Englanninkielisenä rhema sanaa käytti suomalainen puhuja.
Netistä ei löytynyt tietoa suomeksi.
-No english-
Mitä reema sanalla tarkoitetaan ?
4
1483
Vastaukset
- Anonyymi
Jos sillä oli puhheenaeheena vanahusten reematismi?
Missä on palstan räävä, kun hänen liturgista selitystaitoaan tarvittaisiin? - Anonyymi
Rhema on hebreaa. Logos = Jumalan raamatussa ilmoitetttu sana. Rhema = Jumalan ilmoitus tietyssä tilanteessa.
Muuten kyllä, mutta rheema (ῥῆμα) kreikkaa. Sana voidaan kääntää monella tapaa: ilmoitus, sanoma jne. sen mukaan mikä on lauseyhteys.
- Anonyymi
Logos tarkoittaa ensinnäkin Järki, Logiikka, Logos viittaa myös Jumalan sanaan.
Alussa oli järki ja logiikka, kun maailmaa luotiin. Ja tietenkin kolmiyhteinen Jumala, joka kaiken loi näkymättömästä (muttei tietenkään tyhjästä), vaan näkymättömästä maailmasta kaikki luotiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706804
- 594572
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s323768- 633081
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271646- 171630
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431187