Omaishoitajat ovat lähteneet ajamaan omaa etuaan, kun liitto ei ole sitä tehnyt. Tekevät arvokasta työtä ja ovat yhteiskunnan suuri voimavara. Omaishoitajat ansaitsevat tulla kohdelluksi arvostettuina ja tärkeää työtä tekevinä myös palkkioiden ja niiden yhdenvertaisuuden vuoksi.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/5486
Muistakaa tukea
106
119
Vastaukset
- Anonyymi
Peukulla mukana. Itseasiassa molemmilla peukuilla.
- Anonyymi
Entäs omaishoidon jälkeenkin?
Sekin pitäs muistaa...11 v. Olin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs omaishoidon jälkeenkin?
Sekin pitäs muistaa...11 v. Olin.Omaishoitajaa ei saa unohtaa, ei tietenkään. Tuettava henkisesti ja fyysisesti sekä saatava arvoisensa palkkio.
- Anonyymi
ajatus on hyvä ja arvokas kumpa ne 200 viisasta ihmistä eduskuntatalossa ymmärtäisivät
että omaishoidon kustannukset ovat vain murto-osa verrattuna niihin kustannuksiin mitkä
syntyvät jos hoidettava on yhteiskunnalle hyvinkin kalliissa laitoshoidossa !!!!!!!!
Suomen valtio- veronmaksajat säästäisivät valtavasti jos omaishoitoon myönnettäisiin
enemmän rahaa ja ennenkaikkea valvottaisiin tarkasti että kunnat TODELLA KÄYTTÄÄ
myönnetyt rahat omaishoitoon !!!!!!!!!
Inhimmillisesti ajatellen paras paikka on oma koti tuskin monikaan kauheesti tuntee halua
asua laitoshoidossa jos kotona on omainen joka on valmis hoitamaan ja pitämään huolta
omaisestaan.
On vain jäävuorenhuippu mitä on tullut ilmi kaikki ne törkeät laiminlyönnit jopa suoranaiset heitteillejätöt hoitolaitoksissa. Syyksi on sanottu hoitajapula ja myös rahapula ei ole ollut
varaa palkata riittävästi hoitajia.
MILJOONAN TAALAN KYSYMYS, MIKSI EI MYÖNNETÄ RIITTÄVÄSTI VAROJA KUNNILLE
OMAISHOIDON KUSTANNUKSIIN KUN HYVIN TIEDETÄÄN ETTÄ KOTIHOITO ON VAIN
MUSTO-OSA NIISTÄ KUSTANNUKSISTA MITÄ HOITOLAITOKSISSA ???????
MIKSI EI LAINSÄÄDÄNTÖÄ KORJATA NIILTÄ OSIN ETTÄ KUNNAT TODELLA KÄYTTÄVÄT MYÖNNETYT VARAT OMAISHOITOON ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ajatus on hyvä ja arvokas kumpa ne 200 viisasta ihmistä eduskuntatalossa ymmärtäisivät
että omaishoidon kustannukset ovat vain murto-osa verrattuna niihin kustannuksiin mitkä
syntyvät jos hoidettava on yhteiskunnalle hyvinkin kalliissa laitoshoidossa !!!!!!!!
Suomen valtio- veronmaksajat säästäisivät valtavasti jos omaishoitoon myönnettäisiin
enemmän rahaa ja ennenkaikkea valvottaisiin tarkasti että kunnat TODELLA KÄYTTÄÄ
myönnetyt rahat omaishoitoon !!!!!!!!!
Inhimmillisesti ajatellen paras paikka on oma koti tuskin monikaan kauheesti tuntee halua
asua laitoshoidossa jos kotona on omainen joka on valmis hoitamaan ja pitämään huolta
omaisestaan.
On vain jäävuorenhuippu mitä on tullut ilmi kaikki ne törkeät laiminlyönnit jopa suoranaiset heitteillejätöt hoitolaitoksissa. Syyksi on sanottu hoitajapula ja myös rahapula ei ole ollut
varaa palkata riittävästi hoitajia.
MILJOONAN TAALAN KYSYMYS, MIKSI EI MYÖNNETÄ RIITTÄVÄSTI VAROJA KUNNILLE
OMAISHOIDON KUSTANNUKSIIN KUN HYVIN TIEDETÄÄN ETTÄ KOTIHOITO ON VAIN
MUSTO-OSA NIISTÄ KUSTANNUKSISTA MITÄ HOITOLAITOKSISSA ???????
MIKSI EI LAINSÄÄDÄNTÖÄ KORJATA NIILTÄ OSIN ETTÄ KUNNAT TODELLA KÄYTTÄVÄT MYÖNNETYT VARAT OMAISHOITOON ?Kunnille on annettu kymmneniä miljoonia omaishoidon parantamiseen, mutta kunnat käyttävät nämä rahat ihan muuhun mm. viemärointiin, urheilupuistoihin, uimarantohin, kukkaistutuksiin. Käy vaikka lukemassa itse aloitteesta tämä tosiasia https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/5486
Miksi ihmisten pitäisi elättää omais-hoitajia?
Kyseessähän ei ole työ, vaan omaisen velvollisuus.
Hoidettakoon hoidettavia hoidettavien rahoilla.
H.- Anonyymi
Sellaista lakisääteistä velvoitetta ei ole, että omaisen pitää läheisensä hoitaa. Ei ole pakko jos ei halua.
He, jotka sitä tekevät, tekevät varmasti työnsä rakkaudesta, ei velvollisuudesta. Anonyymi kirjoitti:
Sellaista lakisääteistä velvoitetta ei ole, että omaisen pitää läheisensä hoitaa. Ei ole pakko jos ei halua.
He, jotka sitä tekevät, tekevät varmasti työnsä rakkaudesta, ei velvollisuudesta."Anonyymi"
Lopeta siis vieraan rahan-keräys.
Keskity rakkauteen.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Lopeta siis vieraan rahan-keräys.
Keskity rakkauteen.
H.Oot ihan oikeasti nuin typerä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oot ihan oikeasti nuin typerä?
Hunksille rakkautta on runkata hädänalaisen ihmisen äärellä itsellensä kiksejä tienaten.
Anonyymi kirjoitti:
Oot ihan oikeasti nuin typerä?
Uskoisin olevani.
Elänhän omillani.
Eläkkeelläni.
Niillä myös kuolen.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
Uskoisin olevani.
Elänhän omillani.
Eläkkeelläni.
Niillä myös kuolen.
H.Toivotaan että kuolet kotonasi, tarvitsematta sairaalaa, sillä yhteiskunta maksaa päivässä hoidostasi vähintään sen, mitä omaishoitajan palkkio on kuukaudessa.
Anonyymi kirjoitti:
Hunksille rakkautta on runkata hädänalaisen ihmisen äärellä itsellensä kiksejä tienaten.
"Anonyymi"
Ei se nyt noin mene.
Ympärilläni ei ole hädän-alaisia.
On ainoastaan hyvä-tuloisia, fiksuja ihmisiä.
Heitä, jotka ovat itseensä syyllisiä.
H.Anonyymi kirjoitti:
Toivotaan että kuolet kotonasi, tarvitsematta sairaalaa, sillä yhteiskunta maksaa päivässä hoidostasi vähintään sen, mitä omaishoitajan palkkio on kuukaudessa.
"Anonyymi"
Lupaan yrittää.
Vaikka olenkin kohta 50v. maksanut sairas-vakuutuksestani jokainen kuukausi.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Ei se nyt noin mene.
H.Kuinka olet pystynyt alentumaan tällaisille palstoille jossa ei ole kuin kurjia, köyhiä ja loispummeja.
Eikö teille kroisoksille ole omaa gold palstaa? Et tiedä mitään, joten parempi että et kommentoi.
Olin pitkälti toistakymmentä vuotta omaishoitaja. Ei minua tarvinnut yhteiskunnan elättää.
Pyysin ukkelille laitos-sänkyä, ei tullut, ostin itse. Parempikuntoisillekin oli myönnetty.
En pyytänyt sen jälken mitään, pienen tuen sain, joka meni miehen kuluihin ylimääräisten vapaiden takia. Vapaita pidin sen takia että olisin jaksanut niin kauan kuin mahdollista. Tiesin rajoitteeni.
En ole mikään marttyyri, päinvastoin. Koko ajan pidin puoleni.Anonyymi kirjoitti:
Kuinka olet pystynyt alentumaan tällaisille palstoille jossa ei ole kuin kurjia, köyhiä ja loispummeja.
Eikö teille kroisoksille ole omaa gold palstaa?"Anonyymi"
Oikeastaan ei ole.
On vain ikä-rajoitus. :)
Ja sekin on hyvä.
H.hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Oikeastaan ei ole.
Ja sekin on hyvä.
H.Ei ole ikä-rajoitusta siihen miten loppupelissä käy. Sinun rahasi riittävät kunnolliseen hoitoon tarvittaessa, tai sitten ei.
Mieheni oli kuin filmitähti, komea ja erittäin hyvä kuntoinen.
Minä en ollut läheskään hänen tasollaan. Silti jouduin hänen hoitajakseen. En silti tuntenut ylemmyyttä.- Anonyymi
Useimmat omaishoitajat ovat jättäneet työnsä hoitaakseen omaistaan.
Tuleehan se yhteiskunnalle paljon halvemmaksi kun omasihoitaja hoitaa omaista
pilkkapalkalla kuin laitoshoito noin 300 euroa vrk.
Kyseessä on myös toimeentulo, jos ihminen työnsä jättää.
Jos ei mitään "palkkiota" olisi laitoksissa olisi paljon enemmän ihmisiä. - Anonyymi
liekko kirjoitti:
Ei ole ikä-rajoitusta siihen miten loppupelissä käy. Sinun rahasi riittävät kunnolliseen hoitoon tarvittaessa, tai sitten ei.
Minä en ollut läheskään hänen tasollaan. Silti jouduin hänen hoitajakseen. En silti tuntenut ylemmyyttä.Pari viikkoa sitten kuulin omaishoidon kolmesta tukiluokasta ja täytyy sanoa, että jos työstä jää pois, ovat ne todella pieniä, erityisesti pari alinta. Onko näissä kuntakohtaisia eroja?
Beng liekko kirjoitti:
Ei ole ikä-rajoitusta siihen miten loppupelissä käy. Sinun rahasi riittävät kunnolliseen hoitoon tarvittaessa, tai sitten ei.
Minä en ollut läheskään hänen tasollaan. Silti jouduin hänen hoitajakseen. En silti tuntenut ylemmyyttä.liekko"
Rääky!! Rääky!! Räää!
Yhy.
Veljelläsi on nälkä.
Et syötä häntä tarpeeksi.
Älä rääkkää, laita enemmän hyvää ruokaa.
Tuota menoa Rulla-tuolinkin laakerit ruostuvat.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
liekko"
Rääky!! Rääky!! Räää!
Yhy.
Veljelläsi on nälkä.
H.Mikä helevetti sua kiukuttaa?
- Anonyymi
liekko kirjoitti:
Minä en ollut läheskään hänen tasollaan. Silti jouduin hänen hoitajakseen. En silti tuntenut ylemmyyttä.Yli vuosikymmen meni omaishoitajana vanhenmilleni, äitini sanoi että olen vanhuuden tuki ja turva. Hoitovastuu siirtyy ajan myötä.
hunksz kirjoitti:
liekko"
Rääky!! Rääky!! Räää!
Yhy.
Veljelläsi on nälkä.
H.Sinä et petä koskan, niin ennalta arvaavattava.
En viitsi edes pahoittaa mieltäni, on niin alkeellista tuo kommentointi.- Anonyymi
liekko kirjoitti:
Sinä et petä koskan, niin ennalta arvaavattava.
En viitsi edes pahoittaa mieltäni, on niin alkeellista tuo kommentointi.Juurikin noin, etukäteen pystyy arvaamaan mitä hunkszin näpötyksillä irtoaa, toistoistoistoa aina vaan.
- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Lupaan yrittää.
Vaikka olenkin kohta 50v. maksanut sairas-vakuutuksestani jokainen kuukausi.
H.Sairasvakuutus ei auta tippaakaan, jos makaat vaikka teholla sydänslaagin tai aivoinfarktin saaneena. Terveyttä ei voi ostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pari viikkoa sitten kuulin omaishoidon kolmesta tukiluokasta ja täytyy sanoa, että jos työstä jää pois, ovat ne todella pieniä, erityisesti pari alinta. Onko näissä kuntakohtaisia eroja?
BengKuntakohtaisiakin eroja on. Se on epätasa-arvoista ja olen lukenut, että jotkut kunnat eivät maksa mitään, johtuneeko kuntien huonosta taloudellisesta tilasta,
mikä on kylläkin epäloogista, koska jos omaishoidettava laitettaisiin laitokseen omassa tai toisessa kunnassa, kunta sen hoidon maksaisi omavastuun ylittävältä osalta,
joka on huomattavasti suurempi summa kuin se minkä potilas itse maksaa.
Potilaalla tulee lisäksi "hoivakatto", jos on sairaalassa pitkäaikaishoidossa.
Pari vuotta sitten hoivakatto tuli täyteen, kun oli potilas oli maksanut noin 700 euroa,
sen jälkeen hoitopäivä maksaa enää puolet.
Se summa tulee aika pian täyteen, kun hoitopäivä nykyään on noin 40 euroa,
sekin kai vaihtelee eri kunnissa.
Eli jos joudut sairaalaan pitkäksi aikaa, on hyvä tietää maksuista.
Potilaan pitää itse seurata maksujen kertymistä,
vaikka makaisi sairaalassa !!!
Minulla on kokemusta kahden läheiseni tapauksessa. Hoidin heidän laskujaan.
Toinen läheiseni makasi teholla 6 viikkoa tiedottomana/sedaatiossa ja sairaalan toimistosta lähetettiin hänelle kotiin suuri lasku, jossa ei oltu ollenkaan huomioitu hoivakattoa.
En päässyt ko. henkilön tilille, mistään ei oltu sovittu, koska sairaus tuli yllättäen kuin salama kirkkaalta taivaalta 58-vuotiaalle ihmiselle.
Soitin sairaalan maksujaokseen, josta kerrottiin, että itse pitää seurata laskujaan.
Niin jälkeenjääneet on sairaaloitten tietojärjestelmät.
Tiedän myös yhden yksinasuvan ihmisen, joka joutui ulosottoon ja menetti luottotietonsa sairaalalaskujen takia, kun kukaan ei hoitanut hänen asioitaan.
Laskut menivät kotiin, jossa ei ollut ketään.
Toiselle muistisairaalle omaiselleni kävi samoin, laskut lähetettiin kotiin, samasta rakennuksesta, jossa hän makasi sairaana. Hoidin niitä, ei mennyt ulosottoon.
Takaisin aiheeseen:
Omaishoitajalle ei jää sitten kai muuta mahdollisuutta kuin tarvittaessa hakea sossun apua, jos ei kunta palkkiota maksa.
Monilla omaishoitajilla on taloudellisesti tiukkaa, vaikka sen pienen palkkion saisikin.
Omaishoito on muutenkin raskasta, 24/7 olet hoitaja vuodesta toiseen.
Monien on saatava joskus jostain jopa sijainen, että pääsee edes kauppaan.
Nimim. Kokemustietoa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntakohtaisiakin eroja on. Se on epätasa-arvoista ja olen lukenut, että jotkut kunnat eivät maksa mitään, johtuneeko kuntien huonosta taloudellisesta tilasta,
mikä on kylläkin epäloogista, koska jos omaishoidettava laitettaisiin laitokseen omassa tai toisessa kunnassa, kunta sen hoidon maksaisi omavastuun ylittävältä osalta,
Pari vuotta sitten hoivakatto tuli täyteen, kun oli potilas oli maksanut noin 700 euroa,
Toinen läheiseni makasi teholla 6 viikkoa tiedottomana/sedaatiossa ja sairaalan toimistosta lähetettiin hänelle kotiin suuri lasku, jossa ei oltu ollenkaan huomioitu hoivakattoa.
En päässyt ko. henkilön tilille, mistään ei oltu sovittu, koska sairaus tuli yllättäen kuin salama kirkkaalta taivaalta 58-vuotiaalle ihmiselle.
Soitin sairaalan maksujaokseen, josta kerrottiin, että itse pitää seurata laskujaan.
Tiedän myös yhden yksinasuvan ihmisen, joka joutui ulosottoon ja menetti luottotietonsa sairaalalaskujen takia, kun kukaan ei hoitanut hänen asioitaan.
Toiselle muistisairaalle omaiselleni kävi samoin, laskut lähetettiin kotiin, samasta rakennuksesta, jossa hän makasi sairaana. Hoidin niitä, ei mennyt ulosottoon.
Takaisin aiheeseen:
Omaishoitajalle ei jää sitten kai muuta mahdollisuutta kuin tarvittaessa hakea sossun apua, jos ei kunta palkkiota maksa.
Monilla omaishoitajilla on taloudellisesti tiukkaa, vaikka sen pienen palkkion saisikin.
Nimim. KokemustietoaEräänlaista kokemustietoa tämäkin.
Henkilö oli sairaalassa useaan otteeseen.
Erään kaksiviikkoisen aikana eräs henkilö oli onkinut käyttäjätunnuksen, salasanan ja tunnusluvut ja makseli sillä aikaa verkkopankista omia vuokrarästejä, ulosottolaskuja jne. Samainen henkilö käytti sairaan pankkikorttia omiin kuluihinsa saatuaan kortin tunnusluvun tietoonsa. Ynnä muuta, ynnä muuta.
Tositietoa Suomesta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntakohtaisiakin eroja on. Se on epätasa-arvoista ja olen lukenut, että jotkut kunnat eivät maksa mitään, johtuneeko kuntien huonosta taloudellisesta tilasta,
Takaisin aiheeseen:
Nimim. KokemustietoaTuosta laskutuksesta sanoisin, eipä julkissektorin laskutus ole asiakaslähtöistä.
Onhan se kamalaa, jos vakavan sairauden seurauksena lääkepöpperöisenä palaa kotiin, niin miten raha-asioihin kykenee keskittymään.
Olisiko tässä kysymys jo oikeusturvasta.
Voisiko oikeusasiamies kiinnittää tähän enemmin kuin johonkin joulujuhliin.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräänlaista kokemustietoa tämäkin.
Henkilö oli sairaalassa useaan otteeseen.
Erään kaksiviikkoisen aikana eräs henkilö oli onkinut käyttäjätunnuksen, salasanan ja tunnusluvut ja makseli sillä aikaa verkkopankista omia vuokrarästejä, ulosottolaskuja jne. Samainen henkilö käytti sairaan pankkikorttia omiin kuluihinsa saatuaan kortin tunnusluvun tietoonsa. Ynnä muuta, ynnä muuta.
Tositietoa SuomestaSepä se, aina ei voi luottaa luotettavina pitämiinsä läheisiinsäkään ja kertomasi täyttäisi rikoksen tunnusmerkit.
- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Ei se nyt noin mene.
H.Eihän sinulla ole edes omaa asuntoa. Vuokraluukku ja vanha auto. Suurimmalla osalla täälläkin menee paremmin.
- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
Uskoisin olevani.
Elänhän omillani.
Eläkkeelläni.
Niillä myös kuolen.
H.Miksi muiden pitää se sinun eläkkeesi maksaa? Tienaisit itse elantosi.
- Anonyymi
liekko kirjoitti:
Sinä et petä koskan, niin ennalta arvaavattava.
En viitsi edes pahoittaa mieltäni, on niin alkeellista tuo kommentointi.Olen uusi palstalla, mutta saman käsityksen sain heti kyseisestä nimimerkistä. Itse hän ilmeisesti pitää itseään jonkinlaisena älykkönä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pari viikkoa sitten kuulin omaishoidon kolmesta tukiluokasta ja täytyy sanoa, että jos työstä jää pois, ovat ne todella pieniä, erityisesti pari alinta. Onko näissä kuntakohtaisia eroja?
BengJos on eläkkeellä niin vähempikin riittää. Kun ei ole ainoa tulonlähde.
Nuoret lastensa omaishoitajat ovat lujilla. Palkkio on pieni ei siitä kerry paljonkaan eläkettä.
Liekko Anonyymi kirjoitti:
He, jotka sitä tekevät, tekevät varmasti työnsä rakkaudesta, ei velvollisuudesta.Tai rahasta. Kun annat hoidettavat toisten hoidettavaksi se on kalliimpaa kuin kotihoito. Ja monille raha merkitsee vaikka itse kärsiksikin.
hunksz kirjoitti:
Uskoisin olevani.
Elänhän omillani.
Eläkkeelläni.
Niillä myös kuolen.
H.Kuka eläkkeesi maksaa? Ei kai ne rahat sulla sukanvarressa ole?
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Oikeastaan ei ole.
Ja sekin on hyvä.
H.Kroisos voisi hankkia sitten siivoojan joka voisi puhdistaa lieden ;).
- Anonyymi
Ei ole velvollisuutta enempää kuin sellaista lakia että pitäisi hoitaa omaistaan kotona .
Lasten kohdalla kyseinen laki on mutta ei aikuisten. Toivottavasti yllä olevan kirjoittaja
nyt on vähän viisaampi tämän luettuaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BengJos verojen jälkeen jää n. 200e käteen kuukaudessa tuskin kannattaa jäädä ansiotyöstä pois ? Vai mitä ? Pitää ottaa huomioon myös, että tekee 24 tuntia vuorokaudessa
hyvinkin raskasta ja vaativaa työtä joten 200e kuukaudessa tuskin on kadehdittava palkka ? Anonyymi kirjoitti:
Ei ole velvollisuutta enempää kuin sellaista lakia että pitäisi hoitaa omaistaan kotona .
Lasten kohdalla kyseinen laki on mutta ei aikuisten. Toivottavasti yllä olevan kirjoittaja
nyt on vähän viisaampi tämän luettuaan.Kyse ei olekaan laeista.
Kyse on inhimillisestä velvollisuudesta.
Tässä tapauksessa velvollisuus liittyy tunteisiin.
Ei rahaan.
H.Anonyymi kirjoitti:
Jos verojen jälkeen jää n. 200e käteen kuukaudessa tuskin kannattaa jäädä ansiotyöstä pois ? Vai mitä ? Pitää ottaa huomioon myös, että tekee 24 tuntia vuorokaudessa
hyvinkin raskasta ja vaativaa työtä joten 200e kuukaudessa tuskin on kadehdittava palkka ?"Anonyymi"
Omais-hoito EI OLE TYÖTÄ!
Kyse on inhimillisestä velvollisuudesta.
Tässä tapauksessa velvollisuus liittyy tunteisiin.
Ei rahaan.
H.- Anonyymi
Niinhän tehdäänkin, mutta se ei aina riitä, kun omaishoitajankin pitäisi elää,
palkka ei juokse enää, kun sanoo itsensä irti työstä ja jää hoitamaan omaistaan. Anonyymi kirjoitti:
Niinhän tehdäänkin, mutta se ei aina riitä, kun omaishoitajankin pitäisi elää,
palkka ei juokse enää, kun sanoo itsensä irti työstä ja jää hoitamaan omaistaan."Anonyymi"
Noinkin voi asiaa ajatella.
Mutta.
Asiassa on päätettävä ihan itse.
Missä haluaa tienata ja millä tienaa rahansa.
Useissa tapauksissa tulee mieleeni nuorison masennus-eläkkeet.
Jeee! Ei tartte mennä töihin enää!.
-
Minä kunnioitan omais-hoitajia.
Minä vaan en kunnioita heidän vaatimuksiaan veroilla elämiseen.
Toisten ihmisten rahoilla.
Lisään vielä veroihin liittyvän huomautuksen:
Kun kyse on toisten ihmisten rahoista, ei ole kyse tuista.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Noinkin voi asiaa ajatella.
Mutta.
Asiassa on päätettävä ihan itse.
Missä haluaa tienata ja millä tienaa rahansa.
Useissa tapauksissa tulee mieleeni nuorison masennus-eläkkeet.
Jeee! Ei tartte mennä töihin enää!.
-
Minä vaan en kunnioita heidän vaatimuksiaan veroilla elämiseen.
Toisten ihmisten rahoilla.
Lisään vielä veroihin liittyvän huomautuksen:
Kun kyse on toisten ihmisten rahoista, ei ole kyse tuista.
H.Omaishoitajat sentään tekevät sitä raskastakin hoitotyötä pienen palkkionsa eteen, toisin kuin monet luuserit jotka nostavat yhteisistä varoista rahaa tukien muodossa.
Anonyymi kirjoitti:
Omaishoitajat sentään tekevät sitä raskastakin hoitotyötä pienen palkkionsa eteen, toisin kuin monet luuserit jotka nostavat yhteisistä varoista rahaa tukien muodossa.
"Anonyymi"
Olkoot sitten omais-hoitajat onnellisia onnestansa.
Mikä voikaan olla ihananpaa kuin hoitaa rakasta omaistansa.
Heidän onneansa ei raha koskaan voi elättää.
Syyttömien ihmisten veroja vain voi korottaa.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
H.Syyttömät ihmiset maksavat paljon enemmän luusereiden kustannuksia, on juoppoja, huumehörhöjä, mamuja jne.
Sulla on tosi outo inhosuhde omaishoitoon. Jotain henkilökohtaista kaunaa? Anonyymi kirjoitti:
Syyttömät ihmiset maksavat paljon enemmän luusereiden kustannuksia, on juoppoja, huumehörhöjä, mamuja jne.
Sulla on tosi outo inhosuhde omaishoitoon. Jotain henkilökohtaista kaunaa?"Anonyymi"
Kuten aikaisemmin olen kirjoittanut,
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Kuten aikaisemmin olen kirjoittanut,
H.Ei näytä siltä.
- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
H.Enemmän laitoshoito maksaa yhteiskunnalle kuin omaishoito. Eli omaishoitajat säästävät veronmaksajien rahoja.
Lienee turhaa edes näin yksinkertaista asiaa saada sopimaan jakeluusi.
Jos ei ole omaishoitaja niin vaihtoehto on kallis vuodeosastopaikka. Se vasta vesikin verovaroja. Anonyymi kirjoitti:
Enemmän laitoshoito maksaa yhteiskunnalle kuin omaishoito. Eli omaishoitajat säästävät veronmaksajien rahoja.
Lienee turhaa edes näin yksinkertaista asiaa saada sopimaan jakeluusi.
Jos ei ole omaishoitaja niin vaihtoehto on kallis vuodeosastopaikka. Se vasta vesikin verovaroja."Anonyymi"
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
H.Just, ei mene kaaliisi, aivosi jauhavat tyhjää.
- Anonyymi
Empatiakyvtön oot sinä ja toetämätön idiootti
Anonyymi kirjoitti:
Empatiakyvtön oot sinä ja toetämätön idiootti
"Anonyymi"
Minä olen hyvinkin Empaattinen.
Jotta Empatiani säteilisi mahdollisimman voimakkaasti.
En anna sen sekoilla joka suuntaan.
En edes Jouluisille idiootti-vanhempien. lasten/köyhien yksin-huoltajien suuntaan.
Maksan veroni valtiolle.
Siis myös sossuun.
Menkää sinne narisemaan.
H.
On se kumma että tällä palstalla ei saa kertoa omaishoitajien arjesta. Kuitenkin juuri 60 ihmisten vanhemmat ovat hoidon tarpeessa jos eivä ole kuolleet tai ihan ihmeen vankkoja tervaskantoja. Myös puolisonsa hoitajia ikäryhmästä löytyy.
Täällä on eräs joka lyttää kaiken keskustelun asiasta niin että sitä ei kukaan viitsi jatkaa.- Anonyymi
Parempi kun ohittaa äijän löpinät. Tottakai täällä saa puhua omaishoidosta.
Käppänä menköön musaketjuunsa rääkymään. Kohtahan hän häippäsee astetta ylemmäs. - Anonyymi
Omaishoitajat tekevät arvokasta työtä, eikä kukaan pysty estämään heitä kertomasta arjestaan.
Jos joku, joka ei tiedä asiasta mitään, yrittää estää keskustelun, niin hänen kommenteilleen voi viitata kintaalla. Ei kannata pahoittaa mieltään moisista kirjoituksista.
Kukaan meistä ei voi tietää, mitä tulevaisuus tuo meille tullessaan.
Silmänräpäyksessä saatamme joutua tilanteeseen, jossa tarvitsemme toisten apua 24/7.
Kerskaaminen ja ylimielisyys loppuu siihen hetkeen.
Omaishoitoa saattavat tarvita vanhempamme ja puolisomme lisäksi myös lapsemme.
Minusta olisi oikeudenmukaista, että kaikissa kunnissa omaishoidontuki olisi samansuuruinen, jos hoitotarve on sama.
Onko niin nykyisin, siitä en ole täysin varma, mutta oletan eroja kuntien välillä edelleen olevan.
Aikoinaan, kun itse olin omaishoitajana, niin saamani tuki oli 1/3 osa siitä, mitä naapurikunnassa. Veroja tuesta maksoin 51%.
Tuntuihan se joskus epäoikeudenmukaiselta, mutta olisin ottanut "pestini" vastaan ilman korvaustakin.
Omaishoitajan tekemä työ säästää yhteiskunnan varoja, jos verrataan sitä laitoshoitoon. Kyllä omaishoitajat ansaitsevat kunnollisen korvauksen tekemästään työstä. Sitä ei voi edes rahassa mitata, mitä hoidettavalle merkitsee se, että hän saa asua kotonaan.
kylmätotuus
- Anonyymi
Tule vielä aika, että ainoat hoitajat ovat omaishoitajat. Ei löydy hoitohenkilökuntaa kuin nippa nappa sairaalohin. Siinä sitten oppivat nekin arvostamaan jotka nyt huutavat työstä tehdä rakkaudesta perään.
- Anonyymi
Voin vain sanoa että paha on olemassa, kohtasin tämän pahan myös ollessani omaishoitajana. Niinkuin ei olisi ollut tekemistä jo ihan tarpeeksi.Paha saa sitten sen mikä pahalle kuuluu.
- Anonyymi
Hoidin vaimoani yli kaksi vuotta meidän omilla rahoilla, eikö suomessa ole tuloja?
- Anonyymi
Mikä liitto ?
=DW=- Anonyymi
Demari naisten suojatyö paikka on omaishoitajien liitto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän se, politiikkaa omaishoidossakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt erehdyit. Liiton johdossa kokkari Sari Raassina. Kylmää politiikkaa harjoittaa kokoomus.
- Anonyymi
”Omaishoito” on ansa, kun vanhustenhoidossa säästetään. Omaiset laitetaan hoitamaan toisiaan ”ihan vaan rakkaudesta”. Palavat itsekin loppuun esim. muistisairaita hoitaessaan.
Ei sitä mikään raha korvaa, kun keskenään ahdistavassa tilanteessa ovat, eikä oikeasti ketään kiinnosta, eikä kukaan kyseistä työtä kukaan valvo.- Anonyymi
alunperin se oli eläkeläisten pariskuntien sairaamman puoliskon hoitomuoto, mutta nykyään omaishoitajia on kaikissa ikäluokissa.
- Anonyymi
Tuli mieleen.
En tiennytkään omaishoitajien liiton olemassa olemisesta. Jotenkin olin mieltänyt asian jotenkin tehylle tms. kuuluvaksi. Niinno, omaishoitajat sekavaa porukkaa, vähän sama, kuin vanhempien tapauksessa. Vanhemmille ei mun käsittääkseni ole minkäänlaista liittoa, koska kyse ei oikeastaan ammatista. Eikä omaishoitajakaan ole ammatissa, vaikka duunia tekeekin.
Että tässä tapauksessa kyse ei oikeastaan ole ammattiliitosta, etujärjestöstä kylläkin. Kas, mitä neuvottelukeinoja, ei oikein mitään, ei omaishoitajat nyt lakkoonkaan mahda alkaa. Pitääpi sitten käyttää muita keinoja, jotka ei kohdistu mihinkään työnantajaan, koska sellaistakaan ei oikeastaan ole. Kyse siis polittisesta vaikuttamisesta.
Asioita saavat kyllä esille, paljon polemiikkia, teetä ja sympatiaa. Vaan siihenpä se mahtaa jäädä, kaikessa kyse aina rahasta, eikä kenelläkään ole rahaa irrotettavaksi. Vai pitäiskö rahoja siirrellä lapsilisistä, tiekorjausmäärärahoista, koulutuksesta, mistä?
Väkiselläkin hommeli kaipaa isompaa remonttia. Tulevaisuudessa raha entistä lujemmassa ja alkaa noit omaishoitajatkin olla hankalasti löydettäviä. Edelleen mieltä, satsattava suurempiin ja tehokkaampiin laitoshoitoyksiköihin, että kulut/lärvi saadaan kohtuullistettua alhaisiksi.
Mun mielestä omaishoitaja on noin terminä väkiselläkin käymässä tarpeettomaksi, koska sillä systeemillä hommelit ei tule toimimaan enää pitkään. Siitä tulee enenpi varakkaiden ihmisten tapa, jolla palkataan himaan hoitajia ja ostellaan palveluita, köyhällistö menee sitten laitoksiin. Niinhän hommeli jo nytkin toimii, tässä vaan heiluu nämät omaishoitajan statuksella olevat jonkinlaisena "hyväntekijöinä", jotka todellisuudessa vain säästävät veronmaksajien(valtion) rahoja.
Niin, mikä se kysymys oli?
Ai niin. En allekirjoita, siitä ei mulle mitään hyötyä. Elän itekseni, niin kauan, kuin pystyn, loppuaika ehkä menee jossain kuolemantalossa. Mutta mitään omaishoitajaa en tule mistään saamaan, joten asia ei koske minua. Toi loppupään laitoshoito tärkeämpi asia.
=DW=- Anonyymi
Ei sen omaishoitajan tarvitse olla sukulainen. Läheinen riittää.
Tällä hetkellä Suomessa arvioidaan olevan noin 350 000 omaishoitotilannetta, joista 60 000 on sitovia ja vaativia.
Jos nämä kaikki omaishoitajat lopettaisivat hoitamisen koska heidän panostaan vähätellään koko ajan.
Saattaisi valtion budjetti mennä sekaisin ja täysi kaaos päällä.
- Anonyymi
Oma kokemus: Omaishoitajien liitosta ei ole mitään apua mihinkään.
Ne ei edes vastaa. Ei puhelimeen, ei spostiin, eikä niillä ole mitään vaikutusvaltaa mihinkään.
Helsingissä 2017 neuvoja yritin saada.- Anonyymi
Tämänhän on juuri se syy, miksi nyt on tämä aloite. Liitto ei aja omaishoitajien etuja. Se on itsensä omaishoitajien tehtävä raskaan arjen keskellä ja lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämänhän on juuri se syy, miksi nyt on tämä aloite. Liitto ei aja omaishoitajien etuja. Se on itsensä omaishoitajien tehtävä raskaan arjen keskellä ja lisäksi.
Ei olisi onnistunut minulta kun olin omaishoitajana, yli vuosikymmenen olin.Liitot ym. Voi unohtaa, ei mitään apua.
Täällä on omaishoitajille oma palsta. nyt on aika hiljainen mutta nopeasti piristyy kun tulee kirjoittajia.
Siellä ei tämä lapseksi jälleen tullut ole rääkymässä.
https://keskustelu.suomi24.fi/terveys/terveyden-hoito/omaishoitajat- Anonyymi
Hyvin kirjoitettu!
Omaishoitajat ovat tänä päivänä yhtä arvostettuja kuin hoidettavansakin.
- Anonyymi
Yhteiskunta/päättäjät/kuntapäättäjät voisivat alkaa arvostaa omaishoitajaa myös nostamalla palkkion työn arvostuksen ja tarpeellisuuden tasolle.
Anonyymi kirjoitti:
Yhteiskunta/päättäjät/kuntapäättäjät voisivat alkaa arvostaa omaishoitajaa myös nostamalla palkkion työn arvostuksen ja tarpeellisuuden tasolle.
No hai kuule kun ne aattelee että hoitaahan ne kuitenki ilman palkkiotakin tai naurettavalla korvauksella jos saa sitäkään. Arvotuksesta ei tänä päivänä makseta.
- Anonyymi
En missään tapauksessa halua jäädä rasitteeksi jälkipolville, kohtuullinen apu on suotavaa.
Olen jo alkanut miettimään tilannetta jossa tarvitsisin apua, muuttamista sopivaan olosuhteisiin, ensivuonna aletaan rakentamaan rakennusta jossa asuu erimuodossa asuvia, opiskelijoista palveluasujiin, täytyy kysellä kun ilmenny ettei ihan terve.
Omaa vanhempaa hoidimme sisarusten kanssa kunnes joutui vihanneksena laitoshoitoon, nää on tapauskohtaisia.
1eero- Anonyymi
Aika kallista on 10 minuutin kunnallinen kotihoidon käyntikin on. N. 350 €/kk.
Mitähän yksi kotihoitaja kunnalle kuukaudessa tuottaa. Siirtymät vievät tietenkin aikaa.
Jos tunnissa 3 asiakasta x 7 t/työpäivä (vähennetty lounas, kahvi ja palaveri) = 7350 €/hoitaja. Miettikääpä tätä suhteessa palkkaan ja sivukuluihin.
Tavallaan verovaroja ei tarvitse = lue jouduta käyttämään ollenkaan!
Miten kunnissa vaikeroidaan palkkakuluja?
Hoitaja on tuotantoväline.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän yksi kotihoitaja kunnalle kuukaudessa tuottaa. Siirtymät vievät tietenkin aikaa.
Jos tunnissa 3 asiakasta x 7 t/työpäivä (vähennetty lounas, kahvi ja palaveri) = 7350 €/hoitaja. Miettikääpä tätä suhteessa palkkaan ja sivukuluihin.
BengKotihoitajalla on käsittääkseni noin 10 asiakasta päivässä stadissa.
Ei kai enempää ehdikään millään. Toimistolla on oltava puoli tuntia ennen työajan päättymistä näpyttelemässä päivän tiedot kondikseen ym.
Siirtymäaikaan asiakkaalta asiakkaalle menee osa työajasta. Totta. Johonkin senioriasumiseen voisi jatkossa varautua. Muuttaisi sinne hyvoissä ajoin vaikka ei tarvitsisi vielä palveluja mutta pääsisi niiden äärelle. Siitä voisi sitten helposti ottaa itselle tarvitsemiaan palveluja.
Meidän äiti ei ehtinyt olla kotihoidon piirissä kun sai semmoiset laakit et suoraan tehostettuun palveluasumiseen, mikä on hänelle hyvä ratkaisu. Perusasiat hoidetaan siellä, me lapset huolehdimme pä-asiassa virkistystoiminnasta ja edunvalvonnasta muuten.Anonyymi kirjoitti:
BengEikös nuo maksut mene tulojen mukaan? Ja käynnin kesto ja käynnillä tehtävät asiat sovitaan hoito-ja palvelusuunnitelmassa.Ja nythän on kotihoidossakin yleistyneet nämä yskityiset palveluntuottajat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotihoitajalla on käsittääkseni noin 10 asiakasta päivässä stadissa.
Ei kai enempää ehdikään millään. Toimistolla on oltava puoli tuntia ennen työajan päättymistä näpyttelemässä päivän tiedot kondikseen ym.
Siirtymäaikaan asiakkaalta asiakkaalle menee osa työajasta.Joku klo 10:47
Todistapa väitteesi.
Joissain kunnissa maksu tosiaan voi olla korkeampi.
Jostain luin, että tuo maksu oikeuttaa kotitalousvähennykseen.
Tässä olisi hyvä juttu jollekin toimittajalle kaivaa tulot ja kulut eli ovatko asiat niin huonosti rahastuksen kannalta ja meneekö tuotto korvamerkittynä siihen hoitomuodon yksikköön mihin kuuluu. Pienessäkin kaupungissa voi olla pari sataa asiakasta.
Beng
- Anonyymi
Läheiselläni käy 3 x vrk:ssa kotihoito, omavastuuosuus noin 240 euroa/kk.
Hän on pienituloinen, saa vähän asumistukea,
käteen jää jotain alle 500 euroa, josta menee siis lähes puolet kotihoidon maksuun.
Hän ei kykene enää ulos menemään eikä ruokakaan laittamaan.
Kotiin tilatut ruokapalvelut on kalliita, vievät lähes toisen puolen netosta.- Anonyymi
Millä läheisesi kykenee maksamaan laskunsa ? Jokaiselle tulee sähkölasku ja känny on oltava,
monilla on asuntokohtainen pakollinen kotivakuutus, joskus on leikattava tukka ja puhtaus maksaa, entä lääkkeet ? Saako niihin tukea ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä läheisesi kykenee maksamaan laskunsa ? Jokaiselle tulee sähkölasku ja känny on oltava,
monilla on asuntokohtainen pakollinen kotivakuutus, joskus on leikattava tukka ja puhtaus maksaa, entä lääkkeet ? Saako niihin tukea ?Anonyymille 11:04
Tukia ei saa. Jos ei raha riitä laskuihin, pitää tinkiä ruoasta. Lääkkeisiin voi hakea tukea,
kun on ensin ne maksanut.
Vastoin yleistä luuloa ei KELA maksa kännylaskuja eikä sähkölaskuja ainakaan eläkeläiselle.
Autamme taloudellisesti läheistämme. Hänen rahansa ei mitenkään riitä joka kuukausi ja iäkkään säästöt on jo menneet. 25 vuotta eläkkeellä ja taitettu indeksi on tehnyt tehtävänsä.
"Anonyymi"
Minä olin tavallaan onnekkaampi:
"Minun siskoni...yhy...yyy...rääky...rääky...räää...
Ressukka kuoli 3 kuukautta vanhana.
Vaikka Arvo Ylppö itse häntä hoiti.
Ihan täällä Stadissa asti.
yhy...
Onneksi minä en ollut vielä syntynyt.
Onneksi eivät vanhempani kuolemastaan lyyhistyneet.
Huuuoks!"
H.- Anonyymi
Että osaatkin olla hölmö, säälittävää.
Anonyymi kirjoitti:
Että osaatkin olla hölmö, säälittävää.
Minähän vain jankutan kuten muutkin tässä jankuttavat.
Kaitpa hekin/hänkin sitten ovat/on?
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
Minähän vain jankutan kuten muutkin tässä jankuttavat.
Kaitpa hekin/hänkin sitten ovat/on?
H.Liki sata vuotta sitten kuolleen ripuloivan sisaresi kohtalo ei liity millään tavalla nykyiseen omaishoitoon, pysy hiljaa ja mieluummin poissa ketjusta.
Anonyymi kirjoitti:
Liki sata vuotta sitten kuolleen ripuloivan sisaresi kohtalo ei liity millään tavalla nykyiseen omaishoitoon, pysy hiljaa ja mieluummin poissa ketjusta.
Saa ja pitääkin myös hänen puolestaan rukoilla, itkeä ja vollottaa.
Ihan harva se viikkokin.
Vai miten näet ihmisten tuskien erot.
Minä kuitenkin olen rehellinen.
En keksi kummastakaan päästäni omiani.
Kuten mahdollisesti...? :)
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
Saa ja pitääkin myös hänen puolestaan rukoilla, itkeä ja vollottaa.
Ihan harva se viikkokin.
Vai miten näet ihmisten tuskien erot.
Minä kuitenkin olen rehellinen.
En keksi kummastakaan päästäni omiani.
Kuten mahdollisesti...? :)
H.Ei sinua voi kuin sääliä, jos asian noin näet.
- Anonyymi
Juttusi ei heilauta. Olet tavallaan tottunut ihan mihin vaan, todellakin.
Olen hoitanut aivovaurion saaneita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juttusi ei heilauta. Olet tavallaan tottunut ihan mihin vaan, todellakin.
Olen hoitanut aivovaurion saaneita.Piti lukea: Juttusi ei heilauta. Olen tavallaan tottunut ihan mihin vaan, todellakin.
Olen hoitanut aivovaurion saaneita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti lukea: Juttusi ei heilauta. Olen tavallaan tottunut ihan mihin vaan, todellakin.
Olen hoitanut aivovaurion saaneita.Liitto ei näköhään tee mitään, miten omaishoitajat sitten kykenevät ajamaan omaa asiaansa kiireidensä keskellä.
Toivottavasti asia etenee ja olemme valinneet kansanedustajat ajamaan etuamme. Näin vain näen asian vaikka luottamus politiikkaan on mennyt.
- Anonyymi
Omaishoitajien liitolla ei ole mitään vaikutusvaltaa
eikä yhdellä kansanedustajalla,
se on valitettava totuus.
Koko hallituksen pitäisi päättää tehdä yhteinen päätös tehdä asioille jotain.
Eläkeläisten Keskusjärjestö on iso järjestö ja sekin on yrittänyt
vuosikymmeniä ajaa eläkeläisten asioita - ilman tulosta.
Omaishoitajien liitolla ei senkään vertaa painoarvoa
poliitikkojen silmissä.
Se on niin väärin kuin olla voi.- Anonyymi
Nii-in, se on jotenkin surullista, ettei tämä kansa nouse barrikadeille ja rettelöi, kuten esim. ranskalaiset. Mistähän se johtuu? - Nm. Herrainpelosta / -kuuliaisuudesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii-in, se on jotenkin surullista, ettei tämä kansa nouse barrikadeille ja rettelöi, kuten esim. ranskalaiset. Mistähän se johtuu? - Nm. Herrainpelosta / -kuuliaisuudesta
Suomalainen ei barrikadeille nouse. Meille saa tehdä mitään vaan.
Suomalainen alistuu. Tyytyy osaansa. Nurisee läheisille.
Suomalainen ei miellä omaavansa ihmisoikeuksia.
Josko barrikadeille nouseminen mitään auttaisikaan,
mutta ehkä se herättäisi päättäjät vähän epäilemään,
etteivät he ehkä olekaan kansan mielestä niin viisaita kuin luulevat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalainen ei barrikadeille nouse. Meille saa tehdä mitään vaan.
Suomalainen alistuu. Tyytyy osaansa. Nurisee läheisille.
Suomalainen ei miellä omaavansa ihmisoikeuksia.
Josko barrikadeille nouseminen mitään auttaisikaan,
mutta ehkä se herättäisi päättäjät vähän epäilemään,
etteivät he ehkä olekaan kansan mielestä niin viisaita kuin luulevat.Kysymys kuuluu: miksi? Onko se häpeä vai ... - Nm. Vääränlaista nöyryyttä kuitenkin
- Anonyymi
Niin kauan kun ihmiset äänestää Kokoomusta ja Kepua ei parannusta tule.
Niitten johdolla ei ole mitään kosketuspintaa tavallisen ihmisen elämään ja
niillä on rahaa hoidatuttaa vanhuksensa/läheisensä vaikka yksityishoitajalla
ympäri vuorokauden.
Muut avun tarpeessa olevat saavat olla kaltoinkohdeltuina laitoksissa tai monesti taloudellisessa ahdingossa olevien uupuneiden omaishoitajien hoivassa.
Suomi on hyvinvointivaltio, jossa täysin empatiakyvyttömät Sipilä-Orpo-tyyppiset
poliitikot eivät tikkua ristiin pistä tavallisen ihmisen eteen.
Yritykset ja niitten rahakkaat osakkeenomistajat ovat ainoat, jotka heiltä empatiaa saavat eli lisää rahaa niille, ei muualle. Raha menee rahan luo. - Anonyymi
Kokoomuksen Risikko keksi, että koti on paras paikka vanhuksille
ja kotihoito käy kääntämässä vanhuksen kolme päivässä sängyssään
ja vaipat vaihtamassa jos ei omaiset jaksa puoli-ilmaiseksi tai ilmaiseksi hoitaa.
Moni omainen on työikäinen. Millä elät jos jäät läheistä hoitamaan ?- Anonyymi
Sydämellä! Niinhän hoitajattarienkin oletetaan elävän!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sydämellä! Niinhän hoitajattarienkin oletetaan elävän!
Mutta vatsa huutaa ruokaa ja laskut on maksettava.
Yhden eli sen hoidettavan palkka/eläke ei aina kunnolla riitä kaikkeen.
On lohdutonta olla vielä taloudellisissa vaikeuksissakin kun on uupunut
ja huolissaan hoidettavastaan.
- Anonyymi
Kuinka moni omainen on kirjoittajien mainitsemista vanhuksista ilman hoitoa, ja makaamassa siellä "kusivaipoissa" ilman hoitoa?
Turhan toistoa jostain erityis tilanteista joskus, mutta näin ei ole nykyisn, ei ainakaan minun asuin kunnassani.
Päinvastoin. Täällä vierailee usein ambulanssi näiden juoppojen takia, jotka viedään sairaalaan, saamaan "hoitoa", jotka pian kotiuduttaan tarvitsevat taas ainakin pikaista lääkärin apua ja kas`kummaa, taas on ambulassi ovella ja poistuvat hieman takavasemmalle, että kyllä se sitä taas toipuu pian tolpilleen.
On täällä hyvät vanhusten hoitolaitokset, joista en ole kuulunut valitusksia näiden muutamien tuttavien taholta, mutta eihän ne minulle kuulukkaan, koska en ole tavinnut niitä viellä...toistaiseksi.
Sen tiedän, että ambulansi tulee alta aikayksikön, mikäli itse pystyn sen tilaamaan?
Mikäli en, niin sittenän kalmoni löydetään muutaman viikon viiveellä.- Anonyymi
Valvira tutkii vieläkin vuosien 2017-2018 tehostetussa laitoshoidossa kuolleitten kaltoinkohdeltujen tapauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valvira tutkii vieläkin vuosien 2017-2018 tehostetussa laitoshoidossa kuolleitten kaltoinkohdeltujen tapauksia.
Eikä varmaan valmista tule vuosiin. Sitten todetaan, että ei siinä ihmeen paljon mitään väärää tehty. Ja valvovat viranomaiset näin siunaavat kaiken. Hevon kuuseen joutavat tummoiset valvojat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä varmaan valmista tule vuosiin. Sitten todetaan, että ei siinä ihmeen paljon mitään väärää tehty. Ja valvovat viranomaiset näin siunaavat kaiken. Hevon kuuseen joutavat tummoiset valvojat.
Kustannusten säästämistähän se on. Omaishoidon korvaus on mitätön, 24 H töissä 7 pv viikossa.
Kotisairaanhoito oli tuotteiden ja palveluiden jatkuvaa myymistä, jokin taho oli ne saanut pauloihinsa. Jopa homeista ruokaa oli jokin taho hesasta asti toimittanut yli 500 km päähän.Heidän koulutustaso on yksinkertaisesti matala. Siihen päälle narsismit ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1739933Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523275Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja483041- 632764
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012135- 1142093
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251963Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä641576Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121326Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221286