Evoluution kehä umpeutuu, kaikki räjähtää taas tyhjään mistä se on tullutkin.
Älkää olko huolissanne, niin evoluutio on tarkoittanut.
Evoluution tarkoitus on ilmastonmuutos
87
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jumalaa ei ole, evoluutio on jumalamme!
- Anonyymi
Turha taistella tutkainta vastaan koska ihminen ei voi hallita evoluutiota.
"Evoluution kehä umpeutuu, kaikki räjähtää taas tyhjään mistä se on tullutkin.
Älkää olko huolissanne, niin evoluutio on tarkoittanut."
Uskomatonta sanahelinää. Ei ole mitään evoluution kehää. Evoluutiolla ei ole mitään tarkoitusta tai etsittyä tai aiottua päämäärä, eikä mitään muuta päätepistettä kuin kaikkien elävien olioiden sukupuutto joskus. Ei siitä huolissaan toki tarvitse ollakaan, koska on vääjäämättömyys, että joskus kaikki loppuu, eikä sille voi mitään.- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Uskomatonta sanahelinää. Ei ole mitään evoluution kehää. Evoluutiolla ei ole mitään tarkoitusta tai etsittyä tai aiottua päämäärä, eikä mitään muuta päätepistettä kuin kaikkien elävien olioiden sukupuutto joskus. Ei siitä huolissaan toki tarvitse ollakaan, koska on vääjäämättömyys, että joskus kaikki loppuu, eikä sille voi mitään.Et pysty estämään evoluutiota. Tapahtukoon evoluution tahto.
Anonyymi kirjoitti:
Et pysty estämään evoluutiota. Tapahtukoon evoluution tahto.
Ei evoluutiota pystykään kukaan estämään, mutta ei sillä mitään tahtoa ole. Kuka luulee, että evoluutiolla olisi tahto, on tyhmä, tietämätön tai hullu. Tai patmosuskovainen eli ilmeisesti jonkinlainen sekoitus noita kaikkia edellistä kolmea :D
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Uskomatonta sanahelinää. Ei ole mitään evoluution kehää. Evoluutiolla ei ole mitään tarkoitusta tai etsittyä tai aiottua päämäärä, eikä mitään muuta päätepistettä kuin kaikkien elävien olioiden sukupuutto joskus. Ei siitä huolissaan toki tarvitse ollakaan, koska on vääjäämättömyys, että joskus kaikki loppuu, eikä sille voi mitään.Kaikki tuli tyhjästä ja kaikki häviää tyhjään. Millään ei ole mitään väliä koska evoluutio on jumalamme.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki tuli tyhjästä ja kaikki häviää tyhjään. Millään ei ole mitään väliä koska evoluutio on jumalamme.
"Kaikki tuli tyhjästä ja kaikki häviää tyhjään."
Karkeasti katsottuna tuo on suurinpiirtein oikein. Tosin tuota tyhjää ei tule käsittää minään absoluuttisena tyhjyytenä, vaan sellaisena tyhjyytenä, mitä fysiikka käsittelee.
"Millään ei ole mitään väliä koska evoluutio on jumalamme."
Evoluutio ei ole mikään jumala, vaan se on luonnonilmiö. Eikä siitä, että se on olemassa, seuraa, ettei millään voisi olla mitään väliä. Ateistisena eksistentialistina minä katson ainakin, että ihminen voi itse määrittää arvonsa ja sen, mikä hänelle mitään merkitsee. Joku muu voi ja saa ajatella tuon kohdallaan jollain toisella tavalla.- Anonyymi
T218O kirjoitti:
"Kaikki tuli tyhjästä ja kaikki häviää tyhjään."
Karkeasti katsottuna tuo on suurinpiirtein oikein. Tosin tuota tyhjää ei tule käsittää minään absoluuttisena tyhjyytenä, vaan sellaisena tyhjyytenä, mitä fysiikka käsittelee.
"Millään ei ole mitään väliä koska evoluutio on jumalamme."
Evoluutio ei ole mikään jumala, vaan se on luonnonilmiö. Eikä siitä, että se on olemassa, seuraa, ettei millään voisi olla mitään väliä. Ateistisena eksistentialistina minä katson ainakin, että ihminen voi itse määrittää arvonsa ja sen, mikä hänelle mitään merkitsee. Joku muu voi ja saa ajatella tuon kohdallaan jollain toisella tavalla.Evoluutio ei tarvitse ihmistä. Kaikki voi loppua ihan rauhassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et pysty estämään evoluutiota. Tapahtukoon evoluution tahto.
Ihminen ei voi hallita evoluuitota ja ilmastonmuutos etenee kuten evoluutio haluaa ja palataan tyhjään mistä kaikki alkoikin. Ihan sama loppuuko kaikki ensivuonna tai tuhannen vuoden kuluttua.
Vihreä puolue voidaan lopettaa. Anonyymi kirjoitti:
Evoluutio ei tarvitse ihmistä. Kaikki voi loppua ihan rauhassa.
"Evoluutio ei tarvitse ihmistä."
Pitää paikkansa. Kerrankin puhut asiaa. Tuon täytyi olla joku virhe? :D
"Kaikki voi loppua ihan rauhassa."
Niin voi. Se ei silti estä meitä tällä elon tiellä vielä olevia tahtomasta asioita ja kertomasta, mitä tahdomme. Yksi asia mitä monet tiedostavat ihmiset tahtovat, olisi jättää tämä planeetta jälkipolville elettävässä kunnossa. Toiset eivät halua sitä, koska he ovat niin sekaisin, että odottavat tempauksen vievän heidät täältä johonkin taivaallisen paratiisiin. Sitä ennen he haluavat rohmuta mahdollisimman ahnaasti rahaa tuhoamalla luontoa. Ja jos heille tästä huomauttaa, he äityvät ympäristödenialistiseen öyhötykseen.- Anonyymi
T218O kirjoitti:
"Evoluutio ei tarvitse ihmistä."
Pitää paikkansa. Kerrankin puhut asiaa. Tuon täytyi olla joku virhe? :D
"Kaikki voi loppua ihan rauhassa."
Niin voi. Se ei silti estä meitä tällä elon tiellä vielä olevia tahtomasta asioita ja kertomasta, mitä tahdomme. Yksi asia mitä monet tiedostavat ihmiset tahtovat, olisi jättää tämä planeetta jälkipolville elettävässä kunnossa. Toiset eivät halua sitä, koska he ovat niin sekaisin, että odottavat tempauksen vievän heidät täältä johonkin taivaallisen paratiisiin. Sitä ennen he haluavat rohmuta mahdollisimman ahnaasti rahaa tuhoamalla luontoa. Ja jos heille tästä huomauttaa, he äityvät ympäristödenialistiseen öyhötykseen.Turhaan taistelet evoluutiota vastaan, tuhoudut kuitenkin eikä sinusta jää mitään jäljelle.
Anonyymi kirjoitti:
Turhaan taistelet evoluutiota vastaan, tuhoudut kuitenkin eikä sinusta jää mitään jäljelle.
Enhän minä taistelekaan evoluutiota vastaan. Te patmoslaiset taistelette. Teette kaiken voitavanne, mikä ei näköjään ole paljoa, saadaksenne muutkin höppänät luulemaan, ettei evoluutiota tapahtuisi.
Ehkä sinun kannattaisi lukea, mitä minä olen vastannut sinulle tuollaiseen jo aiemmin, niin tietäisit. Toisaalta, eiköhän jokainen tiedä, että et sinä noita kysymyksiä esitä saadaksesi tietoa. Sen näkee siitä, että et vastaa mitään järkevää kun saat niihin vastauksen, vaan jatkat jopa saman kysymyksen jankuttamista. Kertoo jotain teidän patmoslaisten tasosta.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Ehkä sinun kannattaisi lukea, mitä minä olen vastannut sinulle tuollaiseen jo aiemmin, niin tietäisit. Toisaalta, eiköhän jokainen tiedä, että et sinä noita kysymyksiä esitä saadaksesi tietoa. Sen näkee siitä, että et vastaa mitään järkevää kun saat niihin vastauksen, vaan jatkat jopa saman kysymyksen jankuttamista. Kertoo jotain teidän patmoslaisten tasosta.
Ilmastoöyhötys on turhaa koska kaikki on turhaa.
Anonyymi kirjoitti:
Öyhöttämisen sijaan voisitkin keskustella asiallisesti. Tai et kai sinä voi. Miksi sinä muuten alentuisitkaan tuollaiseen jankutukseen.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Öyhöttämisen sijaan voisitkin keskustella asiallisesti. Tai et kai sinä voi. Miksi sinä muuten alentuisitkaan tuollaiseen jankutukseen.
Sinä taidat alkaa ymmärtää, että ilmastoöyhötys on turhaa koska sinäkin häviät eikä sillä ole väliä tapahtuuko se huomenna vai kymmenen vuoden kuluttua.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä taidat alkaa ymmärtää, että ilmastoöyhötys on turhaa koska sinäkin häviät eikä sillä ole väliä tapahtuuko se huomenna vai kymmenen vuoden kuluttua.
Joo. Sinun öyhötyksesi ilmastosta on turhaa. Mutta tuo, ettei asioilla olisi väliä, on jotain, mitä sinä et voi muiden puolesta määrittää. Voit määrittää sen omasta puolestasi. Ehkä sinulle asioilla ei olekaan mitään väliä. Se siitä. Mutta mikä sinä kuvittelet olevasi sanelemaan, ettei muiden mielestä asioilla voisi olla jotain väliä? Tähänhän et koskaan osaa vastata.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Joo. Sinun öyhötyksesi ilmastosta on turhaa. Mutta tuo, ettei asioilla olisi väliä, on jotain, mitä sinä et voi muiden puolesta määrittää. Voit määrittää sen omasta puolestasi. Ehkä sinulle asioilla ei olekaan mitään väliä. Se siitä. Mutta mikä sinä kuvittelet olevasi sanelemaan, ettei muiden mielestä asioilla voisi olla jotain väliä? Tähänhän et koskaan osaa vastata.
Vihreä puolue ja Yle voivat lopettaa asialla politikoinnin.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
M I T Ä väliä esim. sinun elämälläsi sitten on?
Anonyymi kirjoitti:
Vihreä puolue ja Yle voivat lopettaa asialla politikoinnin.
Niin voivat tietysti Persut ja OM jne. aivan vastaavasti. Minä kyllä seuraan lähinnä tiedemaailman lähteitä, koska en ole kiinnostunut politisoinnista.
Anonyymi kirjoitti:
M I T Ä väliä esim. sinun elämälläsi sitten on?
Eksistentiaalisena nihilistinä ja ateistisena eksistentialistina minun elämälläni ei tietenkään nähdäkseni ole mitään itseisarvoa tai perimmäistä merkitystä missään objektiivisessa, kosmisessa mielessä, mutta minulle itselleni, subjektiivisena kokemuksena elämä on mielenkiintoinen, oivallusten täyteinen seikkailu, jonka voin ihan hyvin elää niin pitkään kuin pystyn ja kun se mielekkäänä pysyy. Olen myös kuullut olevani tärkeä eräille muille ihmisille.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Et osaa vastata koska sillä ei ole mitään väliä, eikö niin?
Anonyymi kirjoitti:
Et osaa vastata koska sillä ei ole mitään väliä, eikö niin?
Ei vaan lue se vastaus sieltä toisesta ketjusta. Johan minä kerroin mistä tieto löytyy, ja miksi en sitä lähde sinulle tähän kopioimaan. Sinä voit spammata kopioituja jankutuksiasi ja näin ollen kertoa jotain karua älynlahjoistasi. Minä en siihen alistu, vaan vastaan joka kommenttiin sillä tavalla kuin tahdon, en välttämättä sillä tavalla kuin sinä tahdot.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Ei vaan lue se vastaus sieltä toisesta ketjusta. Johan minä kerroin mistä tieto löytyy, ja miksi en sitä lähde sinulle tähän kopioimaan. Sinä voit spammata kopioituja jankutuksiasi ja näin ollen kertoa jotain karua älynlahjoistasi. Minä en siihen alistu, vaan vastaan joka kommenttiin sillä tavalla kuin tahdon, en välttämättä sillä tavalla kuin sinä tahdot.
Tuli selväksi, ei sinulla ole mitään merkitystä ja on ihan sama koska maapallo tuhoutuu.
Anonyymi kirjoitti:
Tuli selväksi, ei sinulla ole mitään merkitystä ja on ihan sama koska maapallo tuhoutuu.
No hallusinaatioistasi kukapa nyt sitten selvän ottaisi, mutta minä en ainakaan ole sanonut tai vihjannut oman näkemykseni olevan noin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki on turhaa vain niille, joiden depressio on jäänyt hoitamatta.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki on turhaa vain niille, joiden depressio on jäänyt hoitamatta.
Hyvin kiteytit, mutta lisään kuitenkin, että on tässä nähty ainakin tuo yksi tapaus, jolla on jäänyt hoitamatta jotain muutakin kuin vain depressio.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Uskomatonta sanahelinää. Ei ole mitään evoluution kehää. Evoluutiolla ei ole mitään tarkoitusta tai etsittyä tai aiottua päämäärä, eikä mitään muuta päätepistettä kuin kaikkien elävien olioiden sukupuutto joskus. Ei siitä huolissaan toki tarvitse ollakaan, koska on vääjäämättömyys, että joskus kaikki loppuu, eikä sille voi mitään.Puristeletko taas finnejäsi?
- Anonyymi
Evoluutiolla ei ole mitään kehää koska ei ole olemassa mitään evoluutiota. Mistään evoluutiosta ei ole olemassa minkäänlaisia tieteellisiä todisteita. On vain olettamuksille rakentuvia olettamuksia. Koko evoluutiosatu on vain suuri kusetus.
On sillä väliä. Jos se tuhoutuu jo huomenna, niin kenenkään ei tarvitse sen jälkeen enää kuunnella teidän patmoslaisten hölmöilyjä.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
On sillä väliä. Jos se tuhoutuu jo huomenna, niin kenenkään ei tarvitse sen jälkeen enää kuunnella teidän patmoslaisten hölmöilyjä.
Hyvä, olemme samaa mieltä, että ilmastoöyhötys on turhaa ihmisen elämän rajoittamista.
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, olemme samaa mieltä, että ilmastoöyhötys on turhaa ihmisen elämän rajoittamista.
Ei, ei tuo sinun jatkuva ilmastoöyhötyksesi rajoita kenenkään muun kuin sinun elämääsi. Ja minulle ainakin on ihan sama miten sinä elämääsi rajoitat. Siispä sillä, että onko tuo touhusi turhaa vai ei, ei ole minulle mitään merkitystä. Yleisesti ottaen kyllä toivoisin, että öyhöttämisen sijaan keskustelisit asiallisesti, mutta sinultahan se on liikaa toivottu.
- Anonyymi
sage8 kirjoitti:
Evoluutiosta on paljon todisteita mutta Raamatun luomiskertomuksesta ei mitään.
Näytä joku todiste?
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Ei, ei tuo sinun jatkuva ilmastoöyhötyksesi rajoita kenenkään muun kuin sinun elämääsi. Ja minulle ainakin on ihan sama miten sinä elämääsi rajoitat. Siispä sillä, että onko tuo touhusi turhaa vai ei, ei ole minulle mitään merkitystä. Yleisesti ottaen kyllä toivoisin, että öyhöttämisen sijaan keskustelisit asiallisesti, mutta sinultahan se on liikaa toivottu.
Turhaa siinä keuhkoat. Sattumaa olet ja tyhjiin hävitä.
Anonyymi kirjoitti:
Näytä joku todiste?
Ole hyvä:
en.wikipedia.org/wiki/Evidence_of_common_descentAnonyymi kirjoitti:
Turhaa siinä keuhkoat. Sattumaa olet ja tyhjiin hävitä.
En minä hävitä mitään. Olen melko tarkka ja huolellinen.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
En minä hävitä mitään. Olen melko tarkka ja huolellinen.
Miksi sinun pitäisi saada elää?
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Ole hyvä:
en.wikipedia.org/wiki/Evidence_of_common_descentEi yhtään silminnäkijää.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi saada elää?
Siis niinku minun omasta mielestänikö? Vai mitä tarkoitat?
Anonyymi kirjoitti:
Ei yhtään silminnäkijää.
Väärin. Evolutiivisia prosesseja on tarkkailtu nimenomaan silmin.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Missä ne miljardeja vuosia vanhat tarkkailijat asuvat?
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Turha näiden kanssa on jankuttaa. Eniten jenkkien uskonnollisen oikeiston mm. öljyteollisuuden kustantamaa propagandaa suoltavien usko.vaisen ja Artsin yleissivistyskin aiheesta on täysin olematon. Kumpikaan ei ole taatusti lukenut eläessään ainoatakaan kirjaa joka käsittelee asiaa nimeltä tiede.
Anonyymi kirjoitti:
Miljardien vuosien tapahtumat ovat tallentuneet geologiseen rekordiin, jota voidaan tarkkailla, ja jota on tarkkailtu jo vuosisatojen ajan eri tarkkailijoiden toimesta. Tästä kaikesta tarkkailusta on koostettu se tieto mitä nyt on saatavilla, ja sitä tietoa kertyy kokoajan lisää.
Ethän sinä muuten niin tyhmä ole, että kuvittelet, ettei esim. rikospaikkatutkinta toimisi ollenkaan; että jos ei ole yhtä ja samaa silminnäkijää yhdelle tapahtumalle, niin rikoksia ei voitaisi ratkaista, ellei tekijä satu tunnustamaan? Siis ajatella, että joku ihminen todella voisi olla niin tietämätön, tyhmä, hullu tai kaikkia yhdessä (patmoslainen), että kuvittelisi, ettei asikoista voisi ottaa jälkikäteen selvää niiden tapahduttua?
Että jos metsässä on kaatunut puu, niin sitä ei vain uskoisi kaatuneeksi, mikäli kukaan ei sitä silmin nähnyt kaatumassa? Että et sinä edes kauppaan voisi lähteä, koska et voi olla varma onko se kauppa siellä samassa paikassa vielä, jos et silmin kokoajan näe, että se on siellä?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha näiden kanssa on jankuttaa. Eniten jenkkien uskonnollisen oikeiston mm. öljyteollisuuden kustantamaa propagandaa suoltavien usko.vaisen ja Artsin yleissivistyskin aiheesta on täysin olematon. Kumpikaan ei ole taatusti lukenut eläessään ainoatakaan kirjaa joka käsittelee asiaa nimeltä tiede.
Varma tappion merkki; alkaa jauhaa uskiksesta 😅😂🤣
Mutta et kykene sanomaan mitä väliä sillä on koska maapallo tuhoutuu. Anonyymi kirjoitti:
"Turha näiden kanssa on jankuttaa."
Tuo on sinun kuvakulmasi asiaan. Minulle tämä on eräänlaista viihdettä.
"Eniten jenkkien uskonnollisen oikeiston mm. öljyteollisuuden kustantamaa propagandaa suoltavien usko.vaisen ja Artsin yleissivistyskin aiheesta on täysin olematon."
Olen täysin samaa mieltä. Voisin tämmöisten keskusteluiden varrelta kertoa muutamia hauskoja aivopieruja, mitä erityisesti tuo edellinen noista on esittänyt. Mutta sinähän koet tämän turhana, niin olkoon.
"Kumpikaan ei ole taatusti lukenut eläessään ainoatakaan kirjaa joka käsittelee asiaa nimeltä tiede."
Vaikuttaa hyvin todennäköiseltä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon kaltaiset kysymykset osoittavat vain täydellisen tietämättömyyden vaikka pidätkin niitä itse nerokkaana näsäviisasteluna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon kaltaiset kysymykset osoittavat vain täydellisen tietämättömyyden vaikka pidätkin niitä itse nerokkaana näsäviisasteluna.
Ei vaan ne osoittavat mihin satunne perustuu.
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan ne osoittavat mihin satunne perustuu.
Argumentoin juuri äsken kumoon tuon silminnäkijäsönkötyksenne, että siitä vaan lukemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytä joku todiste?
Evoluution todiste = perimässä oleva mutaatiomahdollisuus. Evoluution tarkoitus = lajin säilyminen ja sopeutuminen erilaisiin olosuhteisiin. Yksi käytännön todiste lajin sisäisestä evoluutiosta on se, että ihmiset näyttävät hyvin erilaisilta Afrikassa, Euroopassa ja Aasiassa.
- Anonyymi
sage8 kirjoitti:
Evoluutiosta on paljon todisteita mutta Raamatun luomiskertomuksesta ei mitään.
Luomiskertomus ei ole luonnontieteen teos.
Erikoista maailmassa on se ,että ilmasto-olosuhteet ja aikakaudet seuraavat toisiaan ja ihminen ei voi mitään vaikuttaa niihin vaikka kuinka intämme sitä vastaan.
Luontouskovaiselle tiedoksi: luonnossa on myös tuhovoimat elämää vastaan. T218O kirjoitti:
"Eniten jenkkien uskonnollisen oikeiston mm. öljyteollisuuden kustantamaa propagandaa suoltavien usko.vaisen ja Artsin yleissivistyskin aiheesta on täysin olematon."
Olen täysin samaa mieltä. Voisin tämmöisten keskusteluiden varrelta kertoa muutamia hauskoja aivopieruja, mitä erityisesti tuo edellinen noista on esittänyt. Mutta sinähän koet tämän turhana, niin olkoon.
"Kumpikaan ei ole taatusti lukenut eläessään ainoatakaan kirjaa joka käsittelee asiaa nimeltä tiede."
Vaikuttaa hyvin todennäköiseltä.Näille ei kannata maallikkonakaan selitellä energiataseesta, ilmastomalleista, mittausdatasta, positiivisista takaisinkytkennöistä, aurinkopakotteesta, geologisista todisteista jne. tai edes tieteestä menetelmänä. Täysin turhaa.
Kysymys pitää esittää yksinkertaisemmassa muodossa. Jossakin ketjussa mainittiin miljoonien ja taas miljoonien vuosien aikana fossiilisiin polttoaineisiin sitoutunut hiilidioksidi ja parin sadan vuoden aikana merkittävän osan vapautumisesta ilmakehään ihmisen toiminnan seurauksena.
Tuo onkin hyvin havainnollinen ja riittävän yksinkertainen kysymys. Voiko tuon miljoonien miljoonien vuosien aikana sitoutuneen hiilen vapauttaminen nopeasti, vain parin sadan vuoden ajanjaksolla olla vaikuttamatta ilmastoon?
Katsotaan vastaavatko.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haukotus. Mutta ei kai sille mitään voi, jos ei ollut paikalla, kun logiikkaa jaettiin.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Vaikuttaa hyvin todennäköiseltä."Kumpikaan ei ole taatusti lukenut eläessään ainoatakaan kirjaa joka käsittelee asiaa nimeltä tiede."
Kiertokoulussa ei ilmeisesti opetettu biologiaakaan :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haukotus. Mutta ei kai sille mitään voi, jos ei ollut paikalla, kun logiikkaa jaettiin.
Sinä olit eturivissä kun satuilutaitoja ja herkkäuskoisuutta jaettiin.
Anonyymi kirjoitti:
Kiertokoulussa ei ilmeisesti opetettu biologiaakaan :)Huomautan vain tähän väliin, että tuo kohta, mitä lainaat, ei ollut minun esittämäni väite, vaan väite, jota myös minä lainasin, ja toki myötäilinkin.
a-teisti kirjoitti:
Näille ei kannata maallikkonakaan selitellä energiataseesta, ilmastomalleista, mittausdatasta, positiivisista takaisinkytkennöistä, aurinkopakotteesta, geologisista todisteista jne. tai edes tieteestä menetelmänä. Täysin turhaa.
Kysymys pitää esittää yksinkertaisemmassa muodossa. Jossakin ketjussa mainittiin miljoonien ja taas miljoonien vuosien aikana fossiilisiin polttoaineisiin sitoutunut hiilidioksidi ja parin sadan vuoden aikana merkittävän osan vapautumisesta ilmakehään ihmisen toiminnan seurauksena.
Tuo onkin hyvin havainnollinen ja riittävän yksinkertainen kysymys. Voiko tuon miljoonien miljoonien vuosien aikana sitoutuneen hiilen vapauttaminen nopeasti, vain parin sadan vuoden ajanjaksolla olla vaikuttamatta ilmastoon?
Katsotaan vastaavatko.Puhut ihan asiaa. Kaikilla meillä eri ihmisillä on kuitenkin omat tyylimme, ja me kaikki saatamme saada näistä keskusteluista loppujen lopuksi irti vähän eri asioita.
- Anonyymi
a-teisti kirjoitti:
Näille ei kannata maallikkonakaan selitellä energiataseesta, ilmastomalleista, mittausdatasta, positiivisista takaisinkytkennöistä, aurinkopakotteesta, geologisista todisteista jne. tai edes tieteestä menetelmänä. Täysin turhaa.
Katsotaan vastaavatko.Mitä merkitystä sinulle on sillä tuhoutuuko maapallon vuoden vai tuhannen vuoden päästä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä merkitystä sinulle on sillä tuhoutuuko maapallon vuoden vai tuhannen vuoden päästä?
Ei ne osaa vastata!
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne osaa vastata!
Joskin tuohon vastattu valtavan monta kertaa jo, eikä se, että kyselet eri tyypeiltä mitenkään pyyhi pois niitä jo saamiasi vastauksia.
T218O kirjoitti:
Puhut ihan asiaa. Kaikilla meillä eri ihmisillä on kuitenkin omat tyylimme, ja me kaikki saatamme saada näistä keskusteluista loppujen lopuksi irti vähän eri asioita.
Poistetussa ketjussa joku anonyymi ilmastodenialisti valisti sääasemien sijaitsevan lentoasemilla, koska lentoasemilla saadaan mitattua korkeampia lämpötiloja. Tämä on siis lähtötaso 😆
a-teisti kirjoitti:
Poistetussa ketjussa joku anonyymi ilmastodenialisti valisti sääasemien sijaitsevan lentoasemilla, koska lentoasemilla saadaan mitattua korkeampia lämpötiloja. Tämä on siis lähtötaso 😆
Yllätys, että ketju poistettiin. Patmos-ystä.väisemme joutui jälleen kerran poistattamaan pelleilynsä. Mutta joo, taso kun on tuo mikä on täällä monilla, niin kyllä tässä ihan myötähäpeä tulee. Virheitähän me kaikki joskus teemme, mutta minä ainakin otan korkeintan vitsillä kantaa asioihin, joista tiedän, etten tiedä mitään.
Anonyymi kirjoitti:
Evoluution todiste = perimässä oleva mutaatiomahdollisuus. Evoluution tarkoitus = lajin säilyminen ja sopeutuminen erilaisiin olosuhteisiin. Yksi käytännön todiste lajin sisäisestä evoluutiosta on se, että ihmiset näyttävät hyvin erilaisilta Afrikassa, Euroopassa ja Aasiassa.
"Evoluution tarkoitus = lajin säilyminen ja sopeutuminen erilaisiin olosuhteisiin."
Väärin. Evoluutiolla ei ole tarkoitusta. Se on vain syiden ja seurauksien jatkumoa. Tuo pitäisi muotoilla niin, että evoluution olemus, joka mm. ilmenee eliöiden sopeutumisena erilaisiin olosuhteisiin on eliöstön monimuotoisuuden aiheutuminen eliöihin kohdistuvasta perimämuuntelusta ja luonnonvalinnasta.Anonyymi kirjoitti:
Luomiskertomus ei ole luonnontieteen teos.
Erikoista maailmassa on se ,että ilmasto-olosuhteet ja aikakaudet seuraavat toisiaan ja ihminen ei voi mitään vaikuttaa niihin vaikka kuinka intämme sitä vastaan.
Luontouskovaiselle tiedoksi: luonnossa on myös tuhovoimat elämää vastaan."Luomiskertomus ei ole luonnontieteen teos."
Ei niin. Se on muinaismyytti.
"Erikoista maailmassa on se ,että ilmasto-olosuhteet ja aikakaudet seuraavat toisiaan ja ihminen ei voi mitään vaikuttaa niihin vaikka kuinka intämme sitä vastaan."
Pötyä. Ihminen pystyy vaikuttamaan kasvihuonekaasujen pitoisuuksiin ilmakehässä, ja kasvihuonekaasut puolestaan määrittävät kasvihuoneilmiön voimakkuutta. Tämä asia ei ole ristiriidassa sen kanssa, että kasvihuoneilmiöön ja sitä kautta ilmastoon vaikuttavissa tekijöissä on myös luonnollisia, ihmisestä riippumattoma ajureita. Ja tämä kokonaisuus puolestaan on tiedeyhteisön konsensus edelleen, vaikka kuinka inttäisitkin sitä vastaan.
"Luontouskovaiselle tiedoksi: luonnossa on myös tuhovoimat elämää vastaan."
Ja mikähän tuon aforismin pointti oli? Ikään kuin kaikki asioista edes jotain tietävät eivät tietäisi, että luonnossa on myös elämää tuhoavia voimia.- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Ole hyvä:
en.wikipedia.org/wiki/Evidence_of_common_descentMissä se to0diste on? Ei wikipedialätinä ole mikään todiste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Evoluution todiste = perimässä oleva mutaatiomahdollisuus. "
Perseessäs on mutaatiomahdollisuus! Anonyymi kirjoitti:
Missä se to0diste on? Ei wikipedialätinä ole mikään todiste.
Tuossa wikiartikkelissa on lähdeviitteineen listattuna sitä, mitä evoluutiosta tiedetään, ja miksi ja miten sen tiedetään olevan tosiasiallinen luonnonilmiö. Saat haaskata aikaasi vastaan inttämällä aivan vapaasti. Jos olet oikeasti niin tyhmä (kuin miltä vaikutatkin), etkä ymmärrä mistä on kyse, niin sillehän ei voi kukaan mitään.
Minulle ainakin on ihan sama koska maapallo tuhoutuu. Jumala tekee sen kuitenkin 🤓
Tiedämme jo, että olet niin itsekäs, että sinä et välitä siitä mitä maapallolle tapahtuu. Tosin sen tuhoutumiseen tulee menemään niin kauan aikaa, etteivät ketkään ihmiset ole sitä täällä suremassa. Kertoo karua sanomaansa silti siitä, kuinka vähän tiedät näistä asioista kun kuvittelet kyseen olevan maapallon tuhoutumisesta, kun puhe on ympäristöongelmista, kuten esim. ilmastonmuutoksesta.
T218O kirjoitti:
Tiedämme jo, että olet niin itsekäs, että sinä et välitä siitä mitä maapallolle tapahtuu. Tosin sen tuhoutumiseen tulee menemään niin kauan aikaa, etteivät ketkään ihmiset ole sitä täällä suremassa. Kertoo karua sanomaansa silti siitä, kuinka vähän tiedät näistä asioista kun kuvittelet kyseen olevan maapallon tuhoutumisesta, kun puhe on ympäristöongelmista, kuten esim. ilmastonmuutoksesta.
Lue Raamatusta mitä maapallolle tapahtuu 🤓 et sinä etkä minä sitä kykene estämään.
Mutta missä sinä silloin olet, sitä voisit miettiä.usko.vainen kirjoitti:
Lue Raamatusta mitä maapallolle tapahtuu 🤓 et sinä etkä minä sitä kykene estämään.
Mutta missä sinä silloin olet, sitä voisit miettiä.Minua ei kiinnosta mitä Raamatussa väitetään tapahtuvan. Mutta tiedän kyllä tietyllä tarkkuudella "missä olen", kun maapallon tuhoutuminen tapahtuu. Nimittäin ne atomit, joista koostun kuolemani hetkellä, jäävät tietysti tänne planeetalle kiertelemään osana luonnon erilaisia prosesseja. Voi olla, että maapallon tuhon lähestyessä, puhaltaa yltyvä aurinkotuuli suurimman osan niistä tuonne ulommas aurinkokuntaan, mutta osa niistä voi jäädä vielä tänne planeetalle kohtaamaan sen, kun Aurinko lopulta kärtsää ja nielee koko pallon. Sen jälkeen ne ovat Auringossa. Sanoisin, että tämä on astetta päräyttävämpi kohtalo kuin laulella virsiä iankaikkisessa herran enkelikuorossa.
T218O kirjoitti:
Minua ei kiinnosta mitä Raamatussa väitetään tapahtuvan. Mutta tiedän kyllä tietyllä tarkkuudella "missä olen", kun maapallon tuhoutuminen tapahtuu. Nimittäin ne atomit, joista koostun kuolemani hetkellä, jäävät tietysti tänne planeetalle kiertelemään osana luonnon erilaisia prosesseja. Voi olla, että maapallon tuhon lähestyessä, puhaltaa yltyvä aurinkotuuli suurimman osan niistä tuonne ulommas aurinkokuntaan, mutta osa niistä voi jäädä vielä tänne planeetalle kohtaamaan sen, kun Aurinko lopulta kärtsää ja nielee koko pallon. Sen jälkeen ne ovat Auringossa. Sanoisin, että tämä on astetta päräyttävämpi kohtalo kuin laulella virsiä iankaikkisessa herran enkelikuorossa.
Minua taas kiinnostaa 🤓
T218O kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, mikä sinua kiinnostaa?
Minulle paljonkin 🤓 jos sinulle ei niin älä vastaa minulle 😉
usko.vainen kirjoitti:
Minulle paljonkin 🤓 jos sinulle ei niin älä vastaa minulle 😉
En kysynyt kuinka paljon, vaan kysyin, että mitä.
- Anonyymi
Juu. Tottakai se on sulle yhdentekevää, kun et ole päässyt lisääntymään. Onneksi.:)
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Tottakai se on sulle yhdentekevää, kun et ole päässyt lisääntymään. Onneksi.:)
Olipa taas lapsellinen heitto 😂
Mutta mitä väliä sinulle on koska maapallo tuhoutuu ❓- Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
Mutta missä sinä silloin olet, sitä voisit miettiä."Lue Raamatusta mitä maapallolle tapahtuu 🤓 et sinä etkä minä sitä kykene estämään."
Meidän on syytä lukea Raamatusta, mitä ihmisen pitäisi tehdä maapallolle ja lähimmisille.
On kuitenkin tärkeä pohtia kummalla puolella itse on:
Onko itse turmelemassa Jlan luomaa luomukuntaa ja Jlan omaisuutta?
Vai pyrkiikö noudattamaan Jlan ohjeita maapallon hoitamisesta?
Kuka omistaa maapallon?
Herran on maa ja kaikki mitä siinä on, maanpiiri ja ne jotka siinä asuvat. Ps24:1
Mikä on ihmisen tehtävä?
Herra Jumala asetti ihmisen Eedenin puutarhaan viljelemään ja varjelemaan sitä. 1Ms2:15
Miten meidän tulisi kohdella toisia ihmisiä?
"Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat Mt7:12
Mt22:36. "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
37. Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. 38. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
39. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
40. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."
Jos on osallisena toisen ihmisen kodin hukkumiseen merenpinnan noustessa.
Jos osallisena toisen näännyttämiseen nälkään pahenevan kuivuuden takia.
Niin onko tämä lähimmäisen rakkautta?
Kuka pelastuu taivaaseen?
On tullut aika tuomita kuolleet ja maksaa palkka palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja sinun nimeäsi pelkääville, pienille ja suurille, ja tuhota ne, jotka tuhoavat maata."
Ilm11:18
Ei ole kyse siitä, mitä maapallolle tapahtuu, vaan siitä
Mitä vastaat, kun sinulta kysytään viimeisellä tuomiolla:
"Miten olet kohdellut minun luomaani maapalloa? "
"Miten olet varjellut sitä?"
"Vai oletko osallistunut luomani maapallon tuhoamiseen, joka on minun omaisuuttani?" Anonyymi kirjoitti:
"Lue Raamatusta mitä maapallolle tapahtuu 🤓 et sinä etkä minä sitä kykene estämään."
Meidän on syytä lukea Raamatusta, mitä ihmisen pitäisi tehdä maapallolle ja lähimmisille.
Kuka omistaa maapallon?
Herran on maa ja kaikki mitä siinä on, maanpiiri ja ne jotka siinä asuvat. Ps24:1
Mikä on ihmisen tehtävä?
Herra Jumala asetti ihmisen Eedenin puutarhaan viljelemään ja varjelemaan sitä. 1Ms2:15
"Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat Mt7:12
37. Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. 38. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
On tullut aika tuomita kuolleet ja maksaa palkka palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja sinun nimeäsi pelkääville, pienille ja suurille, ja tuhota ne, jotka tuhoavat maata."
"Vai oletko osallistunut luomani maapallon tuhoamiseen, joka on minun omaisuuttani?"Sinä näytät olevan maapallouskovainen 😃
Jumala tulee tuhoamaan tämän maapallon sen saastumisen takia ja luo uuden.usko.vainen kirjoitti:
Sinä näytät olevan maapallouskovainen 😃
Jumala tulee tuhoamaan tämän maapallon sen saastumisen takia ja luo uuden.Tuosta tulikin mieleeni, että leikitkös sinä Jumalaa aina kun ensin luot ketjun, jossa sinun on tarkoitus esitellä propagandaasi, mutta sitten poistatat sen sen "saastumisen" takia, kun propagandasi mitätöitiin osoittamalla sen käsitteet paikkansapitämättömiksi, ja luot uuden? Aika usein nimittäin tapahtuu täsmälleen näin kuvattavissa olevaa toimintaa täällä, ja olet siinä aina tiiviisti mukana.
Anonyymi kirjoitti:
"Lue Raamatusta mitä maapallolle tapahtuu 🤓 et sinä etkä minä sitä kykene estämään."
Kuka omistaa maapallon?
Mikä on ihmisen tehtävä?
"Vai oletko osallistunut luomani maapallon tuhoamiseen, joka on minun omaisuuttani?"Kyllähän Raamatussakin selkeästi esitetään, ettei maailma olisi ihmiselle luotu vain siekailemattomaan käyttöön, vaan sitä pitää myös varjella. Patmos-ystä.väisemme tulkitsee asian kuitenkin hyvin käyttöpuoleisesti. Minä pidän sillä tavalla ajattelevia ihmisiä itsekkäinä. Jos ihminen vielä uskoo Jumalaan, joka on pyhän ilmoituksensa mukaan antant käskyn varjella jotain, niin jos sen tulkitsee kuitenkin edelleen niin, että hällä väliä, käyttöön vaan, niin on kyllä idiootti.
usko.vainen kirjoitti:
Sinä näytät olevan maapallouskovainen 😃
Jumala tulee tuhoamaan tämän maapallon sen saastumisen takia ja luo uuden."Jumala tulee tuhoamaan tämän maapallon sen saastumisen takia ja luo uuden."
Tähän vielä aiemman viestini valossa tarttuakseni, niin mitä sitten, oikeastaan? Uskontosi pyhän kirjan mukaan luojasi on antanut maailman myös varjeltavaksi. Vaikka kyseisen kirjan eskatologian mukaan luojasi tulisi myös tuhoamaan maailman, niin eihän se anna sinulle minkäänlaista oikeutta viisveisata varjelukäskystä. Tässä mielessä pidän sinua tekopyhänä. En ole sinua oikeana uskovana kyllä aiemminkaan pitänyt. Minusta tuo on lähinnä sellaista ahviolaista larppausta, mitä täällä edustat, koska niin on touhusi ristiriidassa muka pyhänä pitämäsi Raamatun suhteen.T218O kirjoitti:
"Jumala tulee tuhoamaan tämän maapallon sen saastumisen takia ja luo uuden."
Tähän vielä aiemman viestini valossa tarttuakseni, niin mitä sitten, oikeastaan? Uskontosi pyhän kirjan mukaan luojasi on antanut maailman myös varjeltavaksi. Vaikka kyseisen kirjan eskatologian mukaan luojasi tulisi myös tuhoamaan maailman, niin eihän se anna sinulle minkäänlaista oikeutta viisveisata varjelukäskystä. Tässä mielessä pidän sinua tekopyhänä. En ole sinua oikeana uskovana kyllä aiemminkaan pitänyt. Minusta tuo on lähinnä sellaista ahviolaista larppausta, mitä täällä edustat, koska niin on touhusi ristiriidassa muka pyhänä pitämäsi Raamatun suhteen.Ja mitä vielä tulee tuohon tekopyhyyteen ja semmoiseen valikoivuuteen Raamatun suhteen, niin jos ihminen voi muka täysin pokkana vain unohtaa sen, tai ainakin olla piittaamatta siitä, että Raamatun mukaan maata piti varjella, niin miksi ihminen sitten piittaa joistain muista, Raamatusta esiin nousevista ohjeista miten ja millainen tulee olla ja elää?
Esim. jatkuva jankutus siitä, että mieheksi ja naiseksi luoja ihmiset loi - mitä sillä on väliä? Jos varjelusta ei tarvitse piitata, niin miksi ihmeessä täällä aivan jatkuvasti jankataan sivutolkulla siitä, kuinka sairasta ja väärin luomista kohtaan on esim. transjutut tms.? Jumalahan tuhoaa tämän maailman joka tapauksessa! Eikö niin? Niin tuo aitousko.vaisemme kokoajan jankuttaa perusteluksi joka asiaan. Miksei se käy sitten tähän sukupuoli, trans- tai homous- tms. asiaan?
- Anonyymi
Ei evoluutiota ole täystuho, jonkin on kehityttävä muutosten mukana.
Evoluutio on karsija, jalostaja, tietyt ominaisuudet lisääntyvät populaatiossa.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354193- 552905
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut472827- 302583
Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82555Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3212521- 382119
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t541855Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461673- 1411517