Miksi luotat,

Anonyymi

Raamattutuntien sisältöön ja Raamatun opettajiin kuin kiveen, vai luotatko?
Ja -luetko Raamattuasi ainoastaan heidän opetuksensa mukaisessa valossa sekä heidän ohjeistuksensa ja vinkkiensä mukaan siitä mitä mikin asia tarkoittaa.

Jos niin täytyykin niin kertoisitko miksi heidän opetuksiinsa voi niin täydellisesti luottaa?

Kysyn tätä koska aina kehotetaan kuuntelemaan Raamattu tunteja- ja opettajia että voisi ymmärtää.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Usko Jeesukseen ja ota hänet vastaan pelastajanasi. Etsi ensin Jumalan valtakuntaa. Kaikki muu selviää sen jälkeen.

    • Anonyymi

      En luota tutkimatta ensin kirjoituksista pitikö minulle sanottu paikkansa vai oliko jotakin lisätty ja otettu pois. Sen verta tärkeänä pidän toivoa perintöosasta etten luota sokeasti.

      • Itse olen kuunnellut hyvin monia "opetuksia", mutta ne ovat olleet vain selostajan omia käsityksiä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Itse olen kuunnellut hyvin monia "opetuksia", mutta ne ovat olleet vain selostajan omia käsityksiä.

        kuten tuokin jonka sepustit ilmoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        kuten tuokin jonka sepustit ilmoille.

        Tarkoitin kyllä ihan muuta.

        Monet opettavat Raamattua selittämällä siitä miten he ovat käsittäneet.


    • sage8

      Minä luotan sekalaariseen humanismiin.

      • Anonyymi

        Mistä kuulit noin hienon sanan ja kuka selitti sen?


    • Anonyymi

      Berean juutalaisten tapa kohdata uusia opettajia on esimerkillinen. Paavali tuli heidän luokseen ja opetti Raamattua osin uudella tavalla.
      He tutkivat itse Raamattua ja selvittivät pitikö Paavalin puheet paikkansa.
      Näin meidänkin on syytä toimia.

      Nämä olivat mieleltään jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset. He ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä Kirjoituksista, oliko asia niin. Apt17:11

      • No me näemme, että Paavali opetti väärin. Hyvä on tutkia.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No me näemme, että Paavali opetti väärin. Hyvä on tutkia.

        Millä sinä torre tutkit, onko sinulal jokin työkalu, muutakin kuin pyöränpumppu ja pyykkipoika lahkeeseen?!

        osaatko sanoa mitään jossa lisi edes siemen totuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä sinä torre tutkit, onko sinulal jokin työkalu, muutakin kuin pyöränpumppu ja pyykkipoika lahkeeseen?!

        osaatko sanoa mitään jossa lisi edes siemen totuudesta.

        No kun Paavalilla ei ollut muuta kuin meillä tunnettuna oleva VT. Paavali veteli siitä omintakeisia tulkintoja.

        Ota totuus tai vaikene.


    • Anonyymi

      Ahvio on hyvä opettaja. Ahvio kertoo miten asiat ovat. Kun on Ahvio ei minun tarvitse ajatella. Ahvio on aina oikeassa. Ahvio tietää mitä minun pitää ajatella. Ahvio kertoo sen minulle. Ahvio on voideltu. Jeesus on Ahviossa.

    • Anonyymi

      Menen joka tilaisuuteen ns. kolmen korin kanssa, joihin lajittelen kuulemani: 1) samaa mieltä, 2) vaatii pohdiskelua ja 3) täyttä soopaa. Olen lukenut niin kauan raamattua, että mulle on turha satuilla tai irrottaa tekstejä asiayhteydestään. Mutta samalla olen sitä mieltä, että on ylimielistä olla kuuntelematta ketään muuta kuin itseään. Ihmisen kyky ymmärtää lukemaansa riippuu monista asioista, kuten lukutaidosta, ennakkoluuloista ja joskus jopa mielenterveydestä.

    • Anonyymi

      Lpsen asteelle jääneet uusavuttomat tarvitsevat jonkun keksityn pippipiiparin satukirjan, koska eivät uskalla muuten elellä tai osaa ajatella.

      • Anonyymi

        Kerrotko nyt esimerkin, muuten kommenttisi on tyhjän veroinen mutu !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko nyt esimerkin, muuten kommenttisi on tyhjän veroinen mutu !?

        "Kysymyksiä" kaunis laulu puhuttelee, uskonnosta saa vastauksen.

        Missä taivahan tähtönen levätä saa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko nyt esimerkin, muuten kommenttisi on tyhjän veroinen mutu !?

        Kommenttisi toimii esimerkkinä, koska kyselet itsestäänselvyyksien perään. Luepa nyt raamattu uudelleen kannesta kanteen, jos vaikka sieltä jotain aivopesua tarttuisi.


    • Anonyymi

      Uskovat eivät lue, tutki ja tulkitse raamattua tarpeeksi itse, koettele sitä, mitä kuulevat ja lukevat.

      Tämän ovat huomanneet pastoritkin, että uskovat ei välttämättä nykyään edes tiedä, mikä asia on raamatusta ja mikä ei.

      Liikaa toistellaan sitä, mitä esim. oma suuntaus tai joku tietty opettaja on opettanut, eikä edes vilkaista asioita itse raamatusta. Täälläkin linkitetään jonkun opetuksiin, kun ei osata vastata itse.

      Raamattu avautuu enemmän, kun sitä vaivautuu itsekin lukemaan ja pohtimaan Herran edessä. Ja suhde Herraankin lähenee samalla.

    • Puheet tulee toki "koetella Raamatun Sanalla", kuten puhujat usein muistuttavatkin.

      • Anonyymi

        Jumala tappoi monia Vt:ssa mutta Jeesus kehoitti rakkauteen, miten selität tämän mielenmuutoksen?


      • Anonyymi

        En muista olleeni koskaan YHDESSÄKÄÄN kokouksessa, jossa pastori tai saarnaaja olisi ilmoittanut, että koetelkaa raamatun valossa se, mistä puhun. Nettiopettajilta sellaista kyllä joskus kuulee.

        Joku on kyllä voinut huomauttaa, että "näin minä uskon ja tulkitsen" tai että "voin minä erehtyäkin".

        Vikaa on siis myös niissä, jotka meitä opettavat. Heidän tulisi suoraan opettaa meitä koetteluun, eli kehottaa uskovia koettelemaan, tutkimaan, lukemaan myös itse. Mutta raamattua ei kehoteta nykyään edes mukana pitämään seurakunnan kokouksissa. Miksi pitäisikään, kun puhuja hoitaa homman alusta loppuun soolosuorituksena, ilman vuorovaikutusta, puheen kommentointimahdollisuutta, tai muutakaan sellaista. Ei, onhan puhuja sentään valmistellut sen Herran edessä.

        Puhujat seurakunnassa ovatkin nykyuskoville lähes Ylipapin veroisia, joiden puheita ei kyseenalaisteta. Minusta paimenen kyllä pitäisi olla pienin, alamainen, palvelija, esikuvana muille.

        Olenkohan lukenut jotain muuta raamattua. Täytyy varmaan tarkistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muista olleeni koskaan YHDESSÄKÄÄN kokouksessa, jossa pastori tai saarnaaja olisi ilmoittanut, että koetelkaa raamatun valossa se, mistä puhun. Nettiopettajilta sellaista kyllä joskus kuulee.

        Joku on kyllä voinut huomauttaa, että "näin minä uskon ja tulkitsen" tai että "voin minä erehtyäkin".

        Vikaa on siis myös niissä, jotka meitä opettavat. Heidän tulisi suoraan opettaa meitä koetteluun, eli kehottaa uskovia koettelemaan, tutkimaan, lukemaan myös itse. Mutta raamattua ei kehoteta nykyään edes mukana pitämään seurakunnan kokouksissa. Miksi pitäisikään, kun puhuja hoitaa homman alusta loppuun soolosuorituksena, ilman vuorovaikutusta, puheen kommentointimahdollisuutta, tai muutakaan sellaista. Ei, onhan puhuja sentään valmistellut sen Herran edessä.

        Puhujat seurakunnassa ovatkin nykyuskoville lähes Ylipapin veroisia, joiden puheita ei kyseenalaisteta. Minusta paimenen kyllä pitäisi olla pienin, alamainen, palvelija, esikuvana muille.

        Olenkohan lukenut jotain muuta raamattua. Täytyy varmaan tarkistaa.

        Raamattu tukee ja lohduttaa jokaista.


    • Raamattu myös kehottaa koittelemaan kuulemansa. Eli se opetus on hyvä koetella Raamatulla onko se Raamatun mukaista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oot varmaan tyytyväinen

      Kun sua ei kukaan enää yritä Naiselle
      Ikävä
      84
      4272
    2. Oletin törmäileväni sinuun yhtenään

      Emme ole osuneet kuitenkaan samalle kiertoradalle. Enää en oleta, enkä usko törmäykseen.
      Ikävä
      43
      3427
    3. Pitkä aika on kulunut

      Kaikki on muuttunut. Huomenta tänne. 😌😧☕🐺❤️
      Ikävä
      190
      3030
    4. Olenko ainut

      Vai huomaatko myös sen, että olemme hyvin samanlaisia. Kuin olisit toinen puolikkaani ❤️
      Ikävä
      44
      2896
    5. Mitä tuntemuksia herätin sinussa

      Viimeksi kun nähtiin? Ajatuksesi, niitä kuuntelen herkällä korvalla.
      Ikävä
      125
      2851
    6. Sä siis todella vain leikit mun tunteilla?

      Miehelle naiselta Et olisi muuten luovuttanut
      Ikävä
      50
      2524
    7. Tuntuu niin mukavalta.

      Miten joku voikin olla niin hyväsydäminen.
      Ikävä
      11
      2331
    8. Minut on ilmeisesti varjobännätty,

      sillä viestit eivät näytä ilmestyvän ketjuihin.
      Sinkut
      39
      2315
    9. Kiitos siitä eilisestä

      Viestistäsi se kertoi ja avasi paljon tunnelukkoja.
      Ikävä
      16
      2018
    10. Odotan näkemistäsi

      tällä viikolla. Pelkään sitä myös. Saat minut tuntemaan niin paljon. Odottavan aika on pitkä.
      Ikävä
      27
      1565
    Aihe