Potilaatko syypäitä kaikkeen?

Anonyymi

Päivystyksessä on ruuhka, koska siellä hoidatetaan vaivoja, jotka eivät sinne kuulu. Poliklinikalla lääkäri on myöhässä, koska potilaat ovat liian aikaavieviä. Terveyskeskukseen ei saa aikaa potilasruuhkan vuoksi, koska siellä hoidatetaan vaivoja, jotka pitäisi osata hoitaa itse. Sitten kun pääset lääkärin puheille, hän ripittää sinua, että noilla elämäntavoilla ei ole ihmekään jos sairastut. On siis potilaiden syy, että palvelu on huonoa. Näinhän se tuntuu olevan muuallakin. Asiakkaiden syy on, että kauppa on epäjärjestyksessä, ravintola sotkuinen, juna myöhässä. Ja henkilökunta vaan somettaa. 🙄

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainahan täytyy joku syyllinen saada miksi homma ei luista. Ja jos joku ajattelee että on itse täydellisyys niin silloin ei mistään voi itseä syyttää.
      Tietysti myös paikassa kuin paikassa työskentelevällä ihmisellä voi olla vain huono päivä ja silloin ei käyttäydy muita kohtaan välttämättä kaikkein ystävällisimmin.
      Tuskin kukaan kuitenkaan minnekkään menee hakemaan apua tai ostamaan jotain tms. jos ei ole tarvetta.

    • Anonyymi

      Päivystyksessä on ruuhkaa, koska siellä käy hoidattamassa itseään ihmisiä, joilla ei olisi mitään päivystysluonteista asiaa (kuten normiflunssa, yhden päivän kestänyt kurkkukipu, ampiaisen pisto jos ei ole mitään allergiaa... jne.)
      Johan sen tälläkin palstalla voi todeta, miten etenkin nuorten keskuudessa on kadonnut ns. maalaisjärki täysin!
      Apua minulla oli aamulla ripuli, onko nyt syöpä...

      • Anonyymi

        Aloituksen on ilmeisesti aiheuttanut lehtiartikkeli jossa lääkäri valitteli juuri tuollaisista turhista päivystyskäynneistä. Tuntuu että hoitotarvetta arvioiva sairaanhoitaja laittaa mieluummin potilaan eteenpäin lääkärille ettei häntä syytetä (yleensä potilaan taholta) siitä että hoito laiminlyötiin.

        Jokin viikko sitten olin tuntitolkulla jonottamassa sairaalapäivystyksessä sydänoireiden vuoksi. Tuolloin sai hyvä palautteen miksi lääkärillä on päivystyksessä ruuhkaa. Lääkärin juttusilla ollessani hän joutui useampaan kertaan keskeyttämään tutkimukseni ja vastaamaan päivystyspuheluihin ja välillä kirjoittamaan muiden potilaiden lähetteitä eteenpäin.


    • Anonyymi

      Just oli lehtijuttuakin siitä että aina ei hoitajien ammattitaito riitä potilaan tilanteen arvioimiseen. Varmaan ihan totta, voisi ajatella.
      Sellainen systeemi olisi ihan hyvä että edes yksi lääkäri irrotettaisiin neuvoa antamaan esim. sellaiseen paikkaan jonne ihmiset soittavat vaivojaan kertoakseen.
      Kun hoitaja vastaa puhelimeen niin sitten hän voisi kysyä lääkäriltä neuvoa jos ei itse osaa vastata.
      Ei varmaankaan resurssit riittäisi johonkin tuon tyyliseen...

    • Anonyymi

      Moni lääkäri kohtelee potilaita niin kuin potilailla ei olisi aivoja .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe