Mitä mieltä kristityt ovat

Anonyymi

Kaikesta kristillisestä hevimusiikista, missä öristään Jeesuksen nimeä ja mitä ennen uskoontuloa usein ihmiset kuuntelevat?

Jos joku sanoo, että se ei ole Jumalan mielenmukaista, onko sellainen ihminen lakihenkinen?

Oma kokemukseni ennen uskoontuloa:
Olin ryyppyporukan kanssa lähtenyt kuuntelemaan jotakin tuollaista metallimusaa, ja siellä yleisön joukossa tunsin yhtäkkiä, miten joku tuijottaa minua ja tunsin selittämätöntä pelkoa.
Katselin ympärilleni, mutta kukaan ei huomannutkaan minua.

Tänä päivänä tiedän, mikä se oli, joka aiheutti pelkoa.
Siksi en uskoontultuani kuuntele sellaista musiikkia.

Mutta usein niitä ihmisiä sanotaan lakihenkisiksi, tulensammuttajiksi, jotka ei lähde mukaan tälläisiin juttuihin, kuten kuuntelemaan örinämusiikkia.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko oikein, että nuoria kalastellaan tälläisellä musiikilla seurakuntaan?

      Elämme todella lopunaikoja ja Jeesus tulee pian.
      Nyt jos koskaan, pitäisi olla todella tarkkoja siitä, mitä seurakuntiin päästetään sisälle, kaikki maailmallisuus, mikä on verhottuna kristilliseksi toiminnaksi.

      Vaikka ihmiset suuttuisivat minuun, kun sanon oman ymmärrykseni mukaan asioista, niin en pysty heidän takiaan muuttamaan kantaani.

      Paholainen on uskomattoman ovela, ja jos emme elä täysin Raamatun Sanan mukaan, ja jatkuvasti lue ja tutki Sanaa, huomaamme nopeasti olevamme eksyksissä.

      Ei Jeesus turhaan varoittanut lopunajoista, kun sanoi että "katsokaa ettei kukaan teitä eksytä".

      • Anonyymi

        Mitäs tämä jeesuksen aikainen väki olisi ollut mieltä tästä jeesus orinä musiikista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs tämä jeesuksen aikainen väki olisi ollut mieltä tästä jeesus orinä musiikista.

        Siinä on mietittävää. Olisivatko hyväksyneet tälläistä.


    • juu ei metallilla ole tekemistä Jumalan palvonnan kanssa ..nuorena kävin kuuntelemassa rajua kamaa ja muka kristillistä ja tuolloin en ollut uskossa vaan viheltäjä veikkonen ,jolla vauhtia riitti ,mutta silloin kun kuuntelin niin ajattelin ,että tuohan on typerää touhua tuollainen soitto Jumalalle ?? ja mitä tekemistä tuolla on Jumalan kanssa ??? äänestän siis ehdottomasti ei.
      Samoin ei sille amerikan joikhaamiselle mitä se onkaan .....paha tunne tulee kun kuuntelee sitä ja siis ei ..

    • Anonyymi

      Minusta tärkeämpää on itse sanoma kuin se miten sitä julistetaan.

      Silti minun on vähän vaikea nähdä kristillisen sanoman ja örinähevin tulevan toimeen keskenään. Karjumalla ja rähisemällä on aika vaikeaa levittää sitä sanomaa, jonka Jeesus toi.

      • Anonyymi

        Efesolaiskirje:
        4:31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.

        - Samalla perusteella voisi kieltää vaikka armeijan, ja suuren osan musiikista, jos se vähänkään kuulostaa karjumiselta. Huutamalla lauletulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Efesolaiskirje:
        4:31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.

        - Samalla perusteella voisi kieltää vaikka armeijan, ja suuren osan musiikista, jos se vähänkään kuulostaa karjumiselta. Huutamalla lauletulta.

        "maailman" ihminenkin, erottaa selkeämmin, hengellisen musiikin, muusta musiikista, kuin ne "uskovaiset".


    • Anonyymi

      ehkä jossain hevissä on enemmän sanomaa, syvällisempää kuin missään kirkkokuorossa. jos joku hevisti tulee uskoon, ihmiset on liian kriittisiä ja arvostelevat musiikin puolesta, opittujen perimmäissääntöjen mukaan hevi on p..keleestä. entä jos luoja itse astuu tälle rintamalle ottaen itselleen sen joka hyvää on, ihmiset tuomitsee musiikin mukaan, ulkonäön mukaan, ties minkä mukaan. Jumala katsoo sydämeen.

    • Anonyymi

      Minun mielestäni hevimusiikki, tai örinä on ikävää. Mutta ehkä vielä ikävämpää on musiikki josta puuttuu sielu kokonaan, musiikki joka vie mielenaivottomaan apatiaan. Moni nykymusiikki on mielestäni niin huonoa, että jopa esim. höyrykoneen kuuntelukin on mieltäylentävämpää.

    • Anonyymi

      Ei se tee vielä uskovaista jos on risti kaulassa, oli äidilläni tapana sanoa. Oli se sitten oikein tai väärin päin. Tai minkäväriset vaatteet.

      • Anonyymi

        Minä hävitin kaikki levyni ym. Kuuntelen nykyään ev.luterilaista ja ortodoksista kirkkomusiikkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä hävitin kaikki levyni ym. Kuuntelen nykyään ev.luterilaista ja ortodoksista kirkkomusiikkia.

        Herätys on profetoitu alkavaksi luterilaisesta kirkosta ja tässä linkissä vaikuttaa vahva Pyhän Hengen voima ja se on luterilaisessa herätyskirkossa. https://www.youtube.com/watch?v=f0UoZcsOBJc


    • Anonyymi

      On monia hyviä kristillisiä heavy rock bändejä esim: Petra ja stryper ym muita. He julistavat oikeaa evankeliumia, stryperin kaverit taisivat aina keikalla heittää raamattuja yleisöön. Petran levyt kuuntelin nuoruudessani puhki, antoivat minulle paljon toivoa vaikeassa ajoissa. Monet uskonnolliset ihmiset varmaan arvostelivät näitä bändejä. Mutta en usko että kristillinen örinähevi on Jumalasta, se ei ole ollenkaan kaunista musiikkia.

    • Anonyymi

      Kaikille Jeesukseenuskovat saavat lahjaksi pyhältä hengeltä henkien erottamisen armonlahjan. Saa ihan itse päätellä onko Stryper, Theocracy ja muut soveliasta musiikkia kristityille. Sanon vaan tähän loppuun: Älä tuomitse ettei teitä tuomita.

    • Anonyymi

      Jännä että mun kommentti armonlahjoista poistettiin... ihan sama.

    • Anonyymi

      Kumpi parempi. Erinäiset seurat jotka tappelee keskenään raamatun oikeasta tulkinnasta, vai hevisti joka laittaa koko sielunsa tuskan, kaipauksen johonkin lauluun, ehkä jopa Balladiin.

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti! 👍


    • Anonyymi

      Elviksen musiikki 50 luvulla sai amerikan kristilliset piirit kauhujen valtaan myöskin ehkäpä Elviksen saatanallinen musiikki on syynä länsimaiseen rappioon mikä ilmenee monin muodoin olen jopa kuullut että amerikan kirkoissa soitettaisiin ja tansittaisiin

      Tämä on ihan kamalaa

      • Anonyymi

        Ehkä Jumala tulee Ryöstämään saatanalta takaisin omansa, luomansa, jopa hevin voimin.
        Ei pahalla, mutta kirkoissa, karrikoiden, lauletaan vain hoosiannaa, tapellaan opin oikeellisuudesta, tuomiten toinen toisensa kirkkokuntineen unohtaen jotain.
        Kuvaelma Jeesuksen paluusta: kaikki odottivat, näkyi valo taivaalla, lähestyi, se tulee meille. Ei. Se meni sinne ohi kirkkokuntien, sinne missä ihminen oli avoin..
        Jumalan Sydän: kansa joka istuu kirkossa odottaen Jeesuksen paluuta tekemättä mitään, tajuamatta olevansa se Kristuksen ruumis, jonka pitäisi toimia, herätä eloon. Ei.

        www.youtube.com/watch?v=ixbcvKCl4Jc
        tässä Elviksen tilitys omasta elämästään Sinatran sanoin: My way.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe