Kieli poskessa

Anonyymi

Mitä se tarkoittaa ? Liikutko palstalla kieli poskessa ?

16

2143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kieli poskessa
      HIM

      2.1.2014
      tarkoittaa leikkimielellä, ei vakavasti otattevaksi. Sanonta on käännöslaina englannin kielen ilmaisusta tongue in cheek.

      Luulen että aika moni. Leikkimieli tai huumori on vain niin vaikeasti tulkittavaa näillä palstoilla. Yleisempää vielä kuin "kieli poskessa" on "monttu auki" tai mvp.

      • Anonyymi

        Minun mielestäni "monttu auki" tarkoittaa ihmettelyä. Suu loksahtaa auki hämmästyksestä.

        On muuten nykyisin noissa remppaohjelmissa aivan sääntö, että uudistettuun kotiinsa palaaja loksauttaa suunsa auki. ;) OMGÄ


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni "monttu auki" tarkoittaa ihmettelyä. Suu loksahtaa auki hämmästyksestä.

        On muuten nykyisin noissa remppaohjelmissa aivan sääntö, että uudistettuun kotiinsa palaaja loksauttaa suunsa auki. ;) OMGÄ

        Mutta kaikkein suurimmat montut olen nähnyt missikisoissa, kun voittaja julistetaan. Silloin avautuu monttu johon sopisi pienempi rakennusporukka työkaluineen kaikki samaan aikaan!
        Monttujen reunat paalutettu hohtavan valkoisilla jättihampailla olisikohan niitä nykyisin ainakin 40 kpl. "Oooooohhhhhh minäkö en olisi ikinä uskonut, Wauuuuuu!!!!"


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mutta kaikkein suurimmat montut olen nähnyt missikisoissa, kun voittaja julistetaan. Silloin avautuu monttu johon sopisi pienempi rakennusporukka työkaluineen kaikki samaan aikaan!
        Monttujen reunat paalutettu hohtavan valkoisilla jättihampailla olisikohan niitä nykyisin ainakin 40 kpl. "Oooooohhhhhh minäkö en olisi ikinä uskonut, Wauuuuuu!!!!"

        Niinpä :) Minua on alkanut ärsyttämään tuo avonainen "monttu". Jotkut sentään sirosti peittävät kädellään hetken päästä. Kesäaikaan ihan turvallistakin. Heh, nyt nauran itselleni tuota turpa -sanaa. Kärpäsiä ym. ötököitä ajattelin.
        :)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mutta kaikkein suurimmat montut olen nähnyt missikisoissa, kun voittaja julistetaan. Silloin avautuu monttu johon sopisi pienempi rakennusporukka työkaluineen kaikki samaan aikaan!
        Monttujen reunat paalutettu hohtavan valkoisilla jättihampailla olisikohan niitä nykyisin ainakin 40 kpl. "Oooooohhhhhh minäkö en olisi ikinä uskonut, Wauuuuuu!!!!"

        Palomalla onkin niin pieni suu , ei mansikka halakasematta mahu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palomalla onkin niin pieni suu , ei mansikka halakasematta mahu.

        Riippuu mansikan koosta. ;)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mutta kaikkein suurimmat montut olen nähnyt missikisoissa, kun voittaja julistetaan. Silloin avautuu monttu johon sopisi pienempi rakennusporukka työkaluineen kaikki samaan aikaan!
        Monttujen reunat paalutettu hohtavan valkoisilla jättihampailla olisikohan niitä nykyisin ainakin 40 kpl. "Oooooohhhhhh minäkö en olisi ikinä uskonut, Wauuuuuu!!!!"

        Katsooko joku vielä missikisoja😂😂😂🐷


    • Kyllä minä täällä jonkun verran virnistelen, koska tiedän ettette näe.

      • Ilakoida voin omaksi huvikseni, jos tilanne on hauska, mutta enimmäkseen otan tosissani rehelliset kysymykset. Pidän jopa aloituksista , joissa ihminen lähestyy toista kysyen, tai kertoen tarinaansa.
        Riippuen tavasta tuoda ajatuksensa esiin, vastaan joko leikitellen tai sitten valitsen olla suora ja avoin mielipiteessäni.

        Hinnanhan siitäkin on joskus joutunut maksamaan, mutta on se ollut sen väärtti itselleni 😁))
        Ainakin vastapuolen arvomaailma on silloin sevinnyt!


    • Anonyymi

      Palstan älyköt koolla. Vain petolintu puuttuu . . . vielä.

    • Anonyymi

      En ole koskaan kuullut sanontaa, mutta Urbaani sanakirjan mukaan tosiaan tarkoittaa leikkimielellä, ei vakavasti otettavaksi. En myöskään ole koskaan kuullut Urbaani sanakirjaa, tämänkin ilmaisun selityksessä oli kirjoitusvirhe eli alkuperäinen selitys oli 2.1.2014 tarkoittaa leikkimielellä, ei vakavasti otattevaksi. Vai ymmärrättekö sellaisenaan sanan otattevaksi?
      Meillä oli kyläkauppiaalla Mälli poskessa ja kylän juopolla räkä poskella, ne minäkin ymmärrän. Ja sitten oli ne Mustan kissan paksut posket, kun opeteltiin ässää sanomaan.

      • Anonyymi

        Toi kieli poskessa kuvaa mielestäni myös vitsikkäästi totuutta muuntaen savolaisittain: vastuu on kuulijalla.
        Nuo monttu ja haavi auki puolestaan suu auki ihmettelyä. Lisäksi: huuli pyöreenä ihmettelyä .


    • Anonyymi

      Kieli poskessa, kun se kuvaannollisesti esitetään niin, että kielellä työnnetään poski suun sisäpuolelta pullolleen ulos, tarkoittaa suihinottoa.
      Tuo ele nähtiin TTK:ssa muutama kausi sitten.

      • Anonyymi

        Entä sanonta ; lipasta (ei aseen ) .


      • Anonyymi

        Kieli vyön alla tarkoittaa sexististä asentoa. Jotain tolkkua kielessäkin tulee olla.


    • En minä kieli poskessa, kun siitähän saa vaikutelman kuin olisi hammassärky.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe