi

      Kysyn vakavalla mielellä: mitä uskova mahtaisi sanoa, jos ateisti soittaisi ovikelloa ja alkaisi käännyttää.

    • Anonyymi

      Miten valheessa eläminen voisi tehdä onnelliseksi?

      Ihminen, jolla on mielikuvituskaveri taivaassa, on kaiken lisäksi...mielisairas.

    • "Tiedemiehet etsivät herkeämättä Jumalaa kymmeniä vuosia, mutta eivät löytäneet yhtä ainoaa todistetta Jumalasta."

      Minä olen uskovainen ja erittäin iloinen siitä, että Jumala on olemassa. Saan joka päivä nauttia Hänen hyvyydestään ja rakkaudestaan.
      Jumala on luonut koko maailman ja antanut meille ihmisille elämän, mikä on siiri lahja, ettei atistikaan halua luopua siitä vapaa-ehoisesti. Siten ateistikin saa nauttia Jumalan rakkaudesta ja hyvyydestä.

      Uskovan elämä on kuitenkin paljon parempaa kuin ei-uskovan.
      Minun Isäni omistaa kaikki maailman rikkaudet ja koko maailmankaikkeuden. Siksi minun ei tarvitse kantaa huolta mistään eikä murehtia mistään.
      Kaiken lisäksi saan olla matkalla Jumalan valtakuntaan, missä ei ole mitään pahuutta eikä edes kuolemaa, vaan iankaikkinen ilo ja rauha ja vapaus.

      • "Saan joka päivä nauttia Hänen hyvyydestään ja rakkaudestaan."

        Rakasteletteko te monta kertaa päivässä?


    • "Jumalan olemattomuus tekee uskovaiset kärttyisiksi. Heitä niin kiukuttaa, koska sitä Jumalaa ei vaan ole, vaikka he kuinka yrittäisivät muuta väittää. "

      Koska Jumala on olemassa, saamme joka päivä nauttia Hänen hyvyydestään ja rakkaudestaan.
      Jos Jumalaa ei olisi, ei olisi mitään muutakaan. ei olisi elämää, ei ihmisiä eikä koko olemassaoloa missään muodossa.
      Kaikki mitä ympärillämme havaitsee todistaa Jumalasta ja Hänen luomisteoistaan. Ainuttakaan poikkeusta ei ole.

      Tosin emme edes tarvitse mitään todistetta Jumalasta, koska tiedämme ilman niitäkin, että Jumala on olemassa. Jumala on tämän tiedon pannut sisimpäämme. Siksi kukaan rehellinen ihminen ei voi sanoa, että Jumalaa ei ole.

      • "Kaikki mitä ympärillämme havaitsee todistaa Jumalasta ja Hänen luomisteoistaan."

        Olet väärässä. Kaikki on Zeuksen ja hänen muijansa luomaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4009
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2606
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2214
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2175
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1879
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe