Ilmastohätätila julistettu

Anonyymi

Nyt se on virallista. Eurooppa näyttää esimerkkiä ja ottaa ensimmäisenä maanosana ilmastonmuutoksen vakavasti.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006323849.html

"...päätös tekee Euroopasta ensimmäisen maanosan maailmassa, jossa ilmastonmuutos on kirjattu hätätilaksi."

202

3520

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Järjetöntä pelleilyä

• Anonyymi

Ilmaston pilaaminen kilpailun alttarilla on sama kuin valtaosa risteilymatkustajista ottaisi laivan rungosta paloja kesken valtameriristeilyn.

Saimme tekniikan tälle tasolle ja tulemme saamaan sen tämän tason yli, kunhan yhdessä yritämme. Loput on politiikkaa ja kuranheittoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmaston pilaaminen kilpailun alttarilla on sama kuin valtaosa risteilymatkustajista ottaisi laivan rungosta paloja kesken valtameriristeilyn.

Saimme tekniikan tälle tasolle ja tulemme saamaan sen tämän tason yli, kunhan yhdessä yritämme. Loput on politiikkaa ja kuranheittoa.

Suomalaiset heittävät luksushytistään huonekalut pois keventääkseen alusta ja kärvistelevät tyhjässä hytissä, kun laiva uppoaa. Samaan aikaan ruumassa intialaiset poraavat reikiä pohjaan keventääkseen alusta. Vähän fiksummat jenkit ottavat isoja paloja juuri vesirajan yläpuolelta. Greta mököttää kannella.

• Anonyymi

Joo autot pois kaikilta keillä ei ole esim jotain vammaa liikkumisen suhteen, itse ja koko perhe siirryimme jo n 5 vuotta sitten autottomaan elämään ja polkupyörillä, jalkaisin ja busseilla on päästy perille loistavasti ja kunto on kasvanut! Suosittelen erityisesti varakkaille ihmisille joilla perheessä monta autoa, muksu menee kouluun mopoautolla, isi vie pojan ja äiti tyttären samaan kouluun ja useimmiten ajellaan peräkanaa! (On nähty eräällä Turun "hienosto-alueella", koulun pihalle aamuisin armoton autojono! Hävetkää jos osaatte

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo autot pois kaikilta keillä ei ole esim jotain vammaa liikkumisen suhteen, itse ja koko perhe siirryimme jo n 5 vuotta sitten autottomaan elämään ja polkupyörillä, jalkaisin ja busseilla on päästy perille loistavasti ja kunto on kasvanut! Suosittelen erityisesti varakkaille ihmisille joilla perheessä monta autoa, muksu menee kouluun mopoautolla, isi vie pojan ja äiti tyttären samaan kouluun ja useimmiten ajellaan peräkanaa! (On nähty eräällä Turun "hienosto-alueella", koulun pihalle aamuisin armoton autojono! Hävetkää jos osaatte

Sinne vaan pyöräilemään kovaan vesisateeseen. Itse olen sateella jättänyt pyöräilemättä, ja mennyt töihin omalla autolla, joskus junalla. Työmatka on vaihdellut minulla enimmäkseen 7 ja 15 km päivässä / suunta. Jäin pari kk sitten eläkkeelle, viime ajat sitä ennen työttömänä 3 vuotta.

Joku varmaan kuvittelee, että mökillä voisi olla ilman autoa. Kauppaan on 18-20 km. Bussille olisi saman verran matkaa. Helsingistä mökille on 120 km. Olen nyt saanut autolla ajot menemään puoleen, vain n. 10000 km/vuosi. Kohta varmaan lopetan mökkeilyn tältä vuodelta. Autolla ajan sen jälkeen vain noin kerran viikossa, jotta se pysyy kunnossa. Olen nytkin mökillä. Helsinkiin kuljen aina 2-4 viikon välein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä jaksa länkyttää, ei täällä suomessa meiän tarvii enää mitään tehdä kun kaikki on jo tehty se on venäjän ja usan ja Kiinan ja Intian ongelma kun ne roskaa ja poraa öljyä ja herraties mitä muuta

• Anonyymi kirjoitti:

falla voitti naisten mc sprintin osakilpailun, Mulla on 2.4l v6 bensa automaatti, juuri tulin ajelulta kävin ajelemassa n50km ostamassa uudet talvikengät, entiset meni viime keväänä roskiin olivat jo aika pehmeet 5v vanhat, tekis mieli 3l diiselii 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Polttoaineet tänään 1 euron litra Kärkkäisellä Lahdessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

toivottavasti oot trolli.. itellä 90 km suunta työmatka turusta vorssaa, ni ei iha mahottomasti kyenne leikkaa siitä autoilusta. Toki kyllähän minullakin kunto varmasti kasvaisi jos sinne kävelisin, mutta tuntuu jotenkin kohtuuttomalta... ja tosiaan, häpeäisin jos osaisin..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aijaijai!
        Oisitte ostanu skidille ennen vaikka Golfin, jonka hiilidioksidipäästöt on jopa 85 gramma kilsalla, kun mopoautolla ne on aika vakiot 124, koska sitä rakkinetta pitää viel luukuttaa kokolailla kybällä kokoajan et se masiina ees yleensä liikkuis yhtään mihinkää.

Nyt Greta on kyllä hyvin hyvin vihainen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa juurikin tyypillinen malliesimerkki vihervasemmistolaisesta ajattelutavasta joka on nykyään natsismiin viittaavaa rodunjalostus oppia.
        "Se mitä minä/me emme tarvitse sitä ei tarvitse kukaan muukaan"
        Kukaan ei kiellä teitä siirtymästä kivikaudelle mutta ette voi vaatia samaa elämän kurjistamista muilta.
        Olkaa autottomia, sähköttömiä, älkää ostako ulkomaisia kulutushyödykkeitä älkääkä kotimaisiakaan fossiilista jalostettuja, älkää syökö ulkomaista ruokaa vaan viljelkää itse pottunne ja lanttunne sekä kasvattakaa karjaa ja viljelkää maata käsin ilman traktoreita yms.
        Mars elämään sitten oppienne mukaisesti! Minä elän tavallani mikä ei taas sinulle ja teidänlaisille aivottomille idologisteille kuulu tippaakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tervetuloa näyttämään esimerkkiä tänne Lappiin. Ilolla tulemme seuraamaan esimerkkiäsi. Ilo siitä, että tulet nielemään sanasi hyvin nopeasti.

Itsekeskeisyytesi on käsittämättömällä tasolla, HUH.

• Anonyymi

Kyllä nyt kiinalaisia ja intialaisia kismittää...

• Anonyymi

Joks Nikkei- ja Nasdaq-indeksi, sekä Shanghain pörssin kurssit rysähti katosta läpi?

• Anonyymi

Nyt sitten poikkeuslait käyttöön, kuten esimerkiksi täyskielto persujen diiselimersuille.

• Anonyymi

Ja jakeluautoille! :) Jotka pörrää kans kiisselillä.

Mahtaa suvakkiakin alkaa ottaa päähän, kun ei saakaan aamumysliinsä ituja sekaan, vaan joutuu itse kirmaamaan potkulaudallaan niitä kedolle poimimaan joka päivä? :) :D

• Anonyymi

JA myös vihreitten yksityistaksimatkoille veronmaksajien piikkiin, kävelkööt perkeleen hunsvotit!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jakeluautoille! :) Jotka pörrää kans kiisselillä.

Mahtaa suvakkiakin alkaa ottaa päähän, kun ei saakaan aamumysliinsä ituja sekaan, vaan joutuu itse kirmaamaan potkulaudallaan niitä kedolle poimimaan joka päivä? :) :D

Hyötyajoneuvot on asia erikseen. Turha diiselipersuilu joutaa laittaa verolle ja lakkauttaa ympäristöä pilaavana toimintana. Persut pitää laittaa maksamaan tyhmyydestään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyötyajoneuvot on asia erikseen. Turha diiselipersuilu joutaa laittaa verolle ja lakkauttaa ympäristöä pilaavana toimintana. Persut pitää laittaa maksamaan tyhmyydestään.

Juuri niin, erityisesti kansanedustajien taksimatkat ovat niitä "hyötyajoja".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Virhevasukit verolle ja huolehtimaan haittamuuton kustannuksista täyspainoisesti. Samalla lisähintaa puolityhjillä busseilla savuttaville vasukeille todellisten päästöjen mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei, kyllä sen maksun saa suorittaa ne tyhmät ketkä äänesti populistipellet valtaan.
        kunnon populismi on sellaista ettei tyhmempi huomaa. kannattaa käydä vaikka wikistä tutkimassa mitä tarkoittaa populismi. sdp valehtelee eniten. husut, rauhantunnustelijat, balzarit, vappusataset, postisekoilut mm

"vappusatanen" = populismin huipentuma eli valhe millä päästiin valtaan. vai onko joku sitä mieltä että ei ole valhetta "vappusatanen" vaan kovaa faktaa. tililtä voi käydä tarkistamassa.

kai laskitte paljon vappupelleilylupaus maksaa teille ennen kuin äänestitte? ai ei tullut mieleen kun tuli ahneus kun luuli saavansa jotain.. noin sitä kansaa ohjaillaan huom huom!

persut ovat valovuoden jäljessä oikeista populisteista.
        kekkonen: "asiat ovat miltä näyttää".
        miettikää pahvit sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei, kyllä sen maksun saa suorittaa ne tyhmät ketkä äänesti populistipellet valtaan.
        kunnon populismi on sellaista ettei tyhmempi huomaa. kannattaa käydä vaikka wikistä tutkimassa mitä tarkoittaa populismi. sdp valehtelee eniten. husut, rauhantunnustelijat, balzarit, vappusataset, postisekoilut mm

"vappusatanen" = populismin huipentuma eli valhe millä päästiin valtaan. vai onko joku sitä mieltä että ei ole valhetta "vappusatanen" vaan kovaa faktaa. tililtä voi käydä tarkistamassa.

kai laskitte paljon vappupelleilylupaus maksaa teille ennen kuin äänestitte? ai ei tullut mieleen kun tuli ahneus kun luuli saavansa jotain.. noin sitä kansaa ohjaillaan huom huom!

persut ovat valovuoden jäljessä oikeista populisteista.
        kekkonen: "asiat ovat miltä näyttää".
        miettikää pahvit sitä.

Populistipellet eivät pääse Suomessa enää koskaan valtaan. Ei ainakaan nykyisen sotilasjuntan ollessa puolueen johdossa.

• Anonyymi

Huvittaa, miten dieseli on paha synti vaikka sen päästöt esim. uusimman EURO 6 normin mukaan ovat pienimmät kuin yli kaksi vuotta vanhoilla autoilla. Idiootteja on Suomessa paljon. Itse ajan yli 26 vuotta vanhalla bensiinikäyttöisellä autolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huvittaa, miten dieseli on paha synti vaikka sen päästöt esim. uusimman EURO 6 normin mukaan ovat pienimmät kuin yli kaksi vuotta vanhoilla autoilla. Idiootteja on Suomessa paljon. Itse ajan yli 26 vuotta vanhalla bensiinikäyttöisellä autolla.

Hyvin toimii EURO6 ja muut humpuukit Suomen talvessa. Ja myrkkyjen lisäksi pukkaa silti fossiilista peräisin olevaa co2:sta.

Vain pakoputketon auto ei saastuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän ne kuule ole ihan muut puolueet jotka niillä isoilla dieseleillä ajelee, sitäpaitsi ne on jo paljon puhtaampia kuin esim.bensavehkeet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisi teidänkin viherpiipertäjien hankkia aivot. Maailmaa on turha pelastaa, koska se tuhoutuu kuitenkin. Meidän täytyy keskittyä enemmän avaruuden tutkimiseen. Lisäksi 0 päästöt vuonna 2050 on todella naurettavaa ja lapsellista. Ei onnistu ja sähköautojen valmistus tekee enemmän pahaa kuin pienellä diisselillä ajo. Samat päättäjät silti hommannut 2-3 mukulaa, mutta autot täytyy silti kieltää. :D Ihmiset on tyhmiä.

Itse ajelen V8 bensalla, syön lihaa paljon ja tupakoin. Yritän muutenkin parhaani mukaan saastuttaa luontoa. Öljyvuotoja ei viitsi korjata, ellei pahasti vuoda, koska kyllähän ne johonkin häviää😉 Niin tyhmä en sentään ole, että lapsia olisin hankkinut, mutta kyllä viherpiipertäjien kiusaksi voisi kunnon suurperheen perustaa siitä ituhipit ei silti vikise.

• Anonyymi

Parempi ajaa mesellä kuin ydinsähkö teslalla, ai niin eihän sähköautoilu saastutakkaan eikä niiden valmistus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin, erityisesti kansanedustajien taksimatkat ovat niitä "hyötyajoja".

No entäs lentomatkat brysseliin? Eikö ne voisi hoitaa etäyhteydellä? Mutta sittenhän he eivät saisi lento bonuksia millä tekee lomamatkan toiselle puolelle maapalloa

• Anonyymi

Nyt sitten poikkeuslait käyttöön, kuten esimerkiksi täyskielto vihervammaisten kommentointiin
        Nyt sitten poikkeuslait käyttöön, näiden haittaeläimien ja matujen eliminointiin.

.

• Anonyymi

No nyt otti ohrakyrsä onneksi kävin tänään hakemassa hernesoppapurkkeja sekä muutaman pullon kossua.Ai äm redi foor ilmastokusetus.

• Anonyymi

Junttien mantra, "ilmastokusetus, ilmastokusetus, ilmastokusetus"!
        Kun on älykkyysosamäärä olematon niin ei ymmärrä mutta tulevat näkemään vielä jos ovat hengissä 20-30 vuoden kuluttua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun on älykkyysosamäärä olematon niin ei ymmärrä mutta tulevat näkemään vielä jos ovat hengissä 20-30 vuoden kuluttua.

No todista itse oma viisautesi, pöljä, ja kerro sit et miten ilmastokusetus on muka TOTTA! Ai siksikö, koska Mikki Hiiri kavereineen allekirjoitti jonkun paperin? :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on just virhevasukkien rasismin kukkanen. Ollaan niin täynnä omaa typeryyttä, että kuvitellaan muut samalle älyttömyystasolle ja herjataan mitä sattuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No todista itse oma viisautesi, pöljä, ja kerro sit et miten ilmastokusetus on muka TOTTA! Ai siksikö, koska Mikki Hiiri kavereineen allekirjoitti jonkun paperin? :)

ei sokea tarvitse olla.

tietoa on saatavilla vapaasti. 100 000 vuoden päästä on jääkausi se on varmaa, mutta sitä ennen käydään helvetin kuumassa ilmastossa muutaman tuhat vuotta.
        tajutkaa että molemmat osapuolet ovat oikeassa. tulee sekä kuumaa että kylmää, vuorotellen.

ihan sama mikä kenenkin påliittinen suuntaus- ei kasva kuplaväen idut sen paremmin kuin junttien öljypalmutkaan.

ratkaisut asiaan on olemassa, jo 90-l tiedettiin hintalappu. se oli halpaa silloin.

ihminen vain on niin mätä, että syö kotona ituja, käy töissä potkulaudalla ja lentää talveksi thaimaahan. sieltä se twiittaa ilmastoviestejä sitten kuplaväelleen.
        toiset hölmöt eivät taasen huomaa että maailman akkumateriaalit eivät riitä sähköautoihin, ja autohan oli perinteisesti ns paska sijoitus. lisää kulutusta vain kun tehdään miljardi sähköautoa.
        ne ketkä eivät usko koko juttuun tilaavat betonitalon (homeella varustettuna tietenkin), kaatavat puut ja ajavat isolla diesel lava-autolla myös kauppareissut. heillä ei ehkä ole varaa matkustella, kun rahat menee autoon ja polttoaineeseen.

miettikää hetki kuka hyötyy siitä että saa persut ja kuplikset riitelemään? kuka menettäisi rahaa tai valtaa, jos nämä ryhmät olisivatkin yhteistyössä?
        vih vih..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä puhu älykkyydestä yhtään mitään. Hiilidioksidin vaikutus ilman lämpötilaan on olematon ja toiseksi ihmisen tuottaman hiilidioksidin määrä ei ole montaa prosenttia ilmakehässä. Kyse on ainoastaan politiikasta ei tieteestä. Meille tuputetaan uutta uskontoa, kun vanhat uskonnot menettävät jalansijaa. Hiidioksidi sopii hyvin verotukseen ja muuhun ihmisten kurjistamiseen.

• Anonyymi

Miten eu-liittovaltio ja ilmastonmuutos nivoutuvat yhteen.

Ilmastonmuutos hömppä otettiin euroopassa tapetille koska euroopan talous eurosta johtuen on huonolla tolalla. Se vaikeuttaa eu-liittovaltion syntyä tai jopa voi estää sen. Heikko talous voi johtaa riitoihin eu-maiden kesken.
      Ilmaston muutokseen hirttäytynyt eu vaatii euroopan maita siirtymään uuteen tekniikkaan monella sektorilla. Kuluttajat tulevat näkemään rahapussissaan. Sen toivotaan elvyttävän taloutta. Siten saadaan aikaa saattaa liittovaltio pystyyn.
      Siksi vain ps vastustaa ja muut puolueet kannattavat kumpaakin.

• Anonyymi

Suomi ottaa EU:ssa johtavan roolin ilmastomuutoksen torjunnassa.

Ainoa suomalaisia kismittävä asia on, että suomalaisten tekemisellä tai tekemättä jättämisellä ei ole maailman ilmastoon eikä talouteen mitään merkitystä.

Joka tapauksessa Suomeen tulee EU:n tiukimmat ilmastomääräykset. Edes teitä ei rakenneta esim. Espooseen, koska ne kuitenkin täyttyvät autoista.
      Myös toimiva työterveyshuolto aiheuttaa epätasa-arvon lisäksi ilmastopäästöjä, joten uudessa 4. sotessa siihen on tarkoitus puuttua.

• Anonyymi

No Suomen on vietävä oppia miten jätehuolto ja kierrätys saadaan toimimaan noissa persläpimaissa jossa kaikki roskat ja paska leviää kaduile ja jokiin.

• Anonyymi

Just ja Perän Pekka konsultiksi. Näytöt ainakin piisaa?

• Anonyymi

Ja eurooppa ainut paikka missä sitä ongelmaa ei edes ole.

• Anonyymi

Me vihreät egoihmiset vastustamme jättiristeilijöiden käyntiä Helsingissä ja aiomme jatkossakin pyrkiä öljytuotteista valmistetuilla kanooteilla häiritsemään risteilijöiden liikkumista.

Yksi hirveä syy on siinä, että ne laskevat jätevetensä Itämereen eivätkä jätä kalliilla hinnalla yhteiskunnan omistaman jätevesikeräyksen huomaan.
        Tietysti jätämme mainitsematta, että ne loistoristeilijät puhdistavat vetensä jopa tehokkaammin kuin se kunnallinen jätepuhdistamo ja kiinteän jätteen ne polttavat tuhkaksi.

Tarkoitus pyhittää keinot, kuten min.Paaterolla valtion omistajuuden ohjauksessa. Antti Rinteellä ne jopa jalostavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me vihreät egoihmiset vastustamme jättiristeilijöiden käyntiä Helsingissä ja aiomme jatkossakin pyrkiä öljytuotteista valmistetuilla kanooteilla häiritsemään risteilijöiden liikkumista.

Yksi hirveä syy on siinä, että ne laskevat jätevetensä Itämereen eivätkä jätä kalliilla hinnalla yhteiskunnan omistaman jätevesikeräyksen huomaan.
        Tietysti jätämme mainitsematta, että ne loistoristeilijät puhdistavat vetensä jopa tehokkaammin kuin se kunnallinen jätepuhdistamo ja kiinteän jätteen ne polttavat tuhkaksi.

Tarkoitus pyhittää keinot, kuten min.Paaterolla valtion omistajuuden ohjauksessa. Antti Rinteellä ne jopa jalostavat.

Joo muttette vastusta kun Hornetti lentää kuluttaa sairaasti.

• Anonyymi

Juu ja Kiiina pieraisee vouhkille.

• Anonyymi

Katin paskat ottavat vakavasti. Tuovat siirtolaisia kuluttamaan länsimaiseen tapaan ja pilvin pimein.

• Anonyymi

Muutos on menossa. Persut ei tajua sitä vaan istuu tekemättä mitään. Vaikka lämpeneminen johtuisi muista syistä kuin ihmisestä, niin silti lämpenee. Ja elinolosuhteet muuttuu. Voisi olla kiva, ettei herätä ennen kuin on housuissa. Persuille se nyt on luonnollinen olotila. Älä tee mitään estääksesi ongelman. On vaan niin iso, ettei sitä pysty korjaamaan jälkikäteen.

• Anonyymi

Suomi on tehnyt tuplasti enemmän kuin muut ja vieläkö sen pitää tehdä tuplasti enemmän? Mikä helkkarin järki tässä on? Onko teillä kohtuutta? Onko teillä suhteellisuudentajua? Ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi on tehnyt tuplasti enemmän kuin muut ja vieläkö sen pitää tehdä tuplasti enemmän? Mikä helkkarin järki tässä on? Onko teillä kohtuutta? Onko teillä suhteellisuudentajua? Ei ole.

Oletteko niin hoopoja että kuvittelette Suomen pelastavan koko maailman? Miettikääs nyt vähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletteko niin hoopoja että kuvittelette Suomen pelastavan koko maailman? Miettikääs nyt vähän.

Ottakaa nyt se järki kauniiseen käteen ja miettikään mitä olette vaatimassa. Ei tässä järjen kanssa ole mitään tekemistä, vaan asia on teille uskonto jota tunteella vedätte. Harva persu kiistää muutosta, mutta pitää säilyttää järki hommassa, tai muuten sammuu valot maasta totaalisesti.

• Anonyymi

Ja jos ei lämpenis, niin sit kylmenis!

Ja ilmastovauhkoilijat olis ihan yhtä suuressa ilmastopaniikissa kuin nyttenkin, mutta vain siitä syystä et joskus 10 000 vuoden päästä tulee uus jääkausi! :) Aaaa-puuu-WA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten mitä, sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen? Minusta ei ole tehnyt muuta kuin persuillut, eli louskuttanu leukojaan siitä, että jonkun pitäis tehdä.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos ei lämpenis, niin sit kylmenis!

Ja ilmastovauhkoilijat olis ihan yhtä suuressa ilmastopaniikissa kuin nyttenkin, mutta vain siitä syystä et joskus 10 000 vuoden päästä tulee uus jääkausi! :) Aaaa-puuu-WA!

Pieni jääkausi on tulossa 2035-2060. Liittyy auringon ennustettuun aktiivisuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten mitä, sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen? Minusta ei ole tehnyt muuta kuin persuillut, eli louskuttanu leukojaan siitä, että jonkun pitäis tehdä.....

No ONPAS tehty!
        Ja JUST se mitä Persiin ilmastointisopimus vaatiikin tekemään!

Eli periaatepäätös siitä, että 2030 mennessä Suomen hiilidioksidipäästöt kääntyy laskusuuntaseks! Tai Suomessa itseasiassa jopa sen yli, jos oikein muistan? Eli et Suomi on kokonaan hiilineutraali tohon mennessä.

Joten: Pulinat pois!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pieni jääkausi on tulossa 2035-2060. Liittyy auringon ennustettuun aktiivisuuteen.

No sithän varmaan ituhipit on innoissaan, kun ei lämpenekään? :P

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ONPAS tehty!
        Ja JUST se mitä Persiin ilmastointisopimus vaatiikin tekemään!

Eli periaatepäätös siitä, että 2030 mennessä Suomen hiilidioksidipäästöt kääntyy laskusuuntaseks! Tai Suomessa itseasiassa jopa sen yli, jos oikein muistan? Eli et Suomi on kokonaan hiilineutraali tohon mennessä.

Joten: Pulinat pois!

No, enempäähän ei sitten tarvii tehäkkään, kyllä tuo "päätös" riittää. Minä päivämääränä on aateltu, ett Suomi on hiilineutraali, eli päätös astuu voimaan, 31.12.2034?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, enempäähän ei sitten tarvii tehäkkään, kyllä tuo "päätös" riittää. Minä päivämääränä on aateltu, ett Suomi on hiilineutraali, eli päätös astuu voimaan, 31.12.2034?

Vastaan itselleni. Vois mennä jotenkin näin: "Valtioneuvosto ilmoittaa näin päivämäärällä 31.12.2034, että laki nro. xxxxxx astuu voimaan ja Suomesta on näin tullut ensimmäinen täysin hiilineutraali maa EU-alueella".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastaan itselleni. Vois mennä jotenkin näin: "Valtioneuvosto ilmoittaa näin päivämäärällä 31.12.2034, että laki nro. xxxxxx astuu voimaan ja Suomesta on näin tullut ensimmäinen täysin hiilineutraali maa EU-alueella".

Voi vois.

Ruotsikin ilmotti parikyt vuotta sit et luopuu kokonaan ydinvoimasta! :)

Noh? Onko luopunu? Joten: Mitä välii? Ainahan kaikkea hyvää ja kaunista voi luvata. Uskokoon sit ken tahtoo. Mut olishan ilmastoahdistuneet ainakin muutaman vuoden vöhön ahdistuneempia, kun täälläkin joku lupais luopua ydinvoimaloista, eikös vaan?
        Vaikka ydinvoimalathan ei tuota hiilidioksidia sen pätkän vertaa, mutta: Koska vihreät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi vois.

Noh? Onko luopunu? Joten: Mitä välii? Ainahan kaikkea hyvää ja kaunista voi luvata. Uskokoon sit ken tahtoo. Mut olishan ilmastoahdistuneet ainakin muutaman vuoden vöhön ahdistuneempia, kun täälläkin joku lupais luopua ydinvoimaloista, eikös vaan?
        Vaikka ydinvoimalathan ei tuota hiilidioksidia sen pätkän vertaa, mutta: Koska vihreät.

Ainakin 1 vihreiden kansanedustaja kannattaa ydinvoimaa, olikos joku Atte...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä me vihervassarit ollaan niin hölmöjä, oikeasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka Suomi on tehnyt tuplasti sen mitä muut? Annatko jotain lukuja? Miten ilmaston lämpenemisen vastaiset toimet ovat vaikuttaneet sinun elämääsi? Minä en ole huomnnut mitään muutosta.

Suomi osana Euroopan unionia toimii ilmastoasioissa EU:n rintamassa. Pariisin ilmastosopimuksen allekirjoitti muistaakseni 196 valtiota, eli kaikki paitsi USA. Jos jotain sovitaan, siitä pidetään perkele kiinni Pohjanmaallakin! Sopimukset on sopimuksia. Mitä helvettiä siitä tulee, jos kaikki alkaa sopimusten jälkeen sooloilemaan. Ei mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi vois.

Matut lämmittää ruotsii pommeilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, tulee vääjäämättä. Sitten vihervasemmisto vaatii itselleen Jumalan aseman, kun väittää pelastaneensa koko maailman ja sen eläimet, vaikkakin ihmisuhreja tuli siinä samassa huima määrä.

• Anonyymi

Erinomaista. Palkat pienenevät ja minipalkat otetaan käyttöön. Se sopii , eihän sitä rahaa tarvi ilmastoa saastuttamaan! Suomalaisille se on paras tapa pitää huolta ilmastosta!

• Anonyymi

Ei kiinnosta rahamiestä. Vaativat palkan alennuksia.

• Anonyymi

Ihan upeeta ilmastoposeerausa!

Mistäs valtavavalemediasta sitä nyt sit vois lukea, et mitä toi ilmasto-liibalaaba nyt sit ihan konkreettisesti meinaa? Vai ei yhtään mitään? Kunhan keksittiin joku ilmastohuuhaa-asiakirja, ilman yhtään mitään konkreettisia toimia ilmaston hyväksi?

• Anonyymi

Antti Rinteen hallituksen unelma hiilineutraaliuidesta toteuttuu kun lakon takia mikään ei liiku > saastuta.

Uusia työpaikkoja syntyy Kiinaan! YT oh je!

• Anonyymi

AJATELKAA
        Bussit ei saas-kulje
        Lapset ei syö kouluissa

Lämmitys lakkaa
        satamat vaimenee

työt loppuu
        tytöt loppuu

ei lapsia

PELASTUU MAA

AMEN !

• Anonyymi

Montako uutta autoa rekisteröidään vuodessa esim Kiinassa

• Anonyymi

Ei sillä ole mitään merkitystä ilmastovouhottajille! Koska ainoa millä on väliä, on se, kuinka paljon kunkin kansan yksittäisen kansalaisen hiilijalanjälki on! :) Ja jokaista kiinalaista autonostajaa kohden on tuhat riisinviljelijää, joilla on kaurapuuromoottorilla toimiva riisikärri! Vaikka niitä autoja sit oliskin sen tuhat kertaa enemmän kuin Suomessa. Koska logiikka ei kuulu sen enempää ituhipin kuin suvakinkaan repertuaariin.

• Anonyymi

Totta on, ellei globaalisti rajoiteta fossiilisten polttoaineiden käyttöä, mikään Suomen tai EU:n laajuinen sammuttaminen vaikkapa kokonaan, ei kumoa väistämätöntä ilmastonmuutosta. ☠️☠️☠️

• Anonyymi

Jäädään kaikki duunarit kotiin, vedetään käteen , kaiken aikaa , jos töihin eksytään , ei tehä mitään ettei tule saastetta mitenkään , hiljaa hengitetään ja odotetaan työpäivän päättymistä , lihaan ei kosketa , katotaan päivisin netistä mitä on smoke päästöt maailmalla. Rukoillaan että jäävät paikallispäästöiksi intian ylle , jos tulevat tänne , mennään heiluttamaan käsiä rivissä ropelin lailla että ruottiin päätyisivät.

Kyllä teslat pelastaa maailman.

• Vielä jos tämän ilmastohätätilan julistaneen diktaattorin asemasta voitaisiin äänestää, tai EU.hun saataisiin demokratia niin päästäis turhasta hihhuloinnista eroon ja voitais keskittyä vaikka demokratiaan, ja kansalaisten hyvinvoinnin parantamiseen

https://www.youtube.com/watch?v=bypLwI5AQvY&app=desktop

• Anonyymi

Maailmanloppu tulee! :(

Onneksi on järkeviäkin ihmisiä, eikä pelkästään irrationaalisia hysteerikkoja. Ääni siis Perussuomalaisille :)

• Anonyymi

Kielletään autoilu, lihansyönti, veden juominen ja lopulta myös hengittäminen? Kyllä vihreät tietää miten maapallo pelastetaan.

Ai niin, lista jatkuu. Lisätään verotusta, lisätään maahanmuuttoa Afrikasta ja Lähi-Idästä, elintasokorotusmaksu kehitysapuun yms yms punavihreää kivaa muiden maksettavaksi.

Eiköhän näillä toimenpiteillä maapallo pelastu....eikun siis Perussuomalaisten kannatus nouse 30%.

• Anonyymi

Ei-ammatillinen ulkonaliikkumiskielto klo 22.00-06.00 säästäisi paljon turhaa liikkumista yöaikaan.

• Anonyymi

Hätätila oli 30.11.1939 kun puna-armeijan pommikoneet oli Helsingin yllä.
      Ilmastohätätila on hysterian lietsontaa.

• Ei ollut hätätilaa silloinkaan. Vihanlietsonnan sijaan olisi voitu rauhanomaisesti neuvotella neuvostoliiton kanssa alueluovutuksista. Mutta eihän se idiooteille käynyt, koska suur-suomi.. xD :D

• Delphin kirjoitti:

Ei ollut hätätilaa silloinkaan. Vihanlietsonnan sijaan olisi voitu rauhanomaisesti neuvotella neuvostoliiton kanssa alueluovutuksista. Mutta eihän se idiooteille käynyt, koska suur-suomi.. xD :D

Isä Aurinkoinen ja Hitler olivat sopineet että Suomen ottaa Josif.
        Kyseessä puhtaasti Stalin diktaattorin valloitussota.Lue historiaa.

• Anonyymi
        Delphin kirjoitti:

Ei ollut hätätilaa silloinkaan. Vihanlietsonnan sijaan olisi voitu rauhanomaisesti neuvotella neuvostoliiton kanssa alueluovutuksista. Mutta eihän se idiooteille käynyt, koska suur-suomi.. xD :D

Maililan laukauksiakin oli harjoiteltu jo heinäkuussa. Että se niistä kulissineuvotteluista.

Nöyrin kiitos isät ja esi-isät, että emme ole joutuneet elämään kommunismin ikeen alla.

• Anonyymi
        Delphin kirjoitti:

Kylhän ne itseasiassa neuvotteli. Mutta ku siihen aikaan vielä tossa kansainvälisessä sopimuksessa nimeltä Suomen perustuslaki seisoi, et valtakunnan alue on jakamaton, niin se on - ainakin senaikasen - lainsäädännön puitteissa aika vaikeeta alkaa lahjottamaan valtakunnan osia vieraalle vallalle tosta vaan pyydettäessä. Sittemminhän siihen on sit toki tehty muutoksia, just nimenomaan sen sodan takia, et venakot todella sais ne vaatimansa alueet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maililan laukauksiakin oli harjoiteltu jo heinäkuussa. Että se niistä kulissineuvotteluista.

Nöyrin kiitos isät ja esi-isät, että emme ole joutuneet elämään kommunismin ikeen alla.

Punatauti nostaa taas päätään. Suomi on kuilun reunalla.

• Anonyymi

• Anonyymi

Hyvä. Voisitteko kuolla hiukan nopeammin? Jaksa odotella.

• Anonyymi

Haittamaahanmuuton rajoittaminen on vastuullinen ilmastoteko.

• Anonyymi

Ei kehitysmaapopulaa tänne kylmään ja pimeään ison hiilijalanjäljen kuluttajiksi.

• Anonyymi

EU komissio sai haltuunsa Harry Potterin, Aku Ankan ja Mikki Hiiren allekirjoittaman ilmastoktastrofi paperin ja ryhtyi heti toimiin.
      Näin luotettavien tutkijoiden allekirjoituksella on suuri todistusarvo, vaikka eivät olleet edes mukana missää mittauksissa ja tutkimuksissa.
      Hawaijilla on aktiivinen tulivuori ja siellä mittaukset on tehty, eli hiilidioksidi mittaukset näyttää kohonneilta, sama kun mittaisi pitoisuuksia joutokäynnillä olevan auton vieressä.
      Pääasia, että tulokset näyttävät hyvältä ja voidaan lietsoa paniikkia.

• Anonyymi

Ois kyl kiva et joku tekis ees yhden dokkarin siitäkin, et kuka tolla ilmastopanikoinnilla oikein TIENAA!? Koska selkeestihän toi hömpötys on jenkeistä kotosin, ja siel ei kukaan eväänsä liikauta jos ei siitä o tiedossa miljoonamassit omaan lompsaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ois kyl kiva et joku tekis ees yhden dokkarin siitäkin, et kuka tolla ilmastopanikoinnilla oikein TIENAA!? Koska selkeestihän toi hömpötys on jenkeistä kotosin, ja siel ei kukaan eväänsä liikauta jos ei siitä o tiedossa miljoonamassit omaan lompsaan.

Eiks siel oo aikas heikkoo toimii noilla markkinoila, ku sen joutuu tekemään rumpin selän takana. Onhan se niin vapaa maa.

• Anonyymi

Vähän niinku joulurauhan julistus.

• Anonyymi

Just.

Ja ilman joulurauhan julistusta, Suomikin olis joulun ajan ku Sodoma ja Comorra!:P :D

Tärkee homma!

• Anonyymi

Ilmastohullut kuuluisi jokainen pilleri naamassa hullujenhuoneelle, sillä järkeä ei noilla ole hitustakaan.

• Anonyymi

ilmastokriisi on ainoa kriisi maailmassa, joka ei näy millään tavalla missään. Kyllä ennenpitkää pöljemmätkin alkaa kyselemään, että missä se kriisi on.

• Anonyymi

lisää veroja köyhille, veroja lisää , älkää menkö nukkumaan huominen voi olla historiaa jo 2 tunnin päästä , ilmasto pilaantuu nyt sellasta vauhtia, kuin juna olisi tulossa putkesta, lopettakaa hengittäminen hysteerikot, näyttäkää esimerkkiä, me ehkä seuraamme perässä....ainakin sitten myöhemmin , kunhan näkis ensin ton kasvihuoneilmiön ensin se alkoi jo 70 luvulla, mutta ei näy vielä........ öljykriisi alkoi 70 luvulla, öljyn piti loppua ihan just... hinnatkin nousu ihan pilviin.

atomipommiaikaan 60 luvulla maailman piti ihan just tuhoutua, rahauudistus pelasti 1963 maapallon kun moni uuno meni sekaisin kun 100 markasta tulikin 1 markka.

talouskasvu joka perustuu diiseliin , lentokerosiiniin ja kivihiileen pelastavat aina tuholta, kohta alkaa nousu ja kukaan ei muista enään vuosiin näitä juttuja, silloin tosin alkaa pelottava jääkausi aika....kukkarot auki.

• Anonyymi

Juu, joka sukupolvella pitää olla oma mörkö jota pelätä. Meillä se oli toi ydinsota, joka tulee ihan just, jos ihan kaikki ei o kokoajan sitä vastaan. Ja sehän toimi! Ei tullu ydinsotaa! :)
        Jännä juttu et reilu 10 vuotta sit toi otsonikato tuhos maapallon tunnissa, mut siitäkään ei o kuulunu vuosiin enää mitään!? Siinäkin vissiin skulas se logiikka, et kaikki jotka oli siitä oikein tosi TOSI huolissaan, sai sen peruttua?

• Anonyymi

Kielletäänkö myös lääkehiili ?

Tottahan on, että kun sitä käytetään ripulissa niin vielä ripulin rauhoituttuakin pieraistessa noki pöllähtää pari viikkoa.

Mikä on hallituksen kanta ?

Lääkehiili on kuitenkin suhteellisen halpa tuote eikä siten juurikaan rikastuta kansainvälisten lääketehtaiden kapitalistiomistajia.

• Anonyymi

Suomessa on enemmän saunoja kuin autoja. Saunoille ilmastovero niinku?

• Anonyymi

EU MYY PELOA

Tää paniikki on päällä ainoastaan siksi, että noi tollot yrittää pitää ryönsä.
      BRYSSELIN elätit.

EU ERO
      NYT

• Anonyymi

EU MYY PELKOA

• Anonyymi

Noi VANHUKSET EI VÄLITÄ pätkääkään kun ostavat itselleen kaupan suurinta autoa, lentävät lentokoneilla.....
      tää on äänestäjien nuolentaa!
      LIITTOVALTION AIKAANSAAMISEKSI

tee kuten minä teen.....
      EIVÄT ELÄ KUTEN OPETTAVAT

🤮🤮

⁉️ MIKSI EU KIELSI SUOMALAISIA PAIKALLISTUOTTAJIA TOIMITTAMASTA RUOKAA LÄHIKUAPPAAN?
      🔴 Koska Suomalaiset tahtoo kotimaista ja saku haluaa toimittaa tänne omansa.

⁉️Miksi sitten EU haluaa lopettaa jäsenmaiden lähituotannon?
      Koska saksa haluaa toimitaa joka paikkaan omansa.

⁉️Miksi sitten EU kieltää jäsenmaiden tuottajia kirjoittamasta Made in Finland ja Kotimaista? SAKSA KIRJOITTAA JOKAISEEN SIELLÄ TUOTETTUUN Made in Germany ja lipun kuvat päällä. Mersu on saksalainen, eikä mitään muuta!
      Koska EU haluaa jäsenmaiden talouden alas.

MISSÄ TE NÄITTE ILMASTOAJATTELUA?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4c1424b3-f50c-496b-858f-a4554326698a

• Anonyymi

oikkee poika teki.paskaa jos kansa tahtoo .ostakaan paskaa lapsille. kirjottanut Sakari Topellus.

• Anonyymi

Ilmastonmuutos on suomalaisten syytä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi
      • Anonyymi

Lopettasivat vaan viljelyn kokonaan. Siinä ituhipin naama venähtäisi kun heinät, vihannekset,salaatit ym loistaisi kaupoista poissa olollaan. Ja tuonti hedelmät myös. City vihreä lähtisi luontoon etsimään syömistä ja ymmärtämään elämän tarkoitusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopettasivat vaan viljelyn kokonaan. Siinä ituhipin naama venähtäisi kun heinät, vihannekset,salaatit ym loistaisi kaupoista poissa olollaan. Ja tuonti hedelmät myös. City vihreä lähtisi luontoon etsimään syömistä ja ymmärtämään elämän tarkoitusta.

Euroopan päästöistä maatalouden osuus on 8,72%. Tuon verran Euroopan päästöt laskevat jos koko Euroopan maatalous lopetetaan ja täällä luullaan että jollain naudanlihan pois jättämisellä olisi jotain vaikutusta. He he

• Anonyymi

Tämä ilmastovouhotus on täyttä kusetusta, jolla taas otetaan tyhmiltä rahat pois. Älkää ikinä menkö tuohon lankaan hyvät ihmiset.

• Anonyymi

Euroopan varsinkaan Pohjoismaiden ei tarvitsisi, sillä jätehuolto kohdillaan, joten he tekevät jo oman osansa. En usko että mikään niin paha saastuttajana on kuin suurkaupungit maailmalla saati sitten heidän jätehuoltonsa. Ilmaston suhteen en sano kuin ihmisien teot ei muuta sitä suuntaan tai toiseen, sillä se vaihtelee omia aikojaan sykleissä mielestäni. Ei stressaa mihin suuntaan menee, sillä kaikki on otettava vastaan mitä tuleman pitää ilmojen suhteen.

• Anonyymi

No meillä on naapurina Venäjä jossa jätehuolto on täysin retuperällä. Siellä on radioaktiiviset jätteet on haudattu siltänään maahan.

• Anonyymi

Lentokoneita ehdottomasti lisättävä ilmaston puhdistamiseksi laivojakin mahtuu merille paljon lisää kyllä luonto pelastuu niillä laitteilla niin mummon mökit kyllä on vakava paikka .

• Anonyymi

Kyllä ne nyt taas tyhjää reuhaavat

• Anonyymi

Suomi tosiaan ensimmäisenä(ainoana) mikä uskoo pelastavansa maailman kieltämällä normaalin elämän, tänne ei vaan ole toimivaa kehitystä ottaa kehitysmaista halpatyövoimaa, yrittäen samalla heikentää kantaväestön palkat mutta samalla kaikkiin tulee roimat korotukset. Sähköiset palvelut lisääntyvät eikä vanha kansa osaa näitä hyödyntää, mieluiten kituvat, autoista puhumattakaan, juppien turhakkeita, ei tavallisella kansalla ole varaa uusia akustoa 5vuoden välein..tässä vouhotuksessa on selkeästi tulevan sodan merkit käsillä.

• Anonyymi

Turhaan olet kääkistä huolissasi. Ne tulee makaamaan paskavaipoissaan ja kuolevat pian pois. Se jengi ei enää autoja ostele saatika niillä ajele.

Tulevaisuutta pitää rakentaa nuoria sukupolvia silmällä pitäen. Siihen visioon eivät sovi saastuttavat 1900-luvun teknologiaa olevat autot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turhaan olet kääkistä huolissasi. Ne tulee makaamaan paskavaipoissaan ja kuolevat pian pois. Se jengi ei enää autoja ostele saatika niillä ajele.

Tulevaisuutta pitää rakentaa nuoria sukupolvia silmällä pitäen. Siihen visioon eivät sovi saastuttavat 1900-luvun teknologiaa olevat autot.

Ota lääkkeeks kun mietit kuinka paljon saastuttaa litiumin tuotanto saati akkujen teko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ota lääkkeeks kun mietit kuinka paljon saastuttaa litiumin tuotanto saati akkujen teko.

Ja ottakoon toisenkin pillerin, koska kun jos ny funtsii, et sähköauton akut kestää ehkä jonku viis vuotta kunnes ne on vaihettava. Ja kauas tollaset sähkömoottorit sitte kestää? kymmene-kakskyt?

Ja maanteillä huristelee viel nykyäänki polttomoottoriautoja, joissa on ollu se sama moottori surraamassa jo pitkälti yli 50 vuotta!

Kestävää kehitystä tehdä autoista entistä kertakäyttösempiä?

• Anonyymi

Suomi ajaa itsemurhiin syrjäseutujen työttämäksi ajetut, alipalkatut, tai sairauden vuoksi köyhät, joille auto on vältämättömyys selvityä elämässä. Samaan aikaan miljonäärit veronkiertäjäsijoittajat saavat jättitukia sähköautoilleen, saavat lennellä maailmaa ympäri ja saastuttaa ilman rajoitusta, kun miljoonien tuloista verotetaan vain muutamia kymppejä muka ilmastoveroa, muka ilmaston suojelemiseksi.

Jos ei oikeudenmukaisuutta ala löytyä ja rikas elitti saa rahalla saastuttaa ilman rajaa, kun köyhiltä lyödään liikut kiinni, alkaa veri roiskua terroristipäättäjiitä sekä veronkiertäjien rosvorliitiltä. Jos köyhille ei jää muuta mahdollisuutta järjestää oikeudenmukaisuutta kuin rikaiden rosvojen kuolema, niin se on rikkaiden rosdvojen oma valinta.

• Anonyymi

Vanha luonnonlaki pätee yhteiskunnassakin. Vain sopeutumiskykyiset yksilöt selviävät. Persuilla on siksi huono ennuste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanha luonnonlaki pätee yhteiskunnassakin. Vain sopeutumiskykyiset yksilöt selviävät. Persuilla on siksi huono ennuste.

Niin kuin Ruotsissa, vai? Koska pääsi on täynnä tyhjää, että tajua että kaltaistesi tyhjäpääsuvakkien vuoksi koko Ruotsin kansan olemassaolo on uhattu. Totuus on, että Ruotisn kansaa ei enää edes ole olemassa, ja loputkin sen rippeet tulevat häviämään maapallolta jo parin sukupolven aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kuin Ruotsissa, vai? Koska pääsi on täynnä tyhjää, että tajua että kaltaistesi tyhjäpääsuvakkien vuoksi koko Ruotsin kansan olemassaolo on uhattu. Totuus on, että Ruotisn kansaa ei enää edes ole olemassa, ja loputkin sen rippeet tulevat häviämään maapallolta jo parin sukupolven aikana.

Muuta ihmeessä Ruotsiin pelastamaan sikäläistä kansaa. Turhaan Suomessa siitä möykkäät. Meitä ei katso edes kiinnosta sinun huolesi ruotsalaisista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässähän on punikeilla ristiriita. Ettekös te puhu pehmeiden arvojen puolesta, kun taas riistokapitalistit edustavat kovia raastavia arvoja? Miten tämä nyt suhteutuu arvoihinne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sopeutumiskykyä ei liene koskaan tässä maailmassa ollut se, et juoksee hetken mielijohdeesta uusimpien tuulien mukana, vaan se, et harkitsee tarkasti et mitä on fiksua hankkia, ja miksi? :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuta ihmeessä Ruotsiin pelastamaan sikäläistä kansaa. Turhaan Suomessa siitä möykkäät. Meitä ei katso edes kiinnosta sinun huolesi ruotsalaisista.

Pitäähän sitä ajatella globaalisti, joka on niin tyypillistä persuille.

• Anonyymi

10 vuoden päästä Suomi on ajettu lamaan ja maailman päästöt ovat nousseet 10 %! Kaikki häpeävät mitä tuli tehtyä.

Maailmalla 70% tulevista energian lisäyksestä tehdään hiilellä.

Suomen osuus päästöistä on 1 promille. Repikää siitä. Pelastakaa maailma ilmastouskovaiset.

Tällä välin käydään muutama iso sotakin.

• Anonyymi

Euroopassa - tai siis EU:ssa, touhutaan kaikenlaista muutakin hölmöä. Suomessa pitäisi julistaa hätätila EU:n hölmöilyn takia. Hölmöilyn seurauksiin pitäisi varautua. Kohta ihmiset riehuvat hulluina kaduilla, yhdet yhdestä toiset toisesta syystä. Barrikaadeja pystytetään, autonrenkaita poltetaan, kumiluodit lentävät ja kyynelkaasu suihkuaa.

• Anonyymi

Ei kannata ainakaan maksaa veroja niin kauan kun Suomi on euro pöpilisti liitossa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Esitäkää joka ilmastohörhölle yksi kysymys kun näette:
      Kun te ilmastouskovaiset möykkäätte että hiilidioksidi tuhoaa maapallon jos mitään ei tehdä, no miksi sitten maapallolla oli hiilidioksidia monta sataa kertaa enemmän kun 2000 luvulla, yli 600 miljoonaa vuotta sitten.
      Ja muuten jos te hullupiiperöt saisitte postettua hiilidioksidin maapallolta kaikki elollinen kuolisi, myös te.
      Kaikki vihreä, ruoho, puut, kasvit, jne on olemassa koska ne tarvitsee hiilidioksidia elääkeseen.

• Anonyymi

Mikä oli väkiluku silloin? Oliko persuja meuhkaamassa liikakansoituksesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä oli väkiluku silloin? Oliko persuja meuhkaamassa liikakansoituksesta?

Selitäppä se, ei yhtään ihmistä, ei yhtään tehdasta, ei yhtään autoa,jne.. joten kokeile rotta selittää nyt asia äläkä ala persuista jauhamaan, he ei kuulu tähän yhtään.

• Anonyymi

pelottaa lähteä töihin , töissä pelottaa , kotimatka pelottaa , kotona pelottaa , pelottaa avata tv kun siellä uutistenlukijaakin pelottaa , naapuri on ottanu hälyyttimet sitäkin pelottaa , sen kaveri lukitsee auton ovet vaikka ei oo ma , sitäkkn pelottaa , mutta kun murtovarastakin pelottaa liikkua toisten taloissa ja poliisiakin pelottaa kun on luotiliivit , voiko pelko jähmettää kehon ja kasvattaa siihen syövän , auttaisko siihen jos laitettaisiin pelkovero.

• Anonyymi

Kohta Suomi, Antti päsmäröimässä pistää tapansa mukaan EU:ta paremmaksi ja julistaa ILMASTOSOTATILAN.
      Siinä on sitten kansa ihmeissään kun kaduilla alkaa pyörimään ilmastopoliiseja joilla on sotatilan valtuuttamana oikeus teloittaa bensa- ja dieselautoilijoita.
      Kaikki ruoka menee säännöstelyyn. Sähköautot on luovutettava perustettavan ilmastokomission käyttöön.

• Anonyymi

Täyttä paskaa koko ilmastotouhu.

• Anonyymi

Näin on!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on!

Kun televisiossa mainitaan ilmastonmuutos, käännän kanavaa.

• Anonyymi

Eniten auttaa kun talouskavu kääntyisi negatiiviseksi ja mahdollisimman paljon työttömiä, ei olisi varaa kuluttaa. eikä mitään kehitysmaa avustuksia niin ei populaatio lisäänny niin vauhdilla kuin nyt, maapallolla on jo liikaa porukkaa. Afrikan väestön kaksinkertaistumisesta voi syyttää länsimaita.

• Anonyymi

Liika väestön syntyvyys hätätila, se olisi julistettava.

• Anonyymi

Kokoomus yksinvaltaan, niin ei tartte maksella noita kun ei tuu verokertymiä. Ai niin, voidaanhan ne tietysti hoitaa kokkaretyyliin... velalla.

Velanotto vuosina 1987-2019:

1) Kokoomus 118.6 mrd
        2) RKP 94 mrd
        3) Kesk 77.6 mrd
        4) KD 61.7 mrd
        5) Vihreät 48.2 mrd
        6) SDP 30.7 mrd

Lähde: Aamulehti, Valtiokonttorin tilastot 1986-2019

• Anonyymi

JUU MIE OON MUUTTANNA TUOTA ILIMASTOO TUO KIVIHIILI, KOKSI RILLI JAUHANNA LÄMPÖÖ JA KYPSYTTÄNNÄ TUOTA HÄRÄN RUHHOO KU MIULLA TUAS PÄRTYT SIIS RYYPPYPILLEET KU SUOLASTA LIHOO PITTÄÄ OLLA KU HYVIN JUOPI " leijona liäkettä " TAI " lumikolloo " . TULEKEEHA ITU HIPPIÄISET SYÖMÄÄ JÄISTÄ PUNAAPILA ÄPÄRIKKÖÖ TAKAMETÄN NIITYLLE MYÖ MUUT SYYVVÄÄN HYVIN JA JUUVVAAN.

• Anonyymi

Kiinan kommunistinen puolue on MAAILMAN PARAS!

Olkaa KOMMUNISTEJA niin MAAILMA PELASTUU!

Jos ei tuotetta ole tehty KIINASSA niin sittenhän sitä ei ole olemassakaan.

Meillä ainakin VANNOTAAN USKOLLISUUTTA VENÄJÄLLE JA KIINALLE!
      (Ne nimittäin MYRKYTTÄÄ lapset jos EI ... ja kaikki muutkin.)

• Anonyymi

Ruotsi on HIENO MAA. Sielläkin meneillää oikein ORGIAT ...
      rakkautta riittää rakennusalalla:)

Taatusti Totaalisen Hyödytön
      Billu Poliisi VAG:inan vatkaaja

• Anonyymi

Ursula von der Leyen ... punikkihan tuokin on.
      Tuotanto vaan KIINAAN ja maailma pelastuu.
      Saudit ja kansainvälinen kauppa, Euroopassa pelkkiä ORJIA.
      Narkkari HUORIA ja KOIRIA.

• Anonyymi

onkos hiilivoimaloista saatu päästöttömiä kun niitä rakennetaan euroopassa tälläkinhetkellä kovalla tahdilla

• Anonyymi

Ei rakenneta - lähes kaikilla mailla on pikainen suunnitelma loppujen lakkauttamisesta. Aika monta hiilivoimalaa on jo kiinni. Tästäkin löytyy hyvin tietoa netistä.

• Anonyymi

VÄESTÖRÄJÄHDYKSEN LOPETTAMINEN ON YK:N TÄRKEIN TEHTÄVÄ!!!

• Anonyymi

mutta suvakkia ja pääministeriä ei itketä kun omia naisia ja tyttäriä tapetaan.
      EU ja suvakit ovat helvetistä. Miksi ne toi sen maan päälle?

EU pellet julisti ilmastohätätilan. VOIKO OLLA PÖYRISTYTTÄVÄMPÄÄ PELLEILYÄ JA POLITIKOINTIA.

Saksan natsivaltakunta on noussut, se napottaa Brysselissä. Kaikkien nähtävillä ja kuultavissa. Miksi Suomi on siinä mukana tapattamassa itseään?

• Anonyymi

Natsit yhä hallitsee. Saksa yhä päättää mitä EU tekee..
        Että kiva vaan.
        Ahdistavat ihmiset köyhyyteen ilmastomuutoveroillaan vaikka mitään kummempaa muutosta ei ole tapahtunut.
        Eurooppaa polttavat nämä ilmastoaktivistit että muka nyt palaa kun ilmasto on muuttunut
        Sytyttelevät tulipaloja siellä täällä..
        Ei niitä ennen vaikka kuuma olikin ollut. Nyt vaan sabotoidaan .Joutuisivat ilmastoaktivistit itse tulen armoilla kun itse siitä sytyttävät.

• Anonyymi

Minä toivon ihan oikeasti ilmaston lämpenemisen ulottumista suomen kohdille. Tässä talvessa on sitä vit*sta ihan riittävästi että tänne yritetään puhua yhä kylmempiä kelejä. Jos saisin päättää niin 10 hiilivoimalaa lisää aluksi, auto ja bensa veroon pysyvä alennus 90% pois. Maataloutta lisättävä varsinkin karjan kasvattamista. Siinä alkupaloiksi jos olisin päättäjä. Ja täysi irtautuminen ilmasto vouhkaamisesta. Voidaan keskustella asiasta 10v päästä kun lyödään todisteet tiskiin että eniten saastuttavat maat ovat vähentäneet päästönsä vähintään puoleen. Hyvää joulun alusaikaa.

• Anonyymi

Maailman johtavista jääkarhuasiantuntijoista ja Victorian yliopistossa Brittiläisessä Kolumbiassa Kanadassa 15 vuoden ajan apulaisprofessorina toimineen eläintieteilijän, Susan Crockfordin apulaisprofessorin tehtävästään rangaistuksena hänen sanottuaan sellaista, mitä jääkarhuista ei sallita tai sovi sanoa: populaatiot ovat elinvoimaisia; ne eivät ole sukupuuttoon kuolemassa ja kertomukset siitä, kuinka merijään sulaminen kesällä aiheuttaa niiden nälkiintymisen ovat roskatiedettä.

• Anonyymi

Crockfordin ”rikokseksi” luettiin se, että hän osoittaa jääkarhukantojen sen sijaan lisääntyneen, eikä vähentyneen - joka on vastoin "ympäristönsuojelijoiden" tietokonearvioita ja tuomiopäivän ennusteita.

”Vuonna 2007 ennustettiin, että kun merijää laskee noin 42 prosenttiin alle sen, mikä olisi ollut vuonna 1979, kaksi kolmasosaa maailman jääkarhuista katoaisi. Se olisi 10 olemassa olevasta 19 alaryhmästä.

Mutta se mitä tapahtui ja tutkimuksesta havaittiin, karhumäärät eivät ole vähentyneet, vaan itse asiassa kasvaneet vähintään 16 prosenttia ja luultavasti enemmänkin.

• Anonyymi

Tietääksesi ketkä ovat tämän hetken maallisia jumalia, ota selvää keiden pyhiä näkemyksiä et saa arvostella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Crockfordin ”rikokseksi” luettiin se, että hän osoittaa jääkarhukantojen sen sijaan lisääntyneen, eikä vähentyneen - joka on vastoin "ympäristönsuojelijoiden" tietokonearvioita ja tuomiopäivän ennusteita.

”Vuonna 2007 ennustettiin, että kun merijää laskee noin 42 prosenttiin alle sen, mikä olisi ollut vuonna 1979, kaksi kolmasosaa maailman jääkarhuista katoaisi. Se olisi 10 olemassa olevasta 19 alaryhmästä.

Mutta se mitä tapahtui ja tutkimuksesta havaittiin, karhumäärät eivät ole vähentyneet, vaan itse asiassa kasvaneet vähintään 16 prosenttia ja luultavasti enemmänkin.

Vaikka jääkarhu olisikin pärjännyt, se ei poista sitä tosiasiaa, että jäätiköt ovat radikaalisti pienentyneet. Sillä on todellista merkitystä ihmiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka jääkarhu olisikin pärjännyt, se ei poista sitä tosiasiaa, että jäätiköt ovat radikaalisti pienentyneet. Sillä on todellista merkitystä ihmiselle.

Jäätiköt vain kasvavat. Se että televisioon kuvataan sitä samaa keväistä jäätikköä sulamisvesineen eri kulmista ei ole se mikä on jäätiköiden kokonaistilanne. On siis ihan tutkittua faktaa että jäätiköt enemmän kasvavat kuin katoavat. Mutta se ei palvele ilmastouskontoa niin se ei myöskään ole sovelias kerrottavaksi.
        Yksikin luontoon liittyvä ilmastohuuhaa löytyy myös meiltä suomesta. Vihreät mielellään huutelevat kuinka ilmastonmuutos on kadottanut riekotkin koko eteläisestä suomesta ja kanta rajoittuu enää vain lappiin.
        Jos menemme taas rajan yli itäiseen naapuriimme niin siellä riekkokanta kattaa edelleen eteläisenkin suomen tason aina laatokan rannoille asti. Miksi? No siksi kun suomessa on ojitettu käytännössä kaikki eteläisen ja keski-suomen suot ja riekko soiden ja aukeiden lintuna ei näinollen siis viihdy enää etelässä metsittymisen takia. Venäjällä suot ovat ojittamattomia ja riekkokin viihtyy edelleen senkummemmin esiintymisrajan muuttumatta miksikään.
        Suomessa siis kasvaa metsää enemmän kuin koskaan mutta eihän tämäkään vihreille riitä kun "hiilinieluja hakataan" No seuraava konsti onkin enää ojittaa myös pohjois-suomen suot ja ne metsittää.
        Että näin toimii vihreä ilmastouskonto ja huijaus!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jäätiköt vain kasvavat. Se että televisioon kuvataan sitä samaa keväistä jäätikköä sulamisvesineen eri kulmista ei ole se mikä on jäätiköiden kokonaistilanne. On siis ihan tutkittua faktaa että jäätiköt enemmän kasvavat kuin katoavat. Mutta se ei palvele ilmastouskontoa niin se ei myöskään ole sovelias kerrottavaksi.
        Yksikin luontoon liittyvä ilmastohuuhaa löytyy myös meiltä suomesta. Vihreät mielellään huutelevat kuinka ilmastonmuutos on kadottanut riekotkin koko eteläisestä suomesta ja kanta rajoittuu enää vain lappiin.
        Jos menemme taas rajan yli itäiseen naapuriimme niin siellä riekkokanta kattaa edelleen eteläisenkin suomen tason aina laatokan rannoille asti. Miksi? No siksi kun suomessa on ojitettu käytännössä kaikki eteläisen ja keski-suomen suot ja riekko soiden ja aukeiden lintuna ei näinollen siis viihdy enää etelässä metsittymisen takia. Venäjällä suot ovat ojittamattomia ja riekkokin viihtyy edelleen senkummemmin esiintymisrajan muuttumatta miksikään.
        Suomessa siis kasvaa metsää enemmän kuin koskaan mutta eihän tämäkään vihreille riitä kun "hiilinieluja hakataan" No seuraava konsti onkin enää ojittaa myös pohjois-suomen suot ja ne metsittää.
        Että näin toimii vihreä ilmastouskonto ja huijaus!

Laitahan linkki tutkimukseen jonka mukaan jäätiköt ovat kasvaneet. Nyt ei riitä sitten ämveen tutkimukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitahan linkki tutkimukseen jonka mukaan jäätiköt ovat kasvaneet. Nyt ei riitä sitten ämveen tutkimukset.

Se että luet pelkkiä mv.n julkaisuja kuin panostaisit tieteen tutkimuksiin on taas oma häpeäsi. Ainiin mutta eihän sellaisia tutkimuksia löydä joka ei tue omia mielipiteitä. Yhtälailla kun ei riekonkaan leviämistä nähdä kun ainoastaan suomen kartalla vain siksi koska se tukee ilmastouskovaisten ideologiaa.
        Ihan kuten nämä ipcc "tutkimukset" Tukevat vain oman ideologian mietteitä ei todellisuutta.

• Anonyymi

Hiilidioksidi kannattaisi puristaa pelleteiksi, jotka laitetaan vanhoihin öljytynnyreihin, mitkä sitten haudataan käytöstä poistettuihin kaivoskuiluihin,

• Anonyymi

Silloin kyllä luonto kuolee jos hiilidioksidi poistuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin kyllä luonto kuolee jos hiilidioksidi poistuu

Poistetaan vain se ylimääräinen toksidi. Jätetään luonnostaan ilmassa oleva ilmaan.

• Anonyymi

Sillä, ajaako Pertti Saarijärvellä diisseliautolla vaiko sotkee polkupyörällä, ei ole ilmastollista merkitystä.

• Anonyymi

Pertin ajopelin valinta on juuri se perhosen siiven heilaus, joka aiheuttaa myrskyn allegorisesti.

• Anonyymi

Autoja on maailmassa yli miljardi kappaletta. Käytetään niiden renkaissa ilman sijaan hiilidioksidia.

• Anonyymi

Suomessa pitäs kieltää saunat ku niitä on enemmän kuin autoja täällä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa pitäs kieltää saunat ku niitä on enemmän kuin autoja täällä

Ei ole pitkäkään aika siitä kun maahanmuuttajaperhe kuoli saunasta alkaneeseen tulipaloon. Saunakielto on siksikin perusteltu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole pitkäkään aika siitä kun maahanmuuttajaperhe kuoli saunasta alkaneeseen tulipaloon. Saunakielto on siksikin perusteltu.

Nyt tuli huti!

• Anonyymi

Suomessa voitaisiin julistaa hätätila islaminuskon leviämistä vastaan Suomessa. Eli jokainen näkee, että pelkkä poliittinen päätös ei ole sama asia kuin oikea hätä!

• Anonyymi

Elämisen edellytykset alkaa maapallolla olla vaarassa niin persun mielestä muutama kymmenen tuhatta islamin uskoista on suurin ongelma. Edelleen taitaa ev.lut. kirkkoon kuulua miljoonia suomalaisia. Typerys on aina typerys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämisen edellytykset alkaa maapallolla olla vaarassa niin persun mielestä muutama kymmenen tuhatta islamin uskoista on suurin ongelma. Edelleen taitaa ev.lut. kirkkoon kuulua miljoonia suomalaisia. Typerys on aina typerys.

Elämisen edellytykset alkavat Suomessa olla vaarassa, kun muutama kymmenentuhatta islamilaista pummia kuluttavat muutaman miljardia euroa vuodesssa MEIDÄN RAHOJAMME!

Miten paljon ne kuluttavat sitten kun ovat enemmistönä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämisen edellytykset alkavat Suomessa olla vaarassa, kun muutama kymmenentuhatta islamilaista pummia kuluttavat muutaman miljardia euroa vuodesssa MEIDÄN RAHOJAMME!

Miten paljon ne kuluttavat sitten kun ovat enemmistönä?

Voi voi! Kun elämä on pientä niin se on hyvin ahdasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi! Kun elämä on pientä niin se on hyvin ahdasta.

Kerrohan tuollekin persulle sitten ne sinun elämisen edellytysten miinus puolet kun niistä olet ilmastopopulistisesti vakuuttunut?
        "kun ilmasto muuttuu"
        Niin oliko muuta?
        Suomen maata peitteli mannerjää vielä 10 000 vuotta sitten. Ilmasto lämpeni ja jää katosi. Oliko syy neanderintalin ihmisten tervastulien?
        Sen jälkeen maatamme peitti lauhkea jalojen lehtipuiden vyöhyke aina lappia myöden kunnes kuusi alkoi leviämään hiljalleen idästä kohti maatamme täyttäen maamme pian havupuu valtaisesti jolloin jalot lehtipuut katosivat etelämmäs ja arktinen havupuusto valtasi alan.
        Vaikka olisimmekin aikajanassa jolloin lehtipuusto valtaisi taas alaa aina lappia myöden emme olisi kuoleman kielissä koska maapallo ei ole ollut siinä koskaan edes silloin kun jääkausi vetäytyi.
        Ja ennen kuin tammi metsät levittäytyvät lappiin sekin ottaa tuhansia vuosia eikä maapallo siitä olisi moineskaan.
        Ainoa kuka on on aivopesty vihervasemmistolainen joka ei tajua hölkäsenpöläystä maapallosta vaan on helposti vietävissä poliittiseen propakandaan mukaan.
        Osa on aivopesty kuvittelemaan että "kun tänne tulee venuksen ilmasto" niin aika suuret ydinsodat sekin vaatisi ja silti maapallo korjaisi tilanteen.
        Tänne on aikanaan iseknyt 10km läpimittainen asteroidi joka tuhosi muunmuassa dinosaurusten aikakauden (sellaisia superkilotonneja ei saisi ihmiskunnan atomipommit yhteensäkään aikaan) mutta niin vain elämä jatkui ja monipuolistui.
        Ei tullut venuksen aikakausi vaan nisäkkäiden valta. Ja vaikka ihmiskunta sotisi itsensä sukupuuttoon niin muutaman vuosimiljoonan jälkeen täällä elää taas uudet rikkaat eliölajit eikä ilmastonmuutoksista ole ajatustakaan yhdelläkään.

• Anonyymi

Mihin kauas ne menevät juhlimaan tuon hätätilan julistustaan ?

• Anonyymi

Hätätila tulisi julistaa ylikansoittumisen takia. Nyt puhutaan seurauksesta, ei syystä.

• Anonyymi

No siinäpä se syy jota, ei haluta tunnustaa kaiken kulutuksen ja tuotannon jatkuvan lisääntymisen aiheuttajaksi.

• Anonyymi

Kaikki muoti, muusikot ja muut huumetietoiset on muuten HIV positiivisia:)
      Joskus tehnyt salaa tutkimusta. Esiintynyt itse HIV sellaisena ...

Testeissä ei kyllä löytynyt mitään.

Socialismi on IN, ainakin mediassa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Jokainen kulutettu euro aiheuttaa Suomessa keskimäärin 0.3 kg hiilidioksidipäästöjä. Köyhällä ei ole varaa kuluttaa. Nyt siitä on tullut hyve.

• Anonyymi

Witts :kö meidät pelastaa?

• Anonyymi

www.witts.ws
      WITTS (World Improvement Through The Spirit Ministries)

• Anonyymi

Mitä yhteistä on HIVllä ja Mc Harleylla?
      Ei ne HEVILLÄ KUOLE:)

• Anonyymi

-70 luvulla oli hätätila kun öljy loppuu. Kuinkas kävikään. Tällekin keksitylle pelleilylle nauretaan kolmenkymmenen vuoden päästä kuinka vihervasemmisto pyrki pääsemään valtaan.

• Anonyymi

Öljykriisin jälkeen moniouolistettiin energian tuotantoa. Oltais aika kusessa jos ei olisi ollut energiskriisiä.

• KapinenKoira

Saas nähdä minkälaiseen karsinaan aletaan lampaita ajamaan.
      Ilmasto asiaan on yksi ratkaisu :

Ala kohtuulliseksi!

Ja siinä se.

• Anonyymi

Euroopanunioni ei tule maksamaan enään suomelle metsä ja maatalouteeen minkäänlaisia tukeja vedoten ilmasto hätätilaan. Suomi tulee häviämään tämän eurooppalaisen ilmastohypetyksen jouduttuaan maksajaksi joka näkyy nousevin hinnoin jonka tavallinen kaduntallaajakin tulee huomaamaan. Nyt viimeistään järkevä ihminen tulee miettineeksi kannattaako enään asua ja elää Suomessa missä eläminen on melkeinpä mahdotonta jossa ansiotulot eivät luo edellytyksiä kohtuulliseen elämään ei varsinkaan perheelliselle jossa menot ovat suuria vaikkakin yhteiskunta on tullut siinä vastaan.
      Amerikan Yhdysvallat ja useat muut maat eivät ole lähteneet mukaan eu.n ilmastpolitiikkaan ICCP vaatimuksien eikä Arktisenneuvosto ilmastojulistukseen sen epäreilun päästökaupan vuoksi joka aiheuttaa vientiteollisuudelke ja maan sisämarkkinoille suuria vaikeuksia.
      Suomi saarekkeena jossa eläminen muuttuu yhä vaikeammaksi jo ilmastollisista syistä jossa vuoden kylmäaika on pitkä sekä eu.n nettomaksajana on vaikeuksissa jos euroopanunioni ei tue taloudellisesti suomen talouselämää ja teollisuutta.

• Anonyymi

Mitä tukia metsä tarvitsee?

• Anonyymi

Tästä hätätilasta selvitään kädenkäänteessä kunhan taas keksitään uusi hätäilyn kohde.

• Anonyymi

Otsonikadosta julistettiin maailmanlaajuinen hätätila aikoinaan ja ruvettiin hommiin. Asia saatiin kuntoon. Nyt vaan tehdään samanlainen temppu... Tosin tää urakka on paljon isompi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otsonikadosta julistettiin maailmanlaajuinen hätätila aikoinaan ja ruvettiin hommiin. Asia saatiin kuntoon. Nyt vaan tehdään samanlainen temppu... Tosin tää urakka on paljon isompi.

sori vaan, tämä on liian iso.

too little, too late

• Anonyymi

Saadaanko ökymaastureilla ajavat nyt tappaa hätätilalain nojalla?

• Anonyymi

Vähempihän biodiesel hybridi maasturi saastuttaa kun joku toyota yaris 0.9 koneella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähempihän biodiesel hybridi maasturi saastuttaa kun joku toyota yaris 0.9 koneella.

Tupruttelee melkoisesti verrattuna nollapäästöiseen sähköautoon. Kiikkerä ja raskas maasturi on vieläpä vaarallinen muille tielläliikkujille.

• Anonyymi

Aapuaaa...nysse ilmasto tulee. Pelastukoon ken voooiiiiii..aaargggg ( en ehtinyt )

• Anonyymi

Miten eu-liittovaltio ja ilmastonmuutos nivoutuvat yhteen.
      Ilmastonmuutos hömppä otettiin euroopassa tapetille koska euroopan talous eurosta johtuen on huonolla tolalla. Se vaikeuttaa eu-liittovaltion syntyä tai jopa voi estää sen. Heikko talous voi johtaa riitoihin eu-maiden kesken.
      Ilmaston muutokseen hirttäytynyt eu vaatii euroopan maita siirtymään uuteen tekniikkaan monella sektorilla. Kuluttajat tulevat näkemään rahapussissaan. Sen toivotaan elvyttävän taloutta. Siten saadaan aikaa saattaa liittovaltio pystyyn.
      Siksi vain ps vastustaa ja muut puolueet kannattavat kumpaakin.

• Anonyymi

Hey!
      Kom gärna hit för att bo i Sverige. Helsingfors är inte för anställda. Södra Sverige väl ansluten till Europa där du kan arbeta. Intäkterna är bra .

• Anonyymi

Mitä merkitystä?
      Hesassa ja muissa Suomen suurimmissa kaupungeissa helpoin tapa saada pesää kauniilta naisilta on istua baaritiskille niiden viereen, vetää viiva ja kertoo että on saanut tietää saaneensa HIV:n ... TOIMII AINA. Heti ne vaan suorastaan KANTAA SÄNKYYN.

Kertoo jotain YHTEISKUNNASTA.
      Voi MEIDÄN TULEE PELASTAA MAAILMA (ja vitun paljon muuten kiinnostaa)
      Huumeongelma ja HIV ... sitten kiinnostaa HYVÄNTEKEMINEN.
      Ne on kaikki nuo porkkanaperseet OIKEASTI SAIRAITA.
      ILMASTOHINTIT

• Anonyymi

Eli käytännössä:
      ”Allekirjoitimme taas juhlallisesti yhden lisäasiakirjan, jolla ei ole taaskaan mitään merkitystä yhtään mihinkään” ... mutta Greta on vähän vähemmän ahdistunut, ja kiinnostuneempi koulunkäynnistä :)

• Anonyymi

Ilmastonmuutoksesta on muuten puhuttu jo vuodesta 1970 alkaen. Siitä lähtien olen odottanut että jotakin alettaisiin tekemään sen estämiseksi.

Nyt on jo liian myöhäistä. Vieläkään ei tehdä mitään. Tulevat sukupolvet kiroavat nämä hidasjärkiset itsekkäät mömmöilijät.

Se mitä pitäisi tehdä on välittömästi lopettaa kivihiilen, raskaan polttoöljyn, maakaasun ja turpeen poltto kaikkialla.

Suomenkaan hallitus ei ole tehnyt asialle yhtikäs mitään. Päinvasatoin, turpeen polttoa tuetaan hallituksen päätöksellä vielä tästä eteenpäin, veronmaksajien rahoilla.

Suomessakin poltetaan edelleen runsaasti kivihiiltä sekä maakaasua ja monessa paikassa myös öljyä. Nämä fossiiliset polttoaineet ovat ne jotka nimenomaan suuressa mitassa lisäävät ilmakehään hiilidioksidia.

Tietenkin suurimmat polttajat ovat Kiina, Intia, USA ja jotkin Euroopan valtiot.

Suomen hallituksen vihreät ovat panneet syrjään todelliset ilmastoon liittyvät kysymykset ja ovat ryhtyneet vainoamaan yksityisautoilijoita jotka jo ennestään ovat monin veroin ja maksuin kuormitetut ja syyllistetyt vaikka heidän osuutensa hiilidioksidin tuotossa on mitätön. Suurimmat asiat ovat aivan muualla mutta ovat niin vaikeita, niin vaikeita.

Helsingin kaupunkikin polttaa edelleen kivihiiltä vaikka sen piti loppua ja 40 vuotta sitten. Ja itse asiassa, se loppuikin mutta otettiin yhtäkkiä uudestaan käyttöön koska se oli niin mahdottoman halpaa. Anni Sinnemäki kaupungin johdossa edustaa siis näitä sanottuja vihreitä arvoja, jotka ovat ......

• Anonyymi

"Ilmastonmuutoksesta on muuten puhuttu jo vuodesta 1970 alkaen. Siitä lähtien olen odottanut että jotakin alettaisiin tekemään sen estämiseksi."

-Ilmastonmuutoksesta on muuten puhuttu jo vuodesta 1970 alkaen. Siitä lähtien olen odottanut että jokin alkaisi pikkuhiljaa muuttumaan.

Mutta ei. Ei ei ei.
        Syksyt on harmaita, talvet kylmiä ja lumisia, keväät aurinkoisia ja kesät lämpimiä ihan kuin 60 vuotta sitten.

• Anonyymi

Voe kauheeta! Miten nyt vihervasemisto Helsinki suhtautuu ilmastohätään. Sulkeekko liikenteen keskustasta kokonaan vaan jatkaako entisen malliin kuin mitään ei olisi olemassakaan.

• Anonyymi

Helsinkiläisenä olen sitä mieltä että yksityinen autoliikenne pitää keskustanalueelta ehdottomasti kieltää. Keväisin katupöly altistaa sairauksille. Matkustaja-alus ja lentoliikenteeseen ympäristöhaitta vero. Hiilivoimalle jo ensivuonna stop. Tuulivoimaloita lisää tänne pääkaupunkiseudulle tuottamaan puhdasta energiaa. Näillä toimilla olisimme esimerkkinä muille eu.n jäsenvaltioille.

• Anonyymi

Miksi tänne pääkaupunkiseudulle ei saada tietulleja vaikka kaupunkissamme on vahva vihreäpuolue. Itse olen vasemistolainen enkä todellakaan pidä siitä että puhutaan ja puhutaan eikä tehdä sitten asialle yhtään mitään.
      Täällä ei todellakaan tarvitse henkilöautoa omistaa kun on erittäin hyvät julkiset kulkuyhteydet. On leuhkuutta ja pöyheää omistaa auto.

• Anonyymi

Ostakaa VAIN tuotteita missä lukee MADE IN USA ... jos sellaisia vaan enää mistään löydätte, niin ilmasto pelastuu.

CHINA:)3

• Anonyymi
    • Anonyymi

Hätätila julistettu ja kaikki jatkuu niin kuin ennenkin.

• Anonyymi

Saksassa koetetaan nyt olla nii ilmastohätätilaa että. Koettavat vain peitellä historiaansa kun Aatu setä eliminoi jotkut tietämättään että vähemmän ihmisiä ja teollisuupohattoja on vähemmän hiiltä joka ilmastoa muuttaa.
      Nyt lapsenlapsenlapset eli monen polven pikkupikkuaatut ne on ilmastosta hädässä

• Anonyymi

Pissahätätila on julistettu. Olut pitää kieltää lailla, koska se pissattaa

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      171
      6197
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1724
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1508
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1270
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      932
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      29
      860
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      836
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      789
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      224
      746
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      739
    Aihe