Silikoni mössönä

Anonyymi

Hei!
Minulla oli Natrellet 10 vuotta. Keväällä kainalon imusolmuke turposi, jonka takia hakeuduin tutkimuksiin ja selvisi, että oikea implantti oli rikki. Imusolmukkeiden turpoaminen juuri usein paljastaa implantin ruptuuraan. Minulle tehtiin uusintaleikkaus nyt syksyllä, ja implantti oli ollut täysin mössöä. Todennäköisesti se on ollut rikki jo kauan tietämättäni.

Minulla todettiin kaksi vuotta sitten vakava autoimmuunisairaus, joka on oireillut enemmän tai vähemmän lääkityksestä huolimatta. Olen nyt miettinyt, voiko implanteilla tai niiden rikkoutimisella olla yhteyttä toisiinsa. Sattumaa lienee se, että heti uusintaleikkauksen jälkeen, vähäisetkin oireet loppuivat...

Onko kohtalotovereita?

8

1442

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole lainkaan harvinaista että silikoni-implantit aiheuttavat autoimmuunisairauksia.
      Minulle puhkesi ensin kilpirauhasen vajaatoiminta jonka jälkeen Alopecia. Lisäksi kärsin uupumuksesta. Implantit todettiin kuvantamistutkimuksissa ehjiksi mutta harkitsen vakavasti niiden poistoa.
      Lääkärin mukaan implanttien poistolla tuskin on enää parantavaa vaikutusta näihin jo puhjenneisiin autoimmuuniongelmiin.

• Anonyymi

Minulle puhkesi ms-tauti. Aluksi, ehkä noin 6-7 v leikkauksen jälkeen, kädet puutuivat ja väsytti ihan sairaasti. Sitten jossakin vaiheessa myös jalat alkoivat oireilla ja sain diagnoosin. Mulle ei missään vaiheessa tullut mieleen, että oireet voisivat johtua implanteista. Itse asiassa heräsin tuohon ajatukseen vasta keväällä, kun uutisoitiin karheapintaisista implanttien ja syövän yhteydestä.

Kukaan lääkäri ei ole ottanut mitään kantaa, voisiko sairastumisella olla yhteys implantteihin. Miten sulla? En tosiaan tiedä, onko sattumaa vai ei, että kun sain rikkoutuneen implantin pois, olen ollut täysin oireeton.

• Anonyymi

Lisäys ed. tekstiini vielä. Mikä autoimmuunisairaus sinulla todettiin?

• Anonyymi

Minulla myös molemmat implantit rikki, ja fibmomyalgian diagnoosia en ole saanut enkä edes kysynyt sen mahdollisuudesta lääkäriltä, mutta vaivat alkoivat rikkinäisten silikonien myötä.

• Anonyymi

Minulla kävi samoin. Kovia kipuja ympäri kehoa useita vuosia. Implanttien vaihdon jälkeen kaikki oireet katosivat. Implantit olivat vuotaneet elimistööni. Vuotanut silikoni ärsyttää kudoksia. Kun rikkinäiset implantit poistetaan, silikonia jää elimistöön, mutta se kasaantuu imusolmukkeiden, jos on olleet pitkään rikki. Tällöin se ei enää ärsytä elimistöä laajemmin, koska se ei enää virtaa imusuonissa.

• Anonyymi

Tuliko sinun imusolmukkeisiin oireita….

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne turposivat ja osa oli arkoja. Kainalosta poistettiin yksi näytteeksi. Onneksi ei ollut syöpää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne turposivat suuriksi ympäri kehoani ja kainalossa oli kipeä pingispallon kokoinen imusolmuke, mikä poistettiin näytteeksi implanttien poiston yhteydessä. Ei ollut syöpää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8672
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      59
      3301
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      38
      2644
    4. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      27
      2201
    5. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2185
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      36
      2169
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1927
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1733
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      67
      1698
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18