Ystävyys muiden kuine jehovantodistajien kanssa

Anonyymi

Voiko jehovantodistaja olla hyvä ystävä helluntailaisen kanssa niin että on hänen kanssaan yhteydessä sähköpostein ja puhelimitse melkein viikottain ja usein päivittäinkin? Onko se suotavaa?

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käännyttämismielessä kyllä. Saahan siitä tunteja.

    • Anonyymi

      Mitä enemmän tulee tunneperäisesti sitoutuneeksi tai vaikuttuneeksi, sitä vaikeampaa tulee olemaan, koska periaatteellisia ristiriitoja lisääntyy.
      Jos uskoo siihen, mitä J-todistajat opettavat, niin muut uskonnot eroavat niin, ettei mitään yhteistoimintaa voi syntyä. Mutta jos ei usko, niin mikäs siinä.
      Siitä vaan jatkamaan suhdetta, niin pääsee vapaaksi siitä, mihin ei usko!

      • Anonyymi

        Sanon suoraan, että J-todistajien kanssa et voi olla ystävä ellet halua kuulua samaan järjestöön.
        Siskoni on Jtodistaja eikä hän saa pitää mitään yhteyttä edes omaan sukuun kun emme kuuluu
        kyseiseen järjestöön. Kyllä ne on sen aikaa niin rakastavia, niin rakastavia kun yrittävät saada sinut mukaan heidän toimintaan. Mutta kun olet liittynyt heihin rakkaus loppuu siihen ja olet sen jälkeen koko aja tarkkailun alainen ja tili velvollinen kaikesta jopa omista ajatuksistasi.
        Saat huoletta jättää aivosi narikkaan, ne siellä kyllä tietää mikä on sinulle parasta.
        Varaa kuitenkin rahakukkaro mukaan jos menet heidän salille kuulemaan todistuksia siitä miten hyviä he ovat ja miten pahoja maallisetihmiset. Oven pielessä on rahalaatikko jonne on hyvä laittaa näkyvä summa, että olet kunnon todistaja.
        Kannattaa tarkkaan harkita ystävyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon suoraan, että J-todistajien kanssa et voi olla ystävä ellet halua kuulua samaan järjestöön.
        Siskoni on Jtodistaja eikä hän saa pitää mitään yhteyttä edes omaan sukuun kun emme kuuluu
        kyseiseen järjestöön. Kyllä ne on sen aikaa niin rakastavia, niin rakastavia kun yrittävät saada sinut mukaan heidän toimintaan. Mutta kun olet liittynyt heihin rakkaus loppuu siihen ja olet sen jälkeen koko aja tarkkailun alainen ja tili velvollinen kaikesta jopa omista ajatuksistasi.
        Saat huoletta jättää aivosi narikkaan, ne siellä kyllä tietää mikä on sinulle parasta.
        Varaa kuitenkin rahakukkaro mukaan jos menet heidän salille kuulemaan todistuksia siitä miten hyviä he ovat ja miten pahoja maallisetihmiset. Oven pielessä on rahalaatikko jonne on hyvä laittaa näkyvä summa, että olet kunnon todistaja.
        Kannattaa tarkkaan harkita ystävyyttä.

        Just noin.
        Viheliäistä oli elämä kun vietin siellä nuoruus- ja varhaisaikuisuuden.
        Lapsena kun sinne köörättiin, niin ei aluksi tietänyt muusta elämästä mitään.
        Sitten tuli hetki jolloin mitta tuli pelleilyä täyteen ja otin hatkat. Sinne meni JT sukukin, mut menköön.
        Jaa, että tuliko minusta sitten huoraaja, tupakanpolttaja, juoppo, narkkari ja ateisti?
        Ei, mutta tämän lahkon inhoaja kylläkin.
        Viheliäistä porukkaa. Omahyväistä oman napansa tuijottajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just noin.
        Viheliäistä oli elämä kun vietin siellä nuoruus- ja varhaisaikuisuuden.
        Lapsena kun sinne köörättiin, niin ei aluksi tietänyt muusta elämästä mitään.
        Sitten tuli hetki jolloin mitta tuli pelleilyä täyteen ja otin hatkat. Sinne meni JT sukukin, mut menköön.
        Jaa, että tuliko minusta sitten huoraaja, tupakanpolttaja, juoppo, narkkari ja ateisti?
        Ei, mutta tämän lahkon inhoaja kylläkin.
        Viheliäistä porukkaa. Omahyväistä oman napansa tuijottajaa.

        Niin, niin, mutta kun Jumala kehottaa rakastamaan hyvää ja VIHAAMAAN PAHAA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon suoraan, että J-todistajien kanssa et voi olla ystävä ellet halua kuulua samaan järjestöön.
        Siskoni on Jtodistaja eikä hän saa pitää mitään yhteyttä edes omaan sukuun kun emme kuuluu
        kyseiseen järjestöön. Kyllä ne on sen aikaa niin rakastavia, niin rakastavia kun yrittävät saada sinut mukaan heidän toimintaan. Mutta kun olet liittynyt heihin rakkaus loppuu siihen ja olet sen jälkeen koko aja tarkkailun alainen ja tili velvollinen kaikesta jopa omista ajatuksistasi.
        Saat huoletta jättää aivosi narikkaan, ne siellä kyllä tietää mikä on sinulle parasta.
        Varaa kuitenkin rahakukkaro mukaan jos menet heidän salille kuulemaan todistuksia siitä miten hyviä he ovat ja miten pahoja maallisetihmiset. Oven pielessä on rahalaatikko jonne on hyvä laittaa näkyvä summa, että olet kunnon todistaja.
        Kannattaa tarkkaan harkita ystävyyttä.

        Miksi kirjoittaa moista pahantahtoista tekstiä. Et tarvitse kukkaroa mukaan, kukaan ei pyydä mitään.
        Miten rakastavia itse olette? Tämän perusteella ei kovinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoittaa moista pahantahtoista tekstiä. Et tarvitse kukkaroa mukaan, kukaan ei pyydä mitään.
        Miten rakastavia itse olette? Tämän perusteella ei kovinkaan.

        Ainakin saan kertoa mielipiteeni. Jehovan todistajissa en.
        Ja voihan sitä rakastaa muuta. Onko teitä muka pakko rakastaa?
        Tuleeko taas paha mieli, kun ei kehuta?
        Mitä rakastettavaa teissä on? Kerro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoittaa moista pahantahtoista tekstiä. Et tarvitse kukkaroa mukaan, kukaan ei pyydä mitään.
        Miten rakastavia itse olette? Tämän perusteella ei kovinkaan.

        "Et tarvitse kukkaroa mukaan, kukaan ei pyydä mitään."

        Muuten vaan joka käänteessä muistutetaan varojesi kylvämisen tarpeellisuudesta siihen ja tuohon tarpeeseen - luodaan huono omatunto jollet anna rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin saan kertoa mielipiteeni. Jehovan todistajissa en.
        Ja voihan sitä rakastaa muuta. Onko teitä muka pakko rakastaa?
        Tuleeko taas paha mieli, kun ei kehuta?
        Mitä rakastettavaa teissä on? Kerro.

        Todistajissa on se lahkokuori ainoastaan.
        Heidän tulisi joka hetki aloittaa se rakkauspommitus värväystarkoituksessa.
        Käyttää teokraattista sodankäyntiä, siis valehdella lahkon eduksi.
        Kunnes sitten tulisi bussille kiire, jos joku tietää kysyä jostain lahkon asoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoittaa moista pahantahtoista tekstiä. Et tarvitse kukkaroa mukaan, kukaan ei pyydä mitään.
        Miten rakastavia itse olette? Tämän perusteella ei kovinkaan.

        "Miten rakastavia itse olette? Tämän perusteella ei kovinkaan."

        Onko mielestäsi pahantahtoista tekstiä jos kertoo totuuden?
        Olen täysin tietoinen teidän toiminnasta, koska siskon yritti käännyttää minut.
        Kävin myös salillanne kuulemassa teidän totuuksia ja olin aivan ällikällä lyöty mitä
        mitä siellä puhuttiin. Naiset oli kun leikkikoulussa, lukivat paperista lauseita ja toinen vastasi
        myös valmista tekstiä Eikö he voi itse puhua suoraan mitä sanottavaa heillä on?
        Siskon kehoitti pukeutumaan hameeseen ja juhlapuseroon salille mentäessä.
        Ei kuulema saa käyttää pitkiä housuja, miksi?
        Olen rehellinen ja sanon suoraan asiat enkä esitä mitään "rakkautta" jos en sitä todella ole. Kunnioitan kyllä siskoani hän on osansa valinnut ja minä omani.
        Toivottavasti tämä tuli kyllin rehellisesti kerrottua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Et tarvitse kukkaroa mukaan, kukaan ei pyydä mitään."

        Muuten vaan joka käänteessä muistutetaan varojesi kylvämisen tarpeellisuudesta siihen ja tuohon tarpeeseen - luodaan huono omatunto jollet anna rahaa.

        Tienraivaajana useamman vuoden olleena olen kokenut joitakin sääntöjä.
        Tienraivaaja sisaret saavat ostaa yhden kenttäasun/kokousasun vuodessa.
        Rahoja ei saa tuhlata turhuuteen, vaan ne on käytettävä Jumalan Valtakunnan edistämiseksi. (Veljet saavat ostaa kai yhden kultaisen kellon ranteeseensa.)
        Kun kenttäasu on se tietty, ei mene aikaa miettimiseen, mitä päälleen pukisi.
        Vuosia tienraivaajana ollessa niitä asuja kerääntyy enemmän.
        Jos alkaa tuhlaavaksi, veljet eivät voi antaa palvelusetuja.
        Farkut olivat siihen aikaan "Nou, Nou!".
        Onhan siitä nyt vuosia, mutta niitä kotitekoisia sääntöjä oli srk:sa.
        Riippuen vanhimmistosta, joka siellä piti huushollia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tienraivaajana useamman vuoden olleena olen kokenut joitakin sääntöjä.
        Tienraivaaja sisaret saavat ostaa yhden kenttäasun/kokousasun vuodessa.
        Rahoja ei saa tuhlata turhuuteen, vaan ne on käytettävä Jumalan Valtakunnan edistämiseksi. (Veljet saavat ostaa kai yhden kultaisen kellon ranteeseensa.)
        Kun kenttäasu on se tietty, ei mene aikaa miettimiseen, mitä päälleen pukisi.
        Vuosia tienraivaajana ollessa niitä asuja kerääntyy enemmän.
        Jos alkaa tuhlaavaksi, veljet eivät voi antaa palvelusetuja.
        Farkut olivat siihen aikaan "Nou, Nou!".
        Onhan siitä nyt vuosia, mutta niitä kotitekoisia sääntöjä oli srk:sa.
        Riippuen vanhimmistosta, joka siellä piti huushollia.

        Lisään: farkkuja ei saanut pitää edes vapaa-aikanakaan.
        Kokouksista nyt puhumattakaan!
        Kun kierrospalvelijan vaimo veti farkut jalkaansa viikon lopussa,
        kun ajoivat omalla autolla kotiin, siitä tuli kova elämä sisarten kesken.
        Kaikki alkoivat käyttää farkkuja kotona ;-D
        Minulla on nykyisin monen sortin farkkuja.
        No, en ole myöskään tienraivaaja ja kaikki edut on srk:sa mennyt. ;-D


    • Anonyymi

      Anonyymi Eilen 16:45

      "Miksi kirjoittaa moista pahantahtoista tekstiä"
      -Jos lahko on paha, miksi et jätä sitä ?

      " Et tarvitse kukkaroa mukaan, kukaan ei pyydä mitään."

      -Kun otit puheeksi, tarkistahan sieltä lehdestä Valtakuntamme palvelus kesäkuu 1974: On hyvä tapa myydä asuntonsa taikka edes vähempiarvoisempaa omaisuuttaan sekä antaa rahat vartiotorniuskonnolle, nyt kun olemme ennustaneet maailmanlopun vuodelle 1975 ja aikaa siis on vähän.

      "Miten rakastavia itse olette? Tämän perusteella ei kovinkaan"

      -Tarkoitat siis kerjätä rakkautta ? ja se on ehdollista, et ota sitä vastaankaan ellen ensin osta vartiotorniasi. Elikkä et siis itse asiassa puhu rakkaudesta ollenkaan, laitatpahan vaan vartiotornistasi kun niin on neuvottu.

      • Anonyymi

        Matteus 19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa

        Mutta jos ne siellä vartiotornissa ajattelevat että hyvähän se on jos on varmuuden vuoksi rahaakin käytössä, vartiotornihan, pyhä lehtemme, ei meiltä sitä kiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matteus 19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa

        Mutta jos ne siellä vartiotornissa ajattelevat että hyvähän se on jos on varmuuden vuoksi rahaakin käytössä, vartiotornihan, pyhä lehtemme, ei meiltä sitä kiellä.

        Ja pitäähän jonkun maksaa ne pedofiliuhrien korvauksetkin.
        Ei lasten jäätelörahoilla pitkälle pötkitä, varsinkin kun lasten hankkiminen on vähän niinku epäteokraattisuuden merkki.
        Joten ei muuta kuin myymään omaisuutta ja rahat amerikanlahkon tilille.
        Niin se on poijjaat.


    • Anonyymi

      Tuleeko jehovantodistajalle jotain vaikeuksia siitä jos on kovin läheinen ystävä helluntailaisen kanssa jos toiset jt:t tietävät asiasta.
      Merkkaako jt muistiin tunnit jos tämän em. ystävän kans tulee juttua siitä miten kumpikin uskoo tai keskustelevat raamatusta ja sen opetuksesta?

      Eräs tuttu jt kerran suuttui ja pisti välit minuun poikki kun kyseenalaistin VT seuran opetuksia, ovatko he niin herkkiä että mitään erilaista mielipidettä ei saa tuoda julki. Kysyin joskus myös näistä lehdissä olleista jutuista pedofiileihin liittyen. siis jt:n omaa mielipidettä, hän ei vastannut itse minulle mitään vaan kysyi joltain vanhimmalta vastausta ja lähetti sitten sen messengeriin.
      Mikä on se valtava luopiopelko heissä, kerroin joskus lukeneeni jonkun entisen jt juttuja netistä ja sain kiivaat komennot ja vihaisen vastauksen että miksi ihmeessä luen luopioiden juttuja. Eihän he minulle mitään luopioita ole kun en ole koskaan jt ollutkaan.

      • Anonyymi

        Olet siis törmännyt heidän omahyväisyyteen ja raamatun yksipuoliseen "tuntemiseen", järjestön vaaleanpunaisten silmälasien läpi näkemiseen.
        Hassua kaikessa heidän touhussaan on se, että he itse ovat luopioseurakunta. Raamatun tutkija nimisestä seurakunnasta erkaantunut lahko. Raamatuntutkijoita on maailmassa edelleenkin.


      • Anonyymi

        Mitäs se JT muuten vastasi siihen pedofilia kysymykseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs se JT muuten vastasi siihen pedofilia kysymykseesi.

        Omaa mielipidettään ei tämä henkilö sanonut, eikö hän sitä uskaltanut sanoa vai osannut, jollekin vanhimmalle lähetti kysymykseni ja pyysi hänen vastaustaan. Jonkin ajan kuluttua sitten sain tämän vastauksen. Ei tietoa kuka tämän on kirjoittanut:

        "Ylen sivustolla aineisto, mihin kysymys ilmeisesti perustui. Kysymys on katolisen kirkon rippislaisuuteen verrattavissa olevasta asiasta. Oikeuskomitean käsittelemät asiat ovat seurakunnan sisäisiä asioita. Komiteat käsittelevät asioita hengellisestä, eivät rikosoikeudellisesta näkökulmata. Tässä kyseisessä tapauksessa on saatu sovitteluratkaisu, eikä seurakuntia vaadita avaamaan sisäisiä arkistojaan. Lasten hyväksikäyttö on iljettävä rikos, ja aina viranomaisasia. Ilmoituksen viranomaiselle tekee kuitenkin asianosainen tai hänen vanhempansa. Ei seurakunta."

        Tuo ei ollut varsinaisesti vastaus kysymykseeni, jt kommentoi minulle tuota vastausta että tuo asia päättyi kuitenkin siihen että he voittivat tämän jutun. Jatkoi myös että nykyisin tuskin arkistoidaan juuri mitään tietoja kenestäkään.
        Hän on itse joskus näistä asioista kysynyt ja on vanhin silloinkin vastannut että aina tehdää rikosilmoitus poliisille tällaisissa asioissa.


    • Anonyymi

      Kun lahkoon värvätään, painostetaan jo jättämään muut ihmissuhtet pois sanoen että jos joku varoittaa lahkosta (pedofiilit, väärennetty Raamattu, asiakkaiden tuottaminen Uskontojen uhrienntuki ry:lle ...) niin se on saakutti.

      Ja käytännössä ei todistajilla muita ihmissuhteita oikein ole. Työtovereita tevehditään, muttei sen enempää.
      Jos joku haluaa säilyttää ihmissuhteitaan, niin lahko jää sitten ilman vartiotornikaupittelijaansa.
      Tämä on ymmärrettävää. Lahkon puheet "maailmallisista" yms kohdistuisivat juuri hänen ystäviinsä lahkon ulkopuolella.

      • Anonyymi

        " .Väärennetty raamattu ;." no mikä sinun kainalossa olevan raamattusi nimi on ?
        Hellarti ei vahingossakan vastaa siihen kysymykseen , , Kyseessä on vain heillä Turusen opettama heitto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " .Väärennetty raamattu ;." no mikä sinun kainalossa olevan raamattusi nimi on ?
        Hellarti ei vahingossakan vastaa siihen kysymykseen , , Kyseessä on vain heillä Turusen opettama heitto

        Mä oon täs teheny paljon töitä se etehen et saisin uusia ystäviä.
        Jehovan todistajistako? En vaan ei- Jehovan todistajista. Nyt niitä on senverran palajo et uskallaan ottaa järjestöstä hatkat.
        Alan kirjoottelemahan erokirjettä.
        Ja mihinkähän komiteoihin / kirjastoihin en mene.
        Hyvästi ja soronoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon täs teheny paljon töitä se etehen et saisin uusia ystäviä.
        Jehovan todistajistako? En vaan ei- Jehovan todistajista. Nyt niitä on senverran palajo et uskallaan ottaa järjestöstä hatkat.
        Alan kirjoottelemahan erokirjettä.
        Ja mihinkähän komiteoihin / kirjastoihin en mene.
        Hyvästi ja soronoo.

        Onnittelut hyvästä päätöksestä. Itse en koskaan hylännyt ystäviä joita oli ennen Jehovan todistaja aikaa eivätkä he minua. Jaksoivat kuunnella minun käännytysjuttuja 30 vuotta, kun erosin järjestöstä pysyivät edelleen ystävinä.


    • Anonyymi

      Anonyymi Eilen 23:06

      " .Väärennetty raamattu ;." no mikä sinun kainalossa olevan raamattusi nimi on ?
      Hellarti ei vahingossakan vastaa siihen kysymykseen , , Kyseessä on vain heillä Turusen opettama heitto
      --------------

      Oppinut Barclay on antanut kirjallisen lausunnon lahkosi väärennystoiminnasta.
      Vartiotornisi on väärentänyt sen muotoon että Barclay muka kehuisi sitä väärennöstä.

      Tällä(kin) foorumilla joku toi esiin, että todistaja ei koskaan voi arvata mitä seuraava vartiotorni vaatii uskomaan.

      Nythän täällä paljastui sellainenkin yllätys että se on vaatinut polttamaan vartiotorneja.
      Vai eikö tuo käsky ollutkaan kirjoitettu vartiorniin ? Miksei olisi ?
      Sinäkö olit niin vartiotorniuskonnollinen, että käsitit vartiotornien, ennen v. 1980 parhaina uskottuja, hävittämismääräyksen tulevan ?

      Nehän ovat olleet tärkeitä lahkolaisille.
      Jokin nuori mies vartiotornikaupustelija oli tuossa tärkeilyn mielessä puhunut isällään olevasta vartiotornikirjallisuudesta, "teokraattisesta kirjastosta" josta aina saattoi tarkistaa eteen tulevan kysymyksen.
      Nytkö se on hänen osaltaan uutta valoa, joka on sitäkin suurempaa viisautta jehovakanavan kautta itseltään jehoovalta ?

    • Anonyymi

      Vanhempi vanhinten kirja valottaa tätä asiaa melko suoraan. Huomio etenkin viimeisessä lauseessa:

      1. JAKSO (b) Rakkaudelliset valvojat työskentelevät seurakunnan kanssa

      Äskettäin seurakunnan yhteyteen tulleet tarvitsevat erityisesti huomiota.

      Tullessaan ensimmäistä kertaa valtakunnansaliin uudet saattavat tuntea olevansa vieraita; me haluamme muuttaa tuon tunteen lämpimäksi ystävyyden tunteeksi.

      Jos havaitset jonkun uuden seisoskelevan yksinään tai juttelevan vain sen kanssa, joka pitää hänelle tutkistelua, tee aloite lähestyäksesi ja tervehtiäksesi häntä ja esitelläksesi hänet toisille.

      Opeta yleisönpalvelijoita tervehtimään uusia ja muistuta heitä silloin tällöin sen tekemisestä.

      Valmenna kaikkia veljiä ja sisaria lähestymään uusia ja tutustumaan heihin oma-aloitteisesti.

      Pidä huolta siitä, että saavut kokouksiin ajoissa ja viivyt jonkin aikaa ohjelman jälkeen, jotta voit rohkaista ja auttaa toisia.

      Voit viettää aikaa uusien kanssa muinakin aikoina, kenties käydä heidän kotonaan tai kutsua heidät omaan kotiisi.

      Tällainen henkilökohtainen kiinnostus saa heidät näkemään että Jehovan kansan keskuudessa vallitsee aito rakkaus. (Joh. 13:35)

      Se täyttää myös tyhjiön, joka syntyy, kun he jättävät entiset toverinsa ja maailmallisen ajanvietteen.

      • Anonyymi

        Kiinnitä huomiota siihen, että ohjeissa ei neuvota varottamaan lahkon pedofiileista.

        Tuossa on erikoisesti annettu käskytyskappale teatterimaneereista, käytösmanipulaatiosta, ja sitten jostain syystä yhdistetty se Raamatun jakeeseen, Joh. 13:35.

        Raamatussa tuo jatkuu sitten: 14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen

        -Eli Jeesus menee taivaaseen, taivaan Isän luo, ja sinne hakee myös kristityt.
        Vartiotorniuskonnossa ei mennä taivaaseen, vaan leijonen hymyiltäväksi maanpäällisparatiisiin.

        Sitten tulee ja Jeesuksen jumaluuden ilmoituksesta: 14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

        Vartiotorniuskonto ei ole sama, siinä on enkeli Mikael asialla.


      • Anonyymi

        "Jos havaitset jonkun uuden seisoskelevan yksinään tai juttelevan vain sen kanssa, joka pitää hänelle tutkistelua, tee aloite lähestyäksesi ja tervehtiäksesi häntä ja esitelläksesi hänet toisille."

        Tämä ei tainnut koskea tilannetta, jossa entiseksi jäseneksi tunnistettu henkilö tulee salille?


      • Anonyymi

        Tämä sama pitäisi olla uusimmassa Vartiotornissa seuraavanlaisesti jos raamatun mukaan mennään:

        Äskettäin seurakunnan yhteyteen tulleet exät tarvitsevat erityisen rakkaudellista huomiota.

        Saattavat tuntea olonsa vieraaksi, mutta me haluamme muuttaa tunteen ystävyyden tunteeksi
        .
        Jos näet jonkun exän seisoskelevan yksikseen mene keskustelemaan hänen kanssaan ja esittele hänet toisille.

        Valmenna kaikkia veljiä ja sisaria, menemään keskustelemaan yksinäisen exän luokse.

        Voit viettää aikaa muulloinkin heidän kanssaan, kenties käydä heidän kotonaan ja ennen kaikkea kutsua heidät kotiisi.

        Tälläinen henkilökohtainen kiinnostus saa heidät näkemään että Jehovan kansan keskuudessa vallitsee aito rakkaus.

        Se täyttää myös tyhjiön joka syntyy, kun exät jättää entiset toverinsa ja maailman ajanvietteen.

        Toimiiko?
        Ei?
        Miksei?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2413
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1534
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      206
      745
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe