"Jumala tottelee ihmistä"

Otsikossa on lyhyesti ja karrikoiden esitettynä väite, jonka Mark5 on usein esittänyt eri palstoilla, liittyen siihen, että ihminen voi estää kristinuskon jumalaa "tulemasta elämäänsä".

Näin ollen voi käsittää, että hänen mukaansa ihminen on kristinuskon jumalaa vahvempi.

Nooo, tietenkin noin heikkoa jumalaa olisi vaikea mieltää esim. sellaisen pikkujutun kuin universumin valmistajaksi ja suunnittelijaksi...

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä. Jokaisen kreationistin Jumala on hänen oma luomuksensa ja mukautuu nöyrästi hänen tahtoonsa.

    • Täydellinen rakkaus antaa valita. Jumala ei pakota ketään ottamaan Jeesusta vastaan pelastajanaan.

      Oletetaan että minä haluaisin tutustua sinuun, mutta torjut minut. Tämän jälkeen jätän sinut rauhaan. Jättäisin sinut rauhaan enkä enää tuhlaa aikaa sinuun ihan vain kunnioituksesta ja kohteliaisuudesta.

      Samalla tavalla Jumala antaa jokaiselle ihmiselle mahdollisuuden ottaa hänet vastaan. Jotkut ottavat kutsun vastaan ja jotkut hylkäävät sen. Usein nämä Jumalan hylkäävät ihmiset eivät edes halua Jumalaa elämäänsä. Jumala kunnioittaa heidän päätöstään sen verran että jättää heidät sitten rauhaan.

      Ihminen saa itse valita ottaako Kristuksen ilmaisen pelastuslahjan vastaan syntiensä sovittamiseksi vai maksaako itse omista synneistään ikuisesti helvetissä.

      • >>Oletetaan että minä haluaisin tutustua sinuun, mutta torjut minut. Tämän jälkeen jätän sinut rauhaan. Jättäisin sinut rauhaan enkä enää tuhlaa aikaa sinuun ihan vain kunnioituksesta ja kohteliaisuudesta.<<

        >>Ihminen saa itse valita ottaako Kristuksen ilmaisen pelastuslahjan vastaan syntiensä sovittamiseksi vai maksaako itse omista synneistään ikuisesti helvetissä.<<

        Vai niin. Minkähänlaisia kirouksia sitten latelisitkaan päälleni, jos en haluaisi tutustua sinuun (kuten en todennäköisesti haluakaan) ?


      • Anonyymi

        Jonka aito ja todellinen Jumala haluaa omakseen, sen hän saa. Vain sinunlaisesi trollit ja Mark5:n kaltaiset vääräoppiset voivat kuvitella, että ihminen muka voisi itse valita haluaako Jumalan elämäänsä.

        - Aito asdfman


      • Anonyymi

        > Ihminen saa itse valita ottaako Kristuksen ilmaisen pelastuslahjan vastaan syntiensä sovittamiseksi vai maksaako itse omista synneistään ikuisesti helvetissä. <

        Tartun vielä tähän. Ei ole todellakaan ihmisen omista valinnoista kiinni, pääseekö hän taivaaseen vai joutuuko helvettiin. Sen päättää yksin Jumala, se aito ja todellinen Jumala jota sinä et koskaan tule tuntemaan ellei Hän itse halua.

        - Aito asdfman


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jonka aito ja todellinen Jumala haluaa omakseen, sen hän saa. Vain sinunlaisesi trollit ja Mark5:n kaltaiset vääräoppiset voivat kuvitella, että ihminen muka voisi itse valita haluaako Jumalan elämäänsä.

        - Aito asdfman

        Tässä teillä on selvä oppiriita, teillä kristityillä.


      • Anonyymi

        "Täydellinen rakkaus antaa valita."

        "Ihminen saa itse valita ottaako Kristuksen ilmaisen pelastuslahjan vastaan syntiensä sovittamiseksi vai maksaako itse omista synneistään ikuisesti helvetissä."

        Ikuinen helvetti ei kuulosta kovin täydelliseltä rakkaudelta. Täydellisen rakastava Jumala ei rankaisisi ketään ikuisella helvetillä vaan tyytyisi siihen millä laillinen esivalta rankaisee jos on aihetta. Olet tehnyt itsellesi aika väkivaltaisen Jumalan. Seisooko sinulla kun kuvittelet syntisten käristyvän helvetissä? Sellainen on kuulemma yleistä.

        - Ilkimyksen teologitäti


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Ihminen saa itse valita ottaako Kristuksen ilmaisen pelastuslahjan vastaan syntiensä sovittamiseksi vai maksaako itse omista synneistään ikuisesti helvetissä. <

        Tartun vielä tähän. Ei ole todellakaan ihmisen omista valinnoista kiinni, pääseekö hän taivaaseen vai joutuuko helvettiin. Sen päättää yksin Jumala, se aito ja todellinen Jumala jota sinä et koskaan tule tuntemaan ellei Hän itse halua.

        - Aito asdfman

        Näkemyksesi on hyvin lähellä kalvinismia, ellei itse asiassa ole kalvinismia.


      • >>Ihminen saa itse valita ottaako Kristuksen ilmaisen pelastuslahjan vastaan syntiensä sovittamiseksi vai maksaako itse omista synneistään ikuisesti helvetissä.<<

        Tuosta näkemyksestähän on se hauska pilakuvakin missä Jeesus koputtaa ovelle kop kop, kuin jehovalainen, ja kun ei avata niin toivottaa kurjan tervemenoa helvettiin.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Näkemyksesi on hyvin lähellä kalvinismia, ellei itse asiassa ole kalvinismia.

        Kieltämättä tunnen kalvinismin pitkälti omakseni. En kuitenkaan usko, että Jumala olisi ennalta päättänyt ihmisen "loppusijoituspaikan" vaan hän ratkaisee sen ihmisen tekojen perusteella. Todelliset teot ovat ratkaisevampia kuin nikkivaras asdfmanin ja Mark5:n kaltainen tekopyhä nöyristely. En liioin kykene näkemään helvettiä paikkansa jossa huudetaan tuskasta tulijärvessä, sellaiset fantasiat varaan niille sadisteille joihin Ilkimyksen teologitäti viittaa, vaan helvetti on minulle paikka jossa ollaan erossa Jumalasta.

        -Aito asdfman


      • Anonyymi

        Niin "Sinähän tässä valitset" :D. Nämäkö vaihtoehdot annat? Minua ahdistaisi jos joka hetki pitäisi miettiä onko minun seuraava toimintani syntiä ja viekö se minut helvettiin (ajattelin käydä jääkaapilla). Pelastuslahjan ilmaisuus kyllä houkuttaa kuten ilmaiset ämpäritkin. Sääliksi käy (ei oikeasti) jos sinun vaihtoehtosi ovat tuossa. Minä en ole menossa taivaaseen enkä helvettiin, minusta jää vain muisto ihmisille (ja kasa alkuaineita jotka palaavat kiertoon) kun kuolen ja se on ihan ok. Kuten sinustakin, vaikka muuta kuvittelet helpottaaksesi kuolemanpelkoasi. Mutta että haaskaisin aikaani sen miettimiseen tuomitseeko jokin mielikuvitusolento minun tekemiseni - huh huh, toisen meistä pitäisi tässä hankkia elämä enkä se ole minä :D.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämättä tunnen kalvinismin pitkälti omakseni. En kuitenkaan usko, että Jumala olisi ennalta päättänyt ihmisen "loppusijoituspaikan" vaan hän ratkaisee sen ihmisen tekojen perusteella. Todelliset teot ovat ratkaisevampia kuin nikkivaras asdfmanin ja Mark5:n kaltainen tekopyhä nöyristely. En liioin kykene näkemään helvettiä paikkansa jossa huudetaan tuskasta tulijärvessä, sellaiset fantasiat varaan niille sadisteille joihin Ilkimyksen teologitäti viittaa, vaan helvetti on minulle paikka jossa ollaan erossa Jumalasta.

        -Aito asdfman

        Ei tuo sitten ole kalvinismia. Kalvinismissa jumala on täysin mielivaltainen, eikä ihminen jumalan päätöksiin mitenkään vaikuttaa, teoilla varsinkaan.


      • Anonyymi

        "Täydellinen rakkaus antaa valita. Jumala ei pakota ketään ottamaan Jeesusta vastaan pelastajanaan."

        Usko minuun, tai kärsit ikuisesti helvetissä. Tätäkö on vapaus valita? Eikö pakota? Ota Jeesus vastaan tai käristy. Ei paljon tiukempaa pakkoa enää helposti keksi.


      • >>Täydellinen rakkaus antaa valita. Jumala ei pakota ketään ottamaan Jeesusta vastaan pelastajanaan.<<

        Raamatullinen morsiuismystiikkakin saa uusia makaabereja vivahteita, kun hyljätty kosija (Jahve/Jeesus) sitoo petollisen pakit antaneen morsion Ikuiseen Piinapenkkiin ja kiduttaa tätä venytyksillä ja hehkuvilla raudoilla.


    • Toisaalta Mark5 myös väittää, että kaikki ihmiset ovat syntymästään asti hyvinkin tietoisia jumalasta, siitä nimenomaisesta kristinuskon jumalasta.

      On helppo huomata tämän hänen väitteensä ristiriitaisuus sen väitteen kanssa, että ihminen voi estää kristinuskon jumalaa "tulemasta elämäänsä".

      • Anonyymi

        Jumalat ovat peräisin kulttuureista ja kulttuurit ihmisistä.
        Väite todistuu erilaisten uskontojen maantieteellisillä sijainneilla. Jos esimerkiksi aynnyt islamilaiseen kulttuuriin, niin puhut paikallista kieltä ja todennäköisesti uskontosi on paikallinen uskonto.
        Ja jos ei ole tarjolla uskonnollista tartuntaa ympäristön kristinuskon Jumalasta,, niin miten semmoiseen voisi uskoa?

        Eri ihmiset ovat vielä eri määrin yksilöllisesti herkkiä uskontojen vaikutukselle.
        Toisaalta on olemassa lääkeaineita joilla voidaan vaikuttaa uskonnollisuuteen.


    • "Näin ollen voi käsittää, että hänen mukaansa ihminen on kristinuskon jumalaa vahvempi."

      Ei tarkoita sitä, vaan sitä, että Jumala on "herrasmies" ja siksi Hän ei tule väkisin kenenkään elämään. Ketään ei viedä väkisin, vastoin tahtoaan Taivaaseen.

      • Aamen. Jumala ei tule niiden elämään, jotka Jumalaa eivät halua tuntea ja tietää.
        Toki näille ihmisille Jumalan kutsu on aina avoin ja vastaanotettavissa.


      • >>Ei tarkoita sitä, vaan sitä, että Jumala on "herrasmies" ja siksi Hän ei tule väkisin kenenkään elämään. Ketään ei viedä väkisin, vastoin tahtoaan Taivaaseen.<<

        Näin siis, että herrasmies Jeesus tulee kohteliaasti koputtamaan ovelle, kop kop, mutta jos sitä ei avata, jättää oveen voimakkaan räjähteen, ja PAM, kohta on talo asukkaineen nuuskana.

        Tämä siis vain näin symboolisesti ilmaistuna.


      • Anonyymi

        Mutta eikö kaikkivoipa tietäisi jo etukäteen mitä tulee tapahtumaan? Ajatus valinnanvapaudesta on pahasti ristiriidassa kaikkitietävän kanssa.
        Samalla tavalla on ristiriitaista puhua rakastavasta olennosta joka heittäisi rakkaitaan ikuiseen tulimereen.
        On myös ristiriitaista vedota siihen ettei ole ollut itse näkemässä asioita ja kuitenkin vedota Mooseksen kirjoihin.

        En tosin muista, oletko ikinä sanonut mitään mikä ei olisi ristiriitaista.


      • Anonyymi

        Jumalallasi on maantierosvon "rahat tai henki" -moraali. Ei maantierosvokaan halua sinua tappaa, joten on sinun oma valintasi jos haluat tulla tapetuksi. Maantierosvo rakastaa sinua joka tapauksessa.


    • Anonyymi

      Vapauden laki. Ihmis polosen homma on panna hanttiin.

    • Anonyymi

      Jumala halusi tuhota ennen vedenpaisumuista maan ja kaiken mitä siinä on. Nooa sai Jumalan mielen muuttumaan. Kyllä Jumala ihmistä kuuntelee.

      • Anonyymi

        Ajattele, miten lapsellinen väite.
        Ensin hehkutatte sitä, kuinka Jumala on kaikkivaltias ja kaikkitietävä Maan, taivaan ja kaiken elämän luoja. Sitten samainen kaiken Luoja ja holhooja toteaakin, että vituks meni. Ei muuta kun tapetaan kaikki ja tehdään uudelleen, jos vielä sattuu huvittamaan.

        Kovin on inhimmillinen ja erehtyvä Jumala.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe