Kerjäätkö rakkautta?

Anonyymi

Kerjäätkö sinäkin lapsiltasi rakkautta. Kysyy kasvatustieteiden professori.
Hän toivoisi että asetettaisiin enemmän rajoja lapsille.

40

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiköhän lapseni ovat jo tarpeeksi antaneet.
      Yli 40v. jo ovat.
      Tuskin niillä riittää nykyisille läheisilleenkään.
      Ja niin on oikein.
      Parempi on heidän pussailla ihan toisia isiä.

H.

• ...Eivätköhän lapseni ole

H.

• Anonyymi

Muotoile ensimmäinen lauseesi uudelleen.
        Ja on noissa muissakin parantamisen varaa.

Yritä edes.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritä edes.

Älä vaadi liikoja, ettei tule hengitys-katkoja eikä katko-kävelyä eikä sydän-kohtausta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritä edes.

Asia tuli tuosta ihan ymmärretyksi.

• Anonyymi

Rajat on asetettu lasten ollessa pieniä.
      Vähän vaikea mennä liki neljäkymppistä rajoittamaan.

• Anonyymi

Jos on Keltikangas kyseessä, niin hänellä on vahvat perustelut. Ja hän on huolissaan minä-minä-minä-lapsista, jotka nykyisin ovat myös jo aikuisia.
      Samoinkuin "hyvistä tyypeistä".

• Anonyymi

Joskus hän oli Keltinkangas-Järvinen. Saiko ukko tarpeekseen ja jätti jälkeensä katkeruuden lähtiessään paremmille kasvatustieteellisille rakkaudellisiin puutarhoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus hän oli Keltinkangas-Järvinen. Saiko ukko tarpeekseen ja jätti jälkeensä katkeruuden lähtiessään paremmille kasvatustieteellisille rakkaudellisiin puutarhoihin.

Käytin lyhyempää muotoa Keltikangas tuosta kaikkien tuntemasta ja rakastamasta professorista, joka näki jo 30 v sitten ettei nykymetodeilla lastenkasvatuksesta tule seuraamaan hyvää näiden lasten aikuistuessa.

Kannattaa tutustua hänen ajatuksiin ja tutkimuksiin. Tosin teistä on aika ajanut ohi ja monet ovat jo pilanneet jälkikasvunsa.

13.7.2019 tilannetiedon mukaan hän on ollut naimisissa 50 v ja on edelleen
        https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/ihmiset/liisa-keltikangas-jarvinen-selvisi-omista-ruuhkavuosistaan

• Anonyymi

Lastensa rakkautta voi kerjätä vaikka 90 vuotiaskin.

• Anonyymi

Niin voi,ei ole varmaan ikärajaa.No puolin ja toisin. Pop

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin voi,ei ole varmaan ikärajaa.No puolin ja toisin. Pop

Mitä helevettiä, kerjätä lapsiltaan rakkautta! Jos sitä ei tule pyyteettömästi, lapset eivät kuulu samaan sukuun.

• Anonyymi

Kai minäkin voin olla ...rakkauden kerjäläinen jossain suhteessa ...en ainakaan odota lapsiltani kovaa kohtelua ...vaan vuorovaikutusta ...antaa ja saada...
      mimmimum-..mi

• Anonyymi

Mitä nuo ylimääräiset pisteet tarkoittavat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä nuo ylimääräiset pisteet tarkoittavat?

Jos hän ajattelee niiden aikana.

• Rakastan tytärtäni ja hänen lapsiaan, en ole miettinyt rakastavatko minua, uskon että tytär rakastaa ainakin. Muutkin välittävät, rakkaus on voimakas ilmaisu, lapsilla on omat perheensä ja elämänsä. En voi ajatellakaan kerjääväni heidän rakkauttaan.
      Tyttären perhe asuu kaukana joten pienimpiä näkee harvoin, he unohtavat hyvin nopeasti, se on ymmärrettävää.

• Anonyymi

En kerjää mitään, lapseni rakastavat minua ja minä heidän perheitä.

• Anonyymi

Montako kertaa olet kysynyt ,rakastatko sinä minua. Se ei ole aina itsestään selvää.

• Anonyymi

Vanhempi voi luulla niin, että jos ei anna lapselle kaikkea mitä se haluaa,
      lapsi ymmärtää, ettei häntä rakasteta.
      Vanhempi ei uskalla laittaa rajojakaan, koska lapsi voisi ymmärtää ettei häntä rakasteta, häneltä "kielletään kaikki".
      Eiköhän vanhemmat ole pääsääntöisesti sen verran fiksuja, että saavat lapsensa tajuamaan, kertovat lapselleen, millä asioilla on yhteys ja millä ei ?

• Anonyymi

Vanhempi ei voi kuitenkaan aina olla lapselle vain se kaveri...jotain kieltoja ja rajoja on oltava..
        mimmimum-..mi

• Anonyymi

Hunksi rakastaa teitä kaikkia.
      Häneltä saatte sijais-rakkautta ja huawei numeron. Ei muuta kuin kerjuuta vireille.

• Anonyymi

Mutta hunksia rakastavat vain maissiii ja mimmimummi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta hunksia rakastavat vain maissiii ja mimmimummi.

Olla kahden kimulin loukossa on rankkaa liki 7-kymppiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olla kahden kimulin loukossa on rankkaa liki 7-kymppiselle.

Käyhän se netissä, tuskin luonnossa kun on kuulema nuita pystyynsaantiongekmia🤔

• Anonyymi

Kyllä toivon että lapseni rakastavat minua. Ei yhtä paljon kuin minä heitä, koska heillä on omassa sakissaan rakkautta tarvitsevia. Mutta jos sen verran että ovat osaltaan antamassa minulle hyvän vanhuuden. Ulkoiluttavat, käyvät tervehtimässä, tuovat mitä tarvitsen jos en itse pysty. Enemmän käytännön teoista koostuu se rakkaus jota toivoisin. Voivat tehdä sen vapaaehtoisesti sitten kun tarvitsen. Kerjääminen on ikävä sana, mutta saatan muistuttaa. Voi olla etteivät omilta kiireiltään tarpeitani huomaa, mutta tekevät ihan mieluusti kun tietävät mitä tehdä.

• Anonyymi

Minä rakastan sinua
      rakastatko minua

terveisin : rakkauden kerjäläinen !

• Anonyymi

Rakastan.

• Anonyymi

Herää kymysys,rakastatko kaikkia palstalla!

• Anonyymi

En ikinä enkä missään tapauksessa. - Nm. Kerjäämätön

• Anonyymi

Rakkauden kerjääminen on noloa ja säälittävää.

• Anonyymi

Niiih, mutta sen kaipaaminen tekee monille tepposet. - Nm. Kyllmä rakkaus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niiih, mutta sen kaipaaminen tekee monille tepposet. - Nm. Kyllmä rakkaus

Sanopa muuta, se laittaa kerjäämäänkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanopa muuta, se laittaa kerjäämäänkin.

Keppiähän ne jotkut naiset kerjäävät, ja porkkanaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keppiähän ne jotkut naiset kerjäävät, ja porkkanaa.

Sanopa muuta. Naiset tietävät, että siltä toiselta osapuolelta ei saa kuin "keppiä" ja tyytyvät siihen vähään, kun muuta ei ole saatavilla. Kepillä ja rakkaudella ei kuitenkaan ole mitään tekemistä toistensa kanssa. - Nm. Elimellisen ja henkisen ero

• Anonyymi

Minulle on aivan tuntematon käsite rakkauden kerjääminen ja myös se , miten rajojen asettaminen erityisesti lapsille liittyy asiaan.

Aivan arkipäivään kuuluu, että rajoja ja sääntöjä asetetaan sekä lapsille että vanhemmille.

Rakkaus on ollut itsestäänselvää lapsuuskodissani ja myös omassa perheessäni.
      Se osoitetaan teoilla, eikä pelkästään sanoilla.

Kerjätty rakkaus ei voi koskaan olla aitoa rakkautta. Näin minä ainakin oletan.

kylmätotuus

• Anonyymi

Mä haaveilen rakkaUesta,
      molemmat asuu omassa asunnossaan,
      mutta aina päivisin johonki sopivaan aikaan olisimme yhdessä,
      yhteisiä menoja, kauppareissuja, ym.
      kaikenlaista mukavaa olisi yhdessä kuten pariskunnilla yleensä,
      olisi oma rakas köriläs, seuralainen aina teatteriin ,
      matkoille, reissuille,
      olatisiin kuin oikea rakastunu pariskunta on,
      tai ainaki hillitysti tietäisimme tunteemme jota ei riehuen muille näytettäisi,
      suukonki saisi antaa poskelle aina kun se siltä tuntuu,
      kainalossa kyhnyttäminen olisi ihanaa, lämmin , läheisyyttä,

haaveitten pilvilinnatkin on ihanaia, kun todellisuus on toinen,
      onneksi osaa edes haaveilla,

todellisuus on karmee, kylmä, yksin elämäistä, yksin menemistä,

todellinen elämä on eletty
      ja armotta takanapäin,

kysymys :
      missä mun kultani elämäni körilläs oikein on,
      oletko vielä olemassa,
      mistä sinut löydän,
      vanhettaisi yhdessä kädestä kiinni pitäen,

• Anonyymi

Täällähän minä, omassa asunnossani.
        Ole sinä siellä, omassasi. Näin on ihan kiva.
        Eipä nyt aleta irstailemaan ja suukkimaan, naapurit voi nähä.

• Anonyymi

En kerjää lasteni rakkautta, eiköhän he kuitenkin rakasta. Kasvattajana välillä oli epäsuosiossa rajoja laitettaessa, mutta se antoi lapsille uottamusta, että heistä välitetään. Jälkeenpäin on ollut hyvä kuulla "oli se hyvä äiti, kun et antanut lupaa/en saanut sitä/en päässyt sinne" mikä sitten oli ollut sillä hetkellä huono asia. Vuosien vieriessä he ovat saaneet mitä eivät lapsena voineet saada.

• Anonyymi

Mitä rakkauden kerjääminen tarkoittaa kellekin ?
      Ei sunkaan kukaan k e r j ä ä rakkautta teoillaankaan.
      Käsitys "lastenkasvatuksesta" on vain hämärtynyt. Vanhemmat ovat epävarmoja.

"Kerjääminen" on ihan liioiteltua, jos ei jopa vääräkin sana
      jopa joltain kasvatustieteen professorilta.
      Rajojen laittamisesta lapselle on puhuttu niin kauan kuin muistan,
      että kas kun nyt itse "rohvessorikin" on "jo" herännyt lausumaan asiasta
      sanansa.

USA:ssa on taidettu jo mennä niinkin pitkälle. että jos tulee pienikin ongelma arjessa lapsen kanssa pitää heti soittaa terapeutilleen/psykiatrilleen ja kysyä miten on oikein tehdä, ettei kumpikaan saa traumoja, ei lapsi eikä vanhempi.

• Anonyymi

Lasten .. ja nuorten mielenterveys ongelmista on paljon puhuttu viimeaikoina....luin että Turku on palkannut 10 psykiatrista sairaanhoitajaa....ja heistä on ollut paljon apua ...ei vain oppilaille ...myös vanhemmille sekå opettajillekin ...
        Ehkä meilläkin siihen suuntaan mennään....
        mimmimum-..mi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3225
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2283
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1849
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      1745
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1411
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1371
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1266
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      29
      1251
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1177
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1167
    Aihe