Mitä se tarkoittaa ? Liikutko palstalla kieli poskessa ?
Kieli poskessa
16
1945
Vastaukset
kieli poskessa
HIM
2.1.2014
tarkoittaa leikkimielellä, ei vakavasti otattevaksi. Sanonta on käännöslaina englannin kielen ilmaisusta tongue in cheek.
Luulen että aika moni. Leikkimieli tai huumori on vain niin vaikeasti tulkittavaa näillä palstoilla. Yleisempää vielä kuin "kieli poskessa" on "monttu auki" tai mvp.- Anonyymi
Minun mielestäni "monttu auki" tarkoittaa ihmettelyä. Suu loksahtaa auki hämmästyksestä.
On muuten nykyisin noissa remppaohjelmissa aivan sääntö, että uudistettuun kotiinsa palaaja loksauttaa suunsa auki. ;) OMGÄ Anonyymi kirjoitti:
Minun mielestäni "monttu auki" tarkoittaa ihmettelyä. Suu loksahtaa auki hämmästyksestä.
On muuten nykyisin noissa remppaohjelmissa aivan sääntö, että uudistettuun kotiinsa palaaja loksauttaa suunsa auki. ;) OMGÄMutta kaikkein suurimmat montut olen nähnyt missikisoissa, kun voittaja julistetaan. Silloin avautuu monttu johon sopisi pienempi rakennusporukka työkaluineen kaikki samaan aikaan!
Monttujen reunat paalutettu hohtavan valkoisilla jättihampailla olisikohan niitä nykyisin ainakin 40 kpl. "Oooooohhhhhh minäkö en olisi ikinä uskonut, Wauuuuuu!!!!"- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Mutta kaikkein suurimmat montut olen nähnyt missikisoissa, kun voittaja julistetaan. Silloin avautuu monttu johon sopisi pienempi rakennusporukka työkaluineen kaikki samaan aikaan!
Monttujen reunat paalutettu hohtavan valkoisilla jättihampailla olisikohan niitä nykyisin ainakin 40 kpl. "Oooooohhhhhh minäkö en olisi ikinä uskonut, Wauuuuuu!!!!"Niinpä :) Minua on alkanut ärsyttämään tuo avonainen "monttu". Jotkut sentään sirosti peittävät kädellään hetken päästä. Kesäaikaan ihan turvallistakin. Heh, nyt nauran itselleni tuota turpa -sanaa. Kärpäsiä ym. ötököitä ajattelin.
:) - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Mutta kaikkein suurimmat montut olen nähnyt missikisoissa, kun voittaja julistetaan. Silloin avautuu monttu johon sopisi pienempi rakennusporukka työkaluineen kaikki samaan aikaan!
Monttujen reunat paalutettu hohtavan valkoisilla jättihampailla olisikohan niitä nykyisin ainakin 40 kpl. "Oooooohhhhhh minäkö en olisi ikinä uskonut, Wauuuuuu!!!!"Palomalla onkin niin pieni suu , ei mansikka halakasematta mahu.
Anonyymi kirjoitti:
Palomalla onkin niin pieni suu , ei mansikka halakasematta mahu.
Riippuu mansikan koosta. ;)
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Monttujen reunat paalutettu hohtavan valkoisilla jättihampailla olisikohan niitä nykyisin ainakin 40 kpl. "Oooooohhhhhh minäkö en olisi ikinä uskonut, Wauuuuuu!!!!"Katsooko joku vielä missikisoja😂😂😂🐷
Kyllä minä täällä jonkun verran virnistelen, koska tiedän ettette näe.
Ilakoida voin omaksi huvikseni, jos tilanne on hauska, mutta enimmäkseen otan tosissani rehelliset kysymykset. Pidän jopa aloituksista , joissa ihminen lähestyy toista kysyen, tai kertoen tarinaansa.
Riippuen tavasta tuoda ajatuksensa esiin, vastaan joko leikitellen tai sitten valitsen olla suora ja avoin mielipiteessäni.
Hinnanhan siitäkin on joskus joutunut maksamaan, mutta on se ollut sen väärtti itselleni 😁))
Ainakin vastapuolen arvomaailma on silloin sevinnyt!
- Anonyymi
Palstan älyköt koolla. Vain petolintu puuttuu . . . vielä.
- Anonyymi
En ole koskaan kuullut sanontaa, mutta Urbaani sanakirjan mukaan tosiaan tarkoittaa leikkimielellä, ei vakavasti otettavaksi. En myöskään ole koskaan kuullut Urbaani sanakirjaa, tämänkin ilmaisun selityksessä oli kirjoitusvirhe eli alkuperäinen selitys oli 2.1.2014 tarkoittaa leikkimielellä, ei vakavasti otattevaksi. Vai ymmärrättekö sellaisenaan sanan otattevaksi?
Meillä oli kyläkauppiaalla Mälli poskessa ja kylän juopolla räkä poskella, ne minäkin ymmärrän. Ja sitten oli ne Mustan kissan paksut posket, kun opeteltiin ässää sanomaan.- Anonyymi
Toi kieli poskessa kuvaa mielestäni myös vitsikkäästi totuutta muuntaen savolaisittain: vastuu on kuulijalla.
Nuo monttu ja haavi auki puolestaan suu auki ihmettelyä. Lisäksi: huuli pyöreenä ihmettelyä .
- Anonyymi
Kieli poskessa, kun se kuvaannollisesti esitetään niin, että kielellä työnnetään poski suun sisäpuolelta pullolleen ulos, tarkoittaa suihinottoa.
Tuo ele nähtiin TTK:ssa muutama kausi sitten.- Anonyymi
Entä sanonta ; lipasta (ei aseen ) .
- Anonyymi
Kieli vyön alla tarkoittaa sexististä asentoa. Jotain tolkkua kielessäkin tulee olla.
En minä kieli poskessa, kun siitähän saa vaikutelman kuin olisi hammassärky.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1488168Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.323260Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole4052431Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh372086Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422891885Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1681799- 201680
- 241505
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘231334- 1001279