Energiapalstoilla vieraileville

stuxnet
20.2.2019 16:32

Energiapalstoilla (Ydinvoima- ja Uusituva energia -palsta) on yleistynyt toisen käyttäjän loukkaaminen nimittelemellä häntä tolloksi, eli lyhyemmin "tollottelu". Ainakin toistaiseksi se on nähdäkseni kohdistettu pelkästään nimimerkkiini. Tollottelun toi molemmille energiapalstoille nimimerkki NoinOn, ja se tuli kiinteäksi osaksi palstan keskustelukulttuuria, koska ns. "ylläpito" ei pitänyt loukkauksia sääntojen vastaisina. Aiemmin ns "ylläpito" oli hyväksynyt jopa nimimerkkiäni solvaavat ANUSTAPPI-keskustelut (!) YDINVOIMA-palstalla! Eräs niistä sai olla ihmisten äimisteltävänä jopa puolisen vuotta! Ennen Sääntömafian /1/ tuloa ydinvoimapalstaa terrorisoimaan, n. 10 vuotta sitten, tuollaista moderointia ei kukaan olisi voinut uskoa mahfolliseksi, ja Ydinvoima-palsta oli silloin hyvän keskustelupalstan maineessa.

Palstoilla esiintyy myös kirjoituksia, joiden tarkoitus on vain sabotoida keskusteluja. Lähes kaikki niistä näyttävät olevan ydinvoiman kannattajien kirjoittamia. Niitä, kuten edellämainittua tollotteluakin, voi olla vaikea ymmärtää ilman alla olevaa tietoa:

Vuonna 1958 Atomienergian käytön mielenterveyskysymyksiä käsittelevä tutkimusryhmä suositti WHO:lle antamassaan raportissa, että tyydyttävin ratkaisu atomienergian rauhanomaiseen käyttöön tulevaisuudessa olisi sellaisen uuden sukupolven syntyminen, joka olisi oppinut tyytymään tietämättömyyteen ja epävarmuuteen.
(Euroopan unionin virallinen lehti 10.7.2003)
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2003:161E:0127:0128:FI:PDF
(Linkin toiminta tarkistettu 16.2.2019)

Huomatkaa: kaikista toista käyttäjää loukkaavista viesteistä voi tehdä ilmiantoilmoituksen perustelulla:

Loukkaava sisältö.

Jos teet useampia ilmiantoja samasta viestistä (suosittelen sitä), linkki tollotteluviestiin ehkä kannattaa tallettaa esimerkiksi selaimen suosikkeihin. Ilmiantojen lähetyksien välillä on hyvä klikata selaimen "refresh"-linkkiä.

Esimerkki tollottelviestistä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15197656/vaite-juoksijasta-ja-ydinpolttoainenipusta#comment-92985938

Tiedoksi @Aller

/1/ Sääntömafia. Googlatkaa:

sääntömafia site:suomi24. fi

3

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vierailijoille tiedoksi, että ei kannata seurata ydinvoimapalstaa. Kaikki asiantuntijat ovat kaikonneet jo useita vuosia sitten. Muutama ydinvoimaa vastustava kaheli täällä kirjoittelee muut enemmänikin huvin vuoksi.

• Anonyymi

Satunnaiselle vierailijalle tiedoksi!
      Tällä palstalla hilluu yksi trolli, joka sabotoi kaikkia keskusteluja. Sen provoihin ei kannata vastata.
      ÄLÄ RUOKI TROLLIA!!!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      84
      6004
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      312
      5041
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2648
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      46
      2588
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1812
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1659
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1511
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      108
      1451
    9. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1383
    10. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      118
      1376
    Aihe