Minulle jää vain 550e vuokran jälkeen kuussa.
Onneksi en polta ja juo.Lapsiakaan ei ole eikä autoa.
Valmisruokia ostan, keittiöhommat ovat hakusessa, siis ei työksi kuitenkaan.
Miten rahat riittävät?
46
1106
Vastaukset
- Anonyymi
sama täällä, suurin - piirtein saman verran jää: ei sillä rahalla/ostoksilla pääse kukaan muukaan rikastuun ( raha ei kierrä. . .
- Anonyymi
Eineksilläkin pärjää, jos ei ole mikään keittiövirtuoosi. Purkkihernari on edullista, Lidlin pizza on edullista, samoin kalapuikot. Nötköttiä voi syödä suoraan purkista tai pistää leivän päälle... Kasvikset voi syödä sellaisenaan ja tulee vitamiinit. Kaurapuuron nyt oppii apinakin tekemään mikrossa lautasella. Maitoa nyt osaa purkista kaataa avuttominkin köyhä. 100€ riittää hyvin kuukaudessa ruokaan tälläkin systeemillä, jos ei sorru turhiin herkkuihin.
- Anonyymi
Purkkihernari mitään halpaa ole ja nötkötistä tehdä soppa ettei leivän päällä. Valmispizza mitään vatsaa täytä, ehdotus päinmäntyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purkkihernari mitään halpaa ole ja nötkötistä tehdä soppa ettei leivän päällä. Valmispizza mitään vatsaa täytä, ehdotus päinmäntyä.
Hernekeitto pihvit on uusi T-luu
- Anonyymi
Tämä on hieno! Sitten vähän ajan kuluttua lääketeollisuus kiittää sairauskierteistäsi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on hieno! Sitten vähän ajan kuluttua lääketeollisuus kiittää sairauskierteistäsi...
Mitä sairauskierteitä tulee muka tuosta ruokavaliosta. Moni syö paljon huonominkin, kun ei syö lainkaan kasviksia. Aamulla kaurapuuroa ja maitoa lasillinen. Lidlin pizzaa ja kasviksia sellaisenaan, vaikka kurkkua suoraan tai sinapin kera, kaalia tai porkkanaa raastettuna. Purkkihernari on ihan hyvää ja siihen riittävästi lisäksi salaattina vaikka raastettua porkkanaa. Nötköttiä leivän päällä ja vaikka halpoja omenoita lisäksi. Tarjouksissa on aina päiväys maitoa tai piimää tai viiliä, niitä voi vedellä naamaan lisäksi. Kyllä näillä eväillä selviää muutamalla kympillä kuudessa. Mitä muka jää puuttumaan?
- Anonyymi
Jos ruokaan menee vain satanen kuussa niin mihin loput rahat menee?
- Anonyymi
Niin siis korvaus on 130€ VIIKKO!! Mitä helvetin valittamista siinä voi olla? Ostat 30 eurolla niin paljon viikoksi ruokaa että maha repeää ja mihin satanen? Alkoon, Veikkaukselle? Kela korvaa pillerit? Ruokakassit TUODAAN jos ei jaksa hakea, vaatteet saa lahjoituksina, ilmaisia harrastemahdollisuuksia on, köyhä voi ostaa osamaksulla, siis mistä te valitatte? Mistä te valitatte no omasta laiskuudesta tietysti!! Katsokaa peiliin!! Peilistä näkyy mörkö..
- Anonyymi
Joku kummajainen meno ihmisillä on kylläkin kun ei polta,juo alkoholia eikä pelaile sitten ei syö erikoisesti niin mihin ihmeeseen rahat menee.
- Anonyymi
Siinähän sulla on ihmettelemistä :D
- Anonyymi
Palkasta kun voi jäädä vähemmän...nottasoon
- Anonyymi
Sellaisessa työssä ei kannata,sitten olla!
- Anonyymi
Hyvin riittää.
Puuro, peruna, sipuli, pavut, itse tehty hernekeitto, kananmunat, pasta, purkkitomaatti, rasvaton maito, jugurtti, ruisleipä, kevytmargariini, kevyt-Oltermanni, rasvaton kinkku, mansikkahilloa, silloin tällöin lohta, paistia ja makkaraa tarjouksesta.
Vaatteita tarjouksesta ja hyviä kirpparilta ja netistä.- Anonyymi
Ympäristön kannalta kannattaisi sitä kalan määrää olla 80% viikon lihatuotteista ja lisäksi sitä saa ilmaiseksi järvestä ja merestä tai joesta. Ulkoilemalla laihtuu. Tuollaiset pastat, purkkitomaatit, rasvattomat maidot, jugurtit. kevytmargariinit, kevyt Oltermannit, rasvattomat kinkut, mansikkahillot? ja makkarat voi jättää sinne kauppiaan hyllyyn. Kun on sesonki, on tuoreet sesonki tuotteet tarjolla, kala on sesongissa 365 päivää vuodessa. Sinä päätät itse mitä syöt eikä alennusten laatija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympäristön kannalta kannattaisi sitä kalan määrää olla 80% viikon lihatuotteista ja lisäksi sitä saa ilmaiseksi järvestä ja merestä tai joesta. Ulkoilemalla laihtuu. Tuollaiset pastat, purkkitomaatit, rasvattomat maidot, jugurtit. kevytmargariinit, kevyt Oltermannit, rasvattomat kinkut, mansikkahillot? ja makkarat voi jättää sinne kauppiaan hyllyyn. Kun on sesonki, on tuoreet sesonki tuotteet tarjolla, kala on sesongissa 365 päivää vuodessa. Sinä päätät itse mitä syöt eikä alennusten laatija.
Syön mitä haluan eikä sitä kaltaisesi tomppeli päätä. Voit pysyä siellä sillan alla kalastamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisi syödä niinkuin diabeetikko kun ei se mitään aneemista ravintoa ole. Itse olen alkanut kyllästyyn kanaan ja joku makaroni perseestä. Kalaa tekee mieli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin syön kalaa lähes joka päivä, joko itse pyydettyä tai kaupasta/kavereilta ostettua. Purkkitomaatit ja rasvattomat maitotuotteet kyllä on hyviä, ei niissä mitään vikaa ole. Makkarat ja muut prosessoidut lihat voi jättää kauppaan. Kyllä minä ainakin ostan kaupasta alennusten ja tarjousten mukaan, mutta vain omaan tarpeeseen. Kyllä tervettä järkeä voi käyttää köyhäkin, ei tarvitse olla tyhmä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syön mitä haluan eikä sitä kaltaisesi tomppeli päätä. Voit pysyä siellä sillan alla kalastamassa.
Juuri niin. Mullakin oma elämä ja tavat. Ei jotkut palstahöpinät vaikuta. Näit lukee huvikseen.
Hyvin pärjää vähemmälläkin rahalla jos ei tosiaan polta eikä juo eikä pelaa yms. En ole onnellinen työttömänä mutten ole varma olisinko työssäkään sen onnellisempi.
- Anonyymi
Laskujen jälkeen mulle jää 240 euroa. Sillä ostan ruokaa, vaatteita , hygienia tarvikkeet ja kaiken muun.
- Anonyymi
Ei sitä verojen jälkeen jää sen enempää 2200 eläkkeestäkään kahdelle ihmiselle
- Anonyymi
Helga neidin muikku-pata
Valmistusohje
500g perattuja muikkuja
150g pekonia
1-2 sipulia lohkoina tai silputtuna
vähän suolaa
tilliä
mustapippuria
2 dl kalalientä tai valkoviiniä
Paista paloitellut pekonit kevyesti padassa. Lisää peratut muikut kerroksittain pekonin, sipulin ja mausteiden kanssa pataan. Lisää lopuksi kalaliemi tai valkoviini.
Kypsennä miedolla lämmöllä uunissa 1-1½ tuntia, kunnes muikun ruodot ovat ihan pehmenneitä. Jos valmistat ruoan annosvuoissa, kypsymisajaksi riittää tunti. - Anonyymi
Kirosana oikeesti,saan 494,20€ kk,siitä maksan vesi/sähkö.lääkkeet,ruoan..mitään muuta tipu! Lisäksi käyn sairaalan polil,työ vei terveyden.10v sitä kohta 2-6kk välein,joku mainitsi kelataksin ja lääkekaton..mitä vit..a ,ite niistäkin selvitty,eläkehak.hylkyyn ja näin tätä tää on.Kerran jouduin tilaa tavall.taksin ,joka olis maksanut paljon,,,bussi meni nokan eestä,onneksi sitä koskaan näkynyt.Tuli koulubussi,kerkesin sairaal..Minulla ole oik.mihkää kelataksiin...lopetan terv.hoidonkin..kännykkäkin saa lähtee tauolle.Menot suuremmat kuin tulot
- Anonyymi
Miksi valehtelet, että et saa tarpeeksi rahaa?
Kun haet toimeentulotukea, niin sulle pitää jäädä 500 euroa käteen sen jälkeen kun kaikki asumismenot (myös vesi ja sähkö) ja terveydenhuollon menot (myös lääkkeet, polimaksut ja kela-taksin omavastuut) on jo maksettu yhteiskunnan varoista.
Älä jatka valehtelua!
- Anonyymi
Näin hyvinvointi Suomi
- Anonyymi
Minulle jää yksin asuen asumiskulujen, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen vajaat 470 e/kk. Toisaalta pieni kaksio tarjoaa yksiötä enemmän asumisväljyyttä, joten rahan niukkuus on osittain oma valinta. Päihteisiin ei mene rahaa kuin kymmenisen tuopillista olutta/v., mutta auton ylläpito maksaa aika paljon.
Jos hallituksen esitys menee eduskunnassa läpi, työmarkkinatuki nousee 33,66 euroon/korvauspäivä eli nettona minulle 22,76 e/kk lisää. Kiitos tästä jo etukäteen. Ruuvasin 3 lampun kattovalaisimeen sen 3:nnen lampun kiinni kahden seuraksi. Tämän kuun sähköt tulevat maksettavaksi vasta ensi vuonna, joten voin jo nyt nauttia normaalista valaistuksesta.
Myös parturini kiittää, kun ensi vuonna voin käydä asiakkaana vähän useammin. Varmaan tulee uusia vaatteitakin hankittua, kenkiä ainakin.
Pitkäaikatyötön- Anonyymi
Totuus 10 pitkää joka ilta sinulla. Parturi varmaankin kiittää kun tuollainen kaljapöhö saapuu tuoliin haisemaan :DD Missä ne sinun pitkäaikaistyötönkengät kuluu??? :DDD Ai tarvitsetko uuden pitkäaikaistyöttömyystakin, no Etlasta tilaamaan :DDDD Siinä on tosi räikeet värit että poliisit löytää sinut lumihangesta :DDDDD Kiitos jo etukäteen tulevista nauruista :DDDDDD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus 10 pitkää joka ilta sinulla. Parturi varmaankin kiittää kun tuollainen kaljapöhö saapuu tuoliin haisemaan :DD Missä ne sinun pitkäaikaistyötönkengät kuluu??? :DDD Ai tarvitsetko uuden pitkäaikaistyöttömyystakin, no Etlasta tilaamaan :DDDD Siinä on tosi räikeet värit että poliisit löytää sinut lumihangesta :DDDDD Kiitos jo etukäteen tulevista nauruista :DDDDDD
Taitaa olla se palstan vakihäirikkö taas siellä ilkkumassa ja pilkkaamassa meille vähävaraisille :(
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla se palstan vakihäirikkö taas siellä ilkkumassa ja pilkkaamassa meille vähävaraisille :(
Eipä näitä nuoriso-oksennuksia kannata varsinaisesti kommentoida. Mielestäni ylläpito saisi ne kuitenkin siivota pois keskusteluilmapiiriä pilaamasta.
Pitkäaikatyötön - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä näitä nuoriso-oksennuksia kannata varsinaisesti kommentoida. Mielestäni ylläpito saisi ne kuitenkin siivota pois keskusteluilmapiiriä pilaamasta.
PitkäaikatyötönVähän niikui sut sais pyyhkii pois täältä, pilaat ilmaa missä meet !!!!! Varmista ette oo pitkäaikaistyötönroboottiukkeli!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletpa elämääsi katkera,kun pitää toisia mollata. Työtönkin ulkoilee. Itse kuljen kävellen joka paikkaan. Kunto on hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ilkkuja voi huonosti.Ehkä ei löydä miestä,ei saa mulkkua,vihaa työtään. Veikkaan lieppo Leena. Ite jatkan elämääni ja nautin, ei minua haittaa ilkkujat,koska en elä muutenkaan normien mukaan,vaan siten kuten nautin elämästä.
- Anonyymi
Kannattaa muuttaa rytmiään ja aloittaa itsellinen ruuan valmistus. Työ tekijäänsä neuvoo ja saa halvemmalla. Keittää kattilallisen soppaa ja syö viikon. Oheen leipää ja muuta pientä terveellistä. Aloita omatoimisuus pienestä, paista vaikka munakas. Ota ”luolamiestrendi” ja aloita alusta. Kyllä se siitä lähtee. Jos tahdot elämään muutoksen, täydellisen, niin rukoile.
- Anonyymi
Kuinka voit kehottaa itselliseen ruokailuun kun niin moni näkee nälkää, vain 500€ käytettävänä kuukauden ostoksiin ja halpuutus on lopetettu :( Eikö leipä enää murru kaikille, onko jumala hyljännyt köyhän kituvan. Oli luolamiehillä sentään toisensa luolassaan jossa soppaa jaettiin ja leipä murrettiin niille jotka eivät mammuttia kaataneet. Rukoilen kohdallesi huolettomuutta. /\
- Anonyymi
Taksi 60, ravintola 128,60, elokuvat 40, paita/pusero100, herkkupuoti 50 kauppa 30. Kuukauden riksa.
- Anonyymi
:D joo, ei ne rahat riitä ruokaan, jos ne tuhlaa muualle.
- Anonyymi
Perusruoka on tässä maassa todella halpaa! Ja asuminen on halpaa ellei halua asua parhaalla paikalla kaupungin keskustassa.
Mutta yrittäkääpä pitää lapset ja nuoret tasa-arvoisessa asemassa vaatteineen, muoteineen, kännykköineen ja harrastuksineen. Vanhempi haluaa lapselleen parempaa kuin on itse saanut, mutta lasten ja nuorten toiveilla ja realiteeteilla ei ole mitään todellisuuspohjaa. Siinä sitä on tekemistä.- Anonyymi
Lapset on syytä heti vauvaiästä alkaen totuttaa ajatukseen, ettei kaikkea näkyvillä olevaa voi saada ja heti kaverivaiheen alussa siihen, ettei kilpailla materiaalilla eikä se mitä kaverilla on,kuulu meille ja tietenkin myös toisin päin. Me elämme omaa elämäämme. Toiset elävät omiaan.
Ei ollut vaikeuksia. Kerta parkuminen kaupassa riitti. Kerta selitys, että Tommilla on sitä sun tätä, oli tarpeeksi. Ei toistunut!
Huomattav osa köyhyyden tunteista johtuu vertaamisesta. Ei todellisista omista tarpeista! - Anonyymi
Kyllä meillä ainakin on mennyt ihan hyvin lasten kanssa, vaikka ollaankin köyhiä. Me on myös jo heti ihan varhaisessa vaiheessa tehty ne realiteetit selväksi lapsille. On kuitenkin pystytty järjestämmän lapsille harrastukset ja kunnolliset vaatteet. On pystytty matkustelemaan omatoimisesti ja lapset ovat oppineet matkustamaan. On näytetty lapsille esimerkkiä monessa asiassa, että kaikkea ei tarvitse hankkia (ainakaan kalliisti) ja köyhä voi käyttää järkeä hankinnoissa pitämällä jalat tiukasti maassa.
Lapsilla on toki älykännykät, mutta niitäkin sai ostaa eurolla valtion virastolta, kun päivittivät kalustoa. iPadit ja Tabletit, läppärit ym. on hankittu erilaisista kampanjoista, ei niistäkään ole tarvinnut maksella. Kalliita sim-kortteja ei ole hankittu, vaan lapset saavat hyödyntää ilmaiset wi-fit, kotona kaikki laitteet toimii yhdellä nettiliittymällä jota voi jakaa kaikkiin laitteisiin.
Vaatteet on hankittu, viimeistä muotiakin, hieman käytettyinä tai käyttämättöminä. Nytkin meillä on sovituksessa yhdessä tosi-tv ohjelmassa olleita kenkiä ja vaatteita, joita sponsorit ovat järjestäneet ohjelmaan osallistuneille. Ei niitä kenkiä ja vaatteita enään ohjelmassa tarvita, kun se tuotantokausi tuli jo telkkarista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapset on syytä heti vauvaiästä alkaen totuttaa ajatukseen, ettei kaikkea näkyvillä olevaa voi saada ja heti kaverivaiheen alussa siihen, ettei kilpailla materiaalilla eikä se mitä kaverilla on,kuulu meille ja tietenkin myös toisin päin. Me elämme omaa elämäämme. Toiset elävät omiaan.
Ei ollut vaikeuksia. Kerta parkuminen kaupassa riitti. Kerta selitys, että Tommilla on sitä sun tätä, oli tarpeeksi. Ei toistunut!
Huomattav osa köyhyyden tunteista johtuu vertaamisesta. Ei todellisista omista tarpeista!Sinun lapsesi ovat saaneet sellaisen kasvatuksen, että he tulevat pärjäämän hyvin.
Sääliksi käy niitä lapsia, jotka saavat jatkuvasti vanhemmiltaan kuulla miten kauheaa on kun ei pysty hankkimaan ja sitä ja tätä turhaa krääsää ( tai joskus jopa tarpeellista, koska vanhemmat ovat käyttäneet kela tukensa kaljaan ja tupakkaan)
- Anonyymi
Pari sataa vuokran ja laskujen jälkeen on ihan ok. Saat siitä säästettyäkin.
- Anonyymi
Miksi et tee ruokaa itse, netistä saa ohjeet ja työttömällä on aikaa opiskella ruuanlaittoa. Ei todellakaan ole mitään rakettitiedettä.
- Anonyymi
Lapsen kanssa jää noin 800€,pärjätään joten kuten,en myöskään polta ja siideriä otan sen pari kerran viikossa. Lapsella on ihan hyvät vaatteet,kengät,leluja ym. Tokikaan autoa meillä ei ole,ei riittäisi rahat. Myöskään mitään ylimääräistä ei ole varaa. Mutta ulkoilemme paljon ja kirjastossa käydään ja kaikkea mitä nyt on ilmaista ja edullista. Elokuvissa ja uimahallissa on edullista käydä.
- Anonyymi
Kannattaa opetella tekemään joitakin perusruokia.
Vaihtelevasti riisiä, makaronia, perunaa, perunasipulisekoitusta ja siihen kylkeen punalapulla ostettua jauhelihaa, broileria, tonnikalaa ja jos kalaa haluaa niin pakasteseitä.
Näillä pääsee pitkälle ja annoksen hinnaksi tulee kohtuu summa sekä ruoka on kuitenkin terveellistä eineksiin verrattuna.
Ymmärrän että roiskeläppä, valmislaatikot jne. houkuttelee mutta ravintosisällöt on mitä on eikä niillä lähde nälkä.
Punalapulla hinnoiteltuja lihoja kannattaa ostaa pakastimeen, jos sellainen on.
Aamulla esim. kaurapuuro on hyvä edullinen terveellinen ja halpa startti päivään.
Samaten ruisleipä vaalean leivän sijaan antaa paljon paremman ja pitkäkestoisen energian.
Välipaloina aivan loistavia on mm. niinkin tylsät kuin omena, banaani jne hedelmät ja rahkapurkista saat protskut.
Mulla diabetes ja siksi joudun olemaan tarkkana syömisistä mutta elän todella tiukassa taloudessa vain tukien varassa ja syömiseen sekä muuhun jää vähemmän kuin 500e mitä joku ylempänä mainitsi.
Lisäksi teini-ikäinen poikani on usein minulla joten saa tosissaan suunnitella ja laskea miten rahat riittävät.
Olen etävanhempi ja kaikki poikaan liittyvät tuet menevät lähivanhemmalle.
Neuvo miten saa lisättyä tulopuolta on pienimuotoinen ostaa/myy toiminta.
Osta mitä vain mistä vain josta tiedät saavasi myydessä voittoa.
Maksa euro ja myy kahdella.
Saat hieman lisätuloja ja mielikin pysyy virkeänä kun on jotain ajateltavaa :) - Anonyymi
Tuo on kiva summa. Jos haluat säästää siitä johonkin luksuskseen. Niin opettele parin hassun ruuan laitto ensin.
Ruokakin monipuolistuu, tosin en tiedä mitä valmisruokia syöt. Ja millä tahdilla. Joten turha alkaa neuvomaan.
Jos pelkkä kuraläppämaksalatikkomakaronilaatikko. Niin kuset muroihisi terveytesi kannalta. mut voi valmisruokiakin syödä monipuolisesti. Joten teksti jää tähän.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282015Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse561268Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801085Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171008TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46865
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89864- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804