Sage: Miksi Jeesus kuoli

Anonyymi

jos ihminen pelastuu omilla teoillaan?

72

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Missä seage8 luuraa......

• Anonyymi

Jeesus puolustaa omiaan Saatanan syytöksiä vastaan, hän toimii meidän puolustajanamme taivaassa Jumalan tuomioistuimen edessä. Jotta Jumala ei tuomitsisi meitä synneistämme.

• Aivan. Se on vanhurskauttamista. Jumala katsoo uskovia Jeesuksen sovitustyön kautta 🤓

• usko.vainen kirjoitti:

Aivan. Se on vanhurskauttamista. Jumala katsoo uskovia Jeesuksen sovitustyön kautta 🤓

UT: Kukin tuomitaan tekojensa mukaan. Joka auttaa toisia, on vanhurskas ja pelastetaan.

• Miksi Jeesus kuoli? Sitä en tiedä.

Miksi ihminen pelastuu omilla teoillaan? Sitä en tiedä.

• Olisi kannattanut käydä edes ripari niin tietäisit 🤓

• usko.vainen kirjoitti:

Olisi kannattanut käydä edes ripari niin tietäisit 🤓

Minä olen käynyt riparin ja evl. kirkon monet leirit ja tullut jonkinlaiseksi agnostikoksi, ja hyvä niin..

• sage8 kirjoitti:

Minä olen käynyt riparin ja evl. kirkon monet leirit ja tullut jonkinlaiseksi agnostikoksi, ja hyvä niin..

Mutta silti väität kaikkia luterilaisuuden oppeja vastaan, ettet TIEDÄ miten ihminen pelastuu 🤔 tieto ei vaadi uskoa.

• usko.vainen kirjoitti:

Mutta silti väität kaikkia luterilaisuuden oppeja vastaan, ettet TIEDÄ miten ihminen pelastuu 🤔 tieto ei vaadi uskoa.

Luterilaiset enemmistönä uskovat, ettei homous ole muuta kuin sukupuolinen suuntaus. Ja siihen uskon.

• sage8 kirjoitti:

Luterilaiset enemmistönä uskovat, ettei homous ole muuta kuin sukupuolinen suuntaus. Ja siihen uskon.

Vai niin. Miten se liittyy palastumiseen 🤔❓

• Säälin kummilastasi 😟

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Säälin kummilastasi 😟

Kummilapsi eroaa heti 18v täytettyään ja vien kaikki muutkin sukulaisten lapset pois mielisairaiden veronkeruun piiristä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kummilapsi eroaa heti 18v täytettyään ja vien kaikki muutkin sukulaisten lapset pois mielisairaiden veronkeruun piiristä.

Ja samanlaisen kumminsa 😕

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Ja samanlaisen kumminsa 😕

Mielisairas uskoo olemattomiin, mutta tarvitsee olla vielä tyhmä, että maksaa siitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mielisairas uskoo olemattomiin, mutta tarvitsee olla vielä tyhmä, että maksaa siitä.

Mutta entä ne jotka eivät usko mutta silti maksavat 🤓❓

• Miksi Jeesus kuoli- vahingossa väkivaltaisesti arvelen, osana uskomaansa messiaanista tehtävää. Kannattajat jäivät tyhjän päälle kunnes alkoivat uskoa että Jeesuksen olikin pitänyt kuolla juuri noin..Tuon opin kai Paavali esitti .

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Mutta entä ne jotka eivät usko mutta silti maksavat 🤓❓

Minä maksoin ennen, koska oli pienet tulot ja käytin "yhteistä" omaisuutta hyväkseni.
        Tulojen noustessa erosin ja sitten jäi yhteisen omaisuuden hyödyntäminenkin.
        He eivät uskalla ottaa kohtaloaan omiin käsiinsä vaan ovat kuin lampaat.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä maksoin ennen, koska oli pienet tulot ja käytin "yhteistä" omaisuutta hyväkseni.
        Tulojen noustessa erosin ja sitten jäi yhteisen omaisuuden hyödyntäminenkin.
        He eivät uskalla ottaa kohtaloaan omiin käsiinsä vaan ovat kuin lampaat.

Ehkä. Mutta on se kumma kun maksavat siitä mitä vastustavat 🤔

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Ehkä. Mutta on se kumma kun maksavat siitä mitä vastustavat 🤔

Eivät ne julkisesti vastusta, mutta eivät vain välitä.'
        Minun sukulaiseni erosi niin tarvitsi alkoholia uskaltaakseen papin piinapenkkiin.
        Minä erosin niin olisin halunnut papin kanssa väittelyyn ja vielä selvin päin.
        Onneksi silloin ei tarvinnut mennä papin kanssa juttelemaan, sillä olisin saattanut puhua papin hautaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Eivät ne julkisesti vastusta, mutta eivät vain välitä.'
        Minun sukulaiseni erosi niin tarvitsi alkoholia uskaltaakseen papin piinapenkkiin.
        Minä erosin niin olisin halunnut papin kanssa väittelyyn ja vielä selvin päin.
        Onneksi silloin ei tarvinnut mennä papin kanssa juttelemaan, sillä olisin saattanut puhua papin hautaan.

Oliko sukulaisellasi huono omatunto vai mikä pelotti 🤓❓
        Minä erosin eka kertaa käymällä kirkkoherranvirastossa vanhempieni allekirjoittaman lomakkeen kanssa. Ja toisen kerran netin kautta.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Oliko sukulaisellasi huono omatunto vai mikä pelotti 🤓❓
        Minä erosin eka kertaa käymällä kirkkoherranvirastossa vanhempieni allekirjoittaman lomakkeen kanssa. Ja toisen kerran netin kautta.

Alkoholisti ne ei uskalla mennä sanomaan asioita päin naamaa.
        Minä erosin maistraatissa.

• usko.vainen
        Anonyymi kirjoitti:

Alkoholisti ne ei uskalla mennä sanomaan asioita päin naamaa.
        Minä erosin maistraatissa.

Tämä selvä 🤓

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Minä kävin riparin ja erosin heti kirkosta. Niin paksua vuodatusta siinä oli.
        Etukäteen maksettu synti??? Ei se niin voi mennä vaan pitäisi katua ja kääntyä synnin tieltä.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä kävin riparin ja erosin heti kirkosta. Niin paksua vuodatusta siinä oli.
        Etukäteen maksettu synti??? Ei se niin voi mennä vaan pitäisi katua ja kääntyä synnin tieltä.

Kun ihminen saa syntinsä anteeksi katumus ja kääntymys ovat itsestään selviä asioita. Mutta Jeesus kuoli kerran ja sovitti synnit 🤓

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Ei tarvita "riparia_! Usko ja tahto riittää.. ne yhdessä on Jeesuksen Rakkaus.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvita "riparia_! Usko ja tahto riittää.. ne yhdessä on Jeesuksen Rakkaus.

Kyllä tämän palstan porukka tarvitsee, että edes perusasiat olisivat jollain tavalla hallussa 🤓

• Anonyymi

Ihminen pelastuu ilman omia tekoja Jumalan armosta, kun ihminen uskoo evankeliumin Jeesuksesta eli kun uskoo tarvitsevansa Jeesusta Pelastajaksi ja pyytää häneltä syntinsä anteeksi. Silloin tapahtuu mielenmuutos, uudestisyntyminen.

Jumala katsoo sydämeen, ei tekoihin, silloin kun on pelastumisesta kysymys. Hän tarkkaa, mitä sydämessä liikkuu, mihin ihminen haluaa uskoa. Ja tätä uskoakin hän itse vaikuttaa ihmisessä ja ohjailee sitä oikeaan suuntaan. Eli uskokin, kun se lopulta syntyy, on Jumalan lahjaa. Tämän mielenmuutosprosessin pituus on täysin yksilöllinen, riippuen ihmisestä.

Luterilainenkaan ei siis ole uudestisyntynyt vauvana kasteessa, vaan vasta siinä vaiheessa, kun hän on kasvanut niin, että hän omalla ymmärryksellään on ymmärtänyt asian ja on ottanut Jeesuksen Vapahtajanaan vastaan. Minutkin on aikanaan kastettu vauvana, koska vanhempani kuuluivat kirkkoon, mutta uskoon tulin vasta kymmeniä vuosia myöhemmin.

Jo varsin pieni lapsi ymmärtää evankeliumin, muutaman vuoden ikäisissäkin on jo syntynyt uskoaJeesukseen. Siksi Jeesus sanoi, että sallikaa lasten tulla minun tyköni. Mitään automaattisia sylivauvan kastamisia hän ei näillä sanoillaan silti tarkoittanut, eikä raamatussakaan siksi ole sanaakaan automaattisista vauvakasteista. Jokaisen ihmisen on otettava Jeesus henkilökohtaisesti vastaan uskon kautta pelastuakseen.

Uskon kuuliaisuus ja hyvät teot seuraavat sitten perästä, hengellisen kasvun myötä, jo uskoon tullutta eli uudestisyntynyttä ihmistä. Näitäkin asioita vaikuttaa Pyhä Henki itse uskovassa ja siinäkin Jumala kasvattaa yksilöllistä vauhtia.

• Anonyymi

Raamattu kertoo, että Jumalan Vanhurskaus vaatii synnille toimenpiteitä, sovituksen. Pyhä Jumala ja syntinen ihminen eivät voi lähestyä toisiaan suoraan, vaan välille tarvitaan sovittaja. Jumala itse on valinnut veren sovitusvälineeksi. Vanhassa liitossa eläinten uhriveri toimitti tätä sovitusta ja oli esikuvaa Jeesuksen, Jumalan oman Pojan tulevasta uhriverestä.

Ristillä Jeesus sitten sovitti synnit yhdellä kertakaikkisella uhritoimituksella eli omalla kuolemallaan, vuodattamalla verensä. Sen jälkeen, eli noin 2000 vuoteen, ei enää koskaan ole tarvinnut verta uhrata syntien sovitukseksi.

Siksi Jeesus kuoli. Hän oli sovitusuhri Jumalalle meidän syntiemme sovitukseksi. Meidän tehtäväksemme jää USKOA tämä evankeliumi ja ottaa Jeesus uskossa vastaan omaan elämäämme ja sydämeemme. Hänen ansiostaan ja kauttaan saamme yhteyden Isään Jumalaan.

Raamatun mukaan tämä sovitustyö oli hamasta maailman perustamisesta asti suunniteltuna ja valmiina odottamassa oikeaa aikaansa, jolloin Jeesus syntyisi maailmaan ja kuolisi ristillä, Jumalan oman aikataulun ja aivoituksen mukaisesti.

Yhden Jumalan ominaisuutta, jossa kuitenkin on Isä, Poika ja Pyhä Henki, en ala sen enempiä selittämään, se ei ole uskon päämäärä ymmärtää Jumalan olemusta täydellisesti, vaan ymmärtää evankeliumi ja uudestisyntyä. Mutta tämä kolminaisuus ilmenee kuitenkin läpi raamatun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu kertoo, että Jumalan Vanhurskaus vaatii synnille toimenpiteitä, sovituksen. Pyhä Jumala ja syntinen ihminen eivät voi lähestyä toisiaan suoraan, vaan välille tarvitaan sovittaja. Jumala itse on valinnut veren sovitusvälineeksi. Vanhassa liitossa eläinten uhriveri toimitti tätä sovitusta ja oli esikuvaa Jeesuksen, Jumalan oman Pojan tulevasta uhriverestä.

Ristillä Jeesus sitten sovitti synnit yhdellä kertakaikkisella uhritoimituksella eli omalla kuolemallaan, vuodattamalla verensä. Sen jälkeen, eli noin 2000 vuoteen, ei enää koskaan ole tarvinnut verta uhrata syntien sovitukseksi.

Siksi Jeesus kuoli. Hän oli sovitusuhri Jumalalle meidän syntiemme sovitukseksi. Meidän tehtäväksemme jää USKOA tämä evankeliumi ja ottaa Jeesus uskossa vastaan omaan elämäämme ja sydämeemme. Hänen ansiostaan ja kauttaan saamme yhteyden Isään Jumalaan.

Raamatun mukaan tämä sovitustyö oli hamasta maailman perustamisesta asti suunniteltuna ja valmiina odottamassa oikeaa aikaansa, jolloin Jeesus syntyisi maailmaan ja kuolisi ristillä, Jumalan oman aikataulun ja aivoituksen mukaisesti.

Yhden Jumalan ominaisuutta, jossa kuitenkin on Isä, Poika ja Pyhä Henki, en ala sen enempiä selittämään, se ei ole uskon päämäärä ymmärtää Jumalan olemusta täydellisesti, vaan ymmärtää evankeliumi ja uudestisyntyä. Mutta tämä kolminaisuus ilmenee kuitenkin läpi raamatun.

Siksi ihminen, joka ei vastaanota Jeesusta uskossa eikä ole saanut syntejänsä hänen kauttaan sovitetuksi, ei voi myöskään päästä Jumalan valtakuntaan, taivaaseen eikä tulevaan rauhanvaltakuntaan ja uuteen Jerusalemiin. Ainoastaan sovitettu ihminen voi niiden porteista päästä Jumalan valtakuntaan. Siksi Jeesus sanoi, ettei yksikään mene Isän tykö muutoin kuin hänen kauttaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihminen ei voi olla uhri eikä ole mitään kertakaikkista uhria ja synnit antaa anteeksi JHWH kun katuu ja pyytää. Rituaaliset rikkeet vaativat uhrin mutta siviili-ja rikoslakiin kuuluvat rikkeet, varkaudet, pahoinpitelyt murhat ym rangaistiin lain antaman rangaistuksen mukaan, ei niiden takia voinut käydä uhraamassa . Veri ei uhreissa ollut välttämätön,esineet, ruoka ja juoma kävivät myös. Kristinuskolla on ihan oma käsitys noista asioista joka perustuu UT:iin ja kristinuskon teologiaan.

• Anonyymi

Jeesus oli pahempi rikollinen, kun Barabbas murhaaja.

• Anonyymi

Minkä rikoksen Jeesus teki?

Raamatun mukaan hän eli moitteettomman elämän, ei tehnyt syntiä, vaan julisti evankeliumia ja Jumalan valtakunnan tuloa, sekä paransi sairaita ja ruokki ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan hän eli moitteettomman elämän, ei tehnyt syntiä, vaan julisti evankeliumia ja Jumalan valtakunnan tuloa, sekä paransi sairaita ja ruokki ihmisiä.

Tavallinen kansa rakasti Jeesusta.

Uskonnollinen johtajisto sen sijaan kadehti ja vihasi häntä, koska Jeesus osoitti heille heidän syntisyytensä, vaikka he itse pitivät itseään hyvinä ihmisinä ja muuta kansaa parempana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonnollinen johtajisto sen sijaan kadehti ja vihasi häntä, koska Jeesus osoitti heille heidän syntisyytensä, vaikka he itse pitivät itseään hyvinä ihmisinä ja muuta kansaa parempana.

Uskoa syntyy, kun kuuntelee, lukee ja tutkii raamatun kirjoituksia. Pyhä Henki siinä auttaa, kun vilpittömin sydämin haemme vastauksia ja haluamme yhteyttä Jumalaan.

Kiitän ja kuittaan. Kerran jo poistuin täältä. Nyt oikeasti lähden. 💔💔💔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on koottu satukirja, luuletko sinä saatanan vajakki, että raamattu olisi historian kirjoitus. Raamattuun on jäänyt ainakin yksi kohta, ihmiset sanoivat teidän hakeneen jeesuksen yöllä haudasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kansa käski vapauttaa Barabbaan, joten ihmissyöjä kultin johtaja sai mennä.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattu onkin täysin yksisilmäinen kuvaus Jeesuksesta, onhan se hänen fanaattisten ihailijoittensa kirjoittama.

Fariseusten ja roomalaisten versiot olisivat varmasti kovin toisenlaiset, mutta niitä ei ilmeisesti koskaan kirjoitettu koska he eivät pitäneet Jeesusta merkittävänä henkilönä.

• Anonyymi kirjoitti:

Suuri enemmistö Palestiinan alueen tavallisesta kansasta ei tosin edes tiennyt Jeesuksesta. Johannes Kastajakin oli tunnetumpi.

Raamatunkaan mukaan Jeesusta rakastavaa kansaa ei hänen kuollessaan enää löytynyt kuin parikymmentä päätä, joista sitten tarina lähti liikkeelle.

• Anonyymi kirjoitti:

Tavallinen kansa tuskin oli Jeesuksen pikkuryhmästä kuullutkaan, suurimmatkin ryhmät ja opetajat olivat tuohon aikaan suurelle osalle kansaa tuntemattomia ja ryhmiähän riitti, sikarimiehistä, essalaisiin ja hellenisteihin. Nykymedioitahan ei ollut, itse piti jotenkin yrittää herättää huomiota. Siinä Jeesus lopulta onnistui kun aiheutti häiriötä temppelin tärkeällä huoltoalueella juuri kun pyhiinvaeltajiakin oli paikalla . Se oli oikeastaan lähes ainoa tapakin ellei olisi mennyt ja yrittänyt listiä maaherraa tai jotain vastaavaa kapinaan liittyvää.

• Anonyymi

Koska vaihdoitte pankkia.

• Anonyymi

Jeesushan oli aikansa terroristi ja lainrikkoja , poikaporukassa pyörivät viinipäissään ja harhoja näkien , lieneekö ollut myös homo . Koki rikollisen kohtalon , loppu

• Anonyymi

Olet ilmeisesti ateisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ilmeisesti ateisti.

Olen ski entologi , uskon hiihtämisen parantavaan vaikutukseen .

• Anonyymi

Jeesus teki mittauksia ja selvitti elävien olentojen perimää, kunnes tietoineen palasi kotiplaneetalleen. Ja saattaa yhä elää heidän ajankäsityksen mukaan.

Paavalit su muut koijarit tuli ite höynäytetyiks.

• Anonyymi

Luulet enimmäkseen pilkkaavasi kristittyä, mutta yhtä lailla valehtelet, ja pilkkaat itseäsi?

Tosin siis ufoon viittaamalla toki myös pilkkaat itse elämää, koska et suo sen jatkamista ja rakkautta jokaiselle.

Tässä siis minun sanani!

Kun täydelliseksi tullut sielu on saanut itselleen ikuisuuden niin hänestä julistetaan, kuten kirjoituksessa, merkeissä on:

"..,,...Kenet n.n päättää, että hän elää, hän elää, ja kenet n.n päättää että hän kuolee, hän kuolee......"

Se tietenkin tarkoittaa elämää ja iloa, sekä myos helpotusta; pahalla, ikuisella valeella ja pilkalla ei ole ikuisuutta. Se on elämä sinulle, "sielulle", ja sydämellesi ja loppu viholliselle.

Sinä tarvit nämä molemmat. turha kierrellä.

Se on myos viattomuudelle itsensä, silmiensä antamista Viattomuus ei voi hyväksyä käärmettä, Ikuista elämän pilkkaajaa. Eikä häntä hyväksy ikuinen elämän antajakaan, Hän, joka antaa miehuuden takaisin sen menettäneelle. Sinun pitää ottaa vastaan kaikki Jumaluus. Kaikki Jumalat.

Ystäväsi,

t. pakana ja hieroglyfi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulet enimmäkseen pilkkaavasi kristittyä, mutta yhtä lailla valehtelet, ja pilkkaat itseäsi?

Tosin siis ufoon viittaamalla toki myös pilkkaat itse elämää, koska et suo sen jatkamista ja rakkautta jokaiselle.

Tässä siis minun sanani!

Kun täydelliseksi tullut sielu on saanut itselleen ikuisuuden niin hänestä julistetaan, kuten kirjoituksessa, merkeissä on:

"..,,...Kenet n.n päättää, että hän elää, hän elää, ja kenet n.n päättää että hän kuolee, hän kuolee......"

Se tietenkin tarkoittaa elämää ja iloa, sekä myos helpotusta; pahalla, ikuisella valeella ja pilkalla ei ole ikuisuutta. Se on elämä sinulle, "sielulle", ja sydämellesi ja loppu viholliselle.

Sinä tarvit nämä molemmat. turha kierrellä.

Se on myos viattomuudelle itsensä, silmiensä antamista Viattomuus ei voi hyväksyä käärmettä, Ikuista elämän pilkkaajaa. Eikä häntä hyväksy ikuinen elämän antajakaan, Hän, joka antaa miehuuden takaisin sen menettäneelle. Sinun pitää ottaa vastaan kaikki Jumaluus. Kaikki Jumalat.

Ystäväsi,

t. pakana ja hieroglyfi

No huh ! Sanasi on hallussa mutta ei Jessen avaruustoimi ole noin dramaattisesti tulkattavissa, antoi "hän" lohdun ja viusauden sanoja aikalaisille mutta ajoi myös omaa agendaa.

Myös mayojen kulttuuri sai ulkopuolista buustausta 🛸

• Anonyymi

Joudut sinä siihen Jeesukseesi kuitenkin uskomaan, ja se on myös oma teko. Samoin jokaisen syntisi hänelle tunnustamaan ja anomaan anteeksi. Sekin on sinun oma tekosi. Jopa se Paavali toimi mainitulla tavalla, jatkuvasti ja päivittäin. Jos siis mielit tuon opin mukaan pelastua. Alä kiertele?

Sanon tämän kaiken aivan totuudellisesti, vaikka en ole kristitty. Olen toki joskus ollut. Voisin olla edelleenkin, mutta pidän ihan sydämestäni Jeesusta ihmisenä enkä minään Jumalan poikana.

Ystäväsi, kuinka voin, ja kuka lienetkin,

t. pakana ja hieroglyfi

• Anonyymi

<<Sanon tämän kaiken aivan totuudellisesti, vaikka en ole kristitty. Olen toki joskus ollut. Voisin olla edelleenkin, mutta pidän ihan sydämestäni Jeesusta ihmisenä enkä minään Jumalan poikana.<<

No, ihan samalla tavalla ajattelet kuin Jeesuskin, ei hänkään pitänyt itseään minään Jumalan poikana, tuo on Paavalin syntioppikeksintöä, jotta sai jotenkin oikeutettua Jeesuksen murhan ja sillä käytettyä massoittain ahneita ihmisiä hyväksi ristiinnaulatessaan - hänen omat sanansa - koko maailman itselleen. Suuruuden hulluutta, mutta yllättävän hyvin se on kuitenkin onnistunut.

• Anonyymi

Turhaan, yksiselitteisesti turhaan.

• En ole Sage, mutta kommentoinpa silti: en ymmärrä koko ajatusta "pelastumisesta". Miksi ihmisen pitäisi jotenkin henkisesti "pelastua"? Miltä?

Todellisuudessa kyse on vain manipuloinnista. Ihminen saadaan uskomaan siihen, että hänen inhimilliset piirteensä ovat jotenkin vääriä ja siis "syntiä". Ihmisen on tämän seurauksena loputtomasti anottava anteeksi ihmisyyttään ja uskottava "oikein", jotta on oikeutettu "pelastumiseen".

Sen "pelastumisen" takaavat sitten luonnollisesti Oikeiden Uskovien joukot.

• Anonyymi

Kerro lisää,. mistä tuollaisen takuun saa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kerro lisää,. mistä tuollaisen takuun saa.

Veikkaanpa, että Sinäkin uskot pelastuvasi. Kysy siis itseltäsi vain.

• Anonyymi

<<En ole Sage, mutta kommentoinpa silti: en ymmärrä koko ajatusta "pelastumisesta". Miksi ihmisen pitäisi jotenkin henkisesti "pelastua"? Miltä?<<

Sehän tässä tosi nurinkurista tuossa uskonnon logiikassa onkin, että ihmisen pitäisi pelastua siltä, että on ihminen, jonka Jumala luomiskertomuksen mukaan loi omaksi kuvakseen, ja on sitten tuomitsemassa tuon oman luomansa kuvan, ellei ihminen onnistu pelastautumaan siltä. Toisin sanoen, uskonnon logiikan mukaan pelastaudutaan Jumalan vihalta ja tuomiolta, joka itse loi ihmisen omaksi kuvakseen.

• Anonyymi

Jos ihminen ei pelastukaan omilla teoilla niin miksi Jeesus sitten kuoli.

• Anonyymi

Vanhuuttaan ,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhuuttaan ,

33v kuolee vanhuutaan......

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

33v kuolee vanhuutaan......

Hyvä kun muistutit! Lyonin arkkipiispa Ireaneus on jo toisen vuosisadan alussa (tunsi henkilökohtaisesti Jeesuksen opetuslapsen oppilaan Johanneksen) kertonut kirjoituksessaan, että Jeesus todella kuoli varsin vanhana, joka tieto siis on täysin vastaan Raamatun väitettä, että Jeesus olisi kuollut vasta 33 vuotiaana. Mahdollisesti Irenaeuksen kirjoituksissa on muutakin tietoa, mutta koska ne saattaisivat olla uskonnon antaman tiedon vastaisia, niin niitä ei levitellä julkisesti. Suurin osahan tällaisista kirjoituksista on jo määrätty ajat sitten hävitettäväksikin, kuten Jeesuksen omien sanojen kokoelma.

• Anonyymi

Olet erehtynyt.Se menee näin, että kun uskot Jeesukseen, kaikki synnit on anteeksi annettu.

• JHWH on siis nollattu.

• Anonyymi

Jos uskolla saa synnit anteeksi, silloin synnitkin ovat pelkkä uskonasia.

• Anonyymi

2000 vuotta on jo mennyt ja tiettävästi yksikään ei ole pelastunut , humpuukkia koko juttu , jotkut huuhaa hihhulit odottavat jeesuksen paluuta , turhaan . Todennäköisesti passitettaisiin suoraan hullujen huoneeseen jos nyt islamilaisten käsistä selviäisi hengissä .

• Anonyymi

Ei Jeesuksella ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa, pitää uskoa ylösnousseeseen Kristukseen, joka kuoli Jumalana lepyttääkseen Jumalan vihan. Jeesus taas on se joka tulee tuomitsemaan tuohon kreikkalaiseen mytologiaan uskovat. Joidenkin huuhaa hihhuleiden pitäsi pikemminkin siis pelätä Jeesuksen paluuta kuin toivoa sitä.

• Anonyymi

Jeesus kuoli silloisten fundalistien vihan toimesta, koska he syyttivät Jeesusta radikalismista ja saivat Pilatuksen toimesta antamaan Jeesukselle kuolemantuomion.

• Anonyymi

Koska Paavali oli fariseus ja kirjanoppinut (Gamaliel vanhimman oppilas), niin ainakin hän sai hyvän syyn Jeesuksen kuolemaan tuomitsemiseen Suuren juutalaisneuvoston jäsenenä Mooseksen viidennen kirjan ja 13 luvun mukaisesta määräyksestä ihmeidentekijän tappamiseksi yhdessä poliittisten syiden kanssa. Olihan Paavali Rooman kasalainen.

• Anonyymi

Miika 6:8: ”Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä?”

Tässähän ei sanota mitään että pitäisi esim. uskoa jonkun kuolleen jonkun puolesta. Vaan että Jumalalle riittää kun ihminen - kuka hyvänsä - "tekee sitä mikä oikein on, rakastaa laupeutta ja vaeltaa nöyrästi".

Jeesus kuoli. Turhaan häneen jonain erityisenä uskovat keksivät hänen kuolemalleen jotain erityismerkityksiä tehdäkseen itsestään jotain erityistä suhteessaan Jumalaan ja päästäkseen vastuusta omista teoistaan.

• Anonyymi

Onko ollut turhaan tehtynä kristinusko (Paavalin tekemä) syntiopilla, jolla on alistettu ihmisiä parisen tuhatta vuotta?

On toinen asia, että uskoiko Paavali todella luomukseensa, mutta ilmeisesti nautti kyllä manipulointikyvyistään tehdä jotakin tällaista - kuten sanoo: ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen kiivaillessaan Jumalan kiivaudella tehdessään tuon lopputuloksen omasta evankeliumistaan (Raamatussa hänen sanojaan).

Kyllä tällaisen opin luomisessa niin Paavalilla kuin kirkollakin yhdessä keisareiden kanssa on takuuvarmasti ollut taka-ajatuksia uskon sijasta.

• Anonyymi

Kaikkivaltiaan Jumalan tarvitsi tappaa oma poikansa kyetäkseen antamaan luomilleen ihmisille mahdollisuuden ikuiseen elämään. Siltikin tuo mahdollisuus on esitetty sen verran heikosti ja äärimmäisen vaikeaselkoisesti, että vain murto-osa ihmiskunnasta on ymmärtänyt siihen tarttua.

Onnettoman heikko esitys kaikkivaltiaalta. Ensin luo maailmankaikkeuden ilman ongelmia, ja sitten ryssii kaiken oikein kunnolla.

• Anonyymi

Heikko esitys, jos olisi kaikkivaltiaalta, joten joudumme toteamaan, ettei luotu voi olla luojaansa älykkäämpi ja keksiä miten älytön on kaikkivaltias luodessaan, joten kyllä tällaisen heikon esityksen luomiskertomuksesta syntiopilla on tehnyt vain ihminen.

• Anonyymi

Tapatti oman poikansa vai teki 1/3 -itsarin?

• Anonyymi

Jeesuksen kuolema oli marttyyrikuolema, ei muuta.

• Anonyymi

Jossain vaiheessa Jeesus olikin mainittu wikipediassa kristinuskon ensimmäiseksi martyyriksi.

• Anonyymi

Toinen näkökulma, omani.

Miksi Jumala kuoli ja nousi kuolleista?

Sjir (Osiris) kuoli viattomana, ja nousi kokonaisena kuolleista Elävien Jumalaksi. Elämäksi. Pelastusta ei ole, ellei viaton nouse kuolleista.

(Tässä huomaa, että kreikkalaiset historioitsijat Plutarch, jne. suorastaan häpäisevät egyptiäistä tekstiä, He kertovat että (Osiris) nousi kuolleista vailinaisena ilman miehuutta. Väite on törkeä ja myös tarkoitukseelinen vale. Ja se vale on todennettavissa. Vertaamalla m.m. alkuperäiseen tekstiin).

No niin.

Mutta miten on syntisen laita? Miten käy hänelle, joka nosti kätensa viatonta vastaan, ja heitti hanet maahan Pyramiditeksti kertoo tapahtumasta noilla sanoilla.

Syntisellä jumaluudella, Sesth on tulevaisuus. Teksti mainitsee:.....".Hor puhdistuu, ja Setsh muuttuu Jumalaksi ja sama asia solmittuna kääntaen".... Edelleen pyramiditekstistä:....Jos hän Setsh ei elä, niin sinäkään et elä.

Setsh on sinussa, ja jos syntinen ei puhdistu, ja elä, et sinäkään elä.

Setsh siirtyy kannattelemaan viattomuutta, hänestä tulee Sjir:in ikuinen kantaja ja siksi ihailija.

Mutta sinä tarvitset jälleen heidät Molemmat, Sinun, sielun on otettava vastaan sekä Sjir, että Setsh. Sinä tarvitset kaikki Jumalat. Pramiditeksti sanoo sen muuten suoraan:.."...älä erehdy, sinä tarvitset kaikki jumalat....."

Tämä uskonto on jo ennen Jeesusta väännetty kyhäelmäksi mitä se ei ole alkujaan ollut, eikä ole. "Totuus" ei katoa olemassaolosta.

Uskontoon liitty myös uudestisyntyminen, se on ehkä vähän monimutkainen, palaan siihenkin? Tämä ei ole kyhäelmä.

t. pakana ja hieroglyfi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      18
      3596
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      23
      2721
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      2155
    4. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      1995
    5. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      19
      1946
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1612
    7. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      32
      1482
    8. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      36
      1477
    9. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1404
    10. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1364
    Aihe