limaa hampaiden pesusta

Anonyymi

Aina kun pesen hampaita, tulee suuhun paksua limaa, jota saa räkiä pois. Onko se yleistä ja mikä sen aiheuttaa?

7

3360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siis oikein paksua limaa ja nielusta. Olen huolissani, tuleeko se keuhkoista, vai nouseeko vatsan limakerros ylös?
      Minulla on runsas syljen erityskin, mutta eihän se ole tuollaista paksua limaa, joka ei aina tahdo mennä lavuaaristakaan viemäriin, vaan junttaantuu siihen sihtiin. Lähtee kyllä lopulta vähän kerrallaan menemään, kun riittävän pitkään juoksuttaa vettä kraanasta. Ja en oikein usko sitäkään, että hammastahna reagoisi noin syljen kanssa, että muuttuu paksuksi limaksi?
      En kai ole ainoa ihminen Suomessa, joka pesee hampaitaan, että luulisi nyt jollakin olevan jokin näkemys edes siitä, miten asian kuuluu olla?

• Anonyymi

Se lima on bakteerimassaa. Suussasi on tasaisesti levittäytyneenä valtava määrä bakteereita, jotka kasautuvat näin, kun joutuvat tekemisiin uhkaavan tai tappavan aineen kanssa.

• Anonyymi

Mistähän tuokin pälkähti päähäsi?

• Anonyymi

En oikein usko mihinkään suussa oleviin bakteerimassoihin koska itsellänikin oli pitkä vaihe että hampaita pestessä nousi limaa. Ja se tuli tosiaan kurkusta ylös, ei muodostunut suussa.
      Olen kyllä tupakoitsija ja luulisin että mulla se johtui ihan siitä. Edelleenkin ajoittain nousee ja on välillä aikoja ettei tule.

• Anonyymi

Mä oon huomannut että kun on kuiva suu(esim.lääkkeet kuivattaa suuta) niin silloin hampaita harjatessa tulee tollasta sitkeetä limaa.

• Anonyymi

Se voi olla mahasta, mutta voi olla nenän seudun ontelorakenteistakin. Todennäköisesti et kulje nokka pystyssä, mutta hampaita pestessä pidät päätä tavallista pystymmässä, jottei hammastahna valu ulos, jolloin nenänielusta voi valua limaa suuhun. Testaa asiaa tuijottamalla vaikka tähtiä. Jos suuhun valuu limaa, niin nenäonteloista se tulee.

Hammastahnan ainesosille voi myös olla allerginen. Testaa hellävaraisempaa hammastahnaa.

Jos limaa tulee mahasta, niin sitä tulee muuloinkin kuin vain hampaita harjatessa. Tokkopa olet tuohon vaivaan kuolemassa. Kokeile nenähuuhteluita (nenäkannu) nenän puhdistamiseen.

• Anonyymi

Itselläni hammastahnan vaihto auttoi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      140
      1757
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      269
      897
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      34
      789
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      65
      677
    5. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      651
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      29
      651
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      5
      644
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      626
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      600
    10. Mun veikkaus

On se, että jos/kun tavataan ja aletaan juttelemaan, tajutaan, että ollaan jotain muuta kuin kuviteltiin. Ja kupla puhke
      Ikävä
      53
      592
    Aihe