Jitzhak Kadurin profetia kahdesta vaalista ja kahdesta Benistä

Jitzhak Kadurin profetia kahdesta vaalista ja kahdesta Benistä

Juutalainen v. 2006 108-vuotiaana kuollut rabbi Jitzhak Kaduri sai profetian, että Messiaan tulo olisi lähenemässä, kun Israelissa olisi vuoden aikana kahdet vaalit ja kaksi Beniä hakisi pääministeriksi.

Näin kävi tänä vuonna 2019. Israelissa on ollut kahdet vaalit ja keksi Beniä eli Benjamin Netanyahu ja Benny Gantz ovat yrittäneet muodostaa hallitusta. Messiaan tulo on lähellä.

41

1321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa, se ei tapahtunutkaan vähän yli 2000 v.s.?

    • Anonyymi

      https://yle.fi/a/3-7168054

      Ukraina

      Rabbi Krimin kriisistä: Apokalypsi, nyt!

      Samalla kun suurin osa maailmasta seuraa huolestuneena Venäjän toimia Krimillä, haluavat jotkut haredijuutalaiset kiittää Venäjän presidenttiä tämän edesottamuksista.

      1.4.2014 17:25

      Päivitetty 1.4.2014 23:53


      Krimin kriisi on herättänyt messiaanista kuumetta ortodoksijuutalaisten keskuudessa.

      Arvostettu israelilainen rabbi Moshe Shternbuch on ilmoittanut seuraajilleen salaisuuden, joka on hänen mukaansa periytynyt eräältä juutalaisen maailman tunnetuimmalta oppineelta, Vilna Gaonilta. Tämä 1700-luvun lopulla kuollut rabbi on Shternbuchin mukaan välittänyt ennen kuolemaansa eteenpäin tiedon, joka koskee Venäjää ja Krimiä.

      - Kun kuulette, että Venäjän joukot valtaavat Krimin, tietäkäätte, että messiaaninen aika on alkanut ja hänen askeleensa alkavat kuulua.

      Sitten kun kuulette, että Venäjän joukot ovat saavuttaneet Konstantinopolin, teidän on syytä laittaa yllenne sapattivaatteet, koska se tarkoittaa, että Messias tulee millä hetkellä hyvänsä, kuuluu ennustus Shternbuchin mukaan.

      Haredijuutalaisten julkaisussa kerrottu uutinen herätti viikonloppuna kiinnostusta Israelissa. Aihetta käsiteltiin muun muassa Haaretz-lehdessä.

      Blogikirjoittaja Chemi Shalevin mukaan Ukrainan tapahtumat ovat saaneet aikaan kuhinaa apokalypsia, eli lopun aikoja odottavien keskuudessa.

      Aiheesta enemmän

      Blogikirjoitus aiheesta Haaretz-lehdessä

    • Anonyymi

      https://www.joukopiho.fi/

      Chuck Piercen sanoma 29.1.2006

      Parhaillaan (31.7.2006) riehuvan Israelin ja Hizbollahin välisen sodan aikana on netissä ollut luettavissa eri foorumeilla amerikkalaisen Chuck Piercen profetia Libanonin ja Lähi-idän tapahtumista.

      Merkittävää on se, että tämä profetia on saatu jo 29.1.2006 kauan ennen nykyisen sodan alkua. Ohessa Piercen sanoma.

      ”Keskellä kesän kuuminta pistettä, te alatte näkemään Libanonin lumien sulavan. Tarkatkaa kuinka Palestiina ja Syyria muodostavat jumalattoman liiton Libanonin kanssa. Sillä Libanon on Lähi-idän muutoksen tienhaaran päässä.

      Libanon tulee olemaan aihe joka aiheuttaa Lähi-idän kulkemaan suuntaan tai toiseen.

      Keskellä tämän paikan kauneutta ja suuruutta, Minä alan kirjoittaa uutta kirjoitusta, kuinka kansat tulevat ryhmittymään.

      Ulos Libanonista, uusi viinileili tullaan muodostamaan ja uusi joki alkaa nousta.
      Minä tulen tuottamaan konfliktin Libanoniin, koska on raja jonka kanssa minä toimin tämä vuonna, koskien Minun luvattua maatani Israelia. Libanonin sotaiset heimot tulevat nousemaan jälleen kerran.

      Mutta lopuksi Minä tulen voittamaan tämän sodan ja rikkaudet, jotka on pidätetty Minun Kuningaskuntani (Valtakuntani) suunnitelmalta, tullaan vapauttamaan.
      Tarkkaa ja näe, sillä on uusi näky.

      Sillä tulevina päivinä sinä kuulet huudon syvästä ahdistuksesta ja valituksen,
      joka tulee Libanonista. Tulet näkemään karavaanin nousevan ulos muinaisesta kaupungista Damaskosta. Minä,”Ikiaikainen”, tulen aiheuttamaan konfliktin Damaskoksessa.

      Minun voimani tulee toimimaan maailmassa, kun Minä murran demonisten henkien liittoutuman, joka on ryhmittynyt Minun liittoni suunnitelmaa vastaan.

      Damaskoksen ulkopuolella tulee uusi Minun Henkeni liike. Monia kääntymyksiä ja ihmeitä tulee tapahtumaan

      • Anonyymi

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008330120.html

        ”Ystävältäni varastettiin yöllä autonrenkaat poliisiaseman vieressä” – Libanon kompastelee kriisistä toiseen

        Korruptoituneen eliitin vastainen mielenosoitus johti torstaina ammuskeluvälikohtaukseen Beirutissa. Taustalla on kesän yli jatkunut sähkökriisi ja bensakriisi sekä poliittinen jännite, joka on kasvanut äärimmilleen. Sunnuntaina tulee kuluneeksi kaksi vuotta siitä, kun libanonilaiset lähtivät kaduille osoittamaan mieltään maan huonoa hallintoa vastaan. Uhkaako maata nyt sisällissota?

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008330120.html

        ----------

        lue loput linkistä!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009448284.html

      Ulkomaat|Israel

      Jopa puoli miljoonaa israelilaista vastusti ”diktatuuria” lauantain mielenosoituksissa
      Oikeistohallituksen ajamaa lakiuudistusta pidetään demokratian vastaisena.

      5:07 | Päivitetty 9:21

      ISRAELIN lauantaiset mielenosoitukset pääministeri Benjamin Netanjahun hallitusta vastaan olivat maan historian suurimmat, kertoo Haaretz-lehti verkkosivuillaan.

    • Anonyymi

      https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009443381.html

      Ulkomaat|Israel

      Mielen­osoitukset levittäytyivät Tel Avivin lento­kentälle, kun Lloyd Austin saapui vierailulle – Keskustassa myös ammuskelua

      Yhdysvaltain puolustusministeri Lloyd Austin esitti vierailullaan huolensa juutalaisten siirtokuntien väkivallasta palestiinalaisia vastaan. Austinin vierailun aikana Tel Avivin keskustassa tapahtui ammuskelu.

      9.3. 14:14 | Päivitetty 10.3. 3:37

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://www.pelastussanoma.fi/Jumalan lasten kalenteri/Luukku5.htm

      Raamatun kolme kerrosta

      Kuinka valtavan moni selittää kuinka Raamatun ainoa oikea lukutapa on lukea sitä vain ja ainoastaan sanasta sanaan, täsmälleen niin kuin se on kirjoitettu ja kaikki muu on harhaoppia. Tämä lukutapa lukea Raamattua on sellaisille ihmisille, jotka kieltävät yleisesti Pyhän Hengen voiman, jolloin ihmiseltä puuttuu Usko.

      Raamattu on huomattavasti monimutkaisempi ja laajempi kirjoitusten kokoelma kuin olemme normaalisti olettaneet. Voin sanoa suoraan, että Raamattu vasta raottaa Jumalan voiman ja viisauden suuruutta meille. Raamatussa on matemaatikoillekin todistusta numeroiden muodossa. Raamatussa on tietty määrä tiettyjä sanoja ja tietty määrä jakeita, kirjoja ja lukuja, jotka todistavat Raamatun Jumalalallista alkuperää, koska viisainkaan ihminen ei olisi moiseen pystynyt. Sitten vielä Raamatusta esimerkiksi puuttuu sana sininen, koska se on Jumalan Pyhä väri, jota ei edes Raamatussa sallita lausuttavan.

      Lisäksi Raamattu on koottu kirjoista noin kahden ja puolen tuhannen vuoden ajanjaksolta, eri puolilla Lähi-idän ympäristöä ja viimeiset kirjatkin ovat vankeudessa tehtyjä, joten jostain ihmeen syystä nekin päätyivät lopullisen Raamatun lehdille. Mikään siis ei ollutkaan sattuman varassa.

      Raamattu on siis kolmiulotteinen kirjakokonaisuus, jota voi lukea kolmellakin eri kerrostasolla.

      Ensimmäinen kerros on aivan sitä, kuten alussa mainitsin, eli Raamattua luetaan sanasta sanaan, kuin Aapista konsanaan. Tätä harrastettiin erityisesti keskiajalla, jolloin lukutaito oli ainoastaan pappien ja oppineiden hallussa. Raamattua hoettiin ja siten opittiin sen sisällöstä tärkeimmät kohdat, kuten uskontunnustus hokema. Uskontunnustushan tehtiin n. 350 jKr.

      kirkolliskokouksessa, joka oli erittäin tärkeää, koska lukutaitoa ei juuri kenelläkään ollut. Uskontunnustus oli hokema, jolla saatiin ihmisille kaava suuhun, mikä on oikea ja alkuperäinen kristillinen oppi. Näin harhaopit eivät päässeet rehottamaan kristittyjen keskuudessa, koska hokemasta löytyi kristillisyyden perusta ja sen todistus.

      Yhden kerroksen lukutapa pitää evankeliumin ja kristillisyyden peruskiven paikoillaan, eikä se ole pikkujuttu, vaan pikemminkin pääasia, eli Jeesus Kristus, rakennuksemme kulmakivi.

      Tästä pääsemme vasta toiseen lukutapaan, eli kerrokseen. Jos oikein tarkkoja ollaan, niin Jeesus itse ohjasi koko julistustyönsä ajan opetuslapsia lukemaan toista kerrosta, eli kuvakielen vertauksia, joiden tärkein hyöty on siinä, että ne toimivat kaikkina aikakausina ja eri kielillä sulavasti, kertoen saman sanoman joka kerta. Käännösvirheet korjaantuvat, koska vertauskuvakieli ei anna mielipiteelle valtaa, jolloin Raamatun käännös olisi ollut kovin helposti kääntäjän silmässä. Lisäksi, eikä missään nimessä vähimpänä, kun Jeesus lähetti Pyhän Henkensä meille puolustajaksi ja oppaaksemme, alkoi kuvakieli elää, joka johtaa lopulta ymmärtämään kolmatta tasoa.

      Kolmas Raamatun lukutapa pitää sisällään kaksi aiempaa, eli suoran luvun, kuva- ja vertauskuvakielen ymmärtämisen, symboliikan ymmärtämisen ja sitten alkaa Pyhä Henki avata kolmatta vertauskuvaa, kolmatta Raamatun sanomaa hengessä.

      Tässä vasemmalla näkyy vanhin suomenkielel-le painettu Raamattu, Biblia 1642 joka on tällä hetkellä esillä Ylistaron kirkossa.

      Tätä Raamattua keskiajan papit hokivat kansalle sanasta sanaan ja ihmiset tulivat kuulemaan Jumalan sanaa. Tämä Raamattu maksoi parinkin talon, tontin ja maatilan karjoineen ja navettoineen verran rahaa, joten kenelläkään ei ollut varaa ostaa omaa Raamattua. Vasta kun kirjapainotekniikka edistyi Heidelbergin painotekniikan keksinnön myötä alkoivat rikkaat vasta saada oman Raamatun. "Haukionkala" hokemaa siis riitti.

      Raamatun syvempi sanoma on siis selväsi tehty elonkorjuuaikaa varten, eli lopunaikoja varten. Tänä päivänä monilla on useita Raamattuja kotonaan ja versioitakin monia.

      Raamattu 1992 on tosiuskovien silmissä häpeäksi koko kristinuskolle, koska ensinnäkin sen käyttöoikeuden omistaa luterilaisen kirkon rahastosäätiö, eikä sitä saa käyttää muuhun, kuin opiskelu ja tutkimustyöhön, muuten täytyy hakea lupa säätiöltä. Tämä on Jumalan sanalla rahastusta, jota harrastivat anekauppiaat ennen uskonpuhdistusta. Raamatun 1992 käänsivät uskosta osattomat ja hengettömät käännösammattilaiset, joten lähes kaikki vertauskieli kuoli tuon käännöksen myötä. Raamatusta 1992 tuli taidekirjallinen teos, jota voi lukea sanasta sanaan nykysuomea mukailevalla kielellä, mutta siitä on turhaa etsiä Hengen ilmoittamaa sanomaa. Sanalla sanoen Raamattu 1992 on susi jo syntyessään, eikä se palvele kristittyä kuten Raamatun kuuluisi, vaan se jää ensimmäisen tason kirjoitelmaksi.

      • Anonyymi

        Esimerkkejä Raamatun ulottuvuuksista:

        Vaikea toisen tason kuvakielinen vertaus: Markus 3:22-27 Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia". Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan? Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä. Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä. Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut. Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaraansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää; vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.

        Tämä Markus 3. luku on siis vasta aasinsilta tapahtumasta toiseen, vertauksesta "väkevän sitominen".

        Tässä Jeesus puhuu alussa saatanasta, jolla on oma hallinto ja hallinnon elimet. Jokainen saastainen henki on alamainen saatanalle ja ne palvelevat saatanan tarkoitusperiä. Jokainen tietää sisällissodat ja perheriidat, mihin ne johtavat. Hallitukset kaatuvat ja perheet eroavat. Tässä Jeesus kertoo ihan samasta asiasta suoraan vertauskuvalla saatanan hallituksesta, joten Hän kumoaa mahdollisuuden, jota fariseukset käyttivät hänestä ja Hänen voimastaan toimia saatanan voimassa ja sen hallinnon alla.

        Saatanalla on siis oma kokonainen organisaatio, joka ei riitaannu keskenään, koska se johtaisi sisällissotaan saatanan hallinnossa ja kaataisi sen. Tästä johtuu että Jeesus viittasi henkimaailman aktiivisuuteen vartioida omaansa ja talohan on jonkun koti, jossa on arvokkaita tavaroita. Saastaisille hengille arvokasta on synti, jota henget vartioivat kiivaasti ihmisten sydämissä, joka on se talo. Niinpä Jeesus sitoo hengen, jotta voisi vapauttaa ihmisen synneistä, eli ryöstää tavarat talosta. Niinpä kun henki vapautetaan jälleen, se ei löydä mitään arvokasta enää talosta, joten sen on hyljättävä talo. Mutta talo ei saa jäädä tyhjilleen, sillä ihminen tuppaa keräämään tavaraa ja jos se on saastaiselle hengelle arvokasta, eikä kukaan asuta taloa, se palaa takaisin vielä suuremmalla joukolla saatanan henkimaailmaa. Tästä syystä Jeesus on ainoa oikea isäntä talossa.
        Henkiä siis voidaan sitoa, jotta saadaan aikaa ja tilaa toimia.

        Katsos: Matteus 16:15-23 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa." Silloin hän varoitti vakavasti opetuslapsiaan kenellekään sanomasta, että hän on Kristus. Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös. Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko". Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

        Jeesus oli juuri ehtinyt kehumasta Pietaria, kun hän jo ilmoitti saatanan ehtineen Pietarin suuhun sanoineen ja mielipiteineen. No se ei ole oleellista, vaan se mitä saatana Pietarin suulla halusi Jeesuksen tekevän ja millä sanoilla "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko". Saatana siis halusi Jumalan nimessä suojella Jeesusta. Mitä ihmettä!? Siitä huolimatta saatana meni myöhemmin Juudakseen, joka kavalsi Jeesuksen. Johannes 13:1-4 Mutta ennen pääsiäisjuhlaa, kun Jeesus tiesi hetkensä tulleen, että hän oli siirtyvä tästä maailmasta Isän tykö, niin hän, joka oli rakastanut omiansa, jotka maailmassa olivat, osoitti heille rakkautta loppuun asti. Ja ehtoollisella oltaessa, kun perkele jo oli pannut Juudas Iskariotin, Simonin pojan, sydämeen, että hän kavaltaisi Jeesuksen, niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki hänen käsiinsä ja että hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö, nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkejä Raamatun ulottuvuuksista:

        Vaikea toisen tason kuvakielinen vertaus: Markus 3:22-27 Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia". Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan? Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä. Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä. Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut. Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaraansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää; vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.

        Tämä Markus 3. luku on siis vasta aasinsilta tapahtumasta toiseen, vertauksesta "väkevän sitominen".

        Tässä Jeesus puhuu alussa saatanasta, jolla on oma hallinto ja hallinnon elimet. Jokainen saastainen henki on alamainen saatanalle ja ne palvelevat saatanan tarkoitusperiä. Jokainen tietää sisällissodat ja perheriidat, mihin ne johtavat. Hallitukset kaatuvat ja perheet eroavat. Tässä Jeesus kertoo ihan samasta asiasta suoraan vertauskuvalla saatanan hallituksesta, joten Hän kumoaa mahdollisuuden, jota fariseukset käyttivät hänestä ja Hänen voimastaan toimia saatanan voimassa ja sen hallinnon alla.

        Saatanalla on siis oma kokonainen organisaatio, joka ei riitaannu keskenään, koska se johtaisi sisällissotaan saatanan hallinnossa ja kaataisi sen. Tästä johtuu että Jeesus viittasi henkimaailman aktiivisuuteen vartioida omaansa ja talohan on jonkun koti, jossa on arvokkaita tavaroita. Saastaisille hengille arvokasta on synti, jota henget vartioivat kiivaasti ihmisten sydämissä, joka on se talo. Niinpä Jeesus sitoo hengen, jotta voisi vapauttaa ihmisen synneistä, eli ryöstää tavarat talosta. Niinpä kun henki vapautetaan jälleen, se ei löydä mitään arvokasta enää talosta, joten sen on hyljättävä talo. Mutta talo ei saa jäädä tyhjilleen, sillä ihminen tuppaa keräämään tavaraa ja jos se on saastaiselle hengelle arvokasta, eikä kukaan asuta taloa, se palaa takaisin vielä suuremmalla joukolla saatanan henkimaailmaa. Tästä syystä Jeesus on ainoa oikea isäntä talossa.
        Henkiä siis voidaan sitoa, jotta saadaan aikaa ja tilaa toimia.

        Katsos: Matteus 16:15-23 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa." Silloin hän varoitti vakavasti opetuslapsiaan kenellekään sanomasta, että hän on Kristus. Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös. Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko". Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

        Jeesus oli juuri ehtinyt kehumasta Pietaria, kun hän jo ilmoitti saatanan ehtineen Pietarin suuhun sanoineen ja mielipiteineen. No se ei ole oleellista, vaan se mitä saatana Pietarin suulla halusi Jeesuksen tekevän ja millä sanoilla "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko". Saatana siis halusi Jumalan nimessä suojella Jeesusta. Mitä ihmettä!? Siitä huolimatta saatana meni myöhemmin Juudakseen, joka kavalsi Jeesuksen. Johannes 13:1-4 Mutta ennen pääsiäisjuhlaa, kun Jeesus tiesi hetkensä tulleen, että hän oli siirtyvä tästä maailmasta Isän tykö, niin hän, joka oli rakastanut omiansa, jotka maailmassa olivat, osoitti heille rakkautta loppuun asti. Ja ehtoollisella oltaessa, kun perkele jo oli pannut Juudas Iskariotin, Simonin pojan, sydämeen, että hän kavaltaisi Jeesuksen, niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki hänen käsiinsä ja että hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö, nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä.

        Miksi saatana tekisi päin vastoin, kuin aikoi Pietarissa? Luetaan uudelleen: "Ja ehtoollisella oltaessa, kun perkele jo oli pannut Juudas Iskariotin, Simonin pojan, sydämeen, että hän kavaltaisi Jeesuksen". Perkele oli jo tehnyt virheensä ja perkele oli sidottu estämään Jeesuksen kuolema ja saatanan oma hallinto sai aikaan virheen tappaa Jeesus.

        Tämä oli toisen vertauskielen hallintaa, analysointia termistöjen käsittelyä yhtenä kokonaisuutena ja niiden yhdistelyä ajasta ja paikasta toiseen. Tätä voi tehdä lähes jokainen, joka tuntee symboliikkakieltä mutta lukeminen ei silti ole helppoa, koska Raamattu on edelleen ylpeiltä salattu, eikä asiayhteys välttämättä aukea vaikka kuinka lukisi.

        Kolmannen tason vertauskielen lukeminen vaatii aina Pyhän Hengen tiiviin läsnäolon, nöyrän rukouksen ja asenteen tämän tason Raamatun tutkiskeluun, joka voi johtaa valtaviin saavutuksiin ja jopa salattujen sinettien avaamiseen.
        Kolmannen tason vertauskuvien avaamiseen tarvitaan Raamatun tuntemusta, symboliikkakielen tuntemusta ja ennen kaikkea lujaa Uskoa Pyhän Hengen voimaan. Sana saattaa aueta siten, että lukeminen yhdistää termistöä, sillä Raamattu sitoo termejä tarkoittamaan samaa asiaa, kuten edellä "sitominen". Lisäksi täytyy muistaa olla
        johdonmukainen, eikä hyväksyä ristiriitoja kuittaamalla se kliseellä, "Jumala yksin tietää", joka sinällään on totta, mutta Raamattu on meitä varten ja meidän ymmärrystämme varten, joten se ei sisällä ristiriitoja. Älä siis hyväksy Raamatun ristiriitoja, vaan etsi sieltä totuus, koska jos Raamatussa on ristiriita, olemme sen itse sinne tehneet.

        Esimerkiksi ristiriita:

        Matteus 24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

        Aamos 3:7 Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille.

        Tämän yksittäisinä jakeina ilman hengen läsnäoloa lukeva saa vajaan käsityksen siitä päivästä. ELI SIIS MISTÄ PÄIVÄSTÄ?? Matteus 24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. Jae 36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin. Siitä päivästä kun taivas ja maa katoavat oli kyse.

        Raamattu on hengellinen Jumalana tuote ja sitä voi avata vain Pyhän Hengen läsnä ollessa, joka toimii avaimen asemassa lukijalleen. Tästä syystä lukijalle sanomaa on kahdenlaista:

        Johanneksen ilmestys 3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        Johannes 10:25-28 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

        Johanneksen ilmestys 3:10-11 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

        Pidä talosi puhtaana ja pidä se Herrasi Jeesuksen Kristuksen kotina, äläkä vie taloosi vieraita henkiä houkuttelevia "aarteita", jotka ovat aarteita vain saastaisille hengille.


    • Anonyymi

      https://www.armo.info/blogi/article/391/ajankohtaista-israelista-2012

      Ajankohtaista Israelista 2012

      Julkaistu 20 04 2012 - 23:07 by Keijo

      “Jumala käski minua yli 30 vuotta sitten matkustamaan Israeliin tapaamaan
      silloista pääministeriä, Menachem Beginiä.

      Saman matkan aikana tapasin ensimmäisen kerran Benjamin Netanyahua…
      Voitelin Netanyahun öljyllä ja profetoin, että hän tulisi palvelemaan kaksi eri
      kertaa Israelin pääministerinä ja että toinen kerta olisi Israelin suurimman kriisin aikaan.”

      Michael Evans 1.4.2012 päivätystä kirjeestä.

      (Jouko Pihon profetia 3 sivulta)

      Huomioitavaa on se että Benjamin Netanyahua tuli ensimmäisen kerran Israelin pääministeriksi 1996 Prime Minister from June 1996 to July 1999 ja toinen kausikin joka alkoi 2009 alkaa olla loppulla, joten on kysymyksessä ehkä päivistä ja saamme nähdä “Israelin suurimman kriisin” mikä se sitten lienee onkin.

      VIDEO Tämä on youtubessa jonka voi nähdä vain kirjautuneet, joten youtubessa siellä oikeassa yläreunassa lukee kirjaudu tai LUO TILI niin näet videon.

      Olin 80 luvun alussa kuuntelemassa Mike Evansia Helsingissä ja Jumala silloin voimakkaasti puhui hänen kauttansa, hän oli todella siunaukseksi, todella Jumalan mies.

    • Anonyymi

      Jesaja 17


      1 Ennustus Damaskosta. Katso, Damasko poistetaan kaupunkien luvusta ja luhistuu raunioiksi.

      2 Autioiksi jäävät Aroerin kaupungit, karjalaumojen haltuun; ne lepäävät siellä, kenenkään peloittelematta.

      3 Efraimilta menee suojavarustus ja Damaskolta kuninkuus ja Aramista jäännöskin: niiden käy niinkuin israelilaisten kunnian, sanoo Herra Sebaot.

      4 Ja sinä päivänä Jaakobin kunnia köyhtyy, ja hänen ruumiinsa lihavuus laihtuu.

      5 Ja käy niinkuin leikkaajan kouraistessa viljaa ja hänen käsivartensa leikatessa tähkäpäitä, käy niinkuin tähkäpäitä poimittaessa Refaimin tasangolla.

      6 Se siinä jää jälkikorjuuta, mikä öljypuuta karistettaessa: pari, kolme marjaa korkealle latvaan, neljä, viisi hedelmäpuun oksiin, sanoo Herra, Israelin Jumala.

      7 Sinä päivänä ihminen luo katseen Luojaansa, ja hänen silmänsä katsovat Israelin Pyhään,

      8 eikä hän luo katsettaan alttareihin, omain kättensä tekoon, eikä katso niihin, mitä hänen sormensa ovat tehneet, ei asera-karsikkoihin, ei auringonpatsaisiin.

      9 Sinä päivänä ovat hänen linnakaupunkinsa niinkuin autiopaikat metsissä ja kukkuloilla, jotka jätettiin autioiksi israelilaisten tullessa, ja maa muuttuu erämaaksi.

      10 Sillä sinä unhotit pelastuksesi Jumalan etkä muistanut suojakalliotasi. Sentähden sinä istutat ihania istutuksia ja kylvät vieraita viiniköynnöksiä;

      11 istuttamispäivänä sinä saat ne isonemaan, ja aamulla saat kylvösi kukoistamaan-mutta poissa on sato sairauden päivänä, ja parantumaton on kipu.

      12 Voi paljojen kansojen pauhua-ne pauhaavat, niinkuin meri pauhaa, ja kansakuntien kohinaa-ne kohisevat, niinkuin valtavat vedet kohisevat!

      13 Kansakunnat kohisevat, niinkuin suuret vedet kohisevat, mutta hän nuhtelee niitä, ja ne pakenevat kauas; ne karkoitetaan niinkuin akanat tuulessa vuorilla, niinkuin lentävät lehdet rajuilmassa.

      14 Katso, ehtoolla on oleva kauhu, aamun tullen ei heitä enää ole. Tämä on riistäjäimme osa, ryöstäjäimme arpa.

    • Anonyymi

      https://www.joukopiho.fi/

      Maurice Sklarin profetia 1.12.2011

      Herra sanoo:

      Amerikan dollari menettää pian 30% nykyisestä arvostaan. Tämä tulee olemaan toinen arvonmenetys, edellinen oli 2008 ja dollarin arvo putosi 20%. Dollarin arvo tulee olemaan vain puolet siitä, mitä se oli ennen syyskuuta 2008. Tämä arvonpudotus tulee aiheuttamaan suurta taloudellista ahdinkoa maassamme. Seurakuntaa ravistellaan ja monet kokevat hengellisen heräämisen ja huutavat MINUN puoleeni. Maassamme tulee olemaan myös ryöstelyä, mellakointia ja terroritekoja.

      Eurooppaa kohtaa vielä suurempi taloudellinen katastrofi, joka tulee romahduttamaan euron, aiheuttamaan paniikkia ja kaaosta. Saksa kieltäytyy tukemasta enää euroa. Köyhemmissä Euroopan maissa perustarpeiden saanti on uhattuna. Monet menettävät varansa yhdessä yössä, sillä näyttämö on valmis, jotta Antikristuksen järjestelmä voi ottaa taloudellisen vallan. Tämä tapahtuu pian, ja dollari seuraa perässä, vaikkakin se säilyy vielä yhden kauden.

      Suuri herätys alkaa myös. Jumala on pitänyt pyhät apostolinsa ja profeettansa piilossa tätä hetkeä varten. Tapahtuu paljon yliluonnollisia huolenpitoihmeitä, muita ihmeitä ja parantumisia useilla alueilla. Näistä alueista tulee turvakaupunkeja ja turvapaikkoja Jumalan kansalle.

      Lähi-Idässä alkaa suuri sota, kun ympäröivät arabivaltiot ryhtyvät sotimaan Israelia vastaan. Hizbollah, Libanon ja Syyria aloittavat äkkiarvaamatta ohjushyökkäyksellä pohjoisesta käsin. Muut arabivaltiot liittyvät heihin ja Israelia tulitetaan joka puolelta yhdellä kertaa. On paljon kuolemaa ja siirtokuntia ja pohjoisen pienempiä kaupunkeja tuhoutuu osittain, Tel Aviv kärsii jonkin verran, niin myös Jerusalem. Israel vastaa hyökkäykseen suurella voimalla, ja käyttää rajoitetusti ydinaseita, jotka kylvävät tuhoa naapurimaissa, etenkin Libanonissa. Damaskos tuhoutuu täydellisesti, kuten muukin osa Syyriaa. Sotilaallisia iskuja tehdään Iraniin, Gazaan ja jopa Pohjois-Egyptiin ja Siinain alueelle.

      Tästä aiheutuva länsimaiden ravistelu panee juutalaisten keskuudessa liikkeelle valtavan alija-vyöryn eli paluun Israeliin. Euroopassa ja Amerikassa ei enää ole turvaa eikä vakautta.

      Israel selviää tästä sodasta voittajana, mutta haavoittuneena. Mutta hyökkääjien kokemat menetykset tulevat olemaan sata kertaa suuremmat. Tämän sodan saaliiseen sisältyy paljon maa-alueita, ja Lännen on pakko tunnustaa Israelin Pyhä Jumala. Israel selviytyy sodasta ainoana pysyvänä valtiona tuolla alueella. Paljon arabeja, jopa miljoonia, kuolee. Islam saa kuolinhaavan Israelin Pyhän Jumalan kädestä.

      Valmistakaa sydämenne, HERRA on ovella ilmestyäkseen Morsiamelleen, voittoisalle Seurakunnalle, tänä keskiyön hetkenä.

      Rukoilkaa niiden puolesta, jotka pimeys on saanut valtaansa, että Jumala voisi koskettaa heitä ajoissa.

    • Anonyymi

      https://www.joukopiho.fi/

      Dumitru Dudumanin

      ilmestysnäky 22.4.1996

      Kiinan ja Venäjän isku

      Rukoiltuani menin nukkumaan. Olin yhä hereillä, kun kuulin yhtäkkiä torven soivan. Ääni huusi minulle: "Nouse seisomaan!"Olin näyssäni Amerikassa.

      Kävelin kodistani ulos ja aloin etsiä henkilöä, joka oli puhunut minulle. Kun katselin ympärilleni, näin kolme samalla tavalla pukeutunutta miestä. Kahdella heistä oli aseet. Yksi aseistetuista miehistä tuli luokseni. "Minä herätin sinut näyttääkseni sinulle, mitä on tulossa", hän sanoi. "Tulekanssani." En tiennyt, mihin minua vietiin. Mutta kun saavuimme erääseen paikkaan, hän sanoi: "Pysähdy tähän!" Minulle ojennettiin kiikarit ja minun käskettiin katsoa niiden läpi. "Seiso siinä, älä liiku, ja katso", hän jatkoi. "Tulet näkemään, mitä he sanovat ja mitä he valmistelevat Amerikkaa varten."

      Kun katsoin näin suuren valon. Sen yläpuolelle ilmestyi tumma pilvi. Näin Venäjän presidentin, lyhyen ja pyöreähkön miehen, joka sanoi olevansa Kiinan presidentti, ja kaksi muuta. Nuo kaksi muuta sanoivat myös, mistä he olivat kotoisin, mutta minä en ymmärtänyt. Joka tapauksessa tajusin, että he olivat joltain Venäjän hallitsemalta alueelta.

      Miehet astuivat ulos pilvestä. Venäjän presidentti alkoi puhua kiinalaiselle miehelle. "Minä annan sinulle maan kaikkine ihmisineen, mutta ensin sinun tulee vapauttaa Taiwan amerikkalaisista. Älä pelkää, me hyökkäämme heidän kimppuunsa takaa päin."

      Ääni sanoi minulle: "Katso mistä kohtaa venäläiset tunkeutuvat Amerikkaan." Näin miten nämä sanat kirjoitettiin: Alaska, Minnesota ja Florida.

      Sitten mies puhui jälleen: "Kun Amerikka alkaa sodan Kiinan kanssa, venäläiset iskevät ilman varoitusta." Kaksi muuta presidenttiä sanoivat: "Myös me tulemme taistelemaan sinun kanssasi."

      Kummallakin oli jo suunniteltuna paikka, mistä hyökkäys alkaisi. Kaikki puristivat käsiä ja halasivat. Sitten he kaikki allekirjoittivat sopimuksen. Yksi heistä sanoi: "Olemme varmoja, että myös Korea ja Kuuba ovat meidän puolellamme. Ei ole epäilystäkään siitä, ettemme voisi yhdessä tuhota Amerikkaa."

      Venäjän presidentti alkoi puhua painokkaasti: "Miksi antaisimme amerikkalaisten johtaa meitä? Miksi emme hallitsisi itse maailmaa? Amerikkalaiset tulee potkaista ulos myös Euroopasta! Silloin voisin tehdä Euroopalle mitä minä haluan!"

      Vieressäni seisova mies sanoi: "Mitä sinä näit merkitsee seuraavaa: venäläiset ovat olevinaan ystäviä ja he sanovat kunnioittavansa yhteisiä sopimuksia.

      Mutta kaikki mitä minä olen näyttänyt sinulle, tuo esille sen, miten kaikki tulee
      TODELLISUUDESSA tapahtumaan.

      Sinun tulee kertoa amerikkalaisille, mitä Amerikkaa vastaan suunnitellaan. Kun kaikki sitten toteutuu, ihmiset tulevat muistamaan Herran puhumat sanat.

      "Kuka sinä olet?" kysyin. "Minä olen Amerikan suojelija. Amerikan synnit ovat nousseet Jumalan eteen. Jumala sallii tämän tuhon tapahtua, sillä hän ei voi enää sietää niin suurta pahuutta.

      Jumalalla on kuitenkin edelleen oma kansansa, joka palvoo häntä puhtaalla sydämellä tehdessään hänen työtään. Jumala on valmistanut taivaallisen sotajoukon pelastamaan nämä ihmiset.

      Siinä katsoessani suuri sotajoukko, joka oli hyvin aseistautunut ja valkoisin pukeutunut, ilmestyi eteeni. "Näetkö tuota?" mies kysyi. "Tämä sotajoukko käy taisteluun pelastaakseen minun valittuni. Silloin Jumalaa pelkäävän ja jumalattoman ero tulee olemaan ilmeinen."

    • Anonyymi

      12.5.2018

      Uni sodasta Israelissa ja iskusta Tel Aviviin

      Christine Beadsworth, Etelä-Afrikassa asuva kirjailija ja taiteilija, näki toissapäivänä 10.5.2015 unen, jossa hän kuuli israelilaisen miehen laulavan valittaen ja surumielisenä yhä uudestaan: ”Oi Israel, kuinka ovatkaan mahtavat kaatuneet, kuule äitien itkua, oi Israel.”

      Christine näki samalla, miten hänen ohitseen meni pitkä, loppumattomalta vaikuttava jono puisia ruskeita ruumisarkkuja.

      Christine rukoili seuraavana päivänä palavasti Israelin puolesta, kun hän kuuli Herran sanovan: ”Minä lyön päätä, jotta sydän kääntyisi minun puoleeni. Minä suojelen Siionia.”

      Silloin Christine ymmärsi, että iskun saava pää on Tel Aviv, jota rangaistaan homouden, ylpeyden ja ihmisviisauden palvonnan takia, ja sydän on Siion eli Jerusalem, jota Jumala suojelee.

      Tämä on tuomio myös kaikille niille kansoille, jotka pitävät suurlähetystöään Tel Avivissa, vaikka Jerusalem on Israelin pääkaupunki.

      ------------------

      Kun Christine kysyi ajankohtaa, hän sai vastauksen, että hyökkäys Tel Aviviin tapahtuu USAn ja Guatemalan suurlähetystöjen Jerusalemiin siirtymisen eli 14.5. ja 16.5.2018 jälkeen.

      ------------------

      Jouko Pihon kommentti:

      Uskon että näin tapahtuu. Jumala tuhosi Sodomankin, joten Tel Avivin, maailman homopääkaupungin, rankaiseminen on hyvin uskottavaa. Mutta tuomion tarkoituksena on siis ennen kaikkea se, että se herättäisi israelilaisia hylkäämään syntinsä ja kääntymään Jumalan puoleen.

      • Anonyymi

        https://www.joukopiho.fi/

        Maailman paras gaykaupunki - Tel Aviv!

        https://www.is.fi/matkat/art-2000000472930.html

        Julkaistu: 30.1.2012

        Ei ihan ensimmäiseksi tulisi mieleen kaupunki Lähi-idässä, mutta näin kuulemma on. Maailman parhaaksi gaykaupungiksi on valittu Isrealin Tel Aviv.

        -------------

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Eurovision_laulukilpailu_2023

        Eurovision laulukilpailu 2023 on järjestyksessään 67. Eurovision laulukilpailu. Se järjestetään Liverpoolissa, Yhdistyneessä kuningaskunnassa. Vuoden 2022 kilpailun voitti Ukrainan Kalush Orchestra kappaleellaan "Stefania", mutta Venäjän hyökkäyksen vuoksi kilpailua ei pystytä järjestämään voittajamaassa. Kilpailun semifinaalit järjestetään 9. ja 11. toukokuuta ja finaali 13. toukokuuta 2023.

        Vuoden 2023 kilpailu järjestetään Ison-Britannian Liverpoolissa. Venäjän hyökkäyksen vuoksi kilpailua ei voida järjestää edellisen vuoden voittajamaassa, Ukrainassa.

        Isäntämaan valinta

        Ukraina voitti vuoden 2022 kilpailun, joten Eurovision laulukilpailun perinteen mukaan maa olisi järjestänyt vuoden 2023 kilpailun.

        Ukraina oli isännöinyt kilpailua aikaisemmin vuosina 2005 ja 2017. Venäjän hyökättyä Ukrainaan spekuloitiin, pystyisikö maa järjestämään kilpailun epävakaan tilanteen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.joukopiho.fi/

        Maailman paras gaykaupunki - Tel Aviv!

        https://www.is.fi/matkat/art-2000000472930.html

        Julkaistu: 30.1.2012

        Ei ihan ensimmäiseksi tulisi mieleen kaupunki Lähi-idässä, mutta näin kuulemma on. Maailman parhaaksi gaykaupungiksi on valittu Isrealin Tel Aviv.

        -------------

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Eurovision_laulukilpailu_2023

        Eurovision laulukilpailu 2023 on järjestyksessään 67. Eurovision laulukilpailu. Se järjestetään Liverpoolissa, Yhdistyneessä kuningaskunnassa. Vuoden 2022 kilpailun voitti Ukrainan Kalush Orchestra kappaleellaan "Stefania", mutta Venäjän hyökkäyksen vuoksi kilpailua ei pystytä järjestämään voittajamaassa. Kilpailun semifinaalit järjestetään 9. ja 11. toukokuuta ja finaali 13. toukokuuta 2023.

        Vuoden 2023 kilpailu järjestetään Ison-Britannian Liverpoolissa. Venäjän hyökkäyksen vuoksi kilpailua ei voida järjestää edellisen vuoden voittajamaassa, Ukrainassa.

        Isäntämaan valinta

        Ukraina voitti vuoden 2022 kilpailun, joten Eurovision laulukilpailun perinteen mukaan maa olisi järjestänyt vuoden 2023 kilpailun.

        Ukraina oli isännöinyt kilpailua aikaisemmin vuosina 2005 ja 2017. Venäjän hyökättyä Ukrainaan spekuloitiin, pystyisikö maa järjestämään kilpailun epävakaan tilanteen vuoksi.

        http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Paivittain_11_2013/Index.html

        10.5.2013

        Lisää juttua Krista Siegfridsistä, kappaleesta "Marry me" ja seitsemän vuoden jaksosta

        Olli kirjoitti minulle mailin 4.5. jossa hän toi esille Kristan euroviisujen sen puolen, jonka julkaisin vasta eilen siksi koska jouduin miettimään pitkään.
        Tässä Ollin lisäys heti perään:

        Tuossa on Suomen viisun sanat: http://4lyrics.eu/esc/2013/krista-siegfrids-marry-me/

        Löydätkö niistä mitään erikoista? Ainakin odottamisesta puhutaan (“This is the day, I don’t wanna wait much longer now”). Muuten kyllä aika tyhjänpäiväistä riimittelyä.

        Tytön nimi on muuten Siegfrids eikä Siegfrieds ja hän on
        Kristan symboliikka rokkimimmi. Hän ylistää haastatteluissa Lordia ja mieleeni tuli, etteikö kappaleessa voitaisi viitata myös saatanan morsiameen eli Suomi-neidon vihkimiseen saatanan morsiameksi NWO:n aikana (Sauli Niinistö ja Jyrki Katainen ovat NWO-miehiä). Mutta asioilla on aina käänteinenkin puolensa ja vihollisen hurratessa tapahtuu vastaavia Jumalan taivaassa. Nämä tapahtumat ovat kuin toistensa peilikuvia. Antikristuksen aika alkaa seurakunnan (morsian) tempauksesta. T: Olli

        Myöhemmin Olli mailasi näin:

        Hei, saatoin erehtyä pahastikin Kristasta, Suomen euroviisuedustajasta. Olisiko pukeutunut valkeuden enkeliksi? Nimittäin luin seuraavan uutisen:
        http://www.iltasanomat.fi/euroviisut/art-1288556893232.html
        Suuteli siis naista lavalla ja varmasti oli kannanotto homoliittojen puolesta Suomessa.

        Jarmo jatkaa:

        Kristahan on koko Euroviisujen ajan tuonut esille tahtoaan saada sukupuolineutraali avioliittolaki Suomeen ja tietysti koko Eurooppaan. Vastasin Ollille parissa mailissani nimenomaan siitä että vaikka nämä kaksi, Lordi ja Krista, ovat edustajina ja ihmisinä paljon enemmän saatanan palvelijoita ja tämän maailman perään haikailevia ihmisiä kuin että olisivat jollain tavalla meille esikuvia tai meidän pitäisi jotenkin olla pitämättä heistä tai vastaavasti kannustaa ja pitää heistä. Tarkoitin että he eivät vaikuta minun eikä sinun, rakas "aidosti uskova seisar tai veli" uskonelämäämme millään tavalla. He ovat maailman pelinappuloita, joita saatana tämän maailman herrana ohjailee ja Jumala säätää sallimuksen kaikelle tapahtua. Siksi jos olemme nähneet Jeesuksen veressä oman pelastumisemme, ei saatanalla ole meihin mitään valtaa. Näihin sitten taas on ja siksi heissä näkyy myös Jumalan ovela puhe. Vaikka he ovat moneltakin osin täysin saatana vietävissä, on Raamattu opettanut monta asiaa lukea Jumalan puhetta jumalattomienkin kautta.

        Ajatelkaas nyt esimerkiksi kokonaisuutta, jossa näitten poloisten kautta käy Joosefin tarina hyvin toteen, jossa oli mm. Israelin yhdentoista pojan ja isän pelastus nälkäkuolemalta. Lordi symboloi vuonna 2006 Jumalan varoitusta että saatana ja hänen hirviöt saavat vallan. Sitten taas Krista tuo häät tasan seitsemän vuoden kuluttua ja se turmelluksen täyttymisen myötä 2013 jossa käy Sodoman ja Gomorran tapahtumaketjukin läpi, mies menee miehelle ja naiset syttyvät toisiinsa. Näiden Euroviisujen viesti on aika selvä, ensin on 2006-2013 seitsemän lihavaa vuotta ja sitten alkaa kaikua synkät tuulet jotka tuovat ne toiset 7 laihaa vuotta.

        Mitä tulee esim. Kristan symboliikkaan, niin Markku huomasi yllä kuvassa yksisilmä symbolin, johon Ollikin maileissaan viittasi. Krista viestii tajuamattaan myös antikristuksen tulon ja toisen pimeäksi menneen OIKEAN silmän edessä on sopimusliiton merkki, kädet lyövät yhtä. Hän esiintyy kuvissa suurinpiirtein porttomorsiamena, ristin symboli korvassaan. Oikein selvää kieltä mitä tuleman pitää, vain punainen asu ja viinimalja enää puuttuu.

        Tästä yhteydestä tuntuu löytyvän vaikka mitä, mutta nyt en paneudu tähän tämän enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Paivittain_11_2013/Index.html

        10.5.2013

        Lisää juttua Krista Siegfridsistä, kappaleesta "Marry me" ja seitsemän vuoden jaksosta

        Olli kirjoitti minulle mailin 4.5. jossa hän toi esille Kristan euroviisujen sen puolen, jonka julkaisin vasta eilen siksi koska jouduin miettimään pitkään.
        Tässä Ollin lisäys heti perään:

        Tuossa on Suomen viisun sanat: http://4lyrics.eu/esc/2013/krista-siegfrids-marry-me/

        Löydätkö niistä mitään erikoista? Ainakin odottamisesta puhutaan (“This is the day, I don’t wanna wait much longer now”). Muuten kyllä aika tyhjänpäiväistä riimittelyä.

        Tytön nimi on muuten Siegfrids eikä Siegfrieds ja hän on
        Kristan symboliikka rokkimimmi. Hän ylistää haastatteluissa Lordia ja mieleeni tuli, etteikö kappaleessa voitaisi viitata myös saatanan morsiameen eli Suomi-neidon vihkimiseen saatanan morsiameksi NWO:n aikana (Sauli Niinistö ja Jyrki Katainen ovat NWO-miehiä). Mutta asioilla on aina käänteinenkin puolensa ja vihollisen hurratessa tapahtuu vastaavia Jumalan taivaassa. Nämä tapahtumat ovat kuin toistensa peilikuvia. Antikristuksen aika alkaa seurakunnan (morsian) tempauksesta. T: Olli

        Myöhemmin Olli mailasi näin:

        Hei, saatoin erehtyä pahastikin Kristasta, Suomen euroviisuedustajasta. Olisiko pukeutunut valkeuden enkeliksi? Nimittäin luin seuraavan uutisen:
        http://www.iltasanomat.fi/euroviisut/art-1288556893232.html
        Suuteli siis naista lavalla ja varmasti oli kannanotto homoliittojen puolesta Suomessa.

        Jarmo jatkaa:

        Kristahan on koko Euroviisujen ajan tuonut esille tahtoaan saada sukupuolineutraali avioliittolaki Suomeen ja tietysti koko Eurooppaan. Vastasin Ollille parissa mailissani nimenomaan siitä että vaikka nämä kaksi, Lordi ja Krista, ovat edustajina ja ihmisinä paljon enemmän saatanan palvelijoita ja tämän maailman perään haikailevia ihmisiä kuin että olisivat jollain tavalla meille esikuvia tai meidän pitäisi jotenkin olla pitämättä heistä tai vastaavasti kannustaa ja pitää heistä. Tarkoitin että he eivät vaikuta minun eikä sinun, rakas "aidosti uskova seisar tai veli" uskonelämäämme millään tavalla. He ovat maailman pelinappuloita, joita saatana tämän maailman herrana ohjailee ja Jumala säätää sallimuksen kaikelle tapahtua. Siksi jos olemme nähneet Jeesuksen veressä oman pelastumisemme, ei saatanalla ole meihin mitään valtaa. Näihin sitten taas on ja siksi heissä näkyy myös Jumalan ovela puhe. Vaikka he ovat moneltakin osin täysin saatana vietävissä, on Raamattu opettanut monta asiaa lukea Jumalan puhetta jumalattomienkin kautta.

        Ajatelkaas nyt esimerkiksi kokonaisuutta, jossa näitten poloisten kautta käy Joosefin tarina hyvin toteen, jossa oli mm. Israelin yhdentoista pojan ja isän pelastus nälkäkuolemalta. Lordi symboloi vuonna 2006 Jumalan varoitusta että saatana ja hänen hirviöt saavat vallan. Sitten taas Krista tuo häät tasan seitsemän vuoden kuluttua ja se turmelluksen täyttymisen myötä 2013 jossa käy Sodoman ja Gomorran tapahtumaketjukin läpi, mies menee miehelle ja naiset syttyvät toisiinsa. Näiden Euroviisujen viesti on aika selvä, ensin on 2006-2013 seitsemän lihavaa vuotta ja sitten alkaa kaikua synkät tuulet jotka tuovat ne toiset 7 laihaa vuotta.

        Mitä tulee esim. Kristan symboliikkaan, niin Markku huomasi yllä kuvassa yksisilmä symbolin, johon Ollikin maileissaan viittasi. Krista viestii tajuamattaan myös antikristuksen tulon ja toisen pimeäksi menneen OIKEAN silmän edessä on sopimusliiton merkki, kädet lyövät yhtä. Hän esiintyy kuvissa suurinpiirtein porttomorsiamena, ristin symboli korvassaan. Oikein selvää kieltä mitä tuleman pitää, vain punainen asu ja viinimalja enää puuttuu.

        Tästä yhteydestä tuntuu löytyvän vaikka mitä, mutta nyt en paneudu tähän tämän enempää.

        http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Paivittain_11_2013/Index.html

        18.4.2013

        Luopumus Sodomassa ja Gomorrassa, Suomessa ja Ruotsissa

        Lehti: Suomen euroviisuedustajan Krista Siegfridsin lesbosuudelma ei ole jäämässä ainoaksi kohusuudelmaksi euroviisulavalla. Perjantaina euroviisuharjoitukset vedettiin läpi ensimmäisen kerran väliaikanumeroineen, ja siitä paljastui yllätys.
        - Juontaja Petra Mede esittää kabareetyyppisen shown, jossa hän laulaa ironiseen sävyyn ruotsalaisista kliseistä kuten hirvistä ja kansantanssista, kertoo Yle Uutisten toimittaja Ville Vedenpää Malmösta. Shownsa aikana Mede asettautuu kahden käsikkäin olevan miehen väliin todeten: "You may kiss the groom" (voit suudella sulhasta). Kehotuksen jälkeen miehet suutelevat toisiaan.
        Krista Siegfrids päättää esityksensä

        suutelemalla naispuolista taustatanssijaansa. Suudelma on herättänyt kohun, ja esimerkiksi viisuihin niin ikään osallistuvassa Georgiassa kahden naisen välistä suudelmaa on kauhisteltu.
        Siegfrids totesi mm. tänään perjantaina Twitterissä, että nyt on vuosi 2013 ja hän voi suudella, ketä haluaa.

        Luopumalla luonnollisuudesta, luopumalla vanhoista neuvoista ja laeista, he väittävät olevansa viisaita nyt vuonna 2013, he ovatkin tulleet tyhmiksi, koska ovat vaihtaneet meille jo tuhansia vuosia katoamattoman Jumalan sanan kirkkauden tämä vuoden 2013 katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin. Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa.

        He ovat vaihtaneet Jumalan ikuiseksi totuudeksi ja viisaudeksi antamat ohjeet valheeseen, he ovat ryhtyneet palvelemaan ja kunnioittamaan luotua eivätkä Luojaansa. Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan. Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi.

        Arkkipiispa Kari Mäkinen puhui homoliittojen puolesta kirkolliskokouksen työskentelyviikon avajaisissa Turussa 13.5. maanantaina. Hän puhui luotuna olemisen salaisuudesta, jossa ihminen tarvitsee toista ihmistä, läheisyyttä, rakkautta ja lämpöä. Olen oppinut, että juuri siinä on Jumalan ihmiselle antaman seksuaalisuuden tärkeä merkitys, Mäkinen sanoi. Tässä katsannossa ei ole eroa heteroseksuaalisen ja homoseksuaalisen parisuhteen välillä. Molemmat parisuhteet ovat osapuolille yhtä tärkeitä, yhtä herkkiä ja yhtä haavoittuvia, hän lisäsi. Hänen mielestään sekä heterot että homot tarvitsevat pysyvyydelleen ja kestävyydelleen tukea. Siksi on merkittävää, että yhteiskunnassa luodaan lainsäädännöllä rakenteita, jotka antavat turvaa ja suojaa parisuhteelle ja sen osapuolille. Niitä tarvitsevat sekä heteroseksuaaliset parit että homoseksuaaliset parit, Mäkinen sanoi.

        Paavalin sanat viisaista jotka ovat tyhmiksi tulleet; voi että, kun on totta kuin rotta... Arkkipiispakin on niin tyhmäksi tullut, ettei erota seksuaalisuuden ja rakkauden eroavaisuutta toisistaan. Ymmärrän sen kyllä hyvin ettei tavallinen radio- tai tv toimittaja voi ymmärtää rakkauden ja seksuaalisen halun ja himon eroavaisuutta toisistaan. Eihän ne mymmärrä yksinkertaisempiakaan asioita, kuten tasa-arvo, luomisprosessi tai suvaitsevaisuusilmiöt, jotka ovat yhtä mahdottomia kuin ikiliikkujan, aikakoneen tai ikuisen elämän keksiminen. Ne ovat vain Jumalan lapsen hallussa olevaa salattua tietoa ja ymmärrystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Paivittain_11_2013/Index.html

        18.4.2013

        Luopumus Sodomassa ja Gomorrassa, Suomessa ja Ruotsissa

        Lehti: Suomen euroviisuedustajan Krista Siegfridsin lesbosuudelma ei ole jäämässä ainoaksi kohusuudelmaksi euroviisulavalla. Perjantaina euroviisuharjoitukset vedettiin läpi ensimmäisen kerran väliaikanumeroineen, ja siitä paljastui yllätys.
        - Juontaja Petra Mede esittää kabareetyyppisen shown, jossa hän laulaa ironiseen sävyyn ruotsalaisista kliseistä kuten hirvistä ja kansantanssista, kertoo Yle Uutisten toimittaja Ville Vedenpää Malmösta. Shownsa aikana Mede asettautuu kahden käsikkäin olevan miehen väliin todeten: "You may kiss the groom" (voit suudella sulhasta). Kehotuksen jälkeen miehet suutelevat toisiaan.
        Krista Siegfrids päättää esityksensä

        suutelemalla naispuolista taustatanssijaansa. Suudelma on herättänyt kohun, ja esimerkiksi viisuihin niin ikään osallistuvassa Georgiassa kahden naisen välistä suudelmaa on kauhisteltu.
        Siegfrids totesi mm. tänään perjantaina Twitterissä, että nyt on vuosi 2013 ja hän voi suudella, ketä haluaa.

        Luopumalla luonnollisuudesta, luopumalla vanhoista neuvoista ja laeista, he väittävät olevansa viisaita nyt vuonna 2013, he ovatkin tulleet tyhmiksi, koska ovat vaihtaneet meille jo tuhansia vuosia katoamattoman Jumalan sanan kirkkauden tämä vuoden 2013 katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin. Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa.

        He ovat vaihtaneet Jumalan ikuiseksi totuudeksi ja viisaudeksi antamat ohjeet valheeseen, he ovat ryhtyneet palvelemaan ja kunnioittamaan luotua eivätkä Luojaansa. Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan. Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi.

        Arkkipiispa Kari Mäkinen puhui homoliittojen puolesta kirkolliskokouksen työskentelyviikon avajaisissa Turussa 13.5. maanantaina. Hän puhui luotuna olemisen salaisuudesta, jossa ihminen tarvitsee toista ihmistä, läheisyyttä, rakkautta ja lämpöä. Olen oppinut, että juuri siinä on Jumalan ihmiselle antaman seksuaalisuuden tärkeä merkitys, Mäkinen sanoi. Tässä katsannossa ei ole eroa heteroseksuaalisen ja homoseksuaalisen parisuhteen välillä. Molemmat parisuhteet ovat osapuolille yhtä tärkeitä, yhtä herkkiä ja yhtä haavoittuvia, hän lisäsi. Hänen mielestään sekä heterot että homot tarvitsevat pysyvyydelleen ja kestävyydelleen tukea. Siksi on merkittävää, että yhteiskunnassa luodaan lainsäädännöllä rakenteita, jotka antavat turvaa ja suojaa parisuhteelle ja sen osapuolille. Niitä tarvitsevat sekä heteroseksuaaliset parit että homoseksuaaliset parit, Mäkinen sanoi.

        Paavalin sanat viisaista jotka ovat tyhmiksi tulleet; voi että, kun on totta kuin rotta... Arkkipiispakin on niin tyhmäksi tullut, ettei erota seksuaalisuuden ja rakkauden eroavaisuutta toisistaan. Ymmärrän sen kyllä hyvin ettei tavallinen radio- tai tv toimittaja voi ymmärtää rakkauden ja seksuaalisen halun ja himon eroavaisuutta toisistaan. Eihän ne mymmärrä yksinkertaisempiakaan asioita, kuten tasa-arvo, luomisprosessi tai suvaitsevaisuusilmiöt, jotka ovat yhtä mahdottomia kuin ikiliikkujan, aikakoneen tai ikuisen elämän keksiminen. Ne ovat vain Jumalan lapsen hallussa olevaa salattua tietoa ja ymmärrystä.

        https://www.pelastussanoma.fi/Jumalan lasten kalenteri/Luukku29.htm

        10.5.2009 Homous ja lesbous - puhdas avioliitto, heteroliitto

        Aivan alkuaikoina tunnettiin vain ja ainoastaan miesten kesken homoutta. Miksiköhän näin?
        3. Mooseksen kirja 18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

        Seuraavassa vihjaisu tulevasta, koska kaikki alkoi kait housuista.

        5. Mooseksen kirja 22:5 Nainen älköön käyttäkö miehen tamineita, älköönkä mies pukeutuko naisen vaatteisiin; sillä jokainen, joka niin tekee, on kauhistus Herralle, sinun Jumalallesi.


        Alussa siis vain homot tekivät selvästi Jumalalle pilkkaa ja surua saastumisellaan. Tässä tulemme selvästi henkimaailman olemassaoloon käsiksi, koska ihminen saastuu himoistaan, ei itsekseen. Henkimaailma siis halusi ihmisen saastuvan jotenkin symbolisella tavalla täyttäen konkretian. Lopputulos on homous miesten kesken. Henkimaailma tiesi avioliiton merkityksen ja sen, kuka on perheen pää. MIES. Mies siis pitää saastuttaa mieheen sekaantumaan ja
        näin kävi. Tästä menee pitkän aikaa, kunnes ensimmäisen kerran käytetään Paavalin kirjeessä:
        Roomalaiskirje 1:26-32 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;7 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        Jeesus oli kuollut ja termi "morsian" oli tullut saatanan hallinnon tietoisuuteen, joten nyt on muutettava taktiikkaa ja laitettava naiset kiinnostumaan toisistaan seksuaalisesti.

        Mihin tämä sitten johti nykymaailmassa? Luopumukseen.

        Symbolikielessä kylkiluu = nainen.
        Nainen taas = uskova kristillinen yhteisö, kirkkokunta
        Nainen joka uskoo milloin ufoihin, milloin mihinkin New Age uskontoon = portto
        Sen sijaan nainen, joka alkaa seurustella muslimien, hindujen ja muiden kanssa = lesbo

        Tämä on karua kertomaa, mutta yhtä kaikki, henkimaailma tätä hakee saastuttaakseen ihmisen pois avioliitosta, niin ettei heteroavioliitto edes ole mikään tavoite, vaan rasite. Tämä nykymaailma näyttää koko ajan mihin henkimaailma sitä vie. Mies ja nainen ovat liitossa keskenään pian epäsuosittu näky ja homosuhteet ovat jotain hienoa.
        Tämä on siis luopumusta liitosta, Jumalan liitosta.

        Laulujen laulu 2:10-13 Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule. Sillä katso, talvi on väistynyt, sateet ovat ohitse, ovat menneet menojaan. Kukkaset ovat puhjenneet maahan, laulun aika on tullut, ja metsäkyyhkysen ääni kuuluu maassamme. Viikunapuu tekee keväthedelmää, viiniköynnökset ovat kukassa ja tuoksuavat. Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.

        Tässä on lupaus heterosuhteesta, joka pitää morsiamen osalta ylkäänsä ja sulhasen osalta, joka hakee morsiamensa kotiin, isänsä luo. Nämä jakeet eivät ole sattumalta kirjoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.pelastussanoma.fi/Jumalan lasten kalenteri/Luukku29.htm

        10.5.2009 Homous ja lesbous - puhdas avioliitto, heteroliitto

        Aivan alkuaikoina tunnettiin vain ja ainoastaan miesten kesken homoutta. Miksiköhän näin?
        3. Mooseksen kirja 18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

        Seuraavassa vihjaisu tulevasta, koska kaikki alkoi kait housuista.

        5. Mooseksen kirja 22:5 Nainen älköön käyttäkö miehen tamineita, älköönkä mies pukeutuko naisen vaatteisiin; sillä jokainen, joka niin tekee, on kauhistus Herralle, sinun Jumalallesi.


        Alussa siis vain homot tekivät selvästi Jumalalle pilkkaa ja surua saastumisellaan. Tässä tulemme selvästi henkimaailman olemassaoloon käsiksi, koska ihminen saastuu himoistaan, ei itsekseen. Henkimaailma siis halusi ihmisen saastuvan jotenkin symbolisella tavalla täyttäen konkretian. Lopputulos on homous miesten kesken. Henkimaailma tiesi avioliiton merkityksen ja sen, kuka on perheen pää. MIES. Mies siis pitää saastuttaa mieheen sekaantumaan ja
        näin kävi. Tästä menee pitkän aikaa, kunnes ensimmäisen kerran käytetään Paavalin kirjeessä:
        Roomalaiskirje 1:26-32 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;7 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        Jeesus oli kuollut ja termi "morsian" oli tullut saatanan hallinnon tietoisuuteen, joten nyt on muutettava taktiikkaa ja laitettava naiset kiinnostumaan toisistaan seksuaalisesti.

        Mihin tämä sitten johti nykymaailmassa? Luopumukseen.

        Symbolikielessä kylkiluu = nainen.
        Nainen taas = uskova kristillinen yhteisö, kirkkokunta
        Nainen joka uskoo milloin ufoihin, milloin mihinkin New Age uskontoon = portto
        Sen sijaan nainen, joka alkaa seurustella muslimien, hindujen ja muiden kanssa = lesbo

        Tämä on karua kertomaa, mutta yhtä kaikki, henkimaailma tätä hakee saastuttaakseen ihmisen pois avioliitosta, niin ettei heteroavioliitto edes ole mikään tavoite, vaan rasite. Tämä nykymaailma näyttää koko ajan mihin henkimaailma sitä vie. Mies ja nainen ovat liitossa keskenään pian epäsuosittu näky ja homosuhteet ovat jotain hienoa.
        Tämä on siis luopumusta liitosta, Jumalan liitosta.

        Laulujen laulu 2:10-13 Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule. Sillä katso, talvi on väistynyt, sateet ovat ohitse, ovat menneet menojaan. Kukkaset ovat puhjenneet maahan, laulun aika on tullut, ja metsäkyyhkysen ääni kuuluu maassamme. Viikunapuu tekee keväthedelmää, viiniköynnökset ovat kukassa ja tuoksuavat. Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.

        Tässä on lupaus heterosuhteesta, joka pitää morsiamen osalta ylkäänsä ja sulhasen osalta, joka hakee morsiamensa kotiin, isänsä luo. Nämä jakeet eivät ole sattumalta kirjoitettu.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Vjerka_Serdjutška


        Andri Myh’ailovytš Danylko (ukr. Андрій Михайлович Данилко; syntynyt 2. lokakuuta 1973 Pultava, Ukrainan SNT, Neuvostoliitto), taiteilijanimeltään Vjerka Serdjutška (ukr. Вєрка Сердючка), on ukrainalainen koomikko, tanssija ja poplaulaja. Hän edusti Ukrainaa Helsingissä Eurovision laulukilpailussa 2007 kappaleella ”Dancing Lasha Tumbai”.

        Esityksessään Serdjutška oli pukeutunut naiseksi ja hopeiseen folioasuun, ja hänellä oli päänsä päällä hopeinen tähti.

        Edustuskappaleessa laulettiin saksaksi, ukrainaksi, englanniksi, venäjäksi ja mongoliksi sanoituksia, jotka eivät tarkoita oikeastaan mitään. Serdjutška oli yksi finaalin ennakkosuosikeista ja sijoittui lopulta toiseksi 235 pisteellään. Hän hävisi voittaneelle Serbialle 33 pisteellä.

        Serdjutškan laulua arvosteltiin, kun osa eurooppalaisista oli kuulevinaan laulussa laulettavan Russia goodbye (hyvästi Venäjä). Serdjutška kiisti asian ja varmuuden vuoksi muutti kappaleen nimeksi ”Dancing Lasha Tumbai”. Serdjutškan mukaan Lasha Tumbai on mongolia ja tarkoittaa kermavaahtoa.

        VERKA SERDUCHKA — DANCING LASHA TUMBAI [OFFICIAL VIDEO]

        https://www.youtube.com/watch?v=M8q-Yq8GZAk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Vjerka_Serdjutška


        Andri Myh’ailovytš Danylko (ukr. Андрій Михайлович Данилко; syntynyt 2. lokakuuta 1973 Pultava, Ukrainan SNT, Neuvostoliitto), taiteilijanimeltään Vjerka Serdjutška (ukr. Вєрка Сердючка), on ukrainalainen koomikko, tanssija ja poplaulaja. Hän edusti Ukrainaa Helsingissä Eurovision laulukilpailussa 2007 kappaleella ”Dancing Lasha Tumbai”.

        Esityksessään Serdjutška oli pukeutunut naiseksi ja hopeiseen folioasuun, ja hänellä oli päänsä päällä hopeinen tähti.

        Edustuskappaleessa laulettiin saksaksi, ukrainaksi, englanniksi, venäjäksi ja mongoliksi sanoituksia, jotka eivät tarkoita oikeastaan mitään. Serdjutška oli yksi finaalin ennakkosuosikeista ja sijoittui lopulta toiseksi 235 pisteellään. Hän hävisi voittaneelle Serbialle 33 pisteellä.

        Serdjutškan laulua arvosteltiin, kun osa eurooppalaisista oli kuulevinaan laulussa laulettavan Russia goodbye (hyvästi Venäjä). Serdjutška kiisti asian ja varmuuden vuoksi muutti kappaleen nimeksi ”Dancing Lasha Tumbai”. Serdjutškan mukaan Lasha Tumbai on mongolia ja tarkoittaa kermavaahtoa.

        VERKA SERDUCHKA — DANCING LASHA TUMBAI [OFFICIAL VIDEO]

        https://www.youtube.com/watch?v=M8q-Yq8GZAk

        https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2015022019230704

        Presidentti Niinistö vahvisti lain tasa-arvoisesta avioliitosta

        Presidentti Sauli Niinistö vahvisti perjantaina tasa-arvoiseen avioliittoon liittyvät avioliittolain muutokset.

        Perjantai 20.2.2015 klo 12:01

        Uudistettu laki tulee voimaan maaliskuun alusta vuonna 2017.

        Oikeusministeriö ryhtyy valmistelemaan tasa-arvoisen avioliittolain edellyttämiä muiden lakien muutoksia. Muutostarpeita löytynee esimerkiksi sosiaali- ja terveysministeriön hallinnonalalla erilaisia etuusjärjestelmiä koskevasta lainsäädännöstä.

        Eduskunta edellytti, että muutoksia koskeva lakiesitys annetaan eduskunnalle vuoden loppuun mennessä.

        -------------

        Samaa sukupuolta olevien avioliitto

        Tasa-arvoinen avioliittolaki täytti kolme vuotta, sateenkaaripapeista meneillään neljä oikeusjuttua – arkkipiispa Luoma: "Määrä tuntuu aika vähäiseltä"

        Yle selvitti, millaisia sanktioita tuomiokapitulit ovat antaneet homopareja vihkineille papeille. Asiassa on vireillä Korkeimman hallinto-oikeuden merkittävä ennakkopäätös.

        12.3.2020 6:00

        Päivitetty 13.3.2020 8:41

        Samaa sukupuolta olevien avioliitto

        Tasa-arvoinen avioliittolaki täytti kolme vuotta, sateenkaaripapeista meneillään neljä oikeusjuttua – arkkipiispa Luoma: "Määrä tuntuu aika vähäiseltä"

        Yle selvitti, millaisia sanktioita tuomiokapitulit ovat antaneet homopareja vihkineille papeille. Asiassa on vireillä Korkeimman hallinto-oikeuden merkittävä ennakkopäätös.

        Tasa-arvoinen avioliittolaki täytti maaliskuun alussa kolme vuotta. Yle selvitti, millaisia sanktioita tuomiokapitulit ovat lain voimassaoloaikana antaneet homopareja vihkineille tai siunanneille papeille, ja missä vaiheessa näiden sanktioiden juridinen käsittely on.

        Kolmen vuoden aikana tuomiokapituleissa on käsitelty yhteensä seitsemän tapausta, joissa evankelis-luterilaisen kirkon pappi on vihkinyt tai siunannut samaa sukupuolta olevan parin.

        Näistä kaksi on Lapuan hiippakunnassa, kaksi Oulussa sekä yhdet Mikkelissä, Helsingissä ja Espoossa. Espoon tapaus on ainoa siunaus, eli maistraatissa tai toisessa kirkkokunnassa solmitun liiton kirkollinen vahvistus. Muut tapaukset ovat kirkollisia vihkimisiä.

        Kuusi pappia seitsemästä sai tuomiokapituleilta seuraukseksi kirjallisen varoituksen. Helsingissä Kai Sadinmaalle päädyttiin antamaan varoituksen sijaan vakava moite.

        Tällä oli merkitystä tapauksen jatkokäsittelyn kannalta: Sadinmaa valitti päätöksestä hallinto-oikeuteen, mutta hallinto-oikeus jätti kiistellyn päätöksen tutkimatta. Oikeus katsoi, että vakava moite on lähinnä huomautukseen rinnastettavasta kehotus eikä siitä voi valittaa.

        Tulossa tärkeä ennakkopäätös

        Sadinmaan lisäksi neljä pappia on valittanut varoituksistaan hallinto-oikeuteen. Ainoastaan Oulun hiippakunnan pappi Kaarina Rauhala ja Espoon hiippakunnan pappi Anne Blomqvist eivät valittaneet.

        Blomqvist sanoo saaneesta vihkimisestä paljon vihapostia tuntemattomilta ihmisiltä ja omastakin seurakunnasta "paskaa joka suunnasta". Hän sanoo myös tienneensä, että samasta asiasta on tehty muita valituksia.

        – Ajattelin, että kun kolme muuta on jo valittanut, en vain yksinkertaisesti jaksa.

        Mielenkiintoisin on Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kansainvälisen työn pastorin Árpád Kovácsin tapaus. Kovács sai tuomiokapitulilta kirjallisen varoituksen homoparin vihkimisestä 2017.

        Hän valitti tuomiokapitulin päätöksestä Pohjois-Suomen hallinto-oikeuteen, joka päätti äänin 2–1 kumota tuomiokapitulin antaman varoituksen. Kovács piti päätöstä “suurena voittona suvaitsevaisuudelle.”

        Tuomiokapituli on hakenut hallinto-oikeuden päätökselle valituslupaa korkeimmasta hallinto-oikeudesta, ja tätä tulevaa KHO:n päätöstä kirkollishallinto eri puolilla Suomea odottaa suurella mielenkiinnolla.

        Päätös tuskin tulee kuitenkaan vielä ihan lähiaikoina: asia on tullut vireille KHO:ssa 19.7.2019 ja vastaavissa asioissa keskimääräinen käsittelyaika on 18,8 kuukautta.

        Kaikki sateenkaaripapit eivät saa varoituksia
        Mikkelin hiippakunnan alueella 2017 homoparin vihkinyt Heikki Karasti on yksi niistä, jotka ovat valittaneet saamastaan varoituksesta hallinto-oikeuteen.

        Hän on nykyisin eläkkeellä, eikä asia paljoa mieltä paina. Hän kokee tehneensä oikein ja haluaa valituksellaan yrittää liikuttaa kirkon käytäntöjä suuntaan, jonka kokee oikeaksi.

        – Uusi kirkolliskokous on kyllä avarakatseisempi kuin edellinen, mutta määräenemmistöä ei siellä saada. Siksi toivoisin, että oikeustien kautta saataisiin sellainen ratkaisu, että ne jotka haluavat, voivat vihkiä myös samaa sukupuolta olevia. Ja toisaalta ne, jotka eivät halua, heitä ei siihen pakotettaisi.

        Karasti nostaa myös esille nykyisen käytännön, jota hän pitää epäoikeudenmukaisena: kaikki tuomiokapitulit eivät anna sateenkaaripapeille varoituksia.

        – Se, tuleeko varoitus vai ei, riippuu ihan siitä, missä päin maata vihkimisen tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2015022019230704

        Presidentti Niinistö vahvisti lain tasa-arvoisesta avioliitosta

        Presidentti Sauli Niinistö vahvisti perjantaina tasa-arvoiseen avioliittoon liittyvät avioliittolain muutokset.

        Perjantai 20.2.2015 klo 12:01

        Uudistettu laki tulee voimaan maaliskuun alusta vuonna 2017.

        Oikeusministeriö ryhtyy valmistelemaan tasa-arvoisen avioliittolain edellyttämiä muiden lakien muutoksia. Muutostarpeita löytynee esimerkiksi sosiaali- ja terveysministeriön hallinnonalalla erilaisia etuusjärjestelmiä koskevasta lainsäädännöstä.

        Eduskunta edellytti, että muutoksia koskeva lakiesitys annetaan eduskunnalle vuoden loppuun mennessä.

        -------------

        Samaa sukupuolta olevien avioliitto

        Tasa-arvoinen avioliittolaki täytti kolme vuotta, sateenkaaripapeista meneillään neljä oikeusjuttua – arkkipiispa Luoma: "Määrä tuntuu aika vähäiseltä"

        Yle selvitti, millaisia sanktioita tuomiokapitulit ovat antaneet homopareja vihkineille papeille. Asiassa on vireillä Korkeimman hallinto-oikeuden merkittävä ennakkopäätös.

        12.3.2020 6:00

        Päivitetty 13.3.2020 8:41

        Samaa sukupuolta olevien avioliitto

        Tasa-arvoinen avioliittolaki täytti kolme vuotta, sateenkaaripapeista meneillään neljä oikeusjuttua – arkkipiispa Luoma: "Määrä tuntuu aika vähäiseltä"

        Yle selvitti, millaisia sanktioita tuomiokapitulit ovat antaneet homopareja vihkineille papeille. Asiassa on vireillä Korkeimman hallinto-oikeuden merkittävä ennakkopäätös.

        Tasa-arvoinen avioliittolaki täytti maaliskuun alussa kolme vuotta. Yle selvitti, millaisia sanktioita tuomiokapitulit ovat lain voimassaoloaikana antaneet homopareja vihkineille tai siunanneille papeille, ja missä vaiheessa näiden sanktioiden juridinen käsittely on.

        Kolmen vuoden aikana tuomiokapituleissa on käsitelty yhteensä seitsemän tapausta, joissa evankelis-luterilaisen kirkon pappi on vihkinyt tai siunannut samaa sukupuolta olevan parin.

        Näistä kaksi on Lapuan hiippakunnassa, kaksi Oulussa sekä yhdet Mikkelissä, Helsingissä ja Espoossa. Espoon tapaus on ainoa siunaus, eli maistraatissa tai toisessa kirkkokunnassa solmitun liiton kirkollinen vahvistus. Muut tapaukset ovat kirkollisia vihkimisiä.

        Kuusi pappia seitsemästä sai tuomiokapituleilta seuraukseksi kirjallisen varoituksen. Helsingissä Kai Sadinmaalle päädyttiin antamaan varoituksen sijaan vakava moite.

        Tällä oli merkitystä tapauksen jatkokäsittelyn kannalta: Sadinmaa valitti päätöksestä hallinto-oikeuteen, mutta hallinto-oikeus jätti kiistellyn päätöksen tutkimatta. Oikeus katsoi, että vakava moite on lähinnä huomautukseen rinnastettavasta kehotus eikä siitä voi valittaa.

        Tulossa tärkeä ennakkopäätös

        Sadinmaan lisäksi neljä pappia on valittanut varoituksistaan hallinto-oikeuteen. Ainoastaan Oulun hiippakunnan pappi Kaarina Rauhala ja Espoon hiippakunnan pappi Anne Blomqvist eivät valittaneet.

        Blomqvist sanoo saaneesta vihkimisestä paljon vihapostia tuntemattomilta ihmisiltä ja omastakin seurakunnasta "paskaa joka suunnasta". Hän sanoo myös tienneensä, että samasta asiasta on tehty muita valituksia.

        – Ajattelin, että kun kolme muuta on jo valittanut, en vain yksinkertaisesti jaksa.

        Mielenkiintoisin on Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kansainvälisen työn pastorin Árpád Kovácsin tapaus. Kovács sai tuomiokapitulilta kirjallisen varoituksen homoparin vihkimisestä 2017.

        Hän valitti tuomiokapitulin päätöksestä Pohjois-Suomen hallinto-oikeuteen, joka päätti äänin 2–1 kumota tuomiokapitulin antaman varoituksen. Kovács piti päätöstä “suurena voittona suvaitsevaisuudelle.”

        Tuomiokapituli on hakenut hallinto-oikeuden päätökselle valituslupaa korkeimmasta hallinto-oikeudesta, ja tätä tulevaa KHO:n päätöstä kirkollishallinto eri puolilla Suomea odottaa suurella mielenkiinnolla.

        Päätös tuskin tulee kuitenkaan vielä ihan lähiaikoina: asia on tullut vireille KHO:ssa 19.7.2019 ja vastaavissa asioissa keskimääräinen käsittelyaika on 18,8 kuukautta.

        Kaikki sateenkaaripapit eivät saa varoituksia
        Mikkelin hiippakunnan alueella 2017 homoparin vihkinyt Heikki Karasti on yksi niistä, jotka ovat valittaneet saamastaan varoituksesta hallinto-oikeuteen.

        Hän on nykyisin eläkkeellä, eikä asia paljoa mieltä paina. Hän kokee tehneensä oikein ja haluaa valituksellaan yrittää liikuttaa kirkon käytäntöjä suuntaan, jonka kokee oikeaksi.

        – Uusi kirkolliskokous on kyllä avarakatseisempi kuin edellinen, mutta määräenemmistöä ei siellä saada. Siksi toivoisin, että oikeustien kautta saataisiin sellainen ratkaisu, että ne jotka haluavat, voivat vihkiä myös samaa sukupuolta olevia. Ja toisaalta ne, jotka eivät halua, heitä ei siihen pakotettaisi.

        Karasti nostaa myös esille nykyisen käytännön, jota hän pitää epäoikeudenmukaisena: kaikki tuomiokapitulit eivät anna sateenkaaripapeille varoituksia.

        – Se, tuleeko varoitus vai ei, riippuu ihan siitä, missä päin maata vihkimisen tekee.

        Karastin mukaan joissain tuomiokapituleissa sanktioille on haettu oikeutusta kirkkojärjestyksen ohella kirkollisia toimituksia ohjeistavasta kirkkokäsikirjasta, joka on laadittu kauan ennen tasa-arvoista avioliittolakia.

        Kirjassa puhutaan muun muassa sulhasesta ja morsiamesta ja aviomiehestä ja aviovaimosta. Samoin kastekaavassa puhutaan isästä ja äidistä.

        Helsinki ei rankaise sateenkaaripappeja

        Helsingissä varoittamattomuudesta on tehty peräti kirjallinen päätös. Lokakuussa 2019 Helsingin tuomiokapituli käsitteli istunnossaan kolme ilmoitusta papeista, jotka ovat vihkineet samaa sukupuolta olevan parin.

        Tuomiokapituli päätyi katsomaan, että koska asia on oikeudelliselta kannalta epäselvä, ei ole tässä vaiheessa perusteltua harkita seuraamuksia papille, joka on toimittanut samaa sukupuolta olevan parin vihkimisen.

        Tällaista linjausta ei ole kuitenkaan tehty kaikissa tuomiokapituleissa. Esimerkiksi Lapualla tai Turussa asiasta ei ole tehty mitään päätöksiä.

        Arkkipiispa Tapio Luomalla on näkemys hiippakuntien erilaisiin toimintatapoihin. Luoma muistuttaa, että hiippakuntien tuomiokapitulit ovat täysin toisistaan ja toistensa päätöksistä riippumattomia, samaan tapaan kuin käräjä- tai hallinto-oikeudet.

        – Jonkinlaista eroavaisuutta yksityiskohdissa voi esiintyä, kun eri kapitulit tai jopa tuomioistuimet antavat omia ratkaisujaan. Täyttä yhdenmukaisuutta ei ole kaikissa tapauksissa helppo saavuttaa, kun ottaa huomioon vielä sen, että päätökset saattavat syntyä äänestyksen tuloksena.

        Entä onko oikeudenmukaista, että homoparin vihkimisestä voi vaikkapa Mikkelissä saada varoituksen, mutta Helsingissä tästä ei koidu mitään seuraamuksia?

        – Sekä tuomiokapitulien että tuomioistuimien ratkaisuissa yhdenvertaisen kohtelun näkökulmasta olisi hyvin suotavaa, että mahdolliset seuraamukset olisivat mahdollisimman yhdenmukaisia eivätkä paljoa poikkeaisi toisistaan, Luoma sanoo.

        Arkkipiispa: "Nykytilanteessa viisasta pidättäytyä sanktioista"
        Arkkipiispa Tapio Luoma pitää kolmen vuoden aikana sateenkaarivihkimisistä tehtyjen kantelujen määrää melko vähäisenä.

        – Jos tiedot pitävät paikkansa siitä, kuinka paljon näitä vihkimisiä on käytännössä tapahtunut, niin siihen nähden määrä tuntuu aika vähäiseltä. Se kertoo siitä, mitä kautta ja millä tavalla asiat ovat tulleet tuomiokapitulien tietoon.

        Vuonna 2018 samaa sukupuolta olevien parien avioliittoja solmittiin 387(siirryt toiseen palveluun). Tarkkaa tietoa siitä, kuinka moni näistä oli papin suorittama, ei ole helppo löytää, mutta pappeja ja paikkoja tarkoitusta varten kyllä löytyy. Esimerkiksi Sateenkaaripapit-verkkosivulla(siirryt toiseen palveluun) lähes 80 pappia ilmoittaa olevansa käytettävissä vihkimisiä tai siunaamisia varten.

        Tapoja, joilla vihkimiset ovat tulleet tuomiokapitulien tietoon, on useita erilaisia. Osa tapauksista on tullut tuomiokapituleille aluekeskusrekisterin, lääninrovastin tai yksittäisen kirkkoherran vinkistä. Osasta on tehty ulkopuolisen yksityishenkilön tekemä kantelu, ja yhdessä tapauksessa pappi itse ilmoitti teostaan piispalle.

        Itsestään ilmoituksen tehnyt pappi oli Espoon hiippakunnassa Hyvinkään seurakunnan kappalaisena toiminut Anne Blomqvist, ja piispa jolle hän asiasta ilmoitti, oli Tapio Luoma, eli nykyinen arkkipiispa.

        Joulukuussa 2017 Blomqvist sai vihkimisestä kirjallisen varoituksen Espoon hiippakunnan tuomiokapitulilta, jonka johtajana Luoma tuolloin toimi.

        Nyt arkkipiispa Luoma katsoo, että nykyisessä tilanteessa, jossa tuomiokapitulien rankaisukäytännöstä odotetaan Korkeimman hallinto-oikeuden ennakkopäätöstä, on viisasta pidättäytyä sanktioista.

        – Mielelläni odottaisin KHO:n päätöstä, jonka kautta tulee uutta ainesta pohtia sitä, millä tavalla tässä on järkevää, viisasta ja mahdollista toimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karastin mukaan joissain tuomiokapituleissa sanktioille on haettu oikeutusta kirkkojärjestyksen ohella kirkollisia toimituksia ohjeistavasta kirkkokäsikirjasta, joka on laadittu kauan ennen tasa-arvoista avioliittolakia.

        Kirjassa puhutaan muun muassa sulhasesta ja morsiamesta ja aviomiehestä ja aviovaimosta. Samoin kastekaavassa puhutaan isästä ja äidistä.

        Helsinki ei rankaise sateenkaaripappeja

        Helsingissä varoittamattomuudesta on tehty peräti kirjallinen päätös. Lokakuussa 2019 Helsingin tuomiokapituli käsitteli istunnossaan kolme ilmoitusta papeista, jotka ovat vihkineet samaa sukupuolta olevan parin.

        Tuomiokapituli päätyi katsomaan, että koska asia on oikeudelliselta kannalta epäselvä, ei ole tässä vaiheessa perusteltua harkita seuraamuksia papille, joka on toimittanut samaa sukupuolta olevan parin vihkimisen.

        Tällaista linjausta ei ole kuitenkaan tehty kaikissa tuomiokapituleissa. Esimerkiksi Lapualla tai Turussa asiasta ei ole tehty mitään päätöksiä.

        Arkkipiispa Tapio Luomalla on näkemys hiippakuntien erilaisiin toimintatapoihin. Luoma muistuttaa, että hiippakuntien tuomiokapitulit ovat täysin toisistaan ja toistensa päätöksistä riippumattomia, samaan tapaan kuin käräjä- tai hallinto-oikeudet.

        – Jonkinlaista eroavaisuutta yksityiskohdissa voi esiintyä, kun eri kapitulit tai jopa tuomioistuimet antavat omia ratkaisujaan. Täyttä yhdenmukaisuutta ei ole kaikissa tapauksissa helppo saavuttaa, kun ottaa huomioon vielä sen, että päätökset saattavat syntyä äänestyksen tuloksena.

        Entä onko oikeudenmukaista, että homoparin vihkimisestä voi vaikkapa Mikkelissä saada varoituksen, mutta Helsingissä tästä ei koidu mitään seuraamuksia?

        – Sekä tuomiokapitulien että tuomioistuimien ratkaisuissa yhdenvertaisen kohtelun näkökulmasta olisi hyvin suotavaa, että mahdolliset seuraamukset olisivat mahdollisimman yhdenmukaisia eivätkä paljoa poikkeaisi toisistaan, Luoma sanoo.

        Arkkipiispa: "Nykytilanteessa viisasta pidättäytyä sanktioista"
        Arkkipiispa Tapio Luoma pitää kolmen vuoden aikana sateenkaarivihkimisistä tehtyjen kantelujen määrää melko vähäisenä.

        – Jos tiedot pitävät paikkansa siitä, kuinka paljon näitä vihkimisiä on käytännössä tapahtunut, niin siihen nähden määrä tuntuu aika vähäiseltä. Se kertoo siitä, mitä kautta ja millä tavalla asiat ovat tulleet tuomiokapitulien tietoon.

        Vuonna 2018 samaa sukupuolta olevien parien avioliittoja solmittiin 387(siirryt toiseen palveluun). Tarkkaa tietoa siitä, kuinka moni näistä oli papin suorittama, ei ole helppo löytää, mutta pappeja ja paikkoja tarkoitusta varten kyllä löytyy. Esimerkiksi Sateenkaaripapit-verkkosivulla(siirryt toiseen palveluun) lähes 80 pappia ilmoittaa olevansa käytettävissä vihkimisiä tai siunaamisia varten.

        Tapoja, joilla vihkimiset ovat tulleet tuomiokapitulien tietoon, on useita erilaisia. Osa tapauksista on tullut tuomiokapituleille aluekeskusrekisterin, lääninrovastin tai yksittäisen kirkkoherran vinkistä. Osasta on tehty ulkopuolisen yksityishenkilön tekemä kantelu, ja yhdessä tapauksessa pappi itse ilmoitti teostaan piispalle.

        Itsestään ilmoituksen tehnyt pappi oli Espoon hiippakunnassa Hyvinkään seurakunnan kappalaisena toiminut Anne Blomqvist, ja piispa jolle hän asiasta ilmoitti, oli Tapio Luoma, eli nykyinen arkkipiispa.

        Joulukuussa 2017 Blomqvist sai vihkimisestä kirjallisen varoituksen Espoon hiippakunnan tuomiokapitulilta, jonka johtajana Luoma tuolloin toimi.

        Nyt arkkipiispa Luoma katsoo, että nykyisessä tilanteessa, jossa tuomiokapitulien rankaisukäytännöstä odotetaan Korkeimman hallinto-oikeuden ennakkopäätöstä, on viisasta pidättäytyä sanktioista.

        – Mielelläni odottaisin KHO:n päätöstä, jonka kautta tulee uutta ainesta pohtia sitä, millä tavalla tässä on järkevää, viisasta ja mahdollista toimia.

        Pappien päällekkäiset roolit
        Evankelis-luterilaisen kirkon papeilla on avioliiton siunaamistilanteessa mielenkiintoinen kaksoisrooli. Yhtäältä papilla on viranomaisrooli, koska Suomen avioliittolaki antaa uskonnollisille yhdyskunnille oikeuden hakea vihkimisoikeutta. Luterilaisella ja ortodoksisella papilla vihkioikeus on automaattinen.

        Samanaikaisesti pappi toimii uskonnollisen siunaustilaisuuden toimittajana. Monissa muissa maissa tällaista tilannetta ei ole: papilla ei ole juridista roolia vaan vihkiminen on ainoastaan uskonnollinen seremonia.

        Miten maallisen oikeuden ja kirkon linjan välinen ristiriita tulisi arkkipiispan mielestä ratkaista?

        – Tämä on aika luonnollinen seuraus siitä, että yhteiskunnassa vihkimistoimituksia tekevät muutkin kuin valtion viranomaiset. Kirkko nimenomaan on jo vuosisatoja ollut tällaisena vihkivänä viranomaisena, menneisyydessä jopa ainoana. Kysymys siitä, missä määrin papin rooli on hengellinen ja missä määrin maallinen, on noussut vasta viime aikoina voimakkaammin esille, Luoma sanoo.

        Hän ei lähtökohtaisesti näe suurempaa ristiriitaa nykyisessä vihkimiskäytännössä.

        – Kun samaa sukupuolta olevien avioliitosta käytiin keskustelua eduskunnassa, varsin voimakkaasti eri tahoilla todettiin, että tämä on avioliittolakiin liittyvä muutos, mutta niillä uskonnollisilla yhdyskunnilla, jotka omista lähtökohdistaan suorittavat vihkimistä, on mahdollisuus avioliittolain määräyksien lisäksi asettaa omia kriteerejään sille, ketä vihitään.

        Nykytilanteessa kirkon ylimmän päättävän elimen eli kirkolliskokouksen mielestä avioliitto on miehen ja naisen välinen. Vihkiessään homopareja pappi toimii siis vastoin kirkon linjaa.

        Ainoan olemassa olevan oikeuspäätöksen, eli Pohjois-Suomen hallinto-oikeuden mukaan kirkko ei kuitenkaan voi rangaista sateenkaaripareja vihkivää pappia, koska kirkkolaissa tai kirkkojärjestyksessä ei ole erikseen mainintaa vihittävien sukupuolesta.

        Päätöksen mukaan "Jos kirkkoon kuuluvan, rippikoulun käyneen pariskunnan kirkollinen vihkiminen haluttaisiin estää samaa sukupuolta olevan parin kohdalla, olisi asiasta säädettävä kirkkolaissa tai kirkkojärjestyksessä".

        Juttua on päivitetty 12.3. klo 9.38. Blomqvist sai vihkimisestä varoituksen Espoon hiippakunnan tuomiokapitulilta, jonka johtajana Luoma tuolloin toimi. Aiemmin jutussa luki virheellisesti Turun hiippakunnan tuomiokapituli.

        https://yle.fi/a/3-11251575


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pappien päällekkäiset roolit
        Evankelis-luterilaisen kirkon papeilla on avioliiton siunaamistilanteessa mielenkiintoinen kaksoisrooli. Yhtäältä papilla on viranomaisrooli, koska Suomen avioliittolaki antaa uskonnollisille yhdyskunnille oikeuden hakea vihkimisoikeutta. Luterilaisella ja ortodoksisella papilla vihkioikeus on automaattinen.

        Samanaikaisesti pappi toimii uskonnollisen siunaustilaisuuden toimittajana. Monissa muissa maissa tällaista tilannetta ei ole: papilla ei ole juridista roolia vaan vihkiminen on ainoastaan uskonnollinen seremonia.

        Miten maallisen oikeuden ja kirkon linjan välinen ristiriita tulisi arkkipiispan mielestä ratkaista?

        – Tämä on aika luonnollinen seuraus siitä, että yhteiskunnassa vihkimistoimituksia tekevät muutkin kuin valtion viranomaiset. Kirkko nimenomaan on jo vuosisatoja ollut tällaisena vihkivänä viranomaisena, menneisyydessä jopa ainoana. Kysymys siitä, missä määrin papin rooli on hengellinen ja missä määrin maallinen, on noussut vasta viime aikoina voimakkaammin esille, Luoma sanoo.

        Hän ei lähtökohtaisesti näe suurempaa ristiriitaa nykyisessä vihkimiskäytännössä.

        – Kun samaa sukupuolta olevien avioliitosta käytiin keskustelua eduskunnassa, varsin voimakkaasti eri tahoilla todettiin, että tämä on avioliittolakiin liittyvä muutos, mutta niillä uskonnollisilla yhdyskunnilla, jotka omista lähtökohdistaan suorittavat vihkimistä, on mahdollisuus avioliittolain määräyksien lisäksi asettaa omia kriteerejään sille, ketä vihitään.

        Nykytilanteessa kirkon ylimmän päättävän elimen eli kirkolliskokouksen mielestä avioliitto on miehen ja naisen välinen. Vihkiessään homopareja pappi toimii siis vastoin kirkon linjaa.

        Ainoan olemassa olevan oikeuspäätöksen, eli Pohjois-Suomen hallinto-oikeuden mukaan kirkko ei kuitenkaan voi rangaista sateenkaaripareja vihkivää pappia, koska kirkkolaissa tai kirkkojärjestyksessä ei ole erikseen mainintaa vihittävien sukupuolesta.

        Päätöksen mukaan "Jos kirkkoon kuuluvan, rippikoulun käyneen pariskunnan kirkollinen vihkiminen haluttaisiin estää samaa sukupuolta olevan parin kohdalla, olisi asiasta säädettävä kirkkolaissa tai kirkkojärjestyksessä".

        Juttua on päivitetty 12.3. klo 9.38. Blomqvist sai vihkimisestä varoituksen Espoon hiippakunnan tuomiokapitulilta, jonka johtajana Luoma tuolloin toimi. Aiemmin jutussa luki virheellisesti Turun hiippakunnan tuomiokapituli.

        https://yle.fi/a/3-11251575

        https://www.joukopiho.fi/

        Profetia vuodelta 1985 mm. siitä, että homoja aloitetaan vihkimään Ruotsissa toteutui. Ruotsi aloitti vihkimään homoja 2009. Tässä tämä Jumalan viesti:

        " Profetia Ruotsille:

        " Herra, Israelin Jumala, Jaakobin Jumala ja Aabrahamin Jumala. Näin sanoo Hän, joka on ja joka oli ja joka tuleva on Herra Jumala, kaikkivaltias.

        Tänä päivänä, 7.5.1985 puhun Minä sinulle, pieni palvelijani Tukholmassa, sillä tänä päivänä Minä profetoin tälle kansalle, jonka parissa sinä asut. Tälle kansalle jonka keskuudessa sinä olet saanut olla nämä määrätyt vuodet ja määrätyt päivät ja määrätyt hetket, mutta ne ovat pääsemässä päätökseensä, sanoo Herra, Herra.

        Sinä profetoit nämä sanat jotka Minä sinulle annan tätä Ruotsin kansaa varten, kansaa joka on ollut Minun kasvojeni edessä, ja joka on tehnyt suuren kauhistuksen ja valtavan riettauden, niin että Minun Pyhä Henkeni ei voi enää levätä tämän maan yllä, sanoo Herra, Herra. Minä olen sanonut Minun korkeasti Pyhälle Hengelleni: Nouse pois Ruotsin yltä, sillä he ovat häpäisseet Sinut ja tehneet kauhistuksen Sinun edessäsi, sillä he ovat nostaneet alttarille kauhistuksen riettauden ja autioittavan iljetyksen.

        Minun Pyhä Henkeni, Sinä joka olet lumivalkea kyyhkynen, Sinä joka lennät kaiken maan yllä, Sinä joka olit, ennenkuin maailmat perustettiin, niinkuin Raamattu sanoo: Jumalan Henki liikkui vetten päällä. Minä olen sanonut Sinulle: Nouse tänne, ja Sinä tulet nousemaan. Lumivalkoisen kyyhkysen siivillä Sinä nouset ylös Minun tyköni.

        Ruotsin kansa, sinä olet edennyt synnin teilläsi niin pitkälle, ettet sinä tule kokemaan sovitusta etkä anteeksiantoa pyhien kasvojeni edessä. Sinä olet ollut kasvojeni edessä sodan vaikeina aikoina, sinä avasit rajasi pakolaisille, sinä yritit auttaa naapureitasi kärsimyksen päivinä, mutta sinun sydämesi ajatukset eivät olleet puhtaat kun sinä avasit rajasi, sillä sinulla oli omien etujesi tavoittelu mielessä. Olen antanut sinun olla rauhassa aina tähän päivään saakka.

        Näin sanoo Herra: Te tulette näkemään ja kokemaan sen pyhän profetian, jonka Minä annoin palvelijalleni Birger Claessonille vuonna 1950. Tämän profetian toteutumisen hetki on tulossa. Minä tulen sallimaan mahtavan Neuvostoliiton armeijan lähteä liikkeelle ja tulla Ruotsin rajan yli, mutta sitä ennen tapahtuu, niinkuin Minä puhuin Birger Claessonille, profeetalle jonka Minä nostin profetoimaan Ruotsin kansalle vuonna 1950, että Suomi ja Norja tulevat olemaan kansojen meren alla.

        Sinun ympärilläsi Ruotsi, on silloin muuri ja maassasi syttyvät Pyhän Hengen tulet ja Pyhän Hengen sanoma kaikuu yli Ruotsin rajojen. Mutta Ruotsin kansa, sinä ja sinun julistajasi tulette itse sammuttamaan tämän pyhän tulen, joka palaa silloin Ruotsissa. Tämä tuli sammuu ja tapahtuu, että Ruotsin kansa itse pysäyttää sen herätyksen, jonka Minä levitän yli Ruotsin. Kun tämä tapahtuu, tulee ympärilläsi oleva muuri sortumaan Tornionjokeen. Ja se suuri armeija, joka on kokoontunut Pohjois-Suomeen ja Pohjois-Norjaan, saa luvan tulla rajojenne yli.

        Te olette avanneet synnin sulut, te olette sallineet kauhistuksen ja hirmuisen iljetyksen päästä alttarille. Tukholman suurkirkko, joka on yksi huomatuimmista kirkoista Ruotsissa, on saastunut homoseksualismin synnistä ja tämä iljetys on tullut Minun kasvojeni eteen. Minä en enää salli Pyhän Henkeni levätä teidän maanne yllä. Minä kutsun Henkeni kotiin ja nostan sen valkoisen kyyhkysen siivin ylös Minun luokseni.

        Hirvittävä sato, jonka teidän syntinne on tuottanut, odottaa korjaamistaan, sanoo Herra. Tätä syntiä, joka on tullut Minun pyhien kasvojeni eteen, ei tulla antamaan anteeksi, ei ennenkuin Herran Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen veri on voinut puhdistaa teidät. Mutta kansana te ette tule kääntämään kasvojanne Minun puoleeni, vaan te käännätte selkänne Minulle ja pilkkaatte Pyhän Poikani, Herran Jeesuksen Kristuksen verta...."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.joukopiho.fi/

        Profetia vuodelta 1985 mm. siitä, että homoja aloitetaan vihkimään Ruotsissa toteutui. Ruotsi aloitti vihkimään homoja 2009. Tässä tämä Jumalan viesti:

        " Profetia Ruotsille:

        " Herra, Israelin Jumala, Jaakobin Jumala ja Aabrahamin Jumala. Näin sanoo Hän, joka on ja joka oli ja joka tuleva on Herra Jumala, kaikkivaltias.

        Tänä päivänä, 7.5.1985 puhun Minä sinulle, pieni palvelijani Tukholmassa, sillä tänä päivänä Minä profetoin tälle kansalle, jonka parissa sinä asut. Tälle kansalle jonka keskuudessa sinä olet saanut olla nämä määrätyt vuodet ja määrätyt päivät ja määrätyt hetket, mutta ne ovat pääsemässä päätökseensä, sanoo Herra, Herra.

        Sinä profetoit nämä sanat jotka Minä sinulle annan tätä Ruotsin kansaa varten, kansaa joka on ollut Minun kasvojeni edessä, ja joka on tehnyt suuren kauhistuksen ja valtavan riettauden, niin että Minun Pyhä Henkeni ei voi enää levätä tämän maan yllä, sanoo Herra, Herra. Minä olen sanonut Minun korkeasti Pyhälle Hengelleni: Nouse pois Ruotsin yltä, sillä he ovat häpäisseet Sinut ja tehneet kauhistuksen Sinun edessäsi, sillä he ovat nostaneet alttarille kauhistuksen riettauden ja autioittavan iljetyksen.

        Minun Pyhä Henkeni, Sinä joka olet lumivalkea kyyhkynen, Sinä joka lennät kaiken maan yllä, Sinä joka olit, ennenkuin maailmat perustettiin, niinkuin Raamattu sanoo: Jumalan Henki liikkui vetten päällä. Minä olen sanonut Sinulle: Nouse tänne, ja Sinä tulet nousemaan. Lumivalkoisen kyyhkysen siivillä Sinä nouset ylös Minun tyköni.

        Ruotsin kansa, sinä olet edennyt synnin teilläsi niin pitkälle, ettet sinä tule kokemaan sovitusta etkä anteeksiantoa pyhien kasvojeni edessä. Sinä olet ollut kasvojeni edessä sodan vaikeina aikoina, sinä avasit rajasi pakolaisille, sinä yritit auttaa naapureitasi kärsimyksen päivinä, mutta sinun sydämesi ajatukset eivät olleet puhtaat kun sinä avasit rajasi, sillä sinulla oli omien etujesi tavoittelu mielessä. Olen antanut sinun olla rauhassa aina tähän päivään saakka.

        Näin sanoo Herra: Te tulette näkemään ja kokemaan sen pyhän profetian, jonka Minä annoin palvelijalleni Birger Claessonille vuonna 1950. Tämän profetian toteutumisen hetki on tulossa. Minä tulen sallimaan mahtavan Neuvostoliiton armeijan lähteä liikkeelle ja tulla Ruotsin rajan yli, mutta sitä ennen tapahtuu, niinkuin Minä puhuin Birger Claessonille, profeetalle jonka Minä nostin profetoimaan Ruotsin kansalle vuonna 1950, että Suomi ja Norja tulevat olemaan kansojen meren alla.

        Sinun ympärilläsi Ruotsi, on silloin muuri ja maassasi syttyvät Pyhän Hengen tulet ja Pyhän Hengen sanoma kaikuu yli Ruotsin rajojen. Mutta Ruotsin kansa, sinä ja sinun julistajasi tulette itse sammuttamaan tämän pyhän tulen, joka palaa silloin Ruotsissa. Tämä tuli sammuu ja tapahtuu, että Ruotsin kansa itse pysäyttää sen herätyksen, jonka Minä levitän yli Ruotsin. Kun tämä tapahtuu, tulee ympärilläsi oleva muuri sortumaan Tornionjokeen. Ja se suuri armeija, joka on kokoontunut Pohjois-Suomeen ja Pohjois-Norjaan, saa luvan tulla rajojenne yli.

        Te olette avanneet synnin sulut, te olette sallineet kauhistuksen ja hirmuisen iljetyksen päästä alttarille. Tukholman suurkirkko, joka on yksi huomatuimmista kirkoista Ruotsissa, on saastunut homoseksualismin synnistä ja tämä iljetys on tullut Minun kasvojeni eteen. Minä en enää salli Pyhän Henkeni levätä teidän maanne yllä. Minä kutsun Henkeni kotiin ja nostan sen valkoisen kyyhkysen siivin ylös Minun luokseni.

        Hirvittävä sato, jonka teidän syntinne on tuottanut, odottaa korjaamistaan, sanoo Herra. Tätä syntiä, joka on tullut Minun pyhien kasvojeni eteen, ei tulla antamaan anteeksi, ei ennenkuin Herran Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen veri on voinut puhdistaa teidät. Mutta kansana te ette tule kääntämään kasvojanne Minun puoleeni, vaan te käännätte selkänne Minulle ja pilkkaatte Pyhän Poikani, Herran Jeesuksen Kristuksen verta...."

        ".....Te ette ota vastaan sovitusta, vaan elätte synnissä. Ruotsin kansa! Kesä 1985 on kesä, jonka te tulette muistamaan. En sano, että tuomiot tulevat juuri tänä kesänä, vaan Minä sanon että kesän 1985 te tulette muistamaan. Synti on noussut aina taivaaseen asti. Minä en tule sallimaan puhtaan Pyhän Henkeni liikkua syntienne haisevan tunkion yllä.

        Ruotsi! Ruotsi! Sinun päiväsi ovat luetut! sanoo Herra Kaikkivaltias, joka on, joka oli, ja joka tuleva on.

        Sinä palvelijani, joka olet Tukholmassa, sinulle Minä sanon, että sinä päivänä, kun sinä näet autioittavan iljetyksen siinä paikassa, jossa se ei saisi olla, paikassa, joka on pyhitetty Minun nimelleni, sinä päivänä käännä kasvosi Minun puoleeni. Minä johdan sinut pois Tukholman kaupungista, sillä tuho, ja tuomio tulee tämän kaupungin ylle. Sen Minä, Herra olen sanonut.

        Tämän kaupungin synnit ovat suuremmat kuin Sodoman synnit ja tämän kaupungin synnit ovat suuremmat kuin Gomorran synnit. Tämä kaupunki tulee olemaan suurten tykkien ja suurten pommien keskellä, kun Minä otan pois Pyhän Henkeni tämän kaupungin yltä.

        Ruotsin kansa! Se pieni morsian, joka on keskuudessasi, tullaan ottamaan ylös, se tulee olemaan merkki. Ylöstempaus on tulossa!

        Morsian tulee olemaan valmis, se tulee jättämään surun ja tuskan maan, se tulee ylös Minun luokseni, sanoo Herra. Morsian on ottanut Minut, ja Minun Poikani, Herran Jeesuksen Kristuksen veren ja nimen kilveksi tulevia tuomioita vastaan. Sinä päivänä, jolloin maan päällä itketään ja parutaan, on morsian Minun läsnäolossani hääjuhlissa ja hää-aterialla.

        Morsian! Tee valmistelusi. Morsian! Ole onnellinen. Morsian! Älä petä ylkäsi luottamusta.

        Ylkä ei petä morsiantaan, ei koskaan! Olen ollut Golgatan ristillä sen asian vahvistukseksi, sanoo Herra, Jeesus Kristus. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ".....Te ette ota vastaan sovitusta, vaan elätte synnissä. Ruotsin kansa! Kesä 1985 on kesä, jonka te tulette muistamaan. En sano, että tuomiot tulevat juuri tänä kesänä, vaan Minä sanon että kesän 1985 te tulette muistamaan. Synti on noussut aina taivaaseen asti. Minä en tule sallimaan puhtaan Pyhän Henkeni liikkua syntienne haisevan tunkion yllä.

        Ruotsi! Ruotsi! Sinun päiväsi ovat luetut! sanoo Herra Kaikkivaltias, joka on, joka oli, ja joka tuleva on.

        Sinä palvelijani, joka olet Tukholmassa, sinulle Minä sanon, että sinä päivänä, kun sinä näet autioittavan iljetyksen siinä paikassa, jossa se ei saisi olla, paikassa, joka on pyhitetty Minun nimelleni, sinä päivänä käännä kasvosi Minun puoleeni. Minä johdan sinut pois Tukholman kaupungista, sillä tuho, ja tuomio tulee tämän kaupungin ylle. Sen Minä, Herra olen sanonut.

        Tämän kaupungin synnit ovat suuremmat kuin Sodoman synnit ja tämän kaupungin synnit ovat suuremmat kuin Gomorran synnit. Tämä kaupunki tulee olemaan suurten tykkien ja suurten pommien keskellä, kun Minä otan pois Pyhän Henkeni tämän kaupungin yltä.

        Ruotsin kansa! Se pieni morsian, joka on keskuudessasi, tullaan ottamaan ylös, se tulee olemaan merkki. Ylöstempaus on tulossa!

        Morsian tulee olemaan valmis, se tulee jättämään surun ja tuskan maan, se tulee ylös Minun luokseni, sanoo Herra. Morsian on ottanut Minut, ja Minun Poikani, Herran Jeesuksen Kristuksen veren ja nimen kilveksi tulevia tuomioita vastaan. Sinä päivänä, jolloin maan päällä itketään ja parutaan, on morsian Minun läsnäolossani hääjuhlissa ja hää-aterialla.

        Morsian! Tee valmistelusi. Morsian! Ole onnellinen. Morsian! Älä petä ylkäsi luottamusta.

        Ylkä ei petä morsiantaan, ei koskaan! Olen ollut Golgatan ristillä sen asian vahvistukseksi, sanoo Herra, Jeesus Kristus. "

        https://www.city.fi/suhteet/100 vuotta ulos kaapista/632

        18.10.2002 00:00

        100 vuotta ulos kaapista Kuinka epänormaalista tuli normaalia.

        arisuhdelaki hyväksyttiin vuosi sitten. Sen yhteydessä homoista ja homoudesta puhuttiin kyllästymiseen asti. Sata tai viisikymmentä vuotta sitten kukaan ei sanonut homoista mitään, ei ainakaan mitään hyvää. City esittelee Suomen homohistorian sortovuosista bailubuumiin.

        1889 Homoudesta tulee rikos

        Homoseksuaaliset teot säädetään rikoslaissa rangaistaviksi. Aiemmin laissa on Sodoman synneistä mainittu erikseen vain eläimiin sekaantuminen.

        1897 Itsetyydytyksestä kurja kuolema

        Homojen huvit vähenevät entisestään: kotilääkärikirjan mukaan itsetyydytyskin johtaa näön heikkenemiseen, ymmärryksen tylsistymiseen, kaatumatautiin ja ennenaikaiseen, kurjaan kuolemaan.

        1930 Homo-ravintoloita Espalla

        Pohjois- ja Eteläesplanadeilla on monia ”miehimysten” suosimia ravintoloita, muun muassa Svenska Teaternia vastapäätä sijaitseva Catania. Iltakävelyllä käydään Esplanadien lisäksi Mannerheimintiellä tai Tähtitorninmäellä.

        1932 Tanskan malli

        Ollako vai eikö olla? kyseli Tanskan prinssi Hamlet muinoin. Tragediat vähenevät ja jokaisen on helpompaa olla mikä on, kun Tanska sallii homoseksuaaliset teot.

        1939 Rintamalla ei naisia näy

        Talvisota alkaa. Rintamalla monet heterotkin saavat kokemuksia miesten välisestä ystävyydestä. Homomies muistelee: ”Olin ainoa jolla oli huopa. Minulla olikin menekkiä sen ansiosta, koska jokainen halusi olla lämpimässä. Ollessani kerran vieraassa korsussa huopineni kysyin ääneen, kenen viereen voin tulla. Moni huusi minun, minun. Olin kuitenkin jo katsonut, mihin halusin mennä ja odotin kutsua. Ja tulihan se sieltä.”

        1944 Ruotsalaiset leimataan homoiksi

        Sodanjälkeinen Suomi palaa perhe-elämään. ”Sodan jälkeen tuli usein kadulla vastaan miehiä, joilla oli vaimot ja lapset ympärillään. Samoja miehiä, joiden kanssa oltiin sodan aikana oltu seksihommissa”, muistelee Tom of Finland. ”Kun silloin sodan aikana ei ollut naisia saatavilla, nämä aviomiehet ja isät olivat hakeneet iloja meikäläisten maisemista.”
        Ruotsissa homoseksuaalisuus muutetaan lailliseksi ja homokulttuurista tulee entistä näkyvämpää. Sodan jälkeen ja 1950-luvulla Suomi vähitellen ulkoistaa kiusallisen homouden Ruotsiin. Sotaa vältelleet ruotsalaiset onkin helppo leimata ”hinteiksi” saksasta tulevalla sanalla.

        1948 Homoviittauksia Suomi-filmissä

        Valentin Vaalan elokuvassa Ihmisiä suviyössä esiintyy tukkipoika Nokia. Martti Katajiston esittämä roolihahmo on tiettävästi ensimmäinen homo suomalaisessa elokuvassa.

        1951 Kalle varoittaa nuorisoa

        Ajanvietelehti Kalle julkaisee homoja käsittelevän juttusarjan ”Inhottu, halveksittu ja paljon puhuttu kolmas sukupuoli”. Ruotsalaisten homoskandaalien innoittama artikkeli tuo esille myös homojen näkemyksiä. Päätoimittaja Pekka Kotkavuoren mukaan tavoitteena on kuitenkin ”varoittaa nuorisoa yhteiskunnasta piilevästä homoseksualismin vaarasta” ja estää suomalaisia miehiä ”luisumasta tämän sairauden ja epänormaalisuuden pauloihin”.
        Kalle julkaisee myös pääkaupungin poliisin pidätys- ja epäilytilaston joulukuulta 1950 ja tammikuulta 1951. Siihen on kirjattu ansiokkaasti ammattiryhmittäin 66 miestä, jotka olivat esiintyneet siten, että heitä on aihetta epäillä homoseksuaalisista teoista.


      • Anonyymi

        1970 Ensimmäiset pride-kulkueet

        New Yorkissa ja Los Angelesissa järjestetään ensimmäiset gay pride -kulkueet Stonewallin vuosipäivänä.

        1971 Luvallista mutta sairaalloista

        Homoseksuaaliset teot kieltävä rikoslain pykälä kumotaan. “Ilmiön poikkeavuus ja sairaalloisuus” täytyy kuitenkin tehdä kaikille selväksi. Kirkon ja korkeimman oikeuden painostuksesta eduskunta lisääkin lakiin kehotuskiellon, joka kieltää julkisen kehottamisen kahden samaa sukupuolta olevan henkilön väliseen haureuteen. Pykälän vuoksi televisiossa ei voida näyttää ohjelmia, jotka antaisivat homoseksuaalisuudesta myönteisen kuvan.

        1974 Seta aloittaa

        Seta perustetaan. Yksi sen perustajista, seurakunnan nuorisotyöntekijä Seppo Kivistö erotetaan virastaan. SAK:n juristi Tarja Halonen puhuu Setan ensimmäisessä julkisessa paneelikeskustelussa. Suomessa järjestetään ensimmäinen pride-kulkue.

        1979 Kahdenlaista lumppushow’ta

        Drag-kuume leviää Suomeen. Ilta-Sanomat kirjoittaa: ”Drag- eli lumppushown paras puoli oli siinä, että estottomasti saa kurkkia mitä näkyy. Ja kuinka se sinne on laitettu ja saatu pysymään.” Lihakauppias Raimo Liukkonen nousee drag-tähdeksi.
        Toisenlaisessa lumppushow’ssa, saippusarja Dallasissa, J.R. on innoissaan. Lucy Ewing kihlautuu Kit Mainwaring -nimisen nuorukaisen kanssa. Avioliitto kariutuu, kun Kit paljastuu homoseksuaaliksi.

        1980 Halosesta Setan puheenjohtaja

        Kansanedustaja Tarja Halonen valitaan Setan puheenjohtajaksi.

        1981 Homojen ihmeparantuminen

        Suomessa koetaan ihmeparantuminen. Kymmenettuhannet ihmiset tulevat terveiksi, kun sosiaalihallitus poistaa homoseksuaalisuuden virallisesta tautiluokituksesta. Suomi on viimeinen Pohjoismaa, jossa homoseksuaalisuus lakkaa olemasta sairaus.

        1983 Aids-paniikki iskee Suomeen

        Suomen ensimmäinen aids-tapaus löytyy. Aidsin pelko kasvaa hysteeriseksi, kun iltapäivälehdet julkaisevat sensaatiolööppejä ”tarttuvasta homosyövästä” ja ”homorutosta”. Setan ikkunat kivitetään rikki ja monet homot saavat tappouhkauksia.

        1984 Ensimmäinen homoravintola avataan

        Ensimmäinen pelkästään homoille tarkoitettu ravintola, Gambrini, avataan Iso Roballe. Ravintolaan pääsee huomaamattomasti sisäpihan kautta.

        1992 Don’t Tell Mama ja H2O

        Ravintola Don’t Tell Mama avataan Annankadulla. Uusi avoimuuden aika alkaa, kun homodiskoon jonotetaan kadulla. Eerikinkadulla avataan H2O (nykyinen Con Hombres), joka pystyttää kadulle suositun terassin.

        1994 Lisää baareja

        Lesbojen suosima Nalle Pub avaa ovensa Kalliossa ja Café Escale Kampissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1970 Ensimmäiset pride-kulkueet

        New Yorkissa ja Los Angelesissa järjestetään ensimmäiset gay pride -kulkueet Stonewallin vuosipäivänä.

        1971 Luvallista mutta sairaalloista

        Homoseksuaaliset teot kieltävä rikoslain pykälä kumotaan. “Ilmiön poikkeavuus ja sairaalloisuus” täytyy kuitenkin tehdä kaikille selväksi. Kirkon ja korkeimman oikeuden painostuksesta eduskunta lisääkin lakiin kehotuskiellon, joka kieltää julkisen kehottamisen kahden samaa sukupuolta olevan henkilön väliseen haureuteen. Pykälän vuoksi televisiossa ei voida näyttää ohjelmia, jotka antaisivat homoseksuaalisuudesta myönteisen kuvan.

        1974 Seta aloittaa

        Seta perustetaan. Yksi sen perustajista, seurakunnan nuorisotyöntekijä Seppo Kivistö erotetaan virastaan. SAK:n juristi Tarja Halonen puhuu Setan ensimmäisessä julkisessa paneelikeskustelussa. Suomessa järjestetään ensimmäinen pride-kulkue.

        1979 Kahdenlaista lumppushow’ta

        Drag-kuume leviää Suomeen. Ilta-Sanomat kirjoittaa: ”Drag- eli lumppushown paras puoli oli siinä, että estottomasti saa kurkkia mitä näkyy. Ja kuinka se sinne on laitettu ja saatu pysymään.” Lihakauppias Raimo Liukkonen nousee drag-tähdeksi.
        Toisenlaisessa lumppushow’ssa, saippusarja Dallasissa, J.R. on innoissaan. Lucy Ewing kihlautuu Kit Mainwaring -nimisen nuorukaisen kanssa. Avioliitto kariutuu, kun Kit paljastuu homoseksuaaliksi.

        1980 Halosesta Setan puheenjohtaja

        Kansanedustaja Tarja Halonen valitaan Setan puheenjohtajaksi.

        1981 Homojen ihmeparantuminen

        Suomessa koetaan ihmeparantuminen. Kymmenettuhannet ihmiset tulevat terveiksi, kun sosiaalihallitus poistaa homoseksuaalisuuden virallisesta tautiluokituksesta. Suomi on viimeinen Pohjoismaa, jossa homoseksuaalisuus lakkaa olemasta sairaus.

        1983 Aids-paniikki iskee Suomeen

        Suomen ensimmäinen aids-tapaus löytyy. Aidsin pelko kasvaa hysteeriseksi, kun iltapäivälehdet julkaisevat sensaatiolööppejä ”tarttuvasta homosyövästä” ja ”homorutosta”. Setan ikkunat kivitetään rikki ja monet homot saavat tappouhkauksia.

        1984 Ensimmäinen homoravintola avataan

        Ensimmäinen pelkästään homoille tarkoitettu ravintola, Gambrini, avataan Iso Roballe. Ravintolaan pääsee huomaamattomasti sisäpihan kautta.

        1992 Don’t Tell Mama ja H2O

        Ravintola Don’t Tell Mama avataan Annankadulla. Uusi avoimuuden aika alkaa, kun homodiskoon jonotetaan kadulla. Eerikinkadulla avataan H2O (nykyinen Con Hombres), joka pystyttää kadulle suositun terassin.

        1994 Lisää baareja

        Lesbojen suosima Nalle Pub avaa ovensa Kalliossa ja Café Escale Kampissa.

        1996 Eva Dahlgren naimisiin

        Ruotsalainen rock-tähti Eva Dahlgren menee naimisiin Efva Attlingin kanssa. Tapahtuma käynnistää Suomessa keskustelun homoliitoista.
        Heteroystävällinen homoravintola Lost & Found avataan.

        1997 Miss Drag Queen -kisat

        Suomen ensimmäinen virallinen Drag Queen -kilpailu järjestetään ravintola Don’t Tell Mamassa.

        1999 Tiivi-Taavit loppuvat

        Teletappien käsilaukkua kantava, purppuranvärinen ja kolmioantenninen Tiivi-Taavi leimataan homoksi. Tiivi-Taavit loppuvat Stockmannilta.
        Maikkarilla alkaa Salatut elämät -sarja, jonka homopojasta Kallesta tulee monen päiväuni.

        2000 Älä kerro äidille

        Nelonen esittää kohun saattelemana brittisarjan Älä kerro äidille (Queer as folk). Homoyleisön on imenyt samalla teholla ruudun ääreen vain Todella upeeta!

        2001 Parisuhdelaki hyväksytään

        Eduskunta hyväksyy parisuhdelain kiivaan keskustelun jälkeen äänin 99–84.

        2002 Ensimmäiset rekisteröidyt parisuhteet

        Heterohääparit yllättyvät, kun parhaat hääpuvut, hienoimmat limusiinit ja vinkeimmät häälahjat onkin jo viety.

        Lähteet: Tutkija Tuula Juvosen väitöskirja Varjoelämää ja julkisia salaisuuksia. Kati Mustola: Suomalaisten homo- ja lesboliikkeiden historiaa. Z-lehden arkisto. Helsingin Sanomien arkisto.

        DTM toi homot kadulle

        Keskiviikkoilta, ravintola DTM. Kukaan ei hämmästy, vaikka transvestiitti pelaa shakkia ruoska kädessä ja satakiloisella miehellä on käsilaukku. Eipä juuri siitäkään, että sisään tulevalla heteropojalla on Koffin lippis ja kirkuvan keltainen Sesto-muovipussi, jotka eivät monenkaan trendihomon vaatetukseen sointuisi.

        ”Parasta DTM:ssa on juuri se, että ihmisiä on laidasta laitaan. Kaikki erilaisuus hyväksytään ja tänne voi tulla juuri sen näköisenä kuin haluaa”, 24-vuotias asiakas sanoo.

        DTM vietti syyskuussa kymmenvuotisjuhliaan. Mukana viikon bileissä olivat homoyleisön suosikit Kikkaa ja Chippendalesia myöten. Rankka juhlinta on vaatinut veronsa, ja vain muutama vakioasiakas jaksaa jatkaa viikon bileputken jälkeen.

        Kamppiin vuonna 1992 avattu DTM, silloin vielä Don’t Tell Mama, rikkoi kymmenen vuotta sitten monia rajoja. Jonot tuotiin tarkoituksella sisäpihojen hämärästä kadulle. Avoimuuden ihmettä tultiin katsomaan kaikkialta Suomesta. Vieläkin uteliaat kurkkivat ikkunoista sisälle.

        DTM:n päänavauksen jälkeen homoravintoloita ilmestyi Helsinkiin kuin sieniä sateella. Moni niistä on jo sulkenut ovensa, mutta DTM porskuttaa yhä. Pian tosin uudessa paikassa Iso Roballa.

        Heterot eivät aina arvosta homojen huomiota, mutta yhtälö ei toimi toisinkaan päin. 23-vuotias homopoika kertoo: ”Olin heterokavereiden kera Hesperia Night Clubissa, jossa kimppuuni iskeytyi humalainen nainen. Ajattelin, että pääsen siitä eroon, kun kerron että olen homo. Valitettavasti kyseisen lääkärisnaisen sisällä heräsikin jonkinlainen sosiaaliantropologi, ja hän halusi tietää kaiken maailman asioita homoudesta. Tilanne muuttui kiusallisesta sietämättömäksi kun nainen alkoi kysellä ’No millaisista miehistä sä sit tykkäät?’”

        Homobaarissa itseään ei tarvitse selitellä tai hävetä. Flirttiä sieltä kuitenkin löytyy. ”Minusta tuntuu, että homobaareissa on paljon enemmän seksiä ilmassa kuin heterobaareissa. En kylläkään osaa arvioida heteroseksuaalista jännitettä”, homomies kertoo. Miehet ovat yleensä naisia suorempia, mutta siksipä heterotytötkin tulevat homoravintolaan bailaamaan välttyäkseen miesten lähentelyltä.

        Kaikkia DTM:n ja muiden homoravintoloiden ilmapiiri ei miellytä. ”Homobaareissa käyvät vain tympeät kanat”, täräyttää 21-vuotias homopoika. Homotkin ovat – yllätys yllätys – erilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1996 Eva Dahlgren naimisiin

        Ruotsalainen rock-tähti Eva Dahlgren menee naimisiin Efva Attlingin kanssa. Tapahtuma käynnistää Suomessa keskustelun homoliitoista.
        Heteroystävällinen homoravintola Lost & Found avataan.

        1997 Miss Drag Queen -kisat

        Suomen ensimmäinen virallinen Drag Queen -kilpailu järjestetään ravintola Don’t Tell Mamassa.

        1999 Tiivi-Taavit loppuvat

        Teletappien käsilaukkua kantava, purppuranvärinen ja kolmioantenninen Tiivi-Taavi leimataan homoksi. Tiivi-Taavit loppuvat Stockmannilta.
        Maikkarilla alkaa Salatut elämät -sarja, jonka homopojasta Kallesta tulee monen päiväuni.

        2000 Älä kerro äidille

        Nelonen esittää kohun saattelemana brittisarjan Älä kerro äidille (Queer as folk). Homoyleisön on imenyt samalla teholla ruudun ääreen vain Todella upeeta!

        2001 Parisuhdelaki hyväksytään

        Eduskunta hyväksyy parisuhdelain kiivaan keskustelun jälkeen äänin 99–84.

        2002 Ensimmäiset rekisteröidyt parisuhteet

        Heterohääparit yllättyvät, kun parhaat hääpuvut, hienoimmat limusiinit ja vinkeimmät häälahjat onkin jo viety.

        Lähteet: Tutkija Tuula Juvosen väitöskirja Varjoelämää ja julkisia salaisuuksia. Kati Mustola: Suomalaisten homo- ja lesboliikkeiden historiaa. Z-lehden arkisto. Helsingin Sanomien arkisto.

        DTM toi homot kadulle

        Keskiviikkoilta, ravintola DTM. Kukaan ei hämmästy, vaikka transvestiitti pelaa shakkia ruoska kädessä ja satakiloisella miehellä on käsilaukku. Eipä juuri siitäkään, että sisään tulevalla heteropojalla on Koffin lippis ja kirkuvan keltainen Sesto-muovipussi, jotka eivät monenkaan trendihomon vaatetukseen sointuisi.

        ”Parasta DTM:ssa on juuri se, että ihmisiä on laidasta laitaan. Kaikki erilaisuus hyväksytään ja tänne voi tulla juuri sen näköisenä kuin haluaa”, 24-vuotias asiakas sanoo.

        DTM vietti syyskuussa kymmenvuotisjuhliaan. Mukana viikon bileissä olivat homoyleisön suosikit Kikkaa ja Chippendalesia myöten. Rankka juhlinta on vaatinut veronsa, ja vain muutama vakioasiakas jaksaa jatkaa viikon bileputken jälkeen.

        Kamppiin vuonna 1992 avattu DTM, silloin vielä Don’t Tell Mama, rikkoi kymmenen vuotta sitten monia rajoja. Jonot tuotiin tarkoituksella sisäpihojen hämärästä kadulle. Avoimuuden ihmettä tultiin katsomaan kaikkialta Suomesta. Vieläkin uteliaat kurkkivat ikkunoista sisälle.

        DTM:n päänavauksen jälkeen homoravintoloita ilmestyi Helsinkiin kuin sieniä sateella. Moni niistä on jo sulkenut ovensa, mutta DTM porskuttaa yhä. Pian tosin uudessa paikassa Iso Roballa.

        Heterot eivät aina arvosta homojen huomiota, mutta yhtälö ei toimi toisinkaan päin. 23-vuotias homopoika kertoo: ”Olin heterokavereiden kera Hesperia Night Clubissa, jossa kimppuuni iskeytyi humalainen nainen. Ajattelin, että pääsen siitä eroon, kun kerron että olen homo. Valitettavasti kyseisen lääkärisnaisen sisällä heräsikin jonkinlainen sosiaaliantropologi, ja hän halusi tietää kaiken maailman asioita homoudesta. Tilanne muuttui kiusallisesta sietämättömäksi kun nainen alkoi kysellä ’No millaisista miehistä sä sit tykkäät?’”

        Homobaarissa itseään ei tarvitse selitellä tai hävetä. Flirttiä sieltä kuitenkin löytyy. ”Minusta tuntuu, että homobaareissa on paljon enemmän seksiä ilmassa kuin heterobaareissa. En kylläkään osaa arvioida heteroseksuaalista jännitettä”, homomies kertoo. Miehet ovat yleensä naisia suorempia, mutta siksipä heterotytötkin tulevat homoravintolaan bailaamaan välttyäkseen miesten lähentelyltä.

        Kaikkia DTM:n ja muiden homoravintoloiden ilmapiiri ei miellytä. ”Homobaareissa käyvät vain tympeät kanat”, täräyttää 21-vuotias homopoika. Homotkin ovat – yllätys yllätys – erilaisia.

        https://www.is.fi/politiikka/art-2000009336806.html

        Translaki etenee kokoomuksen tuella, keskusta äänesti vastaan
        Muut hallituspuolueet taipuivat kokoomuksen ajamaan pykälämuutokseen.

        19.1. 9:49 | Päivitetty 19.1. 18:06

        EDUSKUNNAN sosiaali- ja terveysvaliokunta on saanut valmiiksi mietinnön translaista. Esityksen mukaan sukupuolta voi vaihtaa hakemuksella ja nykyisessä translaissa oleva vaatimus lisääntymiskyvyttömyydestä poistetaan.

        Mietintö meni läpi oppositiopuolue kokoomuksen tuella äänin 11–5.

        Keskusta ja perussuomalaiset äänestivät hallituksen lakiesitystä vastaan. Yksi perussuomalaisten kansanedustajista oli poissa kokouksesta.

        Sdp:n valiokuntavastaava, kansanedustaja Ilmari Nurminen kertoo, että kokoomus ja muut hallituspuolueet löysivät sovun keskiviikkoiltana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ".....Te ette ota vastaan sovitusta, vaan elätte synnissä. Ruotsin kansa! Kesä 1985 on kesä, jonka te tulette muistamaan. En sano, että tuomiot tulevat juuri tänä kesänä, vaan Minä sanon että kesän 1985 te tulette muistamaan. Synti on noussut aina taivaaseen asti. Minä en tule sallimaan puhtaan Pyhän Henkeni liikkua syntienne haisevan tunkion yllä.

        Ruotsi! Ruotsi! Sinun päiväsi ovat luetut! sanoo Herra Kaikkivaltias, joka on, joka oli, ja joka tuleva on.

        Sinä palvelijani, joka olet Tukholmassa, sinulle Minä sanon, että sinä päivänä, kun sinä näet autioittavan iljetyksen siinä paikassa, jossa se ei saisi olla, paikassa, joka on pyhitetty Minun nimelleni, sinä päivänä käännä kasvosi Minun puoleeni. Minä johdan sinut pois Tukholman kaupungista, sillä tuho, ja tuomio tulee tämän kaupungin ylle. Sen Minä, Herra olen sanonut.

        Tämän kaupungin synnit ovat suuremmat kuin Sodoman synnit ja tämän kaupungin synnit ovat suuremmat kuin Gomorran synnit. Tämä kaupunki tulee olemaan suurten tykkien ja suurten pommien keskellä, kun Minä otan pois Pyhän Henkeni tämän kaupungin yltä.

        Ruotsin kansa! Se pieni morsian, joka on keskuudessasi, tullaan ottamaan ylös, se tulee olemaan merkki. Ylöstempaus on tulossa!

        Morsian tulee olemaan valmis, se tulee jättämään surun ja tuskan maan, se tulee ylös Minun luokseni, sanoo Herra. Morsian on ottanut Minut, ja Minun Poikani, Herran Jeesuksen Kristuksen veren ja nimen kilveksi tulevia tuomioita vastaan. Sinä päivänä, jolloin maan päällä itketään ja parutaan, on morsian Minun läsnäolossani hääjuhlissa ja hää-aterialla.

        Morsian! Tee valmistelusi. Morsian! Ole onnellinen. Morsian! Älä petä ylkäsi luottamusta.

        Ylkä ei petä morsiantaan, ei koskaan! Olen ollut Golgatan ristillä sen asian vahvistukseksi, sanoo Herra, Jeesus Kristus. "

        Minä asuin kesän 1985 Tukholmassa, kuten monta kesää sitä ennenkin, kun olin siellä kesätöissä. Vai pitäisi se kesä muistaa? Minä en muista siitä mitään. Vai olisiko se ollut se kesä, kun Amerikassa järjestettiin joku yli 10-tuntinen Live aid-konsertti? Sen katsoin suorana lähetyksenä Ruotsin telkkarista.


    • Anonyymi

      https://www.joukopiho.fi/

      Nimimerkki Juokun uni 4.3.2008

      Uniin suhtaudun unina, mutta näin silti viime yönä mieleenpainuvan unen, missä syttyi kolmas maailmansota ja unessa sota syttyi Venäjän ja Naton välille sekä mukana oli myös Israel.

      Olin unessa työpaikkani henkilöstön kanssa viettämässä yhteistä teemapäivää ulkosalla luonnon helmassa ja teimme huumorilla höystettyjä tiimitöitä porukalla. Uni keskittyi pitkälti juuri noiden tiimitöiden parissa askarteluun, mutta sitten yhtäkkiä unen lopussa kaikki keskeytyi, kun kuulimme tiedonannon naishenkilöltä, että Venäjä olisi juuri pommittanut rajulla kädellä Viroa ja kuolleita tai uhreja olisi tullut 80 000.

      Lisäksi nainen kertoi sodan koskettavan kaikkia NATO-maita. Suomen kohtalo jäi tässä unessa auki. Israel mainittiin vielä tuossa unessa, että sota liittyi varsinaisesti Israeliin,

      mutta Viro oli NATO-maana saanut ensimmäisenä Venäjän vihat päälleen.

      Unet ovat unia, mutta tässä unessa mieleenpainuvinta oli se sodan syttymisen ja rauhan menettämisen tunne, kun maailma muuttui yhdessä hetkessä.

      -------------

      Erään suomalaisen naisen kaksi unta keväällä 2008 Marko Päiväniemen kertomana

      Äitini, jolle Jumala usein puhuu öisin esim. unien kautta, näki joitakin viikkoja sitten kaksi kertaa peräkkäin seuraavanlaisen unen:

      Unessa hän näki, kuinka taivaalla lensi maata kohti suuri joukko mustia lintuja "suihkuhävittäjämuodostelmassa". Tunnelma oli ahdistava ja hän ymmärsi, että jotain pahaa on tapahtumassa. Yhtäkkiä hän näki toisella puolen taivasta neljä osiota, joiden keskellä vallitsi rauha.

      Ensimmäisessä näistä "osioista" oli kaksi enkeliä, toisessa risti, kolmannessa kaksoset ja neljännessä vaaka (tästä hän ei ole aivan 100% varma, mutta kuulemma hyvin suurella todennäköisyydellä kyseessä oli vaaka). Kaksosten ja vaa'an äitini ymmärsi tarkoittavan ajanjaksoja, joita ko.

      symbolit edustavat (kaksoset 21.5. - 21.6. sekä vaaka 23.9. - 23.10.)

      Hän ymmärsi unen olevan kehotus Jumalalta rukoukseen etenkin Suomen, mutta myös koko maailman puolesta varsinkin mainittuina ajanjaksoina.

      Muutamia päiviä myöhemmin hän näki uuden unen, joka kuitenkin edustaa samaa teemaa:

      Unessa oli meneillään uutislähetys. Uutistenlukija yritti aloittaa uutisen lukemisen, mutta ei pystynyt siihen, vaan järkyttyi ja purskahti itkuun. Koska tämä henkilö ei järkytyksessään kyennyt uutista lukemaan, tilalle tuli ruotsinkielisten uutisten uutisankkuri. Hänelle kävi kuitenkin samoin: nähtyään uutisen, joka hänen eteensä laitettiin, hänkin purskahti itkuun eikä kyennyt hoitamaan tehtäväänsä.

    • Anonyymi

      2. Tim. 3:8

      Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.

    • Anonyymi

      https://yle.fi/a/74-20025376

      Nato

      Turkin presidentti Erdoğan on vahvistanut Suomen Nato-jäsenyyden ratifioinnin – päätös eteni nopeasti

      Ratifiointipäätöksen vahvistaminen sujui nopeasti. Turkin parlamentti ratifioi Suomen Nato-jäsenyyden myöhään torstaina.

      12:03

      Päivitetty 14:10


      Turkin presidentti Recep Tayyip Erdoğan on vahvistanut parlamentin päätöksen Suomen Nato-jäsenyyden ratifioinnista.

      Ratifiointia koskeva laki on julkaistu Turkin virallisessa lehdessä(siirryt toiseen palveluun).

      Turkin parlamentti päätti myöhään torstaina ratifioida Suomen Nato-jäsenyyden. Presidentin vahvistettua päätöksen Suomen Nato-jäsenyyden hyväksyminen on Turkin osalta saatettu loppuun.

      Presidentti Erdoğanilla oli viisitoista päivää aikaa vahvistaa parlamentin päätös. Prosessi eteni nyt nopeasti, koska esimerkiksi vuonna 2020 Pohjois-Makedonian jäsenyyden ratifioinnin vahvistaminen kesti kaksi viikkoa parlamentin päätöksestä.

      Turkin tulee vielä toimittaa Suomen Nato-jäsenyyden ratifioiva asiakirja Washingtoniin.

    • Anonyymi

      https://www.ess.fi/paikalliset/151797

      Huumekauppiaat tuovat ostokset kotikylälle - "kauppa-autopojat" kiertelevät Lahdessakin

      14.10.2018

      -----------

      https://yle.fi/a/3-10455959

      Savon Sanomat: Huumeita levitetään nyt "kauppa-autojen" avulla
      Itä-Suomen poliisissa tutkitaan muun muassa tapausta, jossa Lahdesta lähdettiin myyntireissulle maakuntakaupunkeihin.

      14.10.2018

      ------------

      https://www.ksml.fi/paikalliset/2419484

      Savon Sanomat: Huumeita levitetään nyt "kauppa-autojen" avulla

      14.10.2018

      ---------

      https://www.hameensanomat.fi/paikalliset/5220269

      Savon Sanomat: Huumeita levitetään nyt "kauppa-autojen" avulla

      14.10.2018

    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/003735fb-3c0c-49a6-b22f-7bc824d32f2f

      Suomi on nyt Naton jäsen – Niinistö: ”Suuri päivä Suomelle” – IL seuraa hetki hetkeltä

      Brysselissä nostetaan tänään salkoon Suomen siniristilippu.

      Suomi on nyt sotilasliitto Naton jäsen!

      Suomen ulkoministeri Pekka Haavisto (vihr) matkusti eilen Brysseliin Suomen Nato-dokumentit salkussaan. Paikan päällä on luonnollisesti myös tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

      Tänään Suomen lippu nousee salkoon Brysselissä Naton päämajan edustalle.

      Iltalehti seuraa Nato-prosessin viimeisiä askelia tässä jutussa ja paikan päällä. Paikalla Brysselissä ovat toimittajamme Lauri Nurmi ja kuvaajamme Elle Laitila.

      Päivän hetki hetkeltä -seurannan löydät alta. Jutussa ovat myös historiallisen päivän tärkeät kellonajat.

      ---------------

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/92eaf8ac-b6b1-4e52-b924-598dfc774ef0

      Pääesikunnan salkoon nousi Nato-lippu
      Puolustusvoimat nosti puolustusliiton lipun salkoonsa välittömästi Nato-jäsenyyden jälkeen.

    • Anonyymi

      Kolmas yritti Suomessa valtaan mutta kaatui Itä-Keskuksessa, mikä sanoo sen puolesta, että suomalaiset eivät ole juutalaisia.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      http://www.jouko-piho.fi/

      Maurice Sklarin profetia 1.12.2011

      Herra sanoo:

      Amerikan dollari menettää pian 30% nykyisestä arvostaan. Tämä tulee olemaan toinen arvonmenetys, edellinen oli 2008 ja dollarin arvo putosi 20%. Dollarin arvo tulee olemaan vain puolet siitä, mitä se oli ennen syyskuuta 2008. Tämä arvonpudotus tulee aiheuttamaan suurta taloudellista ahdinkoa maassamme. Seurakuntaa ravistellaan ja monet kokevat hengellisen heräämisen ja huutavat MINUN puoleeni. Maassamme tulee olemaan myös ryöstelyä, mellakointia ja terroritekoja.

      Eurooppaa kohtaa vielä suurempi taloudellinen katastrofi, joka tulee romahduttamaan euron, aiheuttamaan paniikkia ja kaaosta. Saksa kieltäytyy tukemasta enää euroa. Köyhemmissä Euroopan maissa perustarpeiden saanti on uhattuna. Monet menettävät varansa yhdessä yössä, sillä näyttämö on valmis, jotta Antikristuksen järjestelmä voi ottaa taloudellisen vallan. Tämä tapahtuu pian, ja dollari seuraa perässä, vaikkakin se säilyy vielä yhden kauden.

      Suuri herätys alkaa myös. Jumala on pitänyt pyhät apostolinsa ja profeettansa piilossa tätä hetkeä varten. Tapahtuu paljon yliluonnollisia huolenpitoihmeitä, muita ihmeitä ja parantumisia useilla alueilla. Näistä alueista tulee turvakaupunkeja ja turvapaikkoja Jumalan kansalle.

      Lähi-Idässä alkaa suuri sota, kun ympäröivät arabivaltiot ryhtyvät sotimaan Israelia vastaan. Hizbollah, Libanon ja Syyria aloittavat äkkiarvaamatta ohjushyökkäyksellä pohjoisesta käsin. Muut arabivaltiot liittyvät heihin ja Israelia tulitetaan joka puolelta yhdellä kertaa. On paljon kuolemaa ja siirtokuntia ja pohjoisen pienempiä kaupunkeja tuhoutuu osittain,

      Tel Aviv kärsii jonkin verran, niin myös Jerusalem. Israel vastaa hyökkäykseen suurella voimalla, ja käyttää rajoitetusti ydinaseita, jotka kylvävät tuhoa naapurimaissa, etenkin Libanonissa.

      Damaskos tuhoutuu täydellisesti, kuten muukin osa Syyriaa. Sotilaallisia iskuja tehdään Iraniin, Gazaan ja jopa Pohjois-Egyptiin ja Siinain alueelle.

      Tästä aiheutuva länsimaiden ravistelu panee juutalaisten keskuudessa liikkeelle valtavan alija-vyöryn eli paluun Israeliin. Euroopassa ja Amerikassa ei enää ole turvaa eikä vakautta.

      Israel selviää tästä sodasta voittajana, mutta haavoittuneena. Mutta hyökkääjien kokemat menetykset tulevat olemaan sata kertaa suuremmat. Tämän sodan saaliiseen sisältyy paljon maa-alueita, ja Lännen on pakko tunnustaa Israelin Pyhä Jumala. Israel selviytyy sodasta ainoana pysyvänä valtiona tuolla alueella. Paljon arabeja, jopa miljoonia, kuolee. Islam saa kuolinhaavan Israelin Pyhän Jumalan kädestä.

      Valmistakaa sydämenne, HERRA on ovella ilmestyäkseen Morsiamelleen, voittoisalle Seurakunnalle, tänä keskiyön hetkenä.

      Rukoilkaa niiden puolesta, jotka pimeys on saanut valtaansa, että Jumala voisi koskettaa heitä ajoissa.

    • Anonyymi

      https://www.linnunrata.org/artikkelit/nelja-verikuuta-four-blood-moons.php

      Neljä verikuuta, punaista kuunpimennystä

      Täydelliset kuunpimennykset, jotka tapahtuvat juutalaisen kalenterin juhla-aikoina ovat hyvin harvinaisia.

      Niihin lukeutuvat vuosien 2014-2015 pimennykset.

      Näitä neljän peräkkäisen kuunpimennyksen sarjoja on ollut vain kahdeksan ajanlaskumme alusta ja niitä ei ole tulossa moneen sataan vuoteen.

      Tällainen verikuiden sarja on merkinnyt juutalaisille aina jotakin erityistä.

      Neljä peräkkäistä kuunpimennystä

      Kuten NASA:n (USA:n ilmailu- ja avaruushallinto) kuukalenteri vahvistaa, maailma näkee neljä peräkkäistä täydellistä kuunpimennystä. Tämän sarjan viimeinen pimennys on 28.9.2015
      ja näkyy myös Suomessa ja ennen kaikkea Israelissa.

      Yksittäisiä kuunpimennyksiä tapahtuu melko usein, mutta neljä tällaista pimennystä näin lähellä toisiaan on erittäin harvinaista. Niitä on havaittu vain kolme kertaa aikaisemmin yli 300 vuoteen.

      Mikä voisi olla kuunpimennyksien profeetallinen merkitys? Tässä kirjoituksessa on otteita pastori John Kilpatrikin puheesta Alabaman Mobilessa helmikuussa 2014.

      Puhe on pitkä, koska materiaali on laaja. Se on jotain muuta kuin pelkkä saarna tai opetus. Puheeseen liittyy paljon profeetallista asiaa.

      Näitä harvinaisuuksia on ollut vain kahdeksan ajanlaskumme alusta. Niitä ei ole ollut yhtään 1500 - 1800 -luvuilla.

      Niitä ei ole myöskään tiedossa moneen sataan vuoteen vuoden 2015 jälkeen.

      Tetrad historiassa
      Kun katsot vuosia 1493, 1949 ja 1967, jolloin edellisen kerran oli tedrad, mitä huomaat? Ne ovat olleet vaikeita vuosia juutalaisille. Mutta ne ovat kääntyneet lopuksi siunaukseksi.

      Vuosina 1493 ja 1494 elettiin inkvisition aikaa. Kaikkien juutalaisten piti muuttaa pois Espanjasta, elleivät he kääntyneet katolisiksi. Kolumbus purjehti Amerikkaan. Hänen laivansa rahoittivat juutalaiset liikemiehet ja hänen miehistössään oli juutalaisia. Amerikasta tuli monille juutalaisille uusi kotimaa, jossa he saivat elää vapaasti.

      Vuosina 1949 - 1950 Israelin valtion alku. Vuonna 1948 syntyi Israelin valtio. Kohta kuitenkin arabivaltiot hyökkäsivät Israelin kimppuun. Mutta Israel kesti ja voitti.

      Vuosina 1967 - 1968 oli Kuudenpäivän sota. Seitsemän arabi valtiota hyökkäsi jokaiselta rajalta Israelin kimppuun tavoitteenaan työntää juutalaiset mereen. Sota päättyi ihmeellisesti juutalaisten voittoon, joita oli lukumäärällisesti paljon vihollisia vähemmän. Israelilaiset saivat Jerusalemin takaisin 2000 vuoden jälkeen. Se tapahtui Tetradin aikaan.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe