Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

tekikö jeesus virheitä

Anonyymi

kirjoitukset kertoo kuinka jeesus ihminen siinä kuka muu tahansa huolimatta siitä tehtävästä joka hänellä oli

kysynkin siis, että tekikö jeesus virheitä kuten inhimillinen olento tekee ?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistähän sitä oikein aloittaisi, vaikka siitä että Jeesus tappoi 2000 sikaa tai siitä että 5000 leivästä kylläistä ihmistä halusi tehdä Jeesuksesta väkisin kuninkaan vai se että Jeesus luotti loppuunasti Juudakseen mutta ei tippaakaan Pietariin?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan pahat henget lähtivät mielipuolisesta miehestä ja menivät sikoihin, ja lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen . Pahat henget jäivät sille seudulle kuljeksimaan autioita paikkoja ja etsimään lepoa. Eikö ihmisen elämä tänä päivänäkin ole arvokkaampi kuin 2000 sikaa?

        Miksi Jeesuksen olisi tullut antaa tehdä itsestään kuningas, kun Hänen kuninkuutensa ei ole maailmasta, josta hän sanoi: "Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä."

        Viittaat kaiketi myös raamatun kohtaan, jossa Jeesus sanoo Pietarille tämän tulevan kieltämäänJeesuksen kolmesti peräkkäin muutamien tuntien aikana ja raamatun kohtaan, jossa Juudas kavaltaa Jeesuksen. Olisiko Jeesuksen tullut taistella niinkuin maailmassa taistellaan, kun taistelu käydään siellä mikä ei näy meille: Paavalin sanoin "meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa."

        Pietari ja Johannes olivat ainoat opetuslapset, jotka Jeesus otti mukaansa mukaansa vuorelle rukoilemaan. Jeesuksen rukoillessa "hänen kasvojensa näkö muuttui, ja hänen vaatteensa tulivat säteilevän valkoisiksi." Tutustu Johanneksen evankeliumiin ja Pietarin kahteen kirjeeseen valituille, jotka asuvat hajallaan, muukalaisina, ja jotka Jumala suunnitelmansa mukaisesti on Hengellään pyhittänyt elämään Jeesukselle Kristukselle kuuliaisina ja hänen verellään puhtaaksi vihmottuina.


    • Jeesus teki virheitä ja syntiä. Esim rikkoi rahanvaihtajien pelipöydät ja korttipöydät kirkossa. Raamatussa sanotaan että älä himoitse mitään mikä on toisen omaa, äläkä varasta.
      Jeesus ei näitä neuvoja kyennyt noudattamaan.

      • Anonyymi

        Jeesus ajoi temppelistä ulos kaikki myyjät ja ostajat, kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysenmyyjien jakkarat siinä kiivaudessa, joka Hänessä syttyi kun temppeliin ei tultu rukoilemaan, vaan tekemällä kauppaa myymällä sovitusuhreja, joita Mooseksen laki vaati. Jeesus ei todellakaan ottanut itselleen sen paremmin rahaa kuin uhrielämiä.

        Sinä Delphin et ehkä tiedä kenen hyväksi kirjoitat, mutta tulet kohtaamaan sen, mitä et uskonut olevan ja sen mitä et uskonut tapahtuvan.


    • Anonyymi

      Kyllä se raamatun mukaan niin näyttää mutta totuus kai ollenee, että ne VIRVEET johtuvat siitä, että kristittyjen paavalilaisuuden omaa jeesusta palvellaaan edelleen raamatussa oleva Jumala Pojan; Jeesuksen nimeen:
      Tässä kristittyjen jeesus:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      Huomaa, että mahdollisesti Lain antanut Jeesus tiesi ennakkoon asia koska opetti jo silloin omilleen, kristillisille näin varoitukseksi:
      Luukkaan evankeliumi: 6:46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?"
      Matteuksen evankeliumi: 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
      Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
      Matteuksen evankeliumi:
      5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
      19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
      Markuksen evankeliumi:
      10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
      Luukkaan evankeliumi:
      18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
      Matteuksen evankeliumi:
      7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    • Anonyymi

      Loppujen lopuksi melko vähän on tietoa.
      Kirjoituksia tietysti on, mutta ne muistelee asioita pinnallisesti.
      Muistot muuttuu ja kirjutuu eri tavoin.
      Emme tunne kaikkia vaiheita, ja 0-33v on lyhyt aika.

      Vain pääkohdista on tarinaa. Ja tarinat kasvaa, muuttuu, kehittyy
      aikaansa sopiviksi aina ja edelleen.
      mutta jos ihminen, niin ihmisen ominaisuudet on....

      • Anonyymi

        Tärkeintä ovat Jeesuksen sanat. Ne eivät ole muuttuneet eivätkä muutu. Ne ovat aina olleet, eivätkä katoa silloinkaan kun taivas ja maa katoavat.


    • Halvempiarvoiset raamatun käännökset kuvaavat Jeesuksen IHMISENÄ ja ikään kuin virheille alttiina. Mutta osa raamatun käännöksistä kuvaa Jeesusta muuna kuin ihmisenä ja nämä käännökset ovat korkeatasoisia. Häntä kuvataan mm. Kolminaisuuden yhtenä persoonana, Jumalana, Messiaana, Jumalan Poikana tms.
      Riippuu siitä kansasta ja kohderyhmästä, jolle käännös on tarkoitettu kuinka korkea-arvoisena, täydellisenä ja virheettömänä Kristus kyetään kuvaamaan.

      Suomennoksista 1933/38 kuvasi itse kullekin suvulle ja perhekunnalle ominaisella tavalla Jeesusta esim. kärsivä messias/kovapintainen taivaan kuningas, 1992 käännös kuvasi mielestäni kosmopoliittia tai hienostelevaa yläluokan jäsentä, mutta molemmissa hän oli kuitenkin ihminen eikä Jumala. Sen sijaan esim. Jehovan todistajien UMK1995 kuvaa Jeesusta osana Pyhää Kolminaisuutta ja valottaa hieman hänen jumalaista olemustaan.
      Itse äimistelen eniten Syyrialaista Peshita englanninnosta, vaikka olen vain vähän selaillut sitä. En osaa oikein sanoa mikä Jeesus siinä on, mutta selvästi korkeampi kuin vain ihminen tai osa Kolminaisuutta.

      Tarkoitan siis, että on täydellisiä käännöksiä ja on epätäydellisiä käännöksiä. Kussakin käännöksessä on Jeesus hieman eri roolissa verrattuna muihin käännöksiin mielestäni.

    • Anonyymi

      niin, kun kerta jeesuskin oli ihminen niin kyllä kait hänkin teki virheitä ja oppi niistä

    • Anonyymi

      Jeesus oli maanpäällä ollessaan persoona ja persoonalla on tunteet. Jeesus itki, kun hän katseli Jerusalemia ja tiesi ,että se tuhotaan,Myös Lasaruksen haudalla Hän itki. Hän kiivaili Jumalansa puolesta,kun rahanvaihtajat ja muut tekivät temppelistä markkinapaikan.Myös Hän ahdistui Getsemanessa.Vain ihmisenä Jeesuksen sovitustyö Golgatalla kelpasi,koska Hän sovitti ihmisten synnit,joiden palkka on kuolema.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe