kun ei suostu esittämään julkista anteeksipyyntöä saamelaisille.
Näyttelijä Aake Kalliala joutuu poliisikuulusteluun
22
158
Vastaukset
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Ei ole mitään tarvetta anteeksipyyntöön. Asia on vitsi sekä vanhentunut. Räsäsen tapauksessakin asia on toisin. Räsänen on nyttemmin julkisesti ilmoittanut että allekirjoitaa nytkin nämä asiat. Vaikka asia on vanha, on katsottu että se on jatkettu teko, jonka uusi vanhenemisaika on alkanut siitä päivästä kun hän on ilmoittanut olevansa edelleen samaa mieltä. Alkuperäisen tekstin teon aikana laki oli vielä tulkinnanvarainen. Laki on muuttunut v 2011, jonka mukaan Räsänen on saattanut rikkoa lakia nyt kun hän edelleen julkisesti olevan samaa mieltä. Kallialan aikaan ei vuoden 2011 laki ollut vielä voimassa.
- Anonyymi
Kumma tulkinta. Esim. tappo vanhenee rikoksena 20 vuodessa, eikä siihen vaikuta mitään se vaikka syyllinen tunnustaisi teon sen jälkeen ja jopa kerskailisi sillä, kuten myös kertoisi tekevänsä saman uudestaan. Tappoa ei saa pyyhittyä bittijonoja ja tiedostoja poistamalla. Se on omaisten mielissä aina ja fyysisesti siitä muistuttaa hautakivi ja hauta ymv. hautausmaalla sekä moninaiset dokumentit arkistoissa.
Turha on syyttää Räsästä yhtään mistään monessakin mielessä ja jos oikein ahdistaa, silloin pitäisi toimia kirjoituksen poistamiseksi netin syövereistä. Tottakai Räsänen on edelleen samaa mieltä, mutta mielipide ei sinänsä ole teko, etenkään kun itse teostakin on jo aikaa.
Kyllä tämä maailma on nyrjähtämässä pahasti vähän joka suhteessa. Oikeastaan se on jopa aika pelottavaa, monessakin mielessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma tulkinta. Esim. tappo vanhenee rikoksena 20 vuodessa, eikä siihen vaikuta mitään se vaikka syyllinen tunnustaisi teon sen jälkeen ja jopa kerskailisi sillä, kuten myös kertoisi tekevänsä saman uudestaan. Tappoa ei saa pyyhittyä bittijonoja ja tiedostoja poistamalla. Se on omaisten mielissä aina ja fyysisesti siitä muistuttaa hautakivi ja hauta ymv. hautausmaalla sekä moninaiset dokumentit arkistoissa.
Turha on syyttää Räsästä yhtään mistään monessakin mielessä ja jos oikein ahdistaa, silloin pitäisi toimia kirjoituksen poistamiseksi netin syövereistä. Tottakai Räsänen on edelleen samaa mieltä, mutta mielipide ei sinänsä ole teko, etenkään kun itse teostakin on jo aikaa.
Kyllä tämä maailma on nyrjähtämässä pahasti vähän joka suhteessa. Oikeastaan se on jopa aika pelottavaa, monessakin mielessä.Tappo vain saattaa muuttua äkkiä murhaksi jos sitä on onnistunut muka pimittämään jotenkin 20 vuotta esimerkiksi piilottamalla ruumiin tms.
- Anonyymi
Näin kommunisti-Suomessa :D
- Anonyymi
Niinpä,täällähän on mopotkin sosialisoitu, ja porvarit on johtaneet maata viimeiset 30 vuotta BUUUAAAHHAAAHHAAAAAA
- Anonyymi
Ei enää muisteta, että Kekkosen aikana oli samantapainen meno päällä - ihmisiä savustettiin heidän menneisyydellään - ja tietysti "neuvostovastaisuudella"...
Jonnet ei muista, eivät voi.- Anonyymi
Olen nyt 63v9kk vanha mies. Synnyin sinä päivänä kun Kekkosesta tuli presidentti ja oli myös yleislakko.
Politiikka ei minua paljon nuorempana miehenä kiinnostanut.
Nyt kun olen ollut eläkkeellä pienen aikaa ja jo aiemminkin työttömänä 6-kymppisenä, on alkanut nykyajan vastainen ajatusmaailmani tulla esiin. Seuraan jonkinverran politiikkaa ja äänestän persuja, ehkä jo 10 vuotta näin tehnyt.
Kyllä, olen vanha jonne, mutta en muista mitään savustamisia. Ehkä olisin tietoisempi, jos Internet olisi ollut jo 70-luvulla näin laaja kuin nyt ja hyvät pc:t keksitty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nyt 63v9kk vanha mies. Synnyin sinä päivänä kun Kekkosesta tuli presidentti ja oli myös yleislakko.
Politiikka ei minua paljon nuorempana miehenä kiinnostanut.
Nyt kun olen ollut eläkkeellä pienen aikaa ja jo aiemminkin työttömänä 6-kymppisenä, on alkanut nykyajan vastainen ajatusmaailmani tulla esiin. Seuraan jonkinverran politiikkaa ja äänestän persuja, ehkä jo 10 vuotta näin tehnyt.
Kyllä, olen vanha jonne, mutta en muista mitään savustamisia. Ehkä olisin tietoisempi, jos Internet olisi ollut jo 70-luvulla näin laaja kuin nyt ja hyvät pc:t keksitty.No tais ne tota Ahti Karjalaista vähän ainakin maalittaa, jos ei nyt aivan savustaa, niistä sen ”tankero” jutuista? :D
- Anonyymi
Vihapuhesyyttäjät erotetaan kun äänestätte oikein PS
Ei äänihajottajia ske tähti siniläiset...
Kepu lähes ulos Orpo alas ja Rinne siihen väliin
Punavihreillä on degeneroitunut anarkistiäänestäjäkunta siihen ei voi vaikuttaa
Koska kirkko tukee islamia siitäkin voi erota säästää veroissa vähän
Tarkalleen viimeisin sata tuhatta eroa kirkosta kesti 681 vuorokautta, sitä edeltävä 750 vuorokautta. - Anonyymi
Pyytääkö Aake polvillaan anteeksi saamekäräjillä? Nunnuka lailaa lailaa nunuukka lailaa....
- Anonyymi
Voisihan sitä ajatella, että tavallaan petelius-kalliala rasismi ei ole vanhentunut miksikään, koska videoiden annetaan pyöriä edelleen eri kanavilla.
Tulkintakysymys. - Anonyymi
tÄLLAISTA SE ON KUN PERSUT ON MAAN SUURIN PUOLUE!
- Anonyymi
Varo lausumasta persusta väärää todistusta, sillä sitten kun persuilla on eduskunnassa kahdenkolmasosan enemmistö, voit olla varma, että panettelevat puheesi johdattavat tiesi kalterien taakse.
- Anonyymi
Juttu vanhentunut kaikilta osin sillä ei Aake Kalliala omista tekijänoikeuksia noihin materiaaleihin ollenkaan. Samoin muutkaan näyttelijät varsinkaan tuohon aikaan.Kaikki oikeudet on 100% sillä joka tilasi kyseiset sarjat tai elokuvat. Yle voidaan haastaa periaatteessa oikeuteen mutta mitä järkeä kun veronmaksajat maksaisi korvaukset ja sakot.
- Anonyymi
Aake Kalliala olisi voinut milloin vain anoa videoiden poistoa julkisesta esityksestä vedoten niiden rasistisuuteen.
Petelius olisi vielä helpommin voinut hakea esityskieltoa, koska hän on ne tehnyt tietoisesti rasistisiksi.
Valtskunnansyyttäjällä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin nostaa syyte vaikka hän ei sitä haluaisikaan.
Tahallinen virkavirhe seuraa, jos laiminlyö syytteen nostamisen, koska toinen tekijä on tunnustanut rasistisen teon ja rasismivideot pyörivät edellleen netissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aake Kalliala olisi voinut milloin vain anoa videoiden poistoa julkisesta esityksestä vedoten niiden rasistisuuteen.
Petelius olisi vielä helpommin voinut hakea esityskieltoa, koska hän on ne tehnyt tietoisesti rasistisiksi.
Valtskunnansyyttäjällä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin nostaa syyte vaikka hän ei sitä haluaisikaan.
Tahallinen virkavirhe seuraa, jos laiminlyö syytteen nostamisen, koska toinen tekijä on tunnustanut rasistisen teon ja rasismivideot pyörivät edellleen netissä.Koko rasismia ei suuremmin tunnettu tuolloin. Se keksittiin äsken matujen turvaamiseksi. Holokausti ja juutalaisvainot tietysti tiedettiin ja puhuttiin sellaisena, ei niinkään rasismisanalla. Eikä vihapuheena.
- Anonyymi
Aake sentään toimi oikein. Taiteilijan ilmaisun vapaus? Peteliuksen anteeksi pyyntö on hahmona on ihan hyvä sketsi. Kun tuolle linjalle aletaan niin se on loputon suo.
Anteeksi suunnilleen kaikki. Varmuuden vuoksi jotain lisäksi.
Kohta varmaan keksitääm e t elokuvasta jotain pahaa. Persut toki vinkuu se ei oo täältä. Onneksi en ole huumorin tekijä suomessa. Sellaisena voi nostaa hanskat naulaan.
Toisaalla on south park, siinä ohjelmassa pilkataan vain kaikkea mahdollista. Mikä on oikein tai mitään ei saa pilkata. Tarkemmin ajatellen etelä puisto on ohjelma jolla oikeasti on moraalia. - Anonyymi
Kaikki lukuintoiset oikeustieteelliseen hop hop, tulevaisuuden ala teille ei tosin tiedä hyvää kansakunnalle.
- Anonyymi
me perussuomalaiset paljastamme kaiken puniikkien rosvoretket yms.. ja saatamme kommari-demarit vastuuseen...........
- Anonyymi
Me Vihreät paljastamme kaiken.
Persunatsi Kalliala tulee tuomituksi näin, armahdettu Petelius tuomarina:
https://www.youtube.com/watch?v=5VhGO7q4LGo
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703