Onko nykyaikana keskustelu taipumusta kärjistää, liioitella ja haastaa riitaa ?
Niin monet ovat mielestään oikeassa ja jos et ole samaa mieltä, olet idiootti.
Seulooko osa ihmisistä valtavasta tietomäärästä vain sen,
joka tukee omaa maailmankuvaa ?
Eivätkö ihmiset ole enää valmiita päivittämään tietojaan ja mielipiteitään ?
Onko ihmisillä myös taipumus yliarvoida omat kykynsä ?
Uskomme me olevamme muita hieman älykkäämpiä, tietävämme enemmän ja olevamme erehtymättömiä ?
Onko netti se, joka on tehnyt mahdolliseksi sen, että keskustelu kärjistyy ?
Ennen kun ei ollut erimielisten yhteistä "esiintymislavaa".
Kun oltiin kasvokkain, asioita pohdittiin, keskusteltiin ja huomioitiin
vastapuolenkin näkökulmaa.
Keskustelu netissä vähenee ja harvoin enää perustellaan mitään,
vallalla on pikemminkin ohjesääntö,
että "olen oikeassa, koska sanon olevani oikeassa".
Mielenkiintoisia keskusteluja !
Mihin hävisi keskustelu ja miksi ?
142
<50
Vastaukset
Tarkoitat varmaan että pitäisi alkaa ajatella kuten sinun-tapaiset ihmiset?
Ehei...
Maailma on paljon moni-mutkaisenpi.
H.- Anonyymi
mikä ketju hävisi ???? poistettu ???
Minnes täältä keskustelu olisi hävinnyt.
Minusta täällä keskustellaan harvinaisen vilkkaasti.
Välillä ollut paljon hiljaisempaakin.- Anonyymi
Enimmäkseen täällä törmäilevät vastakkain kaposet ei-mihinkään perustuvat jänkkäämiset.
- Anonyymi
Kasvokkain ei viitsitä, ujostellaan eikä aina uskalleta sanoa kuin täällä anona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasvokkain ei viitsitä, ujostellaan eikä aina uskalleta sanoa kuin täällä anona.
Minun periaatteeni omiin kommentteihini on se, että tarvittaessa otan vastuun niistä vaikka omalla nimelläni.
Tämän kantani olen esittänyt monta kertaa aiemminkin.
kylmätotuus
- Anonyymi
Hm..Omituista kyllä useita aloittamiani ketjuja on jostakin syystä poistettu, vaikka varsin suosittuja osallistuneiden määrästä päätellen olleet?
Viimeisimmät kuten "Paloma Paljastaa"
tai
"Minä näin"
ihmetyttävät, ilmeisesti vaan joillekkin tuli tappiomieliala tai eivät vaan kyenneet
perustelemaan vastauksiaan,,poistettava se silloin on.
Vellihousut.- Anonyymi
20:12
Sitäkö "Minä näin" aloitusta jota yritit tarjota 70 palstalle! Mitään niin lapsellisen avutonta sepustusta ei varmaan missään ole nähty, kuin ehkä eka luokan apukoulussa!
Jätä keksimäsi aloitteet jos kykenet, kun siihen ei sinusta taida olla- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitäkö "Minä näin" aloitusta jota yritit tarjota 70 palstalle! Mitään niin lapsellisen avutonta sepustusta ei varmaan missään ole nähty, kuin ehkä eka luokan apukoulussa!
Jätä keksimäsi aloitteet jos kykenet, kun siihen ei sinusta taida olla-Heheh, sehän oli suora kopio suvaitsevaisen tekemästä bussikirjoituksesta vuoden, parin takaa. Näitä pystyy kyllä "hyödyntämään" halutessaan.
Anonyymi kirjoitti:
Jätä keksimäsi aloitteet jos kykenet, kun siihen ei sinusta taida olla-Mitä se tarkoittaa tuo 20:12 tuossa kommenttisi alussa, jossa vastaat Anonyymille (itsellesikö)?
- Anonyymi
Totuutta ei finni ja ryssä halua kuulla.
- Anonyymi
Netissä keskustelu suomi24-tasolla on mahdotonta.
On ryhmiä, joitten voimakkaat aatteet, ismit tai uskonto
täyttävät koko heidän ajatusmaailmansa kaventaen sen niin,
että he kykenevät vain sen aatteen, ismin tai uskonnon kautta
tarkastelemaan asioita, yhteiskuntaa ja maailmaa.
Ei voi syntyä asiallista keskustelua näitten kapeakatseisten
mielipiteiltään päin kalliota ajavien kanssa.
Keskustelua voi syntyä vain jos molemmat osapuolet osaavat ajatella ja arvioida asioita neutraalisti, laajasti ja monesta näkökulmasta
eikä esim. jonkun poliittisen tai uskonnollisen suodattimen läpi.
Poliittisilta ja uskonnollisilla fanaatikoilta on hävinnyt ajattelun joustavuus
ja laajakatseisuus.- Anonyymi
Minä kammoan fanaattisuutta, liittyipä se mihin asiaan tahansa.
Yritys keskustella fanaatikon kanssa on ajan haaskausta.
En ihmettele yhtään, jos täällä ei asiallista keskustelua juurikaan synny.
Hyvänkin aloituksen joku tulee tikkana pilaamaan sättimällä tai nimittelemällä kommentoijaa, jonka mielipide poikkeaa hänen näkemyksestään.
Keskustelutaito on kadonnut myös monilta kansanedustajiltakin.
Joskus katson eduskunnan kyselytuntia ja ihmettelen, miten suorastaan naurettavia puheenvuoroja siellä kuuleekaan.
Koko touhu muistuttaa lähinnä hiekkalaatikolla leikkivien lasten kinastelua.
kylmätotuus - Anonyymi
Fanaatikoilta puuttuu itsekritiikki ja avarakatseisuus. Esimerkiksi rasistit torppaa mielivaltaisesti minkä hyvänsä keskusteluketjun mölinällään.
- Anonyymi
Kipaisin kahville tuttavalle ja keskustelimme kolme tuntia. Käsittämätöntä, miten aiheita löytyi ja aika meni siivillä. Maailma tuli paljon paremmaksi.
Suomi24 oli kokonaisen vuorokauden minulla pimeänä, tai paremminkin koko sivu oli valkoisena. En päässyt postiin enkä keskusteluihin. Näköjään muut ovat päässeet, kun eilen on viestejä kirjoitettu. Eikä auttanut puhelimen Android.
Kiva kun taas toimii.siilivain kirjoitti:
No eipä toiminut mutta eipä aiheuttanut paniikkia tai tarvetta selvitellä syytä.
Minä en eilen huomannut mitään häiriötä ainakaan näillä kahdella ikäpalstalla, joissa pyörin.
Ehkä ne häiriöt ovat olleet sellaisissa väleissä, että olen tehnyt jotain muuta.Tellukka kirjoitti:
Minä en eilen huomannut mitään häiriötä ainakaan näillä kahdella ikäpalstalla, joissa pyörin.
Ehkä ne häiriöt ovat olleet sellaisissa väleissä, että olen tehnyt jotain muuta.No mitä minä vilkaisin pariin otteeseen se häiriö oli koko päivän. Sivu kyllä ensin aukesi mutta sitten näyttö meni täysin valkoiseksi.
- Anonyymi
Kai sitä keskustelee, jos on jotain asiaa. Taitaa vain asiat olla osaltani jo käsitelty. En jaksa sellaista jos ja kun jankkaavia keskusteluja. Niitä tuntuvat ainakin tuttavani harrastavan.
Helposti keskustelupalstatkin siirtyvät samaan menoon. Itse en paljon mieti asioita. Teen vain, kun eteen tulee. Aika paljon pysyn päättämissäni asioissa, enkä jossittele, mihin perustuu pitkälti yhteiset keskustelut.
Politiikasta puhuminenkin on vähän kuin sotkeutuisi toisten peliin. Sillä peliähän politiikan teko on. Ei siitä mihinkään pääse! Mielenkiintoista tosin!- Anonyymi
Politiikkaa tehdään kansan äänillä ja budjettia toteutetaan kansan rahoilla.
Ei se ole "toisten peliä". Se on peliä, jossa olemme osallisina äänestäjinä ja maksajina,
kyllä sitä kannattaisi seurata vaikkapa seuraavia vaaleja silmälläpitäen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Politiikkaa tehdään kansan äänillä ja budjettia toteutetaan kansan rahoilla.
Ei se ole "toisten peliä". Se on peliä, jossa olemme osallisina äänestäjinä ja maksajina,
kyllä sitä kannattaisi seurata vaikkapa seuraavia vaaleja silmälläpitäen.Tottakai peli, olipa mikä hyvänsä, tarvitsee katsojat ja rahottajat. Se on meidän osamme. Muuten politiikka on pelkästään peliä.
Nimim. aikoinaan osallistunut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai peli, olipa mikä hyvänsä, tarvitsee katsojat ja rahottajat. Se on meidän osamme. Muuten politiikka on pelkästään peliä.
Nimim. aikoinaan osallistunutPoliitikot hoitavat valtion asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliitikot hoitavat valtion asioita.
Kuuluu osana peliin! Tosin tulos ei ole aina toivottu ja voittajakin on epäselvä. Ehkä täytyy sääntöjä tarkentaa!
- Anonyymi
Jahah. Taas täysin perusteeton poisto ketjusta. Matupirtissä ei ollut mitään joka ei olisi mahtunut vielä sananvapauden sisään.
Suvakki on sika.- Anonyymi
Onko se poistettu ? Sehän on hyvä, koska matu on rasistien keksimä rasistinen sana.
Keksikää asiallinen otsikko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se poistettu ? Sehän on hyvä, koska matu on rasistien keksimä rasistinen sana.
Keksikää asiallinen otsikko.Sika suvakille on vai yksi sananvapaus: se suvakin hyväksymä, muu ei käy.
Olin sitä mieltä että aloitus "joutaisi poistoon", mutta tulkoon nyt selväksi että en sitä itse ehtinyt ehdottaa poistoon. Jo otsikko oli ristiriidassa "sivistyneeseen maahanmuuttokriittiseen keskusteluun" ehdotukseen. Ei ole mahdollista olla sivistynyt ja loukkaavan rasistinen samalla aikaa.
Niin vielä se periaate mistä lähdetään; sana on loukkaava/rasistinen jos kohderyhmä/tai henkilö kokee sen niin. Ei siis riipu siitä mitä kirjoittaja itse asiasta ajattelee.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Niin vielä se periaate mistä lähdetään; sana on loukkaava/rasistinen jos kohderyhmä/tai henkilö kokee sen niin. Ei siis riipu siitä mitä kirjoittaja itse asiasta ajattelee.
Tahdot vaan loukata kirjoittajan sananvapautta toisenlaisen mielipiteen omaamisen vuoksi.
SIKA! - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Olen eläkeläinen.
Minä vihaan sitä sanaa ja koen sen loukkaavaksi.
Voinko haastaa KELA:n oikeuteen sen harjoittamasta rasismista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen eläkeläinen.
Minä vihaan sitä sanaa ja koen sen loukkaavaksi.
Voinko haastaa KELA:n oikeuteen sen harjoittamasta rasismista?Syrjiikö KELA sinua ?
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
No oletko sinä sitä eriteltyä kohderyhmää, ja jos et ole miksi tahdot erilaisen mielipiteen torpata poistoon? Oletko mahdollisesti kotoisin Lähi-Idästä tai Afrikasta?
- Anonyymi
Poistetusta aloituksesta en tiedä mitään.
Kommenttisi viimeisestä lauseesta olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poistetusta aloituksesta en tiedä mitään.
Kommenttisi viimeisestä lauseesta olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä.
kylmätotuusNo oletko sinä sitten tätä "kohderyhmää" jonka loukkaantumisen kyllä jotenkin voisi ymmärtää? Sittenkin jostakin ulkomailta tullut, mahdollisesti afrikkalainen "kylmätotuus"
Miksi loukkaannut, jos et ole kyseistä kohderyhmää? - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Aha, selvisi! Poistattaja olikin jostakin Lähi-Idän maista tullut terroristi tai hänen erittäin läheinen ja hyvä ystävänsä, jos tätä "loukkaantumistapahtumaa" tarkemmin selvitellään?
Poistattamista edeltävä "loukkaantumistapahtuma" on lievästi sanoen...erikoinen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tahdot vaan loukata kirjoittajan sananvapautta toisenlaisen mielipiteen omaamisen vuoksi.
SIKA!Etkö huomaa, että toimit itse juuri niin, mistä Palomaa syytät?
Lisäksi sorrut huutamiseen, joka on nettietiketin vastaista ja nimittelyyn, jota minä pidän vähemmän älykkäänä toimintana.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö huomaa, että toimit itse juuri niin, mistä Palomaa syytät?
Lisäksi sorrut huutamiseen, joka on nettietiketin vastaista ja nimittelyyn, jota minä pidän vähemmän älykkäänä toimintana.
kylmätotuusNo vastaa kun kysytään! Oletko "kohderyhmää" jonka loukkaantumisen voi ymmärtää ja hyväksyä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No oletko sinä sitten tätä "kohderyhmää" jonka loukkaantumisen kyllä jotenkin voisi ymmärtää? Sittenkin jostakin ulkomailta tullut, mahdollisesti afrikkalainen "kylmätotuus"
Miksi loukkaannut, jos et ole kyseistä kohderyhmää?Minun kommenttini koski Paloman kirjoitusta, jossa hänen viimeinen lauseensa oli seuraava.
"Ei ole mahdollista olla sivistynyt ja loukkaavan rasistinen samalla aikaa."
Tuosta asiasta olen Paloman kanssa samaa mieltä.
En ole loukkaantunut mistään, enkä ymmärrä, miksi sinä niin kirjoitukseni tulkitsit. Esitin vain oman näkemykseni asiasta.
Minun juureni ovat syvällä Savon maaperässä, vaikka 1500-luvulla äitini suku asui Böömissä.
Olen tavallaan maahanmuuttaja.
Tiedätkö sinä, mistä esivanhempasi ovat Suomeen tulleet?
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun kommenttini koski Paloman kirjoitusta, jossa hänen viimeinen lauseensa oli seuraava.
"Ei ole mahdollista olla sivistynyt ja loukkaavan rasistinen samalla aikaa."
Tuosta asiasta olen Paloman kanssa samaa mieltä.
En ole loukkaantunut mistään, enkä ymmärrä, miksi sinä niin kirjoitukseni tulkitsit. Esitin vain oman näkemykseni asiasta.
Minun juureni ovat syvällä Savon maaperässä, vaikka 1500-luvulla äitini suku asui Böömissä.
Olen tavallaan maahanmuuttaja.
Tiedätkö sinä, mistä esivanhempasi ovat Suomeen tulleet?
kylmätotuusEli selvityksesi mukaan olet "Ammattimainen puolesta - loukkaantuja" ts. kukkahattutäti
vahingollinen ihmislaji omaa maataan kohtaan. Paloma.se01 kirjoitti:
Ja höpöhöpö taas!
Teitä helposti loukkaantuvia on niin paljon ja mitä kummallisimmista syistä loukkaantujia, että mitään ei pysty sanomaan, etteikö siitä joku loukkaantuisi.Tellukka kirjoitti:
Ja höpöhöpö taas!
Teitä helposti loukkaantuvia on niin paljon ja mitä kummallisimmista syistä loukkaantujia, että mitään ei pysty sanomaan, etteikö siitä joku loukkaantuisi.Eihän se niin mene. Joillakin on kynnys korkeammalla kuin toisilla tuntea itseään loukatuksi ja on todella helppoa puhua ihmisten kanssa niin ettei kukaan loukkaantuisi. Pari hyvää vanhanajan sääntöä edelleenkin voimassa (nää pätee erityisen hyvin esim työpaikoissa, perheen ja sukulaisten kesken ja ryhmissä missä ihmiset tuntee toisensa: "Jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa kenestäkään niin ole silloin mieluummin hiljaa". Keskusteluryhmissä, kuten tämä palsta jotkut olettavat että muut keskustelijat eivät ole "oikeasti" ihmisiä ja siksi niille voi sanoa mitä tahansa.
Niin, se toinen hyvä ohje oli että kun puhuu asiasta eikä asian vierestä nimittelemättä ketään epämääräisillä ja jo poistoon menneillä vanhanaikaisilla termeillä, joilla ennen sai vitsailla ihmisten etnisen (jne) kuuluvaisuuden perusteella ja jota nykyään pidetään sivistymättömänä ja moukkamaisena kielenkäyttönä, niin ei tarvi aina soutaa karikkoisilla vesillä.
Mutta ehkä Sinusta on mukavampaa kun vene aina välillä kolahtaa kiveen?Paloma.se01 kirjoitti:
Eihän se niin mene. Joillakin on kynnys korkeammalla kuin toisilla tuntea itseään loukatuksi ja on todella helppoa puhua ihmisten kanssa niin ettei kukaan loukkaantuisi. Pari hyvää vanhanajan sääntöä edelleenkin voimassa (nää pätee erityisen hyvin esim työpaikoissa, perheen ja sukulaisten kesken ja ryhmissä missä ihmiset tuntee toisensa: "Jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa kenestäkään niin ole silloin mieluummin hiljaa". Keskusteluryhmissä, kuten tämä palsta jotkut olettavat että muut keskustelijat eivät ole "oikeasti" ihmisiä ja siksi niille voi sanoa mitä tahansa.
Niin, se toinen hyvä ohje oli että kun puhuu asiasta eikä asian vierestä nimittelemättä ketään epämääräisillä ja jo poistoon menneillä vanhanaikaisilla termeillä, joilla ennen sai vitsailla ihmisten etnisen (jne) kuuluvaisuuden perusteella ja jota nykyään pidetään sivistymättömänä ja moukkamaisena kielenkäyttönä, niin ei tarvi aina soutaa karikkoisilla vesillä.
Mutta ehkä Sinusta on mukavampaa kun vene aina välillä kolahtaa kiveen?Teillä matalakynnyksisillä ja herkillä on taipumusta loukkaantua siitäkin, jos jotain teidän inhokkianne kehutaan. Alkaa kuulumaan loukkaantunutta kiljumista; uusnatsi, rasisti ... , koska tunnette, että vain te itse ja teidän ideologianne on se oikea ja kehumisen arvoista.
No silloinhan se nimitteleminen ei tietysti ole moukkamaista, koska teitä on "loukattu" kehumalla väärää ihmistä ja sivuutettu teidät vaikka olette niin paljon parempia ihmisiä kuin se kehuttu.Paloma.se01 kirjoitti:
Eihän se niin mene. Joillakin on kynnys korkeammalla kuin toisilla tuntea itseään loukatuksi ja on todella helppoa puhua ihmisten kanssa niin ettei kukaan loukkaantuisi. Pari hyvää vanhanajan sääntöä edelleenkin voimassa (nää pätee erityisen hyvin esim työpaikoissa, perheen ja sukulaisten kesken ja ryhmissä missä ihmiset tuntee toisensa: "Jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa kenestäkään niin ole silloin mieluummin hiljaa". Keskusteluryhmissä, kuten tämä palsta jotkut olettavat että muut keskustelijat eivät ole "oikeasti" ihmisiä ja siksi niille voi sanoa mitä tahansa.
Mutta ehkä Sinusta on mukavampaa kun vene aina välillä kolahtaa kiveen?"""Jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa kenestäkään niin ole silloin mieluummin hiljaa""".
Saakos sinua sitten muistuttaa tuosta opetuksestasi (ilman että loukkaannut) seuraavan kerran, kun taas alentavasti nimittelet morkkaat toisia keskustelijoita (ryhmänä) täällä palstoilla? Turha väittää, etteikö sellaista olisi tapahtunut.Tellukka kirjoitti:
"""Jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa kenestäkään niin ole silloin mieluummin hiljaa""".
Saakos sinua sitten muistuttaa tuosta opetuksestasi (ilman että loukkaannut) seuraavan kerran, kun taas alentavasti nimittelet morkkaat toisia keskustelijoita (ryhmänä) täällä palstoilla? Turha väittää, etteikö sellaista olisi tapahtunut.Enpä muista että olisin kovin mennyt ketään nimittelemään täällä, mutta se on täysin asian sivusta. Eihän minun tarvitse muistaakaan, riittää kun sinä muistat!
"Persu- sanaa olen käyttänyt, mutta siitäkin natistiin, vaikka sanaa käytetään aivan yleisesti ilman minkäänlaista tunnelatausta tai arvonlisää/vajausta. Mutta oikein, koska en pidä siitä että muista ihmisryhmistä kirjoitetaan halveksivaan tai vähättelevään sävyyn, niin yritän muistaa kirjoittaa sanan kokonaisena; se on kuitenkin rajatapaus. (Huomattavasti kevyemmin ladattu kuin esim "suvakki", joka pilkkaa ihmisen perusarvoja tai maailmankatsomusta, "viherpiipertäjä", joka pilkkaa maailmankatsomusta ja perusarvoja myös ja "matu" joka ei ole koskaan tarkoittanut "maahantulijaa" (siihen on jo keveästi vähättelevä nimitys "mamu" elikkä maahanmuuttaja, vaan maahantunkeutuja, joka on loukkaava nimitys pakolaisista.
Jotkut ihmiset ovat ajanmittaan alkaneet sisäistämään loukkaavan nimittelyn ja tehneet siitä vahvuuden, mutta sen ei pitäisi olla mikään tavoite yksistään. Tavoitteena pitäisi olla yleensäkin siistimpi kielenkäyttö, alatyylin välttäminen ja itsehillintä. Ei se ole poissa sananvapaudesta, koska se ei ole koskaan ollut sananvapauden keskeinen sisältö; ei se tarkoita sitä että saa olla vapaasti rääväsuinen ja loukata ja vähätellä muita ihmisiä (tuntemattomia, anonyymejä, poliittisia vastustajia jne. etenkin netissä, mistä on tullut todellinen epidemia) Uusi normaali, jonka siirrämme tuleville sukupolville?
Huom. trolli on yleisesti hyväksytty kansainvälinen määritelmä nettihäriköistä. Ei se ole mikään "ryhmä" keskustelijoita.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Enpä muista että olisin kovin mennyt ketään nimittelemään täällä, mutta se on täysin asian sivusta. Eihän minun tarvitse muistaakaan, riittää kun sinä muistat!
"Persu- sanaa olen käyttänyt, mutta siitäkin natistiin, vaikka sanaa käytetään aivan yleisesti ilman minkäänlaista tunnelatausta tai arvonlisää/vajausta. Mutta oikein, koska en pidä siitä että muista ihmisryhmistä kirjoitetaan halveksivaan tai vähättelevään sävyyn, niin yritän muistaa kirjoittaa sanan kokonaisena; se on kuitenkin rajatapaus. (Huomattavasti kevyemmin ladattu kuin esim "suvakki", joka pilkkaa ihmisen perusarvoja tai maailmankatsomusta, "viherpiipertäjä", joka pilkkaa maailmankatsomusta ja perusarvoja myös ja "matu" joka ei ole koskaan tarkoittanut "maahantulijaa" (siihen on jo keveästi vähättelevä nimitys "mamu" elikkä maahanmuuttaja, vaan maahantunkeutuja, joka on loukkaava nimitys pakolaisista.
Jotkut ihmiset ovat ajanmittaan alkaneet sisäistämään loukkaavan nimittelyn ja tehneet siitä vahvuuden, mutta sen ei pitäisi olla mikään tavoite yksistään. Tavoitteena pitäisi olla yleensäkin siistimpi kielenkäyttö, alatyylin välttäminen ja itsehillintä. Ei se ole poissa sananvapaudesta, koska se ei ole koskaan ollut sananvapauden keskeinen sisältö; ei se tarkoita sitä että saa olla vapaasti rääväsuinen ja loukata ja vähätellä muita ihmisiä (tuntemattomia, anonyymejä, poliittisia vastustajia jne. etenkin netissä, mistä on tullut todellinen epidemia) Uusi normaali, jonka siirrämme tuleville sukupolville?
Huom. trolli on yleisesti hyväksytty kansainvälinen määritelmä nettihäriköistä. Ei se ole mikään "ryhmä" keskustelijoita.Jaa. Oletkos Paloma tietoinen uusimmasta määrittelystä "neitsyt" Ruotsissa?
No, sehän on alaikäinen tyttö joka on kovempi juoksemaan kuin matut.
(pakoonpääsy, näet) - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Enpä muista että olisin kovin mennyt ketään nimittelemään täällä, mutta se on täysin asian sivusta. Eihän minun tarvitse muistaakaan, riittää kun sinä muistat!
Huom. trolli on yleisesti hyväksytty kansainvälinen määritelmä nettihäriköistä. Ei se ole mikään "ryhmä" keskustelijoita.Muttakun sille "Matu" sanan käyttämiselle ei ole kenelläkään mitään muilla vastaan kuin kukkahattutädeillä, ts. oikeasti suvaitsemattomilla naisen jurrikoilla.
Se nimitys maahantunkeutuja on totuutta koska 75% suomalaisista EI HALUA tänne enää yhtään lisää elätettäviä rikoksia tekemään, ollaanpa heistä muuten mitä mieltä hyvänsä
ja eikunvaan lisää tunkee tuota luku/kirjoitustaidotonta joista ei ole MISSÄÄN kuin vahinkoa. Kuten teillä siellä Ruotsissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli selvityksesi mukaan olet "Ammattimainen puolesta - loukkaantuja" ts. kukkahattutäti
vahingollinen ihmislaji omaa maataan kohtaan.Et ilmiselvästi ymmärrä lukemaasi tekstiä.
Annan sen sen sinulle anteeksi.
En ole vahingoittanut Suomea mitenkään, enkä tule tekemään hallaa rakkaalle kotimaalleni jatkossakaan.
Työtä olen tehnyt elääkseni ja veroni maksanut. Nyt olen eläkkeellä ja edelleen maksan siitä veron.
Kun väität, että olen vahingoksi Suomelle, niin vähintä, mitä voit tehdä, on perustella kantasi.
Sitä odotellen.
kylmätotuus
- Anonyymi
Rasismintutkijat ovat todenneet:
"Rasisti ei tunnista rasismia itsessään".
Lisään siihen: eikä tunnusta vaikka tunnistaisikin.
Uskon silti, että monet rasistit kyllä hyvin tietävät olevansa rasistisia.- Anonyymi
Kiitos ! Olet malliesimerkki rasistisuutesi mitätöimisestä ja kommenttisi on törkeä.
- Anonyymi
Koko sanaa rasismi ei edes kunnolla tunnettu ennenkuin maahamme tuli tuhotulvan lailla maahanmuuttajia asumaan ilmaiseksi, syömään ja juomaan muiden rahoilla, ja mikä kummallisinta:Tekemään härskejä rikoksia suomalaisia kohtaan!
No, mistä se kumpuaa,,se rasismi?
Kokoomukselainen Orpo kielsi kansalaisia arvostelemasta pakolaisia,
”Pakolaisten motiivien arvostelu on rasismia”
Vaikka tulijoista oli vain 5-10% "oikeita" pakolaisia.- Anonyymi
Rasismia on aina suomessa ollut ja tulee olemaan ilman ulkomaalaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro hyvä ihminen esimerkki, äläkä jätä meitä tietämättömiä epätietoisuuden tilaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt rasismi kohdistuu ulkomaalaisiin - pakolaisiin.
- Anonyymi
Sieltähän se ihmisestä itsestä kumpuaa. Ei kenenkään tartte kellekään selittää miksi joku on sellainen kuin on. Ittehän jokainen parhaiten tuntee ittensä.
- Anonyymi
Siis oikeasti! Oletko yli kuusikymppinen? Nyt vasta huomasit maahanmuuttajat. Mitä me suomalaisetkin olemme alkujuuriltamme? Just niitä maahanmuuttajia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis oikeasti! Oletko yli kuusikymppinen? Nyt vasta huomasit maahanmuuttajat. Mitä me suomalaisetkin olemme alkujuuriltamme? Just niitä maahanmuuttajia!
Mitä?
Mistä me tänne maahan muutettiin?
Olemmeko siis toisen planeetan asukkaita, jotka ovat tulleet maahan.
Tätä minä aina olenkin epäillyt! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä?
Tätä minä aina olenkin epäillyt!Jos maalla tarkoitat Suomea, selittely menee näin.
Tämä kansa on saanut selkäänsä jossain ja ajettu Pohjan perille.
Ensimmäiset saamelaisten jälkeen kait asuivat luolissa eli luolaihmisistä ollaan polveuduttu.
Ei auta.
Jos maalla tarkoitat maapalloa, niin kalojen jälkeläisiä ollaan.
Ei auta.
Beng Anonyymi kirjoitti:
Mitä?
Tätä minä aina olenkin epäillyt!Minä muutin tähän maahan Suomesta.
Luulisi nyt jokaisen itse näkevän syntymätodistuksestaan tai ainakin väestörekisteristä missä on syntynyt vai onko jostain maasta muuttanut sinne missä nyt asuu.
- Anonyymi
Tuntuuko siltä?
- Anonyymi
Niinkuin miltä?
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkuin miltä?
BengMää oon affena! hee hee!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mää oon affena! hee hee!
Ja mää narraan sinut.
Ollaan sitten naamatusten.
Beng
- Anonyymi
Justiinsa! Suvakin selittelyt juuri sitä mitä odottaa saattaa,, ei päätä eikä häntää.
Kun ei minkäänlaisia todellisia argumenttejä ole, aletaan valehtelemaan kuin Antti Rinne joukkoineen,,tai keksimään suunnilleen "Ufoja",,ilmankos niitä "äänestäjiä" siihenkin porukkaan löytyy..- Anonyymi
Mikä on suvakki ? Ja saako rasistia vastapainoksi tai vaihtoehtoisesti sanoa vajakiksi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on suvakki ? Ja saako rasistia vastapainoksi tai vaihtoehtoisesti sanoa vajakiksi ?
Vajakki on useimmiten oiva vastakohtainen nimike suvakille.
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Vajakki on useimmiten oiva vastakohtainen nimike suvakille.
kylmätotuusEi se ole vajakki suvakin vastakohta.
Vajakki voi aivan hyvin olla myös suvakki.
Ja mitä vajakeita tunnen, niin nehän ne vasta suvaitsevia ovatkin.
Vai oletko tavannut joskus "rasistisen" vajakin (=kehitysvammainen)?- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Ei se ole vajakki suvakin vastakohta.
Vajakki voi aivan hyvin olla myös suvakki.
Ja mitä vajakeita tunnen, niin nehän ne vasta suvaitsevia ovatkin.
Vai oletko tavannut joskus "rasistisen" vajakin (=kehitysvammainen)?Vajakilla tarkoitan ihmistä, joka on vajavaisilla/ valheellisilla tiedoilla varustettu.
Kehitysvammaisuuteen ei sanaan mitenkään liity.
Lisään tähän vielä, että rasismi pohjautuu ennakkoluuloihin ja tietämättömyyteen.
Tällaiset ihmiset ovat helposti manipuloitavissa.
Taitava manipuloija käyttää heidän henkistä laiskuuttaan häikäilemättömästi hyväkseen kasvattaakseen oman aatteensa kannatusta.
Historia ja nykyisyys sen todistavat.
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Vajakilla tarkoitan ihmistä, joka on vajavaisilla/ valheellisilla tiedoilla varustettu.
Kehitysvammaisuuteen ei sanaan mitenkään liity.
Lisään tähän vielä, että rasismi pohjautuu ennakkoluuloihin ja tietämättömyyteen.
Tällaiset ihmiset ovat helposti manipuloitavissa.
Taitava manipuloija käyttää heidän henkistä laiskuuttaan häikäilemättömästi hyväkseen kasvattaakseen oman aatteensa kannatusta.
Historia ja nykyisyys sen todistavat.
kylmätotuusVajakki nimenomaan on lyhennys vajaamielisestä.
Luulisi sinun se tietävän (ja varmasti tiedätkin), koska olet sitä ikäluokkaa, kun kehitysvammaiset (keharit) olivat vielä vajaamielisnimikkeellä.Tellukka kirjoitti:
Vajakki nimenomaan on lyhennys vajaamielisestä.
Luulisi sinun se tietävän (ja varmasti tiedätkin), koska olet sitä ikäluokkaa, kun kehitysvammaiset (keharit) olivat vielä vajaamielisnimikkeellä.Sanakirjan mukaan:
Vajakki
"Vajaamielinen, vajaataitoinen. Henkilö, jota ei pidetä kovinkaan älykkäänä tai täysillä käypänä."
Ei mitään tekemistä vajavaisten tietojen kanssa. Vajavaisia tietoja voi olla korkean äo:n omaavillakin, mutta vajakki tarkoittaa älyllisesti, henkisessä kehityksessä jälkeenjäänyttä.
Aika härskiä pilkata vajakkeja suvaitsevaisten vastakohdaksi.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Vajakki nimenomaan on lyhennys vajaamielisestä.
Luulisi sinun se tietävän (ja varmasti tiedätkin), koska olet sitä ikäluokkaa, kun kehitysvammaiset (keharit) olivat vielä vajaamielisnimikkeellä.Ehkä siellä, missä sinä asustat, on käytetty sanoja vajakki ja kehari.
Täällä Sisä-Savossa, missä minä olen suurimman osan elämästäni elänyt, ei noita nimityksiä ole käytetty, eikä käytetä vieläkään.
Ko. sanoihin olen törmännyt vasta tällä keskustelupalstalla.
kylmätotuus - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Sanakirjan mukaan:
Vajakki
"Vajaamielinen, vajaataitoinen. Henkilö, jota ei pidetä kovinkaan älykkäänä tai täysillä käypänä."
Ei mitään tekemistä vajavaisten tietojen kanssa. Vajavaisia tietoja voi olla korkean äo:n omaavillakin, mutta vajakki tarkoittaa älyllisesti, henkisessä kehityksessä jälkeenjäänyttä.
Aika härskiä pilkata vajakkeja suvaitsevaisten vastakohdaksi.Selitin, mitä minä ymmärrän sanan vajakki tarkoittavan.
Sinä saat tulkita sanan omalla tavallasi. Se on sinun oikeutesi.
Onko sinun mahdotonta ymmärtää minun tulkintaani?
Näin näyttää olevan minun näkövinkkelistäni katsoen.
Pidät minua härskinä pilkkaajana, jota en mielestäni ole.
Unohdat kuitenkin, että sinullakin on aihetta katsoa peiliin hyvin usein, kun riitaisia kommenttejasi toisille heittelet.
Harvassa ovat positiiviset kommenttisi.
Minua ne eivät enää hetkauta sinne eivätkä tänne, koska tunnen tyylisi.
Kuten hyvin tiedät, minusta et riitakumppania tule saamaan.
Ei tästäkään aiheesta yhtään enempää!
Hyvää adventtiaikaa!
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selitin, mitä minä ymmärrän sanan vajakki tarkoittavan.
Unohdat kuitenkin, että sinullakin on aihetta katsoa peiliin hyvin usein, kun riitaisia kommenttejasi toisille heittelet.
Hyvää adventtiaikaa!
kylmätotuusKylmis, olet taas tässäkin väärässä. Vajakki todellakin on vajaamielinen, vähä-älyinen.
Tuo vajaatietoinen on yritys nokkelaa kikkailua, mutta meni poskelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä siellä, missä sinä asustat, on käytetty sanoja vajakki ja kehari.
Täällä Sisä-Savossa, missä minä olen suurimman osan elämästäni elänyt, ei noita nimityksiä ole käytetty, eikä käytetä vieläkään.
Ko. sanoihin olen törmännyt vasta tällä keskustelupalstalla.
kylmätotuusSiinäpä selvisi omituiset ajatuksesi, sisäsiittoisuus, sukurutsa sielläpäin Suomea varsin tavallista.
Osaatko muuten soittaa banjoa?
Tuli se elokuva, "Villi joki" mieleen.."Kylmä totuus" Hahhahah,,mikä nm..heheheh Anonyymi kirjoitti:
Selitin, mitä minä ymmärrän sanan vajakki tarkoittavan.
Hyvää adventtiaikaa!
kylmätotuus"""Sinä saat tulkita sanan omalla tavallasi. Se on sinun oikeutesi."""
Ei se ole minun tulkintani, vaan vajakki tarkoittaa vajaaälyistä, eikä suinkaan ole suvakin vastakohta, vaan suvakki rinnastetaan vajakkiin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suvakki
"Suvakki on yhdistelmä sanoista suvaitsevainen ja vajakki, joka tarkoittaa vajaaälyistä ihmistä."- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä selvisi omituiset ajatuksesi, sisäsiittoisuus, sukurutsa sielläpäin Suomea varsin tavallista.
Osaatko muuten soittaa banjoa?
Tuli se elokuva, "Villi joki" mieleen.."Kylmä totuus" Hahhahah,,mikä nm..hehehehOlisi sopiva nimimerkki "Kylmikselle myös "Hiipivä Hölmöys"
- Anonyymi
Kun rasistien etnofobisia kauhujuttuja lukee alkaa epäillä onko
maapallo jonkun toisen planeetan helvetti.- Anonyymi
Koko sanaa rasismi ei edes kunnolla tunnettu ennenkuin maahamme tuli tuhotulvan lailla maahanmuuttajia asumaan ilmaiseksi, syömään ja juomaan muiden rahoilla, ja mikä kummallisinta:Tekemään härskejä rikoksia suomalaisia kohtaan!
Vaikka tulijoista oli vain 5-10% "oikeita" pakolaisia.
Kerro mikä tuossa on "väärin" niin uskon sinua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro mikä tuossa on "väärin" niin uskon sinua.Sinun tasosi ei edellytä tulokkaiden seulomista, siksihän et voi leimatakaan koko ryhmää!
Et edes voi vihjailla rasistisesti, koska siinäkin teet hallaa ja kiihotat, niille syyttömille lähimmäisille.
Äläkä höpsi etteikö tunnettu sanaa rasisti, kyllä valveutuneet ihmiset sen on tienneet alunalkaen, jos et sinä peräkylän höntti ole hereillä vieläkään! Pelko sulla vain on perseessäs! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro mikä tuossa on "väärin" niin uskon sinua.Sulla on tää yksi ja sama kommentti joka ketjussa, jossa puolustat rasismia tai haluat mitätöidä sen olemassaolon.
Sinnikästä taistelua rasismin puolesta siis ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on tää yksi ja sama kommentti joka ketjussa, jossa puolustat rasismia tai haluat mitätöidä sen olemassaolon.
Sinnikästä taistelua rasismin puolesta siis !Kuten suvakkien väsymätön taistelu murhaavien, raiskaavien matu - idoleidensa puolesta.
Ettei totuus unohtuisi: Puolenkymmentä suomalaista parin viime vuoden sisään murhanneet. Naapurimaassa, jossa enemmän tuota populaa on tilanne sisällis-sodan partaalla, eipä nuo taida olla eri uskonnon harrastajia sielläkään.
Hienoa, varmaan tuntee olevansa sellainen "humaani" ja sivistynyt. Ja vallan viisaskin... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on tää yksi ja sama kommentti joka ketjussa, jossa puolustat rasismia tai haluat mitätöidä sen olemassaolon.
Sinnikästä taistelua rasismin puolesta siis !Olisit sitten kommentoinut mikä kohta siinä on se "väärin" oleva?
Arvelen että sitä joudumme odottamaan - kauan, tai ainakin siihen samaan tilanteeseen joutuneeseen maahamme kuin nyt on naapurimaa Ruotsi.
- Anonyymi
Ihmisarvo on ihmisoikeus. Pakolaisellakin. Sen tunnustaminen ei ole mitään "suvakkiutta" kuten vajakit yrittävät leimata normaaleja ihmisiä.
- Anonyymi
On siinä meillä omalaatuinen "oikeus" tulla toisen maan harmiksi rikoksia tekemään
ja jos palautetaan vastuu kummallista kyllä kääntynyt suomalaisten kontolle?
Ei mene jakeluun tuollainen "Logiikka" mitä se typeristä typerin suvakki harjoittaa.
- Anonyymi
Rasistit antavat kuvaa, että heillä on kova tarve kaventaa ihmiskuvaa.
He yrittävät tehdä normaali-ihmisistä epänormaaleja.
Rasistien mielestä nähtävästi suvakki-herjan alle kuuluvat kaikki paitsi he itse.
Ei voi olla saamatta kuvaa, että rasistit yrittävät tehdä rasistista ja rasismista
"uutta normaalia".- Anonyymi
Tuollainen maailmaa syleilevä suvakki ja homomyönteisyys on sitä mistä sitä uutta normaalia yritetään tehdä. Kaikki poikkeavuus on nykyään muotia ja transvestiitit yms jyllää...
- Anonyymi
Ihmisviha on outo "tauti". Rasistit ilmeisesti vihaavat kaikkia ihmisiä paitsi muita rasisteja.
Rasistit ovat onnistuneet kiihdyttämään itsensä vihaan kaikkia suomalaisiakin kohtaan, jotka eivät ole rasisteja.
Suomalainen on yhtä lailla joittenkin rasistien viha kohde kuin pakolainen.- Anonyymi
Liputa vaan maahanmuuton puolesta niin kauan kuin joku heistä käy kimppuusi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liputa vaan maahanmuuton puolesta niin kauan kuin joku heistä käy kimppuusi.
Vähintään sadalla ulkomaalaisella ja suomalaisella on päivittäin mahdollisuus käydä kimppuuni. Viisi vuotta sitten sainkin "monosta". Suomalaiselta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähintään sadalla ulkomaalaisella ja suomalaisella on päivittäin mahdollisuus käydä kimppuuni. Viisi vuotta sitten sainkin "monosta". Suomalaiselta.
Odota vaan ihan rauhassa, matut eivät tule pettämään sinua. Saat kyllä vielä osasi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Odota vaan ihan rauhassa, matut eivät tule pettämään sinua. Saat kyllä vielä osasi
Onko tuo uhkaus ? Ei tunnu missään. Kirjoittaessani vain ihmisoikeuksien puolesta minua on jo aikaisemmin uhkailtu suomi24:ssä ja toivottu, että irakilaiset katkaisevat minun, lapsieni ja lapsenlapsieni kaulat. Yhdytkö "kuoroon" vai ?
Minä puolestani toivon uhkaajilleni kaikkea hyvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuo uhkaus ? Ei tunnu missään. Kirjoittaessani vain ihmisoikeuksien puolesta minua on jo aikaisemmin uhkailtu suomi24:ssä ja toivottu, että irakilaiset katkaisevat minun, lapsieni ja lapsenlapsieni kaulat. Yhdytkö "kuoroon" vai ?
Minä puolestani toivon uhkaajilleni kaikkea hyvää.Kun ajatellaan sotiemme veteraaneja, he eivät näkeneet ihmisoikeuksien tarkoittavan maamme luovuttamista iranilaisten käyttöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ajatellaan sotiemme veteraaneja, he eivät näkeneet ihmisoikeuksien tarkoittavan maamme luovuttamista iranilaisten käyttöön.
Sotiemme vetaraanit eivät taistelleet iranilaisia vastaan
vaan venäläiset olivat vihollisiamme,
joita asuu kuitenkin nyt Suomessa vakituisesti tuhansittain,
jos ei muutama kymmenen tuhatta
eikä maatamme ole silti "luovutettu kenenkään käyttöön".
Suomalaisia ja suomalaisperäisiä ihmisiä asuu
ulkomaalaisina pitkin maailmaa ehkä miljoona ?
Vai kuinka paljon ?
Tahdotteko että heillekin sanotaan: "Lähde helvettiin täältä matu !" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ajatellaan sotiemme veteraaneja, he eivät näkeneet ihmisoikeuksien tarkoittavan maamme luovuttamista iranilaisten käyttöön.
Muutama vuosi sitten veteraanit totesivat näistä uusnatseista ''...perkele, ei me tämän takia tapeltu...''
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutama vuosi sitten veteraanit totesivat näistä uusnatseista ''...perkele, ei me tämän takia tapeltu...''
Uusnatsit on siis suomalaisia ja useissa EU-maissa niitä on jonkun verran.
Huhtasaari on tehnyt yhteistyötä Ilja Janitskinin kanssa, joka "luokitellaan"
jonkun sortin uusnatsiksi.
Janitskinin rasistisella mv-sivustolla oli pyörinyt Huhtasaaren (vaali)mainosvideo.
Tiedon luin Jessikka Aron kirjasta "Putinin trollit". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusnatsit on siis suomalaisia ja useissa EU-maissa niitä on jonkun verran.
Huhtasaari on tehnyt yhteistyötä Ilja Janitskinin kanssa, joka "luokitellaan"
jonkun sortin uusnatsiksi.
Janitskinin rasistisella mv-sivustolla oli pyörinyt Huhtasaaren (vaali)mainosvideo.
Tiedon luin Jessikka Aron kirjasta "Putinin trollit".Mikä tämä Janitskin oikein on ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tämä Janitskin oikein on ?
Presidenttiehdokas, sitoutumattomien listoilta. Toden-näköistä on että kohta saat "tietoa"
asiasta, ja ihan Yle:n toimittaja Jessikka Aron luonnehdintoja kyseisestä henkilöstä.
Tämä Aro, sekapäinen huumeidenkäyttäjä, narkkari, on tehnyt oikein kirjan - kai sitä huumepäissään voi ulostaa todella uskomattomia kuvitteellisia asioita, mutta totuus on: Valtalehtien toimesta täysin lytätty sekopäisenä ihmisenä.
Suorastaan, psykedeelistä tajunnanvirtaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Presidenttiehdokas, sitoutumattomien listoilta. Toden-näköistä on että kohta saat "tietoa"
asiasta, ja ihan Yle:n toimittaja Jessikka Aron luonnehdintoja kyseisestä henkilöstä.
Tämä Aro, sekapäinen huumeidenkäyttäjä, narkkari, on tehnyt oikein kirjan - kai sitä huumepäissään voi ulostaa todella uskomattomia kuvitteellisia asioita, mutta totuus on: Valtalehtien toimesta täysin lytätty sekopäisenä ihmisenä.
Suorastaan, psykedeelistä tajunnanvirtaa.Oletko uusanatsien trolli ? Ne "sattumalta" yrittää mustamaalata Jessikka Aron juuri noin kuin sinä kirjoitit, koska Jessikka Aro paljasti heidän touhujaan.
Yksi uusnatsi joka vainosi ja mustamaalasi Aroa istuu nyt vuoden tuomiota,
Ilja Janitskin. Dosentti Bäckman sai ehdollista, joka asustelee Venäjällä ja trollaa siellä Suomea vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suorastaan, psykedeelistä tajunnanvirtaa.Persujen trolli ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko uusanatsien trolli ? Ne "sattumalta" yrittää mustamaalata Jessikka Aron juuri noin kuin sinä kirjoitit, koska Jessikka Aro paljasti heidän touhujaan.
Yksi uusnatsi joka vainosi ja mustamaalasi Aroa istuu nyt vuoden tuomiota,
Ilja Janitskin. Dosentti Bäckman sai ehdollista, joka asustelee Venäjällä ja trollaa siellä Suomea vastaan.Heheh,,oikein arvasin että kohta tulee sitä "tietoa" jota sieltä Jessikan tuutista on pullahtanut. No, horinat sikseen, aihe ei kiinnosta typeryytensä vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suorastaan, psykedeelistä tajunnanvirtaa.Älä syyllisty tiltuiluun!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tämä Janitskin oikein on ?
Uusnatsi, vainooja, trollaaja ja irkollinen kait ,koska istuu vuoden tuomiota vankilassa.
Kysy Huhtasaarelta se tuntee sen paremmin.
- Anonyymi
Mihin maailma on menossa ? Venäjällä 51% kansasta ihailee Stalinia,
varsinkin nuoremmat, mikä ei sinänsä ole kovin suuri ihme,
koska nuorilla venäläisillä on luultavasti vääristelty kuva historiasta.
Uusnatsismia on monessa maassa,
mutta se on kai joissain maissa sentään kiellettyä ?
Euroopassa on juutalaisvihaa, jopa Saksassa jotkut ihailevat Hitleriä eikä osa saksalaisista tunnusta holokaustia olleen olemassakaan.
Espanjassa fasismi nostaa päätään, edellisissä vaaleissa oli ehdolla äärioikeistolainen (fasismia kannattava) puoluekin.
Maailmanmeno menee taaksepäin.
Helläsydäminen parempaan tulevaisuuteen uskova tytsykkä,
varhaiseläkeläinen taitaa menettää toivonsa paremmasta maailmasta.- Anonyymi
Nuoremmassa polvessa on jotain mielensairautta tai ne on sivistymättömiä
ei tunne historiaa kun ihaillaan ihmishirviöitä.
- Anonyymi
Jaa,a. Kuulimpa uuden määritelmän ruotsalaisesta neitsyestä. Nykyisin sellainen on neito, joka juoksee kovemmin kuin muslimit...
- Anonyymi
Usein ihmisille on tärkeämpää osoittaa olevansa oikeassa
kuin käydä itse keskustelua ?
Ihminen ei helposti päivitä mielipiteitään,
vaikka asiat muuttuvat ja saisi uutta tietoa.
Luin ominaisuudesta nimeltä "vahvistusharha".
Tietoa tulvii valtavasti kaiken aikaa,
mutta suurin osa ihmisistä seuloo siitä tiedosta vain ne pisarat,
jotka sopivat heidän maailmankuvaansa ja jotka vahvistavat sitä.
Aika yleistä on, että samaa mieltä olevat ihmiset muodostavat "nuotiopiirejä",
jotka kirjoittelevat aggressiivisesti ja provosoiden muita vastaan (ml. trollaus).
Vastaikkainasettelu on yhä yleisempää ja keksustelu vähäisempää.- Anonyymi
Olemme sen tiedon varassa, mitä saamme. Onko tieto oikeaa ja todellista? Sitä emme voi tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olemme sen tiedon varassa, mitä saamme. Onko tieto oikeaa ja todellista? Sitä emme voi tietää.
Jaa, siinäpä vasta kysymys. Erikoiseksi asian tekee miksi joitakin asioita kuten maahanmuuttaneiden rikoksia salataan, ihan noiden suurimpien medioiden toimesta?
Miksi heidän "hinnastaan" Suomelle ei voida antaa selvitystä?
Salaamisiin halutaan lisää mahdollisuuksia.
Ja paljastuessaan, aiheuttavat tietenkin osalle meistä puhdasta vastustusta moisten päästämisestä kotimaahamme, kuten kävi Oulun joukkoraiskaus tapauksen yhteydessä
siitäkään ei olisi kukaan kuullut mitään jos ei eräs valveutunut ihminen käynyt seuraamassa käräjäoikeuden juttulistaa, ja ilmoittamassa nk. "valemedioille" jotka asiasta tekivät julkisen jonka jälkeen olikin jo pakko myös valtamedian päästää asia julkisuuteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme voi tietää onko tieto oikeaa, mutta omaksumme valikoidusti sitä
tietoa, joka tukee jo olemassaolevia käsityksiämme ja mielipiteitämme.
Emme haasta itseämme tutkimaan asioita. "Valitsemme" mielellään sitä tietoa,
mikä sattuu miellyttämään kantojamme jostain asiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme voi tietää onko tieto oikeaa, mutta omaksumme valikoidusti sitä
tietoa, joka tukee jo olemassaolevia käsityksiämme ja mielipiteitämme.
Emme haasta itseämme tutkimaan asioita. "Valitsemme" mielellään sitä tietoa,
mikä sattuu miellyttämään kantojamme jostain asiasta.Sanoisin että käräjäoikeuden juttutaululla olevat ovat jopa ERITTÄIN totta. Ja myös toisinpäinkin. Onhan siellä ollut myös "vihapuheesta" syytettyinä ihmisiä, josta noussut tavaton haloo, aivankuin olisivat jotenkin pahimman luokan joukkomurhaajia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisin että käräjäoikeuden juttutaululla olevat ovat jopa ERITTÄIN totta. Ja myös toisinpäinkin. Onhan siellä ollut myös "vihapuheesta" syytettyinä ihmisiä, josta noussut tavaton haloo, aivankuin olisivat jotenkin pahimman luokan joukkomurhaajia?
Vastaukseni oli Anonyymille 11:02
- Anonyymi
Asioista kuten tämä:Porin Itäpuiston murhasta elinkautinen vankeustuomio 29-vuotiaalle miehelle
Mies oli mielentilatutkimuksen mukaan syyntakeinen.
On vaan sellainen pointti: Muslimia ei hengissä pysty nainen jättämään.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006328444.html?ref=rss- Anonyymi
Kaulojen katkominen on tullut maahanmuuttajien mukana, ei ole tyypillistä suomalaisille.
- Anonyymi
Turha väittää ettei suomalainen ole tuntenut sanaa rasismi aikaisemmin.
Se tuli viimeistään tutuksi USA:n rotusorron ja Etelä-Afrikan apartheid-rotusorron yhteydessä.- Anonyymi
Joo, televisiossa puhuivat sellaisesta asiasta kuin rasismi USA:ssa Siellä varmaan totta mutta ei SuomessaEnnenkuin "saatiin" vastenmielistä väkeä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, televisiossa puhuivat sellaisesta asiasta kuin rasismi USA:ssa Siellä varmaan totta mutta ei SuomessaEnnenkuin "saatiin" vastenmielistä väkeä .
"Vastenmielistä väkeä" !?!
Joku suomalainen jämähtäneine käsityksineen voi olla paljon vastenmielisempi.
- Anonyymi
Suomen erään puolueen toiminta alkaa lähestyä aparthaid-politiikkaa.
Koska ne alkaa ajaa muunmaalaisille eri sisäänkäyntejä ja porttikieltoja ja
eri liikennevälineitä ? - Anonyymi
Emme edelleenkään tiedä tiedon todellisuutta. Vaikka kuinka sitä selittelisimme. Pakolaisia (karjalaiset) ja matuja (maaltatulleita) jouduimme ja joudumme jokatapauksessa majoittamaan ja keskellämme kestämään omine tapoineen ja kielellisine kummallisuuksineen.
- Anonyymi
Tunnen monia maahanmuuttajia ja olen asunut muualla kuin Suomessa,
minulle ei ole minkäänlaista "kestämistä" muunmaalaisissa enkä pidä
heidän tapojaan sen kummallisempina kuin omiammekaan.
Suomalaistenkin tavat ovat monien muitten mielestä kummallisia.
Suomalainen, joka ei muusta tiedä luulee, että meidän tapamme ovat normi,
se ei vaan ole ollenkaan niin. Joka maassa on omat tapansa ja muunmaalaisen on sopeuduttava myös suomenkielen kummallisuuksiin.
Tapasin äskettäin hyvin suomea puhuvan somalin hänen työnsä merkeissä.
Kysyin kauanko kesti opetella suomea. "Neljän kuukauden kurssilla opin, se on aika helppoa, koska kielioppi on aika samanlainen ja kirjaimet, paitsi meillä ei ole ää, öö eikä yy-kirjainta ja somalin ja suomen kielessä on samoja sanoja, vaikka ne tarkoittavat eri asioita",
totesi tämä somali selkeällä suomenkielellä iloisena ja ylpeänä kielitaidostaan.
Hän kertoi esimerkkinä somaliankielen sanoja:
Suomen sana Timo tarkoittaa tukkaa
kurssi tarkoittaa tuolia
Ari tarkoittaa lammaslaumaa (joku tietty lammasrotu, jolla on musta pää)
kalapata tarkoittaa ryhmän jakoa kahteen
Jäi epäselväksi oliko tämä somali Somaliasta vai Somalimaasta
ja onko kieli sama kummassakin.
Moni suomalainen käsittää ne yhdeksi ja samaksi maaksi.
Oli hauska hetki oppia uutta kieltäkin muutama sana,
ja harmittaa, etten laittanut niitä ylös, muistan vain neljä.
Nimim. Ei oppi ojaan kaada - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se ei vaan ole ollenkaan niin. Joka maassa on omat tapansa ja muunmaalaisen on sopeuduttava myös suomenkielen kummallisuuksiin.
Kysyin kauanko kesti opetella suomea. "Neljän kuukauden kurssilla opin, se on aika helppoa, koska kielioppi on aika samanlainen ja kirjaimet, paitsi meillä ei ole ää, öö eikä yy-kirjainta ja somalin ja suomen kielessä on samoja sanoja, vaikka ne tarkoittavat eri asioita",
totesi tämä somali selkeällä suomenkielellä iloisena ja ylpeänä kielitaidostaan.
kurssi tarkoittaa tuolia
Nimim. Ei oppi ojaan kaadaKirjoitus koskikin matuja=maaltatulleita. Ei maahantulleita.
Ihan on kestämistä maaltatulleiden oudoissa tavoissa ja oudoissa kielissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kurssi tarkoittaa tuolia
Nimim. Ei oppi ojaan kaadaKiitos fiksusta kirjoituksestasi.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos fiksusta kirjoituksestasi.
BengEi tuossa mitään fiksua ollut. Naurettavaa enemmänkin, ihastella olemattomia asioita, tyypillistä käyttäytymistä suvakki-naiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa mitään fiksua ollut. Naurettavaa enemmänkin, ihastella olemattomia asioita, tyypillistä käyttäytymistä suvakki-naiselle.
Sulla sitä piisaa patamustaa vihaa normaalia avaramielisyyttä ja myönteisyyttä kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa mitään fiksua ollut. Naurettavaa enemmänkin, ihastella olemattomia asioita, tyypillistä käyttäytymistä suvakki-naiselle.
Menepä itseesi.
Nimittely on huonoa käytöstä. Taidat sen!
Vai oletko kade, jos et itse p y s t y.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menepä itseesi.
Nimittely on huonoa käytöstä. Taidat sen!
Vai oletko kade, jos et itse p y s t y.
Beng"Voi kuinka ihanaa"...nee***ri osaa monta sanaa suomea,,ja on niin nättikin..ihan tässä vanhakin kostuu..vaikka neljä sanaa vain opin..oijoi..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei! Varsinkaan, kun kirjoitus koski matuja= maaltatulleita, joiden outoihin tapoihin joutuu tottumaan ja mongerrusta kuuntelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei! Varsinkaan, kun kirjoitus koski matuja= maaltatulleita, joiden outoihin tapoihin joutuu tottumaan ja mongerrusta kuuntelemaan.
Pyhältä maalta vai Babylonian laaksoista tulleita? Ellei peräti pimeimmästä Afrikasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhältä maalta vai Babylonian laaksoista tulleita? Ellei peräti pimeimmästä Afrikasta?
savosta, turusta, pohjanmaalta ym. Ihan utopistisiä tapoineen ja juttuineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
savosta, turusta, pohjanmaalta ym. Ihan utopistisiä tapoineen ja juttuineen.
Suomalaiset juntit on omituisimpia kaikista.
Tylyjä, epäkohteliaita, vainoharhaisia ja ennakkoluuloisia
alkuihmisiä, joita vaivaa suuruudenhulluus.
- Anonyymi
Suomalaiset on osanneet vihata jo ammoin.
Lalli löi piispa Henrikkiä kirveellä päähän Köyliönjärven jäällä.
Tänne ei tulla s-tana.Lalli löi piispalta pään poikki ei siksi että se olisi piitannut siitä että piispa oli levittämässä uutta uskontoa, vaan siksi että Lallin emäntä oli joutunut syöttämään ja juottamaan piispaa ja sen poppoota muutenkin jo vajaantuneesta lihatiinusta ja jauhoaitasta. Samasta syystä kuin nykyiset maahanmuuttokriittiset vihaavat ja kadehtivat tänne rantauneita pakolaisia: "Kun niiden sapuskat ovat meidän lautaselta pois".
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Lalli löi piispalta pään poikki ei siksi että se olisi piitannut siitä että piispa oli levittämässä uutta uskontoa, vaan siksi että Lallin emäntä oli joutunut syöttämään ja juottamaan piispaa ja sen poppoota muutenkin jo vajaantuneesta lihatiinusta ja jauhoaitasta. Samasta syystä kuin nykyiset maahanmuuttokriittiset vihaavat ja kadehtivat tänne rantauneita pakolaisia: "Kun niiden sapuskat ovat meidän lautaselta pois".
Kyllä se ihmetyttää: "Eihän se ole keneltäkään pois" puheet, jos tuntemattomiin, meihin vihamielisesti suhtautuviin ihmisiin joudutaan veroilla kerättyjä miljardeja käyttämään,
rahaa jonka tarkoitus on olla suomalaisten hyväksi.
Tuosta piispan pään poikki lyömisestä on jo niiiiin paljon aikaa ettei ole enää verrannolllinen maahantulleiden tekemiin kaulojen katkaisuihin?
Arvelen.
- Anonyymi
Asia on vain näin ei pohjoismaat voi ottaa vastaan kaikkia aasin paimentajia.
- Anonyymi
Mitä tässä itsekään on oltu vielä sata vuotta sitten ?
Yhden sian hoitajia, tai lehmän, jos oli varakkaampi perhe, muilla muutama kana.
Ottakaa huomioon, että kehittyvät maat ovat noin 100 vuotta jäljessä Suomesta.
Syitä on monia, jotka eivät riipu pakolaisista itsestään. - Anonyymi
Ei ole ottanutkaan, kymmeniä miljoonia on muualla Euroopassa.
Me olemme liian köyhä kansa, suurin osa kansasta näkee nälkää,
miten me voisimme ketään auttaa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ottanutkaan, kymmeniä miljoonia on muualla Euroopassa.
Me olemme liian köyhä kansa, suurin osa kansasta näkee nälkää,
miten me voisimme ketään auttaa ?Just niin, tällaisella Pohjolan Pohjois-Korealla kuin Suomi on, jossa kansa syö ruohoa
ei ole missään nimessä varaa ketään auttaa. Onneksi EU lähettää meille ruoka-apua joka vuosi, jonkun ihmisen henki pelastuu sillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just niin, tällaisella Pohjolan Pohjois-Korealla kuin Suomi on, jossa kansa syö ruohoa
ei ole missään nimessä varaa ketään auttaa. Onneksi EU lähettää meille ruoka-apua joka vuosi, jonkun ihmisen henki pelastuu sillä.Nooo, kunhan edes eliitti jotenkin pärjäisi, tippuuhan niitä muruja rikkaan pöydältä muillekkin. Ja mitä väliä köyhemmällä väellä muutenkaan, tuovat vaan hiekkaa pankkien lattioille ja kauppojen tuulikaappeihin. Varsinkin pienituloiset eläkeläiset, sen harmillisempaa sakkia ei taida olla olemassa, joka asiasta naukumassa aina ja iankaikkiseen.
Piikille vaan jonoissa ja kaikki, ja parempi kansa kolmansista maista tilalle! Loppuisi sekin rasismi, kun kaikki entiset olisi tapettu pois rasisteeraamasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nooo, kunhan edes eliitti jotenkin pärjäisi, tippuuhan niitä muruja rikkaan pöydältä muillekkin. Ja mitä väliä köyhemmällä väellä muutenkaan, tuovat vaan hiekkaa pankkien lattioille ja kauppojen tuulikaappeihin. Varsinkin pienituloiset eläkeläiset, sen harmillisempaa sakkia ei taida olla olemassa, joka asiasta naukumassa aina ja iankaikkiseen.
Piikille vaan jonoissa ja kaikki, ja parempi kansa kolmansista maista tilalle! Loppuisi sekin rasismi, kun kaikki entiset olisi tapettu pois rasisteeraamasta.Kaikilla eläkeläisillä ei ole asiat hyvin.
Ne joilla on huonoiten eivät koskaan täällä kirjoittele.
Siitä vauraammat tuntuvat rakastavan "uhriutumista". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikilla eläkeläisillä ei ole asiat hyvin.
Ne joilla on huonoiten eivät koskaan täällä kirjoittele.
Siitä vauraammat tuntuvat rakastavan "uhriutumista".Tuo on varmaankin totta, ainakin jos jotakin voidaan päätellä varallisuuden riittämisestä ylettömään ulkomaan-matkailuun. Erääät jopa kehuskelivat aivan sumeilematta kaikilla niillä "herkkuruoillaan" joita vetävät naamat rasvasta kiiltäen!
Ja ovat olevinaan sivistyneitä? Paskanmarjat! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on varmaankin totta, ainakin jos jotakin voidaan päätellä varallisuuden riittämisestä ylettömään ulkomaan-matkailuun. Erääät jopa kehuskelivat aivan sumeilematta kaikilla niillä "herkkuruoillaan" joita vetävät naamat rasvasta kiiltäen!
Ja ovat olevinaan sivistyneitä? Paskanmarjat!Rasvasta valuvia kaslerin pihvejä päivälliseksi, ja maitotuotteita tietysti.
Tuorekinkku tilattu takaneljännes ja aladoobia.
Joulu juhla pöydät notkuu, liekö hiiliä?
- Anonyymi
Joko on valjennut, miksi keskustelu katosi ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 652957
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252083Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671668Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241520- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161267Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281150Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101107Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001