Montako pätijää palstalla on?

Anonyymi

Heh. Eipä kukaan varmana tunnusta moista piirrettä itsessään? HS otsikko.....


"Moni tuntee ihmisen, joka haluaa olla aina oikeassa – Psykoterapeutti neuvoo, miten pätijän kanssa pärjää.

125

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Beng" on juuri sitä.

      • Anonyymi

        Tottakai päden, koska joissain asioissa olen aika pätevä. En kaikessa tietenkään.
        Ohjeissani päädyin, että jokainen tietää jotain ja osaa jotain.
        Millä sinä pädet, Hunksin lisäksi vai olisitko yksi ja sama?
        Peukutatko itseäsi?

        Beng😎

        Täällä on ihan monta pätevää kirjoittajaa, jotka tietävät omalta saraltaan tai elämänkokemukseltaan paljonkin asioita, joita on mukava lukea. Vakan kannen alta löytyy mm. Eppu, DW, Paroni, Arvo, Heikku, Siili jne...nostakaa kissanhäntä, jos en maininnut.
        Aiotteko katsoa vajaan tunnin päästä alkavaa futista?
        Neloselta.
        Pätisitvätpä pojat oikein kunnolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai päden, koska joissain asioissa olen aika pätevä. En kaikessa tietenkään.
        Ohjeissani päädyin, että jokainen tietää jotain ja osaa jotain.
        Millä sinä pädet, Hunksin lisäksi vai olisitko yksi ja sama?
        Peukutatko itseäsi?

        Beng😎

        Täällä on ihan monta pätevää kirjoittajaa, jotka tietävät omalta saraltaan tai elämänkokemukseltaan paljonkin asioita, joita on mukava lukea. Vakan kannen alta löytyy mm. Eppu, DW, Paroni, Arvo, Heikku, Siili jne...nostakaa kissanhäntä, jos en maininnut.
        Aiotteko katsoa vajaan tunnin päästä alkavaa futista?
        Neloselta.
        Pätisitvätpä pojat oikein kunnolla!

        ..."nostakaa kissanhäntä, jos en maininnut."

        Minulla ei ole kissaa.
        Eikä edes koiraa joka nostaisi koipeaan.
        Nousen kyllä kyykystä toisin kuin alaikäiset.

        Matsista katsoin osan ja osuin kanavalle minuutti ennen kolmatta maalia.
        Luen netistä loput.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..."nostakaa kissanhäntä, jos en maininnut."

        Minulla ei ole kissaa.
        Eikä edes koiraa joka nostaisi koipeaan.
        Nousen kyllä kyykystä toisin kuin alaikäiset.

        Matsista katsoin osan ja osuin kanavalle minuutti ennen kolmatta maalia.
        Luen netistä loput.

        Katsoin ja luin kirjaa. 8 viimeistä minuuttia olivat aika tylsiä.
        Mitens aamu-tv:ssa joku valmentaja sanoi, että pääsyä mukaan on odotettu yli 110 vuotta.
        Tässä kohdassa voi sanoa, että odottajan aika on ollut pitkää.
        Gunnarin odotus palkittiin.
        Voitto tuo rahaa, mutten tiedä, miten 9,5 miljoonan saa käyttä, mutta toivon, että ensi kesänä pieniä jalkapalloilijoita viheriöillä, puistoissa jne. entistä enemmän. Edes harrastuksena hyvä.
        Kerran olen kouluaikana pelannut aamukasteisella nurmella. Tietenkin menin nurin, eikä niitty niin silkkinen ollut. En tykännyt pelistä, missä kaatuu. Kaunoluistelu, kun oppi pysymään pystyssä luistimilla, oli kivempaa.
        Beng


    • Minä ainakin olen pätevä.

      Pöydän-kulmalla lepää lausunto tältä aamulta.(140€)
      Lääkärin määräyksestä saan jatkaa henkilö-kohtaista autoiluani.
      Sekä toistenkin kuorma-autoilua taas seuraavat viisi vuotta.
      Ei mitään vikaa miehessä.
      Siis vikaa joka estäisi täys-painoisen autoilun.
      Luottakaa siis edelleen minuun.

      H.

      • Anonyymi

        Jos olisin naapurisi, katsoisin milloin autosi seisoo parkissa ja liikkuisin vasta sitten. Takaisin tullessa tulisin takapihan puolelta, varmuuden vuoksi.


      • Anonyymi

        Epäilen tuota kuorma-autoilua vieraalla. Pitää olla jos jonkinlaista korttia, ennen kuin pääsee ajamaan nykyisin kuorma-autoa työkseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen tuota kuorma-autoilua vieraalla. Pitää olla jos jonkinlaista korttia, ennen kuin pääsee ajamaan nykyisin kuorma-autoa työkseen.

        Niinpä.
        Kuten minulla, soisin toisillakin olevan ABC-ajo-kortti.

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        Niinpä.
        Kuten minulla, soisin toisillakin olevan ABC-ajo-kortti.

        H.

        Sivusta

        Kuorma-autoja aika vähän yksityiskäytössä. Oikein suuret pakettiautot, tai esim. asuntoautot on usein rekisteröity kuormureiksi. Ite en inssin jälkeen ole ajanut kun kai kerran kuorma-autoa. Mutta kortti sinällään hyvä olla olemassa, jos nyt vaikka joskus tarvii vuokrata esim. asuntoauto reissua varten.

        Mutta ammatikseen ei voi kuormuria ajaa ilman erikseen hankittavaa ammattikuljettajan ammattipätevyyttä, tai logistiikan ammattitutkintoa.

        Se hupaisa seikka, jos joskus joutuu ajokortista luopumaan, pitänee alkaa ajeleen mopetilla, siihen kun ei tietynikäiset tarvi korttia ollenkaan.

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta

        Kuorma-autoja aika vähän yksityiskäytössä. Oikein suuret pakettiautot, tai esim. asuntoautot on usein rekisteröity kuormureiksi. Ite en inssin jälkeen ole ajanut kun kai kerran kuorma-autoa. Mutta kortti sinällään hyvä olla olemassa, jos nyt vaikka joskus tarvii vuokrata esim. asuntoauto reissua varten.

        Mutta ammatikseen ei voi kuormuria ajaa ilman erikseen hankittavaa ammattikuljettajan ammattipätevyyttä, tai logistiikan ammattitutkintoa.

        Se hupaisa seikka, jos joskus joutuu ajokortista luopumaan, pitänee alkaa ajeleen mopetilla, siihen kun ei tietynikäiset tarvi korttia ollenkaan.

        =DW=

        "Anonyymi"

        Yksityisetkin kuorma-autot vaativat toistaiseksi kuljettajan jolla on lupa ja kyky ajaa.
        Ajaessani ajo-korttini, olin jo isossa, kotimaisessa öljy-yhtiössä töissä.
        Varastoinnissa ja Logistiikassa.
        Kortistani oli hyötyä ja iloa firmassani 1979-vuoteen saakka.
        SItten siirryin tieto-koneitten maailmaan.
        Firmani totesi että päden edelleen oikein hienosti.

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Yksityisetkin kuorma-autot vaativat toistaiseksi kuljettajan jolla on lupa ja kyky ajaa.
        Ajaessani ajo-korttini, olin jo isossa, kotimaisessa öljy-yhtiössä töissä.
        Varastoinnissa ja Logistiikassa.
        Kortistani oli hyötyä ja iloa firmassani 1979-vuoteen saakka.
        SItten siirryin tieto-koneitten maailmaan.
        Firmani totesi että päden edelleen oikein hienosti.

        H.

        Ajatko sitä Coca-Cola-autoa?

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatko sitä Coca-Cola-autoa?

        Beng

        Köyhän eläkeläisen lisäansioita että saa vuokran maksettua ja kaljaa ostettua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta

        Kuorma-autoja aika vähän yksityiskäytössä. Oikein suuret pakettiautot, tai esim. asuntoautot on usein rekisteröity kuormureiksi. Ite en inssin jälkeen ole ajanut kun kai kerran kuorma-autoa. Mutta kortti sinällään hyvä olla olemassa, jos nyt vaikka joskus tarvii vuokrata esim. asuntoauto reissua varten.

        Mutta ammatikseen ei voi kuormuria ajaa ilman erikseen hankittavaa ammattikuljettajan ammattipätevyyttä, tai logistiikan ammattitutkintoa.

        Se hupaisa seikka, jos joskus joutuu ajokortista luopumaan, pitänee alkaa ajeleen mopetilla, siihen kun ei tietynikäiset tarvi korttia ollenkaan.

        =DW=

        Minulla on ajokortti mutta silti skooterin osto on ollut mielessä, vaikka on sähköpyöräkin.
        Olen nähnyt hyvännäköisiä skootereita, sillä olisi mukava huristella vaihteeksi mökille.
        Jos kissa oppisi vielä olemaan korissa tarakalla niin nautittaisiin vauhdin hurmasta yhdessä.
        Olen katsellut tori.fi.n sivuilta käytettyjä skootereita, ei uudetkaan hirveän kalliita ole.
        Toivottavasti saan pitää ajokortin vielä pitkään. En tarvitse edes silmälaseja ajaessa kun kaihileikkaus onnistui niin hyvin.


    • Mitäs mieltä tänne olisi kirjoittaa sellaista, missä ei itsekään usko olevansa oikeassa?

      • Anonyymi

        Komppaan.

        Eri mieltä asiasta saa olla perustellusti.
        Pelkkä sättiminen ei riitä.
        Nykyisin: annan takaisin sana sanasta, kaks' parhaasta.

        Beng


      • Anonyymi

        Se että itse u s k o o olevansa oikeassa, ei suinkaan tarkoita, että on varmasti oikeassa jossain asiassa.
        Ovatko "uskossaan vahvat" juuri niitä, joitten mielestä joku asia on niinkuin minä sanon,
        koska minä sanon/uskon niin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että itse u s k o o olevansa oikeassa, ei suinkaan tarkoita, että on varmasti oikeassa jossain asiassa.
        Ovatko "uskossaan vahvat" juuri niitä, joitten mielestä joku asia on niinkuin minä sanon,
        koska minä sanon/uskon niin ?

        Mielestäni täällä on kyse mielipiteistä.
        Oikeellisuuden aika näyttää, osoittaa oikeaksi tai vääräksi.
        Kyllähän kaikki kirjoittajat täällä ovat vakuuttuneita mielipiteistään ja sananvapaushan tukee sitä.
        Kokemukseni 'uskossa vahvoista' perustunee heillä kirjoitettuun sanaan eli nämä ihmiset ovat vakuuttuneita raamatun kirjoituksista ja saavat voimaa siitä. Ehkä?

        Beng


    • Anonyymi

      Tiedä pätemisestä.

      Monesti tosin ihmetyttää ihmisten tyhmyys ja tietämättömyys. Kyse ei ehkä niinkään pätemisestä, vaan ylemmyydentunnosta :D

      =DW=

      • Anonyymi

        Etkös itse muka koskaan typertele.
        Käs' sydämelle.

        Beng


      • Anonyymi

        Onko ne tyhmät ja tietämättömät sinusta ne pätijät tai ylemmyydentuntoiset vai miten ajattelet asian ?


    • Anonyymi

      Riittää kun on pätäkkää elämistä varten. Se pätee niin Äs-marketan kassalla kuin muutakin ostettaessa.

    • Anonyymi

      Enemmän ihmetyttää taso yleensä. 60-70-vuotiailla olettaisi vielä nupin olevan aika hyvässä kunnossa. Joskus tulee miettineeksi eikö ihmisillä ole minkäänlaista yleissivistyksen tasoa eikä minkäänlaista mielenkiintoa keskustella mistä vain mielenkiintoisesta asia-aiheesta.
      Kun aloituksia selaa, ihmettelee näitäkö ihmiset miettii päivät pitkät,
      eikö mitään muuta kulje päässä.
      Tämä kommentti ei sulje pois sitä, että on myös mukavia ja älykkäitä aloituksia ja kommentteja, mutta noin puolet on rimanalituksia, joiden tänne kirjoittamisen syytä ei ymmärrä.
      Huumoria kaipaan, aika totista on jutustelu täällä, mutta huumorilla höystetty läpänheitto/mielipiteenvaihto lienee vähän vaikeaa tällaisessa muodossa ?

      • Minkä-lainen huumori 60?
        Tämän ikäiset eivät ihan helposti naura, saati kikattele.
        Niin hyvässä kunnossa päämme ovat.
        Tuota...päämme ovat niin paljon aikuisemmat.
        Kuin mitä pystyt vaatimaan.

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        Minkä-lainen huumori 60?
        Tämän ikäiset eivät ihan helposti naura, saati kikattele.
        Niin hyvässä kunnossa päämme ovat.
        Tuota...päämme ovat niin paljon aikuisemmat.
        Kuin mitä pystyt vaatimaan.

        H.

        "ULOSOTTOKIERRE! KOHUVALTUUTETTU "HUSU" HUSSEIN KIERRÄTTÄÄ MÄTKYT VOUDIN KAUTTA - MYÖS TARKASTUSMAKSUJA KARHUTTU!
        14.11.2019 12:51

        "Yksi viikon puhutuimmista henkilöistä, Abdirahim "Husu" Hussein on jättänyt jäännösverojaan, kansankielellä mätkyjä, maksamatta.
        Puuttuvia suorituksia perii ulosottovirasto.
        Voudin karhuttavaksi päätynyt verovelka on yhteensä noin 2600 euroa.
        Lisäksi Seiskan hankkimista asiakirjoista käy ilmi, että Husulta on peritty kahta 80 euron suuruista tarkastusmaksua. Nämä saatavat on kuitenkin jo hoidettu joko maksamalla tai ulosmittauksella, mutta maksuhäiriömerkintä niistä on seurannut."

        - Koko viikkoni on ollut yhtä naurun remakkaa. Se tuo Husu on niin koominen ja vitsikäs heppu. Voisi perustaa oman Talk Show:n.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        Minkä-lainen huumori 60?
        Tämän ikäiset eivät ihan helposti naura, saati kikattele.
        Niin hyvässä kunnossa päämme ovat.
        Tuota...päämme ovat niin paljon aikuisemmat.
        Kuin mitä pystyt vaatimaan.

        H.

        Unohdin, että huumori vaatii älykkyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdin, että huumori vaatii älykkyyttä.

        Eikä!
        Sitten minun täytyy olla hullu koska naurahtelen vähän kaikenlaisille jutuille vaikka olenkin kohtuullisen tyhmä.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        Minkä-lainen huumori 60?
        Tämän ikäiset eivät ihan helposti naura, saati kikattele.
        Niin hyvässä kunnossa päämme ovat.
        Tuota...päämme ovat niin paljon aikuisemmat.
        Kuin mitä pystyt vaatimaan.

        H.

        Ei kai ole olemassa mitään ikärajoitteista 60 huumoria ?
        Minusta nauraminen ei ole ollenkaan iästä kiinni, eikä huumori tarkoita kikatusta.
        Huumori on enemmän yhteydessä luonteeseen tai ehkä jopa asenne,
        miten yleensä suhtautuu asioihin, tiukkapipoisesti vai rennommin.

        On kiva huomata huumorin pilkahduksia puheessa tai kirjoituksessa.
        Huumoria on monta lajia, sitä voi ilmentää monella tavalla
        ja ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä, mikä on huumoria ja hauskaa.

        Minusta lämmin elämääymmärtävä huumori on kaunista.
        Se antaa kuvan ihmisestä, jolla on kokemuksia ja sydän paikallaan.
        Tilannekomiikka on ehkä parasta.
        Vitsejä "työkseen" kertovat ovat aika tylsiä,
        koska "maailmassa ei ole kuin kolme perusvitsiä
        ja kaikki muut ovat muunnoksia niistä".

        Huumori keventää tunnelmaa ja joskus ihmisen henkistä taakkaa,
        mutta huumori ei saa olla pakotettua.
        Elämä ilman huumoria olisi liian raskasta ja ykstotista - ainakin minulle,
        ehkä joku toinen ei huumoria kaipaa ollenkaan.
        Ei se tarkoita kuitenkaan kokoaikaista hohottamista,
        vaan paremminkin pieniä huumorin pippureita mausteeksi silloin tällöin.

        "joku klo 17:35"
        joka hämmästytti itsensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ULOSOTTOKIERRE! KOHUVALTUUTETTU "HUSU" HUSSEIN KIERRÄTTÄÄ MÄTKYT VOUDIN KAUTTA - MYÖS TARKASTUSMAKSUJA KARHUTTU!
        14.11.2019 12:51

        "Yksi viikon puhutuimmista henkilöistä, Abdirahim "Husu" Hussein on jättänyt jäännösverojaan, kansankielellä mätkyjä, maksamatta.
        Puuttuvia suorituksia perii ulosottovirasto.
        Voudin karhuttavaksi päätynyt verovelka on yhteensä noin 2600 euroa.
        Lisäksi Seiskan hankkimista asiakirjoista käy ilmi, että Husulta on peritty kahta 80 euron suuruista tarkastusmaksua. Nämä saatavat on kuitenkin jo hoidettu joko maksamalla tai ulosmittauksella, mutta maksuhäiriömerkintä niistä on seurannut."

        - Koko viikkoni on ollut yhtä naurun remakkaa. Se tuo Husu on niin koominen ja vitsikäs heppu. Voisi perustaa oman Talk Show:n.

        Minuakin naurattaa, että joku lukee seiskaa :DDD


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        Minkä-lainen huumori 60?
        Tämän ikäiset eivät ihan helposti naura, saati kikattele.
        Niin hyvässä kunnossa päämme ovat.
        Tuota...päämme ovat niin paljon aikuisemmat.
        Kuin mitä pystyt vaatimaan.

        H.

        Vaadinko minä jotain ? En "vaadi" koskaan mitään. Huumoria kaipasin.
        Oikeutta voisin vaatia itselleni, jos sellainen tilanne tulisi ja puolustaisin kyllä jotain muutakin saamaan oikeutta itselleen.

        "joku klo 17:35"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä!
        Sitten minun täytyy olla hullu koska naurahtelen vähän kaikenlaisille jutuille vaikka olenkin kohtuullisen tyhmä.

        Jo naurahtelet vähän kaikenlaisille jutuille, se kumoaa "kohtuullisen tyhmyyteesi"
        ehdottomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minuakin naurattaa, että joku lukee seiskaa :DDD

        Seiska on tuonut otsikkolööppinsä tuohon suomi24 oikealle laidalle. Näen sen ainoastaan yhdellä nettiselaimella. Muissa on AdBlock.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ULOSOTTOKIERRE! KOHUVALTUUTETTU "HUSU" HUSSEIN KIERRÄTTÄÄ MÄTKYT VOUDIN KAUTTA - MYÖS TARKASTUSMAKSUJA KARHUTTU!
        14.11.2019 12:51

        "Yksi viikon puhutuimmista henkilöistä, Abdirahim "Husu" Hussein on jättänyt jäännösverojaan, kansankielellä mätkyjä, maksamatta.
        Puuttuvia suorituksia perii ulosottovirasto.
        Voudin karhuttavaksi päätynyt verovelka on yhteensä noin 2600 euroa.
        Lisäksi Seiskan hankkimista asiakirjoista käy ilmi, että Husulta on peritty kahta 80 euron suuruista tarkastusmaksua. Nämä saatavat on kuitenkin jo hoidettu joko maksamalla tai ulosmittauksella, mutta maksuhäiriömerkintä niistä on seurannut."

        - Koko viikkoni on ollut yhtä naurun remakkaa. Se tuo Husu on niin koominen ja vitsikäs heppu. Voisi perustaa oman Talk Show:n.

        Ja tietolähde tällä kertaa on Seiska. Wow.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tietolähde tällä kertaa on Seiska. Wow.

        Beng

        Toinen tietolähde kertoi Husseinin polkupyörävarkaudesta, j o k a jäi yritykseksi.
        Lievä kriminaalisuus on pilkistänyt esiin jo varhain Husseinin rehellisessä elämässä.

        """Hussein on tuomittu petoksista kolmesti yhteensä 170 päiväsakkoon. Tuomiot ovat vuosilta 2001, 2002 ja 2006. Tekoajat alkavat vuodesta 1998.

        Toimitetun Turun käräjäoikeuden dokumentin mukaan samoihin aikoihin petosten kanssa, vuonna 1997, Husu oli yrittänyt varastaa polkupyörän:


        Mikä dokumentissa on edelleen varsin mielenkiintoista, vuonna 1997 Husu oli ollut pyörävarkautta yrittäessään vielä alaikäinen, joten Iltalehden äskettäin julkaisemat tuomiot useista petoksista vuodesta 1998 lähtien ovat alkaneet hänen tultua täysi-ikäiseksi."""


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen tietolähde kertoi Husseinin polkupyörävarkaudesta, j o k a jäi yritykseksi.
        Lievä kriminaalisuus on pilkistänyt esiin jo varhain Husseinin rehellisessä elämässä.

        """Hussein on tuomittu petoksista kolmesti yhteensä 170 päiväsakkoon. Tuomiot ovat vuosilta 2001, 2002 ja 2006. Tekoajat alkavat vuodesta 1998.

        Toimitetun Turun käräjäoikeuden dokumentin mukaan samoihin aikoihin petosten kanssa, vuonna 1997, Husu oli yrittänyt varastaa polkupyörän:


        Mikä dokumentissa on edelleen varsin mielenkiintoista, vuonna 1997 Husu oli ollut pyörävarkautta yrittäessään vielä alaikäinen, joten Iltalehden äskettäin julkaisemat tuomiot useista petoksista vuodesta 1998 lähtien ovat alkaneet hänen tultua täysi-ikäiseksi."""

        Eikö sinulla ole mitään muuta harrastusta 60 , mistä saisit enemmän sisältöä elämääsi?

        Beng


    • Kuuntelen kyllä melko kärsivällisesti "pätijöitä", teen sen jälkeen kuten itse haluan.
      En tyrkytä mielipiteitäni, jos joku kysyy niin voin kertoa.
      Olen selvinnyt aika vaikeista ajoista kunnialla, joten ainakin jossain suhteessa olen pätevä.
      Nykyisin ei tarvitse päteä, eikä olla pätevä. Eläkkeellä on mukavaa.
      Toivon pysyväni terveenä vielä kauan että voin nauttia helposta elämästäni.
      Joskus työelämässä ihmetytti kuinka helppoon ihmiset menevät ollessaan tekemisisssä suulaan ja kaikkitietävän ihmisen kanssa. Ehkä on helpompi mennä virran mukana.

      • Anonyymi

        Vainuni sanoo Hunksin väittävän, että päden (hänhän nostaa jonkun välillä tikun nokkaan ja yrittää saada aikaan grillausta).
        No sanotaanko näin: en kyllä asennoidu, että tässähän päden.
        Onhan ketjuja, joihin en kirjoita mitään. Jos sellainen tarve olisi, kait sitä vääntäisi joka juttuun jotakin.
        Sitten DW ja joku klo 17:35 kaipaa intelligentsiaa: täytyyhän aloituksen olla sitten myös sellainen ja sitten pitäisi aloittajan valvoa, olla kuin puheenjohtaja ja yrittää pitää ketju ruodussa.
        Olen tuossa ohessa lukenut L da W elämäkertaa, mikä on ratkiriemukas ja sen on kirjoittanut W.I. Siitä olisi mukava vaihtaa mielipiteitä, mutten usko, että siitä on kovin moni kiinnostunut.

        Virran mukana? Olen erilainen tässä asiassa: siis kiiski.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vainuni sanoo Hunksin väittävän, että päden (hänhän nostaa jonkun välillä tikun nokkaan ja yrittää saada aikaan grillausta).
        No sanotaanko näin: en kyllä asennoidu, että tässähän päden.
        Onhan ketjuja, joihin en kirjoita mitään. Jos sellainen tarve olisi, kait sitä vääntäisi joka juttuun jotakin.
        Sitten DW ja joku klo 17:35 kaipaa intelligentsiaa: täytyyhän aloituksen olla sitten myös sellainen ja sitten pitäisi aloittajan valvoa, olla kuin puheenjohtaja ja yrittää pitää ketju ruodussa.
        Olen tuossa ohessa lukenut L da W elämäkertaa, mikä on ratkiriemukas ja sen on kirjoittanut W.I. Siitä olisi mukava vaihtaa mielipiteitä, mutten usko, että siitä on kovin moni kiinnostunut.

        Virran mukana? Olen erilainen tässä asiassa: siis kiiski.

        Beng

        P.o. -> L da V

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        P.o. -> L da V

        Beng

        Tarkoitatko Leonardo da Vinciä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vainuni sanoo Hunksin väittävän, että päden (hänhän nostaa jonkun välillä tikun nokkaan ja yrittää saada aikaan grillausta).
        No sanotaanko näin: en kyllä asennoidu, että tässähän päden.
        Onhan ketjuja, joihin en kirjoita mitään. Jos sellainen tarve olisi, kait sitä vääntäisi joka juttuun jotakin.
        Sitten DW ja joku klo 17:35 kaipaa intelligentsiaa: täytyyhän aloituksen olla sitten myös sellainen ja sitten pitäisi aloittajan valvoa, olla kuin puheenjohtaja ja yrittää pitää ketju ruodussa.
        Olen tuossa ohessa lukenut L da W elämäkertaa, mikä on ratkiriemukas ja sen on kirjoittanut W.I. Siitä olisi mukava vaihtaa mielipiteitä, mutten usko, että siitä on kovin moni kiinnostunut.

        Virran mukana? Olen erilainen tässä asiassa: siis kiiski.

        Beng

        On sinun tulkintasi, että kaipaan "intelligentsiaa". Älykköjä harvoin on näillä palstoilla,
        enkä minäkään kuulu niihin, mutta jotain ideaa kaipaa enemmän aloituksiin,
        kevyttä "aivovoimistelua", sisältöä ja pohdiskelua, vastapainoksi kaikelle "lööperille".
        Mikä on "avattuna" L da W, jonka on kirjoittanut W.I ?
        Kuten sanottu, en kuulu älykköihin...ei sytytä nyt.

        Nimim. "joku klo 17:35"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vainuni sanoo Hunksin väittävän, että päden (hänhän nostaa jonkun välillä tikun nokkaan ja yrittää saada aikaan grillausta).
        No sanotaanko näin: en kyllä asennoidu, että tässähän päden.
        Onhan ketjuja, joihin en kirjoita mitään. Jos sellainen tarve olisi, kait sitä vääntäisi joka juttuun jotakin.
        Sitten DW ja joku klo 17:35 kaipaa intelligentsiaa: täytyyhän aloituksen olla sitten myös sellainen ja sitten pitäisi aloittajan valvoa, olla kuin puheenjohtaja ja yrittää pitää ketju ruodussa.
        Olen tuossa ohessa lukenut L da W elämäkertaa, mikä on ratkiriemukas ja sen on kirjoittanut W.I. Siitä olisi mukava vaihtaa mielipiteitä, mutten usko, että siitä on kovin moni kiinnostunut.

        Virran mukana? Olen erilainen tässä asiassa: siis kiiski.

        Beng

        Vastarannankiiski korkeintaan.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Tarkoitatko Leonardo da Vinciä?

        10 pistettä. Eikun 12.
        Korjasin tuplaveen.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinun tulkintasi, että kaipaan "intelligentsiaa". Älykköjä harvoin on näillä palstoilla,
        enkä minäkään kuulu niihin, mutta jotain ideaa kaipaa enemmän aloituksiin,
        kevyttä "aivovoimistelua", sisältöä ja pohdiskelua, vastapainoksi kaikelle "lööperille".
        Mikä on "avattuna" L da W, jonka on kirjoittanut W.I ?
        Kuten sanottu, en kuulu älykköihin...ei sytytä nyt.

        Nimim. "joku klo 17:35"

        No kiinnostukseni heräsi: millaisia asioita haluaisit täällä mietittävän.
        Laita meidät jumppaamaan.
        Myönnän, että lööperöin välillä. Ihan niin joskus kutkuttaa.
        Jollain tavalla luotan siihen,,että moni lukija ymmärtää mitä mielipiteilläni pohjimmiltaan ajan takaa. Siis luotan. Vaikka kirjoitan pahaan pahaa. Silti luotan. Ketä sitten lienettekin.
        Liekko arvasi ...

        Beng


    • ´´Ei ole ketään, joka ei voisi olla toisen opettaja jossakin.´´
      Jos olisit yksin maailmassa, mitä mieltä siinä olisi?

      • Anonyymi

        Tilannehan olisi ihanne. Ei edes riideltävää. Ellei alkaisi riidellä lokkien ja pulujen, variksien ja harakoiden kanssa.
        Tännekin saisi kirjoitella yksin ja valita palstansa. Kyllä minä viihtyisin.


      • Anonyymi

        Minun maailmassani en onneksi ole yksin.
        Mutta tämä nettikirjoittelu on vain siivu elämästä, joten sitä ei pidä liioitella.
        Onneksi samoista jutuista kiinnostuneita minulla tuolla ulkomaailmassani on.
        Toivon samaa muille. Nimittäin jos täällä lyö päätä seinään.

        Beng


      • Anonyymi

        Ei kukaan osaa ennenkuin on oppinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun maailmassani en onneksi ole yksin.
        Mutta tämä nettikirjoittelu on vain siivu elämästä, joten sitä ei pidä liioitella.
        Onneksi samoista jutuista kiinnostuneita minulla tuolla ulkomaailmassani on.
        Toivon samaa muille. Nimittäin jos täällä lyö päätä seinään.

        Beng

        Täällä? Päätä voi lyödä vain näyttöpäätteeseen. Jos niitä on tarpeeksi monta vaihdettavaksi.
        Muuten riittää että sulkee selaimen tai vaihtaa kanavaa.
        Netissä liikkumista keskustelu alustoilla ei saa ottaa niin vakavasti, että se menisi ihon pintaa syvemmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan osaa ennenkuin on oppinut.

        Pikkulapsihan keräilee pikkuhiljaa kokemuksia ja oppii. Isompi lapsi osaa jo eritellä. Vielä isompi lapsi eli varhaisnuori osannee päätellä. Isoin lapsi, aikuinen saattaa työn puolesta empiiristen tietojen perusteella luoda teorioita, testata niitä ja korjata teorioitaan. Joku on keksinyt sanan tiede. Ja sitten hännänhuippuna olemme me, vanhat ihmiset, pyristelemme.
        Miten kauan pitää odottaa, että jotkut oppii saatikka osaa.

        Ohikulkija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkulapsihan keräilee pikkuhiljaa kokemuksia ja oppii. Isompi lapsi osaa jo eritellä. Vielä isompi lapsi eli varhaisnuori osannee päätellä. Isoin lapsi, aikuinen saattaa työn puolesta empiiristen tietojen perusteella luoda teorioita, testata niitä ja korjata teorioitaan. Joku on keksinyt sanan tiede. Ja sitten hännänhuippuna olemme me, vanhat ihmiset, pyristelemme.
        Miten kauan pitää odottaa, että jotkut oppii saatikka osaa.

        Ohikulkija

        Mehän olemme tieteen esivanhempia. Alustoja kaikelle hevoskärryistä digitaalisuuteen.
        Ilman alkuperäistä Pollea ja höyry-veturia ei olisi tietokoneitakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mehän olemme tieteen esivanhempia. Alustoja kaikelle hevoskärryistä digitaalisuuteen.
        Ilman alkuperäistä Pollea ja höyry-veturia ei olisi tietokoneitakaan.

        Luin tuota kirjaa L da V:stä. Hän oli aika veijari. Keksi kaikenlaisia laitteita. Hän ei saanut tieteellistä koulutusta, mutta opiskeli kaikkea: algebraa, fysiikkaa, luonnontieteitä, teki havaintoja luonnosta ja teki ruumiinavauksia ymmärtääkseen toimintoja,arkkitehtuuria, insinööritaitoja, loi omia 'sääntöjä' jne. Mm. Vitruviuksen mies liitetään häneen. Vitruvius eli parikymmentä vuotta eKr ja hänen muistiinpanojaan löytyi 700 vuotta myöhemmin Sveitsistä ja niihin palattiin satoja vuosia myöhemmin.
        Pätemisestä. Leonardon oli pakko osoittaa omaa tietämystään ja taitojaan monin tavoin hoveille niin Firenzessä ja Milanossa. Milanossa hänestä tuli seremoniamestari ja loi mahtavia spektaakkeleita kaikenlaisine härpäkkeineen. Mutta paljon jäi kesken.
        Sforza taas oli mielenkiintoinen heppu: tarjosi tilaa älymystölle ja taiteilijoille tavallaan piti yllä interaktiivisuutta. Firenzessäkin eri ammattialojen ihmiset toimivat paljolti yhdessä.
        Tuo kirja on juovuttava, vaikka on pahvikantinen. Herkullinen.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mehän olemme tieteen esivanhempia. Alustoja kaikelle hevoskärryistä digitaalisuuteen.
        Ilman alkuperäistä Pollea ja höyry-veturia ei olisi tietokoneitakaan.

        Tuo on juuri se asia, joka tuppaa ihmisiltä sujuvasti unohtumaan, että uusi luodaan aina vanhalle alustalle.
        Mikään ei synny tyhjästä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Tuo on juuri se asia, joka tuppaa ihmisiltä sujuvasti unohtumaan, että uusi luodaan aina vanhalle alustalle.
        Mikään ei synny tyhjästä.

        Mistä syntyi pyörä ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä syntyi pyörä ?

        En tottavie muista.
        Vanha keksintöhän tuo on. Puustahan ne ensin tehtiin.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        En tottavie muista.
        Vanha keksintöhän tuo on. Puustahan ne ensin tehtiin.

        Tuossa edellinen kommentoi että mikään ei synny tyhjästä, uusi luodaan aina vanhalle alustalle, mutta joku keksii kuitenkin ensimmäisenä prototyypin,
        jos materiasta puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa edellinen kommentoi että mikään ei synny tyhjästä, uusi luodaan aina vanhalle alustalle, mutta joku keksii kuitenkin ensimmäisenä prototyypin,
        jos materiasta puhutaan.

        Onko "Leo Da Vinski" esikuva/isä Pelle Pelottomalle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa edellinen kommentoi että mikään ei synny tyhjästä, uusi luodaan aina vanhalle alustalle, mutta joku keksii kuitenkin ensimmäisenä prototyypin,
        jos materiasta puhutaan.

        Noinkin asia on kieltämättä, mutta aina pitää olla olemassa tarvikkeita, millä ajatuksensa keksinnöksi luo.
        Tuosta pyöränkin keksimisestä, ensin kasvoi puu tämän pallon päällä (siitäkin voisi mennä taapäin) puusta tehtiin pyörä. Olisiko uuden tuota autoakaan ilman pyörän keksimistä.


      • Eliaana kirjoitti:

        Noinkin asia on kieltämättä, mutta aina pitää olla olemassa tarvikkeita, millä ajatuksensa keksinnöksi luo.
        Tuosta pyöränkin keksimisestä, ensin kasvoi puu tämän pallon päällä (siitäkin voisi mennä taapäin) puusta tehtiin pyörä. Olisiko uuden tuota autoakaan ilman pyörän keksimistä.

        Viimeinen lause uusiksi: Olisiko tuota autoakaan, ilman pyörän keksimistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä syntyi pyörä ?

        "Anonyymi"

        Muistelen kun Jessen faija käski meitä suunnittelemaan Asteroideja, Planeettoja, Tähtiä sekä Tähden-lentoja.
        Hän katseli mallejamme hetken ja sanoi:
        - Ei, voihan Baabelin pahnat!
        - Noiden täytyy, ainakin olla kauempaa katsottuna pyöreitä.
        - Miksi? kysyi Jesse faijaltaan.
        - Minä sain idean eräälle Geenille.
        Ja niinpä taivaalla loistaa aina pyöreää.
        Niiden kiertäessä Maa-Palloamme.
        Eräs alku-aikojen ihmisistä söi Käärmeitä mielellään.
        Pakasti niitä pyöreisiin kaivantoihin Talvisin.
        Kunnes eräänä keväänä.
        Kaivaessaan herkkujaan roudasta ylös, pääsi yksi Kärmes karkuun.
        Se pyöri vauhdilla alas rinnettä.
        Tuo Käärme-mies alkoi ajatella.
        Keräsi kasaan Käkkärä-Mäntyjen kieroja oksia.
        Laittoi niitä perä-perään narulla sitoen.
        Kunnes syntyi ympyrä.
        Siitä asti heimollaan oli helppoa nousta mökeilleen mäkien päällä.
        Eikä enää taakka painanut selkää.

        H.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa edellinen kommentoi että mikään ei synny tyhjästä, uusi luodaan aina vanhalle alustalle, mutta joku keksii kuitenkin ensimmäisenä prototyypin,
        jos materiasta puhutaan.

        Tanskalaiset keksivät polkupyörän.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko "Leo Da Vinski" esikuva/isä Pelle Pelottomalle?

        Tietenkin. Hih.
        Siinä välissä oli Galilei ja Newton ja kenties joitain muita.

        Beng


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Muistelen kun Jessen faija käski meitä suunnittelemaan Asteroideja, Planeettoja, Tähtiä sekä Tähden-lentoja.
        Hän katseli mallejamme hetken ja sanoi:
        - Ei, voihan Baabelin pahnat!
        - Noiden täytyy, ainakin olla kauempaa katsottuna pyöreitä.
        - Miksi? kysyi Jesse faijaltaan.
        - Minä sain idean eräälle Geenille.
        Ja niinpä taivaalla loistaa aina pyöreää.
        Niiden kiertäessä Maa-Palloamme.
        Eräs alku-aikojen ihmisistä söi Käärmeitä mielellään.
        Pakasti niitä pyöreisiin kaivantoihin Talvisin.
        Kunnes eräänä keväänä.
        Kaivaessaan herkkujaan roudasta ylös, pääsi yksi Kärmes karkuun.
        Se pyöri vauhdilla alas rinnettä.
        Tuo Käärme-mies alkoi ajatella.
        Keräsi kasaan Käkkärä-Mäntyjen kieroja oksia.
        Laittoi niitä perä-perään narulla sitoen.
        Kunnes syntyi ympyrä.
        Siitä asti heimollaan oli helppoa nousta mökeilleen mäkien päällä.
        Eikä enää taakka painanut selkää.

        H.

        Jesse itse kärsi orjantappurakruunusta, mikä solmittiin pyöreähköön muotoon.
        Vitruviuksen mies muistuttaa Jesseä ristillä.
        Entä kun naiset kantoivat vettä (viiniä) saviruukuissa päänsä päällä, saattoihan silloin kirputtaa lehvistä tai kangaspalasta kieputtaa pyörylän pitämään ruukkua.
        Aurinko ja täysikuu ovat pyörylöitä. Ehkä joku on tehnyt jäljitelmän.
        Savikiekot? Olihan Olympos-vuoren kisoissa kiekko.
        Ehkä jokin heittoväline, ase tai metsästysväline ollut pyörylä.
        Kun Vitruviuksen mies seisoo kädet ja jalat levällään, voidaan ääripisteiden kautta piirtää pyörylä.
        Troijan hevosen vetämät vaunut? Pyörät?
        Miksi lassottaessa narua 'pyöritellään'?
        Tai, kuten Leonardo tutki kitkaa, joku on vaaran uhatessa laittanut nyppylän rinteeltä kivivyöryn? Ei mitään sammaleisia rollareita.
        Kantotuolithan olivat ylimystöä varten. Kenties joku ajatteli ergonomiaa, jos joku kantaja lyyhistyi ja tarvittiin vaihtomiestä. Pyörä - pakon sanelema juttu.
        Pyörryttää näin huimat kerätyt ajatukset. Maailma pyörii silmissä ja radallaan.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jesse itse kärsi orjantappurakruunusta, mikä solmittiin pyöreähköön muotoon.
        Vitruviuksen mies muistuttaa Jesseä ristillä.
        Entä kun naiset kantoivat vettä (viiniä) saviruukuissa päänsä päällä, saattoihan silloin kirputtaa lehvistä tai kangaspalasta kieputtaa pyörylän pitämään ruukkua.
        Aurinko ja täysikuu ovat pyörylöitä. Ehkä joku on tehnyt jäljitelmän.
        Savikiekot? Olihan Olympos-vuoren kisoissa kiekko.
        Ehkä jokin heittoväline, ase tai metsästysväline ollut pyörylä.
        Kun Vitruviuksen mies seisoo kädet ja jalat levällään, voidaan ääripisteiden kautta piirtää pyörylä.
        Troijan hevosen vetämät vaunut? Pyörät?
        Miksi lassottaessa narua 'pyöritellään'?
        Tai, kuten Leonardo tutki kitkaa, joku on vaaran uhatessa laittanut nyppylän rinteeltä kivivyöryn? Ei mitään sammaleisia rollareita.
        Kantotuolithan olivat ylimystöä varten. Kenties joku ajatteli ergonomiaa, jos joku kantaja lyyhistyi ja tarvittiin vaihtomiestä. Pyörä - pakon sanelema juttu.
        Pyörryttää näin huimat kerätyt ajatukset. Maailma pyörii silmissä ja radallaan.

        Beng

        Mikä ihmeen kirputtaa. Pois se sana, ihan liikaa...

        Beng


      • "Eliaana"

        Olisit nyt vaan tyytynyt minun kertomukseeni.
        Siinä on kaikki.
        Tie, Totuus, ja Elämä. :)

        H.


    • Tottahan toki voin tunnustaa moisen piirteen.

      olen kova pätemään ja joka asiassa, olen aina omasta mielestäni oikeassa,
      tiedän miten eri tilanteissa pitää toimia, erityisen hyvin osaan viisastella,
      vaikka oikeasta viisaudesta ei ole edes havainnon poikastakaan ja elämä on aika ihanaa kun saa olla tyhmä kuin saapas. Ei ole turhaa painolastia.

      En ole lukenut Hesaria, joten mitenhän ne psykoterapeutti-istunnot sujuvat joustavammin, tarvitsisin ainakin 15 kerran patteriston, olisi hyvä jos ne hoituisivat samoin kun puheterapeutti-istunnot eli tämän netin välityksellä, ei tarttis vaihtaa yöpukua pois koko päivänä.

      Mitä muuten se päteminen tarkoittaa...

      • Anonyymi

        Tulipa mieleen tällainen tekstistäsi; jos narsismista luennoisi narsistinen psykiatri?
        Olisiko hän pätevä?

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulipa mieleen tällainen tekstistäsi; jos narsismista luennoisi narsistinen psykiatri?
        Olisiko hän pätevä?

        Beng

        Kiitos Beng

        Tämän laatuisen taudin saisi kuriin ihan tavallinen keittiöpsykologi,
        narsistinen psykiatri olisi tapauksessani yhteiskunnan kallisarvoisten verovarojen
        tuhlaamista.
        Keittiöpsykologin kanssa olisi niin mukavaa väitellä,
        sitä paitsi luotan heidän suureen tietämykseen sielujemme kiemuraisista kuviosta ja tekojemme syistä ja seurauksista.


      • Anonyymi

        Onkohan päteminen vain sitä, ettei ole koskaan mielestään saanut arvostusta ?
        Monilla lapsina henkisesti lytätyillä omanarvontunto jää kehittymättä tai kasvamatta normaalisti, kun sille ei anneta mahdollisuutta kasvaa. On vanhempia, jotka sen sijaan, että kannustaisivat ja tukisivat lasta, mitätöivät hänet.
        Monet hakevat koko ikänsä oikeutusta itselleen, kuka milläkin tavalla haluaa osoittaa,
        että minäkin olen jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulipa mieleen tällainen tekstistäsi; jos narsismista luennoisi narsistinen psykiatri?
        Olisiko hän pätevä?

        Beng

        Ympäripyöreä kommentti, mitään varmaa en sano:
        Mielenkiintoinen teoreettinen kysymys, koska tuskin monikaan luonnehäiriöinen pystyisi valmistumaan psykiatriksi,
        vaikka poikkeuksena muistan heti "armoitetun" psykiatrin Armo Hormian,
        jonka vaimo kirjoitti elämänkertansa,
        joka sisälsi Armon hänelle aiheuttamat valtavat henkiset kärsimykset ja
        taisi olla mukana fyysistä väkivaltaakin.
        Narsismi on luonnehäiriö, jonka omaava ei tunnista narsismia itsessään,
        ei ihan täysin ainakaan käsitä olevansa narsisti,
        vaikka käsittää kyllä joskus jollakin lailla vaikeutensa.
        Narsistin elämä ei ole helppoa, hän niin riippuvainen toisten ihailusta.
        Se teettää hänelle ihmissuhdevaikeuksia,
        joitten syy hän ainakaan ihan aina tajua itse olevansa.
        Hieman samantyyppinen luonnehäiriö on sosiopaatti
        eikä sosiopaattikaan tajua selkeästi olevansa sosiopaatti.


    • Anonyymi

      Monisyinen juttu. Työajoiltani muistan, että monet besserwisserit olivat kaikkein tietämättömämpiä ihmisiä. Mitä vähemmin he tiesivät sen varmempi mielipide
      ja se oli pakko tuoda julki.
      Oikeassa olemisen ja paremmin tietämisen todistaminen oli pakkomielle.
      Jos ei sitä saanut todistettua, niin sitten piti ainakin saada sanoa viimeinen sana.
      Jotain itsepäisyyttäkin siinä on, että pitää yrittää todistaa,
      että minä vain tietäisin asia oikean laidan.
      Joku muu kuin besserwisser osaa ilmaista asian niin
      ettei se kuulosta besserwissermäiseltä pätemisentarpeelta.

      • Anonyymi

        E 22:10 ja T 08:28

        Minua häiritsee se, että jos kirjoitetaan pätemisestä, niin sormi osoittaa muita.
        Minusta kannattaisi kaivaa omaa napaa.
        Missä sanottiin, että hän painoi sanat mieleensä ja tutkiskeli niitä tykönänsä?
        Miksi projisoida muihin?
        Miksi ei voi tutkia niin, että mikä m i n u s s a mättää, kun ärsyynnyn niin?
        Onko se todella niin, että joku tietää jostakin enemmän kuin minä?
        (Googlehan korvaa nykyisin paljon sitä tietoa, mitä ennen hankittiin kirjoista.)
        Tuo viimeinen sana: aina tulee uutta tietoa, millä korvataan vanha. Nöyryys.

        Psykologiasta: lapseni murkkuiässä, kun perustelin jotain asiaa, totesi sanojeni olevan keittiöpsykologiaa ja ajatukseni ajalta miekka ja kirves. Suoraa palautetta. Mutta siksi, että halusi mennä jonnekin ja tehdä jotakin 'kun muutkin' ja yritin epäystä, välillä jopa onnistuen.
        Lapseni myös aikuisena kertoi, että piti hyvänä sitä, että oli rajat.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        E 22:10 ja T 08:28

        Minua häiritsee se, että jos kirjoitetaan pätemisestä, niin sormi osoittaa muita.
        Minusta kannattaisi kaivaa omaa napaa.
        Missä sanottiin, että hän painoi sanat mieleensä ja tutkiskeli niitä tykönänsä?
        Miksi projisoida muihin?
        Miksi ei voi tutkia niin, että mikä m i n u s s a mättää, kun ärsyynnyn niin?
        Onko se todella niin, että joku tietää jostakin enemmän kuin minä?
        (Googlehan korvaa nykyisin paljon sitä tietoa, mitä ennen hankittiin kirjoista.)
        Tuo viimeinen sana: aina tulee uutta tietoa, millä korvataan vanha. Nöyryys.

        Psykologiasta: lapseni murkkuiässä, kun perustelin jotain asiaa, totesi sanojeni olevan keittiöpsykologiaa ja ajatukseni ajalta miekka ja kirves. Suoraa palautetta. Mutta siksi, että halusi mennä jonnekin ja tehdä jotakin 'kun muutkin' ja yritin epäystä, välillä jopa onnistuen.
        Lapseni myös aikuisena kertoi, että piti hyvänä sitä, että oli rajat.

        Beng

        Menitkö sinä itseesi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menitkö sinä itseesi ?

        En mennyt itseeni.

        Mietin toista asiaa pätemiseen liittyen.
        Kun tehdään työpaikkailmoitus, siihen kirjoitetaan pätevyysvaatimus onmse ja se.
        Työnhakija joutuu arvioimaan itse, onko pätevä. Muodollisesti pätevä tai osittain kokemuksella saatu pätevyys. Työ siis edellyttää pätemistä.
        Kansanedustajilta aikoinaan edellytettiin moitteettomuutta jne. Jossain vaiheessa näitä hyviä kriteereitä loivennettiin.
        Ja kuten olemme havainneet, sopivuus voi olla vahvempi kriteeri kuin pätevyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mennyt itseeni.

        Mietin toista asiaa pätemiseen liittyen.
        Kun tehdään työpaikkailmoitus, siihen kirjoitetaan pätevyysvaatimus onmse ja se.
        Työnhakija joutuu arvioimaan itse, onko pätevä. Muodollisesti pätevä tai osittain kokemuksella saatu pätevyys. Työ siis edellyttää pätemistä.
        Kansanedustajilta aikoinaan edellytettiin moitteettomuutta jne. Jossain vaiheessa näitä hyviä kriteereitä loivennettiin.
        Ja kuten olemme havainneet, sopivuus voi olla vahvempi kriteeri kuin pätevyys.

        Onko se vähän eri asia kuitenkin arvioida täyttääkö oma osaaminen työn vaatimukset kuin
        tämä keskustelun alla oleva "päteminen" ?

        Itsekin kokee kiusausta joskus sanoa miten joku asia oman käsityksen mukaan on,
        mutta yleensä arvioin olisiko siitä kellekään osapuolelle mitään ratkaisevaa hyötyä
        jos avaisin suuni ja katsonkin useimmiten paremmaksi olla hiljaa,
        koska seuraus voi olla vain ärsyttävän "pätijän"maineen saaminen.


    • Anonyymi

      Laskemalla tähän ketjuun osallistuneiden kommenttien määrän tiedät kuka on pätijöistä pätijöin anonyymistä seuraava siis.

      • Anonyymi

        Arveltu samaa pätijää narsistiksi, narsistin täytyy se viimeinen sana saada.


      • Anonyymi

        Jos minua tarkoitat, lue aloituksen 1. kommentti, mikä lienee aloittajan.
        Päätteles nyt siitä jotain. Tendenssi.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arveltu samaa pätijää narsistiksi, narsistin täytyy se viimeinen sana saada.

        Miksi passivisessa aikamuodossa?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arveltu samaa pätijää narsistiksi, narsistin täytyy se viimeinen sana saada.

        Narsismista ihmisillä on paljon harhakäsityksiä. Monet yleistyneet käsitykset eivät kuulu
        nimenomaan narsismiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arveltu samaa pätijää narsistiksi, narsistin täytyy se viimeinen sana saada.

        Olet nyt oppinut elämässäsi vihdoin yhden "sivistyssanan" narsisti ?
        Se ei vain sovi ihan joka paikkaan.


    • Anonyymi

      Työpaikka oli minulle "vain" työpaikka. Tein työni ja sillä sipuli. Ei minua erikoisemmin häirinnyt tai hetkauttanut ne besserwisserien taistot, ongelmahan oli niitten, olin vain sivustaseuraaja.

    • Anonyymi

      SAMASTA HS jutusta lainattua. Osio.


      """Kysymykseen vastaa psykoterapeutti Mikael Saarinen:"""

      ”Ihminen, joka haluaa olla aina oikeassa, kutsuu muita tanssiin. Tuo kutsu on hyvä oppia tunnistamaan. Silloin voi päättää, millaisen askeleen itse ottaa.

      Ykkösneuvoni on, että hankalien ihmisten seuraa on lupa välttää. Aina se ei kuitenkaan ole mahdollista, jos jyrä on esimerkiksi työkaveri tai sukulainen.

      Pyri silloin siihen, ettet tulisi yllätetyksi. Kun on valmistautunut kohtaamaan ihmisen, joka toistuvasti pyrkii olemaan oikeassa, on häneen huomattavasti helpompi suhtautua.

      Jos tekee mieli lähteä vänkäämään kaikkitietävän kanssa, voi miettiä, mistä se johtuu.

      Muita on vaikea muuttaa ja jyrän luonne kannattaakin hyväksyä. Kysymys on siitä, miten itse asennoidumme.

      Houkutus antautua väittelyyn on iso etenkin silloin, jos kokee itse olevansa oikeassa. Jos tekee mieli lähteä vänkäämään kaikkitietävän kanssa, voi miettiä, mistä se johtuu. Miksi minulle on tärkeää todistaa kaikkitietävän väitteet vääriksi?

      Tässä voi ottaa käyttöön kognitiivisen etäyttämisen tekniikan ja puhutella itseään kolmannessa persoonassa: Miksi minä Mikael haluan olla oikeassa? Tällöin on mahdollista katsoa tilannetta kauempaa ja esimerkiksi huomata, että kaipaisi tilanteessa itsekin arvostusta, eikä häpeällistä kakkoseksi jäämistä.

      Aktiivinen kuuntelu on myös hyvä tekniikka. Sen jälkeen voi kysyä, ymmärsikö toista oikein. Joskus voi olla niinkin, että vain kuvittelee toisen pätevän. Kaikkitietäväkin voi kokea toisten vastaväitteet hyökkäävinä ja pitää kiinni mielipiteistään entistä kiivaammin."""

      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitit.
        Omalta osaltani, en kuvittele olevani oikeassa vaan selittämään mielipidettäni.
        Jokainen mielestäni omaa jonkin näkemyksen eri asioista.
        Mitä vuorovaikutusta syntyisi, jos kukaan ei ottaisi haastetta vastaan ja samalla haastaisi itseään.
        Minusta jonkin asian kieputtelu ja sen tarkastelu on kiinnostavaa. Uusi näköaloja.
        Ei tapahtuisi mitään edistystä, jos aina kuvittelee toisista, että joku jyrää.
        M.S. saarisen tekstiä lukematta, mutta tekstistäsi poimittuna, mikä hänen viestinsä oikeastaan on ja onko siitä apua? Kuunteleminen on hyvästä. Mutta kuinka moni kysyy, mitä tarkoitit?
        Ei oikeastaan kukaan.
        Olisin niin mielennäni kärpäsenä katossa ja aikamatkailisin Scorzan hoviin kuulolle, miten kiihkeää italialaista keskustelua, ehkä latinaksikin.

        Näen keskusteluketjun niin, että jonkun kirjoitus generoi päässäni jotain. Assosiaatioita.

        Beng
        Lukemattomia kertoja olen kirjoittanut siitä, että kun kirjoitetaan asioista, väite väitteeseen on ok. Mutta kun perusteet loppuvat asialliseen keskusteluun, käydään henkilöön kiinni ja ryhdytään kiusaamaan ja yritetään vaientaa, maalittaa. (Tietyt kirjoittajat täällä tekevät aika ajoin tätä useammallekin kirjoittajalle.)
        Edelleen sellainen asenne on voimissaan, että jos olet erimieltä, riitelet. Omituista.
        Tätä mennään pohtimaan toiseen ketjuun. Siinä ohessa kehutaan itseä ihanaisen maltilliseksi jollain merkillisellä tavalla. Veikkaan, että nämä kirjoittajat olivat työpaikalla palavereissa hiljaa, kus' sukassa ja kun se päättyi, alkoi kalapaliikki, mikä vei työaikaa eikä johtanut mihinkään. Tämä on nähty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kirjoitit.
        Omalta osaltani, en kuvittele olevani oikeassa vaan selittämään mielipidettäni.
        Jokainen mielestäni omaa jonkin näkemyksen eri asioista.
        Mitä vuorovaikutusta syntyisi, jos kukaan ei ottaisi haastetta vastaan ja samalla haastaisi itseään.
        Minusta jonkin asian kieputtelu ja sen tarkastelu on kiinnostavaa. Uusi näköaloja.
        Ei tapahtuisi mitään edistystä, jos aina kuvittelee toisista, että joku jyrää.
        M.S. saarisen tekstiä lukematta, mutta tekstistäsi poimittuna, mikä hänen viestinsä oikeastaan on ja onko siitä apua? Kuunteleminen on hyvästä. Mutta kuinka moni kysyy, mitä tarkoitit?
        Ei oikeastaan kukaan.
        Olisin niin mielennäni kärpäsenä katossa ja aikamatkailisin Scorzan hoviin kuulolle, miten kiihkeää italialaista keskustelua, ehkä latinaksikin.

        Näen keskusteluketjun niin, että jonkun kirjoitus generoi päässäni jotain. Assosiaatioita.

        Beng
        Lukemattomia kertoja olen kirjoittanut siitä, että kun kirjoitetaan asioista, väite väitteeseen on ok. Mutta kun perusteet loppuvat asialliseen keskusteluun, käydään henkilöön kiinni ja ryhdytään kiusaamaan ja yritetään vaientaa, maalittaa. (Tietyt kirjoittajat täällä tekevät aika ajoin tätä useammallekin kirjoittajalle.)
        Edelleen sellainen asenne on voimissaan, että jos olet erimieltä, riitelet. Omituista.
        Tätä mennään pohtimaan toiseen ketjuun. Siinä ohessa kehutaan itseä ihanaisen maltilliseksi jollain merkillisellä tavalla. Veikkaan, että nämä kirjoittajat olivat työpaikalla palavereissa hiljaa, kus' sukassa ja kun se päättyi, alkoi kalapaliikki, mikä vei työaikaa eikä johtanut mihinkään. Tämä on nähty.

        Kuinka se olikaan,,sen viimeisen sanan suhteen? Narsistinen pätijä ei voi itselleen mitään.
        Hymyillään me muut. Ja annetaan olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka se olikaan,,sen viimeisen sanan suhteen? Narsistinen pätijä ei voi itselleen mitään.
        Hymyillään me muut. Ja annetaan olla?

        Hymyilkää ihan rauhassa. Kirjoitat 'me'. Haet siis selustatukea? Etkö osaa kirjoittaa omana itsenäsi?
        Oletko opettaja?
        Otit tuon narsisti/narsismi-kirveen ja nakkelet sitä joka tekstin perään.

        Teen sen havainnon, ettet osaa kirjoittaa mistään mitään, mutta olet erittäin lahjakas haukkumaan tai 'te'.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka se olikaan,,sen viimeisen sanan suhteen? Narsistinen pätijä ei voi itselleen mitään.
        Hymyillään me muut. Ja annetaan olla?

        Älä kirjoita narsismista ennenkuin olet perehtynyt siihen.
        Ethän edes tunne ihmistä, jota nimittelet.
        Nettikommenttien perusteella on mahdoton tehdä narsisti- tai muitakaan diagnooseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka se olikaan,,sen viimeisen sanan suhteen? Narsistinen pätijä ei voi itselleen mitään.
        Hymyillään me muut. Ja annetaan olla?

        Kuka sinulle on antanut valtuudet kirjoitta me-muodossa ?
        Voit ottaa kantaa vain omasta puolestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sinulle on antanut valtuudet kirjoitta me-muodossa ?
        Voit ottaa kantaa vain omasta puolestasi.

        Kyllä minä komppaan häntä! Nyt meitä on JO kaksi eli ME.
        Luulen että moni muukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä komppaan häntä! Nyt meitä on JO kaksi eli ME.
        Luulen että moni muukin.

        Liityn jonoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä komppaan häntä! Nyt meitä on JO kaksi eli ME.
        Luulen että moni muukin.

        Tiedätkös mitä. Minua naurattavat nämä 'me' ihmiset. Oikein hupijoukkoa.
        Luulohan ei ole tiedon väärtti.
        Mukavaa, että joukosta löytyy muutama, joka kirjoittaa asiallisesti.
        Sellaisten kanssa on kiva vaihtaa ajatuksia.


        Beng


    • Anonyymi

      Mikael Saarisen artikkelista ajatus:
      "Joskus voi olla niinkin, että vain kuvittelee toisen pätevän".
      Siinä on ainakin hivenen totuutta ?

      Asiahan on niin, että ihmisissä on niitä, jotka ovat kiinnostuneet seuraamaan asioita,
      ovat suurinpiirtein "päivän tasalla" oleellisista asioista sekä kotimaisten että kansainvälisten tapahtumien tasolla,
      ja joilla on ainakin jonkun verran eri alojen tietoa, hyvä yleissivistys siis,
      taito ajatella johdonmukaisesti ja kyky tehdä päätelmiä.

      Sitten kun tällainen ihminen ihan luontevasti omalla tiedon tasollaan kertoo mielipiteitään, ne joita ei kiinnosta itseään valistaa missään asiassa,
      leimaavat mielessään sen ihmisen "pätijäksi":
      "Se muka tietään kaiken, pyh!"

      Se, joka tietää paljon, tietää että hän tietää vähän.
      Mitä enemmän tulee tietämään, sitä paremmin ymmärtää kuinka vähän tietää.

      Moni, joka tietää vähän luulee tietävänsä paljon tai jopa kaiken.

      Evät kaikki muitten mielestä "pätijät" ole "pätijöitä".

      • Anonyymi

        Kirjoitit hyvin taas. Ymmärrettävästi.


        Dialektiikka?
        Voisiko tämä olla oppiaine tai osio nykykouluissa?

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit hyvin taas. Ymmärrettävästi.


        Dialektiikka?
        Voisiko tämä olla oppiaine tai osio nykykouluissa?

        Beng

        Kiitos sinulle ! Yritän keskustella asiasta yleisellä tasolla, en henkilöistä,
        en "henkilöönmenevästi".

        Oman aikakauteni koulussa ei edes vapaata keskustelua ollut,
        eikä kotona "keskusteltu" yleisellä tasolla lasten kanssa juuri mistään.
        Oletan nykyään olevan erilaista sekä koulussa että kotona,
        valmiudet on paremmat dialogiin.

        "Pätijä-syndroomassa" voi olla kommunikaatiopuoli osa ongelmaa.
        Jos vaikka kaksi erilaisen tietotason ja älykkyyden omaavaa henkilöä
        kommunikoivat keskenään, voi tulla väärinkäsityksiä, viesti ei mene oikeana perille.
        Kumman on "vika" ? Viestijän vai viestin vastaanottajan ?

        Väärin lähetetty tai väärin "vastaanotettu" eli ymmärretty viesti
        voi poikia aggressiivisen palautteen ja
        tietävämmän ja sanavalmiimman olisi helppo provosoitua "antamaan takaisin" .
        Samalla voi tulla nolanneeksi vastapuolen ja joskus se voi olla hienoinen tarkoituskin...

        Joskus tuntuisi niin "herkulliselta" ja houkuttelevalta mahdollisuus käyttää sanavalmiuttaan ja "nokkeluuttaan" ja "näpäyttää".
        Ei saisi provosoitua, mutta ihmisiä me vain olemme.
        Kommuninkointitaitojaan voi yrittää parantaa,
        nokkeluuttaan voi käyttää ystävällisesti muotoillenkin.
        Puolin ja toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle ! Yritän keskustella asiasta yleisellä tasolla, en henkilöistä,
        en "henkilöönmenevästi".

        Oman aikakauteni koulussa ei edes vapaata keskustelua ollut,
        eikä kotona "keskusteltu" yleisellä tasolla lasten kanssa juuri mistään.
        Oletan nykyään olevan erilaista sekä koulussa että kotona,
        valmiudet on paremmat dialogiin.

        "Pätijä-syndroomassa" voi olla kommunikaatiopuoli osa ongelmaa.
        Jos vaikka kaksi erilaisen tietotason ja älykkyyden omaavaa henkilöä
        kommunikoivat keskenään, voi tulla väärinkäsityksiä, viesti ei mene oikeana perille.
        Kumman on "vika" ? Viestijän vai viestin vastaanottajan ?

        Väärin lähetetty tai väärin "vastaanotettu" eli ymmärretty viesti
        voi poikia aggressiivisen palautteen ja
        tietävämmän ja sanavalmiimman olisi helppo provosoitua "antamaan takaisin" .
        Samalla voi tulla nolanneeksi vastapuolen ja joskus se voi olla hienoinen tarkoituskin...

        Joskus tuntuisi niin "herkulliselta" ja houkuttelevalta mahdollisuus käyttää sanavalmiuttaan ja "nokkeluuttaan" ja "näpäyttää".
        Ei saisi provosoitua, mutta ihmisiä me vain olemme.
        Kommuninkointitaitojaan voi yrittää parantaa,
        nokkeluuttaan voi käyttää ystävällisesti muotoillenkin.
        Puolin ja toisin.

        Olisipa hauskaa ja jännittävääkin nähdä sinun käyttävän sitä "sananvalmiuttasi ja nokkeluuttasi" kun "näpäytät" jotakin toista? D)) Millähän lahjoilla..

        Toistaiseksi ei vielä havaintoja moisesta..sensijaan huomattavia määriä viitteistä narsismiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisipa hauskaa ja jännittävääkin nähdä sinun käyttävän sitä "sananvalmiuttasi ja nokkeluuttasi" kun "näpäytät" jotakin toista? D)) Millähän lahjoilla..

        Toistaiseksi ei vielä havaintoja moisesta..sensijaan huomattavia määriä viitteistä narsismiin?

        Ihan ystävällisesti toistan: Keskustelen yleisellä tasolla, en kenestäkään yksittäisestä henkilöstä, en itsestänikään, vaikka niin ymmärsit - väärin.
        Olisi pitänyt kirjoittaa:
        Jostakin ihmisestä voinee joskus tuntua "herkulliselta" ja houkuttavalta mahdollisuus
        käyttää sanavalmiuttaan ja "nokkeluuttaan" ja näpäyttää.
        Jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan ystävällisesti toistan: Keskustelen yleisellä tasolla, en kenestäkään yksittäisestä henkilöstä, en itsestänikään, vaikka niin ymmärsit - väärin.
        Olisi pitänyt kirjoittaa:
        Jostakin ihmisestä voinee joskus tuntua "herkulliselta" ja houkuttavalta mahdollisuus
        käyttää sanavalmiuttaan ja "nokkeluuttaan" ja näpäyttää.
        Jne.

        Kommenttisi ovat loistavia. Luin ne kahteen kertaan.
        Sanoitkin toisessa kommentissasi, että keskustelet yleisellä tasolla.
        Niin minäkin asian ymmärsin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle ! Yritän keskustella asiasta yleisellä tasolla, en henkilöistä,
        en "henkilöönmenevästi".

        Oman aikakauteni koulussa ei edes vapaata keskustelua ollut,
        eikä kotona "keskusteltu" yleisellä tasolla lasten kanssa juuri mistään.
        Oletan nykyään olevan erilaista sekä koulussa että kotona,
        valmiudet on paremmat dialogiin.

        "Pätijä-syndroomassa" voi olla kommunikaatiopuoli osa ongelmaa.
        Jos vaikka kaksi erilaisen tietotason ja älykkyyden omaavaa henkilöä
        kommunikoivat keskenään, voi tulla väärinkäsityksiä, viesti ei mene oikeana perille.
        Kumman on "vika" ? Viestijän vai viestin vastaanottajan ?

        Väärin lähetetty tai väärin "vastaanotettu" eli ymmärretty viesti
        voi poikia aggressiivisen palautteen ja
        tietävämmän ja sanavalmiimman olisi helppo provosoitua "antamaan takaisin" .
        Samalla voi tulla nolanneeksi vastapuolen ja joskus se voi olla hienoinen tarkoituskin...

        Joskus tuntuisi niin "herkulliselta" ja houkuttelevalta mahdollisuus käyttää sanavalmiuttaan ja "nokkeluuttaan" ja "näpäyttää".
        Ei saisi provosoitua, mutta ihmisiä me vain olemme.
        Kommuninkointitaitojaan voi yrittää parantaa,
        nokkeluuttaan voi käyttää ystävällisesti muotoillenkin.
        Puolin ja toisin.

        Tähän vielä kommentoin.
        Meillä keskusteltiin paljon kotona, oikeastaan kaikesta maan ja taivaan välillä.
        Nuoruuden ystäväni olivat pohdiskelijoita ja maailmaa parannettiin.
        No, meidän parannusyrityksistä huolimatta siitä tuli tällainen.
        Minut valittiin moneen luottamustehtävään aikuisempana, vaikken nuorena sellaisiin tähdännyt. En niihin hakeutunut, vaan niihin pyydettiin.

        Beng
        Me-ihmiset usein koulussa ja työpaikoilla klikkiytyvät ja harjoittavat kiusaamista ja sakinhivutusta. Tuollaisen asenteen, maalittamisen takiako nuoret syrjäytyvät ja tekevät
        itsareita. Ikävä perintö mummoilta ja papoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän vielä kommentoin.
        Meillä keskusteltiin paljon kotona, oikeastaan kaikesta maan ja taivaan välillä.
        Nuoruuden ystäväni olivat pohdiskelijoita ja maailmaa parannettiin.
        No, meidän parannusyrityksistä huolimatta siitä tuli tällainen.
        Minut valittiin moneen luottamustehtävään aikuisempana, vaikken nuorena sellaisiin tähdännyt. En niihin hakeutunut, vaan niihin pyydettiin.

        Beng
        Me-ihmiset usein koulussa ja työpaikoilla klikkiytyvät ja harjoittavat kiusaamista ja sakinhivutusta. Tuollaisen asenteen, maalittamisen takiako nuoret syrjäytyvät ja tekevät
        itsareita. Ikävä perintö mummoilta ja papoilta.

        Ihan nuorenakin olit samanlainen "tyrkky" kuin nykyisinkin..se kertoo paljon henkilöstä.
        Minä,minä, minä,,suuna, päänä joka-asiassa. Narsismia?

        En ihmettele miksi monet jo ottaneet sellaisen "me" asenteen sinua kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan nuorenakin olit samanlainen "tyrkky" kuin nykyisinkin..se kertoo paljon henkilöstä.
        Minä,minä, minä,,suuna, päänä joka-asiassa. Narsismia?

        En ihmettele miksi monet jo ottaneet sellaisen "me" asenteen sinua kohtaan.

        Anteeksi, mitä.
        Kenelle olen tyrkyttänyt ja mitä? Ajatuksiani? Ottaisit niistä opiksesi.
        Eikö jokainen kirjoita oman tekstinsä minä-muotoon, ellei siteeraa jotakuta.
        Eihän sitä toisten ajatuksia voi ominaan kirjoittaa, sillä sehän olisi plagiointia, tosin siten jotkut lopputyötkin on räävitty rimaa hipoen kasaan.

        Me-ihmise. Muhikaa ihan rauhassa.
        Miten täällä voi olla suuna ja päänä? Täällähän kirjoitetaan.
        Joka asiassa? Sulla on huono matikkapää (minulla hyvä matikka), koska en ole kirjoittanut kuin pariin ketjuun.
        Mitä minun nuoruudestani olet tietävinäsi; en tunne täältä ketään.
        Olipa hassu väittämä.
        Oli muuten hyvä nuoruus, hyvät harrastukset, eliittikoulu.
        Missä ovat Lesken1, Siili, Eero, Tiina-Viiva, Porvoon Paroni?
        Tulkaa ihmeessä pätemään.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan nuorenakin olit samanlainen "tyrkky" kuin nykyisinkin..se kertoo paljon henkilöstä.
        Minä,minä, minä,,suuna, päänä joka-asiassa. Narsismia?

        En ihmettele miksi monet jo ottaneet sellaisen "me" asenteen sinua kohtaan.

        Nyt ei ole kaikki kunnossa. Sinä et taida olla orientoitunut sen paremmin aikaan, paikkaan
        kuin henkilöihinkään. Muistatkohan huomenna mitä olet kirjoitellut ?
        Etköhän menisi nukkumaan ja toivottavasti voit huomenna paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ole kaikki kunnossa. Sinä et taida olla orientoitunut sen paremmin aikaan, paikkaan
        kuin henkilöihinkään. Muistatkohan huomenna mitä olet kirjoitellut ?
        Etköhän menisi nukkumaan ja toivottavasti voit huomenna paremmin.

        Beng on välillä hoidossa. Sekosi eliittikoulun ohella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Beng on välillä hoidossa. Sekosi eliittikoulun ohella.

        Oletpä höynäytettävissä.

        Beng
        Missä muuten Korppis on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ole kaikki kunnossa. Sinä et taida olla orientoitunut sen paremmin aikaan, paikkaan
        kuin henkilöihinkään. Muistatkohan huomenna mitä olet kirjoitellut ?
        Etköhän menisi nukkumaan ja toivottavasti voit huomenna paremmin.

        Toinen höynäytettävä.

        Beng
        Hyvin nukutun yön jälkeen on kiva lähteä uimaan ja tavata normaaleja ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ole kaikki kunnossa. Sinä et taida olla orientoitunut sen paremmin aikaan, paikkaan
        kuin henkilöihinkään. Muistatkohan huomenna mitä olet kirjoitellut ?
        Etköhän menisi nukkumaan ja toivottavasti voit huomenna paremmin.

        Kaikki on kunnossa. Älä turhaan ole huolissasi lähimmäisestäsi.
        Uinti virkisti hyvin nukutun yön jälkeen.
        Kahvit on nautitta ja nyt on mukava löhötä kotisohvalla.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen höynäytettävä.

        Beng
        Hyvin nukutun yön jälkeen on kiva lähteä uimaan ja tavata normaaleja ihmisiä.

        Miä lähimmä naimmaan. Peninkuluman jäläkee huomasin että miä kävelin väärrään suuntaan. En nähnynnä ko kaks poroo.
        Kävelimmä takas. Nyt istumma porontaljalla ja syömmä poronsarvi suollaa.


    • Anonyymi

      Nettikeskusteluissa pitäisi olla varmistin päällä eikä liipasinsormen niin herkkä.

      • Anonyymi

        Syntymässäni olen saanut pyssyn (olenhan mies) ilman varmistinta. Liipasinsormikin vikkelä edelleen.
        Näillä eväillä olen elänyt ja joudun elämään hamaan tapin surkastumiseen saakka, jos sellainen hetki koittaa.
        Suorapuheisuus on rehellisyyttä ja persusuomalaista (enkä puhu politiikasta pätkääkään).


    • Minulla on myös tapana keskustella yleisellä tasolla tai ainakin, etsiä keskusteluista yleispäteviä piirteitä välttäen henkilöön kohdistuvia (ad hominem) syytöksiä, moitteita tai edes referenssejä. Tosin tapani pohjustaa esimerkeillä joista minulla on ensi käden kokemusta näyttää olevan tietynlaiselle keskustelijalle ikään kuin vapaakortti, kutsu saada ivailla perhettäni, tuttujani jne. Silloin katson asialliseksi vastata napakasti ja yrittää asettaa nälvimiselle stoppi, vaikka yleensähän se on kuin heittäisi lisää bensaa nuotioon.
      Mitä tulee pätemiseen ja pätemisen tarpeeseen, tunnustan että itselläni on taipumus alkaa dokumentoimaan ja puolustamaan jotain väittämääni johon vastataan täysin tuulesta temmatuilla, ei faktaan perustuvilla "mielipiteillä". Ei kaikkeen tarvi olla mielipidettä eikä meistä kenelläkään ole kaikki fakta hallussaan. Minä yritän pysyä poissa asiaketjuista, jos tietoni ovat riittämättömät keskustelun edistämiseksi.
      Koen pätemiseksi juuri tuon joka asiaan puuttumisen vaikka tiedot olisivat todella vähäiset. Johtuu varmaankin huonosta itsetunnosta ja oman riittämättömyyden tunteesta, kun huomaa joutuneensa keskustelussa ikään kuin ulkopuoliseksi. Verbaalisuutta ja sananvalmiutta en koe pätemisenä.

      • """Johtuu varmaankin huonosta itsetunnosta ja oman riittämättömyyden tunteesta, kun huomaa joutuneensa keskustelussa ikään kuin ulkopuoliseksi."""

        Ainahan silloin voi ilmoittaa lähtevänsä palstalta lopullisesti, tai ainakin ottavansa pitkän paussin.


      • Tellukka kirjoitti:

        """Johtuu varmaankin huonosta itsetunnosta ja oman riittämättömyyden tunteesta, kun huomaa joutuneensa keskustelussa ikään kuin ulkopuoliseksi."""

        Ainahan silloin voi ilmoittaa lähtevänsä palstalta lopullisesti, tai ainakin ottavansa pitkän paussin.

        Voivoi, joko sinut taas sivuutettiin? Koeta kestää...


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """Johtuu varmaankin huonosta itsetunnosta ja oman riittämättömyyden tunteesta, kun huomaa joutuneensa keskustelussa ikään kuin ulkopuoliseksi."""

        Ainahan silloin voi ilmoittaa lähtevänsä palstalta lopullisesti, tai ainakin ottavansa pitkän paussin.

        Palomalla ja korppiksella on sairaaloisia vaikeuksia pysyä ikäisellään 70 palstalla.
        Mistä se mahtaa kertoa? Siellä ei pääse pätemään vai jostain muusta?

        Toki en kiellä eikä olisi oikeuttakaan kieltää ketään liikkumasta palstoilla missä kukin haluaa käydä. Mutta joskus hyvä esittää rajavetoja.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Voivoi, joko sinut taas sivuutettiin? Koeta kestää...

        Paloma:
        """Minulla on myös tapana keskustella yleisellä tasolla tai ainakin, etsiä keskusteluista yleispäteviä piirteitä välttäen henkilöön kohdistuvia (ad hominem) syytöksiä, moitteita tai edes referenssejä."""

        Että noin hämärtynyt omakuva ihmisellä saattaa ollakin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Paloma:
        """Minulla on myös tapana keskustella yleisellä tasolla tai ainakin, etsiä keskusteluista yleispäteviä piirteitä välttäen henkilöön kohdistuvia (ad hominem) syytöksiä, moitteita tai edes referenssejä."""

        Että noin hämärtynyt omakuva ihmisellä saattaa ollakin.

        Osuit nappiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palomalla ja korppiksella on sairaaloisia vaikeuksia pysyä ikäisellään 70 palstalla.
        Mistä se mahtaa kertoa? Siellä ei pääse pätemään vai jostain muusta?

        Toki en kiellä eikä olisi oikeuttakaan kieltää ketään liikkumasta palstoilla missä kukin haluaa käydä. Mutta joskus hyvä esittää rajavetoja.

        "Mistä se mahtaa kertoa ?" Apropoo ! Ehkä se kertoo siitä, että 70-palstalla on kyllästytty niitten itsekritiikittömään ylimielisyyteen ja pätemisentarpeeseen.


      • Anonyymi

        Mistä sinulla on "ensi käden kokemusta", tarkoitatko perheesi ja sukusi yksitysiasioittesi kertomisesta julkisuuteen 70 palstalla ? Oletko saanut heiltä luvan kertoa ?
        Tekeekö kukaan järkevä niin ? Paitsi jos senkin kautta saa luulee voivansa päteä.
        Juttusi ovat yhtenä päivänä sitä, toisena tätä, pätemisentarpeessasi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """Johtuu varmaankin huonosta itsetunnosta ja oman riittämättömyyden tunteesta, kun huomaa joutuneensa keskustelussa ikään kuin ulkopuoliseksi."""

        Ainahan silloin voi ilmoittaa lähtevänsä palstalta lopullisesti, tai ainakin ottavansa pitkän paussin.

        Hahhah kun naurattaa, eräänkin kaikkien alojen asiantuntijan ja erikois-expertin
        paussin pitäminen kesti tuskin viikkoa, vaikka sen piti kestää jouluun asti,
        mutta kun pahus soikoon tuo pätemisentarve veti taas palstoille toitottamaan
        päteviä erikoislausuntoja aiheesta feminismi. Hän kun on vannoutunut feministi
        vaikka aikaisemmin ei missään tapauksessa ollut feministi.
        Ailahtelevaa, mutta pääasiahan on, että pääsee pätemään - hovinsa kuningattarena. Paikasta on tosin kova taistelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhah kun naurattaa, eräänkin kaikkien alojen asiantuntijan ja erikois-expertin
        paussin pitäminen kesti tuskin viikkoa, vaikka sen piti kestää jouluun asti,
        mutta kun pahus soikoon tuo pätemisentarve veti taas palstoille toitottamaan
        päteviä erikoislausuntoja aiheesta feminismi. Hän kun on vannoutunut feministi
        vaikka aikaisemmin ei missään tapauksessa ollut feministi.
        Ailahtelevaa, mutta pääasiahan on, että pääsee pätemään - hovinsa kuningattarena. Paikasta on tosin kova taistelu.

        Niinpä, "päteviä" "pätijöitä" on muitakin, kilpailu on kovaa "pätijöittenkin" kesken :DDD
        Pseudotieteellisiä keskusteluja on jatkuvasti tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, "päteviä" "pätijöitä" on muitakin, kilpailu on kovaa "pätijöittenkin" kesken :DDD
        Pseudotieteellisiä keskusteluja on jatkuvasti tarjolla.

        Aina kun ihminen yrittää olla jotain hienompaa kuin on se munaa ittensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina kun ihminen yrittää olla jotain hienompaa kuin on se munaa ittensä.

        Jep. Täydellinen, löysä kananmunaus.


    • Eiks ole kurjaa kun on tällainen sateinen, sumuinen, pimeä sunnuntai niin että jos lähtisi vaikka jengiä hätyyttelemään ja härnäämään suomi 24-keskusteluihin.
      Et saa minusta vastusta.
      Alan kohta katsoa fuTista , laittaan sapuskeja perheelle ja takkaan tulen. Rattoisaa sunnuntai-iltaa sinne Tukholman ja meren välille :)

      • Anonyymi

        Menikö se 70 persumiehiä kiihottamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menikö se 70 persumiehiä kiihottamaan.

        Jonottaa siellä.


      • Nyt on todellakin sellaiset kelit että jotain ajankulua pitää keksiä.
        Kaamoskohan tekee kärttyisäksi? Olin sellaista vaistoavinani tuolla ylempänä.
        Itse en ole kärttyinen, mutta aikaansaamaton, päivät kuluvat ohi miettiessä mitä kaikkea pitäisi tehdä, mutta vasta sittenkun....
        Olen katsellut telkusta 90 päivää morsiamena, ei voi kun ihmetellä mihin kaikkeen uskaltavat ryhtyä. Voi olla että osa on näyteltyäkin, ei kai noin tyhmiä ihmisiä voi oikeasti olla.
        Pitänee syyttää kaamosta maustani ohjelmien suhteen.
        Nyt ei edes nukuta kun nukuin aamulla liian kauan.


    • Anonyymi

      Luin että pitäjää, pitelijä, tai pitäjä, hymmmm

    • Anonyymi

      Onhan näitä aika monta, pitkä jono vastanneita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe