Ainako yksin?

Anonyymi

Kysyn Raamattuun perustuvia mielipiteitä teiltä uskovat, asia on kipeä ja vaikuttaa jo elämänhaluun.
Tuntuu että elämäni on ohi, eikä mitään hyvää ole tässä ajassa enää jäljellä. Ajattelenkin lähinnä mitä voin loppuaikana tehdä muiden hyväksi.
Siis:
Tulin teini-iässä uskoon, ajauduin mailmaan kaikkine synteineen ja elin hurjaa uskomattoman nuoren aikuisen elämää silti uskoen ( en tajunnut että usko vaatisi jonkunlaista erilaista elämäntapaa).
Oli kova kaipuu löytää elämänkumppani ja halusin naimisiin.
Rakastuin ei-uskovaan mieheen joka ei halunnut naimisiin ja elimme yhdessä n.15vuotta kuin mies ja vaimo.
Suhteen loppuvaiheessa aloin kokea synnintuntoa siitä ettemme olleet naimisissa (myös kaikesta muusta ), en kestänyt luopua hänestä ja menimme kihloihin minun pyynnöstäni.
Naimisiin mies ei halunnut ja tein rukouksessa yksipuolisen avioliittolupauksen Jumalalle.
Lupasin omasta puolestani olla tämän miehen kanssa niin kauan kuin hän minua katselee.
En muista rukoilinko olevani kunnes kuolema meidät erottaa, vai niin kauan kuin mies on kanssani.
Tulin jätetyksi parin vuoden päästä.
Ero oli järkytys ja siitä on vuosia, yksin olen ollut siitä lähtien.
ehkä vuosi sitten sain kuulla miehen ns.jatkaneen elämäänsä, eli makaa toisten kanssa.
Soittelemme muutaman kerran vuodessa enkä juuri kaipaa enää häntä.

Ajatus siitä että minun pitäisi olla loppuikäni yksin on tuskallinen.
Kadun sitä että en odottanut uskovaa aviomiestä jonka Jumala olisi ehkä minun varalle katsonut.
Kadun nuoruuttani ja etten odottanut avioliittoon.
"joka nai hyljätyn, tekee huorin", kai osani on olla yksin ja se sattuu.
Tulin uudelleen uskoon tai oikeammin kävin Golgatalla eron jälkeen, elämänarvot ja ajatukset menivät täysin uusiksi.
Nyt yritän toteuttaa Herran tahtoa...

Onko muita samankaltaisessa tilanteessa olevia?Olisi kiva jakaa ajatuksia.
Olen vasta keski-ikäinen, jotenkin kaikki tuntuu turhalta yksin...

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nuorena jakorasia ja vanhana ei kelpaa, sellaista se on jeesustellun kohtalo.
      Ominaisuudet ratkaisevat kohtalon.

      • Anonyymi

        Eihän tässä ollut kyse kelpaavuudesta, oli kyse siitä että tahtoo tehdä oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tässä ollut kyse kelpaavuudesta, oli kyse siitä että tahtoo tehdä oikein.

        Juupas eipäs vain vaihtuu uskovaisten mielissä, ei maailma niin toimi.


    • Anonyymi

      Näin näkisin ettet ole oikeasti ollut naimisissa. Jos menet toiselle niin älä tingi siitä, että ensimmäinen tuleva aviopuolisosi olisi leski taikka naimaton.

      • Anonyymi

        Olen ollut yksin uskova vuodesta 2015, sopisiko sinullekin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut yksin uskova vuodesta 2015, sopisiko sinullekin?

        Yhtä kauan oltu sitten yksin.
        Siinäpä se kun ikuinen parittomuus tuntuu lohduttomalta ajatukselta.
        Koti on koti vasta kun siellä joku odottaa, kaikki on mukavampaa kumppanin kanssa.
        Olen hyvin koti ja läheis-orientoitunut joten olen huono yksineläjä luonteeltani, pakkohan siihenkin on tottua jos niin on.
        Olen jättänyt asian Herran käsiin.
        Kiitos vastauksista!Lisää vaan kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä kauan oltu sitten yksin.
        Siinäpä se kun ikuinen parittomuus tuntuu lohduttomalta ajatukselta.
        Koti on koti vasta kun siellä joku odottaa, kaikki on mukavampaa kumppanin kanssa.
        Olen hyvin koti ja läheis-orientoitunut joten olen huono yksineläjä luonteeltani, pakkohan siihenkin on tottua jos niin on.
        Olen jättänyt asian Herran käsiin.
        Kiitos vastauksista!Lisää vaan kiitos!

        "Koti on koti vasta kun siellä joku odottaa, kaikki on mukavampaa kumppanin kanssa."

        Asioilla on se merkitys, minkä niille itse antaa. Minusta on ihana mennä ihmisten parista omaan rauhalliseen kotiin. Tulisin hulluksi, jos joutuisin olemaan koko ajan jonkun kanssa. Toisilla on keskimääräistä suurempi oman tilan tarve. Itsetuntemus on viisauden alku.


    • Anonyymi

      Kaikki koettelemukset ovat karmaa. Kun ymmrrät miten karma toimii niin tiedät mistä vaikeudet jotka on voitettava johtuvat. Ajattele että kun pääsee jostain vaikeasta koettelemuksesta läpi niin jokin vanha velka tuli taas maksettua. Seuraavat elämäsi tulevat olemaan aina vain ihanampia. Sorry, tämä ei ole kristinuskoa.

      • Anonyymi

        Ominaisuudet ovat evoluutiota, ei paskaa valehtelijaa kukaan hyväksy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ominaisuudet ovat evoluutiota, ei paskaa valehtelijaa kukaan hyväksy.

        En usko mihinkään evoluutioon, saatikka johonkin hölmöön karmaan.
        Ihmettelen vain että mitä olen nyt valehdellut ja miksi purat vihaasi minuun?
        Enhän tässä ollenkaan valittanut etten löydä miestä, kyse oli ihan muusta jos tarkemmin luet.


    • Anonyymi

      Ymmärrän kipuilusi, se on sen hinta miten on tullut elettyä mutta...

      erehtyminen elämässä ja virheistään oppiminen ei kuitenkaan ole este sille etteikö voisi vielä parantua ja päästä hyvään, rauhaisaan ja tasapainoiseen elämisen malliin.

      Meidän seksuaalisuutemme ei ole se mikä niinkään Jumalaa kiinnostaa vaan se miten kohtelemme muita tämän maan päällisen elämämme aikana. Sillä on merkitystä paljon.

      Kaikki pahasti puhutut sanat, loukkaukset, teot joilla on toista vahingoittanut, ne tulee selvittää. Pyytää anteeksi ja saada anteeksi. Vaikka toinen ei antaisikaan niin omatunto on puhdas siltä osin ja se jää toisen kontolle.

      Koska en tiedä sinusta kirjoitustasi enempää en voi ottaa suoraan kantaa tuohon yksinoloon mutta jumala on tarkoittanut niin ettei kenenkään tarvitse olla yksin .

      Eikä hän vaadi keneltäkään enempää kuin ymmärrystä hänen tahdostaan on annettu. Se on se valon määrä missä pitää pysyä, jonka tietää varmasti saaneensa häneltä eikä muilta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe