Ajokortiton mies

Anonyymi

Tuttavapiiriini on kuulunut elämäni aikana ainakin 20 sellaista paria, joissa toisella on ajokortti ja toisella ei, ja kortiton osapuoli on aina ollut nainen. Jotenkin tuntuu ettei sellaista paria ole olemassakaan, jossa naisella olisi ajokortti mutta miehellä ei. Olenkohan oikeassa? Ilmeisesti se menee aina niin, että joko molemmilla on ajokortti, tai sitten kummallakaan ei ole ajokorttia, tai sitten vain miehellä on ajokortti.

16

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensimmäisessä ja toisessa parisuhteessa meillä molemmilla oli kortti. Viimeisessä vain minulla.
      Tosin minulla on C-kortti, miehillä ollut B. Ajoin C:n heti kun ikä riitti, koska ajan usein hevoskuljetus autoa. Olen leikitellyt ajatuksella hankkia vielä D:n ihan vain piruuttani! Miehiä kun tuntuu harmittavan C-korttini. :D

      • Anonyymi

        Yhdelläkään niistä neljästä miehestä, joiden kanssa olen seurustellut, ei ole ollut suhteemme alussa ajokorttia. Kaksi ensimmäistä oli kaupunkilaispoikia, joilla ei ollut mitään tarvetta autolle. Kaksi jälkimmäistä taas ovat olleet maalta kotoisin. Toinen heistä hankki kymmenvuotisen parisuhteemme aikana ajokortin, sillä vaihtoi työtä. Nykyinen mieheni on myös hankkinut ajokortin kohta viisivuotisen parisuhteemme aikana. En oikeastaan edes tiedä miksi. Sillä piti olla jotakin käyttöä työhön liittyen ja työnantaja maksoi sen osittain. Hän ei ole koskenutkaan autoon autokoulun ja sen lisäjuttujen jälkeen.

        Itselläni taas on ollut kortti 18 vuotiaasta saakka ja autokin on ollut lähes koko tuon ajan. Ajokilometrejäkin on kertynyt paljon. Olen siis se, joka meillä ajaa, eikä muita vaihtoehtoja ole tarjottu ... vaikka olen pyytänytkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhdelläkään niistä neljästä miehestä, joiden kanssa olen seurustellut, ei ole ollut suhteemme alussa ajokorttia. Kaksi ensimmäistä oli kaupunkilaispoikia, joilla ei ollut mitään tarvetta autolle. Kaksi jälkimmäistä taas ovat olleet maalta kotoisin. Toinen heistä hankki kymmenvuotisen parisuhteemme aikana ajokortin, sillä vaihtoi työtä. Nykyinen mieheni on myös hankkinut ajokortin kohta viisivuotisen parisuhteemme aikana. En oikeastaan edes tiedä miksi. Sillä piti olla jotakin käyttöä työhön liittyen ja työnantaja maksoi sen osittain. Hän ei ole koskenutkaan autoon autokoulun ja sen lisäjuttujen jälkeen.

        Itselläni taas on ollut kortti 18 vuotiaasta saakka ja autokin on ollut lähes koko tuon ajan. Ajokilometrejäkin on kertynyt paljon. Olen siis se, joka meillä ajaa, eikä muita vaihtoehtoja ole tarjottu ... vaikka olen pyytänytkin.

        Ei se ajokortin puuttuminen pitäisi olla tänä päivänä enää mikään maailman ihme, ei varsinkaan isommissa kaupungeissa, joissa julkinen liikenne on hyvä ja varsinkin nuoret tykkäävät asua kaupunkiympäristössä.

        Muistan Helsingissä asuessani, kun hyvinkin monilla kolmekymppisillä ei ollut siellä ajokorttia, eikä sitä siellä ketkään mitenkään ihmetelleet.


      • Anonyymi

        Minullakin on C-kortti, mutta ei se ole kyllä miehiä harmittanut. :)


      • Anonyymi

        Ajoin C-kortin 18-vuotiaana vuonna 1996. Onko C-kortin ikäraja senjälkeen muuttunut?

        Yllättävää, jos on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin C-kortin 18-vuotiaana vuonna 1996. Onko C-kortin ikäraja senjälkeen muuttunut?

        Yllättävää, jos on.

        On muuttunut. Nyt sitä ei saa enää suoraan 18-vuotiaana ellei työ velvoita. Niin olen käsittänyt.


      • Anonyymi
        EuropeanMan kirjoitti:

        Ei se ajokortin puuttuminen pitäisi olla tänä päivänä enää mikään maailman ihme, ei varsinkaan isommissa kaupungeissa, joissa julkinen liikenne on hyvä ja varsinkin nuoret tykkäävät asua kaupunkiympäristössä.

        Muistan Helsingissä asuessani, kun hyvinkin monilla kolmekymppisillä ei ollut siellä ajokorttia, eikä sitä siellä ketkään mitenkään ihmetelleet.

        Ei siinä minulle mitään ihmeellistä ollutkaan. Aloittajahan tuota asiaa kyseli.


      • EuropeanMan kirjoitti:

        Ei se ajokortin puuttuminen pitäisi olla tänä päivänä enää mikään maailman ihme, ei varsinkaan isommissa kaupungeissa, joissa julkinen liikenne on hyvä ja varsinkin nuoret tykkäävät asua kaupunkiympäristössä.

        Muistan Helsingissä asuessani, kun hyvinkin monilla kolmekymppisillä ei ollut siellä ajokorttia, eikä sitä siellä ketkään mitenkään ihmetelleet.

        Helsingissä ei kyllä autoa tarvi, mut asuppa maalla ilman autoa.


    • Anonyymi

      Kun minä olin nuori, käytännössä kaikki ajoivat kortin. Se oli itsestäänselvää. Itse ajoin vasta 22 - vuotiaana. Se oli erikoista.

    • Anonyymi

      On ajokortti mut eipä oo tullu ajettua autolla taas metriäkään melkein 2 kuukauteen.

      KilttiMies89

    • Mun likan äidin sukulaiset ihmetteli, et eiks mulla ole korttia ku nainen aina ajoi.
      Siihen et en ajanut kun hän oli mukana, oli painava syy: hän oli sellainen Hyasint Pucket, et päätin että hän saa ajaa. En jaksanut kuunnella niitä jatkuvia ajo-ohjeita.

    • Anonyymi

      Melkein kaikki ajokortittomat miehet ovat yleensä homoja, joten eivät pariudu naisten kanssa. Siinä se selitys. Ja ne muutamat epämääräiset puolihomot joutuvat etsimään ajokortittoman naisen, koska nainen ei anna pillua itseään huonommalle luuserimiehelle, josta ei ole alistamaan ja dominoimaan.

    • Anonyymi

      Kortti on mutta en ole keksinyt minkä auton ostaisin. Mikään ei tunnu hyvältä. Myyjä esitteli BMW tä ja kaikkea, en halua auto joka on jokaisella. Ostan sitten ihan uuden auton kun ostan.

    • Anonyymi

      Melkein parempi kun ei olis autoa ollenkaan kun itsellä on sellainen halpa melkein mopoautoa muistuttava pikkuauto. Kehtaako kukaan aikuinen mies ajella sellaisella kauppakassilla? Pitäis olla joku parempi auto kuin valtaosalla ihmisistä, joku kunnon kyrvänjatke mutta ei mitään Bemaria, Mersua tai Audia missään nimessä.

      KilttiMies89

      • Anonyymi

        Dodge Ram?

        KilttiMies89


    • Anonyymi

      Polkupyöräilevä mies on pelle.
      Juoppo tai muuten outo. Normi mies hankkii auton ja ajokortin 18v.
      Pyöräilijämies on 97% tod näk parisuhteeseen kelpaamaton kummajainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1725
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1345
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1157
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      192
      949
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      84
      931
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      877
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      839
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      788
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      138
      722
    Aihe