Onko kokemusta luokkaeroista suhteessa?

Anonyymi

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuntuu että tässäkin asiassa se menee niin että mies on se korkeampiluokkainen ja nainen matalampiluokkainen, eli hypergamia pätee.
      Tai sitten jos naisella on rahaa ja statusta niin sitten pitää hypergamioida se reilusti nuorempi komea mies.

• Anonyymi

Exän vanhemmat pitivät orjana.

Nykyisen kanssa ei ongelmia ole ollut. Rakkaani onkin kasvatettu rakkaudella. Hän tietää elävänsä etuoikeutettua elämää. Osaa kuitenkin asettua toisen asemaan.

Tekee paljon hyvää vapaa-aikanaan.

• Ei tästä pisteestä voi enää alemmas mennä..

Vaikea olla huono itsetuntoinen kaveri kun ei oo mitään menetettävää.

Kaikki naiset on ylempitasoisia.. :D

• Anonyymi

"Helsinkiläisperheen julkisivu oli kunnossa, mutta kulissien takana onnellisuusmuurissa oli isoja säröjä.

- Ulospäin kaikki näytti hyvältä. Ja sitten siellä neljän seinän sisällä tapahtui asioita, joita lähipiirinkään oli vaikea uskoa."

Tälläistä se on monessakin perheessä eikä tarvitse olla edes yläluokkainen.
      Ne on ne nykyajan kriteerit jotka ajaa tälläiseen. Varsinkin useimpien naisten kriteerit.

• Anonyymi

Yläluokasta ja alaluokasta en mitään tiedä, mutta olin seitsemän vuotta parisuhteessa ja avoliitossa miehen kanssa joka tienasi puolet vähemmän kuin minä. Oli lähes kouluttamaton, ts. pakollinen oppivelvollisuus suoritettuna ei muuta. Ei eläessään ollut lukenut yhtäkään kirjaa, tuskin riviäkään kirjasta.
      Itse olen kouluttautunut koska halusin hyvän turvatun toimeentulon ja vakaan elämän. Mielenkiinnon kohteemme ja elämänkatsomuksemme oli kaukana toisistaan. Siitä huolimatta meillä oli hauskaa yhdessä! Meillä oli myös yhteisiä juttuja ja tekemistä.
      Asumiskulut jaoimme keskenämme, samoin sähkö- yms. laskut. Kumpikin maksoi oman ruokansa ja muut henk. koht. menonsa. Mies olisi halunnut naimisiin ja lapsia, minä en.
      Suhde päättyi kun halusin päästä uralla eteenpäin ja siihen ilmaantui mahdollisuus muuttamalla pois Suomesta. Hän ei halunnut muuttaa. Siispä lähdin yksin. Emme eronneet riidoissa ja puhevälit säilyi. En voi sanoa että koskaan rakastin häntä, eikä hän minua vaikka niin väitti. Pääsi kuitenkin niin helposti yli lähdöstäni ja erostamme. Olimme lähinna tosi-hyvä-kaveri suhteessa.
      Nyt olen asunut toisessa maassa vuosia ja asettunut tänne. Yhteys eksään on hiipunut, en tiedä mitä hänelle nykyään kuuluu.

• Anonyymi

Mikäs siinä, jos pelkkä panosuhde riittää,,eikä kaipaa rakkautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäs siinä, jos pelkkä panosuhde riittää,,eikä kaipaa rakkautta.

Rakkaus on naisten höpinöitä. On vain halu hieroa limakakvoja yhteen.

• Anonyymi

Ei mitään väliä jos tykkää toisesta ja mies kohtelee naista hyvin niin ei ole välii mitä tienaa. Mun mies ei tienaa juuri mitään on työtön, tienaan neljä tonnia. Mieheni tekee pätkätöitä ja tienaa tonnin tai 500 euroa kuukaudessa tai on työtön.

• Anonyymi

Jos kaikki alkaa luokkaeroja katselemaan niin ei juuri kukaan olis parisuhteessa. Aina toinen tienaa vähemmän ja jos alkaa etsimään sellaista ihmistä joka tienaa enemmän ja on hyvä kumppani myös niin ei tule mitään saa etsiä aika kauan.

• Anonyymi

Riippuu varmaan elämäntyylistä. Jos esim molemmat haluaa matkustella paljon, mutta toisella ei rahat riitä, niin onhan se ongelma. Tai toinen haluaa syödä kallista ruokaa.

Eipä juuri kokemuksia, itse olen viihtynyt vähävaraisenkin miehen avopuolisona ja aina vähät jaettiin ja kumpikin sai mitä halusi, kun ei kumpikaan liikoja halunnut. Toisessa suhteessa miehellä oli kämppä ja hyvä palkka. Hän olisi halunnut, että maksan asumisesta hänelle, vaikka tein mukisematta aina kaikki kotityöt. Itselläni tuolloin keikkatyö, josta välillä irtosi miehen palkkaa parempi raha. Nauroin ja kieltäydyin törkeästi vidduillen. Asiasta ei sen enempää puhuttu, taisi vaan ahnastella.

Itseäni ei kiinnosta kalliit huvit, viihdyn kotona ja urheiluharrastuksessa. En juurikaan kaipaa yhteisiä harrastuksia puolison kanssa muutenkaan, inhottaa kaverisuhde/läheisriippuvuus. Jos arjen ja sängyn jakaa, niin eikö siinäkin ole jo tarpeeksi? Pitääkö rahat ja kaikki aikakin jakaa? Yök.

• Anonyymi

Ei ole mitään luokkaeroja (ne ovat kommareiden höpinöitä), mutta markkina-arvojen tasoeroja on kyllä. Naiset pyrkivät naimaan itseään tasokkaamman miehen. Tätä kutsutaan hypergamiaksi.

• Anonyymi

"Kun toin professorin pojan ensi kertaa kotiini näytille, työväenluokkainen äitini sanoi hänelle, että minua saa puolisona komentaa, jos en osaa käyttäytyä. "

Fiksu äiti. Ymmärsi, että nainen tarvitsee kuria,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      84
      6605
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3591
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      44
      3148
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2372
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      28
      2211
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      120
      2123
    7. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      2116
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2039
    9. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      1942
    10. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1668
    Aihe