Janne Jyränki

Anonyymi

Onko kukaan käynyt muissa operaatioissa hänen luonaan kuin silikoneja ottamassa? Mitä on tehty ja miten onnistunut? Tekeekö hän nenäleikkauksia? Rasvansiirtoja?

9

<50

Vastaukset

• Olen käynyt abdominoplastiassa, jossa korjattiin erkaantuneet vatsalihakset ja otettiin löysää vatsanahkaa pois. Samalla tehtiin rasvansiirto rintoihin.

Rinnoista tuli todella kauniit ja siirretty rasva on pysynyt hyvin. Rasvan pysymistä varmaan edesauttoi se että paino nousi kolme kiloa tuon jälkeen kun en sen vatsaleikkauksen takia voinut heti liikkua samalla tavalla mihin olen tottunut.

Vatsalihasten korjaus on myös pysynyt. Leikkauksesta jäi aika ruma arpi alavatsalle, se on ainoa miinus.

Kirurgi itse suositteli mielummin pieniä silikoni-implatteja kuin rasvansiirtoa. Hänellä oli ilmeisesti kokemus, että potilaat ovat niihin tyytyväisempiä ja että niillä saa näkyvämmän tuloksen aikaiseksi. En kuitenkaan halunnut implantteja, joten päädyin rasvansiirtoon.

• Hän taitaakin olla huippuosaaja mitä rintoihin tulee. Olisi kiva tietää hallitseeko kasvon alueen rasvansiirrot / leikkaukset

• En suosittele. Tarkoitus oli poistaa löysää ihoa. Mitä kirurgi ei poistanut. Leikkasi tekniikalla mitä toinen kirurgi ei edes tunnistanut. Teki näkyville arvet, jotka ei pitänyt olla näkyvillä. Arvet on rumat ja levinneet, väärästä leikkaustekniikasta ja kirurgin kokemattomuudesta johtuen. Etsi kirurgi joka tee pääsääntöisesti kauneuskirurgiaa ja on ISAPS jäsen. Tällä kirurgilla ei ole kokemusta ja osaamista. Ehkä rinnoista on, mutta muuta ei hallitse. Minulla ikuiset rumat arvet ja rahat meni. Sekä toiminnallinen haitta tuli.

• Eli kyseinen kirurgi tekee sivutoimisesti esteettistä kirurgiaa ja ei ole ISAPS jäsen. Ei siis kuulu alan kattojärjestöön, joka pitäisi olla kriteerinä kaikille jotka tekee esteettistä kirurgiaa. Kaikki tämä näkyy leikkaustekniikassa ja osaamisessa ylipäätään. Kun jos päätyö on julkisella puolella, ei voi olla huippuosaaja ns. Kauneuskirurgiassa. Kun julkisella puolella plastiikkakirurgia on pääsääntöisesti muuta kuin kauneuskirurgiaa. Mutta Suomessa kuin tätä yksityistä kauneuskirurgiaa ei valvota, niin kuka tahansa plastiikkakirurgi voi markkinoida itseään huippuosaajana vaikka kokemusta ja osaamista ei ole. Riittää vaan että on plastiikkakirugi ja se ei itsessään takaa mitään osaamista kauneuskirurgiassa.Itse olen tällaisen "huippuosaajan" uhri ihan omaa tyhmyyttäni kun en ottanut asioista selvää. Kauneusbisnes on raakaa, kaikki vastuu on kuluttajalla. Itse sitten kannat kehossasi epäonnistuneen leikkausjäljen loppuelämän. Joten suosittelen valitsemaan kirurgin tosi tarkkaan ja mielummin kokeneen. T. Sairaanhoitaja

• Edellinen henkilö jauhaa täällä leikkauksesta, jota edes viranomaistaho ei katsonut epäonnistuneeksi. Ei kauhean tasapainoista kun ei osaa luovuttaa. Teit valituksen, olisit saanut korvauksen jos olisi jotain korvattavaa?

• Jaan vaan totuudenmukaista tietoa, kun kerran kysyttiin kyseisestä kirurgista. Osaamista eikä ammattitaitoa ole minkäs sille voi. Hyvä kirurgin tunnistaa siitå, että hänen konsultaatioon ja leikkaukseen jonotetaan , hän kouluttautuu ja pitää osaamisensa ajantasalla. Ei pidä siis tehdä sitä mitä ei osaa. Putkimieskään ei kehity hyväksi kuin työtä tekemällä, eikä harrastamalla kerran viikossa työtään. Jos harrastaa kauneuskirurgiaa, siinä harvoin hyväksi ja taitavaksi kehittyy. Asiakkaita johdetaan harhaan jos nimetään itsensä huippuosaajaksi, jos siihen ei ole mitään meritteejä: Kattaavaa työkokemusta, jatkuvaa kouluttautumista, monien vuosien leikkauskokemusta esteettisestä kirurgiasta kuulumista ISAPS kattojärjestön alle. T. Sairaanhoitaja

• Anonyymi kirjoitti:

Jaan vaan totuudenmukaista tietoa, kun kerran kysyttiin kyseisestä kirurgista. Osaamista eikä ammattitaitoa ole minkäs sille voi. Hyvä kirurgin tunnistaa siitå, että hänen konsultaatioon ja leikkaukseen jonotetaan , hän kouluttautuu ja pitää osaamisensa ajantasalla. Ei pidä siis tehdä sitä mitä ei osaa. Putkimieskään ei kehity hyväksi kuin työtä tekemällä, eikä harrastamalla kerran viikossa työtään. Jos harrastaa kauneuskirurgiaa, siinä harvoin hyväksi ja taitavaksi kehittyy. Asiakkaita johdetaan harhaan jos nimetään itsensä huippuosaajaksi, jos siihen ei ole mitään meritteejä: Kattaavaa työkokemusta, jatkuvaa kouluttautumista, monien vuosien leikkauskokemusta esteettisestä kirurgiasta kuulumista ISAPS kattojärjestön alle. T. Sairaanhoitaja

Sitten vielä mitä sinä tiedät minun korvausasioista. Oletko kenties Klinikan työntekijä:)? Jos olet niin mieluusti toimisin teidän mainostajana ja esittelisin sivustollanne vaikka ensialkuun levinneet ja rumat leikkausarvet. T. Sairaanhoitaja

• Anonyymi kirjoitti:

Sitten vielä mitä sinä tiedät minun korvausasioista. Oletko kenties Klinikan työntekijä:)? Jos olet niin mieluusti toimisin teidän mainostajana ja esittelisin sivustollanne vaikka ensialkuun levinneet ja rumat leikkausarvet. T. Sairaanhoitaja

Ihan siitä tiedän kun pyörit täällä edelleen vinkumassa ja valitat eri ketjuihin siitä, että et saa korvausta :) Olen vaan nähnyt liian monta kaltaistasi, joilla jää tuo jankkaaminen päälle.
      Luuletko että tuo "sairaanhoitaja" tuo sanomisillesi mitään lisäarvoa?

• Tämä viesti on toisesta keskustelusta, mutta sopii tännekin. Ei itseni kirjoittama:

"Tässä on hyvä tajuta se simppeli juttu, että sen jälkeen kun ihminen tekee päätöksen hakeutua esteettiseen toimenpiteeseen, vastuu on hänellä itsellään.

Kenenkään ei ole pakko käydä näissä, ja aina toimenpiteeseen mennessään ihminen ottaa jonkinasteisen riskin.

Käyn itse säännöllisesti pistoshoidoissa. Minulla on implantit. Olen aina tajunnut, että nämä ovat omia valintojani. Jos rintaimplanttini kapseloituvat tai huulitäytteeni aiheuttaa ongelmia, syy on minun. Kukaan ei minua pakota näihin hoitoihin.

Suurin osa tällä palstalla marisevista naisista on uusavuttomia oman elämänsä objekteja.

Tehkää päätöksiä ja kantakaa päätöksistänne vastuu. Aikuiset ihmiset."

SEISKA.FI

• Temptation Island Suomen kulisseissa superdraamaa - nyt Mari kommentoi tulehtunutta tilannetta!
  • Henry Saaren tulikuuma Tara-tytär unelmoi olympiakullasta – 19-vuotias kurvikaunotar voitti Romanian kelkkailumestaruuden!
  • Jättiyllätys! Cheek nousi lavalle – kuva!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.