tekeekö jokainen omanlaisensa

Anonyymi

siis kastikkeen itselläni maistuu samalle vaikka vähän erilailla tekee

38

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikäs kastikemies..

      • Anonyymi

        kastikkeesta kokki tai kokkitar tunnetaan mahtaako esim jokainen perheen jäsen tehdä omanmakuisensa kastikkeen eli siitä tunnistaa kuka on tehnyt vaikka saman lailla tehty


    • Kyllä mä teen aika erilaiset kastikkeet vaikkapa johonkin kebabtyyliseen safkaan, perunoiden ja lihapullien kans tai omenapiirakan päälle. Salaattikastikkeetkin on varsin erilaisia.


      Mitä kastiketta aloittaja ajaa takaa?

      • Anonyymi

        vaikka ruskea kastike eli samat aineet ja sama resepti niin tekeekö esim sinä äitisi mummosi sisaresi isäsi veljesi kaikki erimakuisen ja jokainen teistä pystyy sanomaan kuka sen teki niin kaikilla on hyvää mutta onko silti eri maku


      • Anonyymi kirjoitti:

        vaikka ruskea kastike eli samat aineet ja sama resepti niin tekeekö esim sinä äitisi mummosi sisaresi isäsi veljesi kaikki erimakuisen ja jokainen teistä pystyy sanomaan kuka sen teki niin kaikilla on hyvää mutta onko silti eri maku

        Jaa-a. Antamistasi vaihtoehdoista olen maistanut vain omaa ja mummojeni tekemää. Mummot ovat aikaa sitten kuolleet, mutta kyllä ne paremmin ruskeen soosin hallitsi ku minä.

        Eikä ruskeessa kastikkeessa aina ole samat ainekset. Jotkut käyttää vain voita ja vehnäjauhoja (plus suolaa ja vettä), toiset tekee pussista vettä lisäämällä.


      • Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Jaa-a. Antamistasi vaihtoehdoista olen maistanut vain omaa ja mummojeni tekemää. Mummot ovat aikaa sitten kuolleet, mutta kyllä ne paremmin ruskeen soosin hallitsi ku minä.

        Eikä ruskeessa kastikkeessa aina ole samat ainekset. Jotkut käyttää vain voita ja vehnäjauhoja (plus suolaa ja vettä), toiset tekee pussista vettä lisäämällä.

        tekikö mummosi saman makuista keskenään vai tekikö mummosi kumpikin erimakuisen mutta kumpikin teki omansa aina samanmakuisen eli aineina vaikka nakkeja sipuli voita jauhoja lihaliemikuutio suola valkopippuria ja paprikajauhetta ja vettä niin onhan sanontakin kastikkeestaan kokki tunnetaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        tekikö mummosi saman makuista keskenään vai tekikö mummosi kumpikin erimakuisen mutta kumpikin teki omansa aina samanmakuisen eli aineina vaikka nakkeja sipuli voita jauhoja lihaliemikuutio suola valkopippuria ja paprikajauhetta ja vettä niin onhan sanontakin kastikkeestaan kokki tunnetaan

        Emmä enää muista. Siitä on niin kauan.

        Sen vaan tiiän, et mutsini ei oo koskaan osannu laittaa hyvää ruokaa.


      • Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Emmä enää muista. Siitä on niin kauan.

        Sen vaan tiiän, et mutsini ei oo koskaan osannu laittaa hyvää ruokaa.

        ei kaikki ole hyviä kokkeja mutta tekee varmasti parhaansa tai äitisi teki omanlaistaan ruokaa noo hyvinhän olet näyttänyt pärjäävän


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei kaikki ole hyviä kokkeja mutta tekee varmasti parhaansa tai äitisi teki omanlaistaan ruokaa noo hyvinhän olet näyttänyt pärjäävän

        Mutsilla nyt ei ollut niin kauheesti aikaakaan kotona huseerata. Viiden lapsen yh, niin teki vuorotöitä ja ylitöitäkin paljon et pärjättiin.

        Me sisarukset pärjättiin hyvin keskenämme, ja kyllä siinä ihan eri tavalla itsekin oppi tekee kaikkea. Ei tullu uusavutonta musta.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Mutsilla nyt ei ollut niin kauheesti aikaakaan kotona huseerata. Viiden lapsen yh, niin teki vuorotöitä ja ylitöitäkin paljon et pärjättiin.

        Me sisarukset pärjättiin hyvin keskenämme, ja kyllä siinä ihan eri tavalla itsekin oppi tekee kaikkea. Ei tullu uusavutonta musta.

        Ja lomat yleensä jomman kumman mummin luona. Siellähän me kaupunkilaiset vilisteltiin ja ainakin näin jälkikäteen ajateltuna oli kivaa. Helsinkiläisserkutkin siellä paskanhajunkeskellä viihtyi.

        Toisen mummin luona kävi usein myös tukholmalaisserkut.


      • Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Mutsilla nyt ei ollut niin kauheesti aikaakaan kotona huseerata. Viiden lapsen yh, niin teki vuorotöitä ja ylitöitäkin paljon et pärjättiin.

        Me sisarukset pärjättiin hyvin keskenämme, ja kyllä siinä ihan eri tavalla itsekin oppi tekee kaikkea. Ei tullu uusavutonta musta.

        mene huomenna tai joku päivä äitisi luokse ja halaa häntä


      • Anonyymi kirjoitti:

        mene huomenna tai joku päivä äitisi luokse ja halaa häntä

        Son tulossa sunnuntaina kylään. Pitäs jaksaa siivota siihen mennessä.


      • Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Son tulossa sunnuntaina kylään. Pitäs jaksaa siivota siihen mennessä.

        no ei kateeks käy kun joudut tekeen suursiivouksen äidit kummallisia näkevät kaiken ja sitten halaat häntä ja sanot että äiti rakastan sinua ja siivous iloa


      • Anonyymi kirjoitti:

        no ei kateeks käy kun joudut tekeen suursiivouksen äidit kummallisia näkevät kaiken ja sitten halaat häntä ja sanot että äiti rakastan sinua ja siivous iloa

        Koskaan en muista halanneeni mutsia ja taidan jättää tälläkin kertaa väliin.
        Halaukulttuurin opin vasta kun muutin toiselle paikkakunnalle. Sitä ennen olin halannut ainoastaa kulloistakin tyttöystävääni.


      • Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Koskaan en muista halanneeni mutsia ja taidan jättää tälläkin kertaa väliin.
        Halaukulttuurin opin vasta kun muutin toiselle paikkakunnalle. Sitä ennen olin halannut ainoastaa kulloistakin tyttöystävääni.

        no joo en itsekkään mikään hali mies ole ja eikä pahemmin ole tullut halailtua äitiäni tai isääni no kyllä äitisi tietää kun keität hänelle hyvät kahvit ja siivoat perusteellisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mene huomenna tai joku päivä äitisi luokse ja halaa häntä

        <3


      • Anonyymi kirjoitti:

        no joo en itsekkään mikään hali mies ole ja eikä pahemmin ole tullut halailtua äitiäni tai isääni no kyllä äitisi tietää kun keität hänelle hyvät kahvit ja siivoat perusteellisesti

        Aijai, halaaminen on ihan maailman parasta. Ehdottomasti kannatan opettelee halaamista. Mikä sen parempaa voi olla, kun kietoo kädet toisen ihmisen ympärille ja likistää itseään vasten tuntien sen toisen elollisen siinä? Ja vielä jos oikeen ihmisestä tykkääkin, niin aina vaan enemmän tuntuu mahtavalle halailla.

        Itellä ainakin tulee oikeen voimaantunut ja hyvä olo halaamisesta. Kunnon jytky persulaisittain ilmaistuna! 🤗

        Rehellisesti, olen suoraan sanottuna kärsinyt suhteissa missä mies ei tajua tai välitä halaamisesta. Niin elintärkeää se on. 😃


      • Helmiina kirjoitti:

        Aijai, halaaminen on ihan maailman parasta. Ehdottomasti kannatan opettelee halaamista. Mikä sen parempaa voi olla, kun kietoo kädet toisen ihmisen ympärille ja likistää itseään vasten tuntien sen toisen elollisen siinä? Ja vielä jos oikeen ihmisestä tykkääkin, niin aina vaan enemmän tuntuu mahtavalle halailla.

        Itellä ainakin tulee oikeen voimaantunut ja hyvä olo halaamisesta. Kunnon jytky persulaisittain ilmaistuna! 🤗

        Rehellisesti, olen suoraan sanottuna kärsinyt suhteissa missä mies ei tajua tai välitä halaamisesta. Niin elintärkeää se on. 😃

        Halaaminen on terveellistäkin. 😃


        Halaamisella on tutkittuja, myönteisiä terveysvaikutuksia. Se tuottaa oksitosiinia, joka lievittää ahdistusta ja vahvistaa ihmisten välistä kiintymystä ja luottamusta toisiinsa. Eräs yhdysvaltalainen yliopistotutkimus osoitti, että koskettaminen muun muassa lieventää kivun tunnetta, alentaa diabeetikoilla veren glukoosiarvoja sekä parantaa syöpäpotilaiden vastustuskykyä.

        Halaamisen yhteydessä kehoon välittyy dopamiinia, joka kohottaa mielialaa. Lisäksi halaaminen vapauttaa kehoon endorfiineja sekä serotoniinia, jotka estävät yhdessä alakuloa ja edistävät muun muassa painonhallintaa.

        Halaaminen lisää itseluottamusta etenkin lapsilla, ja juuri itseluottamuksen kannalta lapsen on erityisen hyvä saada paljon halauksia vanhemmiltaan. Tällöin hän tuntee olonsa arvostetuksi ja rakastetuksi.[1]

        Lähde on wikipedia.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Aijai, halaaminen on ihan maailman parasta. Ehdottomasti kannatan opettelee halaamista. Mikä sen parempaa voi olla, kun kietoo kädet toisen ihmisen ympärille ja likistää itseään vasten tuntien sen toisen elollisen siinä? Ja vielä jos oikeen ihmisestä tykkääkin, niin aina vaan enemmän tuntuu mahtavalle halailla.

        Itellä ainakin tulee oikeen voimaantunut ja hyvä olo halaamisesta. Kunnon jytky persulaisittain ilmaistuna! 🤗

        Rehellisesti, olen suoraan sanottuna kärsinyt suhteissa missä mies ei tajua tai välitä halaamisesta. Niin elintärkeää se on. 😃

        Olen samaa mieltä, että jos mies ei ymmärrä halata oma-aloitteisesti niin siinä alkaa kärsimään, halaaminen on melkein kaikkein tärkeintä. Kyllä pitää osata ottaa se toinen halattavaksi ja sitä myöten olisikin hyvä, että molemmilla olisi samanlainen halu ja tarve halimisiin eikä se olisi pakotettua ja väkinäistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että jos mies ei ymmärrä halata oma-aloitteisesti niin siinä alkaa kärsimään, halaaminen on melkein kaikkein tärkeintä. Kyllä pitää osata ottaa se toinen halattavaksi ja sitä myöten olisikin hyvä, että molemmilla olisi samanlainen halu ja tarve halimisiin eikä se olisi pakotettua ja väkinäistä.

        Kyllä näin on.


      • Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Kyllä näin on.

        On satuttavaa jotenkin jos nainen vain menee ja rutistaa ja mies ei uskalla oikein edes käsiä kietoa ympärille vaan seisoo kuin suolapatsas paikoillaan, korkeintaan laskee kädet kepeästi iholle. Se ei ole mikään halaus. Mies vain on. Halauksessa pitää osata välittää myös läheisyys, välittäminen ja lämpö eli oikeasti ottaa se toinen syliin lähelle. Hölmöt mitäänsanomattomat ”halaukset” ovat yhtä tyhjän kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että jos mies ei ymmärrä halata oma-aloitteisesti niin siinä alkaa kärsimään, halaaminen on melkein kaikkein tärkeintä. Kyllä pitää osata ottaa se toinen halattavaksi ja sitä myöten olisikin hyvä, että molemmilla olisi samanlainen halu ja tarve halimisiin eikä se olisi pakotettua ja väkinäistä.

        Presiis, justiinsa näin. 👍

        Myönnän myös, että halaaminen on tärkeintä, se on ihan äärettömän tärkeetä mulle(kin).


      • Anonyymi kirjoitti:

        On satuttavaa jotenkin jos nainen vain menee ja rutistaa ja mies ei uskalla oikein edes käsiä kietoa ympärille vaan seisoo kuin suolapatsas paikoillaan, korkeintaan laskee kädet kepeästi iholle. Se ei ole mikään halaus. Mies vain on. Halauksessa pitää osata välittää myös läheisyys, välittäminen ja lämpö eli oikeasti ottaa se toinen syliin lähelle. Hölmöt mitäänsanomattomat ”halaukset” ovat yhtä tyhjän kanssa.

        Saati kun välttelee halaamista, pakenee. Mun sydän ainakin särkyy ja se loukkaa pahemmin kuin rumat sanatkaan.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Saati kun välttelee halaamista, pakenee. Mun sydän ainakin särkyy ja se loukkaa pahemmin kuin rumat sanatkaan.

        itse olen ennemmän pusu miehiä


      • Anonyymi kirjoitti:

        itse olen ennemmän pusu miehiä

        Hali on pusua silleen neutraalimpi, että kärsii halia vieraampiakin. 😃

        Mutta juu, ajattelit nimenomasn suhteessa? Oletan.


      • Helmiina kirjoitti:

        Hali on pusua silleen neutraalimpi, että kärsii halia vieraampiakin. 😃

        Mutta juu, ajattelit nimenomasn suhteessa? Oletan.

        Joo pusussa on vielä sekin, että minne pussaa. Otsa on neutraalimpi kuin suu. Itse en oikein noita kastikkeita harrasta. Lähinnä maustan ruokia esimerkiksi currylla. Keitettyä makaroonia currylla ja mukaan raakana tonnikalaa. Silloin kuin rahat on vähissä niin tuolaiseen opiskelija-ateriaan tulee turvauduttua.


      • Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

        Hali on pusua silleen neutraalimpi, että kärsii halia vieraampiakin. 😃

        Mutta juu, ajattelit nimenomasn suhteessa? Oletan.

        no en ventovieraita naisia halaa tai pussaile enkä isää ja äitiäni eli pusuni saa vain naiseni ei ketään muu samoin halin kanssa mutta pussailu on kivempaa


    • Olen kuullut, että jotkut karvakädet laittaa vittumaisille asiakkaille ihan omia soosejaan pizzaan.

      • Anonyymi

        varmasti pitää paikkansa ja kaikille suomalaisille


    • Meillä tehdään kastikkeita aika harvoin, ellei ole spagettikastiketta. Dippejä tehdään sitäkin enemmän esim. turkkilaiseen jugurttiin ja kermaviiliin. Kaikenlaisia, erilaisia ja muunneltuja versioita.

    • Anonyymi

      Mä en tee mitään. Aina vedän eineksiä, hautaan asti. Aina syönyt.
      SoliterniuM1977

      • Kyllä useimpiin eineksiinkin pitää lisätä omat sörsselit mukaan. Esmes kunnon chilikastiketta sopivilla mausteilla.


    • Anonyymi

      Kastikkeen teon yhteydessä voi ja saa halata!!

      • Anonyymi

        Ja pitää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pitää!

        Halaa kastikkeisilla kauhoilla ja käsillä toista valkoiseen kauluspaitaan.

        Mutta tänään oli kaupassa pihvihampiaisia 2kpl -30% otin ne, on varmaan pakko syödä ne tänään iltapalana, jotta eivät pilaannu. Laitan niihin lisäaineita kuten juustoa lisää ja muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halaa kastikkeisilla kauhoilla ja käsillä toista valkoiseen kauluspaitaan.

        Mutta tänään oli kaupassa pihvihampiaisia 2kpl -30% otin ne, on varmaan pakko syödä ne tänään iltapalana, jotta eivät pilaannu. Laitan niihin lisäaineita kuten juustoa lisää ja muuta.

        Lisäaineita! Lisäaine on aspartaami, juusto on lisuke/lisäke.

        -30% ? Ne on homeessa jo, heitä suoraan roskiin. Haistapa ensin? No?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäaineita! Lisäaine on aspartaami, juusto on lisuke/lisäke.

        -30% ? Ne on homeessa jo, heitä suoraan roskiin. Haistapa ensin? No?

        Tiedän, mutta sanon kaikkia lisukkeita tahallani lisäaineiksi :D

        Riisin kypsentäminen on muuten aivan millisekunnin tarkkaa se keittämisen pituus ja riisin tyyppistä riippuen 21 millisekuntia väärä lämpö tai aika pilaa heti riisin keittovaiheessa syömäkelvottaman pahaksi.

        Hinta on -30% tänään on viimeinen suositeltava käyttöpäivä hampiaisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, mutta sanon kaikkia lisukkeita tahallani lisäaineiksi :D

        Riisin kypsentäminen on muuten aivan millisekunnin tarkkaa se keittämisen pituus ja riisin tyyppistä riippuen 21 millisekuntia väärä lämpö tai aika pilaa heti riisin keittovaiheessa syömäkelvottaman pahaksi.

        Hinta on -30% tänään on viimeinen suositeltava käyttöpäivä hampiaisissa.

        Hampiainen :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      161
      2327
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      126
      1791
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1687
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      99
      1505
    5. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      227
      1349
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1342
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      58
      1303
    8. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      212
      1257
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1151
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      252
      996
    Aihe