Miksi jumalattomat piileksivät

Miksi jumalattomia ihmisiä ei näy sunnuntaisin Jumalanpalveluksissa, kirkoissa eikä hengellisissä tilaisuuksissa, joissa voisivat kohdata Jumalan?
Miksi he piileksivät ja pakoilevat todisteita Jumalasta?

51

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jumala voi kohdata ihmisen missä vain ja milloin vain.
      Mutta niin, jos etsii todisteita Jumalasta, luulisi ihmisen etsivän niitä myös hengelliseltä kentältä.

    • Anonyymi

      Kysytkö tuota ihan vakavissasi? Mitä ateisti siellä tekisi?

      • "Kysytkö tuota ihan vakavissasi? Mitä ateisti siellä tekisi?"

        Siellä ateisti voisi olla kuulemassa, mitä Jumala hänelle puhuu palvelijoittensa ja sanansa kautta.


      • Anonyymi
        Mark5 kirjoitti:

        "Kysytkö tuota ihan vakavissasi? Mitä ateisti siellä tekisi?"

        Siellä ateisti voisi olla kuulemassa, mitä Jumala hänelle puhuu palvelijoittensa ja sanansa kautta.

        Jos et ole erikseen kysynyt jokaiselta jumalanpalveluksessa tapaamaltasi, onko tämä jumalaton, et voi tehdä mitään päätelmiä siitä käyvätkö jumalattomat jumalanpalveluksissa vai eivät.

        Häpäiset mm. itsesi, uskosi, Raamatun ja Jumalan.


      • Anonyymi
        Mark5 kirjoitti:

        "Kysytkö tuota ihan vakavissasi? Mitä ateisti siellä tekisi?"

        Siellä ateisti voisi olla kuulemassa, mitä Jumala hänelle puhuu palvelijoittensa ja sanansa kautta.

        Muistan 11-vuotiaana kuunnelleeni koulun päättäjäiskirkossa, kuinka hassusti rovasti saarnatessaan pärryytti suussaan perrrrkelettä! Sen jälkeen oli mahdotonta ottaa vakavasti mitään tässä suuressa puuliiterissä puhuttua. Ja ajattele Mark, että jos jumala on olemassa, niin kuinka hauskalla tavalla hän minut helmoistansa erotti! Todellista huumorintajua! 🤣🤪🤣


      • Anonyymi
        Mark5 kirjoitti:

        "Kysytkö tuota ihan vakavissasi? Mitä ateisti siellä tekisi?"

        Siellä ateisti voisi olla kuulemassa, mitä Jumala hänelle puhuu palvelijoittensa ja sanansa kautta.

        Parikymmentä vuotta sitä kuuntelin ja välillä itsekin saarnasin. En kuuntele enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan 11-vuotiaana kuunnelleeni koulun päättäjäiskirkossa, kuinka hassusti rovasti saarnatessaan pärryytti suussaan perrrrkelettä! Sen jälkeen oli mahdotonta ottaa vakavasti mitään tässä suuressa puuliiterissä puhuttua. Ja ajattele Mark, että jos jumala on olemassa, niin kuinka hauskalla tavalla hän minut helmoistansa erotti! Todellista huumorintajua! 🤣🤪🤣

        Olet erehtynyt.Se oli se Heikki Kinnusen esittämä sketsi eli "saarna".
        Löytyy vieläkin juutuupista 😁
        Nii...en sitten ole Mark


      • Anonyymi
        Mark5 kirjoitti:

        "Kysytkö tuota ihan vakavissasi? Mitä ateisti siellä tekisi?"

        Siellä ateisti voisi olla kuulemassa, mitä Jumala hänelle puhuu palvelijoittensa ja sanansa kautta.

        Missä kohtaa raamatussa lukee, että ihmisten pitäisi käydä sunnuntaisin kirkoissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet erehtynyt.Se oli se Heikki Kinnusen esittämä sketsi eli "saarna".
        Löytyy vieläkin juutuupista 😁
        Nii...en sitten ole Mark

        Sketsi perustuu todellisuuteen! 🤣🤪🤣


    • Anonyymi

      No, koska Luterilaiset ovat homofoobikkoja ja eivät enää käytä sen kirkon palveluja jota sinä fanitat.

      Esimerkiksi SamiA, Naahum, Obaja, Jumalanlapsi, uskis - yms. uskovaiset kirjoittajatkin ovat täältä kaikonneet

      leinevätkö enää kirkossakaan?
      t.
      1213

    • Anonyymi

      Miksi absolutistit välttelevät AA:n kokouksia?

    • Olen käynyt kirkossa ehtoollisella. Jumalan veri maistui rypäleviiniltä ja jumalan ruumis happamattomalta vehnäleivältä. En kohdannut jumalaa enkä löytänyt todisteita siitä.

    • Anonyymi

      Aatami ja Eeva piileksivät tehtyään syntiä. Mikä saa ateistin piileksimään?

      • Anonyymi

        Psa. 73:3-5, 12 "Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän. Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat. Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä .. Katso, nämä ovat jumalattomat; kuitenkin he elävät ainaisessa rauhassa ja rikastuvat yhäti."
        Job. 21:7-9 "Miksi jumalattomat saavat elää, vanheta, jopa voimassa vahvistua? Heidän sukunsa on vankkana heidän edessään, heidän jälkeläisensä heidän silmäinsä alla. Heidän kotinsa ovat rauhassa, kauhuista kaukana; ei satu heihin Jumalan vitsa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psa. 73:3-5, 12 "Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän. Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat. Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä .. Katso, nämä ovat jumalattomat; kuitenkin he elävät ainaisessa rauhassa ja rikastuvat yhäti."
        Job. 21:7-9 "Miksi jumalattomat saavat elää, vanheta, jopa voimassa vahvistua? Heidän sukunsa on vankkana heidän edessään, heidän jälkeläisensä heidän silmäinsä alla. Heidän kotinsa ovat rauhassa, kauhuista kaukana; ei satu heihin Jumalan vitsa."

        Niin? En ymmärtänyt mitä tahdot kertoa tuolla raamatun kohdalla.
        Minulle herää vain ajatus, että Jumalahan rakastaa myös jumalattomia.
        Uskovaisista Jumala taas pitää huolen myös niin että koettelee ja ohjaa myös lohduttaa niin että uskovainen pysyisi uskovaisena.
        Uskovaisethan kiinnittävät katseensa katoamattomaan, eivät katoavaan. Jumala ei halua, että uskovainen kiinnittyy liikaa maailmaan.


      • Anonyymi

        Meinaatko, että he pelkäävät?


      • Anonyymi

        Luuletko tosiaan että ateisti pelkäisi olematonta jumalaa? Synti on uskonnollinen käsite. Ja pelkääjä on uskova itse, hän pelkää jäävänsä taivasjunasta.


    • Anonyymi

      En todellakaan ymmärrä, miksi ateisti ylipäänsä etsisi todeisteita jostain, jonka olemassaoloon ei usko, ja varsinkaan kirkosta, josta on yleensä jo eronnut.

      • Anonyymi

        En ole aloittaja. Tällä palstalla törmää useinkin tuohon, että ateisti pyytää todisteita Jumalan olemassaolosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole aloittaja. Tällä palstalla törmää useinkin tuohon, että ateisti pyytää todisteita Jumalan olemassaolosta.

        Jos ateisti pyytää uskovaisia esittämään todisteita, se on eri asia kuin se että ateisti itse lähtisi kirkkoon aktiivisesti etsimään niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ateisti pyytää uskovaisia esittämään todisteita, se on eri asia kuin se että ateisti itse lähtisi kirkkoon aktiivisesti etsimään niitä.

        Miksi juuri kirkkoon? Mikä kirkkokunta ensinnäkin on se oikea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi juuri kirkkoon? Mikä kirkkokunta ensinnäkin on se oikea?

        Luitko aloitusviestin? Siinä mainitaan kirkko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ateisti pyytää uskovaisia esittämään todisteita, se on eri asia kuin se että ateisti itse lähtisi kirkkoon aktiivisesti etsimään niitä.

        Ai onko? No tieten riippuu ihmisestä. Minä taas olen sellainen tutkija tyyppi, että tutkin mieluiten itse ja otan selvää kuin luotan ihmisten vastauksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko aloitusviestin? Siinä mainitaan kirkko.

        Mitä sinä ateisti taroitat, eikä mainita! Valehtelet kuten ateisti aina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä ateisti taroitat, eikä mainita! Valehtelet kuten ateisti aina!

        Oletko ateisti itse?
        Ei suinkaan yuo väitteesi pidä paikkaansa. Mikä hinku sinulla on väittää tuollaista soopaa ateisteista? Pelleillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä ateisti taroitat, eikä mainita! Valehtelet kuten ateisti aina!

        Jospa lukisit sen aloitusviestin vielä kerran uudelleen, niin huomaat kyllä, että siinä puhutaan kirkoista. Jo taas et osaa lukea, sille ei mahda mitään.


    • Anonyymi

      Oltiin ukkojen kans peltotöitten jälkeen saunomassa siinä lauteelle noustessa äijät sano et on sulla jumalaton toi sukunuija ...ja onhan se kieltämättä melkonen vaan jotenkin en sen jälkeen noihin kirkonmenoihin oo saanut itteäni on niin jumalaton olo jotenkin.

    • Anonyymi

      Jos jumala on niin hän kyllä tulee tapaamaan minua. Ei tuota uo näkynynnä.
      Jumalattoman hyvää loppuelämää kaikille.

      • Anonyymi

        Eehä sitä ilima kiinnostusta mennä nui vaa ehtimäänkkää mittää. Sitte ku herrää se mielenkiinto ja halu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eehä sitä ilima kiinnostusta mennä nui vaa ehtimäänkkää mittää. Sitte ku herrää se mielenkiinto ja halu.

        Taitaa olla aika tahdoton jumala. Oisko masennus iskennä. Se on kova paikka esitää enempää kun oikeesti onkaan. Lie tuumanna että pitäkää perkele tunkkinne, EVVK.


    • Itsekullakin on varmaan lukuisia kokemuksia esim. koulu- ja rippikoulujumalanpalveluksista. Sekä TV- ja radiojumalanpalveluksista. Vaan ei jumaluuksista.

      • Anonyymi

        Onko? Miksi sitten jotkut pyytävät lisää todisteita uskovaisilta?
        Jos todisteita kaipaa niin sehän tarkoittaa halusta saada lisää todisteita.
        Minä en ymmärrä miksi todisteaineistoa haetaan muilta siihen mihin mihin kukin oman henkilökohraisen masilmankuvansa perustaa.
        Minä näen sen jokaisen henkilökohtaisena asiana ja omassa sisimmässään tehtävänä proserssina.
        Ei kukaan voi sanoa muuta kuin miten itse uskoo, näkee ja kokee noin on myös ateistien laita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko? Miksi sitten jotkut pyytävät lisää todisteita uskovaisilta?
        Jos todisteita kaipaa niin sehän tarkoittaa halusta saada lisää todisteita.
        Minä en ymmärrä miksi todisteaineistoa haetaan muilta siihen mihin mihin kukin oman henkilökohraisen masilmankuvansa perustaa.
        Minä näen sen jokaisen henkilökohtaisena asiana ja omassa sisimmässään tehtävänä proserssina.
        Ei kukaan voi sanoa muuta kuin miten itse uskoo, näkee ja kokee noin on myös ateistien laita.

        Uskovaiset käy juomassa kirkossa pyhää viiniä ja öylätti on kuivaa, kyllä siinä viini maistuu, eli oi pyhä jumala anna hyvä humala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset käy juomassa kirkossa pyhää viiniä ja öylätti on kuivaa, kyllä siinä viini maistuu, eli oi pyhä jumala anna hyvä humala.

        Kiitos esimerkistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko? Miksi sitten jotkut pyytävät lisää todisteita uskovaisilta?
        Jos todisteita kaipaa niin sehän tarkoittaa halusta saada lisää todisteita.
        Minä en ymmärrä miksi todisteaineistoa haetaan muilta siihen mihin mihin kukin oman henkilökohraisen masilmankuvansa perustaa.
        Minä näen sen jokaisen henkilökohtaisena asiana ja omassa sisimmässään tehtävänä proserssina.
        Ei kukaan voi sanoa muuta kuin miten itse uskoo, näkee ja kokee noin on myös ateistien laita.

        >>Onko? Miksi sitten jotkut pyytävät lisää todisteita uskovaisilta?<<

        Kysymys onkin lähinnä retorinen.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Retorinen_kysymys


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Taitaa niillä olla oma elämä esteenä isojen asioiden edessä.

    • Raamatussa missään kohtaa ei sanota että löytääkseen Jumalan pitäisi mennä kirkkoon, Jumalanpalveluksiin tai hengellisiin tilaisuuksiin.

      Jumalan löytää missä vain ja milloin vain Jeesuksen kautta.

      Jeesus sanoi: Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei tule Isän luo muutoin kuin minun kauttani.

    • Anonyymi

      En käy kirkossa tai kristillisissä tilaisuuksissa, koska en palvele mammonaa ja Jaldabaothia.

      VT:n jumala on paha demiurgi Jaldabaoth, joka emanoitui Sofian surusta, kyynelistä ja kaipauksesta äiti-isä-jumalan eli korkeimman yhteyteen. Demiurgi on vain yksi monista korkeimmasta yhteydestä emanoituneista alemmista jumaluuksista. Jeesus kyllä tiesi tämän, mutta seurakuntaa ei rakennettu Jeesuksen oppien, vaan Paavalin ja kirkkoisien jumalanpilkan varaan. Jeesus Kristuksen hahmossa on Sofian aionipari ja yksi korkeimman yhteydestä emanoituneista jumaluuksista.

      Jeesus ei puhu VT:n jumalasta. Hän vastusti fariseuksia. Paavali oli kiivasmielinen käännnynnäinen, joka kytkiVT:n juutalaisten jumalan UT:n Jumalaan, mutta Raamatun kirjat kertovat kahdesta Jumalasta: Jahvesta eli Jaldabaothista ja korkeimmasta yhteydestä, Kaitselmuksesta. Mark5 - minulle te olette harhaoppisia ja aivan kuin pahan riivaamia.

    • Johtunee enimmäkseen siitä, että ei ole Jumalan sanan nälkää, ihminen ei ole herätyksen tilassa.

      Tosin eräs helluntailainen väitti vakavissaan, että jotkut eivät uskalla mennä hengellisiin tilaisuuksiin, koska pelkäävät, että Jumala puhuu heille siellä.
      Ja voi puhuakin, tavalla tai toisella.

      • Anonyymi

        Ihmiset eivät käy moskeijoissakaan, koska pelkäävät ja tietävät Islamin olevan oikeassa mutta haluavat piileskellä Jumalalta ja rypeä synnissä.


      • Anonyymi

        Lapsena ja nuorena oli pakko kaydä kirkoissa ties missä tilaisuuksissa. Lisäksi vanhempani ovat hellareita ja olen siksi pakostakin ollut lukemattomissa hengellisissä tilaisuuksissa. Ei niissä tilaisuuksissa tai kirkoissa mikään jumala puhunut kenellekään mitään. Siellä noin 5-vuotiaan henkiselle tasolle jääneet hihhulit, eli ajattelemiseen kyvyttömät lapselliset pölvästit sönköttivät jotain täysin vammaista vöyhötystä, jossa ei koskaan ollut järjen eikä logiikan häivääkään.

        "Herätyksen tila" tarkoittaa sitä että ihminen kääntää aivonsa pois päältä ja lopettaa kaiken ajattelemisen. Tätä ei voi olla huomaamaatta, jos yrittää keskustella jonkun uskovan kanssa jollain järjellisellä tasolla, kun mitään sellaista tasoa ei uskovalta löyty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsena ja nuorena oli pakko kaydä kirkoissa ties missä tilaisuuksissa. Lisäksi vanhempani ovat hellareita ja olen siksi pakostakin ollut lukemattomissa hengellisissä tilaisuuksissa. Ei niissä tilaisuuksissa tai kirkoissa mikään jumala puhunut kenellekään mitään. Siellä noin 5-vuotiaan henkiselle tasolle jääneet hihhulit, eli ajattelemiseen kyvyttömät lapselliset pölvästit sönköttivät jotain täysin vammaista vöyhötystä, jossa ei koskaan ollut järjen eikä logiikan häivääkään.

        "Herätyksen tila" tarkoittaa sitä että ihminen kääntää aivonsa pois päältä ja lopettaa kaiken ajattelemisen. Tätä ei voi olla huomaamaatta, jos yrittää keskustella jonkun uskovan kanssa jollain järjellisellä tasolla, kun mitään sellaista tasoa ei uskovalta löyty.

        Täydellinen kuvaus aloittaja Mark 5-vuotiaasta. Aivot ovat täysin laitettu pois päältä, eikä jutuissa ole järjen häivääkään. Kaikenlisäksi mikään järkevä keskustelu ei onnistu, koska henkilö on täysin kykenemätön minkäänlaiseen logiikkaan tai rationaalisuuteen.

        Mark raukka ei ymmärrä kuinka moni ateisti on elämänsä aikana kyllä pakotettu olemaan kirkossa tai muissa hengellisissä tilaisuuksissa. Entisiä uskovaisia löytyy paljon, jotka ovat kyllä etsineet sitä jumalaa ilman tuloksia, ja todenneet uskontojen olevan vain itsepetosta tiedon karttuessa. Itse asiassa Mark on täydellinen varoittava esimerkki mitä uskonto tekee. Eihän tuo tunne edes Raamattua jota mainostaa muille, vaan on luonut ihan oman irvokkaan version siitä. Puheet ovat äärimmäisen ristiriitaisia ja tiede on täysin tuntematon käsite.

        Jotkut ihmettelevät, miksi ateisti kyselee jumalan perään. Itse ainakin ihan huumori mielessä. Lähes poikkeuksetta vastaus on sitä perinteistä jaaritusta, joka lähinnä kertoo ettei kyseinen henkilö itsekään tiedä mikä se oma jumala on. Tuon esille väitteitä mitä palstalla on heitelty.
        Tällä palstalla on väitetty ettei ateistit ymmärrä, mikä jumala on ja se on ollut irvokasta kun väittäjä ei osaa itsekään kuvata sitä. Aika usein aletaan paasaamaan hengestä jolla yritetään vain ohittaa vastausta, koska se henki ei ole yhtään sen selvempi ja vaihtelee ihan henkilöstä riippuen.
        Välillä tulee aivan uskomattoman lapsellisia väitteitä jumalasta, kuten "sisäisen äänen" pitäminen jumalana. Jos se olisi jumala sen voisi todistaa helposti, mutta se nyt sattuu olemaan henkilö itse. Eli itsensä pitäminen jumalana = jumala on uskovaisen omaa mielikuvitusta. Pahimmillaan on kyseessä ihan selvä skitsofrenia, joka vaatisi hoitoa.
        Jumala on kaikki ja kaikkialla oleva kaikkivoipainen joka tekee kaiken... mutta sitä ei pysty mitenkään todentamaan. Miten tyhmä pitää olla, että tuollainen epäloogisuus edes auttavasti uppoaisi. Jos se jumala vaikuttaisi yhtään mihinkään, niin totta kai siitä jäisi objektiivinen todiste. Vapaa tahto konsepti saa varsinkin huvittavia piirteitä kun henkilö olettaa ettei sattumaa ole.
        Väite, että kaikissa uskonnoissa on vain yksi jumala on myös koominen. Kertoo lähinnä sen ettei väittäjä ole tutustunut uskontoihin ollenkaan. Toinen on että kaikki tosiaan uskoo samaan jumalaan, ja ei tarvitse ottaa kuin kaksi yksilöä niin ristiriita on taattu.
        Veikkaan jonkun tulevan itkemään kuinka en ymmärrä jumalaa tai uskovaisia, niin sanon suoraan ettei nämä ole minun väittämiä, vaan juuri uskovaisien esille tuomia aivopieruja, joilla on ollut lähinnä viihdearvoa. Jos ne eivät kuulosta sinusta järkeviltä, niin voin vakuuttaa sinunkin jumaluskosi olevan vähintään yhtä hataralla pohjalla.


    • Anonyymi

      Missä kirkossa sinä Mark5 käyt sunnuntaisin jumalanpalveluksessa ja miksi juuri siellä? Oletko ottanut huomioon sen, että koska olet oman uskonlahkosi ainoa jäsen ja koska oma uskonlahkosi on ainoa oikea, sinun kannaltasi katsottuna *kaikki* muut kirkossakävijät ovat jumalattomia? Ethän sinä kai nyt sentään niin suvaitseva voi olla, että joku muukin lahko kuin omasi voisi muka olla oikea? Äläkä sano, että Jumalalle jokainen lahko on oikea, koska sitä sinä et kuolevaisena ihmisenä voi tietää.

      Häpäiset itsesi, uskosi, Raamatun, kaikki kirkkokunnat ja Jumalan aina kun kirjoitat ateistipalstalle.

    • Anonyymi

      Eipä siellä juuri teistejäkään näy. Suomalaiset käyvät keskimäärin oliko se nyt kerran vuodessa vai jopa vähemmän, kirkossa.

    • Anonyymi

      Itse en ole käynyt kirkossa ainakaan 30 vuoteen, enkä aio mennä käymään. Ei siellä ole minulle mitään. Testamentissani olen tehnyt sellaiset järjestelyt, ettei minua siellä näy edes kuolemani jälkeen.

    • Anonyymi

      Olen käynyt. En nähnyt uskottavia todisteita Jumalasta. Se, että Jumala puhuisi kirkossa uskovien kautta, on väite eikä todiste.

    • Anonyymi

      Pitkästyttävin epämukavin niin penkin kuin muunkin suhteen kylmä kolkko kirkko jossa joku jaarittelee höpöjään istut siinä ja katselet vähän väliä kelloon että eikö tää nyt helvetti lopu jo selkäkin ihan paskana kohta tuon penkin takia.

      Moniko ihan oikeesti allekirjottaa tuon saman

    • Anonyymi

      Mistä sinä Mark5 muka tiedät ketä jumalanpalveluksissa käy? Jos et erikseen kysy jokaiselta kävijältä, onko hän jumalaton, et voi mitenkään tietää kuka on ja kuka ei. Lakkaa siis jauhamasta p-skaa ja rukoile mieluummin että Jumala antaa sinulle järkeä pysyä poissa palstoilta, joilla sinua ei kaivata. Etkö muista Raamatunkin sanovan, että jos vastaanotto ei ole suopea, mene muualle saarnaamaan?

      Toisekseen kirkoissa kaupitellaan pelkkää valheellista Jumalaa. Oikea Jumala ei käytä sanansaattajinaan ihmisiä vaan ottaa yhteyttä aivan muulla tavoin. Jos et tätä tiedä, et luultavasti ole aito kristitty.

    • Anonyymi

      "Miksi jumalattomia ihmisiä ei näy sunnuntaisin Jumalanpalveluksissa, kirkoissa eikä hengellisissä tilaisuuksissa, joissa voisivat kohdata Jumalan? Miksi he piileksivät ja pakoilevat todisteita Jumalasta?"

      Mitä p-rkelettä sinä sillä tiedolla luulet tekeväsi? Mistä s-tanasta sinä kuvittelet tietäväsi millaisia ihmisiä jumalanpalveluksissa käy?

      Yhtä kaikki, yksikin sinunlaisesi on parempaa mainosta uskontoa VASTAAN kuin tuhat ateistia. Olet uskovaiseksikin harvinaisen typerä, ja ikään kuin se ei riittäisi, olet ietämättömän itserakas ja tekopyhä. Taivaaseen tuskin pääset noilla ominaisuuksilla.

    • Anonyymi

      Minuun pätevät ainakin seuraavat
      1. Ei kiinnosta
      2. Ei haluta
      3. Ei tunnu hyvältä
      4. Olisi turhaa
      5. On muutakin tekemistä
      6. Olisi kulttuurin omimista (vrt. intiaanipäähineen käyttö)

      Yleissivistävää tietoa kristinuskosta sai jo koulussa ja juurrutusta lapsuudenkodissa. Enempää en kaipaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe