Voitko luottaa Pasi Turuseen?

Anonyymi

Joulunaikaan Pasi T. väitti joulunvieton olevan Raamatussa. Monet kysyivät häneltä, jos voisi laittaa edes yhden Raamatun kohdan, joka tukisi hänen väitettään. Niitä ei löytynyt. Mutta siitä huolimatta hän väitti, että se on silti raamatullista.
VOI PIMEYTTÄ.

Totuutta rakastava.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aam.5:21 Minä vihaan, minä halveksin teidän juhlianne, enkä mielisty teidän juhlakokouksiinne. 3Moos.26:31. Jes.1:11. Jer.6:20.

    • Anonyymi

      Sinä aloittaja, areiolainen Kadotuksenlapsi, joka vihaat Kristuksen syntymän muistamista, peräti sen juhlistamista ja pilkkaat sitä, sinä jossa itsessä Totuutta ei ole ja joka et voi pelastua: tämä on Jumalan sana, ei sinulle mutta meille jotka uskomme:

      Matteus 2:1-12
      1 Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin,
      2 ja he sanoivat: "Missä on se äsken syntynyt juutalaisten kuningas? Sillä me näimme hänen tähtensä itäisillä mailla ja olemme tulleet häntä kumartamaan."

      3 Kun kuningas Herodes sen kuuli, hämmästyi hän ja koko Jerusalem hänen kanssaan.
      4 Ja hän kokosi kaikki kansan ylipapit ja kirjanoppineet ja kyseli heiltä, missä Kristus oli syntyvä.
      5 He sanoivat hänelle: "Juudean Beetlehemissä; sillä näin on kirjoitettu profeetan kautta:
      6 'Ja sinä Beetlehem, sinä Juudan seutu, et suinkaan ole vähäisin Juudan ruhtinasten joukossa, sillä sinusta on lähtevä hallitsija, joka kaitsee minun kansaani Israelia'."
      7 Silloin Herodes kutsui salaa tietäjät tykönsä ja tutkiskeli heiltä tarkoin, mihin aikaan tähti oli ilmestynyt.
      8 Ja hän lähetti heidät Beetlehemiin sanoen: "Menkää ja tiedustelkaa tarkasti lasta; ja kun sen löydätte, niin ilmoittakaa minulle, että minäkin tulisin häntä kumartamaan".

      9 Kuultuaan kuninkaan sanat he lähtivät matkalle; ja katso, tähti, jonka he olivat itäisillä mailla nähneet, kulki heidän edellään, kunnes se tuli sen paikan päälle, jossa lapsi oli, ja pysähtyi siihen.
      10 Nähdessään tähden he ihastuivat ylen suuresti.
      11 Niin he menivät huoneeseen ja näkivät lapsen ynnä Marian, hänen äitinsä. Ja he lankesivat maahan ja kumarsivat häntä, avasivat aarteensa ja antoivat hänelle lahjoja: kultaa ja suitsuketta ja mirhaa.
      12 Ja Jumala kielsi heitä unessa Herodeksen tykö palaamasta, ja he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa.
      .

    • Anonyymi

      Jes.1:14 Minun sieluni vihaa teidän uusiakuitanne ja juhla-aikojanne; ne ovat käyneet minulle kuormaksi, jota kantamaan olen väsynyt.

      • Anonyymi

        Väärinkäytät Jumalan omaa sanaa. Saatanan keinoin: yrität kääntää Jumalan oman sanan Jumalaa Itseään vastaan.

        Älä milloinkaan enää julista täällä yhtäkään juutalaista pyhäpäivää, sillä omat sanasi todistavat, että tietoisesti tuolloin teet sitä, mitä Jumala vihaa.


    • Mitään typerämpää karhunpalvelusta evankeliumin levittämiselle ei voi kuvitella kuin se, että uskovaiset haluavat kieltää joulun vieton. Eli nimenomaan sen juhlan, jolloin jokaikinen suomalainen varmasti kuulee edes jossain määrin Jumalan Sanaa.

      • Anonyymi

        He, jotka haluavat sen kieltää joulun vieton eivät ole kristittyjä uskovaisia.

        Käsitä asiat tekojen, älä väitteiden kautta: ihminen joka ei voi sietää ajatusta Kristuksen syntymästä ja sen muistamisesta, ei varmasti ole kristitty.


    • Anonyymi

      Aloittaja on tarkalleen oikeassa. Raamatusta ei löydy opetusta tai esimerkkiä, että joulua olisi koskaan pitänyt alkaa viettää. Joulunvietto on katolisen kirkon keksintö.
      Tosiasia on näin.

      Eri asia on, jos joku viettää joulua. Siihen en puutu. Puutun vain siihen, että asia ei ole raamatullinen.

    • Anonyymi

      Syökää kinkkua ja polttakaa joulukuusia. Jee. Joulupukkeja putkaan.

      • Anonyymi

        Sekoitat nyt tietoisesti eri joulut keskenään. Kukin viettää oman joulunsa siten kuin viettää. Pakanat tavallaan, kristityt tavallaan.

        Miten joku toinen sen viettää, ei kuulu toisille. Toimintanne on kommunistista: haluatte kieltää kansalliset tavat, etenkin sellaiset, jotka viittaavat uskontoon.

        Tämä on fakta. Oma kirjoituksesi osoittaa tämän. Olette kommunisteja, ateisteja. Muilla ei tätä motiivia ole, paitsi tietenkin muslimeilla. Mutta tehän olettekin jo löytäneet toisenne: nyt yhdessä kristinuskoa ja sen sekä suomalaisten omia, kansallisia tapoja vastaan!

        Kristitty sinä et varmasti ole. Oma kirjoituksesi todistaa sen: se sisältää kommunistisen vakaumuksen ja toisenuskoisten pilkan, "jee-jee!". Mistä sait ajatuksen polttaa joulukuusia? Oletko myös seksuaalipervo pyromaani?


      • Anonyymi

        Jaaha. Tuli kahteen kertaan. No, saahan sen kahdestikin kuunnella... 🦉


    • Anonyymi

      En luottaisi Pasi Turuseen missään muussakaan asiassa, koska tietoisesti valehtelee väittäessään joulunvieton olevan Raamatussa.

    • Anonyymi

      Suomessa joulukuun alkuperäinen nimi on ollut talvikuu, mutta 1600-luvulla nimi vaihdettiin kristilliseksi joulukuuksi.

      • Anonyymi

        Eikös Talvikuu ollut suomalaisen muinais-riimukalenterin mukaisesti 13. kuukausi, mutta kalenteri muutettiin kristilliseksi, eurooppalaiseksi 12. kuukautiseksi ja koska taivaankappaleet pääsääntöisesti kiertävät taivasta nimenomaisesti ja lähinnä n. 12 kuukauden syklillä?

        Johanna Kurkela, Jarkko Ahola, Toni Kakko ja Juha-Pekka Leppäluoto - Avaruus:
        https://www.youtube.com/watch?v=CjeO-WbrgTk

        Hyytävän ihana laulu. ⛄
        .


    • Anonyymi

      Asia on hyvin yksinkertainen: Raamatussa ei ole opetusta joulun vietosta. Onko asia siis sillä selvä?
      Kristityt sanovat, että heidän kaikkien oppiensa perustana on Raamattu. Onko tässä?

    • Anonyymi

      Myös väite, että Jumala on kolmiyhteinen ei perustu, Raamatun sanaan. Ps.8:6-7 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella; panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle. Sananl.8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua. 1Joh.5:7-8 Sillä kolme on jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

    • Anonyymi

      Ilm.4:2 Biblia (1776) Biblia (1776) Ja kohta minä oli hengessä, ja katso, istui oli pantu taivaasen, ja istuimella oli (yksi) istuja. (ja valtaistuimella oli istuja.) 1Kun.22:19. 2Aikak.18:18. Ps.47:9. Jes.6:1. Hes.1:26 Ja taivaanvahvuuden yläpuolella, oli niitten pään päällä, oli valtaistuimen muotoinen, näöltään kuin safiirikiveä. Ja valtaistuimen muotoisella istui hahmo, ihmisen näköinen, kohoten korkealle. Niin myös, maailman valtaistuimella, on yksi istuja!

    • Anonyymi

      Patmoksen sivulta. Haluatko, että Radio Patmos kuuluu? Mitä vastaat? KYLLÄ, haluan Radio Patmoksen kuuluvan. En halua olla ilman Radio Patmosta. Näin se, kun itse kysyy, ja itse vastaa, saa mieluisan vastauksen.

    • Anonyymi

      Itse en nouse vapaapäiviä vastaan, en jouluna enkä muulloinkaan. Niitä ei koskaan ole työläisillä liikaa. Lapset perheineen käyvät usein näinä vapaapäivinä kyläilemässä.

      Työssä olessani olin työläisen kanssa samalla linjalla mitä tulee vapaapäiviin.

      1234567---

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oot varmaan tyytyväinen

      Kun sua ei kukaan enää yritä Naiselle
      Ikävä
      89
      4349
    2. Oletin törmäileväni sinuun yhtenään

      Emme ole osuneet kuitenkaan samalle kiertoradalle. Enää en oleta, enkä usko törmäykseen.
      Ikävä
      43
      3467
    3. Pitkä aika on kulunut

      Kaikki on muuttunut. Huomenta tänne. 😌😧☕🐺❤️
      Ikävä
      189
      3084
    4. Olenko ainut

      Vai huomaatko myös sen, että olemme hyvin samanlaisia. Kuin olisit toinen puolikkaani ❤️
      Ikävä
      46
      2950
    5. Mitä tuntemuksia herätin sinussa

      Viimeksi kun nähtiin? Ajatuksesi, niitä kuuntelen herkällä korvalla.
      Ikävä
      126
      2929
    6. Sä siis todella vain leikit mun tunteilla?

      Miehelle naiselta Et olisi muuten luovuttanut
      Ikävä
      52
      2578
    7. Tuntuu niin mukavalta.

      Miten joku voikin olla niin hyväsydäminen.
      Ikävä
      21
      2480
    8. Minut on ilmeisesti varjobännätty,

      sillä viestit eivät näytä ilmestyvän ketjuihin.
      Sinkut
      39
      2335
    9. Kiitos siitä eilisestä

      Viestistäsi se kertoi ja avasi paljon tunnelukkoja.
      Ikävä
      16
      2048
    10. Odotan näkemistäsi

      tällä viikolla. Pelkään sitä myös. Saat minut tuntemaan niin paljon. Odottavan aika on pitkä.
      Ikävä
      27
      1655
    Aihe