Yöllinen värinä rinnassa

Anonyymi

Eli melkein joka yö kun nukahdan herään siihen, että rintojen välissä tuntuu värinää? Värinä ei kestä pitkään. Verenpaine mittasin alku vaiheessa kun tämä alkoi ja silloin näytti ok. Nyt en ole mitannut erikseen tärinän jälkeen.

Sitten kun rupean uudestaan nukkumaan niin värinää ei enää silloin tule.

Ekg ja perus verenkuva jo otettu missä kaikki arvot normaalit. Lääkärille sain ajan kuukauden päästä sen takia kun olen selvästi huolestunut terveydestäni. Muuten en olisi aikaa edes saanut.

Hoitaja sanoi, että värinän ei pitäisi johtua ainakaan sydämestä. Voiko joku keuhkosairaus tehdä tällaista?

57

2724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Outo vastaus hoitajalta. Minulla on erilaisia pahojakin rytmihäiriöitä joka päivä.
      Yöllä saatan herätä ja tunnen sen värinän rinnassani, se voi olla myös "surraamisen" tapaista, en tunne sydämen lyöntiä vaan se surisee kummallisesti.
      Minulla on näitä ollut nelisen vuotta, kivuliaita ja tuntejakin kestäviä.
      Syytä ei ole löydetty. Sydämessäni ei ole sellaista vikaa, joka aiheuttaisi sen,
      mutta tervesydämisilläkin voi olla olla sydänoireita enemmän ja vähemmän.
      Bradykardiaa on minulla todettu. Se toinen vaarallisista rytmihäiriöistä.
      On olemassa myös eteisvärinää ja eteislepatusta ym.

      En olisi sinuna kovin huolissani. Hyvä kun pääset lääkärille.
      Sydänvaivat pitäisi kardiologin aina tutkia.

      • Anonyymi

        Eikö eteisvärinän pitäisi näkyä ekg:ssä? En ole ihan varma mitä kaikkea siinä näkyy.

        Sepelvaltimotaudiltakaan ei oikein kuulosta kun siinä on rasituskipuja yms. mitä itsellä ei ole ja toivottavasti ei tulekaan.


    • Anonyymi

      Jospa käyt luontaistuotekaupan tätin kanssa keskustelemassa aiheesta.
      Hän voi kehottaa ottamaan mm. magnesiumia ym......

      • Anonyymi

        Magnesiumia olen käyttänyt melkein päivittäin.

        En usko, että mikään lihasperäinen voisi aiheuttaa tämän vai voiko?


    • Anonyymi

      Alkuperäinen kirjoittaa

      Viime yönäkin kun nukahdin niin heräsin värinän tunteeseen. Pyysin miehen kokeilemaan tuntuuko värinä.

      Laittoi korvan rintakehää vasten. Miehen mielestä tuntui värinää muttei ainakaan sydämen lyöntien tahtiin ja myös pulssi tuntui olevan silloin normaali.

      Huolettaa ihan hirveästi ja lääkärin aikaan vielä pitkä aika. :(

      Mies epäilee, että liittyy lihaksiin mut itse en osaa olla stressaamatta.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Minulla on samantyyppistä ollut kausittain, eli yöllä herään jonkinlaiseen sisäiseen värinään. Lähinnä se tuntuu käsivarsissa ja kämmenissä, tai joskus koko ylävartalossa. En enää mieti asiaa, koska sitä ei ole koskaan päivällä.

      Voinko kysyä, minkä ikäinen olet? Voisiko vaihdevuosioireet tulla kysymykseen?
      Myös kilpirauhaskokeet kannattaa ottaa.

      • Anonyymi

        Olen 33v. En ainakaan usko, että vaihdevuodet ole syypää oireisiin.

        Pidin eilen koko illan sykemittaria ja katsoin siitä mitä pulssi näyttää.

        Vaikka värinän tuntemusta oli pulssi pysyi tasaisena 60-80 välillä ja sykemittarissa oleva sydän merkki näkyi vilkkuvan tasaiseen tahtiin. Lisäksi verenpaine oli myös ok.

        Netistä katsoin, että sykemittarikin huomaa jos olisi eteisvärinää. Pitääkö paikkaansa? Eteisvärinässä pulssi taitaa nousta jopa 200 jos olen oikein ymmärtänyt.

        Tiistaiksi sain ajan hierojalle. Saa nähdä onko siitä mitään apua.


    • Anonyymi

      Alkuperäinen kirjoittaa

      Kävin eilen päivystyksessä kun oli niin huono olo. Otettiin taas peruverikokeet, maksasta ja munuaisista sekä sydämestä verikoe. Lisäksi makoilin ekg seurannassa tunnin ajan. Kaikki oli kunnossa.

      Lääkäri myös kuunteli sydäntä ja sanoi, ettei sydämessä ainakaan ole vikaa. Epäilee, että värinän tuntemus johtuu lihaksista ja se värinä nykyään on sellaista, että koko illan ajan tuntuu värinää ja samalla tuntuu että myös jaloissa sitä myös tuntuu vähän.

      Kävin tiistaina jäsenkorjaajalla joka sanoi, että lapaluiden kohdat ovat tosi jumissa. Jännä kyllä kun kipua niissä ei pahemmin tunnu. Sanoi, että lihaskireys tekee tuntemuksen rintalastan kohdalle aiheuttaen kipua yms.

      KIlpirauhaskokeet otetaan vielä ennen seuraavaa lääkäriaikaa.

      Miten ihmeessä saisin tätä stressiä vähenemään ja ajattelemaan, että tuntemukset eivät liity sydämeen? Hankala vain sitä yrittää ajatella kun värinä on päällä ja tulee huono olo.

      Lääkäri myös painotti, että on tärkeää juoda mahdollisimman paljon vettä ja syödä kunnolla, mutta huonon olon takia syöminen on nykyään huonompaa ja vettä ei tule paljon juotua kun ei ole janon tunnetta.

      • Anonyymi

        Ota sitten kilpirauhaskokeet heti aamusta. Äläkä juo kahvia sinä aamuna, vaikka mitä muita ohjeita löytäisit netistä.


      • Anonyymi

        Lihas kireydet voi vaikuttaa koko kroppaan fysioterapeutit osaa antaa jumppa ohjeita tai voi itse etsiä youtubesta.Gymstick Pro vastuskuminauhat löytyy esim prismoista.Heikot lihakset selässä rasittaa muita lihaksia aiheuttaen erinäisiä ongelmia.Ite jouduin käymään hierojalla useamman kerran kun oli syvät lihakset niin solmussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihas kireydet voi vaikuttaa koko kroppaan fysioterapeutit osaa antaa jumppa ohjeita tai voi itse etsiä youtubesta.Gymstick Pro vastuskuminauhat löytyy esim prismoista.Heikot lihakset selässä rasittaa muita lihaksia aiheuttaen erinäisiä ongelmia.Ite jouduin käymään hierojalla useamman kerran kun oli syvät lihakset niin solmussa.

        Rintalastan kohta minulla on ainakin myös ollut kipeä. En tiedä onko siitä mennyt kipeäksi kun tulee poikaa kanneltua joka 1,4v. Hoitopöydälle nostot yms. et voiko yksinkertaisesti paikat olla niin jumissa, että aiheuttaa tällaisia oireita vaikka selkä ei jatkuvasti edes tunne olevan kipeä?

        Seuraavan kerran on hierojalle aika 17.päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rintalastan kohta minulla on ainakin myös ollut kipeä. En tiedä onko siitä mennyt kipeäksi kun tulee poikaa kanneltua joka 1,4v. Hoitopöydälle nostot yms. et voiko yksinkertaisesti paikat olla niin jumissa, että aiheuttaa tällaisia oireita vaikka selkä ei jatkuvasti edes tunne olevan kipeä?

        Seuraavan kerran on hierojalle aika 17.päivä.

        Ei mullakaan tuntunu selkäkipua kun hierojalle menin hieroja oli kyl vähän ihmeissään ku alkuun sanoin et ei oo mitään kummempii kipui oli kuulemma harvinaisen pahasti lihakset jumis just syvät lihakset lapaluitten välis.Kaikkien olis syytä venytellä ja tehdä lihaskuntoharjoitteita päivittäin johtuipa noi sun vaivat lihaksista tahi ei.Jo pelkästään se että istuu paljon koneen ääressä tekee sen että selkä pyöristyy ja hartiat menee lysyyn eteenpäin lihasepätasapainoja voi olla vaikka harrastaisi liikuntaa.Itellä tuntuu yläselässä asti venytys kun teen syviä kyykkyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota sitten kilpirauhaskokeet heti aamusta. Äläkä juo kahvia sinä aamuna, vaikka mitä muita ohjeita löytäisit netistä.

        Kilpirauhaskokeet otettu nyt aamusta. Tänään pitäisi tulokset päivällä olla valmiit. Saa nähdä onko niissä mitään.


    • Oho. Luin vahingossa, että öinen värinä linnassa...

    • Anonyymi

      Onkohan samaa vaivaa kuin viime viikolla tanssiohjelmassa tissit lähes paljaana heiluneella naisella. Oli kertonut seuraavana aamuna kahvipöydässä miehelleen, että rintaa kuumottaa. Mies oli hetken katseltuaan pyytänyt nostamaan tissin teekupista. Ainakin joskus apu on lähellä!!!

    • Anonyymi

      Tuossahan oli logiikkaa, että lihaskireys voi aiheuttaa tuntemusta rintakehässä,
      siis puristaa ritnarankaa eli, se puolestaan voi säteillä jalkoihin hermoratoja pitkin.
      MInulla on lanneragassa ajoittain "vikaa", kun vika on päällä,
      se tuntuu "surinana" jaloissakin, olen olettanut, että hermoradat, jotka saattaa olla lievästi puristuksissa, "surisevat" jaloissa, selkäkin voi "surista" jaloissa.
      Olen lukentuu siitä jostain, vaan en enää muista mistä.
      Ehkä googlasin: jalkojen surina (tai jalkojen värinä tms)
      Ihminen on täynnä hermoratoja, pitkiä ja lyhyitä.
      Ne voivat jäädä puristuksiin ja aiheuttaa oireita.
      Esim iskiaskipu lonkassa on sellainen, se säteilee jalkaankin.

      • Anonyymi

        Voiko lihasjumit sitten osaltaan myös aiheuttaa pientä hikoilua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko lihasjumit sitten osaltaan myös aiheuttaa pientä hikoilua?

        Pieni hikoilu voi johtua hyvin monesta asiasta.
        Milloin sitä hikoilua on, aamuyölläkö, jos peiton alla on tullut vähän lämmin
        vai aina ?
        Jos hikoaa kovasti kylmää hikeä, jos yläkroppa ja kainalot on kylmässä hiessä
        se voi olla sydämestä johtuvaa (mutta myös jostain muusta, mm. kilpirauhasen häiriö?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni hikoilu voi johtua hyvin monesta asiasta.
        Milloin sitä hikoilua on, aamuyölläkö, jos peiton alla on tullut vähän lämmin
        vai aina ?
        Jos hikoaa kovasti kylmää hikeä, jos yläkroppa ja kainalot on kylmässä hiessä
        se voi olla sydämestä johtuvaa (mutta myös jostain muusta, mm. kilpirauhasen häiriö?)

        Välillä saattaa ilman syytä yhtäkkiä tulla hiki. Lääkäri ei ainakaan sanonut mitään vaikka siitä puhuinkin.

        Sitä en tiedä onko hormonitoiminta vielä erilaista kun imetyksen lopetin kuukausi sitten, että tekeekö se hikoilua.


    • Anonyymi

      Myös selkärangan oireilu voi tuntua surinana jaloissa.

    • Anonyymi

      Jos kantelee 1,5 vuotiasta lasta päivittäin, se voi selittää asiaa, jumeja voi tulla moneen paikkaan ja hermojen surinaa.

      Magnesiumia saa tavallisesta suomalaisesta monipuolisesta ruokavaliosta ihan tarpeeksi, siitä tulee aniharvoin vajausta, mutta kalium vaikuttaa sydämen toimintaan.
      Sekä kaliumin vajaus että liikasyönti voivat aiheuttaa sydänoireita.
      Labrassa otetaan kalium-natrium koe (verikoe).
      Itsellä oli kalium huimasti alle viitearvojen ja oli paljon sydänoireita ja
      hermojen nykimistä joka puolella kasvoista raajoihin.
      Sain Kaleorid-reseptin lääkäriltä, se alkoi auttaa parissa viikossa.
      Pitää muistaa ettei syö liikaakaan, se ei nopeasti poistu elimistöstä.
      Oletko varma, ettet saa liikaa magnesiumia ?
      En usko, että monellakaan on magnesiumin vajausta Suomessa.
      Kramppailu yms. johtuu useammin kaliumin vajauksesta,
      ei magnesiumin.

      • Anonyymi

        En usko saavani ainakaan liikaa magnesiumia. Olen käyttänyt sellaista magnesium jauhetta ja en aina joka päivä ole sitä ottanut.

        Kaliumista kysyin lääkäriltä, mutta sanoi ettei siitä ole hyötyä jos on lihasperäinen vaiva. Netistä taas olen toista lukenut.


    • Anonyymi

      Magnesiumia ei saa helposti liikaa ja sitä on melkein kaikessa
      ettei siitä vajaustakaan tule kuin iäkkäillä, joilla on jotain sairautta,
      esim. munuaisissa. Nesteenpoistolääkkeet voivat aiheuttaa joitain hivenaine- ja kivennäsiainevajauksia.

    • Anonyymi

      Alkuperäinen kirjoittaa.

      Eli kilpirauhaskokeen tulokset tuli ja arvot oli
      p-tsh 0.9 (viitearvo 0,4-3,7)
      p-t4-v oli 20,4 (viitearvo 10,2-21)

      Soitin hoitajalle ja sanoivat, että arvoissa ei ole mitään kun viiterajojen sisällä. Maanantaina kuitenkin on se lääkärin aika, saa nähdä mitä sanoo.

      Tuntuu vain melko isolta tuo p-t4-v tulos. Ymmärtääkseni mikään ei vaikuta arvoon esim. edellisen illan syömiset/juomiset eikä aamu kahvi. Paastoa ei kuulemma koe vaatinut kun vain sen aamusta otettavan näytteen. Tuskin stressikään taitaa lukemaan vaikuttaa tai huonosti nukkuminen.

      Vielä pitkä aika odotella lääkäriä kun ei tiedä onko kilpirauhasessa sitten liika toimintaa.

      • Anonyymi

        Hyväthän noi arvot on. Se p-t4-v on alle yläviitteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväthän noi arvot on. Se p-t4-v on alle yläviitteen.

        Onko oikeasti noin? Tuntuu vaan niin hurjan isolta.

        Ainoa oire mikä sopisi liikatoimintaan on se omituinen hikoilu ja sydämen lyöntien tunteminen, mutta ei mikään muu.

        Noita oireita kyllä kans aiheuttaa lihasvaivatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväthän noi arvot on. Se p-t4-v on alle yläviitteen.

        Kilpirauhasen ultran lääkäri halusi otattaa kun sanoi, että voi olla kilpirauhasen liikatoimintaa. Kun tsh arvo normaalisti pitäisi olla 2-2,5 jos oikein muistan.

        2.1. tehdään ultra.

        Sitä en tiedä liittyykö d-vitamiinin puutos kilpirauhaseen.


    • Anonyymi

      Löysin tällaisen hyvän artikkelin jos joku on halukas lukemaan.

      https://www.terve.fi/artikkelit/johdatus-selkarangan-toimintaan-ja-anatomiaan

      Rintarangan alueella, rintanikamien etupuolella molemmin puolin selkärankaa, sijaitsee sympaattisen hermoston ganglio-ketju, joka hermottaa sisäelimiä. Joskus rintarangan selkäperäiset vaivat saattavat hämätä, vaikuttaen sisäelinten oireilta. Tämänkaltaiset oireet tuntuvat tulevan syvältä ja ovat vaikeita paikallistaa. Tyypillisiä sympaattisen hermoston oireita ovat kylmän hikisyys ja huonovointisuus. Toinen rintarangan erityispiirre ovat siihen niveltyvät kylkiluut ja niiden välissä kulkevat hermot.

      Eli hyvällä tuurilla olisikin lihasperäinen vaiva kun tuossa sanotaan, että kylmän hikisyyttä ja huonovointisuutta voi olla. Ja lisäksi selkärangan vaivat voivat tuntua rintakehässä/rintalastassa ja tuntua sydän yms. oireilta.

      Maanantaihin on vielä pitkä aika. Toivottavasti aika menisi nopeasti ja pian löytyisi syy oireisiiin niin helpottaisi elämää todella paljon.

    • Anonyymi

      Minulla on päivittäin kylmähiki (yläkropassa) päällä tuntikausia
      ja on myös päivittäin sydänhäiriöitä (ollut viitisen vuotta, yhtenä syynä luultavasti
      mm. stressi ja huomattava laihtuminen nopeasti ja tahattomasti)

    • Anonyymi

      Alkuperäinen kirjoittaa.

      Kävin lääkärissä. Tammikuussa tekevät kilpirauhasen ultran. Verikokeita otettiin iso määrä ja kaikissa ei vielä tulokset ole tullut. Lisäksi otettiin kans helikobakteerikoe. Perjantaina lääkäri aikoi soitella tuloksista.

      Ainakin yksi arvo oli matala ja se oli d-vitamiini eli siitä ainakin on puutos. Nyt olen pari päivää käyttänyt d-vitamiini tablettia.

      Netistä luin, että jos on d-vitamiinin puutos niin siitä voi aiheutua epämääräistä lihas- ja luukipua sekä hikoilua.

      Saa nähdä löytyykö muista testeistä mitään.

      • Anonyymi

        Hyvä, että sinulta otettiin iso määrä verikokeita ja tutkimuskin on tiedossa.
        Toivottavasti löytyy syitä, joita voi korjata ja joka auttaisi sydänoireisiin.
        Etsin itsekin apua niihin, en ole saanut.

        Olen syönyt D-vitamiinia pari vuosikymmentä 20 mikrogrammaa päivässä,
        sillä määrällä D-vitamiinitasoni pysyy tyydyttävänä.
        Toivottu tulos olisi "hyvä taso", mutta se ei nouse siihen.
        Imeytymiseen vaikuttaa kunkin elimistö ja muu ruokavalio.
        D-vitamiini tarvitsee rasvaa imeytyäkseen.


        Jos syö monipuolista kotiruokaa ei periaatteessa
        mistään aineesta tule puutosta.

        Imeytymishäiriöt ovat sitten erikseen.

        Auringon ultraviolettisäteet vaikuttavat D-vitamiiniin muodostumiseen.
        Siksi talvella siitä voi tulla puutosta ja on hyvä syödä purkista.


      • Anonyymi

        Milloin d-vitamiinitaso on lääkärin mielestä liian matala?
        Minulla oli 65, vaikka olen syönyt pitkään 50 mikrogr päivässä, ja ruokailun yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin d-vitamiinitaso on lääkärin mielestä liian matala?
        Minulla oli 65, vaikka olen syönyt pitkään 50 mikrogr päivässä, ja ruokailun yhteydessä.

        Minulla oli d-vitamiinitaso 45.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli d-vitamiinitaso 45.

        Vähissä olivat minunkin Dvitamiinitasoni, mutta sain kolmena vuonna kerran vuodessa Aclasta-infuusion, niin arvot nousivat oikealle tasolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähissä olivat minunkin Dvitamiinitasoni, mutta sain kolmena vuonna kerran vuodessa Aclasta-infuusion, niin arvot nousivat oikealle tasolle.

        Olen nyt käyttänyt Minisun valmistetta jonka vahvuus 50. Hoitaja sanoi, että kannattaa aloittaa 20 vahvuisella, mutta apteekissa taas suositeltiin isompaa annosta.

        Ja jos haluaa, että pysyy d-vitamiinitaso hyvänä niin kesällä käyttää 20 ja talvella 50.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nyt käyttänyt Minisun valmistetta jonka vahvuus 50. Hoitaja sanoi, että kannattaa aloittaa 20 vahvuisella, mutta apteekissa taas suositeltiin isompaa annosta.

        Ja jos haluaa, että pysyy d-vitamiinitaso hyvänä niin kesällä käyttää 20 ja talvella 50.

        Kuitenkin pitää huomioida, että vaikka söisi kuinka paljon eri aineita
        (vitamiineja, hivenaineita, kivennäisaineita)
        elimistö hyödyntää niistä sen minkä hyödyntää,
        elimistö säätelee itse saantia ja
        imeytyminen on erilaista eri ihmisillä
        ja kaikki aineet tarvitsevat muitakin aineita imeytyäkseen.
        Pilleri tyhjään vatsaan ei ole mielekäs,
        pitää tietää, mitä muuta elimistön pitää saada samanaikaisesti.

        Siis vaikka söisi 50 mikrogrammaa D-vitamiiniakin,
        ei siitä kaikki imeydy, mutta 50 mikrogramman pilleri
        voi taata maksimaalisen mahdollisuuden saada riittävästi
        D-vitamiinia, jos pilleri elimistöösi hyvin imeytyy.


    • Anonyymi

      Alle 50 nmol/l pidetään D-vitamiinipuutoksena.
      Suomalaisilla on aika yleisesti 40-80 nmol/l.
      Tavoitearvo on yli 75.
      Luonnollisessa auringonvalossa olevilla arvo on 100-200.
      Ikääntyneillä murtumat estyvät merkittävästi,
      kun arvo on yli 75.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Värinän tunne on ainakin selvästi vähentynyt kun olen pyrkinyt juomaan enemmän vettä. Jos olen liian vähän juonut niin silloin on taas ollut värinän tunnetta.

        Mutta tuo rintalastan kohta on edelleen kipeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Värinän tunne on ainakin selvästi vähentynyt kun olen pyrkinyt juomaan enemmän vettä. Jos olen liian vähän juonut niin silloin on taas ollut värinän tunnetta.

        Mutta tuo rintalastan kohta on edelleen kipeä.

        Syöthän lihaa tai jos et, B-monivitamiinia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syöthän lihaa tai jos et, B-monivitamiinia ?

        Lihaa tulee syötyä varmasti riittävästi.

        En ole nyt muita vitamiinivalmisteita käyttänyt kuin nyt kolmen päivän ajan d-vitaa. Jostain luin, että pitää käyttää 2-3kk ennen kuin vitamiinitaso normalisoituu.

        Raskauden ja imetyksen aikana oli käytössä mamma vitamiini. Yksi apteekkari sanoi, ettei olisi haittaa vaikka sitä aina ottaisi kun siinä on hyvin vitamiineja. En ole sitä kuitenkaan enää nähnyt tarpeelliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihaa tulee syötyä varmasti riittävästi.

        En ole nyt muita vitamiinivalmisteita käyttänyt kuin nyt kolmen päivän ajan d-vitaa. Jostain luin, että pitää käyttää 2-3kk ennen kuin vitamiinitaso normalisoituu.

        Raskauden ja imetyksen aikana oli käytössä mamma vitamiini. Yksi apteekkari sanoi, ettei olisi haittaa vaikka sitä aina ottaisi kun siinä on hyvin vitamiineja. En ole sitä kuitenkaan enää nähnyt tarpeelliseksi.

        Kestää aikansa ennenkuin D-vitamiinitaso nousee, mutta hyvä,
        että se on sinulla jo alkanut korjaantua !

        D-vitamiinipilleri on kai hyväksi ottaa ruoan kanssa, jossa on rasvaa.
        Itse otan D-vitamiinin ruokailun yhteydessä ja
        laitan ruokalautaselle pari rkl rypsiöljyä,
        koska D-vitamiini on rasvaliukoinen.
        Vähän nauran itselleni kun en oikein tajua sitä asiaa,
        onko öljyn/rasvan syömisestä samaan aikaan hyötyä
        vai onko se peräti välttämätöntä ?
        Vältän eläinrasvoja, koska ne nostavat kolesteroli-arvoa,
        siksi käytän kasviöljyjä.
        Elimistö, varsinkin aivot, tarvitsevat rasvaa.


    • Anonyymi

      D-vitamiinista luin terveys-lehdestä, että se neuvottiin ottamaan rasvaa sisältävän ruoan kanssa, niin se imeytyy paremmin ja D3 imeytyy tutkitusti tehokkaammin
      kuin muut vitamiinin muodot. D2 on kasviperäinen.
      D-vitamiinin imeytymiseen voi vaikuttaa mm. keliakia ja suolistosairaudet.

    • Anonyymi

      Alkuperäinen kirjoittaa.

      Tänään lääkäri soitti tuloksista. Helikobakteeria ei ollut ja kilpirauhasen ultra normaali.

      Ensi kuussa tarkistaa d-vitamiini taso ja lisäksi b12-vitamiinista tarkempi verikoe.

      Lääkäri epäilee, että kivun rintalistassa aiheuttaa lihasperäinen vaiva. Ja esim. kylkiluun rustot tekisi kivun. Sanoi, että kokeilee särkylääkettä onko apua. Ja mikä särkylääke olisi sitten parhain?

      Olen 3 kertaa nyt käynyt jäsenkorjaajalla. Tiistaina kävin viimeksi ja silloin vähän hieroi rintakehää ja se sattui.

      Värinää ei enää ole ollut, mutta rintalasta kipeä ja luut selvästi niitä painettaessa.

      Pitäisikö kokeilla käydä ihan tavallisella hierojalla? Täällä on myös aloittanut hermoratahieroja, voiko sellainen olla parempi?

      En osaa sanoa onko d-vitamiinista ollut hyötyä. Olen 18. päivää jo käyttänyt.

      Lääkäri epäili ettei oireiden mukaan voi olla esim. mitään ruokatorven tai keuhkojen sairautta. Silti kuitenkin huolestuttaa.

      Särkylääkkeitäkään en ole pahemmin kokeillut sillä vatsa herkästi ärtyy niistä.

      Se kyllä huomasin toissa viikolla kun oli sellaista omituista polttelun tunnetta rintalastan kohdalla (ruokatorven kohdalla kenties?) ja tuntui, että oli myös ärsyyntynyt ja illalla istuin nojatuolissa ja hieman hieroin niin jostakin selän puolelta lapojen kohdalta kuului hirveä raksahdus. Ei sattunut, mutta polttelu ja ärsytys hävisi sillä.

      Toivottavasti jostain löytyisi apua. Ei ole kiva jos pitkään vielä joutuu kestämään tätä kipua.

      • Anonyymi

        Sinullako ei ole happovikaaa, liikahappoisuutta tai refluksia ?
        Minulla ei ole refluksia, mutta joskus rinta värisee ja polttaa,
        niinä kausina otan Somac'ia tai Pepcidiä (ilman reseptiä apteekista)
        Ennen auttoi Ranixal, mutta se on vedetty markkinoilta.
        Rennie ei auta oikein mitään.
        Mahahappo voi ärsyttää ruokatorvea ja se voi saada aikaiseksi sydänhäiriöitä.
        Minulle ei nouse happoja kurkkuun, vain rintaa polttaa joskus ja surisee kummallisesti.
        (sydän)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullako ei ole happovikaaa, liikahappoisuutta tai refluksia ?
        Minulla ei ole refluksia, mutta joskus rinta värisee ja polttaa,
        niinä kausina otan Somac'ia tai Pepcidiä (ilman reseptiä apteekista)
        Ennen auttoi Ranixal, mutta se on vedetty markkinoilta.
        Rennie ei auta oikein mitään.
        Mahahappo voi ärsyttää ruokatorvea ja se voi saada aikaiseksi sydänhäiriöitä.
        Minulle ei nouse happoja kurkkuun, vain rintaa polttaa joskus ja surisee kummallisesti.
        (sydän)

        Ei minun mielestä ole ollut närästystä, ei ole happamia röyhtäisyjä tms.

        Olen kyllä kokeillut rennietä ja myös somac ollut kokeilussa. En ole huomannut kummastakaan olevan paljon apua.


    • Anonyymi

      Minulla on värinää & surinaa suurin osa valveillaoloajasta,
      joskus yölläkin ja aamulla saatan herätä kun se on jo päällä.
      Yöllä kun käännän kylkeä, se voi mennä samassa pois.
      Kroonisia rytmihäiriöitä on lukemani mukaan joillakin,
      mutta minulla ei ole Holterissa saatu kiinni rytmihäiriöitä,
      en tiedä mitä se on, mutta jumalankiitos pääsin eläkkeelle.
      En pystyisi olemaan töissä.
      Tsemppiä kaikille mystisten oireitten kanssa eläville !
      Se vaatii hermoja ja syö hermoja.

    • Anonyymi

      Kuinka pitkään siinä yleensä menee, että voi varmasti sanoa onko d-vitamiini lisästä hyötyä?

      Yksi hoitaja sanoi, että sen näkee melko nopeasti ja toinen taas sanoi, että menee pitkään ennen kuin vaikutuksen huomaa. Luultavasti sen 2-3kk jos oireet johtuvat d-vitamiinin puutteesta.

    • Anonyymi

      Koska aurinkoa ei Suomessa talvella saa riittävästi saa,
      kannattaa joka tapauksessa ottaa D-vitamiinilisä.
      D-vitamiinin syntymiseen iho tarvitsee auringonvaloa.
      Talvella auringonvaloa saa harvoin.
      Olettaisi, että niin D-vitamiinin kuin muittenkin teho näkyy labrakokeessa
      2-3 kuukauden käytön jälkeen.

      D-vitamiini testi oli aika kallis, noin 60-70 euroa, maksoin itse
      yksityisessä labrassa. D-vitamiinitasoni oli vain tyydyttävä, alle suositusten.
      Aloin ottaa toisenkin D-vitamiinipillerin päivässä, mutta en ole
      ollut uusintatestissä.

      Suomalainen suositus on alle kansainvälisten suositusten.
      Aurinkoisissa maissa D-vitamiinilukema ihmisillä on yli 100.
      80 saisi olla, että esim. iäkkäillä luunmurtumia estyisi.

    • Anonyymi

      Kävin eilen otattamassa jo laajan b12 vitamiini ja igG verikokeet. Viikon päästä pitäisi suunnilleen niistä tulokset tulla.

      Ensin meinasin ne ottaa ensi kuussa samaan aikaan d-vitan kanssa, mutta toisaalta oli nyt hyvä ne ottaa. Näkeepähän aiemmin onko niissä mitään ihmeempiä.

      • Anonyymi

        Kerro sitten, näkyikö tuloksia ! Kiinnostaa itsekin, kuinka pian tuloksia näkyy ja paljonko
        kalsidiolitaso voi nousta lyhyessä ajassa. (Pitäisi mennä itsekin labraan
        D-vitamiinista)

        Veren niin sanottu kalsidiolitaso kertoo D-vitamiinin saannista ja elimistön
        D-vitamiinitasosta.

        Alhaiseksi määritellään alle 50 nanomoolia ja korkeaksi yli 125 nanomoolia litraa kohti.
        Minulla on ollut alle 50:kin. Olen jo eläkeläinen ja pitäisi olla paljon korkeampi.
        Pitääköhän D-vitamiinin kanssa saada muitakin vitamiineja, että se imeytyisi hyvin ?
        Syön Orionin Devisolia 20 mg yksi pilleri aamulla, yksi illalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sitten, näkyikö tuloksia ! Kiinnostaa itsekin, kuinka pian tuloksia näkyy ja paljonko
        kalsidiolitaso voi nousta lyhyessä ajassa. (Pitäisi mennä itsekin labraan
        D-vitamiinista)

        Veren niin sanottu kalsidiolitaso kertoo D-vitamiinin saannista ja elimistön
        D-vitamiinitasosta.

        Alhaiseksi määritellään alle 50 nanomoolia ja korkeaksi yli 125 nanomoolia litraa kohti.
        Minulla on ollut alle 50:kin. Olen jo eläkeläinen ja pitäisi olla paljon korkeampi.
        Pitääköhän D-vitamiinin kanssa saada muitakin vitamiineja, että se imeytyisi hyvin ?
        Syön Orionin Devisolia 20 mg yksi pilleri aamulla, yksi illalla.

        Omaan alhaiseen D-vit. tasoon sain kerran vuodessa Alclasta infuusion kolmena vuotena ja nyt tasot ovat normaalitasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sitten, näkyikö tuloksia ! Kiinnostaa itsekin, kuinka pian tuloksia näkyy ja paljonko
        kalsidiolitaso voi nousta lyhyessä ajassa. (Pitäisi mennä itsekin labraan
        D-vitamiinista)

        Veren niin sanottu kalsidiolitaso kertoo D-vitamiinin saannista ja elimistön
        D-vitamiinitasosta.

        Alhaiseksi määritellään alle 50 nanomoolia ja korkeaksi yli 125 nanomoolia litraa kohti.
        Minulla on ollut alle 50:kin. Olen jo eläkeläinen ja pitäisi olla paljon korkeampi.
        Pitääköhän D-vitamiinin kanssa saada muitakin vitamiineja, että se imeytyisi hyvin ?
        Syön Orionin Devisolia 20 mg yksi pilleri aamulla, yksi illalla.

        Jostain luin, että olisi hyvä ottaa myös päivittäin magnesium niin d-vitamiini imeytyisi paremmin.

        Ja mieluusti niin, että d-vitamiini aamuisin ja magnesium taas illalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sitten, näkyikö tuloksia ! Kiinnostaa itsekin, kuinka pian tuloksia näkyy ja paljonko
        kalsidiolitaso voi nousta lyhyessä ajassa. (Pitäisi mennä itsekin labraan
        D-vitamiinista)

        Veren niin sanottu kalsidiolitaso kertoo D-vitamiinin saannista ja elimistön
        D-vitamiinitasosta.

        Alhaiseksi määritellään alle 50 nanomoolia ja korkeaksi yli 125 nanomoolia litraa kohti.
        Minulla on ollut alle 50:kin. Olen jo eläkeläinen ja pitäisi olla paljon korkeampi.
        Pitääköhän D-vitamiinin kanssa saada muitakin vitamiineja, että se imeytyisi hyvin ?
        Syön Orionin Devisolia 20 mg yksi pilleri aamulla, yksi illalla.

        Alkuperäinen kirjoittaa.

        Kävin tiistaina d-vitamiini ja kilpirauhasen kokeessa.

        D-vitamiini oli nyt noussut 105 eli tosi hyvin noussut ja kilpirauhanen oli nyt parempi tuloksin p-t4-v 19.0 ja p-tsh 1.5. ( eli aiemmin oli 20.4 ja 0.9)

        Rintalastan kipu on lähtenyt hieronnalla ja värinä pysyy pois kun muistaa juoda vettä. Jos taas vettä en juo tarpeeksi niin värinää on. Sitä en tiedä mistä johtuu.

        Sellaista polttelevaa tunnetta on rintalihasten kohdalla. Sitä en tiedä mikä sen aiheuttaa.
        Lapaluiden väli meinaa olla välillä todella jumissa. Voiko siitä sitten polttelun tunne tulla.

        Eli asiat vähän edistynyt parempaan suuntaan, mutta vaivoja edelleen löytyy.


    • Anonyymi

      Jos syö normaalin monipuolisesti, suomalaisen ruokavaliolla ei tule magnesiumin vajausta.

    • Anonyymi

      Minulla värähtelee öisin kovastikin siellä alempana niin että aamulla olen ihan hengästynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe