laitoin FB:n memen jossa luki "Musta Perjantai. Säästä 100 prosenttia ja jää kotiin"
Siihen tuli alle minuutissa lähisukulaiselta vastaus "Onneksi on nettikauppa olemassa". Niin, juuri, mutta siitä ei saa samanlaista adrenaliinikickiä kuin rysiksestä kaupoissa
Omat black friday-ostokseni: painopeite tyttärelle joka nukkuu huonosti. Laskin sen hyväksi sijoituteksi: tytär nukkuu hyvin, siitä hyötyvät kaikki: mies, pojat, äiti, Lego, veli, työssä kolleegat, lapset, kaupan kassa jne. Kaunis hymy ja keveä askel ilostuttavat paitsi itseä myös muita.
2kpl My Heritage- kittejä, DNA tutkimusta. Viime jouluna sai Poika ja ja tyttären vanhin poika. Suurmenestys. nyt Vävyn ja Legon taustasta otetaan selvää.
PalomaByTheDala
Musta Perjantai
44
61
Vastaukset
- Anonyymi
Äläyrtä husuttaa ei ruotsissa ole blakfridayta eikä panopeitteitä eikä psloma asu dalasassa
Nyt minä kyllä olen pettynyt.
Mun vakinikkejä Paloma Extempore, PalomaByTheDala,PalomaNonSequitur kun en jaksa koko aikaa kirjautua,
"Mä oon mikä oon :)"
- Anonyymi
Painopeitto kuulostaa kammottavalta. Eikös se pikkutyttö Vilja Erika kuollut, kun vanhemmat käärivät tiukkaan painopeittoon, taisi olla kyllä matto.
Luin vähän tutkimuksia,tässä jotain.
Alkujaan painopeittoja on käytetty tarkkaavuuden säätelyn ongelmista kärsivillä lapsilla. Nämä lapsen kärsivät usein aistitiedon ylikuormasta, koska heisän hermojärjestelmänsä ei pysty suodattamaan sisään tulevasta aistiärykkeestä taustamelua ja tarpeetonta informaatiota. Tämä luonnollisesti aiheuttaa levottomuutta, ahdistusta ja vaikeuksia keskittymisessä sekä ryhmätoiminnassa.
Ylivilkkaudesta tai tarkkaavuuden säätelyn häiriöistä kärsivien lasten lisäksi painopeitoista on todettu olevan apua myös dementiasta kärsivillä vanhuksilla, joita painopeiton paino on auttanut rauhallisemman unen saamisessa. Usein dementikot saattavat yöllä havahtua, koska eivät välttämättä tiedosta tai muista missä ovat. On esitetty, että painopeiton luoma tasainen paine viestii aivoille jatkuvaa “paikkatietoa”, jolloin peiton käyttäjä nauttii rauhallisemmasta unesta.
TUTKITTUA VAIKUTUSTA
Painopeiton vaikutuksia on testattu myös kliinisissä kokeissa ja tulokset ovat olleet selkeän positiivisia. Vuonna 2004 tehdyssä tutkimuksessa painopeittoa testattiin henkilöillä, jotka olivat ilmoittaneet kärsivänsä unihäiriöistä, lepokivusta ja stressistä. Kokeessa todettiin painopeiton käytön alentavan osallistujien kortisolin, elimistön stressihormonin, tasoa verenkierrossa. Tämä kortisolitason aleneminen taas johti koehenkilöiden parempaan unen laatuun kokeen aikana.
Toisessa tutkimuksessa 63% kokeeseen osallistuneista ilmoittivat ahdistuneisuutensa tason alentuneen, kun he käyttivät painopeittoa nukkuessaan. Samanlaisia tuloksia on raportoitu myös useissa tieteellisissä julkaisuissa. Koska painopeiton käytöllä ei ole haitta- tai sivuvaikutuksia, lukuisista erilaisista ongelmista kärsivät ihmiset ovat päättäneet kokeilla painopeittoa ja tarkkaavuushäiriön, dementian, reumakivun ja ylivilkkauden lisäksi myös trauman jälkeisestä stressireaktiosta ja pakkomielteisestä oireyhtymästä kärsivät ovat raportoineet positiivisia vaikutuksia- Anonyymi
Ennen oli lumpputäytteisiä täkkejä, painopeittoja,inhottavia !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen oli lumpputäytteisiä täkkejä, painopeittoja,inhottavia !
Samaa ajattelen minä, että inhottavia ovat. Nehän muistuttaa pakkopaitoja, joita on käytetty mielisairaaloissa.
Kuulostaa hyvin mielenkiintoiselta. Tytär on stressaantunut ja nukkuu huonosti tai siis häneltä menee pitkä aika ennen kuin uni tulee, aamulla väsynyt kun aikainen herätys jne. Ostin vain viiden kilon painolla ja kiselhelmillä täytetyn. Olisi melkein voinut ostaa lastentäkin, kun hän on pieni ja hentoinen.
Painopeitteitä on monta eri merkkiä myynnissä ja osa on hiekalla täytettyjä. Sellaista en arvannut ostaa vaikka ovatkin halvempia.- Anonyymi
Etsitkö dna jutuilla ns pitkiä isä/äiti linjoja ?
Sukututkimustietoa löytyy melko kattavati ainakin 1700-luvun kirkonkirjoista jopa pitemmälle. Anonyymi kirjoitti:
Sukututkimustietoa löytyy melko kattavati ainakin 1700-luvun kirkonkirjoista jopa pitemmälle.Nää DNA-jutut kartoittaa geeniperimää maantieteellisesti ja etnisyyden pohjalla. Esim. tyttärenpojan geenikartasta löytyi hämmästyttävän paljon länsi-eurooppalaista perimää, lähes yhtä paljon kuin skandinaavista, mikä selittyy isän suvussa olevasta vahvasta valloniperimästä. Samalla voi löytää sukulaisia joiden olemassaolosta ei ole ollut mitään tietoa.
Tätini teki isäni suvusta sukututkimusta ja kirkonkirjoista oli löytynyt 1700-luvun lopusta tietoja. Yksi äitini serkuista teki äidin suvusta, mutta keskittyen nimenomaan amerikansukulaisiimme, joita onkin sitten aina Kaliforniasta Floridaan, idästä länteen ja pohjoisesta etelään. Äidinäitini sisaruksista viisi muutti USA:han ja vain kaksi jäi Suomeen.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukututkimustietoa löytyy melko kattavati ainakin 1700-luvun kirkonkirjoista jopa pitemmälle.Oliko yhtään lehtovaara..
Eikö olisi viisaampaa mennä niitten nukkumisvaikeuksien ja stressautumisen perimmäiseen syyhyn kuin yrittää parannella sitä painopeitolla.
Psyykessä käyttävät niitä painopeittoja, mutta se on rinnakain terapian kanssa kuitenkin, eikä ainut hoitomuoto.
Olethan joskus kirjoittanut, että huono omatunto on kehno petikaveri.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Eikö olisi viisaampaa mennä niitten nukkumisvaikeuksien ja stressautumisen perimmäiseen syyhyn kuin yrittää parannella sitä painopeitolla.
Psyykessä käyttävät niitä painopeittoja, mutta se on rinnakain terapian kanssa kuitenkin, eikä ainut hoitomuoto.
Olethan joskus kirjoittanut, että huono omatunto on kehno petikaveri.Hyvä huomio tellukka ! Kyllähän tuo peitto voi tuntua vähän kuin ystävän tai rakkaan hali, mutta on vain korvike. Eikä se riitä hoidoksi , unettomuuskin on oire jostain ongelmasta, jonka syyt pitää hoitaa.
Paloma.se01 kirjoitti:
Nää DNA-jutut kartoittaa geeniperimää maantieteellisesti ja etnisyyden pohjalla. Esim. tyttärenpojan geenikartasta löytyi hämmästyttävän paljon länsi-eurooppalaista perimää, lähes yhtä paljon kuin skandinaavista, mikä selittyy isän suvussa olevasta vahvasta valloniperimästä. Samalla voi löytää sukulaisia joiden olemassaolosta ei ole ollut mitään tietoa.
Tätini teki isäni suvusta sukututkimusta ja kirkonkirjoista oli löytynyt 1700-luvun lopusta tietoja. Yksi äitini serkuista teki äidin suvusta, mutta keskittyen nimenomaan amerikansukulaisiimme, joita onkin sitten aina Kaliforniasta Floridaan, idästä länteen ja pohjoisesta etelään. Äidinäitini sisaruksista viisi muutti USA:han ja vain kaksi jäi Suomeen.Voiko puhua geeniperimästä, jos vastaavaa DNA:ta löytyy muualta päin maailmaa?
Niin paljon kun muuttoliikettä tapahtuu ja on tapahtunut.
Voisiko sitten sanoa minulla olevan amerikkalaista geeniperimää, kun kaukaa taaksepäin olevaa sukua on muuttanut kauan sitten jenkkeihin. Öhhöhhhh!
Joku afrikkalainen tekee DNA-testin ja huomaa, että minun geeniperimänihän ovat amerikkalaiset, eurooppalaiset, jopa suomalaiset, kun löytyy sieltä vastaavaa DNA:ta.
- Anonyymi
Bläk aut......ihmiset ostokiimautetaan joulun alla, jotta jatkaisivat taukoamatta samaa ostokiimaa joulupäivään saakka.
Kol kot - Anonyymi
Vien auton katsastus katseluun, eli autosta katsotaan mahdolliset katsastuksen tyssäävät jutut, ; vaihdetaan öljyt jne.,
Ei ole nyt varaa törsätä mihinkään "joutavaan", tiukkaa.tekee rahallisesti, talon ylläpito yksinään ja remontti lainoineen kaikkineen on kallista...toivottavasti ei tuu bläk autti..
Onneksi on hyvin toimeen tulevat lapset, voi aina vipata..ei tarvita pikavippejä ottaa..
Ilman tätä taloa olisin varmaan metsästämässä kaupan aarteita, vaikken mikään himo shoppailija koskaan ole ollutkaan...iän myötä se on tullut tylsäksi, joutavaksi..
Mutta tuosta peitosta se on tosiaan hyvä uneen rauhoittaja, ollut joillakin minun hoideltavilla lapsilla sellainen.
Hyvää Joulun odotusta Dalaan teille kaikille t. Pirrepäs 🤶🎁Kiitos sitä samaa sinne susirajalle.
Minä neuvottelin siitä täkistä ensin tyttären kanssa, kun se nyt kuitenkin maksaa hieman ja jos se ei aio sitä käyttää, niin tuon meille, Lego tykkää kanssa jos on vähän painavampi täkki. Itse en sellaista tarvi, nukun hyvin pelkän lakanan alla kesäaikaan.
En ole mikään himoshoppailija myöskään ja ostan paljon verkkokaupoista. Lähes kaikki joululahjat olen ostanut netin kautta jo useamman vuoden aikana.Paloma.se01 kirjoitti:
Kiitos sitä samaa sinne susirajalle.
Minä neuvottelin siitä täkistä ensin tyttären kanssa, kun se nyt kuitenkin maksaa hieman ja jos se ei aio sitä käyttää, niin tuon meille, Lego tykkää kanssa jos on vähän painavampi täkki. Itse en sellaista tarvi, nukun hyvin pelkän lakanan alla kesäaikaan.
En ole mikään himoshoppailija myöskään ja ostan paljon verkkokaupoista. Lähes kaikki joululahjat olen ostanut netin kautta jo useamman vuoden aikana.Joskus kerroit Legon nukkuvan sinun kanssasi saman peiton alla.
Mutta tilanteethan muuttuvat. Mistäs Legolle on tullut huono omatunto, ettei pysty nukkumaan kuin painopeiton alla?- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Joskus kerroit Legon nukkuvan sinun kanssasi saman peiton alla.
Mutta tilanteethan muuttuvat. Mistäs Legolle on tullut huono omatunto, ettei pysty nukkumaan kuin painopeiton alla?Hehhee. Hyvä tellukka. Nämä muistinmenetykset ja muunnellut totuudet tuntuu olevan tämän P:n yksi tavaramerkki. Vai oliskohan puhe siitä, mistä on puute. Silkkitukkaakin vain takana, nimi palikalta lainattu ja tarkasti palstalaisten tietoisuuteen tavat ja ulkonäkö selostettu. .Jalosukuisuutta etsii jälkeläisten dna:sta, miten pöyristyttävää rotuoppia !
Tellukka kirjoitti:
Joskus kerroit Legon nukkuvan sinun kanssasi saman peiton alla.
Mutta tilanteethan muuttuvat. Mistäs Legolle on tullut huono omatunto, ettei pysty nukkumaan kuin painopeiton alla?Nukumme edelleenkin saman peiton alla. Tilanteet eivät ole muuttuneet, mutta turhaan minä näitä selittelen yksityiskohtaisemmin, koska sinähän aina löydät jotain ilkeää tavallisista asioista, joihin ei liity mitään erikoisempaa.
Anonyymi kirjoitti:
Hehhee. Hyvä tellukka. Nämä muistinmenetykset ja muunnellut totuudet tuntuu olevan tämän P:n yksi tavaramerkki. Vai oliskohan puhe siitä, mistä on puute. Silkkitukkaakin vain takana, nimi palikalta lainattu ja tarkasti palstalaisten tietoisuuteen tavat ja ulkonäkö selostettu. .Jalosukuisuutta etsii jälkeläisten dna:sta, miten pöyristyttävää rotuoppia !
Tellukkako se siellä hehkuttaa omaa nokkeluuttaan?
Vai kateuden vihreäsilmäinen paholainen nostaa päätään alitajunnan mutalammikosta?
Silkkitukka on, peitot on kevyet ja painavammat, mutta ei painopeittoa, vaan untuvapeitto,
Etsin lähtökohtia, alkuperiä, kartoitusta, koska näillä analyyseilla ei mitään muuta löydykään.Paloma.se01 kirjoitti:
Vai kateuden vihreäsilmäinen paholainen nostaa päätään alitajunnan mutalammikosta?
Silkkitukka on, peitot on kevyet ja painavammat, mutta ei painopeittoa, vaan untuvapeitto,
Etsin lähtökohtia, alkuperiä, kartoitusta, koska näillä analyyseilla ei mitään muuta löydykään.Näyttikö nikki minun nikiltäni?
Minä jaksan kirjautua aina kun kommentoin. Ei se paljon voimia vaadi.
Kaikki eivät kuulemma aina jaksa kirjautua vaikka on rekattukin nikki olemassa.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Etsin lähtökohtia, alkuperiä, kartoitusta, koska näillä analyyseilla ei mitään muuta löydykään.Nyt sitten faktaa esille eli mistä sinulle pitäisi olla kateellinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt sitten faktaa esille eli mistä sinulle pitäisi olla kateellinen?
Anonyymi
Eilen 14:25
luetteli pitkän listan asioita jotka painavat hänen mieltään. Minä oletin että hänestä (ellet ollut peräti sinä itse) oli kurjaa kun minun elämässäni on pieniä iloja joista en saisi kertoa kaikelle kansalle.
PalomaByThe Dala - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi
Eilen 14:25
luetteli pitkän listan asioita jotka painavat hänen mieltään. Minä oletin että hänestä (ellet ollut peräti sinä itse) oli kurjaa kun minun elämässäni on pieniä iloja joista en saisi kertoa kaikelle kansalle.
PalomaByThe DalaMissä ketjussa?
80 € voittaisin jos kävisin ostaa uuden kännykän jota aiemmin ajattelin ostaa, entinen samaa merkkiä ollut on palvellut jo viisivuotta, taitaa olla ikänsä puolesta jo maksimi.
80 € on rahaa mutta tarjouksia tulee, uusia malleja tulee että empä hötkyile.- Anonyymi
Etsätosiaan osaasuomea hävettääkö
- Anonyymi
15 vuotias mies eli feikkimediassa lapsi tai oppilas hakkasi Espoossa rehtorin
Ehdonalaista eli ei mitään
Äänestäkää punavihreitä haloslaisia jatkossa sille annetaan kulttuurineuvoksen arvo
Usassa suuri valamiehistö olisi määritellyt aikuideksi ja viidi vuotta linnaa
Vihje älä ikinä mene opettajaksi Ruotsissakaan ei mennäTyttäreni on Ruotsissa opettaja, on ollut pitkästi toistakymmentä vuotta.
Ei häntä ole vielä ainakaan hakattu.
- Anonyymi
Sdpn kannatus romahti
Paaterolle potkuti Rinne aloittaa selittelyt ja jatkaa kuin tyhjää vain selitykset vartin päästä - Anonyymi
”Sdp:llä näyttää olevan koko puolueorganisaation läpäisevä rehellisyysongelma, taksikuskitasolta ylimmälle huipulle”
Paatero jäi kaksi viikkoa kestävälle sairauslomalle
tekemään jouluvalmisteluja, piparkakkutaloja, pllvilinnoja, työväenjoulupukinpajoja
Sairas ihminen on joutunut nostamaan ministerin palkkaa raskauttavissa olosuhteissa. Vielä eilen musta auto tuli aamulla hakemaan kotoa, nyt sitten paloauto tms.
Eli yksi mies
Rinne
määrää Suomessa valtionyhtiöistä
Vaikuttaa – vaaralliselta?
Ei vihreät, ei keskusta, jotka ovat hallituksessa
Halla-aho eron jälkeen ”Sdp:llä näyttää olevan koko puolueorganisaation läpäisevä rehellisyysongelma, taksikuskitasolta ylimmälle huipulle. Pääministeri EI VOI valehdella yleisölle ja eduskunnalle. Jos Rinne on valehdellut, hänen on erottava”- Anonyymi
Eräs kuvataiteilija ja kirjailija sanoo tienneensä jo vuosikymmeniä, etteivät Veijo Baltzarin, 77, kaikki toimet kestä päivänvaloa, ei usko, etteikö asia olisi ollut myös laajemmin tiedossa.
Hän kertoo saaneensa yhteydenottoja, joissa on kerrottu Baltzarin tavasta toimia lasten, nuorten ja naisten kanssa.
– Olen kehottanut tekemään rikosilmoituksen. Baltzar on kuitenkin nauttinut poliittista suojelua ja tukijoidensa hurmoksellista ihailua, joka on suojellut häntä ja kasvattanut pelkokerrointa entisestään.
– Veijo Baltzar on käyttänyt röyhkeästi ja pöyhkeästi hyväkseen etnisen taustansa valtaapitävissä herättämiä romanttisia kuvitelmia.
Moni sanoo olevansa eniten pahoillaan siitä, että Baltzaria ei pysäytetty jo aikaisemmin. Hän suree kaikkien niiden puolesta, jotka ovat asian vuoksi kärsineet.
– Niin moni elämä on ihan oikeasti tuhottu.
Hän sanoo toivovansa nyt tutkivien journalistien jatkavan Veijo Baltzarin toiminnan ja tukijoiden selvittämistä.
– Nyt lakaisee oikeuden luuta, ja toivottavasti nurkkia myöten.
- Anonyymi
Iltasanomat eron jälkeen: """Otetaanpa mikä tahansa pörssiyhtiö – jollaiseksi Postikin edellisen hallituksen aikana valmistautui. Sen johto informoisi omistajaa jossain merkittävässä strategisessa muutoksessa, kuten Posti on ”informoinut ministeriä liikkeenluovutusta koskevista suunnitelmista valmistelun aikana”. Läheteltäisiin muistioita, tavattaisiin kokouksissa. Omistaja olisi kuitenkin syystä tai toisesta hiljaa, ei tukisi eikä kieltäisi. Ja yhtiön johto sitten vain tulkitsisi hiljaisuuden tueksi.
Postin tapauksessa omistajaintressit demareiden kaudella ovat vielä välissä lisäksi muuttuneet.
Ajatusleikki on järjetön – missään ammattimaisesti johdetussa yhtiössä, jolla on miljardiluokan liikevaihto. Normaalissa yritystoiminnassa tällainen olettelu omistajan tahdonmuodostuksesta olisi toimitusjohtajan tai hallituksen potkujen syy. Paitsi siis että vastaavaa epäselvää tilannetta ei edes pääsisi syntymään.
Kun suuryhtiöiden johto tekee merkittäviä päätöksiä, ne hyväksytetään yhtiökokouksissa tai muutoin dokumentoiden, niin ettei mitään tulkinnanvaraa jää, mitä esimerkiksi suurimmat instituutiosijoittajat ajattelevat. Niillä on omistajuuksia prosentteja, valtiolla 100""" - Anonyymi
Ja sitten vielä täydensin mustan perjantain ostoksiani tilaamalla pojille uudet luistimet pukin konttiin. Nyt vaan sitten odottelemaan kun tavarat saapuu ja pakkailemaan ja joulu saa tulla.
PalomaByThe Dala- Anonyymi
Miten uskallat ostaa luistimia ilman että on sovitettu ja muutenkin kelpuutettu ? nyt ei enää osteta kasvunvaraa eikä mitkä tahansa halpikset kelpaa, pitää olla just tietynlaiset. Itse annan mieluummin rahaa tai lahjakorttina . Vaatteita on ihan turha yrittää ostaa lahjaksi nuorille, pieleen menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten uskallat ostaa luistimia ilman että on sovitettu ja muutenkin kelpuutettu ? nyt ei enää osteta kasvunvaraa eikä mitkä tahansa halpikset kelpaa, pitää olla just tietynlaiset. Itse annan mieluummin rahaa tai lahjakorttina . Vaatteita on ihan turha yrittää ostaa lahjaksi nuorille, pieleen menee.
Mä en osta lapsenlapsille mitään jouluksi, enkä synttäreille. Laitan pienen summan tileille, jotka he saavat lunastaa parikymppisinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en osta lapsenlapsille mitään jouluksi, enkä synttäreille. Laitan pienen summan tileille, jotka he saavat lunastaa parikymppisinä.
Eikö olisi parempi ilahduttaa heitä, kun ovat lapsia, parikymppisenä ei ole enää samaa tunnetta. Juopottelevat vaan tai pössyttelevät hassista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö olisi parempi ilahduttaa heitä, kun ovat lapsia, parikymppisenä ei ole enää samaa tunnetta. Juopottelevat vaan tai pössyttelevät hassista.
Sinähän sen tiedät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän sen tiedät.
Toivon , sinun ymmärtävän pienten lasten mieltä , mikä ilahduttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivon , sinun ymmärtävän pienten lasten mieltä , mikä ilahduttaa.
Pakettien määräkö ilahduttaa? Krääsää, vaikka sitä ei tarvita. Vaatteitako, joita on riittämiin ja kasvavat ulos niistä? Ai niin, mä unohdin sen kulutusjuhlan....
Pojat eivät kovin paljon niitä tarvitse, joten niiden ei tarvi olla ammattipelaajille. Äiti ehdotti, sanoi koon ja minä tilasin, Taisi tulla väärä koko, mutta saavat sovittaa kotona ja sitten palautetaan ja vaihdetaan elleivät ole sopivat.
Ai niin jatkan vielä, pojat eivät harrasta kovin paljon urheilua, mutta tarvitsevat koulun urheilutunneille luistimet ja meidän rannassa aurataan Dalan jäälle aina luistinrata, niin saavat tulle harjoittelemaan tänne. Vaatteita on toinen isoäiti jo tilannut ja ne ovat poikien hyväksymiä merkkejä. Eivät ole kovin vaativia.
- Anonyymi
Toivon että *mustat prjantait* loppuvat,
ja takaisin tulevat kivat suomalaiset perjantait!!- Anonyymi
Tarkoitatko perjantai-pullo Alkosta ja tuttu viikonloppukänni.
- Anonyymi
Mitä teroille pitäisi tehdä, kansan suusta
""" Ainoa oikea tuomio terroristille on jälkiabortti.
Tero pääsee paratiisiin ja veronmaksajat kuluerästä.
Win Win situation"""
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 93535
- 65531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437