limaa hampaiden pesusta

Anonyymi

Aina kun pesen hampaita, tulee suuhun paksua limaa, jota saa räkiä pois. Onko se yleistä ja mikä sen aiheuttaa?

7

3475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siis oikein paksua limaa ja nielusta. Olen huolissani, tuleeko se keuhkoista, vai nouseeko vatsan limakerros ylös?
      Minulla on runsas syljen erityskin, mutta eihän se ole tuollaista paksua limaa, joka ei aina tahdo mennä lavuaaristakaan viemäriin, vaan junttaantuu siihen sihtiin. Lähtee kyllä lopulta vähän kerrallaan menemään, kun riittävän pitkään juoksuttaa vettä kraanasta. Ja en oikein usko sitäkään, että hammastahna reagoisi noin syljen kanssa, että muuttuu paksuksi limaksi?
      En kai ole ainoa ihminen Suomessa, joka pesee hampaitaan, että luulisi nyt jollakin olevan jokin näkemys edes siitä, miten asian kuuluu olla?

• Anonyymi

Se lima on bakteerimassaa. Suussasi on tasaisesti levittäytyneenä valtava määrä bakteereita, jotka kasautuvat näin, kun joutuvat tekemisiin uhkaavan tai tappavan aineen kanssa.

• Anonyymi

Mistähän tuokin pälkähti päähäsi?

• Anonyymi

En oikein usko mihinkään suussa oleviin bakteerimassoihin koska itsellänikin oli pitkä vaihe että hampaita pestessä nousi limaa. Ja se tuli tosiaan kurkusta ylös, ei muodostunut suussa.
      Olen kyllä tupakoitsija ja luulisin että mulla se johtui ihan siitä. Edelleenkin ajoittain nousee ja on välillä aikoja ettei tule.

• Anonyymi

Mä oon huomannut että kun on kuiva suu(esim.lääkkeet kuivattaa suuta) niin silloin hampaita harjatessa tulee tollasta sitkeetä limaa.

• Anonyymi

Se voi olla mahasta, mutta voi olla nenän seudun ontelorakenteistakin. Todennäköisesti et kulje nokka pystyssä, mutta hampaita pestessä pidät päätä tavallista pystymmässä, jottei hammastahna valu ulos, jolloin nenänielusta voi valua limaa suuhun. Testaa asiaa tuijottamalla vaikka tähtiä. Jos suuhun valuu limaa, niin nenäonteloista se tulee.

Hammastahnan ainesosille voi myös olla allerginen. Testaa hellävaraisempaa hammastahnaa.

Jos limaa tulee mahasta, niin sitä tulee muuloinkin kuin vain hampaita harjatessa. Tokkopa olet tuohon vaivaan kuolemassa. Kokeile nenähuuhteluita (nenäkannu) nenän puhdistamiseen.

• Anonyymi

Itselläni hammastahnan vaihto auttoi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe