Ootteko käyneet Haminassa?

Anonyymi

4

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluaisin käydä ja hiljan katselin Onnibus- reittejä sinne Hesasta, vaan eipä montaa bussia kulje ja nekin kalliita, jotka kulkevat. Kotka on bussiliikenteen keskus, kuten Porvookin ja noissa kävin syksyllä. Taitaa suurin osa busseista jäädä Kotkaan tai kääntyä kohti Kouvolaa. Ja haluan siis ehdottomasti matkustaa euron Onnibus- lipulla, sillä kaksi euroa olisi omalle budjetille liikaa.

      Kotka oli hieno paikka - Arto Tolsa- areena ja merikeskus Wellamo, joka oli maanantaisin tietysti kiinni, mutta Lenin- puisto ja se Lenin- patsas kyllä korvasi tuon harmituksen. Porvoo oli idyllinen tietysti, mutta tuo idyllinen alue oli pieni. Runeberg oli jo vaiennut ja Eugen Schauman rauhoittunut.

      Mites oranssille Haminan Palloilijoille kuuluu? Eipä oo tullu pesistä viime aikoina seurattua.

      • Anonyymi

        Eipä kuulu pesis minunkaan seuraamiin lajeihin, oikeastaan aika vähän mikään muukaan urheilu. Arvokisoja tulee joskus seurattua, lajista riippumatta.
        Kotka on kyllä myös todella kaunis kaupunki vesipuistoineen ja muine nähtävyyksineen. Tuo aloituksen video juurikin sieltä, Kuusisesta, Juha Vainion kadulta. Ovat laittaneet senkin paikan aika hienoon kuntoon. Tulee aika usein vierailtua sielläkin.

        Kouvola sitten, noh... siellä ei ole mitään nähtävää, jos ei sitten halua uppoavaa laivaa nähdä. Meinaan Kouvola uppoaa kuin titanic omiin järjettömiin päätöksiinsä perustuen.

        -PD-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kuulu pesis minunkaan seuraamiin lajeihin, oikeastaan aika vähän mikään muukaan urheilu. Arvokisoja tulee joskus seurattua, lajista riippumatta.
        Kotka on kyllä myös todella kaunis kaupunki vesipuistoineen ja muine nähtävyyksineen. Tuo aloituksen video juurikin sieltä, Kuusisesta, Juha Vainion kadulta. Ovat laittaneet senkin paikan aika hienoon kuntoon. Tulee aika usein vierailtua sielläkin.

        Kouvola sitten, noh... siellä ei ole mitään nähtävää, jos ei sitten halua uppoavaa laivaa nähdä. Meinaan Kouvola uppoaa kuin titanic omiin järjettömiin päätöksiinsä perustuen.

        -PD-

        Kouvolassa on parhaan kesän aikana katseltavaa monestakin syystä. Se muodostuu nykyään monesta entisestä kunnasta. Taajamia on useita, on järviä, upeita puistoja. Nyt kaupunkitaloudessa tiukan euron ajat.

        Olen ollut Haminassa nuorena miehenä rankasavotassa, leskinaisella. Kaupunkiakin olen Vaalimaalle läpiajomatkalla katsellut. Myös Ulkotammiossa eukon kanssa käytiin.

        Mut se Suomen suurimman Suomenlipun tuunauksessa on ollut vaikeuksia. Lavin Veikko olisi tehnyt siitä varmast rallin. Lavi oli syntyjään kotkalaisia. Patu Patanen pitäisi tavata ensi kesänä.

        -lemiläin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kouvolassa on parhaan kesän aikana katseltavaa monestakin syystä. Se muodostuu nykyään monesta entisestä kunnasta. Taajamia on useita, on järviä, upeita puistoja. Nyt kaupunkitaloudessa tiukan euron ajat.

        Olen ollut Haminassa nuorena miehenä rankasavotassa, leskinaisella. Kaupunkiakin olen Vaalimaalle läpiajomatkalla katsellut. Myös Ulkotammiossa eukon kanssa käytiin.

        Mut se Suomen suurimman Suomenlipun tuunauksessa on ollut vaikeuksia. Lavin Veikko olisi tehnyt siitä varmast rallin. Lavi oli syntyjään kotkalaisia. Patu Patanen pitäisi tavata ensi kesänä.

        -lemiläin

        No juu, periaatteessa kyllä. On Repoveden kansallispuisto, tykkimäki, Anjalan kartanon/nuorisokeskuksen alue, ym. Mutta, kun kaupunki jättää nämä syrjäisemmät alueet ilman palveluja ja kuihtumaan, niin mitä jää jäljelle? Ydinkeskusta ei juurikaan houkuta.

        Ulkotammio on upea paikka. Joskus pikkupoikana perheen kanssa viimeksi käynyt, pitäisi ajella uudestaan vaikka ensi kesänä kun saa veneen vesille.

        Lemistä tulee mieleen, ajelin joskus kauan sitten jakeluautoa siellä suunnilla. Taisi olla Taavetin terveyskeskus mihin olin viemässä elintarvikkeita. Jostain syystä olin myöhään illalla liikkeellä, näihin aikoihin kun oli jo pimeää. Keittiöhenkilökunta oli jo poistunut mutta ystävällinen hoitaja neuvoi tien kylmiöön. No minä seikkailin käytävillä ja löytyihän sieltä ovi jossa luki selkeästi kylmiö. Tyrkkäsin liharullakon ovesta sisään, napsautin valot päälle ja rullakon vieressä lavetilla makaili vainaja lappu varpaassa!
        Tuli hieman erikoinen tunne, tuskin olen niin kalpeana käynyt ikinä keneltäkään uudelleen kysymässä tarkennusta kulkureittiin ja elintarvikkeille tarkoitettuun kylmiöön...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe