Palkkatyö sivistysvaltiossa

Palkan tulee olla sellainen, että sillä elää. Esim. Ranskassa vähimmäispalkka on 10,03 euroa tunnilta. (Les valeurs du SMIC Français (brut et net) en 2019 The National Institute of Statistics and Economic Studies of France. Viitattu 12.09.2019.) Meille sopisi kympin vähimmäispalkka. Tämä estäisi tehokkaasti prekariaatin kasvua ja edistäisi kansallista hyvinvointia.

14

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikä kuukaudessa kukaan tarvitse yli 2000 euroa elämiseen ellei sitten täytä tuhlaamalla jotain sisäistä tyhjiötä.

      • Tai ole uusavuton.


      • Eipä, paitti jos on vastuulla monituinen määrä elätettäviä; polvenkorkuisia vinkuvia rääpäleitä sun muita turjakkeita.


      • Nimimerkix kirjoitti:

        Eipä, paitti jos on vastuulla monituinen määrä elätettäviä; polvenkorkuisia vinkuvia rääpäleitä sun muita turjakkeita.

        Aikaisemmassa talossa jossa asuin (n. 60 neliöö) metsän keskellä oli asunut perhe 8 henkilöä joilla ei ollut muuta tulonlähdettä kuin lehmien maidosta saadut kolikot sillointällöin, muuten käyttivät luonnosta kaiken mahdollisen.
        Pariskunta pesi itsensä puhtaaksi saunassa 1.5 litralla vettä.
        Eli kyllä sitä pärjää vaikkei uskoisikaan kun on pakko pärjätä :D
        Lasten harrastuksena oli metsässä temmeltäminen mikä varsin loistava tapa viettää lapsuuttaan. (Kokemusta on ).


      • KapinenKoira kirjoitti:

        Aikaisemmassa talossa jossa asuin (n. 60 neliöö) metsän keskellä oli asunut perhe 8 henkilöä joilla ei ollut muuta tulonlähdettä kuin lehmien maidosta saadut kolikot sillointällöin, muuten käyttivät luonnosta kaiken mahdollisen.
        Pariskunta pesi itsensä puhtaaksi saunassa 1.5 litralla vettä.
        Eli kyllä sitä pärjää vaikkei uskoisikaan kun on pakko pärjätä :D
        Lasten harrastuksena oli metsässä temmeltäminen mikä varsin loistava tapa viettää lapsuuttaan. (Kokemusta on ).

        Tuon kaiken minä uskon. Ja senkin uskon, että Nilsiän nimismies vielä pelastaa maailman estämällä Harmageddonin. Lisäksi uskon ihmisen hyvyyteen ja CBD -öljyn kykyyn voimaannuttaa jopa intiaanien hauras ulkoinen habitus.


      • Anonyymi
        Nimimerkix kirjoitti:

        Tuon kaiken minä uskon. Ja senkin uskon, että Nilsiän nimismies vielä pelastaa maailman estämällä Harmageddonin. Lisäksi uskon ihmisen hyvyyteen ja CBD -öljyn kykyyn voimaannuttaa jopa intiaanien hauras ulkoinen habitus.

        No jos sinä Martti nuin uskot, niin sitten uskon minäkin.


      • KapinenKoira kirjoitti:

        Aikaisemmassa talossa jossa asuin (n. 60 neliöö) metsän keskellä oli asunut perhe 8 henkilöä joilla ei ollut muuta tulonlähdettä kuin lehmien maidosta saadut kolikot sillointällöin, muuten käyttivät luonnosta kaiken mahdollisen.
        Pariskunta pesi itsensä puhtaaksi saunassa 1.5 litralla vettä.
        Eli kyllä sitä pärjää vaikkei uskoisikaan kun on pakko pärjätä :D
        Lasten harrastuksena oli metsässä temmeltäminen mikä varsin loistava tapa viettää lapsuuttaan. (Kokemusta on ).

        Minä olen elänyt koko ikäni kannellisessa kuuden kuution saavissa ja syönyt vain ajuskoppaani asuttavia lepakoita. Silloin tällöin olen poistunut saavistani ja toiminut mullankaivajana Lemmenjoella, suudellut sammakoita ja lauleskellut Hectorin biisiä "Ake, Make, Pera ja mä" Että on tässä muutkin kovia kokeneet...
        https://www.youtube.com/watch?v=AUtJjVEsd5M


      • Anonyymi
        Nimimerkix kirjoitti:

        Minä olen elänyt koko ikäni kannellisessa kuuden kuution saavissa ja syönyt vain ajuskoppaani asuttavia lepakoita. Silloin tällöin olen poistunut saavistani ja toiminut mullankaivajana Lemmenjoella, suudellut sammakoita ja lauleskellut Hectorin biisiä "Ake, Make, Pera ja mä" Että on tässä muutkin kovia kokeneet...
        https://www.youtube.com/watch?v=AUtJjVEsd5M

        Älä Martti ole tommonen tosikko. Relaa !


      • Nimimerkix kirjoitti:

        Tuon kaiken minä uskon. Ja senkin uskon, että Nilsiän nimismies vielä pelastaa maailman estämällä Harmageddonin. Lisäksi uskon ihmisen hyvyyteen ja CBD -öljyn kykyyn voimaannuttaa jopa intiaanien hauras ulkoinen habitus.

        Itselläni kaikki kulut on noin 25e - 30e per päivä ettei siihen montaa työpäivää tarvitse kuluttaa :)
        Siinä asumiset, ruuat, kulkemiset, vaatteet ja hauskanpito/matkustelu.
        Elämiseen siis riittää tuo yhdelle.


      • Jatkan viel, ruokaan riittää mulla satanen kuussa, enkä oo ees riisitautinen. Vähempikin riittäis, mutta satkulla ei tarvi nuukailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos sinä Martti nuin uskot, niin sitten uskon minäkin.

        Meitä Marttiuskovia on Taalintehdas pullollansa. Sinä Martti olet Environment :D
        Vieläkö kalastusalus on meressä ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meitä Marttiuskovia on Taalintehdas pullollansa. Sinä Martti olet Environment :D
        Vieläkö kalastusalus on meressä ?

        Otin jo ylös, on vähän laittoa siinä härpäkkeessä.


      • Anonyymi

        MÄ täytän tuhlaamalla sisäistä tyhjiötä.
        Jos sulla on likaa rahaa voin ottaa vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        MÄ täytän tuhlaamalla sisäistä tyhjiötä.
        Jos sulla on likaa rahaa voin ottaa vastaan.

        Raha tuopi muassansa rahahuolet, joten älä yritä, et huolisi kuitenkaan :-)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe