Jerusalemin Jumalan Temppeli rakennetaan, mutta kenen toimesta?

Anonyymi

1.Aikakirja: 1933/-38 käännöksen mukaan:
22:8 Mutta minulle tuli tämä Herran sana:
'Sinä olet vuodattanut paljon verta
ja käynyt suuria sotia.
Sinä et ole rakentava temppeliä minun nimelleni,
koska olet vuodattanut niin paljon verta maahan minun edessäni.

21

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos tästä aloituksesta. Itse olen pitänyt temppelin rakentajina milloin keitäkin mahdollisia ehdokkaita, mutta tuo sana KÄYNYT SUURIA SOTIA sulkee pois suuren osan niistä, joita olen pitänyt mahdollisina. Tänä aikana suuria sotia on nimittäin käynyt melkein kaikki kansat ja maapallon asukkaat. Ainoastaan Leeviläiset ja osa Aaronin heimoa ovat jääneet vähälle sotimiselle minun mielestäni.

      Olisiko siis niin kuten muistaakseni Nehemia, Esra ja Ester ilmaisevat, että Leeviläiset tulevat olemaan ne, jotka rakentavat Herran temppelin mikäli joku ylipäänsä rakentaa sen.

      • Anonyymi

        Esra: 1933/-38 Tässä on lisää ehtoja!
        3:9 Ja Jeesua poikineen ja veljineen ja Kadmiel poikineen, Juudan jälkeläiset, astuivat yhdessä johtamaan niitä, jotka tekivät Herran temppelin rakennustyötä; samoin myöskin Heenadadin pojat poikineen ja veljineen, leeviläiset.
        4:2 astuivat he Serubbaabelin ja perhekunta-päämiesten luo ja sanoivat heille: "Me tahdomme rakentaa yhdessä teidän kanssanne, sillä me etsimme teidän Jumalaanne, niinkuin tekin, ja hänelle me olemme uhranneet Eesarhaddonin, Assurin kuninkaan, päivistä asti, hänen, joka toi meidät tänne."
        4:3 Mutta Serubbaabel ja Jeesua ja muut Israelin perhekunta-päämiehet sanoivat heille: "Ei sovi teidän ja meidän yhdessä rakentaa temppeliä meidän Jumalallemme, vaan me yksin rakennamme Herralle, Israelin Jumalalle, niinkuin kuningas Koores, Persian kuningas, on meitä käskenyt."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esra: 1933/-38 Tässä on lisää ehtoja!
        3:9 Ja Jeesua poikineen ja veljineen ja Kadmiel poikineen, Juudan jälkeläiset, astuivat yhdessä johtamaan niitä, jotka tekivät Herran temppelin rakennustyötä; samoin myöskin Heenadadin pojat poikineen ja veljineen, leeviläiset.
        4:2 astuivat he Serubbaabelin ja perhekunta-päämiesten luo ja sanoivat heille: "Me tahdomme rakentaa yhdessä teidän kanssanne, sillä me etsimme teidän Jumalaanne, niinkuin tekin, ja hänelle me olemme uhranneet Eesarhaddonin, Assurin kuninkaan, päivistä asti, hänen, joka toi meidät tänne."
        4:3 Mutta Serubbaabel ja Jeesua ja muut Israelin perhekunta-päämiehet sanoivat heille: "Ei sovi teidän ja meidän yhdessä rakentaa temppeliä meidän Jumalallemme, vaan me yksin rakennamme Herralle, Israelin Jumalalle, niinkuin kuningas Koores, Persian kuningas, on meitä käskenyt."

        Tuon mukaan Ainoastaan Juutalaiset yksin tulee rakentamaan Israelin Jumalan Temppelin.

        Ja vielä ilman rautakankia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon mukaan Ainoastaan Juutalaiset yksin tulee rakentamaan Israelin Jumalan Temppelin.

        Ja vielä ilman rautakankia

        En tiedä kuinka tuo Temppelin rakentaminen tulee onnistumaan, kun siinä on kalliomoskeija, joka pitäisi purkaa niin, ettei synny levottomuuksia. Joten katsotaan
        kuinka asiat edistyvät. Mutta yksi asia on varma, että uusi temppeli rakennetaan, sillä kirjoitettu on KR 1933/-38
        2.Tessalonikalaiskirje:
        2:2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne,
        niin että menetätte mielenne maltin,
        ettekä anna niiden itseänne peljästyttää,
        ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla.
        Sillä se päivä ei tule,
        ennenkuin luopumus ensin tapahtuu
        ja laittomuuden ihminen ilmestyy,
        kadotuksen lapsi,
        2:4 tuo vastustaja,
        joka korottaa itsensä yli kaiken,
        mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan,
        niin että hän asettuu Jumalan temppeliin
        ja julistaa olevansa Jumala.
        2:5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        2:6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä kuinka tuo Temppelin rakentaminen tulee onnistumaan, kun siinä on kalliomoskeija, joka pitäisi purkaa niin, ettei synny levottomuuksia. Joten katsotaan
        kuinka asiat edistyvät. Mutta yksi asia on varma, että uusi temppeli rakennetaan, sillä kirjoitettu on KR 1933/-38
        2.Tessalonikalaiskirje:
        2:2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne,
        niin että menetätte mielenne maltin,
        ettekä anna niiden itseänne peljästyttää,
        ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla.
        Sillä se päivä ei tule,
        ennenkuin luopumus ensin tapahtuu
        ja laittomuuden ihminen ilmestyy,
        kadotuksen lapsi,
        2:4 tuo vastustaja,
        joka korottaa itsensä yli kaiken,
        mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan,
        niin että hän asettuu Jumalan temppeliin
        ja julistaa olevansa Jumala.
        2:5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        2:6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        vai että purkaa ilman levottomuuksia...

        mutta yksi asia on varma,
        zionin fasistiset terroristit,
        kirjoittavat kuoleman tuomionsa,
        jos puuhaan alkavat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vai että purkaa ilman levottomuuksia...

        mutta yksi asia on varma,
        zionin fasistiset terroristit,
        kirjoittavat kuoleman tuomionsa,
        jos puuhaan alkavat...

        Johanneksen evankeliumi: Kirkko- Raamattu 1933/-38 mukaan.
        2:19 Jeesus vastasi
        ja sanoi heille:
        "Hajottakaa maahan tämä temppeli,
        niin minä pystytän sen kolmessa päivässä."

        Tämän mukaan Jumalan Poika on jo pystyttänyt oman ruumiinsa uhrilla myös Jerusalemin hengellisen temppelin joka ei järky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi: Kirkko- Raamattu 1933/-38 mukaan.
        2:19 Jeesus vastasi
        ja sanoi heille:
        "Hajottakaa maahan tämä temppeli,
        niin minä pystytän sen kolmessa päivässä."

        Tämän mukaan Jumalan Poika on jo pystyttänyt oman ruumiinsa uhrilla myös Jerusalemin hengellisen temppelin joka ei järky.

        Johanneksen E on satukirja ainakin suurimmaksi osaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen E on satukirja ainakin suurimmaksi osaksi.

        "Johanneksen E on satukirja ainakin suurimmaksi osaksi."
        Minulle se ei ole satua, vaan siinä on tullut elämä elämä ja yltäkylläisyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä kuinka tuo Temppelin rakentaminen tulee onnistumaan, kun siinä on kalliomoskeija, joka pitäisi purkaa niin, ettei synny levottomuuksia. Joten katsotaan
        kuinka asiat edistyvät. Mutta yksi asia on varma, että uusi temppeli rakennetaan, sillä kirjoitettu on KR 1933/-38
        2.Tessalonikalaiskirje:
        2:2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne,
        niin että menetätte mielenne maltin,
        ettekä anna niiden itseänne peljästyttää,
        ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla.
        Sillä se päivä ei tule,
        ennenkuin luopumus ensin tapahtuu
        ja laittomuuden ihminen ilmestyy,
        kadotuksen lapsi,
        2:4 tuo vastustaja,
        joka korottaa itsensä yli kaiken,
        mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan,
        niin että hän asettuu Jumalan temppeliin
        ja julistaa olevansa Jumala.
        2:5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        2:6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Kristittyjen kirjoitukset eivät päde tällä saitilla eikä oikeastaan missään koskien Jerusalemin temppelin rakentamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vai että purkaa ilman levottomuuksia...

        mutta yksi asia on varma,
        zionin fasistiset terroristit,
        kirjoittavat kuoleman tuomionsa,
        jos puuhaan alkavat...

        Ainakaan sota ei ihan heti lopu, eikä lopu vaikka tehtäisiin rauhakin.
        Väliaikaista kaikki on vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Johanneksen E on satukirja ainakin suurimmaksi osaksi."
        Minulle se ei ole satua, vaan siinä on tullut elämä elämä ja yltäkylläisyys.

        Siitä vaan mutta tutki ennen kuin teet päätöksesi. JE on gnostilaista eksytystä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      5.Mooseksen kirja: Vanhan 1933/-38 käännöksen mukaisesti
      30:1 "Jos sinä silloin,
      kun tämä kaikki sinua kohtaa,
      siunaus tai kirous,
      jotka minä olen asettanut sinun valittavaksesi,
      painat sen sydämeesi kaikkien kansojen keskellä,
      joiden luo Herra,
      sinun Jumalasi,
      on sinut karkoittanut,
      30:2 ja palajat Herran,
      sinun Jumalasi,
      tykö
      ja kuulet hänen ääntänsä kaikesta sydämestäsi
      ja kaikesta sielustasi,
      sinä itse ja sinun lapsesi,
      kaikessa,
      niinkuin minä tänä päivänä sinua käsken,
      30:3 niin Herra,
      sinun Jumalasi, kääntää sinun kohtalosi
      ja armahtaa sinua;
      Herra,
      sinun Jumalasi,
      kokoaa sinut jälleen kaikista kansoista,
      joiden sekaan hän on sinut hajottanut.
      30:4 Vaikka sinun karkoitettusi olisivat taivaan äärissä,
      niin Herra,
      sinun Jumalasi,
      kokoaa
      ja noutaa sinut sieltäkin.
      30:5 Ja Herra,
      sinun Jumalasi,
      tuo sinut siihen maahan,
      jonka sinun isäsi ovat omistaneet,
      ja niin sinä otat sen omaksesi;
      ja hän tekee sinulle hyvää
      ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi.
      30:6 Ja Herra,
      sinun Jumalasi,
      ympärileikkaa sinun sydämesi
      ja sinun jälkeläistesi sydämet,
      niin että rakastat Herraa,
      sinun Jumalaasi,
      kaikesta sydämestäsi
      ja kaikesta sielustasi,
      että eläisit.

      Katso Herra on se joka sotii puolestamme, ja kuka siis sitä voisi estää.

      • Anonyymi

        vähemmän niitä herroja,
        on taistelutantereilla näkynyt,

        pojat siellä on ollut toisiaan tappamassa,

        suomestakin lähdettiin herran nimeen,
        heimoveljiä vapauttamaan,

        mut kuinkas sitten kävikään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vähemmän niitä herroja,
        on taistelutantereilla näkynyt,

        pojat siellä on ollut toisiaan tappamassa,

        suomestakin lähdettiin herran nimeen,
        heimoveljiä vapauttamaan,

        mut kuinkas sitten kävikään...

        KR 1933/-38
        Sak. 4:6 Ja hän lausui
        ja sanoi minulle näin:
        "Tämä on Herran sana Serubbaabelille,
        näin kuuluva:
        Ei sotaväellä eikä voimalla,
        vaan minun Hengelläni,
        sanoo Herra Sebaot.

        1.Samuelin kirja:
        17:47 Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään,
        ettei Herra anna voittoa miekan eikä keihään voimalla;
        sillä sota on Herran,
        ja hän antaa teidät meidän käsiimme."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38
        Sak. 4:6 Ja hän lausui
        ja sanoi minulle näin:
        "Tämä on Herran sana Serubbaabelille,
        näin kuuluva:
        Ei sotaväellä eikä voimalla,
        vaan minun Hengelläni,
        sanoo Herra Sebaot.

        1.Samuelin kirja:
        17:47 Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään,
        ettei Herra anna voittoa miekan eikä keihään voimalla;
        sillä sota on Herran,
        ja hän antaa teidät meidän käsiimme."

        1.Samuelin kirja:
        17:47 Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään,
        ettei Herra anna voittoa miekan eikä keihään voimalla;
        sillä sota on Herran,
        ja hän antaa teidät meidän käsiimme."=Toisin sanoen Herra antaa sen teidän käsiinne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.Samuelin kirja:
        17:47 Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään,
        ettei Herra anna voittoa miekan eikä keihään voimalla;
        sillä sota on Herran,
        ja hän antaa teidät meidän käsiimme."=Toisin sanoen Herra antaa sen teidän käsiinne

        Antoihan Hän teille Israelin Valtion
        12:6 Ja vaimo pakeni erämaahan,
        jossa hänellä oli Jumalan valmistama paikka,
        että häntä elätettäisiin siellä tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antoihan Hän teille Israelin Valtion
        12:6 Ja vaimo pakeni erämaahan,
        jossa hänellä oli Jumalan valmistama paikka,
        että häntä elätettäisiin siellä tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää.

        göbbelskin olisi kateellinen,
        murhan himostasi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        göbbelskin olisi kateellinen,
        murhan himostasi...

        11:15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista? >> Jakeen lisätiedot
        11:16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
        11:17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
        11:18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
        11:19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin."
        11:20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
        11:21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
        11:22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
        11:23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
        11:24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
        11:25 Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
        11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
        11:27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11:15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista? >> Jakeen lisätiedot
        11:16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
        11:17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
        11:18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
        11:19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin."
        11:20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
        11:21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
        11:22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
        11:23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
        11:24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
        11:25 Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
        11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
        11:27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

        monenmoiset ovat tavat,
        joilla uskovaiset,
        perustelevat oikeutustaan,
        naapurin murhaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        monenmoiset ovat tavat,
        joilla uskovaiset,
        perustelevat oikeutustaan,
        naapurin murhaan...

        2:13 Ja yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri joukko taivaallista sotaväkeä,
        ja he ylistivät Jumalaa
        ja sanoivat:
        2:14 "Kunnia Jumalalle korkeuksissa,
        ja
        maassa
        rauha
        ihmisten
        kesken,
        joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe