Uskovat äärikonservatiivit, uskokaa ihan kuten haluatte

Anonyymi

Tuputtakaa uskoanne ja kritisoikaa eri tavoin uskovia tai meitä, jotka emme usko, mutta älkää suuttuko, kun teitä ja teidän epämääräisiä uskomuksianne ei oteta vakavasti.

41

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt on aloittajalla pasmat sekaisin. Ei tällä palstalla ole muita äärimmäisiä kuin ehkä pari liberaalia ateistia.

      • Aloituksessa puhutaankin uskovista äärikonservatiiveista, joita palstalla kyllä jokunen on. Aktiivisin heistäkin taitaa kyllä olla se vähä-älyisin. Toisena tulee se kieroin. Loput ovatkin ihan jopa OK.


      • En minä ketään paina alas. Jälleen totean vain asioita havaintojen perusteella. Ja tässäkin kohtaa "aitouskovien" öyhöttäjien olisi hyvä tiedostaa, ettei heitä erityisesti kenenkään tarvitsisi edes lytätä, vaan he tekevät sen ihan itse itselleen.


      • Anonyymi
        T218O kirjoitti:

        En minä ketään paina alas. Jälleen totean vain asioita havaintojen perusteella. Ja tässäkin kohtaa "aitouskovien" öyhöttäjien olisi hyvä tiedostaa, ettei heitä erityisesti kenenkään tarvitsisi edes lytätä, vaan he tekevät sen ihan itse itselleen.

        Sinä olet noiden peruskoulun sloganeiden varassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet noiden peruskoulun sloganeiden varassa.

        Puhut höpöjä. Katsopas kun tuo alas painaminen oli sinun ihan oma juttusi, sitten havaintojen perusteella asioiden toteaminen on ihan yleiskieltä, ja "aitouskovuus" on kai Patmos-ystäväsi Korkkiruuvin stereotypia teistä... noh, "aitouskovista". Ja se, että lyttäätte itse itsenne, on myös ihan yleiskieltä. Mikään tässä ei siis rajoitu mihinkään peruskoulun sloganeihin.


      • Sinulla on tietysti oikeus tuommoisiin(kin) harhakuvitelmiin.


      • Anonyymi

        "Nyt on aloittajalla pasmat sekaisin. Ei tällä palstalla ole muita äärimmäisiä kuin ehkä pari liberaalia ateistia."

        Hyvä juttu sitten, tietää hyvää kristinuskon tulevaisuudelle Suomessa että ollaan tälläkin palstalla toisin kuin Usan etelävaltioiden kristityt, eikä mitään täysin kreationismiseen valhetieteeseen seonneita äärioikeistolaisia!


    • Emme me mitään tuputa vaikka kuinka pyytäisit 😃

      • Mutta älkää myöskään suuttuko, kun emme usko horinoitanne.


      • Niin tai siis sinä teeskentelet nauravasi. Nauramisen ilon vuoksiko sinä muka minulle toitotit tuolla kysymyksiä siitä, että onko se minulta pois jos sitä ja tätä ja tuota? Minusta se näytti enemmän sellaiselta aggressiolta, kun spammasit niin urakalla "kyssäreitäsi". Mutta ei hän siiän mitään, jos et vihainen ole. Ei se minulta pois ole. Vastaan tuohonkin noin, kun äsken niin kovasti halusit sitä tietää, ettei se siis pois ole ainakaan minulta. Jos ei tullut selväksi vielä.


      • Anonyymi
        T218O kirjoitti:

        Niin tai siis sinä teeskentelet nauravasi. Nauramisen ilon vuoksiko sinä muka minulle toitotit tuolla kysymyksiä siitä, että onko se minulta pois jos sitä ja tätä ja tuota? Minusta se näytti enemmän sellaiselta aggressiolta, kun spammasit niin urakalla "kyssäreitäsi". Mutta ei hän siiän mitään, jos et vihainen ole. Ei se minulta pois ole. Vastaan tuohonkin noin, kun äsken niin kovasti halusit sitä tietää, ettei se siis pois ole ainakaan minulta. Jos ei tullut selväksi vielä.

        Onko sinulla hyvä mieli kun saat solvata täällä ihmisiä?


      • Anonyymi
        T218O kirjoitti:

        Niin tai siis sinä teeskentelet nauravasi. Nauramisen ilon vuoksiko sinä muka minulle toitotit tuolla kysymyksiä siitä, että onko se minulta pois jos sitä ja tätä ja tuota? Minusta se näytti enemmän sellaiselta aggressiolta, kun spammasit niin urakalla "kyssäreitäsi". Mutta ei hän siiän mitään, jos et vihainen ole. Ei se minulta pois ole. Vastaan tuohonkin noin, kun äsken niin kovasti halusit sitä tietää, ettei se siis pois ole ainakaan minulta. Jos ei tullut selväksi vielä.

        Onko ateismi ja huonot tapasi kotikasvatusta vai omaa tuotostasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla hyvä mieli kun saat solvata täällä ihmisiä?

        Ihan hyvä mieli minulla on näin solvaamattakin.


      • Anonyymi
        T218O kirjoitti:

        Ihan hyvä mieli minulla on näin solvaamattakin.

        Entä solvatessasi, eli 99% palsta-ajastasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko ateismi ja huonot tapasi kotikasvatusta vai omaa tuotostasi?

        Kyllä ne ovat ihan minun omaa tuotostani. Nimittäin minä en ole sellainen, jonka mietteet joku muu määrää. Vastaavasti mitä huonoihin tapoihin tulee, niin ainahan sitä voisi liikkua enemmän ja syödä terveellisemminkin. Niitäkään tapoja ei tosiaan kukaan muu ole minulle määrännyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä solvatessasi, eli 99% palsta-ajastasi?

        En solvaa 99 % palsta-ajastani. Huomioi, että jos sinulla on jotain mussuttamista kommentointitapaani koskien, että niin metsä vasta kun sinne huudetaan. Sinä itse kysyit minulta, että p*nisinko lastani. Kuka kysyy tuommoista, ja kehtaa enää sen jälkeen tulla moittimaan toisen kommentoinnista? Saat kuule ihan mitä tilaat, jos minulta saat nuivan sanan tai kaksi koskien käytöstäsi.


      • Anonyymi
        T218O kirjoitti:

        En solvaa 99 % palsta-ajastani. Huomioi, että jos sinulla on jotain mussuttamista kommentointitapaani koskien, että niin metsä vasta kun sinne huudetaan. Sinä itse kysyit minulta, että p*nisinko lastani. Kuka kysyy tuommoista, ja kehtaa enää sen jälkeen tulla moittimaan toisen kommentoinnista? Saat kuule ihan mitä tilaat, jos minulta saat nuivan sanan tai kaksi koskien käytöstäsi.

        Olet vanhempiesi tuotos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet vanhempiesi tuotos.

        No etkös sinäkin ole omiesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla hyvä mieli kun saat solvata täällä ihmisiä?

        Saiskos täällä kysyä,että onko oikein rakentaa kotitalo maaperälle,jonka joku sukulainen on omistanut 2000-vuotta sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saiskos täällä kysyä,että onko oikein rakentaa kotitalo maaperälle,jonka joku sukulainen on omistanut 2000-vuotta sitten?

        Riippuu siitä kuka sen nyt omistaa ja onko rakennuslupa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saiskos täällä kysyä,että onko oikein rakentaa kotitalo maaperälle,jonka joku sukulainen on omistanut 2000-vuotta sitten?

        Ei saa. Nimittäin "aitouskovien", jotka, tai joista eräs mielestään tämän palstan omistaa, mielestä Israelin kritisoiminen on kiellettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet vanhempiesi tuotos.

        Mitä ihmettä täällä käytetään minun termejä.


      • Sinä et ainakaan, koska kunnon tuputtamiseen tarvitaan melko paljon sanoja, joita kirjoittaessa tulee sitten lähes yhtä paljon kirjoitusvirheitä. Kopsaamalla vaikkapa Ahvion jorinoita tuputus toki onnistuu sultakin. 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla hyvä mieli kun saat solvata täällä ihmisiä?

        Näytäpä tarkemmin usko.vainen mikä hänen viesteissään on ihmisten solvaamista. (Anonyymeja ei tietenkään voi lukea ihmisiksi.)


      • T218O kirjoitti:

        En solvaa 99 % palsta-ajastani. Huomioi, että jos sinulla on jotain mussuttamista kommentointitapaani koskien, että niin metsä vasta kun sinne huudetaan. Sinä itse kysyit minulta, että p*nisinko lastani. Kuka kysyy tuommoista, ja kehtaa enää sen jälkeen tulla moittimaan toisen kommentoinnista? Saat kuule ihan mitä tilaat, jos minulta saat nuivan sanan tai kaksi koskien käytöstäsi.

        >Sinä itse kysyit minulta, että p*nisinko lastani.

        Näin todella tapahtui. Siinä oli rimanalitus vailla vertaa, mutta kysyjän "ajattelua" tuntien toki Jeesuksen nimessä tehty.


    • Anonyymi

      Mualimassa on helepoin usoa vua Jeesuksehe.

      • Anonyymi

        Jepjep, hahahahaaaa😂


    • Anonyymi

      Sitten helluntailaiset vasta suuttuvatkin jos kukaan ei moiti niitä, on ne niin omituisia lahkolaisia. Niitten pitääkin päästä jatkuvasti uhriutumaan keinolla millä hyvänsä, ja normaalisti se tapahtuukin aukomalla kiukkuista päätään kaikille muille paitsi omaan lahkoonsa kuuluville helluntailaisille.

      • Mikä kumman tarve sinulla on aina yrittää hellareita haukkua 😃❓


      • Palstan hellareista ainakin Korkkiruuvi vaati melkein vaikka jostain väkisin repimällä marttyyrinviitan päälleen. Hänelle on mitä tärkeintä, että "aitouskovia" vihattaisiin. Yrittää ilmeisesti tarmokkaasti jouduttaa lopunaikojen profetioiden toteutumista yrittämällä lietsoa vihaa "aitouskovia" kohtaan. Ihan samanlainen tapaus kyllä on tuo ulosta.vainenkin.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mikä kumman tarve sinulla on aina yrittää hellareita haukkua 😃❓

        Mikäs kumman tarve sinulla sitten on heitä yrittää puolustaa?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mikä kumman tarve sinulla on aina yrittää hellareita haukkua 😃❓

        Itse sain onneksi kokea mitä on helluntailaisuus.

        Kaikki valehdellaan, jopa Valencian sää.


    • Anonyymi

      Jos haluatte välttämättä mitätöidä ja lopettaa länsimaisen kristillisen perinnön niin muslimit ottavat kyllä mielellään komennon. Meno on sitten aivan toista.

      • Suomessa eikä Espanjassa ole mitään uskonnollista komentoa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Suomessa eikä Espanjassa ole mitään uskonnollista komentoa.

        Espanjastako maahanmuuttajat tuli? Eiköhän ne tule Lähi-Idästä, höh?


      • Tosin nuo eivät ole mitään läheskään ainoita vaihtoehtoja paitsi tietysti dualistille, jonka pää pystyy käsittelemään vain kahta mahdollisuutta per keissi: toinen on Jumalasta ja toinen Perkeleestä.


    • Anonyymi

      Mistä se mahtaa johtua, että ateistit niin innokkaasti kirjoittavat negatiivissävyisiä, väheksyviä kommentteja uskovista? En ole huomannut, että uskovat arvostelisivat sekulaaristen ihmisten tai ateistien elämäntapaa tai puheita. Sen sijaan uskovien vakaumuksesta kirjoitetaan täälläkin miltei päivittäin. Miksi näette vaivaa? Mitä se teille kuuluu, millainen elämänasenne toisilla ihmisillä on?
      Vai onko teillä arvostelijoilla jotenkin huono omatunto? Pelkoa ehkä?

      • >En ole huomannut, että uskovat arvostelisivat sekulaaristen ihmisten tai ateistien elämäntapaa tai puheita.

        No oletkos edes sitä huomannut, että "uskovat" nälvivät ja dissaavat täällä liberaalikristittyjä melkein 24/7?

        Tai sitä, että ei-"uskovia", muut kristityt mukaan lukien, vaaditaan lähes joka ketjussa "tekemään parannus" eli muuttumaan "uskovien" kaltaisiksi (ja tästä seuraten antamaan heidän lahkoilleen rahaa)?


    • Konservatismi monien ja varsinkin perussuomalaisten kohdalla tarkoittaa ainoastaan inhoreaktiota sellaisia asioita kohtaan, joita eivät kykene päässään käsittelemään. Se on ikään kuin sumuverho muuten varsin liberaaleille ihmisille. Persut kehottavat ihmisiä ulos kaapeista, mutta mitä jos persuilta tempaistaan tämä sumuverho pois, jääkö jäljelle muuta kuin tiukkapipoisia juntteja?

      • ”Se on ikään kuin sumuverho muuten varsin liberaaleille ihmisille.”

        Olen moneen kertaan ihmetellyt juuri tuota ristiriitaa. Välillä esitetään konservatiivisia kannanottoja mutta sitten välillä varsin liberaaleja juttuja. Siksi mielestäni ilmaisu ”uuskonservativismi” ehkä paremmin luonnehtii tilannetta.


    • Anonyymi

      Maailmahan antaa.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe