Palkkatyö sivistysvaltiossa

Palkan tulee olla sellainen, että sillä elää. Esim. Ranskassa vähimmäispalkka on 10,03 euroa tunnilta. (Les valeurs du SMIC Français (brut et net) en 2019 The National Institute of Statistics and Economic Studies of France. Viitattu 12.09.2019.) Meille sopisi kympin vähimmäispalkka. Tämä estäisi tehokkaasti prekariaatin kasvua ja edistäisi kansallista hyvinvointia.

14

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikä kuukaudessa kukaan tarvitse yli 2000 euroa elämiseen ellei sitten täytä tuhlaamalla jotain sisäistä tyhjiötä.

      • Tai ole uusavuton.


      • Eipä, paitti jos on vastuulla monituinen määrä elätettäviä; polvenkorkuisia vinkuvia rääpäleitä sun muita turjakkeita.


      • Nimimerkix kirjoitti:

        Eipä, paitti jos on vastuulla monituinen määrä elätettäviä; polvenkorkuisia vinkuvia rääpäleitä sun muita turjakkeita.

        Aikaisemmassa talossa jossa asuin (n. 60 neliöö) metsän keskellä oli asunut perhe 8 henkilöä joilla ei ollut muuta tulonlähdettä kuin lehmien maidosta saadut kolikot sillointällöin, muuten käyttivät luonnosta kaiken mahdollisen.
        Pariskunta pesi itsensä puhtaaksi saunassa 1.5 litralla vettä.
        Eli kyllä sitä pärjää vaikkei uskoisikaan kun on pakko pärjätä :D
        Lasten harrastuksena oli metsässä temmeltäminen mikä varsin loistava tapa viettää lapsuuttaan. (Kokemusta on ).


      • KapinenKoira kirjoitti:

        Aikaisemmassa talossa jossa asuin (n. 60 neliöö) metsän keskellä oli asunut perhe 8 henkilöä joilla ei ollut muuta tulonlähdettä kuin lehmien maidosta saadut kolikot sillointällöin, muuten käyttivät luonnosta kaiken mahdollisen.
        Pariskunta pesi itsensä puhtaaksi saunassa 1.5 litralla vettä.
        Eli kyllä sitä pärjää vaikkei uskoisikaan kun on pakko pärjätä :D
        Lasten harrastuksena oli metsässä temmeltäminen mikä varsin loistava tapa viettää lapsuuttaan. (Kokemusta on ).

        Tuon kaiken minä uskon. Ja senkin uskon, että Nilsiän nimismies vielä pelastaa maailman estämällä Harmageddonin. Lisäksi uskon ihmisen hyvyyteen ja CBD -öljyn kykyyn voimaannuttaa jopa intiaanien hauras ulkoinen habitus.


      • Anonyymi
        Nimimerkix kirjoitti:

        Tuon kaiken minä uskon. Ja senkin uskon, että Nilsiän nimismies vielä pelastaa maailman estämällä Harmageddonin. Lisäksi uskon ihmisen hyvyyteen ja CBD -öljyn kykyyn voimaannuttaa jopa intiaanien hauras ulkoinen habitus.

        No jos sinä Martti nuin uskot, niin sitten uskon minäkin.


      • KapinenKoira kirjoitti:

        Aikaisemmassa talossa jossa asuin (n. 60 neliöö) metsän keskellä oli asunut perhe 8 henkilöä joilla ei ollut muuta tulonlähdettä kuin lehmien maidosta saadut kolikot sillointällöin, muuten käyttivät luonnosta kaiken mahdollisen.
        Pariskunta pesi itsensä puhtaaksi saunassa 1.5 litralla vettä.
        Eli kyllä sitä pärjää vaikkei uskoisikaan kun on pakko pärjätä :D
        Lasten harrastuksena oli metsässä temmeltäminen mikä varsin loistava tapa viettää lapsuuttaan. (Kokemusta on ).

        Minä olen elänyt koko ikäni kannellisessa kuuden kuution saavissa ja syönyt vain ajuskoppaani asuttavia lepakoita. Silloin tällöin olen poistunut saavistani ja toiminut mullankaivajana Lemmenjoella, suudellut sammakoita ja lauleskellut Hectorin biisiä "Ake, Make, Pera ja mä" Että on tässä muutkin kovia kokeneet...
        https://www.youtube.com/watch?v=AUtJjVEsd5M


      • Anonyymi
        Nimimerkix kirjoitti:

        Minä olen elänyt koko ikäni kannellisessa kuuden kuution saavissa ja syönyt vain ajuskoppaani asuttavia lepakoita. Silloin tällöin olen poistunut saavistani ja toiminut mullankaivajana Lemmenjoella, suudellut sammakoita ja lauleskellut Hectorin biisiä "Ake, Make, Pera ja mä" Että on tässä muutkin kovia kokeneet...
        https://www.youtube.com/watch?v=AUtJjVEsd5M

        Älä Martti ole tommonen tosikko. Relaa !


      • Nimimerkix kirjoitti:

        Tuon kaiken minä uskon. Ja senkin uskon, että Nilsiän nimismies vielä pelastaa maailman estämällä Harmageddonin. Lisäksi uskon ihmisen hyvyyteen ja CBD -öljyn kykyyn voimaannuttaa jopa intiaanien hauras ulkoinen habitus.

        Itselläni kaikki kulut on noin 25e - 30e per päivä ettei siihen montaa työpäivää tarvitse kuluttaa :)
        Siinä asumiset, ruuat, kulkemiset, vaatteet ja hauskanpito/matkustelu.
        Elämiseen siis riittää tuo yhdelle.


      • Jatkan viel, ruokaan riittää mulla satanen kuussa, enkä oo ees riisitautinen. Vähempikin riittäis, mutta satkulla ei tarvi nuukailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos sinä Martti nuin uskot, niin sitten uskon minäkin.

        Meitä Marttiuskovia on Taalintehdas pullollansa. Sinä Martti olet Environment :D
        Vieläkö kalastusalus on meressä ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meitä Marttiuskovia on Taalintehdas pullollansa. Sinä Martti olet Environment :D
        Vieläkö kalastusalus on meressä ?

        Otin jo ylös, on vähän laittoa siinä härpäkkeessä.


      • Anonyymi

        MÄ täytän tuhlaamalla sisäistä tyhjiötä.
        Jos sulla on likaa rahaa voin ottaa vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        MÄ täytän tuhlaamalla sisäistä tyhjiötä.
        Jos sulla on likaa rahaa voin ottaa vastaan.

        Raha tuopi muassansa rahahuolet, joten älä yritä, et huolisi kuitenkaan :-)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe