Ylen toimittaja haastatteli Laura Huhtasaarta eilen Ylen ajankohtaisohjelmassa, joka oslittaa ettei Huhtasaaren kanta Raamattuun ja varsinkaan luomiskertomukseen eli kreationismiin ole niin aukotonta, jyrkkää ja mustavalkoista kuin mitä hänestä on keskusteluissa ja sosiaalisessa mediassa lauottu. Huhtasaaren lausunto hänen omasta näkemyksestään alla:
"Onko se mennyt juuri kirjaimellisesti noin? No sitä mä en tiedä, mä en iha oikeasti tiedä kuinka kuvainnollinen tai kuvainnollisesti se pitää ottaa ja' tä kuitekki perustuu kertomuksiin'. Mä uskon että Raamattu on totta, mutta se osaanko mä tulkita sitä täydellisesti ni en ihaan osaa sanoa."
Laura Huhtasaari avautuu näkemyksestään Raamatusta
101
<50
Vastaukset
Looran aiemmat lausumat ovat edelleen täysin hänen omiaan eikä niitä ole kukaan muu keksinyt. On aika jännää että hän nyt alkaa loivennella niitä.
Paljon ei ole tästä maisterista kuulunutkaan sen jälkeen kun hän lähti Teukan kaa Brysseliin, joten mukava oli nähdä että on voimissaan edustamassa aitoa suomalaisuutta yhdessä ”vakaa nero” -tutkaparinsa kanssa.- Anonyymi
Huhtasaari on hyvä jakamaan muutakin kuin omia näkemyksiään. Hehe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huhtasaari on hyvä jakamaan muutakin kuin omia näkemyksiään. Hehe.
Tiedetään Porissa, Helsingissä ja nyt Brysselissä.
- Anonyymi
..niin, ne ovat uskon asioita. saa uskoa, kristinuskon hyvään sanomaan. Joku voi tieteellisesti todistaa, että vetten päällä kävely ei ole mahdollista. Mutta, usko siirtää vuoria-on jo monessakin suhteessa ollut totta, kuuroja voidaan tehdä jo kuuleviksi ja sokeitakin näkeviksi. Raamattu on ihmiskunnalle ohje kirja. Vielä ihmiset ovat niin tietämättömiä, että raamattua tarvitaan turvaamaan ihmisen menoa eteenpäin.Räsäsen raahaaminen tuntikausien kuulusteluihin on käsittämätöntä. Kun SDP kansanedustaja puolusti terroristien tekoja Pariisissa tai uhkaili Saudi-Arabian kuningasta, johtuen uskonnollisesta vihasta, häntä ei "porattu lainkaan". ..
- Anonyymi
Kaltaisesi joka ei ymmärrä sanontaa "Usko siirtää vuoria" ei ole katsonut Dreamworksin animaatio elokuvaa Egyptin prinssi (The Prince of Egypt).
- Anonyymi
Vai että Räsänen oikein "raahattiin" kuulusteluihin? Voisitko kertoa miten tämä "raahaaminen" tapahtui? Poliisi varmaan otti hiuksista kiinni ja veti pitkin lattiaa hänet paikan päälle? Tätäkö yrität mielikuvallasi kertoa?
Ja sitten oikein tuntikausia kuulustettiin? Olisikohan ollut myös osuutta sillä, kuinka pitkiä vastalausuntoja Räsänen on itse antanut? Kun hän kuulemma oli julistanut herran sanaa ja lukenut "lakia" poliiseille.
Juu ja mistä ihmeestä sinä olet keskinyt että SDP:n kansanedustaja on puollustanut Pariisin terroristien tekoja? Mutta sitten samalla kuitenkin uhkaili Saudi-Arabian kuningasta? Olisko sulla laittaa tähän lähdettä että kuka, missä ja kuinka?
Laurakin siis tulkitsee, se tulkitseminenhan on suurinpiirtein suurin mahdollinen kirosana tämän palstan "oikeauskoisille":
Räsänenkin tuossa taisi sanoa pari päivää sitten että se hänen kirjoituksensa olikin vain hänen tulkintaansa:
”On tullut myös sitä, että tulkintani oli liian jyrkkä ja tuomitseva”- Anonyymi
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Räsänenkin tuossa taisi sanoa pari päivää sitten että se hänen kirjoituksensa olikin vain hänen tulkintaansa:
”On tullut myös sitä, että tulkintani oli liian jyrkkä ja tuomitseva”Tässä linkissä käsitellään Raamatun arvovaltaa ja myös vastäväittämiä. https://www.youtube.com/watch?v=NW2WPC8m1pU
Anonyymi kirjoitti:
Tässä linkissä käsitellään Raamatun arvovaltaa ja myös vastäväittämiä. https://www.youtube.com/watch?v=NW2WPC8m1pU
Ja mitäs sitten?
Räsänen tulkitsee, ja saattaa tulkita aivan päin helvettia, samoin kun Laurakin.Anonyymi kirjoitti:
Tässä linkissä käsitellään Raamatun arvovaltaa ja myös vastäväittämiä. https://www.youtube.com/watch?v=NW2WPC8m1pU
Raamatun "arvovallan" kirjoittaisin kyllä lainausmerkkeihin.
- Anonyymi
Olet oikeassa että Raamattua ei tulkita - sitä luetaan!
Pyhä Henki sitten selittää vilpittömälle uskovalle mitä ko. kohta kertoo lukijalle tänään ja tässä kristillisen kasvun vaiheessa.
Monet uskovatkin tulkitsee koska vielä se oma järki huutaa aina korvaan tiesmitä. Ei siinä sinänsä muuta pahaa ole kuin että on ko. asian osalta eksyneessä olotilassa ja armo Kristuksessa pelaa, jos hän on totinen uskovainen. Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa että Raamattua ei tulkita - sitä luetaan!
Pyhä Henki sitten selittää vilpittömälle uskovalle mitä ko. kohta kertoo lukijalle tänään ja tässä kristillisen kasvun vaiheessa.
Monet uskovatkin tulkitsee koska vielä se oma järki huutaa aina korvaan tiesmitä. Ei siinä sinänsä muuta pahaa ole kuin että on ko. asian osalta eksyneessä olotilassa ja armo Kristuksessa pelaa, jos hän on totinen uskovainen.Laura ja Päivi eivät sitten sinun mukaasi ole vilpittömiä usskovia:
Räsänen: ”On tullut myös sitä, että tulkintani oli liian jyrkkä ja tuomitseva”
Huhtasaari: ” Mä uskon että Raamattu on totta, mutta se osaanko mä tulkita sitä täydellisesti ni en ihaan osaa sanoa."- Anonyymi
Laura ja Päivi eivät sitten sinun mukaasi ole vilpittömiä usskovia:
Huhtasaari: ” Mä uskon että Raamattu on totta, mutta se osaanko mä tulkita sitä täydellisesti ni en ihaan osaa sanoa."Ovat he uskovaisia - senkin perusteella jo kuinka heidän kimppuunsa tällä foorumilla käydään. Jumalattomat kun todistavat kuka on oikeassa uskossa ja kuka feikkaa.
Molemmat uskovat Raamatun totuuteen ja sillä siisti. Räsänenhän on valmis jopa saamaan tuomion siitä syystä että tiedostaa Jumalan Sanan olevan totta. Anonyymi kirjoitti:
Ovat he uskovaisia - senkin perusteella jo kuinka heidän kimppuunsa tällä foorumilla käydään. Jumalattomat kun todistavat kuka on oikeassa uskossa ja kuka feikkaa.
Molemmat uskovat Raamatun totuuteen ja sillä siisti. Räsänenhän on valmis jopa saamaan tuomion siitä syystä että tiedostaa Jumalan Sanan olevan totta."Olet oikeassa että Raamattua ei tulkita - sitä luetaan!"
"Pyhä Henki sitten selittää vilpittömälle uskovalle mitä ko. kohta kertoo lukijalle tänään ja tässä kristillisen kasvun vaiheessa. "
Huhtasaari: ” Mä uskon että Raamattu on totta, mutta se osaanko mä tulkita sitä täydellisesti ni en ihaan osaa sanoa."
Mutta tuon mukaan EIVÄT siis ole vilpittömiä uskovia.
" senkin perusteella jo kuinka heidän kimppuunsa tällä foorumilla käydään. "
Ja tämähän ei tietysti ole mikään kriteeri sille onko joku uskova vai ei.
"Räsänenhän on valmis jopa saamaan tuomion siitä syystä että tiedostaa Jumalan Sanan olevan totta."
Ja päkä saa tosiaan tuomion, jos saa, ihan siitä että ei noudattanut lakia suomessa.
"tiedostaa Jumalan Sanan olevan totta.""
No mutta päkä itsekin myöntää että kyseessä oli vaan hänen tulkintansa, ei siis jumalan sana, kuten yllä olevasta lainauksesta näet.
Varsin huvittavia nuo kommenttisi muuten.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovat he uskovaisia - senkin perusteella jo kuinka heidän kimppuunsa tällä foorumilla käydään. Jumalattomat kun todistavat kuka on oikeassa uskossa ja kuka feikkaa.
Molemmat uskovat Raamatun totuuteen ja sillä siisti. Räsänenhän on valmis jopa saamaan tuomion siitä syystä että tiedostaa Jumalan Sanan olevan totta.Olen tottatosiaan huomannut että kun jostain henkilöstä tehdään aloituksia ihailevaan ja palvovaan sävyyn kuten täällä Räsäsestä ja Ahviosta, vastareaktio tulee perästä. En voi käsittää mikseivät kaikki yhdy ihailuun ja palvontaan. Johtuu ehkä daemoneista.
|vittuilijataskurapu|
- Anonyymi
"Onko se mennyt juuri kirjaimellisesti noin? No sitä mä en tiedä, mä en iha oikeasti tiedä kuinka kuvainnollinen tai kuvainnollisesti se pitää ottaa ja' tä kuitekki perustuu kertomuksiin'. Mä uskon että Raamattu on totta, mutta se osaanko mä tulkita sitä täydellisesti ni en ihaan osaa sanoa."
Puhuu kuin todellinen poliitikko. En voi äänestää persuja niin kauan kuin näiden todelliset asenteet ovat taikauskon puolella. Tarvitaan järkevien puolue, joka ajaa suomalaisten etuja.Ihmeellistä aikaa elämme. Poliitikkojen uskonnolliset vakaumukset ja raamatuntulkinnat tunkevat poliittiseen keskusteluun ja täten sellaisista asioista päättämiseen, jotka koskevat koko kansakuntaa.
Kansakunnan enemmistö lienee vielä muodollisesti (siis muodollisesti) luterilaisia kristittyjä, mutta osa on muita kristittyjä kuin luterilaisia, osa ei ole minkään suunnan kristittyjä. On muunuskoisia ja on uskonnottomia. Ei voi olla todellista, että jonkun uskonnon pyhiksi katsotuilla kirjoituksilla tässä valtiossa vieläkin julkisuudessa painostetaan.- Anonyymi
jjeeves kirjoitti:
Ihmeellistä aikaa elämme. Poliitikkojen uskonnolliset vakaumukset ja raamatuntulkinnat tunkevat poliittiseen keskusteluun ja täten sellaisista asioista päättämiseen, jotka koskevat koko kansakuntaa.
Kansakunnan enemmistö lienee vielä muodollisesti (siis muodollisesti) luterilaisia kristittyjä, mutta osa on muita kristittyjä kuin luterilaisia, osa ei ole minkään suunnan kristittyjä. On muunuskoisia ja on uskonnottomia. Ei voi olla todellista, että jonkun uskonnon pyhiksi katsotuilla kirjoituksilla tässä valtiossa vieläkin julkisuudessa painostetaan.Uskonnollinen vakaumus ja uskonnollinen ajattelu pitäisi jo laissa olla kirjattuna esteeksi poliitikoksi ja kansanedustajaksi ryhtymiselle. Esimerkiksi Marshall Applewhiten on hyvä esimerkki siitä miksi uskovaisten kaltaiset hullut eivät sovi siihen hommaan.
Aika hajanainen käsitys Huhtasaaresta tuli eilisiltana. Perussuomalaisten linjan mukainen. EU on kaiken pahan alku.
Kun se henkilön sanoma on hajanainen niin eihän siitä muuta vaikutelmaa voi tulla.
Ei kannata uskoa Lauran mieleheilahteluihin.
Hänellä on kontollaan jo kopioitu gradukin.- Anonyymi
Voisiko asian kiteyttää niin että Räsänen ja Ilmeisesti myöskin Huhtasaari kannattavat jonkinlaista luterilaista sharia lakia ?
Uskonnoilla ja politiikalla ei pidä olla mitään tekemistä keskenään.
Räsänen ja Huhtasaari ovat uskontoineen minun silmissäni täysin sekaisin.
Halleluja !Ei siinä tarvitse mennä shariaan. Toora riittää hyvin. Mooseksen laki tuli 1600-luvun alussa Ruotsissa (johon Suomi kuului) oikeusjärjestelmään, ei tietenkään kokonaisuudessaan, mutta osia siitä käytettiin. Vasta 1700-luvulla pääsivät Mooseksen laista eroon meidän esi-isämme. Eivät siis käy turhaa taistelua uskonnollisen lain vaatijat. Onnistui se 1600-luvullakin, joka oli sen "pimeän keskiajan" jälkeen!
- Anonyymi
Kommentoimatta Huhtasaaren tai Räsäsenkään kommentteja.
Sinusta varmaan Pohjois-Korea, Kiina ect. On miellyttäviä paikkoja asua ja tuoda esiin eriäviä mielipiteitä! Siellähän uskonto ei" häiritse " politiikan tekoa, eikä ihmisarvoakaan..:(
"Uskonnoilla ja politiikalla ei pidä olla mitään tekemistä keskenään."
Vastaavasti voisi sanoa:
Aivoilla ja ateisteilla ei ole mitään yhteistä!
Mutta koska tiedän, että ihan fiksujakin eteisteja on olemassa en yleistä.
Päivi on äänestetty eduskuntaanjuuri arvojensa takia ja on yksi selkärankaisin edustaja ja tekee töitä palkkansa eteen!
Toista mieltä voi olla näiden pössyttelyn hyväksyjistä vielä paremmalla palkalla.
Ja tässä Päivin geississä on kyse SANAN VAPAUDESTA Suomi mainostaa olevansa sivistysvaltio, miksi silti tulee mieleen Pohjos -Korea, kun tätä noloa geissiä seuraa?
Ja tätäkö sinä kannatat?
Jos, ET, niin muista että, ihmisarvo ja sananvapaus perustuu Raamattuun alunalkaen!
Sitä olen ihmetellyt, että yksikään MIES tai nainenkaan, kirkosta eri srk:sta ei ole julkisesti tullut Päivin tueksi mediaan! Raukkamaista minusta!
Kyse on sananvapaudesta, mikä on lailla turvattu! Jos sitä ei ole, ei ateistikaan saa julkisesti kertoa mielipidettään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinusta varmaan Pohjois-Korea, Kiina ect. On miellyttäviä paikkoja asua ja tuoda esiin eriäviä mielipiteitä! Siellähän uskonto ei" häiritse " politiikan tekoa, eikä ihmisarvoakaan..:(
Vastaavasti voisi sanoa:
Päivi on äänestetty eduskuntaanjuuri arvojensa takia ja on yksi selkärankaisin edustaja ja tekee töitä palkkansa eteen!
Toista mieltä voi olla näiden pössyttelyn hyväksyjistä vielä paremmalla palkalla.
Ja tässä Päivin geississä on kyse SANAN VAPAUDESTA Suomi mainostaa olevansa sivistysvaltio, miksi silti tulee mieleen Pohjos -Korea, kun tätä noloa geissiä seuraa?
Ja tätäkö sinä kannatat?
Jos, ET, niin muista että, ihmisarvo ja sananvapaus perustuu Raamattuun alunalkaen!
Sitä olen ihmetellyt, että yksikään MIES tai nainenkaan, kirkosta eri srk:sta ei ole julkisesti tullut Päivin tueksi mediaan! Raukkamaista minusta!
Kyse on sananvapaudesta, mikä on lailla turvattu! Jos sitä ei ole, ei ateistikaan saa julkisesti kertoa mielipidettään."Kommentoimatta Huhtasaaren tai Räsäsenkään kommentteja."
Oli vastaus hänelle:
"Poliitikoilla ja uskonnoilla ei pitäisi olla mitään tekemistä keskenään. Minkään luokan uskovaisilla ei pitäisi olla mitään adiaa eduskuntaan" Anonyymi kirjoitti:
Vastaavasti voisi sanoa:
Ja tätäkö sinä kannatat?
Kyse on sananvapaudesta, mikä on lailla turvattu! Jos sitä ei ole, ei ateistikaan saa julkisesti kertoa mielipidettään."Sitä olen ihmetellyt, että yksikään MIES tai nainenkaan, kirkosta eri srk:sta ei ole julkisesti tullut Päivin tueksi mediaan! Raukkamaista minusta!"
Eipä päkä ja kumppanitkaan ole olleet puolustamassa niiden sananvapautta ketkä ovat arvostelleet vaikkapa Aki Ruotsalaa tai niiden kirkon jäsenten sananvapautta ketkä kannattavat samaa sukupuolta olevien avioliittoa.
"Kyse on sananvapaudesta, mikä on lailla turvattu! Jos sitä ei ole, ei ateistikaan saa julkisesti kertoa mielipidettään."
Ihan suomen lain mukaan päkää tukitaan, kyseessä on siis tukinta kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Ja ihan samalla tavalla ateistiakin aiheesta tutkitaan, Laki on siis sama kaikille riippumatta uskonnosta tai uskonnottomuudesta.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaavasti voisi sanoa:
Ja tätäkö sinä kannatat?
Kyse on sananvapaudesta, mikä on lailla turvattu! Jos sitä ei ole, ei ateistikaan saa julkisesti kertoa mielipidettään.Räsäsen sananvapautta puolustettaisiin varmasti enemmän jos hän joskus itse olisi vaivautunut puolustamaan muidenkin kun omaa lahkoaan edustavien sananvapautta. Turhaa pyytää nyt muita puolustamaan itseään kun ei ole itse puolustanut koskaan muita.
jjeeves kirjoitti:
Ei siinä tarvitse mennä shariaan. Toora riittää hyvin. Mooseksen laki tuli 1600-luvun alussa Ruotsissa (johon Suomi kuului) oikeusjärjestelmään, ei tietenkään kokonaisuudessaan, mutta osia siitä käytettiin. Vasta 1700-luvulla pääsivät Mooseksen laista eroon meidän esi-isämme. Eivät siis käy turhaa taistelua uskonnollisen lain vaatijat. Onnistui se 1600-luvullakin, joka oli sen "pimeän keskiajan" jälkeen!
Mooseksen laki todettiin täysin vanhentuneeksi 1734, jolloin säädettiin kasoittain uusia pykäliä joita löytyi lakikirjoista jopa viime aikoihin saakka, kuten että aatelismiehen joutuessa putkaan hänelle pitää vaihtaa puhtaat pahnat, mikä mielestäni onkin oikeus ja kohtuus.
Jotenkin ihailen esi-isukkiemme rohkeutta silloin vajaat 300 vuotta sitten. Ajatteluhan oli kuitenkin pitkälti sellaista, että lait ovat ikuisia. Todellisuus ja laki eivät kuitenkaan voineet olla kovin pahassa ristiriidassa Ruotsin kaltaisessa aikansa asteikolla aika vapaassa maassa. Silloisessa maailmassa Ruotsia saattoi sanoa jopa oikeusvaltioksi, sillä siihen ei 1700-luvun alkupuolella vielä kovin paljon tarvittu.Anonyymi kirjoitti:
Vastaavasti voisi sanoa:
Ja tätäkö sinä kannatat?
Kyse on sananvapaudesta, mikä on lailla turvattu! Jos sitä ei ole, ei ateistikaan saa julkisesti kertoa mielipidettään.>Siellähän uskonto ei" häiritse " politiikan tekoa, eikä ihmisarvoakaan..:(
Voi hyvä toveri mitä höpäjät! Pohjois-Korean valtionuskonto Juche läpäisee koko yhteiskunnan joka suunnasta, ja maata johtaa aina jumala Kim Il-Sungin miespuolinen jälkeläinen. Se on huimasti uskonnollisempi maa kuin Suomi ja käytännössä teokratia.
Myös Kiina on asettanut Xi Jinpingin yhä yli-inhimillisempään asemaan, joka maassa toimivien perinteisten uskontojen tulee tunnustaa voidakseen toimia rauhassa.Anonyymi kirjoitti:
Räsäsen sananvapautta puolustettaisiin varmasti enemmän jos hän joskus itse olisi vaivautunut puolustamaan muidenkin kun omaa lahkoaan edustavien sananvapautta. Turhaa pyytää nyt muita puolustamaan itseään kun ei ole itse puolustanut koskaan muita.
Erittäin huomionarvoinen näkövinkkeli!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kommentoimatta Huhtasaaren tai Räsäsenkään kommentteja."
Oli vastaus hänelle:
"Poliitikoilla ja uskonnoilla ei pitäisi olla mitään tekemistä keskenään. Minkään luokan uskovaisilla ei pitäisi olla mitään adiaa eduskuntaan""Poliitikoilla ja uskonnoilla ei pitäisi olla mitään tekemistä keskenään. Minkään luokan uskovaisilla ei pitäisi olla mitään adiaa eduskuntaan"
Eli ei ateisteillakaan! Hehän uskovat: ei mihinkään! Ja turha selittää , emme usko jumaluuksiin.. Tiedän.
Ehdokas valitanneduskunntaan a r v o j e n s a mukaan! Siksi Päivi on valittu ja valitaa edelleen, jos hän haluaa. - Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Siellähän uskonto ei" häiritse " politiikan tekoa, eikä ihmisarvoakaan..:(
Voi hyvä toveri mitä höpäjät! Pohjois-Korean valtionuskonto Juche läpäisee koko yhteiskunnan joka suunnasta, ja maata johtaa aina jumala Kim Il-Sungin miespuolinen jälkeläinen. Se on huimasti uskonnollisempi maa kuin Suomi ja käytännössä teokratia.
Myös Kiina on asettanut Xi Jinpingin yhä yli-inhimillisempään asemaan, joka maassa toimivien perinteisten uskontojen tulee tunnustaa voidakseen toimia rauhassa.Kyse oli kristinuskosta!
- Anonyymi
Poliitikoilla ja uskonnoilla ei pitäisi olla mitään tekemistä keskenään. Minkään luokan uskovaisilla ei pitäisi olla mitään adiaa eduskuntaan sillä uskomukset ja muu hölynpöly vaikuttaa heidän ajatteluun ja päätöksentekoonsa. Historia ja nykyaika tarjoavat hyviä syitä perusteluksi, emmekä myöskään halua ketään Joseph di Mambron tai Marshall Applewhitenin kaltaista ihmishirviötä ministeriksi.
- Anonyymi
1600-luvulla kristityt teloittivat Suomessakin yli 100 ihmistä noitina. Siitä näkee miten käy, jos kristityille antaa yhtään valtaa.
Kirkko on edelleenkin velvollinen korvaamaan ja hyvittämään jokaisen tekemänsä teloituksen, joita se ei ole edelleenkään hyvittänyt. Anonyymi kirjoitti:
1600-luvulla kristityt teloittivat Suomessakin yli 100 ihmistä noitina. Siitä näkee miten käy, jos kristityille antaa yhtään valtaa.
Kirkko on edelleenkin velvollinen korvaamaan ja hyvittämään jokaisen tekemänsä teloituksen, joita se ei ole edelleenkään hyvittänyt.Kenties jonkun tämänkin palstan kirjoittajan esivanhemman maine on pilattu, kun hän on joutunut noitaoikeudenkäyntiin. Vaikka minun. "Puhdasoppisuuden ajan" taikauskoisen lainkäytön uhrien maine on palautettava. Miksikö? Siksi, että noitia ei tasan tarkkaan ole olemassa. Joko nykykirkko pystyy sen myöntämään?
Sen sijaan murhia, ryöstöjä ja raiskauksia on olemassa. Niistä väärin syytettyjen tapaukset on käytävä yksitellen läpi, jos joku haluaa valittaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkko on edelleenkin velvollinen korvaamaan ja hyvittämään jokaisen tekemänsä teloituksen, joita se ei ole edelleenkään hyvittänyt.Ja keskiajalla koko Euroopassa teloitettiin kristinuskon toimesta ja kirkon käskystä satoja tuhansia tai jopa miljoonia naisia noituudesta ja vain koska inkvisiton ukkomiesten mielestä se oli mukamas hulvattoman hauskaa laittaa naisia elävänä roviolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja keskiajalla koko Euroopassa teloitettiin kristinuskon toimesta ja kirkon käskystä satoja tuhansia tai jopa miljoonia naisia noituudesta ja vain koska inkvisiton ukkomiesten mielestä se oli mukamas hulvattoman hauskaa laittaa naisia elävänä roviolle.
Noitavainot ja naisten polttaminen noitina on vain pieni esimerkki siitä millaista terroria ja väkivaltaa uskonnot ovat harjoittaneet Euroopassa läpi koko historian. Esimerkiksi ristiretkilläkin lähdettiin miekat kourassa teloittamaan syyttömiä muslimeja vain siksi että nämä eivät uskoneet Jeesukseen ja Jumalaan.
Anonyymi kirjoitti:
Noitavainot ja naisten polttaminen noitina on vain pieni esimerkki siitä millaista terroria ja väkivaltaa uskonnot ovat harjoittaneet Euroopassa läpi koko historian. Esimerkiksi ristiretkilläkin lähdettiin miekat kourassa teloittamaan syyttömiä muslimeja vain siksi että nämä eivät uskoneet Jeesukseen ja Jumalaan.
Oikeastaan virallisesti lähdettiin vapauttamaan ns. Pyhää hautaa. Jerusalemhan oli ollut muutaman vuosisadan ajan muslimien vallassa. 1000-luvun alkupuoli siellä oli levotonta aikaa, joten paavi ja energiaa pursuvat maalliset ruhtinaat päättivät käyttää tilaisuutta hyväkseen. Jalansijan saaminen "Pyhällä maalla" markkinoitiin erinomaisena kristillisenä ansiona.
Muslimit uskovat Jeesuksen olleen profeetta. Islamissa uskotaan yhteen Jumalaan. Muslimeilla siis oli käsityksensä sekä Jeesuksesta että Jumalasta.- Anonyymi
jjeeves kirjoitti:
Oikeastaan virallisesti lähdettiin vapauttamaan ns. Pyhää hautaa. Jerusalemhan oli ollut muutaman vuosisadan ajan muslimien vallassa. 1000-luvun alkupuoli siellä oli levotonta aikaa, joten paavi ja energiaa pursuvat maalliset ruhtinaat päättivät käyttää tilaisuutta hyväkseen. Jalansijan saaminen "Pyhällä maalla" markkinoitiin erinomaisena kristillisenä ansiona.
Muslimit uskovat Jeesuksen olleen profeetta. Islamissa uskotaan yhteen Jumalaan. Muslimeilla siis oli käsityksensä sekä Jeesuksesta että Jumalasta.Mutta verta kuitenkin lähdettiin vuodattamaan jokatapauksessa ihan vain verenvuodatuksen takia. Kirjoitinkin jo aloituksen siitä että uskonnot ovat inhottavia. Mutta tosiaan kuten sanoit niin Muslimit eivät vallanneet Jerusalemi vaan Jerusalem oli kuulunut jo vuosisatoja heille ennen kuin kristityt tulivat miekat kädessä ja ottivat sen väkivalloin itselleen. Sinne siis lähettiin sotaan ilman mitään järkevää syytä ja vuodattamaan täysin viattomien ihmisten verta vain jonkun mielipuolisen paavin mielenoikkujen takia.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta verta kuitenkin lähdettiin vuodattamaan jokatapauksessa ihan vain verenvuodatuksen takia. Kirjoitinkin jo aloituksen siitä että uskonnot ovat inhottavia. Mutta tosiaan kuten sanoit niin Muslimit eivät vallanneet Jerusalemi vaan Jerusalem oli kuulunut jo vuosisatoja heille ennen kuin kristityt tulivat miekat kädessä ja ottivat sen väkivalloin itselleen. Sinne siis lähettiin sotaan ilman mitään järkevää syytä ja vuodattamaan täysin viattomien ihmisten verta vain jonkun mielipuolisen paavin mielenoikkujen takia.
Kristittyjen ote Jerusalemista sen kun vain pysyy. Nykyinen Jerusalemin kuninkaan arvonimi on periytynyt Espanjan kuninkaalle Felipe VI:lle.
https://en.wikipedia.org/wiki/King_of_Jerusalem
Siellä ei vain sodittu, vaan perustettiin ruhtinaskuntia, jotka eivät pitkäikäisiksi jäänet. Mutta arvonimet jäivät siniverisille.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kyllä menee osittain metsään. Nimittäin poltetuista "noidista" 40 prosenttia oli miehiä. Alueellisesti juttu tietysti vaihtelee, mutta kokonaisuus on suurin piirtein tuota luokkaa.
"Erityisesti feministisessä teoriassa noitavainot on usein kuvattu "sotana naisia vastaan", jonka toimeenpanijoina oli ensisijaisesti miehiä ja erityisesti valtaapitäviä miehiä. Noitien leimaaminen ja murhaaminen oli kuitenkin todellisuudessa ruohonjuuritason toimintaa, johon osallistui niin miehiä kuin naisiakin.
Suurin osa noitasyytöksistä syntyi naistenvälisistä kiistoista ja miehet osallistuivat niihin vain sivuroolissa. Lisäksi noitavainot eivät rajoittuneet pelkästään naisiin, vaan esimerkiksi Islannissa 90 %, Virossa 60 % ja vuosina 1520–1699 Suomessa ainakin 50 % vainoissa tuomituista oli miehiä."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
- Anonyymi
Yksi keskeinen syy siihen miksi Huhtasaari ei enää oikein halua puhua aiheesta ja samalla miksi hän on lieventänyt kantaansa on se, että Esko Valtaoja antoi aikanaan suoraan palautetta Huhtasaarelle kyseisestä aiheesta. Sen jälkeen Huhtasaari on vältellyt aiheitta ja tämä näkyy tuossakin haastattelussa.
Myös muutamat muut tieteentekijät ovat antaneet suoraa palautetta aiheesta kaikille niille poliitikoille, jotka ovat Huhtasaaren kanssa samoilla linjoilla. He painottavat sitä että tiede ei todellakaan ole mikään mielipidekysymys. Tiede perustuu tutkittuihin faktoihin, ei mihinkään epämääräisiin mielipiteisiin.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/evoluutioteoria-nousi-taas-poliitikkojen-puheisiin-professori-tieteen-leimaaminen-mielipiteeksi-saa-loppua/14f78708-7352-37d0-afa8-41f327e74577
https://twitter.com/laurahuhtasaari/status/665958361268121600 - Anonyymi
En ehtinyt nähdä ihan alusta asti, mutta vähän särähti korvaan kun Sean, tietenkin jälleen, lausahti tavanneensa ihmisiä, jotka ovat hyvin tyytyväisiä elämäänsä Ruotsissa liittyen yhteiskuntatilanteeseen. Näin varmaan on erittäin hyvillä asuinalueilla. Toimittajan yleissivistys ei ole lainkaan kohdillaan, jos hän ei ole tietoinen lisääntyneestä jengiväkivallasta, juuri tapahtuneista Malmön räjähdyksistä ym, jotka liittyvät Ruotsin
maahanmuuttopolitiikkaan. Tähän Laura yritti viitata. On vain helpompaa kieltää ongelmat ja se, että Ruotsin maahanmuuttopolitiikka on epäonnistunut. Vähän voisi objektiivisemmin suhtautua asioihin myös toimittaja Sean.- Anonyymi
Toimittelijan kuvitelmat omasta hauskuudestaan pilasi Huhtasaaren ja Keskisarjan asialisen esiintymisen perjantai-illan ohjelmassa.
- Anonyymi
Laura luultavasti tuossa kommentoi kantaansa kreationismiin joka on kristittyjenkin keskuudessa kiistelty aihe. Kreationismissakin kun on monta suuntausta, en usko että Laura on muuten lieventänyt kantaansa raamattuun.
Huhtasaari on ensisijaisesti kunnianhimoinen poliitikko. Se täytyy muistaa. Sen näkee hänen toimistaan. Tyhmähän Laura ei ole, joten hän ymmärtää, että jos laajempaa suosiota hakee, kaikkein radikaaleimpia linjauksia on varsinkin uskonnon puolella pehmennettävä.
- Anonyymi
Ei uskalla sanoa mitään varmaa suuntaan eikä toiseen. Kaikki lausunnot uskonnosta pitää asetella niin, että ne ovat selitettävissä parhain päin niin nuoren Maan kreationisteille kuin tieteeseen uskoville perusluterilaisillekin. Ei uskaltanut Räsänenkään ottaa kantaa universumin ikään, kun Valtaoja asiaa kysyi suorassa lähetyksessä.
Yhdelle kun kumarrat, toiselle pyllistät. Siksi on parempi seista kuin tikku paskassa ja selitellä ympäripyöreitä. Mutta onko se rehellistä? Anonyymi kirjoitti:
Ei uskalla sanoa mitään varmaa suuntaan eikä toiseen. Kaikki lausunnot uskonnosta pitää asetella niin, että ne ovat selitettävissä parhain päin niin nuoren Maan kreationisteille kuin tieteeseen uskoville perusluterilaisillekin. Ei uskaltanut Räsänenkään ottaa kantaa universumin ikään, kun Valtaoja asiaa kysyi suorassa lähetyksessä.
Yhdelle kun kumarrat, toiselle pyllistät. Siksi on parempi seista kuin tikku paskassa ja selitellä ympäripyöreitä. Mutta onko se rehellistä?Ongelma on juuri se, että valtaosa suomalaisista purskahtaa nauruun, jos kreationismia alkaa julistaa. Siksi poliitikot joutuvat väistelemään. Maallistuneiden ihmistenkin ääniä tarvitaan. Suomi EI onneksi ole mikään USA:n Raamattuvyöhyke.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhdelle kun kumarrat, toiselle pyllistät. Siksi on parempi seista kuin tikku paskassa ja selitellä ympäripyöreitä. Mutta onko se rehellistä?Luulen ettei tässä ole kyse siitä että Laura tieten tahtoisesti puhuisi ympäripyöreitä, vaan siitä että hän ei itsekkään tiedä täysin kantaansa esim maan ikään. Minäkään en osaa sanoa täysin varmaksi maan ikää, koska on niin monta tulkintaa siitä, vaikka olenkin uskova.
Anonyymi kirjoitti:
Luulen ettei tässä ole kyse siitä että Laura tieten tahtoisesti puhuisi ympäripyöreitä, vaan siitä että hän ei itsekkään tiedä täysin kantaansa esim maan ikään. Minäkään en osaa sanoa täysin varmaksi maan ikää, koska on niin monta tulkintaa siitä, vaikka olenkin uskova.
Kyse on periaatteessa vain tästä: ONKO Luomiskertomus sellaisenaan totta vaiko ei. Maailman ikä on siinä touhussa vain sivujuonne.
- Anonyymi
InhottavaRealisti kirjoitti:
Ongelma on juuri se, että valtaosa suomalaisista purskahtaa nauruun, jos kreationismia alkaa julistaa. Siksi poliitikot joutuvat väistelemään. Maallistuneiden ihmistenkin ääniä tarvitaan. Suomi EI onneksi ole mikään USA:n Raamattuvyöhyke.
Minuakin naurattaa kun ajattelen IR:n kehitysvaiheita, tulee ensinmieleen se Berokkamainos ja pari muuta !
jos joku on niin järjetön että kuvittelee kaiken kehittyneen pikkuhiljaa, niin olla hyvä vaan, kunhan pysyy pois tontiltani, saattaisin kuolla nauruun nimittäin ! - Anonyymi
Kyse on periaatteessa vain tästä: ONKO Luomiskertomus sellaisenaan totta vaiko ei. Maailman ikä on siinä touhussa vain sivujuonne.
Kyllä se iiärrällekkin selviää, oottele ihan rauhassa, sieltä se tieto tulee eikä se myöhästy!
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se iiärrällekkin selviää, oottele ihan rauhassa, sieltä se tieto tulee eikä se myöhästy!
Minulle on kyllä asia jo ajat sitten selvinnyt. Käsitin sen itse asiassa jo varsin nuorena.
Anonyymi kirjoitti:
Minuakin naurattaa kun ajattelen IR:n kehitysvaiheita, tulee ensinmieleen se Berokkamainos ja pari muuta !
jos joku on niin järjetön että kuvittelee kaiken kehittyneen pikkuhiljaa, niin olla hyvä vaan, kunhan pysyy pois tontiltani, saattaisin kuolla nauruun nimittäin !Noh, Sinun ilmeisesti kannattaakin kysyä ihan kaikilta "tontillasi" kävijöiltä, ovatko he VARMASTI kreationisteja. Kerro sitten, mikä on tutkimustulksesi saldo. Kreationistejahan kuitenkin ON Suomessa kohtuullisen pieni osuus väestöstä.
- Anonyymi
"Tyhmähän Laura"
Väärin päätelty. laura on tyhmä kuin saapas. Ainakin sen perusteella että pitää Raamattua totena ja uskoo Kreationismiin, Jumalaan ja muihin lastensatuihin. Kasvaisi aikuiseksi ja hankkisi edes vähäsenkään järkeä päähänsä niin se älykkyyskin voisi nousta sieltä saappaan pohjasta kultakalan tasolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tyhmähän Laura"
Väärin päätelty. laura on tyhmä kuin saapas. Ainakin sen perusteella että pitää Raamattua totena ja uskoo Kreationismiin, Jumalaan ja muihin lastensatuihin. Kasvaisi aikuiseksi ja hankkisi edes vähäsenkään järkeä päähänsä niin se älykkyyskin voisi nousta sieltä saappaan pohjasta kultakalan tasolle.No kretupelleillä aivot onkin luonnostaan pienemmät kuin päättömällä kanalla. Eli siellä päänupissa ei ole kertakaikkiaan mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen ettei tässä ole kyse siitä että Laura tieten tahtoisesti puhuisi ympäripyöreitä, vaan siitä että hän ei itsekkään tiedä täysin kantaansa esim maan ikään. Minäkään en osaa sanoa täysin varmaksi maan ikää, koska on niin monta tulkintaa siitä, vaikka olenkin uskova.
Jos uskovien tulkinnat jättää pois, niin Maan iälle ei taida montaa tuulkintaa olla. Tiede saattaa kyseenalaistaa neljännen merkitsevän numeron.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos joku on niin järjetön että kuvittelee kaiken kehittyneen pikkuhiljaa, niin olla hyvä vaan, kunhan pysyy pois tontiltani, saattaisin kuolla nauruun nimittäin !Eli enemmistön suomalaisista pitäisi pysyä pois tontiltasi ja vain n. 8 % on sinulle turvallista porukkaa. Oletko varma, että löydät kaikkiin talosi ammattilaista vaativiin huoltohommiin kreationistin tekijäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos uskovien tulkinnat jättää pois, niin Maan iälle ei taida montaa tuulkintaa olla. Tiede saattaa kyseenalaistaa neljännen merkitsevän numeron.
Tässä muodossa olevan maan ikä on noin 6000 vuotta. Oliko ennen nykymaan luomista maapalloa jossain toisessa muodossa, niin sitä emme tiedä? Myös tulevaisuudessa Jumala on luvannut luoda uuden maan ja uuden taivaan. Eli tämäkään maapallon olemus ei ole lopullinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli enemmistön suomalaisista pitäisi pysyä pois tontiltasi ja vain n. 8 % on sinulle turvallista porukkaa. Oletko varma, että löydät kaikkiin talosi ammattilaista vaativiin huoltohommiin kreationistin tekijäksi.
En tarvitse yhtään ketään mihinkään, selviän mainiosti kaikista taloni asioista ja paljon muusta ihan itse !
eli se ei ole ongelma. Anonyymi kirjoitti:
En tarvitse yhtään ketään mihinkään, selviän mainiosti kaikista taloni asioista ja paljon muusta ihan itse !
eli se ei ole ongelma.Teet siis nuohoushommatkin ihan itse? Mielenkiintoista. Sinulta ei myöskään ikinä mene mitään rikki? Sinulle ei ikinä tuoda kotiin mitään sellaista, mitä itse et saisi tuotua? Ovellasi ei ikinä käy ketään yrittämnässä myydä mitään ja kotonasi ei ilmeisesti käy oikein muita vieraitakaan kuin vain kreationisteja?
Kova kaveri!Anonyymi kirjoitti:
Tässä muodossa olevan maan ikä on noin 6000 vuotta. Oliko ennen nykymaan luomista maapalloa jossain toisessa muodossa, niin sitä emme tiedä? Myös tulevaisuudessa Jumala on luvannut luoda uuden maan ja uuden taivaan. Eli tämäkään maapallon olemus ei ole lopullinen.
Teorioitasi ei vain todellisuus tue.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kretupelleillä aivot onkin luonnostaan pienemmät kuin päättömällä kanalla. Eli siellä päänupissa ei ole kertakaikkiaan mitään.
No johan nyt tuli uusi uljas ratsu foorumille haitatsiko pyrstö yhtään istumista hahaa!!
kerrotko hieman koulutuksesi taustoista, vai löysitkö nuo lentävät lauseesi vironkaljapurkista!!? Anonyymi kirjoitti:
No johan nyt tuli uusi uljas ratsu foorumille haitatsiko pyrstö yhtään istumista hahaa!!
kerrotko hieman koulutuksesi taustoista, vai löysitkö nuo lentävät lauseesi vironkaljapurkista!!?Olisikohan tuo kirjoittaja ottanut tekstiinsä mallia Sinulta?
- Anonyymi
Uskoviakin on monenlaisia kuten isost akuvasta näemme.
toisille usko on kiipeilemistä yhteiskunnan hyötyportailla, toisille se on Jeesuksen seuraamista.Ja se "Jeesuksen seuraaminenko" tarkoittaa tosiasioiden kieltämistä? Usko yli kaiken muun?
- Anonyymi
Ja se "Jeesuksen seuraaminenko" tarkoittaa tosiasioiden kieltämistä? Usko yli kaiken muun?
Ahaa eli sinullako on albuumissa niitä "tosiasioita" titityy sanooko isoisoisä niin siellä !
hahahahaha voi herrankengät tätä aikaa ja sen ihmisiä. Anonyymi kirjoitti:
Ahaa eli sinullako on albuumissa niitä "tosiasioita" titityy sanooko isoisoisä niin siellä !
hahahahaha voi herrankengät tätä aikaa ja sen ihmisiä.Minulla ovat "albuumissa" vain sellaiset tosiasiat, jotka ovat minua huomattavasti oppineempien eri alojen ammattilaisten selvittämiä. En esimerkiksi pidä erilaisia myyttejä ehdottomina tosiasioina.
On muija peruuttanut raivokkaasti fundamentalismista Raamatun vertauskuvallista tulkintaa kohti.
- Anonyymi
Suorassa lähetyksessä kyllä. Muuten tuskin on.
”Huhtasaaren kanta Raamattuun ja varsinkaan luomiskertomukseen eli kreationismiin ole niin aukotonta, jyrkkää ja mustavalkoista kuin mitä hänestä on keskusteluissa ja sosiaalisessa mediassa lauottu.”
Katsoin tuon ohjelman. Se mikä päällimmäisenä jäi mieleen oli Huhtasaaren sekavat selitykset. Kyllä hän välillä on hyvinkin mustavalkoinen näissä uskonnon kysymyksissä, mutta sitten peruuttaa seuraavissa kommenteissaan.
Eli, aika ohut tietämys hänellä tuntuu olevan. Kuten muistakin asioista. Vaikka kovasti yrittää kuulostaa vakuuttavalta.Minusta henkilön kristillisyys ei riipu siitä, mitä hän ajattelee maailman syntymisestä, sen aikataulusta, lajien kehityksestä jne. Laura on langennut siihen ansaan, että kuvittelee tiettyjen piirien mittaavan hänen kristillisyyttään hänen luomiskäsityksensä perusteella. No, niin ne mittaavatkin.
Mutta jos haluaa olla luotettavantuntuinen politiikkona, kannattaa olla julkisuudessa lyhytsanainen uskonasioista kysyttäessä. Ei pidä antaa suurelle yleisölle mielikuvaa, että on johdateltavissa politiikan kannalta epäoleellisiin puheenvuoroihin.
Tietysti uskonnollisissa piireissä voi ja saa keskustella vapaammin uskonasioista. Se on Laurankin perusoikeus.- Anonyymi
jjeeves kirjoitti:
Minusta henkilön kristillisyys ei riipu siitä, mitä hän ajattelee maailman syntymisestä, sen aikataulusta, lajien kehityksestä jne. Laura on langennut siihen ansaan, että kuvittelee tiettyjen piirien mittaavan hänen kristillisyyttään hänen luomiskäsityksensä perusteella. No, niin ne mittaavatkin.
Mutta jos haluaa olla luotettavantuntuinen politiikkona, kannattaa olla julkisuudessa lyhytsanainen uskonasioista kysyttäessä. Ei pidä antaa suurelle yleisölle mielikuvaa, että on johdateltavissa politiikan kannalta epäoleellisiin puheenvuoroihin.
Tietysti uskonnollisissa piireissä voi ja saa keskustella vapaammin uskonasioista. Se on Laurankin perusoikeus.Vihervasemmistolaiset pyrkivät luomis ym. kertomusten kautta luomaan naurettavan kuvan uskovista, koska nämä toimittajat tiedostavat että katselijat eivät enää tiedä kristinuskosta mitään. Nämä kysymykset luomisesta ym. ovat vain väline tehdä se vihattu ihminen naurunalaiseksi. Puhehan koko ohjelmassa oli kansallismielisyys, ei Raamattu. Lauran ongelmaksi muodostui että hieman epäröi tuon raivoisan paineen alla mikä häneen kohdistettiin. Mutta lopussa tunnusti että uskoo koko Raamattuun. Emme aina kestä suurta painetta, itselläkin on tämä ongelma, mutta tiedostan että suorat ja perustellut vastaukset puree myös tällaisissa "inkvisitio"tilanteissa. Meidänhän tulee kestää myös tilanteet joissa meidät tapetaan jos tunnustamme edelleen uskon Jeesukseen. Tämä on hyvä nykyaikana tiedostaa, kun pahuuden voimat ovat nyt voimainsa tunnossa.
- Anonyymi
kerroppas mummo taas siitä kun tulit uskolle kuuliaiseksi, se oli niin hauskaa luettavaa ok !
Anonyymi kirjoitti:
Vihervasemmistolaiset pyrkivät luomis ym. kertomusten kautta luomaan naurettavan kuvan uskovista, koska nämä toimittajat tiedostavat että katselijat eivät enää tiedä kristinuskosta mitään. Nämä kysymykset luomisesta ym. ovat vain väline tehdä se vihattu ihminen naurunalaiseksi. Puhehan koko ohjelmassa oli kansallismielisyys, ei Raamattu. Lauran ongelmaksi muodostui että hieman epäröi tuon raivoisan paineen alla mikä häneen kohdistettiin. Mutta lopussa tunnusti että uskoo koko Raamattuun. Emme aina kestä suurta painetta, itselläkin on tämä ongelma, mutta tiedostan että suorat ja perustellut vastaukset puree myös tällaisissa "inkvisitio"tilanteissa. Meidänhän tulee kestää myös tilanteet joissa meidät tapetaan jos tunnustamme edelleen uskon Jeesukseen. Tämä on hyvä nykyaikana tiedostaa, kun pahuuden voimat ovat nyt voimainsa tunnossa.
Ei ole mikään inkvisitio, jos kysytään kidutusvälineillä ja kuolemalla uhkaamatta uskonnollisia mielipiteitä ohjelmassa, jossa pitäisi keskustella ihan maallisista asioista. Jos on politiikassa, kannattaa opetella poliittinen peli ja poliitikon väistelytaidot. Kyllä monet perussuomalaiset sen osaavat, samoin yleensä muidenkin puolueiden edustajat.
- Anonyymi
jjeeves kirjoitti:
Minusta henkilön kristillisyys ei riipu siitä, mitä hän ajattelee maailman syntymisestä, sen aikataulusta, lajien kehityksestä jne. Laura on langennut siihen ansaan, että kuvittelee tiettyjen piirien mittaavan hänen kristillisyyttään hänen luomiskäsityksensä perusteella. No, niin ne mittaavatkin.
Tietysti uskonnollisissa piireissä voi ja saa keskustella vapaammin uskonasioista. Se on Laurankin perusoikeus.On se vaan ihme ettei edes poliitikoiksi ole eksynyt ketään sellaista jossa olisi se kehittyminen ihmistä kohti niinkuin puolitiessä !
Ei edes kommarinvihreillä ole papukaijamaista pyrstöä ja useimmat osaa ajaa polkypyörälläkin jne.. !
eikä missään ikinä ole tavattu sellaista puolitekoista ihmistä, tosin täällä foorumilla on sellaiselta kuulostavia paljonkin, mutta peilikuva on kuitenkin aina ihmistä muistuttava.
sukupuoliahan nyt alkaa olla jo joko on kymmeneen päästy en ole varma, mutta runsain mitoin niitä on löydetty, ehkäpä niistä alkaa kehittyä se uusi uljas sinne tänne lentelevä ihmispopulaatio. kuin liito-oravia, isommalla päällä vain varustettuna. - Anonyymi
jjeeves kirjoitti:
Ei ole mikään inkvisitio, jos kysytään kidutusvälineillä ja kuolemalla uhkaamatta uskonnollisia mielipiteitä ohjelmassa, jossa pitäisi keskustella ihan maallisista asioista. Jos on politiikassa, kannattaa opetella poliittinen peli ja poliitikon väistelytaidot. Kyllä monet perussuomalaiset sen osaavat, samoin yleensä muidenkin puolueiden edustajat.
"Ei ole mikään inkvisitio, jos kysytään kidutusvälineillä ja kuolemalla uhkaamatta uskonnollisia mielipiteitä ohjelmassa, jossa pitäisi keskustella ihan maallisista asioista. "
Hetken se ohjelma oli "inkvisitiota" kun pyrittiin tekemään Laura naurunalaiseksi ja viedä häneltä ihmisyys. Naurunalaiseksitekeminenhän on tehokas keino tyhjentää ihmisen psyyke ja ihmisarvo. Tämän tietävät kiusaajat kouluissa, kodeissa ja työpaikoilla hyvin.
Olet oikeassa että keskustelu oli maallinen kansallismielisyys mutta Raamatun totuuksien esintulon kautta pyrittiin ensin viemään Lauralta ihmisarvo. Uskovien ei tule opetella mitään poliittisia pelejä. Politiikan kierous, valhe ja petoksellisuus kuuluu vihervasemmiston keinovalikoimaan tehokkaasti, mutta uskovat olemme suoria ja totuudellsia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei ole mikään inkvisitio, jos kysytään kidutusvälineillä ja kuolemalla uhkaamatta uskonnollisia mielipiteitä ohjelmassa, jossa pitäisi keskustella ihan maallisista asioista. "
Hetken se ohjelma oli "inkvisitiota" kun pyrittiin tekemään Laura naurunalaiseksi ja viedä häneltä ihmisyys. Naurunalaiseksitekeminenhän on tehokas keino tyhjentää ihmisen psyyke ja ihmisarvo. Tämän tietävät kiusaajat kouluissa, kodeissa ja työpaikoilla hyvin.
Olet oikeassa että keskustelu oli maallinen kansallismielisyys mutta Raamatun totuuksien esintulon kautta pyrittiin ensin viemään Lauralta ihmisarvo. Uskovien ei tule opetella mitään poliittisia pelejä. Politiikan kierous, valhe ja petoksellisuus kuuluu vihervasemmiston keinovalikoimaan tehokkaasti, mutta uskovat olemme suoria ja totuudellsia.Juuri näin, tässä on kuva selvä ja kirkas, vähän kuin teeveekuva joutsenten aikaan !
Raamatustahan luemme mm, " kun teitä viedään oikeusistuimiin ja tuomarien eteen, ja muutamia teistä tapetaan, niin... "
joko piankin olemme tässä "kristalliyössä", sen aika näyttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, tässä on kuva selvä ja kirkas, vähän kuin teeveekuva joutsenten aikaan !
Raamatustahan luemme mm, " kun teitä viedään oikeusistuimiin ja tuomarien eteen, ja muutamia teistä tapetaan, niin... "
joko piankin olemme tässä "kristalliyössä", sen aika näyttää.No ainakin vihervasemmistolaiset ovat nyt voimainsa tunnossa ja aloittaneet seuraavan vaiheen eli ylivaltansa realisoinnin pyrkien tuhoamaan elävät kristilliset ihmiset. Saas nähdä kuinka kauan saamme olla elossa, mutta siihen saakka evankeliumia julistetaan kirkkaalla ja selvällä äänellä. Jumala meitä auttakoon. Amen
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, tässä on kuva selvä ja kirkas, vähän kuin teeveekuva joutsenten aikaan !
joko piankin olemme tässä "kristalliyössä", sen aika näyttää.Kristalliyö pantiin toimeen Saksan juutalaisia vastaan, ei kristittyjä vastaan.
Huhtasaarta ei ole viety tässä mihinkään oikeusistuimeen. Jos hän tahtoen tai tahtomattaan antaa tehdä itsestään uskonmarttyyrin, niin vapaassa maassa se on luvallista. Luvallista on myös sivullisten puolustaa tärkeässä asemassa olevan poliitikon henkilökohtaisia mielipiteitä.
Poliitikon on myös luvallista olla lähtemättä ohjelmiin, joissa jo viikonpäivän ja kellonajan (viikonloppu alkamassa!) perusteella voi olettaa joutuvansa joidenkin mielestä vähemmän asialliseen pyöritykseen.- Anonyymi
jjeeves kirjoitti:
Kristalliyö pantiin toimeen Saksan juutalaisia vastaan, ei kristittyjä vastaan.
Huhtasaarta ei ole viety tässä mihinkään oikeusistuimeen. Jos hän tahtoen tai tahtomattaan antaa tehdä itsestään uskonmarttyyrin, niin vapaassa maassa se on luvallista. Luvallista on myös sivullisten puolustaa tärkeässä asemassa olevan poliitikon henkilökohtaisia mielipiteitä.
Poliitikon on myös luvallista olla lähtemättä ohjelmiin, joissa jo viikonpäivän ja kellonajan (viikonloppu alkamassa!) perusteella voi olettaa joutuvansa joidenkin mielestä vähemmän asialliseen pyöritykseen."Kristalliyö pantiin toimeen Saksan juutalaisia vastaan, ei kristittyjä vastaan."
Kristalliyö pantiin toimeen kun natsit katsoivat saaneen ylivallan. Samoin nykyäänkin vihervasemmistolaiset näyttävät katsovan että nyt aika vallan realisointiin.
Kummallista asenteiden pakkosyöttöä sinulta Lauran ylle !?!?! Anonyymi kirjoitti:
"Kristalliyö pantiin toimeen Saksan juutalaisia vastaan, ei kristittyjä vastaan."
Kristalliyö pantiin toimeen kun natsit katsoivat saaneen ylivallan. Samoin nykyäänkin vihervasemmistolaiset näyttävät katsovan että nyt aika vallan realisointiin.
Kummallista asenteiden pakkosyöttöä sinulta Lauran ylle !?!?!Ei minulla ole mitään Lauraa vastaan.
Mutta mitä sinulla on "vihervasemmistolaisia" vastaan, kun he niin näyttävät vaivaavan sinua?
Hyvä että kaikki saavat sanoa sanottavansa. Mukava tällainen vapaa maa.Anonyymi kirjoitti:
No ainakin vihervasemmistolaiset ovat nyt voimainsa tunnossa ja aloittaneet seuraavan vaiheen eli ylivaltansa realisoinnin pyrkien tuhoamaan elävät kristilliset ihmiset. Saas nähdä kuinka kauan saamme olla elossa, mutta siihen saakka evankeliumia julistetaan kirkkaalla ja selvällä äänellä. Jumala meitä auttakoon. Amen
Millä tavalla Sinun elämääsi on joku vaikeuttanut? Kertoisitko?
- Anonyymi
jjeeves kirjoitti:
Ei minulla ole mitään Lauraa vastaan.
Mutta mitä sinulla on "vihervasemmistolaisia" vastaan, kun he niin näyttävät vaivaavan sinua?
Hyvä että kaikki saavat sanoa sanottavansa. Mukava tällainen vapaa maa."Mutta mitä sinulla on "vihervasemmistolaisia" vastaan, kun he niin näyttävät vaivaavan sinua?"
Paljon pahaa ovat saaneet aikaan viime vuosikymmeninä myös suomalaisessa yhteiskunnassa. Anonyymi kirjoitti:
"Mutta mitä sinulla on "vihervasemmistolaisia" vastaan, kun he niin näyttävät vaivaavan sinua?"
Paljon pahaa ovat saaneet aikaan viime vuosikymmeninä myös suomalaisessa yhteiskunnassa.Pahaa? Kuten mitä? Kerrohan.
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta mitä sinulla on "vihervasemmistolaisia" vastaan, kun he niin näyttävät vaivaavan sinua?"
Paljon pahaa ovat saaneet aikaan viime vuosikymmeninä myös suomalaisessa yhteiskunnassa.Mikä tässä maassa ei ole pahaa? Kai nyt sentään jotain löytyy?
- Anonyymi
Pahaa? Kuten mitä? Kerrohan.
No joitain näkökohtia esitin jo tuolla toisessa ketjussa eli yli 500000 lasta tai nuorta erilaisten hoitojen kourissa ja huumeiden käytöstä tulossa vauhdilla lasten ja nuorten uusi normaali. Kiusaaminen lisääntyy kouluissa, kodeissa ja työpaikoilla vaikka esim. työn johtamista on opetettu tätä varten systemaattisesti kohta 30 vuotta, niin uhreja tulee päivittäin kymmeniä rääkkäävän ja kiusaavan johtamisen vuoksi. Hoitsut tapetaan pienellä palkalla nälkään vaikka tekevät ankaraa ja raskasta työtä kaikkien haukkuessa ympärillä, varsinkin omaiset. Vanhuksia ei enää hoideta kuten ennen vanhaan eikä mitään parannusta saada aikaan vaikka puhetta riittää. Lapset ja nuoret tapetaan luku- ja kirjoitustaidottomiksi huume- ja seksiorjiksi, aktiivi-ikäiset tapetaan työllä ja kiusaamisella ja vanhukset jätetään hoitamatta. Luonto ja ilmasto saastutetaan ay-liikkeen pohjattamolla ahneudella, luonto tuhotaan keinoturkiksien mikromuovilla kun ei saisi käyttää luonnonturkkeja. On siinä vihervasemmistolaisuuden hedelmiä kerrakseen.
Anonyymi kirjoitti:
No joitain näkökohtia esitin jo tuolla toisessa ketjussa eli yli 500000 lasta tai nuorta erilaisten hoitojen kourissa ja huumeiden käytöstä tulossa vauhdilla lasten ja nuorten uusi normaali. Kiusaaminen lisääntyy kouluissa, kodeissa ja työpaikoilla vaikka esim. työn johtamista on opetettu tätä varten systemaattisesti kohta 30 vuotta, niin uhreja tulee päivittäin kymmeniä rääkkäävän ja kiusaavan johtamisen vuoksi. Hoitsut tapetaan pienellä palkalla nälkään vaikka tekevät ankaraa ja raskasta työtä kaikkien haukkuessa ympärillä, varsinkin omaiset. Vanhuksia ei enää hoideta kuten ennen vanhaan eikä mitään parannusta saada aikaan vaikka puhetta riittää. Lapset ja nuoret tapetaan luku- ja kirjoitustaidottomiksi huume- ja seksiorjiksi, aktiivi-ikäiset tapetaan työllä ja kiusaamisella ja vanhukset jätetään hoitamatta. Luonto ja ilmasto saastutetaan ay-liikkeen pohjattamolla ahneudella, luonto tuhotaan keinoturkiksien mikromuovilla kun ei saisi käyttää luonnonturkkeja. On siinä vihervasemmistolaisuuden hedelmiä kerrakseen.
Tietysti sinun pitäisi pystyä osoittamaan syy-yhteys asioiden välillä. Toistaiseksi esität vain todistamattomia väitteitä.
Anonyymi kirjoitti:
"500000 lasta tai nuorta erilaisten hoitojen kourissa ja huumeiden käytöstä tulossa vauhdilla lasten ja nuorten uusi normaali. "
Mitä persut ja KD teki hallituksessa tämän korjaamiseksi? Kerrohan.
"Kiusaaminen lisääntyy kouluissa, kodeissa ja työpaikoilla "
" Hoitsut tapetaan pienellä palkalla nälkään"
"Vanhuksia ei enää hoideta kuten ennen vanhaan eikä mitään parannusta saada aikaan vaikka puhetta riittää."
"Lapset ja nuoret tapetaan luku- ja kirjoitustaidottomiksi huume- ja seksiorjiksi, aktiivi-ikäiset tapetaan työllä ja kiusaamisella ja vanhukset jätetään hoitamatta."
"luonto tuhotaan keinoturkiksien mikromuovilla kun ei saisi käyttää luonnonturkkeja."
Mitä persut ja KD teki hallituksessa tämän korjaamiseksi? Kerrohan.Anonyymi kirjoitti:
"Kristalliyö pantiin toimeen Saksan juutalaisia vastaan, ei kristittyjä vastaan."
Kummallista asenteiden pakkosyöttöä sinulta Lauran ylle !?!?!Natsit olivat kansallismielisiä ja uskonnoltaan kristittyjä, osa hyvinkin uskovaisia. Perussuomalaisiin kuuluu Suomen Sisunkin jäseniä joilla on ollut yhteyksiä uusnatsijärjestöihin. Kristalliyön käyttö Päivi Räsäsen yhteydessä on erityisen vastenmielistä koska myös homoja vainottiin ja tapettiin natsien toimesta ja siitäkin kirkot vaikenivat, joten ole ystävällinen äläkä vetoa tapahtumiin joita et tunne etkä näköjään ymmärrä lainkaan.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Natsit olivat kansallismielisiä ja uskonnoltaan kristittyjä, osa hyvinkin uskovaisia. Perussuomalaisiin kuuluu Suomen Sisunkin jäseniä joilla on ollut yhteyksiä uusnatsijärjestöihin. Kristalliyön käyttö Päivi Räsäsen yhteydessä on erityisen vastenmielistä koska myös homoja vainottiin ja tapettiin natsien toimesta ja siitäkin kirkot vaikenivat, joten ole ystävällinen äläkä vetoa tapahtumiin joita et tunne etkä näköjään ymmärrä lainkaan.
Ei kun sinä et ymmärrä mitään asioiden todellisista syvykksistä joita käydään pimeyden vallan ja valkeuden välillä.
perussuomalisista taas ei pidä puhua tåssä mitään, en ole ikinä ollut sellainen enkä tule olemaankaan.
joka taas puhuu natseista uskovaisina ei ymmärrä mitään uskovaisuudessta, - Anonyymi
"500000 lasta tai nuorta erilaisten hoitojen kourissa ja huumeiden käytöstä tulossa vauhdilla lasten ja nuorten uusi normaali. "
"Kiusaaminen lisääntyy kouluissa, kodeissa ja työpaikoilla "
" Hoitsut tapetaan pienellä palkalla nälkään"
"Vanhuksia ei enää hoideta kuten ennen vanhaan eikä mitään parannusta saada aikaan vaikka puhetta riittää."
"Lapset ja nuoret tapetaan luku- ja kirjoitustaidottomiksi huume- ja seksiorjiksi, aktiivi-ikäiset tapetaan työllä ja kiusaamisella ja vanhukset jätetään hoitamatta."
"luonto tuhotaan keinoturkiksien mikromuovilla kun ei saisi käyttää luonnonturkkeja."
Mitä persut ja KD teki hallituksessa tämän korjaamiseksi? Kerrohan.Eikös olekin järkyttävää tietoa mitä media Suomessa niin ovelasti vähän kerrallaan ripotellen viestii. Valemedia kertoo aina yhden ongelman kerrallaan ja sitten odotetaan kuukausi pari että ihmiset ovat sen unohtaneet ja sitten tulee toinen ongelma. Viimeisimpiä pari ongelmaa on nuorten ja jopa lasten jyrkästi lisääntyvä huumeiden käyttö, kun jo nyt noin 40% lapsista ja nuorista ovat käyttäneet huumeita. Sitten vielä alkoholiin ja pillereihin tutustuneet päälle. Nyt media antaa tämän asian unohtua kunnes taas uusi ongelma. Toinen oli HUS:ssa vallitseva systemaattinen hoitajien ym. kiusaamiskuvio mikä on lähes kaikkea kattava. Tämänkin asian annetaan taas sitten ihmisten unohtaa kaikessa rauhassa ettei vaan se karmea kokonaisuus pääse valtaamaan ihmisten mielet. Ovelaa - valemedia osaa olla kaikessa misinfossaan näin ovela.
Anonyymi kirjoitti:
Eikös olekin järkyttävää tietoa mitä media Suomessa niin ovelasti vähän kerrallaan ripotellen viestii. Valemedia kertoo aina yhden ongelman kerrallaan ja sitten odotetaan kuukausi pari että ihmiset ovat sen unohtaneet ja sitten tulee toinen ongelma. Viimeisimpiä pari ongelmaa on nuorten ja jopa lasten jyrkästi lisääntyvä huumeiden käyttö, kun jo nyt noin 40% lapsista ja nuorista ovat käyttäneet huumeita. Sitten vielä alkoholiin ja pillereihin tutustuneet päälle. Nyt media antaa tämän asian unohtua kunnes taas uusi ongelma. Toinen oli HUS:ssa vallitseva systemaattinen hoitajien ym. kiusaamiskuvio mikä on lähes kaikkea kattava. Tämänkin asian annetaan taas sitten ihmisten unohtaa kaikessa rauhassa ettei vaan se karmea kokonaisuus pääse valtaamaan ihmisten mielet. Ovelaa - valemedia osaa olla kaikessa misinfossaan näin ovela.
Eli persut ja KD eivät siis ole tehneet ko. asioiden hyväksi yhtään mitään vaiokka ovat olleet hallitusvastuussa.
jjeeves kirjoitti:
Tietysti uskonnollisissa piireissä voi ja saa keskustella vapaammin uskonasioista. Se on Laurankin perusoikeus.”Laura on langennut siihen ansaan, että kuvittelee tiettyjen piirien mittaavan hänen kristillisyyttään hänen luomiskäsityksensä perusteella. No, niin ne mittaavatkin.”
Kyllä minulle on muodostunut aika vahva käsitys juuri tuosta, että Huhtasaari kosiskelee tiettyjä uskovia mutta ei itse tunnu olevan kovin hyvin kartalla, mitä kaikkea noihin sisältyy. Siksi heikolta nuo selitykset tuntuivat.
”Mutta jos haluaa olla luotettavantuntuinen politiikkona, kannattaa olla julkisuudessa lyhytsanainen uskonasioista kysyttäessä.”
No, mielestäni on ensin hyvä itse perehtyä näihin kunnolla ja luoda käsitys siitä, millaisen suuntauksen kannattaja haluaa olla. Enemmän näen tässä Huhtasaaren jutussa olevan tuon vain huomion aikaan saaminen aika erikoislaatuisilla väittämillä. Pääasia että näkyvyyttä saadaan.
Muuten en sinällään pidä huonona asia, vaikka uskonasioista jotain puhuisi. Riippuu aina siitä, mihin haluaa profiloitua.Anonyymi kirjoitti:
Vihervasemmistolaiset pyrkivät luomis ym. kertomusten kautta luomaan naurettavan kuvan uskovista, koska nämä toimittajat tiedostavat että katselijat eivät enää tiedä kristinuskosta mitään. Nämä kysymykset luomisesta ym. ovat vain väline tehdä se vihattu ihminen naurunalaiseksi. Puhehan koko ohjelmassa oli kansallismielisyys, ei Raamattu. Lauran ongelmaksi muodostui että hieman epäröi tuon raivoisan paineen alla mikä häneen kohdistettiin. Mutta lopussa tunnusti että uskoo koko Raamattuun. Emme aina kestä suurta painetta, itselläkin on tämä ongelma, mutta tiedostan että suorat ja perustellut vastaukset puree myös tällaisissa "inkvisitio"tilanteissa. Meidänhän tulee kestää myös tilanteet joissa meidät tapetaan jos tunnustamme edelleen uskon Jeesukseen. Tämä on hyvä nykyaikana tiedostaa, kun pahuuden voimat ovat nyt voimainsa tunnossa.
”Puhehan koko ohjelmassa oli kansallismielisyys, ei Raamattu. Lauran ongelmaksi muodostui että hieman epäröi tuon raivoisan paineen alla mikä häneen kohdistettiin.”
:D :D Kyllä Huhtasaari sai aivan vapaasti pulista sitä omaa ajatusvirtaansa…
- Anonyymi
Maailma kehittyy, mutta perussuomalaiset taantuvat 1800- luvun ajatusmalleihin !
- Anonyymi
Jos Laura Huhtasaari tai Päivi Räsänen ym. vakaumukselliset uskovat hyväksyisivät homouden, heidän mielipiteensä olisivat aivan loistavia.
Näinhän se on. Sitä saa olla mitä muuta tahansa, kunha hyväksyy homouden on aivan ylivertainen ihminen.- Anonyymi
Aivan justiinsa siitä on kysmys.
homous pelastaa suomen maksaa velat ja tuo onnen ja autuuden joka savuun ja hiilijalkaan. - Anonyymi
Suhtautuminen homouteen eli homoseksuaaliseen seksiin on nykyään se mittari miten ihmisiä arvotetaan tässä yhteiskunnassa. Homoseksuaaleista sinänsä ihmisinä ei nyt välitetä yhtään, koska sillä ei ole lyöntiarvoa uskoviin päin. Me uskovathan olemme suhtautuneet aina homoseksuaaleihin samalla tavalla kuin muihinkin ihmisiin. Olemme kaikessa tasa-arvoisia, myös evankeliumin suhteen. Kaikille ihmisille kiirii yhä paimenien kedolla julistama Sanoma että Jeesus on tullut syntisiä pelastamaan. Ei tarvi kuin tunnustaa omat synnit ja syntisyys ja ottaa vastaan usko Jeesukseen.
”Jos Laura Huhtasaari tai Päivi Räsänen ym. vakaumukselliset uskovat hyväksyisivät homouden, heidän mielipiteensä olisivat aivan loistavia.”
Tai päinvastoin. Tietyt uskovat hyväksyisivät kaikki, jotka vihaavat homoseksuaaleja, aivan loistavina ”uskovina” piireihinsä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 182076
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs561824- 821463
- 1771444
- 211429
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3091407Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti1001037Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä621004Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää34985- 349884