limaa hampaiden pesusta

Anonyymi

Aina kun pesen hampaita, tulee suuhun paksua limaa, jota saa räkiä pois. Onko se yleistä ja mikä sen aiheuttaa?

7

3773

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siis oikein paksua limaa ja nielusta. Olen huolissani, tuleeko se keuhkoista, vai nouseeko vatsan limakerros ylös?
      Minulla on runsas syljen erityskin, mutta eihän se ole tuollaista paksua limaa, joka ei aina tahdo mennä lavuaaristakaan viemäriin, vaan junttaantuu siihen sihtiin. Lähtee kyllä lopulta vähän kerrallaan menemään, kun riittävän pitkään juoksuttaa vettä kraanasta. Ja en oikein usko sitäkään, että hammastahna reagoisi noin syljen kanssa, että muuttuu paksuksi limaksi?
      En kai ole ainoa ihminen Suomessa, joka pesee hampaitaan, että luulisi nyt jollakin olevan jokin näkemys edes siitä, miten asian kuuluu olla?

• Anonyymi

Se lima on bakteerimassaa. Suussasi on tasaisesti levittäytyneenä valtava määrä bakteereita, jotka kasautuvat näin, kun joutuvat tekemisiin uhkaavan tai tappavan aineen kanssa.

• Anonyymi

Mistähän tuokin pälkähti päähäsi?

• Anonyymi

En oikein usko mihinkään suussa oleviin bakteerimassoihin koska itsellänikin oli pitkä vaihe että hampaita pestessä nousi limaa. Ja se tuli tosiaan kurkusta ylös, ei muodostunut suussa.
      Olen kyllä tupakoitsija ja luulisin että mulla se johtui ihan siitä. Edelleenkin ajoittain nousee ja on välillä aikoja ettei tule.

• Anonyymi

Mä oon huomannut että kun on kuiva suu(esim.lääkkeet kuivattaa suuta) niin silloin hampaita harjatessa tulee tollasta sitkeetä limaa.

• Anonyymi

Se voi olla mahasta, mutta voi olla nenän seudun ontelorakenteistakin. Todennäköisesti et kulje nokka pystyssä, mutta hampaita pestessä pidät päätä tavallista pystymmässä, jottei hammastahna valu ulos, jolloin nenänielusta voi valua limaa suuhun. Testaa asiaa tuijottamalla vaikka tähtiä. Jos suuhun valuu limaa, niin nenäonteloista se tulee.

Hammastahnan ainesosille voi myös olla allerginen. Testaa hellävaraisempaa hammastahnaa.

Jos limaa tulee mahasta, niin sitä tulee muuloinkin kuin vain hampaita harjatessa. Tokkopa olet tuohon vaivaan kuolemassa. Kokeile nenähuuhteluita (nenäkannu) nenän puhdistamiseen.

• Anonyymi

Itselläni hammastahnan vaihto auttoi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      71
      2762
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      75
      2318
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      75
      2168
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      2
      2065
    5. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      5
      1474
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      10
      1429
    7. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      78
      1142
    8. Taas alkoi soidinmenot.

Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1060
    9. Mitä eniten haluat

Kaivatustasi.
      Ikävä
      69
      1057
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      119
      1013
    Aihe