Miksi luotat,

Anonyymi

Raamattutuntien sisältöön ja Raamatun opettajiin kuin kiveen, vai luotatko?
Ja -luetko Raamattuasi ainoastaan heidän opetuksensa mukaisessa valossa sekä heidän ohjeistuksensa ja vinkkiensä mukaan siitä mitä mikin asia tarkoittaa.

Jos niin täytyykin niin kertoisitko miksi heidän opetuksiinsa voi niin täydellisesti luottaa?

Kysyn tätä koska aina kehotetaan kuuntelemaan Raamattu tunteja- ja opettajia että voisi ymmärtää.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Usko Jeesukseen ja ota hänet vastaan pelastajanasi. Etsi ensin Jumalan valtakuntaa. Kaikki muu selviää sen jälkeen.

    • Anonyymi

      En luota tutkimatta ensin kirjoituksista pitikö minulle sanottu paikkansa vai oliko jotakin lisätty ja otettu pois. Sen verta tärkeänä pidän toivoa perintöosasta etten luota sokeasti.

      • Itse olen kuunnellut hyvin monia "opetuksia", mutta ne ovat olleet vain selostajan omia käsityksiä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Itse olen kuunnellut hyvin monia "opetuksia", mutta ne ovat olleet vain selostajan omia käsityksiä.

        kuten tuokin jonka sepustit ilmoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        kuten tuokin jonka sepustit ilmoille.

        Tarkoitin kyllä ihan muuta.

        Monet opettavat Raamattua selittämällä siitä miten he ovat käsittäneet.


    • Minä luotan sekalaariseen humanismiin.

      • Anonyymi

        Mistä kuulit noin hienon sanan ja kuka selitti sen?


    • Anonyymi

      Berean juutalaisten tapa kohdata uusia opettajia on esimerkillinen. Paavali tuli heidän luokseen ja opetti Raamattua osin uudella tavalla.
      He tutkivat itse Raamattua ja selvittivät pitikö Paavalin puheet paikkansa.
      Näin meidänkin on syytä toimia.

      Nämä olivat mieleltään jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset. He ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä Kirjoituksista, oliko asia niin. Apt17:11

      • No me näemme, että Paavali opetti väärin. Hyvä on tutkia.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No me näemme, että Paavali opetti väärin. Hyvä on tutkia.

        Millä sinä torre tutkit, onko sinulal jokin työkalu, muutakin kuin pyöränpumppu ja pyykkipoika lahkeeseen?!

        osaatko sanoa mitään jossa lisi edes siemen totuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä sinä torre tutkit, onko sinulal jokin työkalu, muutakin kuin pyöränpumppu ja pyykkipoika lahkeeseen?!

        osaatko sanoa mitään jossa lisi edes siemen totuudesta.

        No kun Paavalilla ei ollut muuta kuin meillä tunnettuna oleva VT. Paavali veteli siitä omintakeisia tulkintoja.

        Ota totuus tai vaikene.


    • Anonyymi

      Ahvio on hyvä opettaja. Ahvio kertoo miten asiat ovat. Kun on Ahvio ei minun tarvitse ajatella. Ahvio on aina oikeassa. Ahvio tietää mitä minun pitää ajatella. Ahvio kertoo sen minulle. Ahvio on voideltu. Jeesus on Ahviossa.

    • Anonyymi

      Menen joka tilaisuuteen ns. kolmen korin kanssa, joihin lajittelen kuulemani: 1) samaa mieltä, 2) vaatii pohdiskelua ja 3) täyttä soopaa. Olen lukenut niin kauan raamattua, että mulle on turha satuilla tai irrottaa tekstejä asiayhteydestään. Mutta samalla olen sitä mieltä, että on ylimielistä olla kuuntelematta ketään muuta kuin itseään. Ihmisen kyky ymmärtää lukemaansa riippuu monista asioista, kuten lukutaidosta, ennakkoluuloista ja joskus jopa mielenterveydestä.

    • Anonyymi

      Lpsen asteelle jääneet uusavuttomat tarvitsevat jonkun keksityn pippipiiparin satukirjan, koska eivät uskalla muuten elellä tai osaa ajatella.

      • Anonyymi

        Kerrotko nyt esimerkin, muuten kommenttisi on tyhjän veroinen mutu !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko nyt esimerkin, muuten kommenttisi on tyhjän veroinen mutu !?

        "Kysymyksiä" kaunis laulu puhuttelee, uskonnosta saa vastauksen.

        Missä taivahan tähtönen levätä saa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko nyt esimerkin, muuten kommenttisi on tyhjän veroinen mutu !?

        Kommenttisi toimii esimerkkinä, koska kyselet itsestäänselvyyksien perään. Luepa nyt raamattu uudelleen kannesta kanteen, jos vaikka sieltä jotain aivopesua tarttuisi.


    • Anonyymi

      Uskovat eivät lue, tutki ja tulkitse raamattua tarpeeksi itse, koettele sitä, mitä kuulevat ja lukevat.

      Tämän ovat huomanneet pastoritkin, että uskovat ei välttämättä nykyään edes tiedä, mikä asia on raamatusta ja mikä ei.

      Liikaa toistellaan sitä, mitä esim. oma suuntaus tai joku tietty opettaja on opettanut, eikä edes vilkaista asioita itse raamatusta. Täälläkin linkitetään jonkun opetuksiin, kun ei osata vastata itse.

      Raamattu avautuu enemmän, kun sitä vaivautuu itsekin lukemaan ja pohtimaan Herran edessä. Ja suhde Herraankin lähenee samalla.

    • Puheet tulee toki "koetella Raamatun Sanalla", kuten puhujat usein muistuttavatkin.

      • Anonyymi

        Jumala tappoi monia Vt:ssa mutta Jeesus kehoitti rakkauteen, miten selität tämän mielenmuutoksen?


      • Anonyymi

        En muista olleeni koskaan YHDESSÄKÄÄN kokouksessa, jossa pastori tai saarnaaja olisi ilmoittanut, että koetelkaa raamatun valossa se, mistä puhun. Nettiopettajilta sellaista kyllä joskus kuulee.

        Joku on kyllä voinut huomauttaa, että "näin minä uskon ja tulkitsen" tai että "voin minä erehtyäkin".

        Vikaa on siis myös niissä, jotka meitä opettavat. Heidän tulisi suoraan opettaa meitä koetteluun, eli kehottaa uskovia koettelemaan, tutkimaan, lukemaan myös itse. Mutta raamattua ei kehoteta nykyään edes mukana pitämään seurakunnan kokouksissa. Miksi pitäisikään, kun puhuja hoitaa homman alusta loppuun soolosuorituksena, ilman vuorovaikutusta, puheen kommentointimahdollisuutta, tai muutakaan sellaista. Ei, onhan puhuja sentään valmistellut sen Herran edessä.

        Puhujat seurakunnassa ovatkin nykyuskoville lähes Ylipapin veroisia, joiden puheita ei kyseenalaisteta. Minusta paimenen kyllä pitäisi olla pienin, alamainen, palvelija, esikuvana muille.

        Olenkohan lukenut jotain muuta raamattua. Täytyy varmaan tarkistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muista olleeni koskaan YHDESSÄKÄÄN kokouksessa, jossa pastori tai saarnaaja olisi ilmoittanut, että koetelkaa raamatun valossa se, mistä puhun. Nettiopettajilta sellaista kyllä joskus kuulee.

        Joku on kyllä voinut huomauttaa, että "näin minä uskon ja tulkitsen" tai että "voin minä erehtyäkin".

        Vikaa on siis myös niissä, jotka meitä opettavat. Heidän tulisi suoraan opettaa meitä koetteluun, eli kehottaa uskovia koettelemaan, tutkimaan, lukemaan myös itse. Mutta raamattua ei kehoteta nykyään edes mukana pitämään seurakunnan kokouksissa. Miksi pitäisikään, kun puhuja hoitaa homman alusta loppuun soolosuorituksena, ilman vuorovaikutusta, puheen kommentointimahdollisuutta, tai muutakaan sellaista. Ei, onhan puhuja sentään valmistellut sen Herran edessä.

        Puhujat seurakunnassa ovatkin nykyuskoville lähes Ylipapin veroisia, joiden puheita ei kyseenalaisteta. Minusta paimenen kyllä pitäisi olla pienin, alamainen, palvelija, esikuvana muille.

        Olenkohan lukenut jotain muuta raamattua. Täytyy varmaan tarkistaa.

        Raamattu tukee ja lohduttaa jokaista.


    • Raamattu myös kehottaa koittelemaan kuulemansa. Eli se opetus on hyvä koetella Raamatulla onko se Raamatun mukaista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe