Kieli poskessa

Anonyymi

Mitä se tarkoittaa ? Liikutko palstalla kieli poskessa ?

16

1394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kieli poskessa
      HIM

      2.1.2014
      tarkoittaa leikkimielellä, ei vakavasti otattevaksi. Sanonta on käännöslaina englannin kielen ilmaisusta tongue in cheek.

      Luulen että aika moni. Leikkimieli tai huumori on vain niin vaikeasti tulkittavaa näillä palstoilla. Yleisempää vielä kuin "kieli poskessa" on "monttu auki" tai mvp.

      • Anonyymi

        Minun mielestäni "monttu auki" tarkoittaa ihmettelyä. Suu loksahtaa auki hämmästyksestä.

        On muuten nykyisin noissa remppaohjelmissa aivan sääntö, että uudistettuun kotiinsa palaaja loksauttaa suunsa auki. ;) OMGÄ


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni "monttu auki" tarkoittaa ihmettelyä. Suu loksahtaa auki hämmästyksestä.

        On muuten nykyisin noissa remppaohjelmissa aivan sääntö, että uudistettuun kotiinsa palaaja loksauttaa suunsa auki. ;) OMGÄ

        Mutta kaikkein suurimmat montut olen nähnyt missikisoissa, kun voittaja julistetaan. Silloin avautuu monttu johon sopisi pienempi rakennusporukka työkaluineen kaikki samaan aikaan!
        Monttujen reunat paalutettu hohtavan valkoisilla jättihampailla olisikohan niitä nykyisin ainakin 40 kpl. "Oooooohhhhhh minäkö en olisi ikinä uskonut, Wauuuuuu!!!!"


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mutta kaikkein suurimmat montut olen nähnyt missikisoissa, kun voittaja julistetaan. Silloin avautuu monttu johon sopisi pienempi rakennusporukka työkaluineen kaikki samaan aikaan!
        Monttujen reunat paalutettu hohtavan valkoisilla jättihampailla olisikohan niitä nykyisin ainakin 40 kpl. "Oooooohhhhhh minäkö en olisi ikinä uskonut, Wauuuuuu!!!!"

        Niinpä :) Minua on alkanut ärsyttämään tuo avonainen "monttu". Jotkut sentään sirosti peittävät kädellään hetken päästä. Kesäaikaan ihan turvallistakin. Heh, nyt nauran itselleni tuota turpa -sanaa. Kärpäsiä ym. ötököitä ajattelin.
        :)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mutta kaikkein suurimmat montut olen nähnyt missikisoissa, kun voittaja julistetaan. Silloin avautuu monttu johon sopisi pienempi rakennusporukka työkaluineen kaikki samaan aikaan!
        Monttujen reunat paalutettu hohtavan valkoisilla jättihampailla olisikohan niitä nykyisin ainakin 40 kpl. "Oooooohhhhhh minäkö en olisi ikinä uskonut, Wauuuuuu!!!!"

        Palomalla onkin niin pieni suu , ei mansikka halakasematta mahu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palomalla onkin niin pieni suu , ei mansikka halakasematta mahu.

        Riippuu mansikan koosta. ;)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mutta kaikkein suurimmat montut olen nähnyt missikisoissa, kun voittaja julistetaan. Silloin avautuu monttu johon sopisi pienempi rakennusporukka työkaluineen kaikki samaan aikaan!
        Monttujen reunat paalutettu hohtavan valkoisilla jättihampailla olisikohan niitä nykyisin ainakin 40 kpl. "Oooooohhhhhh minäkö en olisi ikinä uskonut, Wauuuuuu!!!!"

        Katsooko joku vielä missikisoja😂😂😂🐷


    • Kyllä minä täällä jonkun verran virnistelen, koska tiedän ettette näe.

      • Ilakoida voin omaksi huvikseni, jos tilanne on hauska, mutta enimmäkseen otan tosissani rehelliset kysymykset. Pidän jopa aloituksista , joissa ihminen lähestyy toista kysyen, tai kertoen tarinaansa.
        Riippuen tavasta tuoda ajatuksensa esiin, vastaan joko leikitellen tai sitten valitsen olla suora ja avoin mielipiteessäni.

        Hinnanhan siitäkin on joskus joutunut maksamaan, mutta on se ollut sen väärtti itselleni 😁))
        Ainakin vastapuolen arvomaailma on silloin sevinnyt!


    • Anonyymi

      Palstan älyköt koolla. Vain petolintu puuttuu . . . vielä.

    • Anonyymi

      En ole koskaan kuullut sanontaa, mutta Urbaani sanakirjan mukaan tosiaan tarkoittaa leikkimielellä, ei vakavasti otettavaksi. En myöskään ole koskaan kuullut Urbaani sanakirjaa, tämänkin ilmaisun selityksessä oli kirjoitusvirhe eli alkuperäinen selitys oli 2.1.2014 tarkoittaa leikkimielellä, ei vakavasti otattevaksi. Vai ymmärrättekö sellaisenaan sanan otattevaksi?
      Meillä oli kyläkauppiaalla Mälli poskessa ja kylän juopolla räkä poskella, ne minäkin ymmärrän. Ja sitten oli ne Mustan kissan paksut posket, kun opeteltiin ässää sanomaan.

      • Anonyymi

        Toi kieli poskessa kuvaa mielestäni myös vitsikkäästi totuutta muuntaen savolaisittain: vastuu on kuulijalla.
        Nuo monttu ja haavi auki puolestaan suu auki ihmettelyä. Lisäksi: huuli pyöreenä ihmettelyä .


    • Anonyymi

      Kieli poskessa, kun se kuvaannollisesti esitetään niin, että kielellä työnnetään poski suun sisäpuolelta pullolleen ulos, tarkoittaa suihinottoa.
      Tuo ele nähtiin TTK:ssa muutama kausi sitten.

      • Anonyymi

        Entä sanonta ; lipasta (ei aseen ) .


      • Anonyymi

        Kieli vyön alla tarkoittaa sexististä asentoa. Jotain tolkkua kielessäkin tulee olla.


    • En minä kieli poskessa, kun siitähän saa vaikutelman kuin olisi hammassärky.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe