Mooseksen laki ei ole meillä voimassa

Anonyymi

Meidän on noudatettava Suomen lakeja. Uskovaisia koskee samat lait kuin muitakin. Oikeus päättää onko Räsänen syyllistynyt rikokseen vihaan ja kiihottamiseen homoja vastaan. Minusta on. Myös uskovaisen kuten Räsäsen olisi tehtävä totinenj parannus.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Myöskään Paavalin käsityksiä homoista ei pidä noudattaa.

      • Anonyymi

        Mitä ne käsitykset on mitä Paavali käskee homoista noudattaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne käsitykset on mitä Paavali käskee homoista noudattaa?

        Lue ne Paavalin kirjeistä. Minä en niitä toista.


    • Anonyymi

      Kyllä Mooseksen laki on voimassa. Jeesus sanoo sen kirjaimellisesti Vuorisaarnassaan.
      On uskomatonta millaisiin voltteihin kristityt pystyvät kun yrittävät selitellä sadistisen jumalansa moraalitonta, epäloogista ja sairasta mieltä.

      • Anonyymi

        Onneksi mitään jumalaa ei ole edes olemassa.


      • Jeesus kylläkin oli juutalainen ja selosti juutalaisille.

        Ei Mooseksen laki sentään Suomelle ole.

        Miksi pitää aina valehdella?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Jeesus kylläkin oli juutalainen ja selosti juutalaisille.

        Ei Mooseksen laki sentään Suomelle ole.

        Miksi pitää aina valehdella?

        Juuri tuo vahvistaa edellisen sanomani.


      • torre12 kirjoitti:

        Jeesus kylläkin oli juutalainen ja selosti juutalaisille.

        Ei Mooseksen laki sentään Suomelle ole.

        Miksi pitää aina valehdella?

        Jeesus julisti Mooseksen lain seuraajilleen, oli ne sitten juutalaisia tai ei.
        Kristityt on Jeesuksen seuraajia.

        Ihan Uudessa testamentissa Jeesus sen julistaa.
        Kristityt ovat yrittäneet aina vääntää ne kohdat päinvastaisiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi mitään jumalaa ei ole edes olemassa.

        Ehkä on, ehkä ei, mutta nykytutkimuksen mukaan on selvää ettei Jeesus koskaan pitänyt koko Vuorisaarnaa.


    • Anonyymi

      Räsänen todellakin yrittää pilata uskovaisten mainetta homovihallaan. Uskovaisena sanoudun irti Räsäsen puheista. Kuinka moni on taas eronnut kirkosta hänen takiaan. Koko viidesläislössi pitäisi kipata ulos kirkosta.

      • Anonyymi

        Tämä on selvää vihapuhetta uskovia kohtaan. Mikä sinä olet kehoittaan ketään yhtään mihinkään


    • Anonyymi

      VT:n Jumalan ja UT:n Jumalan persoonat eroaa toisistaan kovin paljon.
      Ihan kuin kivikauden keräilijä-metsästäjäJumala ja modernimpi rautakauden Jumala.

      • Anonyymi

        Kyllähän VT:n vanhimpien tekstien Jumala on täysin erilainen kuin Uudessa Testamentissa kuvattu. Vanhan testamentin Jumala kuvattiin monesti jopa fyysisesti ihmismäisenä olentona. Esimerkiksi Aadam ja Eeva menivät piiloon, kun kuulivat Jumalan askeleet.


    • Anonyymi

      Ilmoittihan Räsänen ollessaan oikeusministeri, että Raamattu menee Suomen lakien edelle ristiriita tapauksissa, eikä noudattaisi maallisia lakeja.

      • Anonyymi

        Mitäköhän Räsänen ajattelee niistä, jotka sanovat samaa Koraanista?


    • Anonyymi

      Riippumatta siitä katsovatko uskovat että heidän pitäisi kirjaimellisesti noudattaa Mooseksen lakia vai ei uudessa liitossa, niin kyllähän uskovat opettavat että Mooseksen laki osoittaa synnin ja sen miten syntisiä ja sovituksen tarpeessa ihmiset ovat (taitaa olla ihan Lutherinkin ajatus). Joku väitti jossain ketjussa jopa että viimeisellä tuomiolla Jumala päättää tuomioista Mooseksen lain perusteella. Joten Mooseksen laki on voimassa uskovien mielestä, muodossa tai toisessa.

    • Mooseksen lait ovat tarkoitettu sen aikaisille juutalaisille, sanovat fundisuskovat. (Ja yleensä muutkin uskovat.)

      Sillä poikkeuksella tietenkin, että sieltä kaivettu ns. homokohta on ainoana toteutettava nykyaikanakin, sanovat samat fundisuskovat. ( Muut uskovat irtautuvat tästä.)

    • Anonyymi

      On niin paljon seurattavaa, ettei aika riitä. Porsander näin toimitti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe